Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 157277
Departament de Personal. Negociat de Selecció i Provisió. Convocatòria reclassificació places delineant/a de l’Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública, per resolució número 3.911 de 28 de febrer de 2023, va acordar el següent:

PRIMER.- Convocar el procés de reclassificació de les places de delineant/a enquadrades dins el Grup C, Subgrup C1, de l'Escala d'Administració Especial passant a estar enquadrades dins el Grup B.   

SEGON.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s'adjunten. 

TERCER.- El termini de presentació d'instàncies serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat autònoma Illes Balears.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (2 de març de 2023)

La cap de Servei de Planificació i Provisió p.d. Decret de batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014) Raquel Cucarella Ribera

 

BASES ESPECÍFIQUES PER A LA RECLASSIFICACIÓ DE PLACES DE DELINEANT/A ENQUADRATS DINS EL GRUP C, SUBGRUP C1, DE L'ESCALA D'ADMINISTRACIÓ ESPECIAL A GRUP B.

OBJECTE I NORMES GENERALS.

La finalitat  del present procediment és dur a terme el Pla d'Ordenació l'objecte del qual és la reconversió de 17 places de delineant/a pertanyents a l'Escala l'Administració Especial, Subescala Serveis especials, Classe Comeses especials, especialitat delineant/a, Subgrup C1  en places del grup B.

REQUISITS  DE LES PERSONES  ASPIRANTS: A més dels que es preveuen a les bases generals:

1-. Per poder prendre part a aquesta convocatòria les persones aspirants hauran reunir els següents requisits en la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies:

  • Ser personal funcionari de carrera d'aquest Ajuntament i tenir la titularitat de la plaça de Delineant/a de l'Escala d'administració especial, subescala serveis especials, plaça de comeses especials, grup C, Subgrup C1.
  • Estar en possessió del títol de Tècnic/a superior en projectes d'edificació, tècnic/a superior en obra civil o les corresponents equivalències de la branca de delineació.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol. Aquest requisit no és aplicable als aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

2-. Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2 mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.

FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

Les persones aspirants a les proves selectives hauran d'emplenar l'imprès establert per l'Ajuntament de Palma, que se'ls facilitarà a les Oficines d'Atenció a la Ciutadania d'aquest Ajuntament. Així mateix, l'esmentat imprès podrà obtenir-se a través d'Internet consultant la pàgina web www.palma.cat; aquest imprès haurà d'obtenir-se per duplicat a l'objecte que l'interessat es quedi una còpia segellada de la instància presentada.

Les sol·licituds s'han de dirigir al Batle i es podran presentar a qualsevol de les Oficines d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament de Palma o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

Els drets d'examen seran de 15,91 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d'admissió d'instàncies mitjançant la pàgina web (serveis+destacats-Emissió d'autoliquidacions). També es poden abonar per gir postal a les oficines de correus o amb targeta financera a la pròpia OAC.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. Els  successius anuncis es publicaran únicament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establerts. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d'acompanyar:

a. Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.

b. El resguard del pagament de la taxa fet segons la via seleccionada.

c. Còpia autèntica del certificat de coneixements de llengua catalana que s'indiqui en la convocatòria específica. Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant un certificat expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d'un mes aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, amb expressió de la causa d'exclusió, si s'escau. La relació de les persones admeses i excloses s'exposarà en el tauler electrònic d'edictes i anuncis de la pàgina web d'aquest Ajuntament i a l'apartat d'oferta pública de feina de la mateixa pàgina web. La relació de persones excloses es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Per a esmenar el possible defecte o presentar els documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de la publicació de la relació indicada en el BOIB. Si no es presenten esmenes la llista esdevindrà definitiva.

Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses, que es publicarà al tauler electrònic d'edictes i anuncis de la pàgina web www.palma.cat, i a l'apartat d'oferta pública de feina de la mateixa pàgina web, a la relació de persones excloses es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades. 

PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: Oposició

CALENDARI

El primer exercici s'efectuarà el segon trimestre de 2023.

COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l'òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d'entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la de les persones suplents. El secretari/a serà designat per votació d'entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

PROGRAMA D'OPOSICIÓ:

EXERCICI ÚNIC

Obligatori i eliminatori. Consistirà a resoldre un supòsit pràctic elegit a l'atzar d'entre els tres que proposi el tribunal, relacionat amb les matèries recollides al temari específic. El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà de dues hores. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar aquest exercici.

Per aquest exercici, les persones que opositin han d'anar proveïdes dels estris necessaris per la realització del exercici. L'ús de qualsevol document, material, etc, haurà d'autoritzar-se pels membres del tribunal i en cap cas es podrà fer servir eina informàtica de qualsevol tipus ni equips susceptible de connexió a internet.

Es valorarà la capacitat de raciocini, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, l'adequada formulació de conclusions i els coneixements exposats.

 

ANNEX TEMARIS

TEMARI PART ESPECÍFICA

1. Perpendiculars. Diferents problemes; casos en què el punt estigui contingut a la recta o sigui exterior. Rectes paral·leles: problemes amb la utilització del compàs i amb plantilla.

2. Angles. Construcció d'angles iguals. Suma, resta i divisió d'angles. Traçat de la bisectriu.

Aplicacions a rectes concurrents. Altres problemes.

3. Triangles i quadrilàters: problemes sobre la construcció. Polígons regulars. Construcció del pentàgon, hexàgon, heptàgon, octàgon i enneàgon: diferents casos.

4. Tangents. Construcció de rectes i circumferències tangents. Construcció de circumferències tangents entre si. Enllaços de rectes i corbes.

5. Construcció, comprovació i ús d'escales i cercles graduats. Generalitats sobre normalització: DIN, ASA, ISO, INE, etc. Formats, escales i plegament de plànols. Reproducció de plànols.

6. Acotacions. Nocions generals. Cotes de dimensió i situació. Selecció, correlació i col· locació de cotes. Acotació en espai limitat. Toleràncies acumulatives per simetria, de concentricitat i d'eixos. Tolerància per a cotes angulars.

7. Projeccions. Generalitats. Projeccions cilíndrica, cònica i dièdrica. Representació de prismes, esferes, etc., i interseccions simples entre aquestes i plans.

8. Perspectives. Nocions elementals: axonomètrica, cavallera, cònica.

9. Seccions. Seccions totals i parcials. Tall interromput. Seccions desplaçades. Seccions convencionals.

10. Topografia, planimetria i adaptació del planejament. Pla d'aixecament de planimetria d'un terreny. Formes del terreny, cim o cota, vessant, port, replà etc. Perfils del terreny rasant, desmunts i terraplens.. Representació de cultius, vegetació, aigües i signes convencionals.

11. Aixecament d'edificis i terrenys. Pressa de dades de camp. Construcció. Lectures digitals amb aparells làser, Triangulació, anivellament, acotació. Fotointerpretació. Mesures de superfície i mesures de volums.

12. Edificació. Plantes, alçats, seccions, detalls: interpretació i correlació. Perspectives i ombreig. Seccions de fuga.

13. Detalls constructius d'edificis: fonamentacions, estructures de formigó.

14. Detalls constructius d'edificis: obres de fàbrica, fusta, formigó, acer i mixtes.

15. Detalls constructius d'edificis: cobertes. Sistemes de tancament.

16. Representació gràfica d'espais exteriors, espais d'estada, plantacions, paviments, Arbrat de Parcs i Jardins i elements de jardineria i mobiliari urbà.

17. Sistemes georeferenciats; coordenades, referències UTM i tractament de cartografia base per a usos múltiples en sistemes d'informació geogràfica.

18. Planejament municipal. Règim urbanístic del sòl. Classificació i qualificació del sòl.

Ordenació urbana. Usos del sòl i zonificació.

19. Instruments d'ordenació del territori: directius d'ordenació del territori, plans territorials, plans parcials, plans sectorials. Documentació general  i característiques bàsiques de la documentació gràfica dels plans.

20. La gestió cadastral. Alteracions d'ordre físic. Revisions cadastrals. Conservació del cadastre. Correcció d'errors.

21. Materials més corrents utilitzats en l'edificació i les obres públiques. Breu explicació i comportaments d'aquests.

22. Llicències urbanístiques: procediment, competències, actes subjectes a llicències. Tipus de llicència.

23. Normes urbanístiques del Pla general d'ordenació urbana: normes comunes a tots els tipus d'edificació.

24. Normes urbanístiques del Pla general d'ordenació urbana: normes aplicables a l'edificació segons l'alineació de vial i a l'edificació segons regulació de parcel·la.

25. Disciplina urbanística: ordres d'execució i infraccions urbanístiques.

26. Condicions de dimensionat, d'higiene i d'instal·lacions per a disseny i habilitament d'habitatges, així com per a l'expedició de cèdules d'habitabilitat.

27. Aparcaments: obligatorietat, nombre de places a reservar, determinacions de disseny

28. Llei 8/2017, de 3 d'agost, de d'accessibilitat universal de les Illes Balears. Codi tècnic de l'edificació: DB-SUA.

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB