Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 117686
Acord del Consell de Govern de 13 de febrer de 2023 pel qual s’aprova la modificació de la relació de llocs de treball corresponent al personal funcionari de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en aplicació de l’article 4 del Decret 3/2023, de 6 de febrer, pel qual es regula la modalitat de prestació de serveis mitjançant teletreball a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. El dia 7 de febrer de 2023 s'ha publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears el Decret 3/2023, de 6 de febrer, pel qual es regula la modalitat de prestació de serveis mitjançant teletreball a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Aquest Decret ve a derogar el Decret 36/2013, de 28 de juny, pel qual es regula la modalitat de prestació de serveis mitjançant teletreball a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i introdueix determinades novetats per tal de donar compliment a l'article 47 bis del Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

Entre les novetats del Decret 3/2023, de 6 de febrer, s'hi troba la necessitat d'identificar, en la Relació de llocs de treball, els llocs que podran acomplir-se en la modalitat de teletreball. En aquest sentit, l'article 4 d'aquest decret disposa:

Article 4 Llocs de treball susceptibles de ser exercits mitjançant teletreball

1. Les relacions de llocs de treball de personal funcionari i de personal laboral han d'indicar els llocs de treball susceptibles de ser exercits en la modalitat de teletreball.

2. Un lloc de treball és susceptible de ser exercit en la modalitat de teletreball en funció del seu contingut competencial, sempre que les necessitats del servei ho permetin.

Amb caràcter orientatiu, i llevat de les situacions extraordinàries o excepcionals a què es refereix l'article 18, es consideren susceptibles de ser exercits en aquesta modalitat els llocs de treball les funcions dels quals es puguin exercir de forma telemàtica, com és ara l'elaboració d'informes, de normativa, d'estudis, l'assessoria o la correcció i traducció de documents, i que no impliquin en cap cas el transport de documentació en paper que contengui dades confidencials o protegides per la normativa de protecció de dades de caràcter personal.

3. No són susceptibles de ser exercits en la modalitat de teletreball:

  • Els llocs de treball que requereixin un contacte directe freqüent amb el públic o amb altres persones que resulti incompatible amb la prestació de serveis en aquesta modalitat.
  • Els llocs de treball en els quals, per motiu de les funcions, s'utilitza, de manera contínua i reiterada, documentació oficial en paper que conté dades confidencials o protegides per la normativa de protecció de dades de caràcter personal.
  • Els llocs de treball les funcions dels quals comporten necessàriament la prestació de serveis presencials.
  • Els llocs de treball que comporten en cada unitat les funcions més altes de direcció, coordinació o supervisió i les secretaries d'alts càrrecs. Això no obstant, de forma excepcional i amb el corresponent informe previ de l'òrgan de qui depengui, els llocs de treball corresponents a la direcció, coordinació o supervisió podran ser autoritzats, sempre que el desenvolupament de tasques de teletreball es limiti a l'elaboració d'informes, estudis, etc. i no requereixi la interacció personal i directa.

A l'efecte d'aquest article, s'entenen per serveis presencials els serveis la prestació efectiva dels quals només queda plenament garantida amb la presència física de la persona empleada pública a les dependències de l'Administració.

4. L'adequació de la Relació de llocs de treball ha de ser objecte de revisió cada vegada que es produeixi una modificació i com a mínim se n'ha de fer una revisió anual.

2. El projecte de modificació puntual de la Relació de llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, corresponent al personal funcionari, per tal de donar compliment a les disposicions del Decret 3/2023, de 6 de febrer, l'han elaborat les conselleries afectades, amb l'assessorament i la coordinació de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat i es va negociar amb les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial de Serveis Generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en la sessió del dia 31 de gener de 2023.

Es consideren els articles 5.2.e) i 31 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i l'article 14 del Decret 3/2023, de 6 de febrer, pel qual es regula la modalitat de prestació de serveis mitjançant teletreball a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, en la sessió de 13 de febrer de 2023, adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:

Primer. Aprovar la modificació puntual de la Relació de llocs de treball corresponent al personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per tal d'introduir un nou camp relatiu al teletreball que ha d'identificar els llocs de feina que s'adjunten com a annex a aquest Acord com a susceptibles d'acomplir-se en la modalitat de teletreball.

Segon. Identificar en la Relació de llocs de treball corresponent al personal funcionari aquells llocs de feina que no apareixen en l'annex a aquest Acord com a no susceptibles d'acomplir-se en la modalitat de teletreball.

Tercer. Publicar aquest Acord i l'annex en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Quart. Disposar que aquest Acord tengui efectes des de l'endemà de la seva publicació.

Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell de Govern en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb els articles 8.2, 10.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.

 

Maó, 13 de febrer de 2023

La secretària del Consell de Govern Mercedes Garrido Rodríguez

Documents adjunts