Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 158809
Bases i convocatòria per a la provisió definitiva del lloc de feina de Cap del cos de la policia local
Mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 939/2023 de 23 de febrer de 2023, en ús de les competències atorgades per l'article 21.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, s'aprova la convocatòria i les bases per a la provisió definitiva del lloc de feina de Cap del cos de la policia local de l'Ajuntament de Marratxí, en els termes següents:
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A PROVEIR AMB CARÀCTER DEFINITIU I PEL SISTEMA DE LLIURE DESIGNACIÓ EL LLOC DE FEINA DE CAP DEL COS DE LA POLICIA LOCAL DE MARRATXÍ
Primera. Objecte de la convocatòria.
L'objecte de la convocatòria és proveir amb caràcter definitiu mitjançant el sistema de lliure designació el lloc de feina de Cap del cos de la policia local, al qual correspon la prefectura de la policia local de l'Ajuntament de Marratxí, de la categoria Inspector A2, d'acord amb l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les policies locals de les Illes Balears i 46 del Decret autonòmic 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Segona. Requisits de les persones aspirants.
1. Ser personal funcionari de carrera de l'escala executiva o ser personal funcionari de carrera de cossos de policia local d'altres municipis, de la policia autonòmica o de les forces i cossos de seguretat de l'Estat, sempre que pertanyin a les categories de l'escala esmentada o una escala superior i conforme a l'equivalència establerta en l'apartat 4.b de l'article 46, del Decret autonòmic 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; o ser personal funcionari de carrera a la mateixa escala (o a la categoria superior de l'escala immediatament inferior del cos del municipi) al cos de la policia local de Marratxí.
2. Estar en servei actiu.
3. Estar en possessió de la titulació exigida per accedir a la categoria a la qual està adscrit el lloc de feina convocat o de titulació equivalent en virtut de l'establert a l'article 46.4.b del Decret autonòmic 40/2019, de 24 de maig.
4. Tenir un mínim de dos anys d'antiguitat a l'escala de procedència, excepte pel personal de l'Ajuntament de Marratxí.
5. Haver satisfet la taxa per a participar a processos de selecció de personal fixats a l'ordenança fiscal reguladora.
La data de referència pel compliment dels requisits exigits pels aspirants serà el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació.
El personal funcionari que ocupi aquest lloc de treball, amb posterioritat al nomenament haurà de fer el curs de capacitació per a caps de policia local que haurà de promoure l'Escola Balear d'Administració Pública, excepció feta quan la persona nomenada ja estigués en possessió del curs de capacitació corresponent.
Tercera. Funcions.
Les funcions són les que estableix l'article 47 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Quarta. Presentació d'instàncies.
1. Les sol·licituds per participar en la convocatòria s'ha de presentar segon el model que figura en l'annex I d'aquesta convocatòria i han d'anar dirigides al Sr. Batle de l'Ajuntament de Marratxí. S'han de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament, o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. El termini per presentar les sol·licituds és de vint (20) dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat.
3. Per ser admesos i, si escau, prendre part en la convocatòria corresponent, les persones aspirants hauran de manifestar en les sol·licituds que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la convocatòria i adjuntar a la sol·licitud:
4. Fotocòpia del document nacional d'identitat en vigor.
5. Fotocòpia dels documents que acreditin el compliment dels requisits de la base segona.
6. Currículum vitae relacionant els mèrits professionals i acadèmics, així com la còpia adjunta dels documents acreditatius dels mateixos.
7. Justificant d'haver satisfet la taxa per a participar a processos de selecció de personal fixats a l'ordenança fiscal reguladora.
8. Tota la documentació que es presenti en una llengua no oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada.
9. Les persones que han presentat una sol·licitud per participar a aquesta convocatòria donen consentiment perquè l'Administració tracti les seves dades personals a tots els efectes que se'n derivin.
Cinquena. Procediment.
Després d'haver finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'Ajuntament de Marratxí publicarà al seu tauler d'anuncis electrònic (seu electrònica) la relació de persones aspirants admeses i excloses i es donarà un termini de cinc dies hàbils per presentar reclamacions i esmenar possibles errades.
La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s'hi presenten reclamacions.
En el supòsit de presentar-se reclamacions aquestes seran estimades o desestimades mitjançant resolució a la qual s'aprovarà la relació definitiva de persones aspirants admeses i excloses i que serà publicada al tauler d'anuncis electrònic (seu electrònica) de l'Ajuntament de Marratxí.
El nomenament es realitzarà per Decret de l'Alcaldia prèvia emissió d'informe, si escau, del regidor delegat de l'àrea a la que estigui adscrit el lloc de feina a cobrir.
El Departament de Recursos Humans publicarà l'adjudicació del lloc de feina convocat al tauler d'anuncis electrònic (seu electrònica) de l'Ajuntament i al Butlletí oficial de les Illes Balears, sense perjudici que pugui declarar-se deserta si cap de les persones aspirants reuneix la idoneïtat adequada per a la seva ocupació.
Sisena. Termini de resolució.
El termini per a resoldre la convocatòria serà d'un mes, ampliable per un altre, a comptar des de la data de publicació del llistat definitiu d'admesos i exclosos.
Setena. Presa de possessió.
El termini de presa de possessió serà de tres dies hàbils si el lloc de treball radica a la mateixa localitat que el destí anterior, o d'un mes si radica a distinta localitat.
Publicada l'adjudicació, si la persona interessada hi renuncia o no pren possessió en el termini establert, es podrà proposar una nova persona candidata d'entre les persones aspirants.
Vuitena. La convocatòria i les seves bases, tots els actes que es derivin del procés selectiu podran ser impugnats per les persones interessades en els terminis i formes establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Marratxí, 2 de març de 2023
El batle Miquel Cabot Rodríguez