Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 117690
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual s’aprova la convocatòria d’acció concertada del servei d’habitatge d’emancipació per a joves de 18 a 25 anys que han estat tutelats per l’Administració, a les Illes de Mallorca i Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L'Acord del Consell de Govern de 16 de maig de 2022, va aprovar la previsió de les prestacions i els serveis que s'han de concertar durant  l'any 2022, va declarar els serveis d'interès econòmic general i va designar els òrgans instructors dels procediments de concertació. Aquesta previsió fou modificada per Acord de Consell de Govern de 16 de setembre de 2022 i posteriorment per acord del 7 de novembre de 2022.

2. En data 24 de novembre de 2022, la directora general d'Infància, Joventut i Famílies va emetre memòria justificativa relativa a la necessitat de concertar 111 places per al servei d'habitatge d'emancipació per a joves de 18 a 25 anys que han estat tutelats per l'Administració, a les Illes de Mallorca (95) i Eivissa (16).

3. En data 25 de novembre de 2022, la consellera d'Afers Socials i Esports va resoldre iniciar l'expedient de concertació de 111 places del servei d'habitatge d'emancipació per a joves de 18 a 25 anys que han estat tutelats per l'Administració (95 Mallorca + 16 Eivissa).

4. En data 7 de febrer de 2023, el cap de servei de famílies va emetre nou informe relatiu al preu de mercat i al mòdul econòmic màxim a aplicar en als concerts entre la Conselleria de d'Afers Socials i Esports i les entitats per al Servei d'habitatge d'emancipació per a joves majors de 18 anys que han estat tutelats per l'Administració.

Fonaments de dret

1. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. La Llei 3/2003, de 26 de novembre, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears i en especial a la distribució competencial en matèria de serveis socials que fa el títol III de la Llei.

4. La Llei 7/2015, de 10 d'abril, per la qual s'estableix el marc regulador dels processos d'autonomia personal de menors que han estat sotmesos a una mesura de protecció o reforma.

5. Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social en la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. El Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'aprovà la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals, el finançament de la qual correspon a l'Administració autonòmica, la vigència del qual es troba prorrogada fins  31 de desembre de 2023 per la Llei 11/2022, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023  (BOIB núm. 171, de 31 de desembre de 2022).

7. El Decret 48/2017 de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis general als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

8. El Decret 40/2017, de 25 d'agost, sobre els criteris d'autorització i acreditació dels serveis per a joves en procés d'emancipació, i de regulació de la renda d'autonomia personal per a joves que han estat sotmesos a mesures de justícia juvenil.

Per tot això, dicto la següent

RESOLUCIÓ

1.  Aprovar la convocatòria d'acció concertada, i establir el procediment de tramitació, por al servei d'habitatge d'emancipació per a joves de 18 a 25 anys que han estat tutelats per l'Administració, a les Illes de Mallorca i Eivissa per al període 2022-2026, amb data definitiva de finalització el dia 31 d'octubre de 2026 i per un total de 111 places, d'acord con l'annex que acompanya aquesta resolució.

2. Aprovar el Plec de prescripcions tècniques per a la concertació de 111 places del servei d'habitatge d'emancipació per a joves de 18 a 25 anys per al període 2022-2026, amb data definitiva de finalització el dia 31 d'octubre de 2026, que es pot consultar a la pàgina web de la Direcció General d'Infància Joventut i Famílies :  (http://aferssocialsiesports.caib.es).

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa– es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica: (14 de febrer de 2023)

La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez

 

ANNEX Convocatòria d'acció concertada del servei d'habitatge d'emancipació per a joves de 18 a 25 anys que han estat tutelats per l'Administració per als anys 2022-2026 per a les Illes de Mallorca i Eivissa

1. Objecte i àmbit d'aplicació

1.1. Establir la regulació del procediment de convocatòria del concert social dels servei d'habitatge d'emancipació per a joves de 18 a 25 anys que han estat tutelats per l'Administració. Es dicta a l'empara de la Llei de 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social de la comunitat autònoma de les Illes Balears i del Decret 48/2017,de  27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

1.2. Se subjecten a aquest procediment els concerts de places del servei d'habitatge d'emancipació per a joves majors de 18 anys que han estat tutelats per l'Administració l'àmbit territorial de les Illes de Mallorca (95) i Eivissa (16)

1.3. El concert es realitza amb entitats del tercer sector d'acció social de les Illes Balears.

2. Òrgan instructor

L'òrgan instructor del procediment és la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies.

3. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

3.1. El termini per presentar les sol·licituds és de set dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.2. Les sol·licituds, degudament emplenades, s'han de presentar d'acord amb les previsions de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sobre la presentació de documentació administrativa per part de les persones jurídiques, a qui se'ls s'exigeix l'ús de procediments electrònics.

Així doncs, les entitats interessades hauran de presentar les sol·licituds per via electrònica, per a la qual cosa poden accedir a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, on podran realitzar la recerca del procediment per matèria, tipus de procediment o unitat administrativa, marcant l'opció de “amb tràmits telemàtics”.

Per a poder fer aquest tipus d'enviaments, s'han d'identificar mitjançant algun dels sistemes de visualització en iniciar el tràmit. Podran consultar aquests sistemes en l'apartat d'«Identificació i signatura electrònica de la Seu Electrònica».

- En cas de tràmits que no es puguin realitzar a través de la Seu Electrònica, el registre de qualsevol sol·licitud, escrit o comunicació dirigida als òrgans i organismes de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es podrà fer accedint al Registre Electrònic Comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do). Per a poder realitzar un registre a través del REC és necessari disposar d'un certificat electrònic o DNI-e.

4. Requisits de les entitats

Les entitats del tercer sector d'acció social, segons l'article 5.1 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, serveis a les persones en l'àmbit social en la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que optin al servei, han de complir els requisits establerts a l'article 5.3 de la mateixa llei 12/2018 i els de l'article 4.2 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, i en concret els següents:

1. Estar degudament inscrites en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com a entitat prestadora de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears,  i tenir acreditat o autoritzat el servei que es pretén concertar davant la Conselleria d'Afers Socials i Esports, aquest requisit es comprovarà d'ofici per l'òrgan instructor.

2. Acreditar una experiència mínima de dos anys en l'atenció del col·lectiu al qual s'adreça l'objecte del concert.

3. Acreditar la solvència econòmica i financera de conformitat amb l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

4. Acreditar la solvència tècnica per prestar el servei objecte del concert, d'acord amb l'annex 3 d'aquesta convocatòria.

5. Estar al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de la seguretat social.

6. Acreditar la titularitat o la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid, per un període no inferior al de la vigència del concert, de l'immoble o immobles en què s'hagin de prestar els serveis objecte d'aquesta concertació. 

7. Acreditar el compliment de la normativa d'emancipació que, amb caràcter general o específic, els sigui d'aplicació, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte de concertació.

8. No estar afectades per cap prohibició de contractar en virtut de sanció administrativa ferma, de conformitat en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

9. No incórrer en la prohibició que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

10. No haver estat sancionades en els darrers quatre anys mitjançant resolució ferma per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries d'empreses de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d'estrangers

5. Documentació que s'ha de presentar

5.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, d'acord amb el model general establert en l'annex 1 d'aquesta convocatòria que ha de signar la persona representant legal de l'entitat. Aquest model de sol·licitud també es troba disponible al web http://aferssocialsiesports.caib.es

5.2. Les entitats han de presentar una sol·licitud per a cada servei d'habitatge d'emancipació, especificant el nombre de places que ofereixin per concertar amb l'Administració.

5.3. A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:

1. Certificat d'autorització o acreditació del servei emès pel Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, en el qual es facin constar el número total de places autoritzades.

2. Document  acreditatiu de l' experiència, d'un mínim de dos anys, en l'execució  de serveis d'habitatge d'emancipació dirigit a joves.

3. Declaració del nombre total de places disponibles, signada per la direcció del servei, amb l'especificació del règim d'autorització o d'acreditació.

4. Declaració responsable de no estar sotmesa a les prohibicions de contractar amb l'Administració, d'acord amb l'article 71 de la Llei de contractes del sector públic, ni a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions, establerts en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions aprovat per Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

5. Declaració responsable en relació amb la solvència financera (annex 2)

6. Declaració responsable en relació amb la solvència tècnica (annex 3)

7. Certificat d'estar al corrent en les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

8. Acreditació de la titularitat de l'equipament o el centre on es duu a terme el servei, o de disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid pel temps de durada del concert.

9. Acreditar el compliment de la normativa que, amb caràcter general o específic, el sigui aplicable, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte de concertació.

10. Declaració responsable de no haver estat sancionades en els darrers quatre anys mitjançant resolució ferma per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries d'empreses de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d'estrangers.

5.4. La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza els tècnics de la Direcció General d'Infància Joventut i Famílies perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.

6. Tramitació dels concerts i criteris de preferència

6.1. Els serveis tècnics de la Direcció General d'Infància Joventut i Famílies han d'examinar les sol·licituds i la documentació que s'hi adjunta per determinar si compleixen els requisits que estableix la convocatòria.

6.2. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals, o els que exigeix aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació esmentada en l'apartat anterior, es requerirà a l'entitat interessada perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.

6.3.  Una vegada esmenades les sol·licituds, es comprovarà si la quantitat i l'oferta que contenen s'ajusten a l'import i la demanda de la Conselleria d'Afers Socials i Esports. Si l'import pressupostat resulta suficient per atendre totes les sol·licituds en els termes presentats, l'òrgan competent atorgarà a cada entitat sol·licitant el concert en aquests termes.

6.4.  En el cas que no hi hagi la disponibilitat pressupostària suficient per atendre tota la demanda per al servei d'habitatge d'emancipació per a joves més grans de 18 anys que han estat tutelats per l'Administració, objecte del concert, l'òrgan instructor ha d'aplicar els criteris que estableixen els articles 6.3. de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social en la Comunitat Autònoma de les Illes Balears  i l'article 14 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, a fi d'obtenir l'ordre de prelació de totes les entitats que poden concertar el servei, amb la prioritat següent:

a)  L'arrelament de la persona a l'entorn d'atenció i les condicions d'atenció que demanda.

b)  La implantació en la localitat on vagi a prestar-se el servei.

c) La lliure elecció i llista d'espera d'accés als serveis.

6.5.En cas que la proposta de l'òrgan instructor sigui parcialment o totalment denegatòria, l'entitat interessada disposarà d'un termini de deu dies, des de l'endemà de la notificació de la proposta, per al·legar el que convengui al seu dret.

6.6. L'òrgan instructor elaborarà la proposta definitiva dels concerts sol·licitats, la qual ha d'elevar a l'òrgan competent per a la seva resolució.

6.7. El procediment de concertació es resoldrà en el termini de tres mesos comptadors des de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud a l'òrgan competent. Aquesta resolució s'ha de notificar a les persones interessades.

6.8. Si en el termini indicat no se n'ha dictat una resolució expressa, s'entendrà que la sol·licitud ha estat desestimada.

7. Formalització dels concerts

7.1. Els concerts que s'estableixen a l'empara d'aquesta convocatòria s'han de formalitzar mitjançant un document administratiu en el qual es facin constar els drets i les obligacions recíprocs, així com les característiques concretes del servei i altres circumstàncies derivades de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social de les Illes Balears i del Plec de prescripcions tècniques que ha de regir la concertació del servei d'habitatge d'emancipació, i demés normativa aplicable.

7.2.Els efectes del règim concert s'iniciaran des de l'1 de novembre de 2022 independentment de la data en què es formalitzi, per a aquelles entitats que hagin començat a prestar el servei en virtut d'un concert previ i que mantinguin el títol que les habilita per a la prestació del servei concertat. Els efectes del concert s'iniciaran en la data en què aquest es formalitzi, quan s'accedeixi por primera vegada al règim de concertació del servei. El concert tindrà una durada d'un any per a les entitats autoritzades i es podrà renovar anualment fins el 31 d'octubre de 2026 sempre que es justifiqui documentalment que segueixen complint els requisits. Per a les entitats acreditades, el concert finalitzarà en qualsevol cas el 31 d'octubre de 2026.

7.3. En el moment de formalitzar o renovar el concert, s'ha de presentar una declaració responsable que es continuen complint els requisits exigits per poder concertar el servei.

7.4. Les entitats que renovin autoritzacions o acreditin les places prèviament autoritzades podran accedir a la renovació de les seves places durant la vigència d'aquest concert.

8. Places i distribució territorial

La previsió del nombre total màxim de places per concertar és de 95 en l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca.

La previsió del nombre total màxim de places per concertar és de 16 en l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa.

9. Vigència del concert

Els efectes del règim concert s'iniciaran des de l'1 de novembre de 2022 independentment de la data en què és formalitzi, per a aquelles entitats que hagin començat a prestar el servei en virtut d'un concert previ i que mantinguin el títol que les habilita per a la prestació del servei concertat.

Els efectes del concert s'iniciaran en la data en què aquest és formalitzi quan s'accedeixi per primera vegada al règim de concertació del servei.

El concert tindrà una durada d'un any per a les entitats autoritzades i es podrà renovar anualment fins al 31 d'octubre de 2026 sempre que es justifiqui documentalment que continuen complint els requisits.

Per a les entitats acreditades, el concert finalitzarà en qualsevol cas el 31 d'octubre de 2026.

10. Pressupost i preu màxim del servei

10.1. L'import màxim estimat per assignar és de  5.054.339,02 €   (IVA exempt). En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant. La despesa real quedarà limitada pel nombre total de places que ofereixin les entitats i pels serveis efectivament requerits per l'Administració.

10.2. Aquest import s'indica únicament a efectes de publicEitat sense que suposi un compromís de despesa.  Per això, no consta una consignació pressupostària, que s'haurà d'acreditar en el moment en què es materialitzi el servei de concert.

10.3. El preu de referència màxim por plaça i persona usuària, d'acord con l'informe de preus emès por el cap de servei de Famílies de la Direcció General d'Infància Joventut i Famílies el 7 de febrer de 2023 que actualitza els preus per al Concert Social 2022-2026 i que serà aplicable també por aquest concert, és el següent

  • Cost anual persona usuària en habitatge per a l'any 2022 760,58 €/mes (preus aprovats per a l'any 2022 pel concert 2018-2022 i que continuen vigents per a novembre i desembre).
  • Cost anual persona usuària en habitatge per a l'any 2023 → 902,89 €/mes
  • Cost anual persona usuària en habitatge per a l'any 2024 → 932,27 €/mes
  • Cost anual persona usuària en habitatge per a l'any 2025 → 966,34 €/mes
  • Cost anual persona usuària en habitatge per a l'any 2026 → 1001,93 €/mes

10.4. El pagament del preu derivat de cada concert es farà tenint en compte el  copagament  de la persona usuària que preveu el punt novè del plec de prescripcions tècniques en relació amb el Decret 40/2017, de 25 d'agost, sobre els criteris d'autorització i acreditació dels serveis per a joves en procés d'emancipació, i de regulació de la renda d'autonomia personal per a joves que han estat sotmesos a mesures de justícia juvenil la normativa vigent en matèria d'emancipació.

10.5. El preu de referència màxim pel complement de fill a càrrec és per cada any de concert:

  • 2022→ 375,59 euros mensuals per fill a càrrec
  • 2023→ 413,15 euros mensuals per fill a càrrec
  • 2024→ 429,68 euros mensuals per fill a càrrec
  • 2025→ 446,87 euros mensuals per fill a càrrec
  • 2026→ 464,74 euros mensuals per fill a càrrec

11. Condicions tècniques d'execució

11.1. Les condicions tècniques d'execució s'han d'ajustar a la normativa vigent en matèria d'emancipació.

11.2. El Plec de prescripcions tècniques detalla l'objecte, els drets i les obligacions d'ambdues parts, els serveis que s'han de prestar, els criteris d'intervenció amb les persones usuàries, el règim de prestació del servei, els mitjans que ha d'aportar l'entitat concertada i el sistema de coordinació amb l'Administració.

12. Seguiment

12.1. Els tècnics dels serveis d'habitatge de les entitats són els responsables del seguiment dels casos atesos i s'han de coordinar amb la Direcció General d'Infància Joventut i Famílies, i els serveis socials comunitaris bàsics, de treball i educatius.

12.2. Els tècnics de la Direcció General d'Infància Joventut i Famílies poden fer visites de comprovació del funcionament del servei i requerir-ne documentació quan ho considerin necessari.

12.3. L'entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció General d'Infància Joventut i Famílies.

12.4. Així mateix, l'entitat concertada ha de facilitar tota la informació que li requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

13. Protecció de dades de caràcter personal.

Serà titular i responsable dels fitxers, així com dels documents i de la informació generada en la prestació del servei, la Conselleria d'Afers Socials i Esports, que podrà cedir-ne el tractament a l'entitat concertada en els termes que marquen el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4.5.2016), així com la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia de drets digitals, i la resta de la normativa aplicable. L'entitat  no podrà fer ús de les dades generades sense l'autorització expressa del responsable del contracte. Tindran únicament accés a aquests expedients la Conselleria d'Afers Socials mitjançant la Direcció General d'Infància Joventut i Famílies i l'entitat concertada en l'exercici derivat de les actuacions previstes al concert. Així mateix, altres administracions podran accedir a l'expedient, en les condicions  i en les finalitats previstes per la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia de drets digitals i per la resta de la normativa aplicable .

Les dades i informació manejades per l'entitat concertada en el desenvolupament de la seva activitat, incloent-hi els suports utilitzats, sigui en paper, fitxes, o magnètics o òptics, seran propietat de la Conselleria d'Afers Socials i Esports (Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies) sense que l'entitat pugui conservar còpia o utilitzar-los amb fi diferent del que figura en el present concert, estant obligat al compliment de la  llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia de drets digitals, d'acord amb l'establert al Reglament UE 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016.

La documentació que la Conselleria d'Afers Socials i Esports (Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies) lliuri a l'adjudicatari per a l'execució d'aquest concert es destinarà a l'exclusiva finalitat de la realització de les tasques i prestació d'atenció de les àrees objecte d'aquest, quedant prohibit, per a l'adjudicatari i per al personal encarregat de la seva realització, la seva reproducció per qualsevol mitjà i la cessió total o parcial a qualsevol persona física o jurídica. L'anterior s'estén, així mateix, al producte d'aquestes tasques.

A la finalització de l'execució del concert, els expedients de les persones usuàries quedaran en propietat i a la disposició de la Conselleria d'Afers Socials i Esports (Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies) havent de ser lliurats per l'entitat concertada, complets i adequadament organitzats. L'entitat s'obliga a comunicar i informar on es troben els suports físics o digitals en el que està dipositada la informació relacionada amb l'atenció a les persones usuàries del centre d'atenció objecte del present concert. Si l'entitat usés algun equip informàtic de la seva propietat per emmagatzemar aquesta informació, una vegada finalitzada l'execució del concert haurà de facilitar còpia de la mateixa al centre directiu en el suport que li indiqui, procedint-se seguidament a l'esborrat d'aquesta informació de l'equip que la conté, mitjançant el formatatge del disc dur i destruint-se en el cas d'existir còpia en suport de paper.

Els responsables dels fitxers, juntament amb aquells que intervinguin en qualsevol fase del tractament automatitzat d'aquest tipus de dades, estan obligats a guardar-ne el secret professional, fins i tot després que hagi acabat la relació de concertació. Els expedients oberts, mentre estiguin actius, seran custodiats per la persona tècnica del servei concertat que intervé en l'expedient i en serà responsable la persona coordinadora, que actuarà com a referent. Una vegada finalitzada la intervenció aquests seran remesos al Servei de Família, per a la seva custòdia.

14. Obligacions de les entitats concertades

El Plec de prescripcions tècniques i la normativa vigent en matèria d'emancipació estableixen les obligacions de les entitats concertades.

Les entitats han d'acreditar el compliment dels requisits, tècnics, de qualitat i en matèria de ràtios i de recursos humans establerts en el Annex del Decret 40/2017 , de 25 d'agost, sobre els criteris d'autorització i acreditació dels serveis per a joves en procés d'emancipació, i de regulació de la renda d'autonomia personal per a joves que han estat sotmesos a mesures de justícia juvenil i a la normativa que resulti vigent en matèria d'emancipació; aquesta normativa constitueix el desevolupament reglamentari a què han d'atenir-se els serveis.

15. Inspecció i Règim sancionador

D'acord amb la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes balears, les entitats públiques o privades que formalitzin concerts amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estan sotmeses al règim d'inspecció i al control de les administracions competents en matèria de serveis socials.

Els incompliments que s'assenyalin per la inspecció de la Conselleria d'Afers Socials i Esports podran donar lloc a l'obertura del procediment sancionador previst al Capítol II del Títol IX de la Llei 4/2009.

16. Criteris d'accés i llista d'espera

S'accedeix al servei d'habitatge d'emancipació d'acord amb el procediment establert en el Decret 40/2017, de 25 d'agost, sobre els criteris d'autorització i acreditació dels serveis per a joves en procés d'emancipació, i de regulació de la renda d'autonomia personal per a joves que han estat sotmesos a mesures de justícia juvenil i a la normativa que resulti vigent en matèria d'emancipació.

17. Publicitat

17.1. Les entitats d'iniciativa privada acollides al concert social, juntament amb la seva denominació, han de fer constar en la documentació, en totes les comunicacions (informes, fulls, documents, tríptics de difusió, missatges electrònics, webs, insercions en premsa, articles a diaris i a revistes especialitzades) i en la publicitat la condició d'entitat concertada amb la Conselleria d'Afers Socials i Esports, segons les indicacions del Manual d'identitat corporativa que es facilitarà des de l'Administració, sempre amb el vistiplau de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

17.2 Les entitats d'iniciativa privada acollides al règim de concert social han de col·locar en un lloc visible de les seves instal·lacions la indicació “Servei d'habitatge d'emancipació concertat amb el Govern de les Illes Balears” amb el logotip corresponent, que li proporcionarà la Conselleria d'Afers Socials i Esports. Així mateix, s'ha de fer referència a aquesta circumstància en les comunicacions i en les relacions que estableixin per escrit amb les persones usuàries de les sessions concertades.

18. Prerrogatives de l'Administració

18.1. L'òrgan instructor del procediment de concertació té la prerrogativa d'interpretar-lo i de resoldre'n els dubtes que sorgeixin durant el seu compliment.

18.2. L'òrgan de resolució  té la prerrogativa de modificar-lo per raons d'interès públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes.

18.3. Els acords que adopti l'òrgan de resolució a partir de les prerrogatives esmentades posen fi a la via administrativa i són immediatament executius.

19. Causes d'extinció

Són causes d'extinció del concert social les que estableixen els articles 9 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre i l'article 28 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre.

20. Jurisdicció competent

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d'aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l'extinció.

Documents adjunts