Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 138795
Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, per a l’exercici 2023, subvencions per a la concessió d’una ajuda temporal excepcional a les persones titulars d’explotacions del sector porcí i de producció de patata especialment afectades per les repercussions de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia, en el marc del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La producció agrària i ramadera són activitats essencials i crítiques que s'han de garantir sota qualsevol circumstància. El seu manteniment i viabilitat garanteixen a la població un accés a fonts segures i suficients d'aliments a preus assequibles, cosa que és bàsica i fonamental per subsistir. Tal com reconeix la Comissió, al document COM (2022) 133 final, de 23 de març de 2022, “Garantir la seguretat alimentària i reforçar la resiliència dels sistemes alimentaris”, l'inici de la invasió russa d'Ucraïna, el 24 de febrer del 2022, ha desestabilitzat, encara més i d'una manera sense precedents, els fràgils mercats agrícoles, on els productors ja venien suportant un augment considerable dels costos de les entrades (energia, fertilitzants, pinsos...) i els consumidors, un increment del preu dels aliments, cosa que posava de manifest les vulnerabilitats del sistema europeu.

Encara que, fins aquest moment, el subministrament estable d'aliments no s'ha vist compromès, el conflicte bèl·lic ha disparat, d'una manera molt significativa, els costos de producció quant a l'explotació, i aquests costos no estan sent compensats amb els alts preus al consum. Aquesta situació està generant, als agricultors i ramaders, problemes de liquiditat i de flux de tresoreria, fet que posa en perill el desenvolupament i la continuïtat de la seva activitat.

Durant l'any 2022, el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, a través del Reial decret 428/2022, de 7 de juny (BOE de 8 de juny de 2022), va posar en marxa mesures de suport extraordinàries als sectors agraris i ramaders més afectats per la crisi d'Ucraïna, i va articular, en coordinació amb les comunitats autònomes, ajuts per als sectors del boví de llet, oví i cabrú de llet, boví de carn, oví i cabrú de carn, cunícola, avicultura de carn i sector citrícola. Aquests ajuts van permetre a aquests sectors continuar amb la seva activitat en un context de màxima dificultat.

Paral·lelament, la Unió Europea, a fi de respondre a la situació provocada per la guerra i afrontar les repercussions en el seu sector agroalimentari, va considerar convenient la publicació del Reglament (UE) número 2022/1033 del Parlament Europeu i del Consell, de 29 de juny de 2022, pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 1305/2013 pel que fa a una mesura específica destinada a proporcionar ajuda temporal excepcional en el marc del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) com a resposta a les repercussions de la invasió d'Ucraïna per part de Rússia. Mitjançant la modificació esmentada s'afegeix un article 39 quater, que regula aquesta nova mesura.

L'objectiu d'aquesta mesura és garantir la competitivitat de les empreses agroalimentàries i la viabilitat de les explotacions agrícoles a la Unió, i ha de concentrar els recursos disponibles en els beneficiaris més afectats per les conseqüències de la guerra d'Ucraïna, mitjançant la concessió d'una ajuda sobre la base de criteris objectius i no discriminatoris. En el cas dels agricultors, ha de ser possible que els criteris esmentats incloguin els sectors de producció, els tipus d'agricultura o d'estructures agrícoles i, en el cas de les petites i mitjanes empreses (pimes), els sectors, els tipus d'activitat, els tipus de regió o altres limitacions específiques. Aquesta mesura estableix que l'ajuda ha de consistir en un pagament a tant alçat.

La Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, conscient de la problemàtica que s'està vivint a les Illes Balears en altres sectors agraris i ramaders molt dependents de factors i entrades directament afectats per la guerra d'Ucraïna i que, a més de no haver rebut ajuts extraordinaris per la mateixa crisi d'Ucraïna, no compten amb suports específics de la mateixa PAC, considera necessari l'ús del mecanisme que preveu el reglament esmentat per donar un suport extraordinari. En concret, tant el sector del porcí com el sector de la patata s'han vist extraordinàriament afectats per la crisi inflacionista en els costos de producció.

En primer lloc, aquesta resolució estableix un ajut a tant alçat per a les explotacions de porcí de raça porc negre i també per a les de porcí de capa blanca. Després de diversos anys de caigudes continuades al nombre de caps de bestiar porcí criats a les illes, els últims tres anys s'ha produït un augment de sacrifici de bestiar porcí, fet que apuntava una tèbia recuperació. No obstant això, com que els costos dels pinsos suposen entre un 70% i un 80% dels costos de l'explotació, el seu augment té una recuperació forta al sector productor. Considerant tot el cicle productor: reproductores, garrins i engreixament, l'increment del preu dels cereals ha estat d'un 39,65% en els últims dotze mesos, i d'un 21,9% si es considera l'últim semestre, i fins a un 67% si comparem la mitjana del 2022 amb la mitjana dels preus dels pinsos el 2019. Aquesta situació s'agreuja a les Illes Balears, a més, a causa de la forta dependència externa en relació amb l'alimentació del bestiar. La producció de porcí a les Illes Balears es fa, en primer lloc i en relació amb les explotacions de porcí de capa blanca, en petites explotacions no integrades i dirigides al mercat regional per a la producció de garrina i per a la producció de sobrassada. En segon lloc, en petites explotacions de porc negre. Una raça autòctona reconeguda i la forma de producció de la qual és 100% extensiva des del moment del naixement. Ens trobem, per tant, davant d'un model de producció porcina de baix impacte i perfectament integrada amb la producció agrària de les Illes. A l'increment del preu dels cereals, cal sumar-hi una pujada del 344% en el cost de l'energia i un augment del cost del gasoil del 120%.

En segon lloc, la resolució estableix un altre ajut a tant alçat per al sector productor de patata de les Illes Balears. La patata constitueix un sector rellevant i singular a la producció agrària balear. A les Illes Balears es produeix una patata extraprimerenca la sembra de la qual es produeix a la tardor i es recull des de l'1 de març fins al juny, amb varietats específiques molt apreciades pels consumidors als mercats de destinació. Té una sortida comercial important, especialment en països com el Regne Unit, Polònia i els països nòrdics, i per aquesta raó és un producte que aporta gran valor afegit al sector. Segons dades de la SG d'Anàlisi, Coordinació i Estadística, Avenç de Superfície i Producció del MAPA, a les Illes Balears, la producció de patata suposava el 2019 el 7,5% de la producció total de la branca agrària, davant de l'1,5% en el cas d'Espanya. El 2021 s'ha produït a les Illes Balears el 2,2% del total de patata produïda a Espanya, així s'ha passat de 50,5 tones el 2020 a 47,7 tones el 2021.

Després de l'esclat de la guerra d'Ucraïna, es considera que els costos de producció de patata han pujat 5 cèntims per quilogram el 2022, i el principal element és el cost de l'energia com a determinant d'aquesta pujada, que ha passat de 6 a 23 cèntims d'euro el kWh en període vall. A més, els fertilitzants han doblat el preu i els fitosanitaris l'han incrementat entre un 20% i un 25%. D'altra banda, l'índex general de preus pagats pels béns i serveis agraris se situa en 155,06 l'agost del 2022, cosa que representa un augment del 38,37% respecte de l'agost del 2021 i un 0,99% respecte del mes de juliol del 2022, fet que demostra una tendència creixent. L'informe agroalimentari sectorial corresponent al segon semestre del 2022 presenta l'augment de preus d'un 33% de les entrades al sector primari durant els quatre primers mesos de l'any 2022. El 2021 ja havien augmentat un 13%. També presenta un augment del 88% interanual dels costos energètics per al sector primari entre el gener i l'abril del 2022 i, finalment, un augment del 94% en el preu dels fertilitzants en els quatre primers mesos de l'any 2022. A aquests increments en els costos de producció, cal sumar-hi l'augment dels costos en els nolis de transport marítim que són imprescindibles per comercialitzar la patata extra primerenca de Mallorca.

D'altra banda, el Reglament (UE) 2022/1033 considera que cal continuar abordant el canvi climàtic i els reptes mediambientals, i per tant s'han de buscar solucions que millorin la transició cap a uns sistemes alimentaris sostenibles, resilients i justos a la UE. El suport comunitari no ha de donar lloc a una reducció de la quota global de la contribució FEADER reservada per a les mesures dels programes de desenvolupament rural que preveu l'article 59.6 del Reglament (UE) núm. 1305/2013, per la qual cosa obliga que l'ajut que es proporcioni als agricultors i ramaders, a més de contribuir a la seguretat alimentària o a corregir els desequilibris del mercat, estigui destinat a activitats relacionades amb els objectius següents: a) economia circular, b) gestió de nutrients, c) ús eficient dels recursos i d) mètodes de producció respectuosos amb el medi ambient i el clima. Aquests condicionants es compleixen perquè aquesta mesura exigeix a les possibles persones beneficiàries que compleixin la condicionalitat ambiental i que desenvolupin almenys una de les activitats o pràctiques ambientals que descriu la convocatòria.

El Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears (PDR), per al període 2014-2020, preveu una sèrie de mesures d'ajuda destinades al sector agrari, segons el Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural mitjançant el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell, que estableix les normes generals que regulen l'ajuda de la Unió al desenvolupament rural, finançada pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), i que complementa les disposicions comunes per als fons estructurals i d'inversió europeus, que estableix la segona part del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell.

En virtut de l'aprovació de la nova mesura excepcional, s'ha efectuat la proposta de modificació corresponent del Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears (PDR) per al període 2014-2020, per la qual cosa cal condicionar l'efectivitat d'aquesta convocatòria a l'aprovació definitiva d'aquesta modificació per part de l'òrgan competent.

En data 28 de desembre de 2020 es va publicar al Diari Oficial de la Unió Europea el Reglament (UE) 2220/2020 del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de desembre de 2020, pel qual s'estableixen determinades disposicions transitòries per a l'ajuda del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) en els anys 2021 i 2022, i pel qual es modifiquen els reglaments (UE) núm. 1305/2013, (UE) núm. 1306/2013 i (UE) núm. 1307/2013, pel que fa als seus recursos i a la seva aplicació en els anys 2021 i 2022.

D'altra banda, l'apartat 4 de l'article 39 quater esmentat estableix, a més, que l'ajuda s'ha d'abonar, a tot tardar el 15 d'octubre del 2023, sobre la base de les sol·licituds d'ajuda aprovades per l'autoritat competent a tot tardar el 31 de març del 2023.

Considerant com són de reduïts els terminis esmentats i les raons d'interès públic que es presenten en ser una ajuda determinant per al manteniment dels sectors afectats, en virtut del que preveu l'article 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es creu convenient acordar la tramitació del procediment de concessió per tràmit d'urgència, i reduir a la meitat els terminis que s'estableixen per al procediment, en els termes que preveu aquest article.

El 26 de febrer del 2015 es va publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 29 l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears 2014-2020, que a l'article 2.2 estableix les mesures i submesures subvencionables i, a l'apartat 3, assenyala que, a més de les anteriors, seran subvencionables totes les mesures i submesures que resultin aprovades al PDR d'acord amb el que estableix l'article desè del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell.

D'altra banda, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, a l'article 2.a, estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les que deriven de la política agrícola comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca (IFOP), de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajuts que preveu la normativa de la Unió Europea.

Mitjançant el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament, a l'annex 1 s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

D'acord amb el que disposen l'article 15 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 3 de l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears 2014-2020, correspon aprovar la convocatòria d'aquests ajuts mitjançant una resolució.

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, i de conformitat amb l'autoritat de gestió, dicto la següent

RESOLUCIÓ

Primer Objecte de les subvencions, àmbit d'aplicació i tramitació d'urgència

1. S'aprova la convocatòria de subvencions d'un ajut temporal excepcional i a tant alçat als titulars d'explotacions del sector porcí i sector productor de patata especialment afectades per les repercussions de la invasió d'Ucraïna per part de Rússia, en el marc del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), en el marc de l'article 39 quater, del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), i d'acord amb el que preveu l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears 2014-2020, publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 29, de 26 de febrer de 2015.

2. L'àmbit territorial d'aplicació de les subvencions és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. S'acorda la tramitació d'urgència del procediment convocat mitjançant questa resolució, d'acord amb el que estableix l'article 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Segon Import màxim de la convocatòria i finançament

1. Per a aquesta convocatòria, es destina un import màxim d'un milió vuit-cents vuitanta-dos mil, cent trenta euros (1.882.130,00 €), amb càrrec als pressupostos del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears de l'any 2023. Aquesta quantia es podrà incrementar amb crèdits que es poden destinar a aquesta finalitat.

2. L'import esmentat serà finançat de la manera següent:

- 1.664.396,23 € seran cofinançats pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), en un 53%; per l'Administració general de l'Estat (AGE), en un 14,10%, i per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CAIB), en un 32,90%.

- 217.733,77 € seran finançats al 100% per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CAIB).

Tercer Requisits dels beneficiaris i condicions d'admissibilitat

1. Poden ser beneficiaris dels ajuts que preveu aquesta resolució els titulars d'explotacions agràries de patata o ramaderes de porcí situades a les Illes Balears que compleixin els requisits següents:

1.1. L'explotació ha d'estar inscrita al registre corresponent, segons escaigui:

a. Explotacions ramaderes: inscrites al Registre General d'Explotacions Ramaderes (REGA) en data 31 de desembre del 2022 segons l'orientació productiva “porcí” de producció i reproducció.

b. Explotacions agràries: inscrites al Registre Interinsular Agrari de les Illes Balears (RIA), en data 31 de desembre del 2022.

1.2. Fer a l'explotació alguna activitat o pràctica relacionada almenys amb un dels objectius següents: economia circular, gestió de nutrients, ús eficient dels recursos o producció respectuosa amb el medi ambient i el clima. Es considera que es compleix aquest requisit quan s'acrediti almenys un dels supòsits següents:

a. Haver rebut, per a la campanya PAC 2022, el pagament bàsic i/o el pagament per pràctiques agrícoles beneficioses per al clima o el medi ambient, convocades mitjançant resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 27 de gener de 2022, de convocatòria, per a l'any 2022, de determinats ajuts comunitaris directes a l'agricultura i a la ramaderia (BOIB núm. 15, de 29 de gener de 2022).

b. Haver estat beneficiari a la campanya 2022 d'algun ajut subjecte a condicionalitat. A aquest efecte es tenen en compte els ajuts convocats mitjançant resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 27 de gener de 2022 , de convocatòria, per a l'any 2022, de determinats ajuts comunitaris directes a l'agricultura i a la ramaderia (BOIB núm. 15, de 29 de gener de 2022) i els convocats per a l'any 2022, que preveu la Resolució del president del FOGAIBA de 7 de març de 2018, per la qual es convoquen els ajuts per als anys 2019-2023, per a la reestructuració i reconversió de vinyes (BOIB núm. 31, de 10 de març de 2018).

c. Haver percebut a la campanya 2021 alguns dels ajuts que preveuen les mesures 10.1.1, 10.1.2, 10.1.3, 10.1.4, 13.1 i 13.3 del Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears 2014-2020, dels articles 28, 29 i 31 del Reglament 1305/2013.

d. Ser operador ecològic certificat pel Consell Balear de la Producció Agrària Ecològica (CBPAE), en data 31 de desembre del 2022.

e. Estar inscrit al Registre de la Producció Integrada de les Illes Balears, en data 31 de desembre del 2022.

f. Que l'explotació compti amb una certificació acreditativa de realització de pràctiques de producció sostenible, en data 31 de desembre del 2022.

g. Que l'explotació compti amb una certificació de benestar animal (Animal Welfare) o qualsevol certificació que acrediti la realització de pràctiques ambientalment sostenibles, en data 31 de desembre del 2022.

1.3. Cal disposar d'una dimensió mínima d'explotació dedicada al sector productiu per al qual se sol·licita l'ajut igual o superior als mínims següents:

a. En el cas d'explotacions agràries dedicades al conreu de patata: 1 ha

b. En el cas d'explotacions ramaderes de porcí:

 

- 5 femelles reproductores o,

- 5 porcs d'engreixament

A aquest efecte, en el cas que un mateix beneficiari sigui titular de més d'una unitat productiva ramadera, s'hi han d'afegir les femelles reproductores o porcs d'engreixament de totes les seves unitats productives localitzades a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

1.4. Que obtinguin almenys un 25% dels punts màxims possibles, d'acord amb els criteris de selecció que preveu l'apartat sisè d'aquesta resolució.

2. A més dels requisits anteriors, en el moment que es dicti la proposta de resolució, s'han de complir els requisits que preveu l'article 10 de l'Ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears 2014-2020, aprovat per l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, així com els que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

3. No poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les entitats i les associacions que incorrin en alguna de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. La justificació de no incórrer en les prohibicions esmentades s'ha d'efectuar de la manera que estableix l'apartat 6 de l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions.

4. D'acord amb el que disposa l'article 10.1.e del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considera que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposa l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com el que disposen els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social ha de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució de concessió.

La comprovació del compliment del requisit esmentat la fa el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, ja que la presentació de la sol·licitud suposa l'autorització per a aquesta comprovació, excepte si hi ha una manifestació expressa contrària. Quan la persona sol·licitant de l'ajuda no estigui obligada a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions que preveu el paràgraf anterior, se n'ha d'acreditar el compliment mitjançant una declaració responsable.

5. De la mateixa manera, la comprovació de la inscripció al RIA i al REGA l'ha de fer d'ofici el FOGAIBA. En el cas que es vulgui denegar expressament l'autorització al FOGAIBA per fer les comprovacions esmentades, s'ha d'aportar un document de denegació, sens perjudici de l'obligació d'aportar la certificació acreditativa corresponent.

6. D'altra banda, la comprovació de les inscripcions relatives al compliment dels criteris d'admissibilitat dels punts d i e del punt 1.2 de l'apartat tercer d'aquesta resolució l'ha de fer d'ofici el FOGAIBA, sempre que se n'hagi atorgat l'autorització expressa.

7. De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no es poden beneficiar de les subvencions que preveu aquesta resolució les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades els últims tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Quart Tipus d'ajuda i import

1. L'ajuda consisteix en una subvenció en forma d'import a tant alçat.

2. L'import de l'ajuda per explotació es calcula en consideració a les hectàrees o animals segons el que s'estableix a continuació:

2.1. Ajuda per a explotacions ramaderes de porcí:

2.1.1 TRUGES

MÍNIM             MÀXIM         PAGAMENT ALÇAT

Animals            Animals                          EUROS

0                       4                                             0,00

5                       14                                    1.157,00

15                     24                                    2.374,00

25                     39                                    3.896,00

40                     59                                    6.026,00

60                     99                                    9.678,00

100                                                         15.000,00

 

2.1.2 PORCS D'ESQUER

 

MÍNIM             MÀXIM         PAGAMENT ALÇAT

Animals            Animals                          EUROS

0                       4                                             0,00

5                       14                                       318,00

15                     24                                       653,00

25                     39                                    1.071,00

40                     59                                    1.657,00

60                     99                                    2.661,00

100                   199                                  5.003,00

200                   299                                  8.349,00

300                                                         13.385,00

Per calcular la subvenció, s'ha de computar el nombre de truges de reproducció i porcs d'engreixament inclosos en la declaració censal del 2022, que preveu el Reial decret 479/2004, de 26 de març, pel qual s'estableix i es regula el Registre General d'Explotacions Ramaderes.

A aquest efecte, en el cas que un mateix beneficiari sigui titular de més d'una unitat productiva ramadera, s'hi han d'afegir les femelles reproductores o els porcs d'engreixament de totes les unitats productives localitzades a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2.2. Ajuda per a explotacions agràries productores de patata.

Extensió conreu patata                                                      PAGAMENT ALÇAT (hectàrees)                                                                                               EUROS

Més gran o igual que 1 ha i més petit que 3 ha                                      1.912,00

Més gran o igual que 3 Ha i més petit que 5 ha                                     3.828,00

Més gran o igual que 5 ha i més petit que 10 ha                                    7.182,00

Més gran o igual que 10 ha i més petit que 15 ha                                11.973,00

Més gran o igual que 15 ha                                                                   15.000,00

Per calcular la subvenció, s'han de computar les hectàrees inscrites al RIA, en data 31 de desembre del 2022.

3. L'import màxim de l'ajuda no pot superar els 15.000,00 € per beneficiari.

Cinquè Sol·licitud de l'ajuda

1. La sol·licitud de l'ajuda s'entén efectuada amb la presentació d'algunes de les sol·licituds següents:

1.1. La sol·licitud única, l'any 2022, d'algun dels ajuts que preveuen el Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, i les mesures 10.1.1, 10.1.2, 10.1.3, 10.1.4, 13.1 i 13.3 del Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears 2014-2020, que preveuen els articles 28, 29 i 31 del Reglament (UE) 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), dins del termini que s'estableix per presentar la sol·licitud esmentada, i convocades mitjançant les resolucions següents:

- Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 27 de gener de 2022, de convocatòria, per a l'any 2022, de determinats ajuts comunitaris directes a l'agricultura i la ramaderia (BOIB núm. 15, de 29 de gener de 2022).

- Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 31 de gener de 2022, per la qual s'aprova, per a l'any 2022, la convocatòria dels ajuts destinats al foment de la producció integrada (BOIB núm. 18, de 3 de febrer de 2022).

- Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 3 de febrer de 2022, per la qual s'aprova la convocatòria, per a l'any 2022, dels ajuts per al foment de la lluita biològica (BOIB núm. 19, de 5 de febrer de 2022).

- Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 31 de gener de 2022, per la qual s'aprova la convocatòria, per a l'any 2022, dels ajuts destinats a la protecció de varietats autòctones en risc d'erosió genètica (BOIB núm. 18, de 3 de febrer de 2021).

- Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 3 de febrer de 2022, per la qual s'aprova la convocatòria d'ajuts per al foment de races autòctones en perill d'extinció, per a l'any 2022 (BOIB, núm. 19, de 5 de febrer de 2022).

- Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 31 de gener de 2022, per la qual s'aprova la convocatòria, per a l'any 2022, dels ajuts destinats al pagament compensatori per a zones de muntanya a les Illes Balears (BOIB núm. 18, de 3 de febrer de 2022).

- Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 3 de febrer de 2022, per la qual s'aprova la convocatòria, per a l'any 2022, dels ajuts destinats al pagament compensatori per a zones amb limitacions específiques (BOIB núm. 19, de 5 de febrer de 2022).

1.2. La sol·licitud, l'any 2021, d'algun dels ajuts que preveuen les mesures 11.2.1, 11.2.2 del Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears 2014-2020, convocades mitjançant les resolucions que a continuació s'indiquen, sempre que durant la campanya 2022, hagin presentat la sol·licitud de pagament corresponent.

- Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 22 de febrer de 2021, per la qual s'aprova la convocatòria dels ajuts per al foment de l'agricultura ecològica per als anys 2021 i 2022 (BOIB núm. 27, de 25 de febrer de 2022).

- Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 22 de febrer de 2021, per la qual s'aprova la convocatòria dels ajuts per al foment de pastures per a l'aprofitament de la ramaderia ecològica per als anys 2021 i 2022 (BOIB núm. 27, de 25 de febrer de 2022).

​​​​​​​2. En el cas de titulars d'explotacions agràries i ramaderes que no hagin presentat la sol·licitud a què es fa referencia en el punt anterior i que, tanmateix, compleixin els criteris d'admissibilitat, han de presentar les sol·licituds segons el model de formulari oficial que figura a la pàgina web del FOGAIBA (A04026954).

3. El termini de presentació de sol·licituds és de cinc dies, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. Les sol·licituds s'han de presentar emplenades correctament als registres d'entrada del FOGAIBA, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació o a qualsevol altre registre que preveuen l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Les persones obligades a relacionar-se electrònicament d'acord amb el que disposa l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i les que optin per la presentació electrònica han de presentar la sol·licitud mitjançant el tràmit telemàtic corresponent disponible a la seu electrònica del FOGAIBA.

5. Aquestes sol·licituds han d'incloure la documentació següent:

5.1. Documentació comuna a tots els peticionaris:

Documentació que acrediti el compliment d'algun dels criteris d'admissibilitat que preveuen els punts f i g del punt 1.2 de l'apartat tercer d'aquesta resolució o dels punts d o e, en el cas que no s'atorgui l'autorització expressa per a la seva comprovació.

5.2. Documentació que cal aportar en cas de persones físiques:

Si escau, document acreditatiu de la representació de qui actua en nom seu.

 5.3. Documentació que cal aportar en cas de persones jurídiques:

- Fotocòpia del NIF de l'entitat.

- Fotocòpia dels estatuts socials degudament inscrits al registre.

- Document acreditatiu de la representació de qui actua en nom seu.

5.4. En cas d'agrupacions sense personalitat jurídica, s'ha d'aportar el següent:

- Document en el qual es reflecteixin les normes o la reglamentació de funcionament que han subscrit tots els membres.

- Fotocòpia del NIF de l'agrupació, si en té. En cas que algun dels associats sigui una persona jurídica, cal aportar, a més, fotocòpia del NIF i del document acreditatiu de la seva representació.

- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en el qual es deixi constància expressa dels compromisos d'execució que assumeix cadascú, així com el número de DNI i del compte bancari (IBAN de 24 dígits) de cadascú.

- Nomenament d'un representant o apoderat únic de l'agrupació amb poder suficient per complir les obligacions que corresponen a l'agrupació com a beneficiària.

- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en el qual es faci constar el compromís de no dissoldre l'agrupació fins que no hagi transcorregut el termini de prescripció que preveuen l'article 22 del text refós de la Llei de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 1/2005, de 24 de juny, i els articles 57 i 60 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

6. La comprovació del DNI de la persona sol·licitant o del seu representant i la inscripció i comprovació de dades que figuren al RIA i al REGA l'ha de fer d'ofici el FOGAIBA. En el cas que es vulgui denegar expressament l'autorització al FOGAIBA i/o a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per obtenir les dades relatives a les comprovacions d'ofici indicades, o bé per a l'obtenció dels certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, s'ha d'aportar un document de denegació i els certificats corresponents, així com la informació acreditativa que es requereix.

7. En cas que no s'estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què fan referència les obligacions anteriors per acreditar que s'està al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, se n'haurà d'acreditar el compliment mitjançant una declaració responsable.

8. En el supòsit que, amb motiu de la tramitació d'altres expedients al FOGAIBA, ja s'hagi presentat algun dels documents que s'han esmentat, no caldrà aportar-lo de nou, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o la dependència en què es va presentar o, si escau, en què es va emetre i no hagin transcorregut més de cinc anys des de l'acabament del procediment a què correspongui. Tampoc no cal aportar-lo de nou si el document exigit s'ha incorporat a la base de dades documental del FOGAIBA, que preveu el Decret 53/2006, de 16 de juny, amb la comprovació prèvia de l'autenticitat del document. No obstant això, l'acreditació de facultats ha de ser vigent en el moment de presentar la sol·licitud de l'ajuda.

9. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent pot requerir a la persona sol·licitant que presenti o, per defecte, que acrediti, per altres mitjans, els requisits als quals es refereix el document, abans de formular la proposta de resolució.

10. Si les sol·licituds tenen algun defecte o no inclouen tota la documentació assenyalada, o bé si els documents que s'han de presentar durant la tramitació de l'expedient presenten esmenes o guixades, es requerirà a les persones sol·licitants, mitjançant una publicació al web del FOGAIBA, que esmenin el defecte o que aportin la documentació en el termini de deu dies, tal com indica l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb la indicació que, si no ho fan, s'entenen com desistides les sol·licituds i, amb la resolució prèvia, s'arxiva l'expedient sense cap altre tràmit.

11. La presentació de la sol·licitud d'ajuda suposa l'acceptació, per part de la persona interessada, del contingut d'aquesta convocatòria, de les bases reguladores que estableix l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears 2014-2020, i de la resta de normativa aplicable.

Sisè Selecció dels beneficiaris i criteris de selecció

1. El procediment per seleccionar els beneficiaris dels ajuts convocats mitjançant aquesta resolució és el de concurrència competitiva.

2. En el supòsit que les sol·licituds amb dret a ajuda superin les quanties destinades a aquesta convocatòria, les sol·licituds s'atenen en funció de la màxima puntuació obtinguda aplicant els criteris de prioritat següents, el compliment dels quals s'ha de valorar en data de 31 de desembre del 2022:

a. Explotació prioritària: 15 punts.

b. Agricultor professional: 10 punts.

c. Agricultor no pluriactiu: 10 punts.

3. En cas d'empat, es resol amb el prorrateig de la quantitat restant entre els sol·licitants que resultin empatats.

Setè Comissió Avaluadora

1. La Comissió Avaluadora està integrada per:

– President: secretari general de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació o persona en qui delegui.

– Vicepresident: director general d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural o persona en qui delegui.

– Vocals:

  • director gerent del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) o persona en qui delegui.
  • cap del Departament Jurídic del FOGAIBA o persona en qui delegui.
  • cap del Servei de Gestió Econòmica del FOGAIBA o persona en qui delegui.
  • cap del Servei d'Ajuts al Desenvolupament Rural o persona en qui delegui.
  • Un representant del Consell Insular de Mallorca.
  • Un representant del Consell Insular de Menorca.
  • Un representant del Consell Insular de Formentera.
  • Un representant del Consell Insular de Formentera.

– Secretari: actua com a secretari un dels vocals de la Comissió Avaluadora.

2. La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades, aplicar els criteris de valoració que preveu l'apartat setè d'aquesta resolució i emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. Aquesta comissió únicament es constitueix si les sol·licituds amb dret a ajuda superen les quanties destinades a aquesta convocatòria i s'ha d'establir una prelació entre les sol·licituds presentades aplicant els criteris de selecció que preveu l'apartat sisè.

Tanmateix, en cas de renúncia o desistiment de la persona sol·licitant, així com de desestimació de la subvenció per no reunir els requisits exigits, la intervenció de la Comissió Avaluadora no és preceptiva, i l'òrgan competent declararà conclusos aquests expedients sense cap altre tràmit.

3. Perquè la Comissió Avaluadora s'entengui constituïda vàlidament, es requereix la presència del president i del secretari o, si escau, de les persones que els substitueixin i, com a mínim, de la meitat dels seus membres que pertanyin al FOGAIBA.

Vuitè Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió dels ajuts és l'Àrea de Gestió d'Ajuts del FOGAIBA. Aquest òrgan duu a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

En cas que calgui notificar l'esmena de deficiències o qualsevol de les propostes de resolució, aquesta notificació s'ha de fer mitjançant la seva publicació al web del FOGAIBA.

2. Un cop instruït l'expedient corresponent, el cap del Servei d'Ajuts al Desenvolupament Rural, previ informe, si escau, de la Comissió Avaluadora, ha de dictar una proposta provisional de concessió .

Anteriorment a l'emissió de l'informe de la Comissió Avaluadora, i en cas que no escaigui, abans de la proposta provisional, la secció II del Servei d'Ajuts al Desenvolupament Rural del FOGAIBA ha d'emetre un informe en el qual s'acreditin, si és favorable, la legalitat de l'ajut i el seu import.

La proposta provisional de concessió esmentada que s'ha de notificar als interessats en la forma indicada en aquest apartat.

A la proposta esmentada, i respecte dels peticionaris que compleixin els requisits per obtenir l'ajut i que compleixin els seus criteris d'admissibilitat, han de figurar les hectàrees de patata i/o el nombre d'animals declarats elegibles a l'efecte de la subvenció i l'import provisional de l'ajut assignat. De la mateixa manera, ha de figurar la relació de peticionaris la sol·licitud dels quals s'entén denegada, així com el motius de denegació.

3. Els peticionaris que figurin com a beneficiaris dels ajuts esmentats a la proposta provisional esmentada disposen d'un termini de cinc dies, a comptar des de l'endemà de la seva publicació, per aportar el document d'acceptació de l'ajut inclòs segons el model de formulari oficial que figura a la pàgina web del FOGAIBA (A04026954).

4. De la mateixa manera, els peticionaris d'aquests ajuts que vulguin presentar al·legacions a la proposta provisional esmentada disposen d'un termini màxim de cinc dies, a comptar des de l'endemà de la seva publicació, per formular una al·legació i/o aportar la documentació que considerin oportuna.

5. Un cop examinades les al·legacions adduïdes si escau pels interessats, es formula la proposta de resolució definitiva per part del cap del Servei d'Ajuts al Desenvolupament Rural, previ informe de la secció II del Servei d'Ajuts al Desenvolupament Rural.

6. La resolució dels expedients l'ha de dictar el vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d'Ajuts al Desenvolupament Rural. A la resolució de concessió de l'ajuda, s'hi ha de fer constar el finançament per part de les diferents administracions, el fons europeu al qual s'imputa la despesa i l'eix prioritari del programa corresponent.

7. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa acaba el 31 de març del 2023. La notificació de la resolució esmentada es farà mitjançant publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8. Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada davant de la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Novè Pagament dels ajuts

El pagament de l'ajut es farà mitjançant transferència bancària, quan s'hagi dictat la resolució de concessió, amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA, ja que la justificació s'ha efectuat i acreditat amb caràcter previ a la concessió de l'ajuda. El pagament esmentat s'ha de fer abans del 15 d'octubre del 2023.

Desè Obligacions dels beneficiaris

1. Són obligacions dels beneficiaris les següents:

​​​​​​​a. Registrar a la comptabilitat o al llibre registre el cobrament de la subvenció percebuda, en el supòsit que estigui obligat a fer aquesta gestió segons la normativa vigent.

b. Sotmetre's als controls que dugui a terme l'Administració, necessaris per comprovar la concessió correcta de l'ajut i el compromís posterior.

c. Facilitar a l'òrgan gestor les dades necessàries per elaborar indicadors de seguiment i avaluació.

2. A més, s'han de complir les normes d'informació i publicitat que preveu l'annex III del Reglament d'execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural mitjançant el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural.

3. Aquestes obligacions s'han d'entendre sens perjudici de l'obligació de complir la resta de les obligacions que preveuen l'article 11 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 11 de l'Ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears 2014-2020, aprovat mitjançant l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, així com les que deriven de la normativa estatal i comunitària aplicable.

4. El règim jurídic aplicable per l'incompliment d'aquestes obligacions, i sens perjudici del que estableixen l'apartat desè d'aquesta resolució i la normativa específica, estatal i comunitària, és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

Onzè Incompatibilitat de les subvencions

Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria són incompatibles amb els ajuts que, per a les mateixes actuacions concretes, pugui rebre el beneficiari per part de qualsevol Administració pública o d'una altra entitat pública o privada.

Dotzè Controls

1. Els perceptors dels ajuts que regula aquesta resolució queden subjectes a les disposicions comunitàries de control que estableix el Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.

2. Els controls tenen com a finalitat donar compliment al que estableix el títol III del Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014.

3. Qualsevol persona que tingui coneixement de fets que puguin ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria pot posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics, a través del canal que habilita a aquest efecte el servei esmentat, a l'adreça web

http://igaepre.central.sepg.minhac.age/sitios/igae/es-ES/Paginas/Denan.aspx, i en els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 3 d'abril, del servei esmentat.

Tretzè Règim jurídic aplicable

Per al que preveu aquesta convocatòria, s'aplica el següent:

- El Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de Pesca, i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

- El Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural mitjançant el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell.

- El Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, la gestió i el seguiment de la política agrícola comuna, pel qual es deroguen els reglaments (CE) núm. 352/78, (CE) núm. 165/94, (CE) núm. 2799/98, (CE) núm. 814/2000, (CE) núm. 1290/2005 i (CE) núm. 485/2008 del Consell.

- El Reglament (UE) 2020/2220 del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de desembre de 2020, pel qual s'estableixen determinades disposicions transitòries per a l'ajuda del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) en els anys 2021 i 2022, i pel qual es modifiquen els reglaments (UE) núm. 1305/2013, (UE) núm. 1306/2013 i (UE) núm. 1307/2013, pel que fa als seus recursos i a l'aplicació en els anys 2021 i 2022.

- El Reglament delegat (UE) núm. 807/2014 de la Comissió, d'11 de març de 2014, pel qual es completa el Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural mitjançant el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i que introdueix disposicions transitòries.

- El Reglament d'execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural mitjançant el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

- El Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.

- El Reglament delegat (UE) núm. 640/2014 de la Comissió, d'11 de març de 2014, pel qual es completa el Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control i a les condicions sobre la denegació o retirada dels pagaments i sobre les sancions administratives aplicables als pagaments directes, a l'ajuda al desenvolupament rural i a la condicionalitat.

- El Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears 2014-2020.

- L'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears 2014-2020.

- La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- El Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol).

- El text refós de la Llei de subvencions (Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre).

- La Llei 11/2006, de 14 de setembre, d'avaluacions d'impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears.

La resta de la normativa de desenvolupament i aplicació.

Catorzè Eficàcia

L'efectivitat d'aquesta resolució queda condicionada a l'aprovació per part de la Comissió Europea de les modificacions presentades al Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears per al període 2014-2020, així com a l'aprovació dels criteris de selecció per part del Comitè de Seguiment del PDR. En cas que no s'aprovin les modificacions i els criteris proposats, caldrà modificar aquesta resolució amb la finalitat d'adaptar-la al text definitiu.

Quinzè Publicació

Aquesta resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 22 de febrer de 2023

La presidenta del FOGAIBA ​​​​​​​María Asunción Jacoba Pía de la Concha García-Mauriño