Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FUNDACIÓ INSTITUT D'INVESTIGACIÓ SANITÀRIA ILLES BALEARS (IDISBA)
Núm. 157945
Resolució del director gerent de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears per la qual es convoca un procés selectiu per a la contractació de personal d’assessoria jurídica i contractació administrativa, com a laboral temporal fins a la cobertura definitiva de la plaça de gestió L03110009 dotada a la RLT (IdISBa)
Codi d’expedient: 2023-04-RLTIDISBA
El Decret 68/2012, de 27 de juliol, pel qual es regula el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), estableix en l'article 15 la competència per ordenar la inserció d'edictes en el BOIB i, en el punt 4, especifica que les institucions o ens públics no esmentats en els tres primers punts han d'acreditar els òrgans i les persones que, d'acord amb la seva normativa específica, estan facultats per ordenar o sol·licitar la inserció de textos en el BOIB. Si no hi ha acreditació específica, s'ha d'entendre que correspon a qui exerceixi la representació de l'òrgan, l'ens o la institució que emana el text.
D'altra banda, d'acord amb l'article 27 dels estatuts de la Fundació, la Direcció Gerència de la Fundació té la competència per desenvolupar la política de personal aprovada pel Patronat i, amb aquesta finalitat, seleccionar el personal, subscriure o rescindir els contractes, executar els acords del Patronat en matèria de retribucions, acordar les sancions, exercir la direcció superior del personal al servei de la Fundació i mantenir les relacions amb els òrgans de representació de personal, a més de totes aquelles actuacions que en aquesta matèria li siguin encomanades, sense perjudici de les funcions que corresponen a la presidència.
Per tot això, dicto la següent
Resolució
Ordenar la inserció en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la convocatòria per a la contractació de personal d'assessoria jurídica i contractació administrativa, com a laboral temporal fins a la cobertura definitiva de la plaça de gestió L03110009 dotada a la RLT (IdISBa).
Palma, a la data de la signatura electrònica (2 de març de 2023)
El director gerent de la Fundació Sergi Camacho Clavijo
ANNEX 1 Convocatòria del procés selectiu per a la contractació de personal d'assessoria jurídica i contractació administrativa, com a laboral temporal fins a la cobertura definitiva de la plaça de gestió L03110009 dotada a la RLT (IdISBa)
La Fundació té encomanades, entre d'altres, les funcions de gestionar mitjans i recursos al servei d'execució de programes d'investigació clínica, bàsica i aplicada, el desenvolupament tecnològic i la innovació en el camp de la salut.
Per a poder dur a terme aquestes funcions, la Fundació necessita efectuar la convocatòria per a la contractació com a personal laboral temporal d'un assessor o assessora jurídic i de contractació administrativa fins a la cobertura definitiva de la plaça de gestió L03110009 dotada a la RLT (IdISBa).
L'article 23.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix els criteris que han de seguir els ens públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma en la contractació de personal laboral.
Els articles 17 i 18 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposen que s'han d'aplicar els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat en les contractacions.
Que l'article 1.2 de la Llei 20/2021 en identitat al mateix precepte del RDL 14/2021, de 6 de juliol, afegeix un nou apartat a l'article 11 al TREBEP, relatiu al personal laboral, establint els principis que en tot cas hauran de regir en la selecció del personal laboral temporal, com ara la publicitat, igualtat, mèrit, capacitat i celeritat, i establint la finalitat que han de perseguir, atenent, en tot cas, raons expressament justificades de necessitat i urgència.
Que els contractes d'interinitat són contractes temporals que estan subjectes al compliment del terme pactat. Estem davant d'un contracte temporal de durada indeterminada però en què consta que el terme pactat arribarà quan la vacant ocupada es cobreixi després de finalitzar el procés de selecció que es convocarà per cobrir-la. Es tracta d'un contracte a terme, encara que de data incerta respecte de la seva finalització, en la mesura que la seva persistència serà la del temps que duri el procés de selecció o promoció per a la cobertura definitiva de la plaça que, en el cas de la Fundació, coincidirà amb el temps que duri aquest procés, de conformitat amb la normativa específica que en cada cas serà aplicable.
L'apartat segon B de l'Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2007, de modificació de l'àmbit d'aplicació i de determinació de l'abast de control del punt 5 de l'Acord del Consell de Govern de 19 de desembre de 1995, preveu la comptabilitat i la rendició de comptes de les empreses públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel que fa a la selecció de personal dels ens públics de la Comunitat Autònoma.
Per tot això, i en l'exercici de les competències que m'atribueix l'article 28.1 i dels estatuts fundacionals vigents,
CONVOC:
El procés per a la selecció i posterior contractació de personal d'assessoria jurídica i contractació administrativa, com a laboral temporal fins a la cobertura definitiva de la plaça de gestió L03110009 dotada a la RLT (IdISBa), amb els requisits, les característiques i els criteris de selecció següents:
I. Requisits de la plaça i mèrits avaluables
Requisits
No es valoraran els CV de les persones que no compleixin amb els requisits.
Mèrits avaluables
II. Perfil de la plaça
Missió
Donar suport jurídic i legal al conjunt de l'organització, vetllant per l'acompliment i respecte de la legalitat en el contingut dels diversos procediments administratius que es duen a terme per reduir la incertesa en l'acompliment de les finalitats proposades.
Responsabilitats
Funcions
III. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds es poden presentar al registre físic de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears o mitjançant el correu electrònic1 del Departament de Recursos Humans: idisba.convocatorias@ssib.es. S'ha d'indicar el codi d'expedient a l'assumpte del correu electrònic.
El termini de recepció de sol·licituds serà de 15 dies hàbils des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria.
Les persones aspirants hauran de presentar juntament amb la sol·licitud la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits que al·leguin en la forma que estableixen aquestes bases. No es podrà valorar cap mèrit que no s'hagi acreditat amb l'aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds.
1Els documents adjunts al correu electrònic han d'estar en format PDF i comprimits a un únic ZIP.
IV. Admissió de les persones aspirants i resolució del procés de selecció
Un cop vençut el termini per presentar les sol·licituds i la documentació requerida per participar en el procediment de selecció, es publicarà a la pàgina web de l'IdISBa (www.idisba.es) la resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb la indicació de les causes d'exclusió.
Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per esmenar els defectes o adjuntar la documentació que sigui preceptiva. En cas de no esmenar o adjuntar la documentació indicada, s'entendrà que desisteixen en la seva sol·licitud.
Finalitzat aquest termini, es dictarà una resolució mitjançant la qual s'aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses del procés selectiu. En aquesta resolució s'indicaran les instruccions perquè qui vulgui procedir amb l'entrevista pugui confirmar la seva assistència. Una vegada conclosa la fase d'entrevistes es penjarà la llista provisional amb les puntuacions obtingudes. A aquest efecte, s'obrirà un termini de 3 dies hàbils per presentar al·legacions a les puntuacions obtingudes en la llista provisional.
Transcorregut aquest termini, es farà pública la llista definitiva i es procedirà l'adjudicació de la plaça.
V. Reserva a favor de les persones amb discapacitat
Existeix a l'IdISBa una reserva del 7 % dels llocs de treball per a persones amb discapacitat, d'acord amb el Reial decret llei 5/2015 del TREBEP. No obstant això, aquesta plaça no està reservada per a aquesta finalitat.
VI. Tribunal qualificador
Titulars:
Suplents:
El tribunal qualificador pot declarar, previ informe motivat, la convocatòria deserta per la no adequació de candidats i candidates.
VII. Resolució de la convocatòria i publicació de la borsa
Una vegada finalitzat el procés selectiu, el tribunal qualificador elaborarà una resolució definitiva de totes les persones aspirants, ordenada segons la puntuació total obtinguda, de major a menor. Aquesta resolució serà publicada a la web de la Fundació (www.idisba.es).
La contractació es farà d'acord amb l'ordre de prelació de les candidatures proposades.
VIII. Modalitat de contractació
IX. Acreditació de requisits i mèrits
Els requisits i mèrits que al·leguin les persones aspirants s'han d'acreditar mitjançant la presentació de còpia o còpia confrontada de la següent documentació.
a) Experiència professional: mitjançant certificat signat per la persona responsable de l'entitat on s'han prestat els serveis amb especificació del temps d'experiència en els diferents àmbits que es valoren en aquesta convocatòria. Si això no és possible, és necessari presentar el contracte i la vida laboral.
b) Titulació acadèmica: còpia de les dues cares del títol. En cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports. Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1837/2008, el Reial decret 967/2014 i altres normes de transposició i desplegament.
c) Cursos, seminaris, beques, etc.: còpia dels certificats o diplomes acreditatius dels cursos que s'han dut a terme, amb expressió del nombre d'hores de durada de l'acció formativa.
d) Coneixements orals i escrits d'idiomes: mitjançant còpia de certificat expedit per l'òrgan competent (EOI, Conselleria, UIB o altres universitats o centres d'acreditació de reconegut prestigi).
Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats d'acord amb els apartats del barem de mèrits i numerats correlativament (juntament amb l'autobarem que acompanya a aquestes bases).
La documentació acreditativa de tots els mèrits s'hauran de presentar juntament amb la sol·licitud. En cas d'haver-hi presentat inicialment còpies no confrontades, s'haurà de presentar a l'entrevista la documentació original acreditativa de tots els mèrits.
X. Procés de selecció
Valoració de mèrits acreditats per les persones aspirants, d'acord amb el següent barem, a més d'una entrevista personal:
1. Experiència professional (5 punts màx.)
2. Formació (3 punts màx.)
3. Coneixement d'idiomes (1 punt màx.)
4. Entrevista personal (1 punt màx.)
L'entrevista versarà sobre temes relacionats amb la present oferta de treball. La persona candidata haurà d'aportar a l'entrevista els documents originals per poder acarar-los en cas de no haver-los aportat acarats prèviament amb la sol·licitud.
El dia i l'hora de l'entrevista es publicaran a la web de la Fundació: www.idisba.es. La persona candidata ha de confirmar la realització de l'entrevista perquè li sigui adjudicada una hora concreta. En el supòsit que l'entrevista es realitzi per mitjans virtuals, la documentació original s'haurà de presentar quan així ho requereixi el Departament de Recursos Humans.
No fer l'entrevista suposarà l'exclusió del procés selectiu.
XI. Recursos
L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que es pugui interposar un altre recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social.
Palma, a la data de la signatura electrònica (2 de març de 2023)
El director gerent de la Fundació Sergi Camacho Clavijo
ANNEX 2 Formulari d'inscripció per a la contractació de personal d'assessoria jurídica i contractació administrativa, com a laboral temporal fins a la cobertura definitiva de la plaça de gestió L03110009 dotada a la RLT (IdISBa)
Nom: Llinatges:
DNI/NIE:
Direcció:
Telèfon de contacte:
Adreça electrònica:
EXPÒS:
Que he tingut coneixement de la convocatòria per a la selecció i posterior contractació com a personal laboral temporal d'un assessor jurídic o assessora jurídica i de contractació administrativa fins a la cobertura definitiva de la plaça de gestió L03110009 dotada a la RLT (IdISBa).
DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA
DECLAR:
Així, per tot el que s'ha exposat
SOL·LICIT:
La meva admissió per formar part del procés selectiu i posterior contractació de personal d'assessoria jurídica i contractació administrativa, com a laboral temporal fins a la cobertura definitiva de la plaça de gestió L03110009 dotada a la RLT (IdISBa).
En ________________, el _____ de _________________ de _________
Signatura
ANNEX 3 AUTOAVALUACIÓ DE MÈRITS
Convocatòria del procés selectiu per a la contractació de personal d'assessoria jurídica i contractació administrativa, com a laboral temporal fins a la cobertura definitiva de la plaça de gestió L03110009 dotada a la RLT (IdISBa) |
||||
NOM |
|
PUNTS MÀX. |
PUNTS |
DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA ADJUNTA* |
1. Experiència professional |
5 |
|
|
|
En les mateixes funcions a entitats del sector públic (0.15 punts per mes) |
5 |
|
|
|
En les mateixes funcions a entitats del sector privat (0.10 punts per mes) |
4 |
|
|
|
2. Formació relacionada |
3 |
|
|
|
Màster i postgraus relacionats amb el lloc de treball (0.02 punts per ECTS) |
2 |
|
|
|
Altra formació relacionada amb el lloc de treball (0.01 punts per cada 10 h) |
1 |
|
|
|
Llenguatge administratiu acreditat (0.3 punts) |
0.3 |
|
|
|
Formació acreditada en eines ofimàtiques (0.01 punts per cada 10 h) |
0.3 |
|
|
|
3. Coneixement d'idiomes |
1 |
|
|
|
Per un nivell de català superior al requerit (1 punt) |
1 |
|
|
|
Coneixement acreditat d'anglès (nivell B2, C1 o C2) (0.3 punts) |
0.3 |
|
|
|
4. Entrevista |
1 |
X |
|
|
TOTAL |
10 |
|||
* És necessari especificar amb claredat cadascun dels documents que adjunteu per al correcte còmput de la puntuació. (p. e.: certificat B2 d'anglès de l'EOI) |