Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 136626
Convocatòria de subvencions per a dur a terme projectes de participació ciutadana i d’acció voluntària per a l’any 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 677174

El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en data 20 de febrer de 2023, va dictar la resolució següent:

«Antecedents

1. El director insular de Participació i Joventut ha emès la memòria justificativa de la convocatòria de subvencions per a dur a terme projectes de participació ciutadana i d'acció voluntària per a l'any 2023.

2. El conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local ha dictat resolució que aprova l'inici de l'expedient.

3. La cap de servei de la Direcció Insular de Participació i Joventut ha emès informe favorable a la convocatòria esmentada.

4. Consta a l'expedient crèdit adequat i suficient del pressupost de l'any 2023 per dotar aquesta convocatòria, en virtut dels documents RC amb números d'operació 220230001049 i 220230001050, per un import global de 130.000,00€, amb càrrec de les partides pressupostàries 65.92400.46200 i 65.92400.48901.

5. En data 8 de febrer de 2023 el Consell Executiu va aprovar l'autorització prèvia al conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local de la despesa de l'expedient de la convocatòria de subvencions per a dur a terme projectes de participació ciutadana i d'acció voluntària per a l'any 2023, que inclou dues línies de subvenció: L1 Entitats d'administració local i L2 Entitats de voluntariat per un import total de 130.000,00 €.

6. La Intervenció Delegada de la Misericòrdia del Consell de Mallorca ha emès informe de fiscalització favorable en data 15 de febrer de 2023.

Fonaments de dret

1. Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018).

2. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).

3. Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (BOE núm.176, de 25 de juliol de 2006).

4. Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

5. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre del règim jurídic del sector públic (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

6. L'article 28.1.m de la Llei 4/2022, de 28 de juny , de consells insulars atribueix al Consell Executiu les competències per aprovar les convocatòries d'ajudes i subvencions.

7. Acord del Consell Executiu de dia 16 de novembre de 2022 pel qual es deleguen atribucions del Consell Executiu en els consellers executius i conselleres executives (BOIB núm. 153, de 24 de novembre de 2022).

8. Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat per acord del Ple del Consell de 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19 de juliol de 2018).

9. Decret de la Presidència del Consell de Mallorca de dia 9 de desembre de 2019, pel qual es determina l'organització del Consell de Mallorca, en la seva redacció vigent.

10. Bases d'execució del pressupost del Consell de Mallorca aprovades pel Ple de la corporació en sessió extraordinària de dia 29 de desembre de 2022 (BOIB núm. 171, de 31 de desembre de 2022).

Per tot això, i en exercici de la delegació del Consell Executiu de data 16/11/22 (BOIB 153 de 24/11/2022), dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per a dur a terme projectes de participació ciutadana i d'acció voluntària per a l'any 2023.

2. Autoritzar una despesa de 130.000,00€, documents RC amb números d'operació 220230001049 i 220230001050, amb càrrec a les partides pressupostàries 65.92400.46200 i 65.92400.48901, per atendre les subvencions de la convocatòria.

3. Ordenar la publicació de la convocatòria en el BOIB, per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions.

Interposició de recursos

Contra aquest acte, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, document signat electrònicament (21 de febrer de 2022)

La secretària tècnica de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (Per delegació de resolució de 22 de juliol de 2019, BOIB núm. 103 de 27-07-2019) Rosa M. Cañameras Bernaldo

 

CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER DUR A TERME PROJECTES DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I D'ACCIÓ VOLUNTARIA PER A L'ANY 2023

1. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regeix pel que es disposa en l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (d'ara endavant OGS) aprovada per Acord del Ple de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost 2018) i, supletòriament, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i per la resta de normativa que hi sigui aplicable.

2. Objecte i finalitats

Els ajuts econòmics d'aquesta convocatòria s'adrecen al desenvolupament de projectes que es facin a Mallorca i que tinguin una repercussió i un benefici, de forma clara i directa, en la ciutadania de Mallorca.

En tot cas, es subvencionen projectes concrets, és a dir, amb objectius, actuacions, planificació temporal i beneficiaris específics.

 

Línia 1. Projectes de participació de les administracions locals:

Projectes de participació ciutadana, que promouen la incidència, la deliberació, la coproducció i la decisió de la ciutadania en la presa de decisions i en la construcció col·lectiva amb diferents formats metodològics (processos participatius, pressuposts participatius, consultes ciutadanes, etc.).

Projectes de millora de l'estructura participativa municipal per a construir una estructura municipal de participació ciutadana (comissions o consells de participació, plataformes de participació, formació en participació ciutadana, assessorament i elaboració de normatives, etc.).

D'acord amb la normativa aplicable a les administracions públiques de les Illes Balears, la llengua vehicular dels projectes ha de ser la llengua catalana.

No tenen la consideració de projectes de participació ciutadana: els projectes o activitats de dinamització social o cultural; les aplicacions mòbils, webs o altres eines tecnològiques de caràcter informatiu que no permeten la interacció, ni les enquestes ciutadanes quan no incloguin fases de debat i deliberació.

Línia 2. Projectes de les entitats de voluntariat:

De formació específica del voluntariat o en matèria de qualitat de l'acció voluntària.

De promoció i captació de voluntariat.

Projectes nous de les entitats, posats en marxa el 2022 i que no han estat subvencionats.

Projectes de voluntariat que es desenvolupen a municipis de menys de 60.000 habitants.

No tenen la consideració de projectes de voluntariat els plans de voluntariat de les entitats ni la formació bàsica del voluntariat.

3. Crèdit pressupostari

Es destina la quantitat de 130.000,00 € a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, que es finançaran amb càrrec al pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l'any 2023, distribuïts inicialment de la forma següent:

a. Línia 1: Projectes de participació d'entitats d'administració local: setanta mil euros (70.000,00 €) amb càrrec a la partida pressupostària 65.92400.46200.

b. Línia 2: Projectes d'entitats de voluntariat: seixanta mil euros (60.000,00€) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65.92400.48901.

4. Temporalització

Les actuacions a subvencionar són les desenvolupades entre l'1 de setembre de 2022 i el 31 de juliol 2023 (ambdós dies inclosos).

5. Règim de la concessió

El procediment de concessió de la subvenció és de concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits.

6. Beneficiàries

6.1 Tenen la condició de beneficiàries de les subvencions:

  • Línia 1. Les entitats d'administració local de Mallorca de menys de 60.000 habitants.
  • Línia 2. Les entitats de voluntariat que compleixin els requisits establerts en la Llei 11/2019, de 8 de març, de voluntariat de les Illes Balears.

6.2 No tenen la condició de beneficiàries les entitats que concorren en alguna de les prohibicions establertes en l'article 8 de l'OGS del Consell de Mallorca. L'acreditació es fa mitjançant una declaració responsable.

6.3 Cada entitat pot presentar, com a màxim, una sol·licitud.

7. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions que es recullen en els articles 9 i 15 de l'OGS del Consell de Mallorca.

Des del moment de la publicació de concessió de la subvenció s'ha de donar difusió al caràcter públic del finançament del projecte. S'ha de fer constar que les activitats es desenvolupen, o s'han desenvolupat, amb el suport del Consell de Mallorca incloent el logotip institucional juntament i en la mateixa mida que el de l'entitat, i s'ha d'acreditar en el moment de la justificació. En el cas de projectes ja finalitzats en el moment de la concessió, la difusió es pot fer per altres mitjans que permetin fer constar la subvenció del Consell Insular.

8. Tramitació

8.1 El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és l'òrgan encarregat d'aprovar la convocatòria i els actes que en deriven, així com de concedir les subvencions. Tot això d'acord amb el Decret de Presidència que determina l'organització del Consell de Mallorca i amb el pressupost vigent.

8.2 L'òrgan instructor és la cap de servei de la Direcció Insular de Participació i Joventut del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local.

8.3 Per estudiar i avaluar les sol·licituds, així com per fixar l'import de les subvencions, es constitueix la Comissió Avaluadora integrada per:

  • La presidència: el conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local. La persona suplent és el director insular de Participació i Joventut.
  • Les vocalies: dues tècniques i una auxiliar administrativa de la Direcció Insular de Participació i Joventut.
  • La secretaria: la tècnica jurídica de la Direcció Insular de Participació i Joventut, o la persona que la substitueixi.

8.4 La Intervenció delegada de La Misericòrdia del Consell de Mallorca és l'òrgan responsable de la fiscalització prèvia limitada de la convocatòria i dels actes que en deriven.

8.5 La resolució de concessió de subvencions es notificarà oficialment a les entitats interessades de manera telemàtica, mitjançant la publicació al BOIB i a la Seu Electrònica del Consell Insular.

9. Termini de presentació de sol·licituds

9.1 El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de publicar-se la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'entén prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

9.2 Les entitats han de dirigir els annexos i la documentació corresponent a la Direcció Insular de Participació i Joventut del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, a través del Registre Electrònic del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net/registre-electronic.

9.3 Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts, l'òrgan instructor ha de requerir l'entitat interessada perquè esmeni en el termini improrrogable de deu dies amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, prèvia resolució expressa, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

10. Termini de resolució i notificació

El termini màxim per resoldre el procediment i per notificar-lo és de sis mesos des del dia en què es publica la convocatòria en el BOIB.

Si venç el termini màxim sense que s'hagi notificat la resolució, s'entenen desestimades les sol·licituds de subvencions per silenci administratiu.

11. Documents que s'han d'adjuntar a la sol·licitud

Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant els models annexos, que es troben a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net/ca/la-seu.

Tots els annexes de la sol·licitud s'han de presentar correctament emplenats i signats en documents individuals (cada annex un document pdf).

11.1 La documentació que s'ha de presentar és la següent:

a. Annex 1. Sol·licitud.

b. Annex 2. Declaració responsable de compliment de requisits.

c. Annex 3. Formulari descriptiu del projecte i pressupost detallat per partides.

d. Annex 4. Sol·licitud d'alta de la titularitat del compte bancari (únicament en cas d'alta de nous tercers, modificació de tercers o d'aportació de comptes corrents nous).

e. Annex 5. Autorització per consultar dades.

f. Acreditació de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud.

g. Documentació acreditativa, si escau, de la col·laboració amb altres entitats.

11.2 Els ajuntaments han de presentar, a més, certificat d'aprovació del model de conveni amb el Consell de Mallorca per l'òrgan competent.

11.3 Les entitats de voluntariat han de presentar, a més:

- Les dades corresponents a la constitució de l'entitat, els estatuts i l'acreditació de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud, o autorització per consultar-les.

- Còpia del NIF de l'entitat sol·licitant i del DNI o NIE de la persona representant legal que signa la sol·licitud.

- Acreditació d'estar inscrita en el Cens d'Entitats de Voluntariat del GOIB o còpia del Pla de voluntariat de l'entitat.

En el supòsit que els documents exigits a l'apartat 11.3 estiguin en poder del Direcció Insular de Participació i Joventut, l'entitat sol·licitant es pot acollir al que estableix l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, fent constar la data i l'òrgan davant el qual es presentaren, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys de l'acabament del procediment al qual correspongui.

12. Criteris de valoració de les sol·licituds

Els projectes poden obtenir una puntuació màxima de 10 punts d'acord amb els criteris d'avaluació establerts per a cada línia. En tot cas, per poder rebre la subvenció s'ha d'assolir una puntuació mínima de 4 punts. Els criteris són els següents:

Línia 1. Projectes de participació d'entitats d'administració local

Puntuació màxima

Grau d'elaboració, concreció i claredat del projecte, redacció, coherència en les parts i adequació als objectius:

· Inclou diagnòstic real i contrastat de la situació de partida en el municipi o zona d'actuació i de la població destinatària

· Descripció clara i concreta del projecte i els objectius, adequació de les activitats

· Estableix indicadors clars d'avaluació

· El projecte és coherent i està explicat amb claredat

2

Impacte i rellevància del projecte en el municipi:

· Va dirigit o té en compte la participació de col·lectius amb especials dificultats d'integració al municipi i/o de persones diverses (per orientació sexual, creences religioses, identitat de gènere, ètnia o diversitats funcionals).

· El projecte preveu la participació d'un gran nombre de persones (% de la població del municipi o de la població diana del municipi)

· Intervé o contribueix en desenvolupar el pla local de desenvolupament sostenible (Agenda 2030)

2

Innovació, originalitat, creativitat:

· Caràcter innovador de les actuacions previstes en el projecte: objecte, metodologia o altres aspectes essencials.

·  Inclou estratègies per atreure l'interès de les persones destinatàries i fomentar-ne la participació

· No hi ha projectes anàlegs al municipi

2

Durada del projecte:

 Superior a 3 mesos i fins a 6 mesos

 Superior a 6 mesos

 

0,5

1

Eficiència: adequació entre el cost del projecte i la població potencialment beneficiària:

· Pressupost del projecte/població del municipi

0,5

Col·laboració acreditada entre l'entitat local i entitats sense ànim de lucre per a l'execució del projecte

0,5

Nombre d'habitants del municipi:

 Fins a 2.500 habitants

 De 2.501 a 7.000 habitants

 De 7.001 a 15.000 habitants

 

2

1

0,5

 

Línia 2. Projectes d'entitats de voluntariat

Puntuació màxima

Innovació, originalitat, creativitat:

1. Caràcter innovador de les actuacions previstes en el projecte: objecte, metodologia o altres aspectes essencials.

2. El projecte incideix en la millora de la qualitat de l'acció voluntària o de la pròpia entitat.

3. El projecte es posa en marxa per primera vegada a l'entitat (des de 2022).

4. Inclou estratègies per atreure l'interès de les persones destinatàries i fomentar-ne la participació.

2,5

Impacte i rellevància del projecte:

1. Va dirigit o té en compte la participació de col·lectius amb especials dificultats d'integració i/o de persones diverses (per orientació sexual, creences religioses, identitat de gènere, ètnia o diversitats funcionals).

2. El projecte preveu la participació d'un gran nombre de persones o va destinat a un gran nombre de persones beneficiàries.

3. El projecte es desenvolupa a municipis de menys de 60.000 habitants.

2,5

Grau d'elaboració, concreció i claredat del projecte/acció formativa: redacció, coherència en les parts i adequació als objectius:

1. Inclou un diagnòstic real i contrastat de la situació de partida i de la població destinatària.

2. Descripció clara i concreta del projecte i dels objectius, adequació de les activitats.

3. Estableix indicadors clars d'avaluació.

2,5

Durada del projecte:

 Superior a 3 mesos i fins a 6 mesos

 Superior a 6 mesos

0,5

1

Col·laboració acreditada amb entitats sense ànim de lucre per a l'execució del projecte

1

Ús de la llengua catalana com a llengua vehicular del projecte

0,5

13. Import de les subvencions

13.1 Les subvencions s'adjudicaran mitjançant el sistema de prorrateig del crèdit assignat a cadascuna de les línies de manera proporcional als punts obtinguts (sempre que la puntuació obtinguda sigui superior a 4). Així, l'import de la subvenció es calcularà de la manera següent:

Is = [(C x Ps) / Pt]

Is = import subvenció

C = crèdit pressupostari assignat en la convocatòria per a cadascuna de les línies

Ps = puntuació de la sol·licitud obtinguda en l'aplicació dels criteris de valoració

Pt = suma de les puntuacions obtingudes de totes les sol·licituds de cada línia

La partida pressupostària de cada una de les línies s'assignarà a les sol·licituds que hagin superat la puntuació mínima des de les que hagin obtingut més punts a les que menys fins a esgotar el crèdit, per la qual cosa pot succeir que hi hagi sol·licituds que, tot i haver obtingut la puntuació mínima, no puguin esser subvencionades.

13.2 La quantia de la subvenció pot ser fins a un màxim del 100 % del pressupost previst per a l'activitat o projecte i no pot superar les quanties següents:

- Per a la línia 1: 9.000 €

- Per a la línia 2: 6.000 €

En cap cas l'import resultant de l'adjudicació pot ser superior a la quantitat sol·licitada.

La quantia de la subvenció no pot ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, al cost de l'actuació subvencionada.

13.3 Si una vegada calculats els imports de les subvencions es produeix romanent en una línia i resulta insuficient el crèdit de l'altra, el romanent passarà a aquesta.

14. Forma, terminis i condicions per al pagament de les subvencions

14.1 Per poder percebre la subvenció les entitats beneficiàries han de justificar que s'ha executat el projecte subvencionat d'acord amb el punt 15 d'aquestes bases, que s'han complit els objectius i la finalitat per a la qual es va concedir, que s'ha donat conformitat de les despeses aportades i que l'entitat està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària de l'Administració de l'Estat, la Tresoreria General de la Seguretat Social i el Consell de Mallorca, segons les disposicions vigents.

14.2 Sols s'abonarà l'import concedit un cop justificat correctament el pressupost presentat per l'entitat beneficiària. Si la quantia justificada és inferior al pressupost presentat inicialment es tramitarà l'expedient de pèrdua parcial o total del dret a cobrar la subvenció i de reducció de l'import a abonar d'acord amb el punt 17, si escau. El centre gestor pot cancel·lar d'ofici el romanent de la concessió amb acceptació prèvia de l'entitat beneficiària.

14.3 D'altra banda, i atès que les subvencions d'aquesta convocatòria tenen per objecte els projectes que es descriuen en el punt 2 sense entrar a determinar quin tipus de despesa concreta del pressupost s'imputa a la subvenció, es permet que les despeses subvencionables dels projectes es puguin compensar entre si, tenint en compte allò establert a l'article 44 de l'OGS del Consell de Mallorca.

14.4 Des del moment de la concessió, i d'acord amb la disposició addicional segona de l'OGS del Consell de Mallorca, les entitats de l'administració local han de signar un conveni (annex 9) amb el Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, aprovat i notificat en el moment de la sol·licitud de subvenció. D'acord amb del Decret de la Presidència del Consell que determina l'organització del Consell de Mallorca, la firma del conveni correspon al conseller executiu del departament.

15. Justificació de les subvencions i acreditació del pagament de les despeses

15.1. Les entitats beneficiàries han de justificar documentalment, fins al 15 de setembre de 2023, el compliment de la finalitat del projecte i l'aplicació dels fons concedits.

Si la resolució de concessió de les subvencions és en data posterior a la indicada, el termini per presentar la justificació serà de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de rebre la notificació.

Si no es presenta la justificació davant l'òrgan administratiu competent en el termini establert, s'ha de requerir l'entitat beneficiària perquè la presenti en el termini improrrogable de 15 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de rebre la notificació.

Si la documentació que es presenta com a justificació és incompleta o incorrecta, s'ha de requerir l'entitat beneficiària per a que rectifiqui o aporti els documents necessaris en el termini de 10 dies hàbils improrrogables, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. No fer-ho suposa perdre el dret a cobrar la subvenció.

La documentació acreditativa dels pagaments presentats per justificar la subvenció es detalla en l'article 48 de l'OGS del Consell de Mallorca, en funció de la forma en què s'ha fet el pagament.

Les entitats han de presentar la documentació següent, amb els annexes correctament emplenats i signats en documents individuals (cada annex en un document pdf).

15.2 Justificació Línia 1:

a. Annex 6. Memòria tècnica de les actuacions que s'han fet, objecte de la subvenció, signada per un tècnic o tècnica responsable, amb el vistiplau del batle o batlessa.

b. Annex 7. Certificat emès pel secretari o secretària de l'entitat local, amb el vistiplau del batle o batlessa, que acrediti que s'ha fet l'activitat i que s'ha complit la finalitat de la subvenció.

c. Annex 8. Informe emès per l'interventor o interventora de l'entitat, amb el vistiplau del batle o batlessa, que acrediti la veracitat i la legalitat de la documentació justificativa de la subvenció.

d. Relació de les despeses d'execució de l'annex 8 en format de full de càlcul.

15.3 Justificació Línia 2:

a. Annex 6a. Memòria tècnica de les d'actuacions que s'han fet, objecte de la subvenció, signada per un tècnic o tècnica responsable, amb el vistiplau del president o presidenta de l'entitat.

b. Annex 7a. Declaració responsable de realització del projecte, de compliment de la finalitat de la subvenció i de no ser deutora per una resolució de reintegrament de subvencions signada pel secretari o secretària de l'entitat amb el vistiplau del president o presidenta.

c. Annex 8a. Memòria econòmica justificativa de les despeses fetes d'acord a l'article 39.1.2) de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca signada pel secretari o secretària de l'entitat amb el vistiplau del president o presidenta.

d. Relació de les despeses d'execució de l'annex 8a en format de full de càlcul.

e. Factures i justificants de pagament.

Si s'aporten factures amb retenció de l'IRPF al prestador o prestadora del servei s'ha de presentar, juntament amb la factura, el model 111 i/o el model 115 de declaracions trimestrals, la documentació que justifiqui que s'ha pagat els imposts i el model 190 i/o el model180 de declaracions informatives anual. Si no s'aporta aquesta documentació addicional de les factures esmentada, únicament s'entendrà justificat l'import de la factura amb la deducció de la quantia de l'IRPF.

f. Nòmines i justificants de pagament.

Per justificar el cost brut de les despeses de personal s'han d'aportar les nòmines, els documents Relació nominal de treballadors i Rebut de liquidació de cotitzacions, el model 111 i la documentació acreditativa del cost patronal del personal treballador amb els corresponents justificants de pagament. Si únicament s'aporten nòmines i els justificants del pagament, s'entendrà justificada la quantia corresponent al líquid de les nòmines.

 

16. Despeses subvencionables

16.1 Es consideren despeses subvencionables d'aquesta convocatòria les que, de manera indubtable, responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, és a dir, són necessàries per planificar, preparar, coordinar, difondre i executar el projecte, i s'efectuen dins el període determinat.

a. Cost del salari del personal que participa directament a l'activitat.

Quan s'imputin retribucions de personal, es poden incloure els salaris i les assegurances socials. Aquestes despeses s'han d'aportar degudament desglossades pel temps dedicat directament a les tasques de l'activitat.

S'estableix el percentatge del criteri d'imputació tenint en compte les hores contractades i les hores dedicades directament a l'activitat.

Les pagues extraordinàries no poden imputar-se en el mes en què es perceben sinó que l'import anual s'ha de prorratejar mensualment i s'ha d'imputar la quantitat proporcional corresponent al període subvencionable.

No s'accepten les despeses derivades d'accidents o baixes laborals ja que no es consideren treball efectiu. No obstant això, les entitats poden substituir la persona en situació de baixa laboral i imputar les despeses de la persona substituta.

No s'accepten les despeses derivades de l'acabament de la relació jurídica i laboral entre el treballador i l'empresari.

El percentatge màxim atribuïble a les despeses de personal és del 80% del total del pressupost.

Si es contracta un professional extern a l'entitat, la factura corresponent ha d'indicar les actuacions desenvolupades, el període de l'activitat facturada, així com el preu que li correspon a cada una.

b. Lloguer de les instal·lacions on es desenvolupa el projecte quan siguin directament destinades al projecte concret i no siguin la seu de l'entitat. S'ha d'explicar i justificar la necessitat d'aquesta despesa en els criteris d'imputació.

c. Materials necessaris per desenvolupar l'activitat sempre que hi estiguin directament relacionats. S'ha d'explicar i justificar la necessitat d'aquesta despesa en els criteris d'imputació.

d. Despeses de transport i d'allotjament, si escau, de les persones participants que, inequívocament, responguin a l'activitat. Són les despeses provocades pel desplaçament de les persones directament relacionades amb l'activitat. S'ha d'explicar i justificar la necessitat d'aquesta despesa en els criteris d'imputació.

A les sol·licituds de les entitats de voluntariat, es pot destinar un 10% del total del pressupost a despeses de manteniment de l'entitat: electricitat, telèfon i Internet, serveis de gestoria, aigua i clavegueram, serveis de neteja o despeses de comunitat.

16.2 Es considera despesa realitzada la que ha estat efectuada dins el període elegible i efectivament pagada abans que acabi el període de justificació determinat.

Les despeses presentades per justificar la subvenció han d'estar realitzades i abonades en el moment de presentar la justificació. No obstant això, sempre que l'òrgan gestor disposi de la documentació corresponent en el moment de tramitar la justificació de la subvenció, també s'admetran els documents acreditatius del pagament de retencions d'IRPF i de Seguretat Social corresponents a despeses de treballadors o de serveis quan, per la normativa aplicable, aquestes despeses s'hagin d'abonar en un moment posterior al de la justificació i sempre que aquest pagament s'hagi realitzat en el termini legalment establert. Això implica, necessàriament, que la factura o nòmina s'hagi abonat en termini i s'hagi presentat amb la justificació d'acord amb l'assenyalat en els paràgrafs anteriors.

16.3 La data d'emissió de les factures ha de ser dins el període subvencionable. En el cas de despeses de subministrament, és elegible el cost del consum única i exclusivament del període subvencionable independentment de la data d'emissió de la factura.

16.4 En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al de mercat.

16.5 No són despeses subvencionables les que es relacionen en l'article 44 de l'OGS del Consell de Mallorca, ni tampoc:

  • Adquisició de bens inventariables
  • Despeses d'amortització dels bens inventariables
  • Despeses d'obra nova
  • Interessos deutors dels comptes bancaris
  • Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals
  • Despeses de procediments judicials
  • Els costs indirectes de benzina, electricitat, telèfon i Internet, aigua i clavegueram, correus postals, serveis de neteja, despeses de comunitat i serveis de gestoria (a excepció del que estableix el punt 16.1).
  • Despeses protocol·làries: refrigeris, serveis de menjar o altres semblants.

17. Pèrdua del dret al cobrament de la subvenció

És d'aplicació el que preveu l'article 58 de l'OGS del Consell de Mallorca, amb les particularitats següents:

17.1 Si l'entitat beneficiària incompleix les obligacions previstes en l'art. 9 de l'ordenança esmentada, o altres aspectes rellevants del projecte que s'han pogut tenir en compte per concedir l'ajuda, l'òrgan competent del Consell ha de declarar la pèrdua del dret de cobrar-la o, si ja l'ha cobrat, l'obligació de reintegrar-la, d'acord amb el que estableix l'article 57 de l'Ordenança.

17.2 Si de la presentació de la justificació es dedueix que l'entitat beneficiària ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, que ha tingut voluntat de compliment i que s'han assolit les finalitats de la subvenció, però no justifica la totalitat de la quantia concedida, s'ha de declarar la pèrdua parcial del dret a cobrar l'ajuda d'acord amb el criteri de gradació següent:

A) En el cas que s'hagi realitzat parcialment el projecte, que ha de suposar com a mínim el 50% de les activitats previstes, i s'hagin assolit els objectius de la subvenció, la pèrdua parcial a cobrar la subvenció s'ha de fer proporcionalment al pressupost executat subvencionable.

B) En el cas que s'hagi realitzat totalment el projecte però el pressupost inicial subvencionable no estigui ben justificat perquè la documentació justificativa tingui deficiències o no s'ajusti als requisits de la convocatòria, o perquè el pressupost executat sigui inferior al pressupost subvencionable inicial, la pèrdua parcial del dret a cobrar la subvenció inicial s'ha d'aplicar de la manera següent:

b1) Si la subvenció concedida representa el 50% o més del pressupost subvencionable inicial, la quantia a abonar s'ha de reduir proporcionalment.

b2) Si la subvenció concedida és inferior al 50% del pressupost subvencionable inicial i la quantia justificada supera el 70% del pressupost inicial, la quantitat a abonar no experimentarà canvis. En canvi, si la quantia justificada és inferior al 70% del pressupost inicial, la quantia a abonar s'ha de reduir proporcionalment.

b3) En el cas que hi hagi una entitat beneficiària la subvenció de la qual fos el romanent de la convocatòria: si la subvenció concedida no arriba a la meitat del pressupost subvencionable inicial (tot i tenir puntuació per més) i justifica menys del pressupost total inicialment presentat, la subvenció no experimentarà canvis sempre i quan justifiqui més de la quantia concedida; en cas contrari, la quantia a abonar s'ha de reduir proporcionalment.

17.3 Si l'import total de la subvenció, més la resta d'altres ajuts, ingressos o fons propis que han finançat el projecte, supera el pressupost total executat, l'import de la pèrdua parcial del dret de cobrar la subvenció ha de ser la quantitat que l'excedeix.

17.4 D'acord amb els principis d'eficàcia i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics que regula l'article 5 de l'OGS, si l'import de la pèrdua del dret és igual o inferior a 100,00 €, i sempre que aquest import no superi l'1 % de la subvenció concedida, el centre gestor anul·larà d'ofici la diferència entre l'import de la subvenció concedida i l'import de la subvenció reconeguda sense necessitat d'iniciar el procediment i declaració posterior de la pèrdua del dret a cobrar una part de la subvenció, i sense que l'entitat beneficiària presenti cap renúncia a cobrar aquesta quantitat.

18. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria

Si, per circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d'aquesta convocatòria, l'òrgan que la va aprovar l'ha de deixar sense efectes previ informe justificatiu del centre gestor.

19. Publicitat

Aquesta convocatòria i les subvencions que es concedeixin es publiquen en extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la Base de Dades Nacional de Subvencions i en el web del Consell de Mallorca www.conselldemallorca.net. Així mateix, s'exposen en el tauler d'edictes del Consell de Mallorca.

20. Règim de recursos

Contra aquest acte, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Documents adjunts