Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 117765
Modificació parcial dels criteris i contingut particular del reglament del Consell Insular de Formentera de regulació de prestacions econòmiques per al sosteniment a la criança i formació en famílies acollidores, i ajust de les prestacions econòmiques, sotmetiment a informació pública

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Ple del Consell Insular de Formentera el dia 27 de gener de 2023 ha adoptat el següent acord:

“3.1.3.- PRP2023/8. MODIFICACIÓ PARCIAL DELS CRITERIS I CONTINGUT PARTICULAR DEL REGLAMENT DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA DE REGULACIÓ DE PRESTACIONS ECONÒMIQUES PER AL SOSTENIMENT A LA CRIANÇA I FORMACIÓ EN FAMÍLIES ACOLLIDORES, I AJUST DE LES PRESTACIONS ECONÒMIQUES.

Sotmès a votació dels 13 membres presents dels 17 que formen Ple de la corporació, per unanimitat, amb la següent composició i votació: el vot a favor dels 3 representants presents del grup polític PSIB-PSOE i dels 5 representants del grup polític Gent x Formentera (que formen l'equip de Govern), i dels 5 representants presents del grup polític Sa Unió de Formentera PP-Compromís, adopta, sobre la base de la proposta transcrita, el següent

ACORD

PRIMER.- Aprovar inicialment la modificació parcial dels criteris i contingut articular del Reglament del Consell Insular de Formentera de regulació de prestacions econòmiques per al sosteniment a la criança i formació en famílies acollidores (BOIB núm. 142, de 16 d'octubre de 2021), i ajust de les prestacions econòmiques, que va annexat.

SEGON.- Sotmetre l'acord, a informació pública mitjançant el corresponent edicte en el BOIB, en el tauler d'anuncis i en el web del Consell Insular de Formentera, www.consellinsulardeformentera.cat, per tal que durant el termini de 30 dies, els vesins i les persones legítimament interessades puguin examinar l'expedient -a la Secretaria- i formular reclamacions, objeccions o observacions, conforme al que estableix l'article 102.1.b de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, ídem a l'article 88 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

TERCER.- Sotmetre l'acord així mateix a audiència prèvia de les associacions veïnals i de defensa de les persones consumidores i usuàries establertes a Formentera i inscrites en el Registre d'Entitats Ciutadanes les finalitats de les quals guardin relació directa amb l'objecte d'aquest acord, d'acord amb l'establert a l'article 112.3 del Reglament orgànic de funcionament del Consell de Formentera i a l'article 102.c de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Així mateix, sol·licitar a l'Institut Balear de la Dona el corresponent informe d'impacte de gènere en virtud de l'article 5 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

QUART.- Considerar que si en el termini d'informació pública i d'audiència prèvia no hi ha reclamacions, objeccions o observacions, s'ha d'entendre definitivament aprovat l'acord inicialment adoptat, sense necessitat d'un nou acord exprés.

CINQUÈ.- Ordenar la publicació íntegra al BOIB de l'acord corresponent (amb el text del reglament, en cas que sigui necessari), ja sigui l'inicial elevat a definitiu, ja sigui el derivat de l'estudi de les reclamacions, objeccions o observacions, com a text refós que incorpori la nova regulació, als efectes d'entrada en vigor, tot de conformitat amb els articles 103.1 i 113 de la citada Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

ANNEX Modificació parcial dels criteris i contingut articular del Reglament del Consell Insular de Formentera de regulació de prestacions econòmiques per al sosteniment a la criança i formació en famílies acollidores (BOIB núm. 142, de 16 d'octubre de 2021), i ajust de les prestacions econòmiques

PREÀMBUL

D'acord amb el text de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials, el sistema públic de serveis socials està integrat pel conjunt de recursos gestionats per les diferents administracions competents, i també els serveis concertats amb les entitats d'iniciativa social. La comunitat, les administracions públiques i les entitats no lucratives concertades són els agents implicats en la protecció de persones menors d'edat i en l'ajuda a la família. Totes elles s'han d'organitzar en forma de xarxa per treballar en col·laboració i diàleg, amb un objectiu compartit, l'interès superior de persones menors d'edat.

El Consell Insular de Formentera és l'entitat pública competent en matèria de protecció de menors segons la Llei 8/1997, de 18 de desembre d'atribució de competències als consells insulars en matèria de tutela, acolliment i adopció d'infants i adolescents, on estableix al seu article 3.1.g. “assumir i exercir la tutela dels infants i adolescents desemparats d'acord amb el que estableixen aquesta llei i la resta de l'ordenament jurídic, i dur a terme les actuacions que se'n derivin”.

La protecció de menors integra un conjunt d'actuacions per prevenir o modificar les situacions de desprotecció social en què es pot trobar qualsevol menor d'edat. Els principis d'actuació, vers les mesures de protecció de persones menors, estableixen com a prioritari l'acolliment familiar davant l'acolliment residencial. Així ho estableix l'article 172 ter del Codi civil que indica amb claredat que la guarda es realitzarà mitjançant l'acolliment familiar i, no sent aquest possible o convenient per l'interès de persones menors d'edat, mitjançant l'acolliment residencial.

Aquesta és una mesura preferent, ja que la família es configura com l'instrument social idoni per a la formació i el desenvolupament personal d'infants i adolescents, i no és tan sols un mitjà de transmissió de valors i de pautes de conducta, sinó que constitueix el nucli humà en el qual el menor pot cobrir més àmpliament les seves necessitats afectives.

L'acolliment familiar té com a finalitat que els menors que es troben sota la tutela o la guarda de l'Entitat Pública, a causa d'una situació de crisi familiar, puguin ser acollits per la seua família extensa o per una altra família alternativa, i evitar l'acolliment residencial, sempre que resulti aconsellable amb vista a l'interès superior del menor d'edat. Aquesta figura implica, en tots els casos, l'assumpció per part de les persones acollidores de totes les obligacions derivades de l'exercici de la guarda de persones menors d'edat, això és, vetllar, tenir en la seva companyia, alimentar, educar i procurar- li una formació integral, la qual cosa suposa que la família acollidora ha de fer front a les despeses econòmiques ocasionades per l'atenció d'aquestes necessitats, sufragant d'igual forma les despeses excepcionals que generen determinades situacions d'infants i adolescents.

Aquests costos econòmics no han de repercutir negativament en la decisió d'acollir, ni en l'atenció que ha de rebre la persona menor d'edat.

En determinats tipus d'acolliments, com és el cas dels acolliments d'urgència, les famílies han de prestar a les persones menors d'edat acollidores una atenció de major intensitat, que implica una dedicació completa d'algun dels seus membres i una sèrie de tasques encaminades a facilitar l'estudi i diagnòstic de la situació familiar de les persones menors d'edat acollides. En altres casos, es requereix una professionalització de la família acollidora quan es tracti de l'acolliment d'infants i adolescents amb dificultats especials.

Cal fer especial esment a Formentera i a les seves singularitats, tenint en compte que tot i ser una illa amb Consell Insular propi i que te les competències que, en altres territoris, corresponen als respectius ajuntaments, no és una illa com les altres (que són pluri-municipals), sinó unimunicipal. L'illa té uns desavantatges manifestos derivats de la seua particular geografia, una insularitat duplicada/triplicada, així com una falta evident d'infraestructures, equipaments i instal·lacions pel que fa a l'acolliment residencial d'infants i adolescents. Per pal·liar aquesta manca d'equipaments, infraestructures i instal·lacions hom ha d'estar a l'empara del suport que de manera subsidiària rep d'altres ens públics, principalment del Consell Insular d'Eivissa i de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials del Consell Insular de Mallorca.

El fet de no ostentar la titularitat, com a administració competent en la matèria, de recursos per a l'atenció residencial d'infants i adolescents, genera una relació de subordinació i necessitat vers la predisposició, i disposició, dels ens públics que sí en són titulars de facilitar i posar a disposició de la nostra corporació local l'accés als serveis residencials.

La Convenció sobre els Drets de l'infant de 1989, al seu article 26, assenyala que les prestacions econòmiques dirigides al manteniment i cura d'infants i adolescents han de concedir-se tenint en compte els recursos de les persones responsables del manteniment i cura del menor, així com qualsevol altra consideració pertinent a una sol·licitud realitzada per l'infant o en nom seu.

L'article 20 bis de la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció de la infància i l'adolescència estableix que les famílies acollidores tenen dret a percebre una compensació econòmica i una altre tipus d'ajuda que s'hagués estipulat, si escau.

L'article 6 del Decret 40/2006, de 21 d'abril pel qual es regulen els procediments d'acolliment familiar d'adopció i de determinació de la idoneïtat, preveu que les persones i famílies acollidores poden rebre prestacions econòmiques per atendre les despeses derivades de la cobertura de les necessitats bàsiques i específiques de persones menors d'edat acollides, que no seran en cap cas una subvenció.

Igualment, estipula les bases de la formació per a la declaració d'idoneïtat d'acord amb el que estableixen els articles 13.5, 27.6 i 36.2 del mateix Decret 40/2006, de 21 d'abril. Per a la resta de preceptes que afecti el procediment d'acolliment familiar, d'adopció i de determinació d'idoneïtat serà d'aplicació el contingut del decret esmentat.

La Llei 4/2009 d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, remarca entre les competències dels consells insulars: concedir, gestionar i tramitar les prestacions econòmiques incloses en les competències pròpies en matèria de serveis socials.

Per altra banda, la Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància l'adolescència de les Illes Balears estableix, al seu article 159, que les persones acollidores familiars tenen dret a rebre una compensació econòmica mensual, la qual no tendrà en cap cas caràcter de subvenció i, si pertoca, altres tipus d'ajudes que s'hagin estipulat.

El Reglament del Consell Insular de Formentera de regulació de prestacions econòmiques per al sosteniment a la criança i formació en famílies acollidores, aprovat pel Ple en sessió de caràcter Ordinari de 1 d'octubre de 2021 publicat al BOIB el 16 d'octubre de 2021 amb núm. 142, al seu article 10, exposa que “els imports d'aquests ajuts i prestacions s'actualitzaran de manera automàtica al mes de gener de cada any, d'acord amb l'Índex de Preus al Consum real interanual publicat per l'Institut Nacional d'Estadística amb efectes d'1 de gener de cada any”.

TITOL I PRESTACIONS ECONÒMIQUES PER ACOLLIMENT FAMILIAR SIMPLE I PERMANENT

Article 1 Concepte

Mitjançant l'acolliment familiar simple i permanent, les persones i les famílies acollidores que tenguin delegada la guarda legal de persones menors d'edat, sigui en família extensa, aliena, professional o llar funcional, podran rebre prestacions econòmiques per atendre les despeses derivades de la cobertura de les necessitats bàsiques i específiques de les persones menors d'edat acollides.

S'atorga la guarda d'una persona menor d'edat a una persona o a diverses, amb l'obligació de tenir-ne cura, alimentar-la, educar-la, procurar-li una formació integral durant el període de temps predeterminat integrant-la en una vida familiar que substitueixi o complementi temporalment la família d'origen.

Article 2 Característiques sol·licitants

Podran sol·licitar les prestacions econòmiques per acolliment familiar simples i permanents les persones o famílies que tenguin atorgada la guarda de menors baix la tutela del Consell Insular de Formentera. S'exceptuen les persones o famílies que, per necessitat d'acreditació administrativa d'una guarda de fet davant l'Administració de l'Estat per a l'obtenció de la residència legal de la persona menor d'edat, no havent estat valorada cap situació de risc o desemparament de la persona menor d'edat, hagin estat declarades aptes per a la seva guarda, així com les famílies en règim d'acolliment preadoptiu.

Article 3 Sol·licituds i tramitacions

a) Per sol·licitar l'abonament de les quanties corresponents a les prestacions i/o ajudes per a les famílies acollidores, les famílies emplenaran una sol·licitud genèrica a l'Oficina Virtual d'Atenció a la Ciutadania (OVAC) del Consell Insular de Formentera en un termini màxim de 5 mesos des de la formalització de l'acolliment.

b) En cas d'haver superat el termini de 5 mesos des de la formalització de l'acolliment, es podrà percebre la prestació econòmica, seguint les indicacions del punts a i c d'aquest article, sense efectes retroactius.

c) S'adjuntarà a la sol·licitud de percebre la prestació econòmica, la documentació acreditativa de nomenament de família acollidora, la documentació acreditativa de guarda de la persona menor d'edat amb acollida, documentació identificació de les persones que ostenten la guarda i acreditació certificada de compte bancari.

d) En el cas de les despeses puntuals i periòdiques, contingudes a l'article 5, es seguiran les passes proporcionades als punts a i c des de la data d'emissió de la factura o document acreditatiu de la mateixa; quedant excloses les sol·licituds que expedeixin el termini màxim de cinc mesos.

e) En el cas de l'ajut inicial, per afrontar les primeres despeses a través d'un pagament únic, es seguiran les passes proporcionades als punts a i c d'aquest article, amb efectes retroactius.

f) Les ajudes seran determinades per la valoració favorable del personal tècnic responsable del cas de l'equip del Servei de Protecció de Menors i la proposta favorable de la coordinació del Servei de Protecció de Menors.

Article 4 Quantia econòmica

a) La quantitat inicial a percebre per les famílies en els acolliments de persones menors d'edat, per afrontar les primeres despeses a través d'un pagament únic, serà d'un import puntual i inicial per persona menor d'edat acollida de: 450,00€.

b) La quantitat a percebre per les famílies en els acolliments de persones menors d'edat, s'ha de determinar d'acord amb la valoració tècnica responsable del cas i la proposta de la coordinació del Servei de Protecció de Menors, serà d'un import mensual per persona menor d'edat acollida de: 750,00€.

c) La quantitat a percebre per les famílies en els acolliments de persones menors d'edat amb dificultats especials i/o socioeconòmiques sobrevingudes de la família o altres situacions similars, serà d'un import mensual per persona menor d'edat acollida de:

  • Nivell 1 de necessitats especials: 950,00 €
  • Nivell 2 de necessitats especials: 1.250,00 €
  • Nivell 3 de necessitats especials: 1.550,00 €

Els criteris i documents de valoració s'ha de determinar d'acord amb els nivells de necessitats especials següents i la valoració tècnica responsable del cas i la proposta de la coordinació del Servei de Protecció de Menors: 

NIVELL

CRITERI

1

Certificat de l'IBAS (o de l'organisme autonòmic competent) del 33 %.

Valoració d'escolarització de NEE.

TDH / Trastorns conductuals.

Seqüeles d'abús sexual i/o síndrome d'abstinència.

Acolliment familiar en llar funcional.

2

Certificat de l'IBAS (o de l'organisme autonòmic competent) d'entre el 34 % i el 65 %.

Malaltia que implica dedicació sanitària.

Acolliment familiar terapèutic i/o especialitzat.

3

Certificat de l'IBAS (o de l'organisme autonòmic competent)  superior al 66 %.

Malaltia que implica dedicació gaire bé exclusiva.

Acolliment familiar professionalitzat.

Es podrà reconèixer nivell 1, 2 o 3 mitjançant valoració tècnica del personar del Servei de Protecció de Menors en col·laboració amb Serveis Socials Comunitaris en aquells casos de situacions socioeconòmiques sobrevingudes que impossibiliten l'atenció adequada de la persona menor d'edat acollida.

Article 5 Ajuts puntuals i periòdiques

A.- Les ajudes puntuals són aquelles despeses no periòdiques que el contingut de les quals es justifiqui per les necessitats personals de la persona menor d'edat i que, amb caràcter restrictiu, són enumerades i detallades a la taula següent:

CONCEPTE

ABONAMENT

Llibres de text, material escolar i

material informàtic

S'abonarà el 100% de l'import de llibres de text o llicències digitals, al principi del curs escolar o quan s'inicia l'acolliment.

S'abonarà el 50 % de l'import d'ordinadors i tauletes, fins a un màxim de 450,00 € amb les següents condicions:

  • Estudiants en acolliment d'educació primària, secundària i educació reglada no obligatòria.
  • Sempre que sigui material que forma part del projecte educatiu del centre escolar.
  • No s'hagi concedit ajuda per a la mateixa finalitat en els 4 anys anteriors.

Matricules escolars i assegurances escolars

S'abonarà el 100 % de l'import.

Activitats d'estiu

S'abonaran el 100 % de l'import amb una quantia màxima de 750 € pel període compres entre el 15 de juny i el 15 de setembre.

Ajudes sanitàries i de suport

S'inclouran el 100 % de la quantia, almenys, les despeses de dentista, medicina, logopèdia i psicologia en aquells casos de necessitat que no ho cobreixi el sistema públic i/o que s'allargui gaire la cita sempre amb sol·licitud prèvia i amb la valoració favorable del personal tècnic de referència del Servei de Protecció de Menors.

Pròtesis i ulleres

S'inclouran el 100 % de la quantia, en despeses relacionades amb pròtesis i/o ulleres en aquells casos de necessitat que no ho cobreixi el Sistema Públic amb la valoració favorable del personal tècnic de referència del Servei de Protecció de Menors.

Tramitació de documentació

S'inclouran el 100 % de la quantia, de les despeses pròpies de de la documentació personal (passaport, NIE, documentació notarial, DNI, etc.) de la persona menor d'edat així com totes aquelles que es puguin considerar necessàries.

 

B.- Les ajudes periòdiques són aquelles despeses que el contingut de les quals es justifiqui per les necessitats personals de la persona menor d'edat i que, amb caràcter restrictiu, són enumerades i detallades a la taula següent:

 

CONCEPTE

ABONAMENT

Escola matinera

Quantia màxima de 50,00€ al mes entre l'1 de setembre i el 30 de juny.

Menjador escolar

Quantia màxima de 150,00€ al mes entre l'1 de setembre i el 30 de juny.

Activitats extraescolar o esportives

Quantia màxima de 30,00 € al mes per 1 h a la setmana i 50,00 € al mes per més d'1h a la setmana, entre l'1 de setembre i el 30 de juny.

Escoleta o guarderia

Quantia màxima de 250,00 € al mes durant tot l'any.

Activitats formatives, majors de 16 anys

S'inclouran el 100 % de la quantia, les activitats formatives necessàries de les persones menors d'edat en guarda, majors de 16 anys, per ajudar a preparar l'emancipació. Es concedirà una ajuda periòdica d'un màxim de 450,00 € per més entre l'1 de setembre i el 30 de juny, més l'abonament del material escolar i/o la indumentària necessària per a dur a terme la formació.

C.- L'abonament de les ajudes puntuals i periòdiques, s'ha de fer per l'import efectiu, amb presentació prèvia de la corresponent factura original o document que justifiqui la despesa i sempre anirà acompanyada per la valoració favorable del personal tècnic responsable del cas de l'equip del Servei de Protecció de Menors i la proposta favorable de la coordinació del Servei de Protecció de Menors.

Article 6 Acolliment familiar d'urgència

a) Per a ser considerada família acollidora d'urgència caldrà comprometre's a disponibilitat completa per acollir a una persona menor d'edat en qualsevol moment del dia i qualsevol dia de l'any durant el període màxim establert per la llei fins que es dictamini una mesura estable.

b) S'haurà de disposar de resolució administrativa de nomenament com a família acollidora d'urgència per part del Consell Insular de Formentera.

c) La prestació econòmica mentre dura l'acolliment d'una persona menor d'edat serà la establerta a l'article 4 i 5. Durant els períodes en què no existeixi acolliment però sí disponibilitat i nomenament, es percebrà el 50 % de la prestació mensual establerta al punt b) de l'article 4.

d) Caldrà informar els períodes vacacionals per escrit a través de l'Oficina Virtual d'Atenció a la Ciutadania (OVAC) del Consell Insular de Formentera amb un mínim d'un mes d'antelació. Durant aquest temps es suspendrà qualsevol tipus de prestació econòmica.

e) La incapacitat sobrevinguda per fer front al compromís d'acolliment d'urgència s'ha de comunicar per escrit a través de l'Oficina Virtual d'Atenció a la Ciutadania (OVAC) del Consell Insular de Formentera amb un termini màxim de 3 dies des de la causa sobrevinguda correctament justificada. Durant aquest temps es suspendrà qualsevol tipus de prestació econòmica.

f) La sol·licitud de prestació econòmica per família d'acollida d'urgència s'ha de presentar seguint les passes de l'article 3 des del moment del nomenament per resolució administrativa del Consell Insular de Formentera.

g) Si existeix incompliment dels requisits de disponibilitat i dels terminis de comunicació establerts seran d'aplicació l'article 8 i 9 del present reglament.

​​​​​​​Article 7 Col·laboració d'altres administracions

En el cas de formalitzar acolliments familiars amb la col·laboració d'altres administracions públiques que, per pal·liar els efectes de la triple insularitat de Formentera, assisteixen al Consell Insular de Formentera en l'atenció a persones menors d'edat baix la tutela administrativa del Consell Insular de Formentera, les ajudes econòmiques i les condicions per atorgar-les seran aquelles que marqui l'administració que ha acreditat la idoneïtat de la família acollidora per a garantir els criteris d'igualtat i equitat entre famílies acollidores.

Article 8 Pèrdua del dret a percebre les ajudes econòmiques

Les famílies acollidores que tenguin concedides prestacions econòmiques podran deixar de percebre-les en els supòsits de finalització de l'acolliment familiar, per majoria d'edat de la persona acollida, per manca de col·laboració amb el Servei de Protecció de Menors del Consell Insular de Formentera o per l'incompliment de les obligacions assumides per la família acollidora amb el Consell Insular de Formentera.

Article 9 Incompliment de les obligacions i reintegrament de les quanties percebudes

L'incompliment de les obligacions establertes per a les famílies acollidores i el desistiment d'aquestes famílies a les prestacions i ajudes, comportaran el reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del seu pagament fins la data en què s'acordaria la procedència del reintegrament o la data en què el deutor ingressi el reintegrament, si fos anterior. El procediment de reintegrament es regirà per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes al títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, a més de la legislació pressupostària.

Article 10

Altres condicions

​​​​​​​

a) Les ajudes i prestacions concedides s'abonaran a principis de mes vençut amb càrrec a partides pressupostàries de l'any en curs, i sempre amb crèdit ampliable.

b) Els imports d'aquests ajuts i prestacions s'actualitzaran al mes de gener de cada any, d'acord amb l'Índex de Preus al Consum real interanual publicat per l'Institut Nacional d'Estadística amb efectes d'1 de gener de cada any.

 

TITOL II FORMACIÓ

Article 11 Concepte

Les persones i/o famílies sol·licitants han d'assistir durant el procediment de valoració de les actituds, establert pel Decret 40/2006, de 21 d'abril, pel qual es regulen els procediments d'acolliment familiar, d'adopció i de determinació d'idoneïtat (BOIB núm. 62, de 29 d'abril de 2006), a una formació prèvia d'un mínim de deu hores de sessions formatives impartides per Servei de Protecció de Menors del Consell Insular de Formentera o per alguna entitat col·laboradora que es determini.

Article 12 Formació

Disposarà d'un total de dotze hores de formació distribuïdes en quatre sessions de tres hores cadascuna que es realitzaran de forma grupal, si així ho permet la demanda, amb famílies d'acolliment familiar, amb l'estructura següent:

  • Sessió 1. Iniciant el camí. Es dona una visió general sobre l'acolliment familiar, conceptes jurídics bàsics sobre protecció de persones menors d'edat i permetre una primera presa de contacte.
  • Sessió 2. L'adaptació i els estils educatius. S'expliquen les diferents tipologies i conseqüències del maltractament, l'adaptació a l'acolliment familiar, els diferents estils educatius existents i principals tècniques educatives i l'empatització amb la persona menor d'edat acollida i la família d'origen.
  • Sessió 3. Treballant en equip, família acollidora, família d'origen i servei d'acollida. S'explica el procés a seguir dins les mesures adoptades, el protocol de visites i el procés de seguiments.
  • Sessió 4. El comiat de l'acolliment, mirada cap endavant. S'explica el comiat en l'acolliment familiar, les necessitats futures i la necessitat de conservar el passat.

Article 13 Finalització

Les persones i/o famílies participants, obtindran una acreditació per la qual han realitzat la formació de famílies acollidores de forma activa.

Disposició final única

Aquest Reglament entrarà en vigor, una vegada aprovat definitivament i publicat el seu text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, tot de conformitat amb els articles 103.1 i 113 de la citada Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.”

En conseqüència,

A) Se sotmet l'acord present, a informació pública mitjançant l'edicte present publicat al BOIB, en el tauler d'anuncis i en el web del Consell Insular de Formentera, www.consellinsulardeformentera.cat, per tal que durant el termini de 30 dies, els vesins i les persones legítimament interessades puguin examinar l'expedient -a la Secretaria- i formular reclamacions, objeccions o observacions, conforme al que estableix l'article 102.1.b de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, ídem a l'article 88 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insular

B) A més, hom sotmetrà l'acord així mateix a audiència prèvia de les associacions veïnals i de defensa de les persones consumidores i usuàries establertes a Formentera i inscrites en el Registre d'Entitats Ciutadanes les finalitats de les quals guardin relació directa amb l'objecte d'aquest acord, d'acord amb l'establert a l'article 112.3 del Reglament orgànic de funcionament del Consell de Formentera i a l'article 102.c de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

C) Així mateix, hom sol·licitarà a l'Institut Balear de la Dona el corresponent informe d'impacte de gènere en virtut de l'article 5 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. 

D) Hom considerarà que si en el termini d'informació pública i d'audiència prèvia no hi ha reclamacions, objeccions o observacions, s'ha d'entendre definitivament aprovat l'acord inicialment adoptat, sense necessitat d'un nou acord exprés. 

E) Finalment hom ordenarà la publicació íntegra al BOIB de l'acord corresponent (amb el text del reglament, en cas que sigui necessari), ja sigui l'inicial elevat a definitiu, ja sigui el derivat de l'estudi de les reclamacions, objeccions o observacions, com a text refós que incorpori la nova regulació, als efectes d'entrada en vigor, tot de conformitat amb els articles 103.1 i 113 de la citada Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.     

La qual cosa es publica per a general coneixement.

 

Formentera, en la data  de la signatura electrònica (7 de febrer 2023)

La presidenta del Consell Insular de Formentera Ana Juan Torres