Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 142179
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s’exclou a una aspirant del concurs per constituir borsa extraordinària per cobrir, amb caràcter d'interinitat, places vacants del cos facultatiu tècnic, escala d’arxius, museus, biblioteques i documentació, de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per a les illes de Mallorca i Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Mitjançant la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, de 8 de febrer de 2022, es va publicar la convocatòria del cos facultatiu tècnic, escala d'arxius, museus, biblioteques i documentació, de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per a les illes de Mallorca i Menorca, i s'aplica la tramitació d'urgència (BOIB núm. 28, de 22 de febrer de 2022).

2. En relació als requisits que han de reunir les persones aspirants amb una

discapacitat igual o superior al 33%, la base 4.2.f) de les bases generales, estableix:

«f) Les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33 % han de presentar el certificat que acrediti la condició legal de discapacitat. No obstant això, no cal presentar aquest document si l'aspirant no s'oposa al fet que l'Administració el comprovi d'ofici mitjançant la plataforma d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats per a aquest fi.

A més d'això, aquestes persones han de presentar el justificant d'haver sol·licitat un dictamen dels equips multiprofessionals de la Direcció General de Dependència, o de l'organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents al cos, escala i/o especialitat de la borsa a la qual la persona candidata aspira, el qual ha d'expressar que està en condicions de complir les tasques fonamentals del cos escala i/o especialitat, mitjançant, si corresponen a judici de l'Administració,les adaptacions necessàries del lloc de treball.

No obstant això, si la persona aspirant no s'hi oposa, l'EBAP recaptarà d'ofici aquest dictamen».

3. En data 4 de març de 2022, la Sra Carmen María Gordo Herrero va presentar sol·licitud per participar a l'esmentada borsa. A la sol·licitud va adjuntar un certificat del grau de discapacitat igual o superior al 33%. També va adjuntar un dictamen dels equips multiprofessionals de l'organisme públic equivalent a la Direcció General de Dependència de la Generalitat Valenciana, en el qual no constava ,l'aptitud de la Sra Carmen María Gordo Herrero per exercir les funcions corresponents al cos facultatiu tècnic, escala d'arxius, museus, biblioteques i documentació, objecte d'aquesta borsa.

4. L'EBAP, previ consentiment de la Sra. Carmen María Gordo Herrero, va sol·licitar, en data 19 de juliol de 2022, amb registre de sortida 243262/2022, el dictamen dels equips multiprofessionals de l'organisme públic equivalent a la Direcció General de Dependència de la Generalitat Valenciana, en relació al compliment de les condicions personals d'aptitud de l'aspirant per exercir les funcions corresponents al cos, escala i/o especialitat, objecte d'aquesta borsa.

5. En data de 25 d'octubre de 2022 (BOIB núm. 138) es va publicar la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, per la qual s'aproven les llistes definitives de persones aspirants admeses i excloses de la borsa esmentada. En aquesta Resolució figurau amb una «admissió condicional informe discapacitat», atès que a l'esmentada data l'EBAP no va rebre l'informe d'aptitud requerit en data 19 de juliol de 2022 als equips multiprofessionals de l'organisme públic equivalent a la Direcció General de Dependència de la Generalitat Valenciana.

6. En data 7 de febrer de 2023, es va notificar a la Sra. Carmen María Gordo Herrero el tràmit d'audiència i se li va concedir 5 dies hàbils per al·legar i presentar els documents i les justificacions que considerés pertinents en relació a l'informe d'aptitud, previ a la Resolució d'exclusió.

7. En data 20 de febrer de 2023 s'entén desistida de la seva sol·licitud a la Sra. Carmen María Gordo Herrero, atès el rebuig de notificació per caducitat de l'esmentada aspirant.

Fonaments de dret

1. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. El Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. La Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 8 de febrer de 2022, a proposta de la directora gerent de Funció Pública, per la qual es convoca un concurs per constituir una borsa extraordinària per cobrir, amb caràcter d'interinitat, places vacants del cos facultatiu tècnic, escala d'arxius, museus, biblioteques i documentació, de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per a les illes de Mallorca i Menorca.

Proposta de resolució

Propòs a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat que dicti una resolució en els termes següents:

1. Excloure a la Sra. Carmen María Gordo Herrero del concurs per constituir una borsa extraordinària per cobrir, amb caràcter d'interinitat, places vacants del cos facultatiu tècnic, escala d'arxius, museus, biblioteques i documentació, de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per a les illes de Mallorca i Menorca.

2. Declarar desistida de la seva sol·licitud a la Sra. Carmen María Gordo Herrero, atès el rebuig de notificació per caducitat de l'esmentada aspirant.

3. Publicar la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la seu electrònica de la Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en el web <http://oposicions.caib.es>.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 23 de febrer de 2023

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez

La direcció gerència proposant María del Carmen Iglesias Manjón

 

ANNEX 1 Llista definitiva de persones excloses

1. S'afegeix a la llista definitiva de persones excloses, la persona següent:

Cognoms, nom

DNI

Motiu d'exclusió

GORDO HERRERO, CARMEN MARÍA

***3273*

 

NO ACREDITA INFORME

D'APTITUD DE DISCAPACITAT

 

 

 

ANNEX 2 Llista definitiva de persones aspirants admeses

2. S'elimina de la llista definitiva de persones aspirants admeses, la persona indicada al punt anterior.