Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEIS DE MILLORA AGRÀRIA I PESQUERA (SEMILLA)

Núm. 114998
Resolució de la directora gerent de l’Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera de les Illes Balears (IRFAP) per la qual s’aproven les bases específiques de la convocatòria per crear un borsí de feina d’auxiliar pecuari o pecuària (grup D) a Mallorca i a Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

És una necessitat d'aquesta entitat crear un borsí de feina per donar cobertura a les situacions recollides a aquesta convocatòria, que afectin als llocs de feina d'auxiliar pecuari/-a, grup D.

Fonaments de dret

El Decret 28/2014, de 27 de juny, d'aprovació dels Estatuts de l'entitat pública empresarial Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera de les Illes Balears determina al seu article 17.2.c) que és una funció de la Directora gerent “Exercir la direcció del personal, la direcció tècnica, la direcció administrativa i la inspecció de tots els serveis i les dependències.”

Per tot això dict la següent

Resolució

1. Confeccionar el borsí de feina d'auxiliar pecuari o pecuària (grup D) a Mallorca i a Menorca, mitjançant convocatòria pública.

2. Publicar com annex 2, un model de sol·licitud per participar a aquesta convocatòria.

3. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell d'Administració d'aquesta entitat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'aquesta publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.

 

Palma, 10 de febrer de 2023

La directora gerent de l'IRFAP

Georgina Brunet i Ródenas

 

 

ANNEX 1

Bases específiques de la convocatòria

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és crear un borsí de feina per donar cobertura a possibles vacants, baixes, vacances, permisos, llicències amb retribució i sense i excedències que es puguin produir a qualsevol lloc de feina de la Relació de llocs de treball (RLT) de l'IRFAP definit com a auxiliar pecuari/pecuària, grup D.

Els participants en el procés de selecció podran optar per ser seleccionats segons la localització del lloc de feina (Mallorca, Menorca o ambdues illes).

2. Àmbit de treball i funcional

Els àmbits de treball on podrà desenvolupar les tasques són els següents:

- Sanitat i identificació animal en l'àmbit ramader.

- Producció ramadera.

- Producció agrària i tasques de certificació de sistemes de producció agrària.

- Sanitat vegetal.

Les funcions a desenvolupar són les de col·laboració professional especialitzada en les activitats que es duen a terme al medi rural (agrícola i ramader):

- Acomplir les tasques pròpies del seu grup professional.

- Suport i assistència als tècnics superiors i tècnics de grau mitjà dels departaments de l'àrea de producció vegetal i ramadera.

- Informar el superior jeràrquic immediat sobre qualsevol matèria en el seu àmbit d'actuació.

- En general, qualsevol altra tasca que li encomanin els seus superiors jeràrquics del departament assignat o de la resta de l'empresa.

Inclou la realització de tasques administratives auxiliars: manipulació bàsica de màquines i equips informàtics, càlculs senzills, transcripció i tramitació de documents, arxiu, classificació i registre de documentació, atenció al públic o d'altres relacionades amb les anteriors de l'àrea on estigui adscrit.

3. Requisits

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra que, de conformitat amb l'article 57 de l'EBEP, permeti l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.

b) Tenir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques.

c) Tenir setze anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi l'accés a l'ocupació pública en aquell estat en els mateixos termes,.

e) Haver obtingut un dels següents títols de formació professional de grau mitjà:

- Tècnic de grau mitjà en producció agropecuària

- Tècnic en producció agroecològica

f) Tenir el carnet de conduir B.

g) Tenir el títol B1 de català.

4. Comissió de selecció

Estarà integrada pels membres següents:

- President: José Manuel Fernández Zapata (tècnic en recursos humans).

- Suplent del president: Jaume Roca Jaume (cap d'administració).

- Secretària: Catalina Borràs Pastor (administrativa de recursos humans)

- Suplent de la secretària: José Carlos Sabater Roca (administratiu de comptabilitat).

- Vocal: Roberto Vera Martínez (veterinari de sanitat animal)

- Suplent del vocal: Cristina Ramos Lorenzo (veterinària de sanitat animal)

- Vocal: David Borràs Borràs (tècnic superior veterinari)

- Suplent: Dolores Carrió Mora (auxiliar administratiu)

Podrà assistir a les reunions de la comissió de selecció un representant del comitè d'empresa, amb veu i sense vot.

5. Presentació de sol·licituds i documentació

La sol·licitud per participar en aquest procés selectiu s'ha d'ajustar al model annex 2, on s'ha de fer constar necessàriament l'adreça electrònica i el telèfon de contacte.

Les persones interessades han de fer constar la seva intenció de formar part del borsí de feina per a llocs ubicats a l'illa de Mallorca, Menorca o a ambdues.

Totes les sol·licituds s'han de presentar al Registre de l'IRFAP o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini de presentació de la sol·licitud és de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB.

Documentació mínima obligatòria a adjuntar amb la sol·licitud emplenada adequadament:

a) Fotocòpia del DNI o document identificatiu en vigor.

b) Còpia del títol especificat al punt 3.e i 3.f de les bases.

c) Còpia del certificat de català B1 expedit o homologat per la conselleria competent en política lingüística o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.

d) Curriculum vitae actualitzat, en el qual ha de constar la formació (titulacions acadèmiques, estudis, cursos) i l'experiència professional, amb descripció d'entitats, funcions desenvolupades i durada.

Per a la valoració dels mèrits establerts al punt 7, cal presentar la documentació acreditativa que en cada cas es demana. En cas contrari, no es valoraran els mèrits al·legats.

6. Llistes d'admesos i exclosos

Una vegada acabat el termini per presentar les sol·licituds, la comissió de selecció farà pública a la web de l'IRFAP (https://www.caib.es/govern/organigrama/area.do?lang=ca&coduo=755), a l'apartat de «Recursos humans», una llista provisional d'admesos i exclosos i concedirà un termini de tres dies hàbils des de l'endemà de la publicació per presentar-hi esmenes.

En haver superat aquest termini es publicarà a la mateixa web el llistat definitiu d'admesos i exclosos.

7. Mèrits a valorar

La puntuació màxima a assolir és de 100 punts, distribuïts de la manera següent:

7.1. Experiència professional........................50 punts

7.2. Mèrits acadèmics....................................40 punts

7.2.1. Formació acadèmica............... .20 punts

7.2.2.Formació complementària....... .20 punts

7.3. Coneixements de llengua catalana....... 10 punts

TOTAL..........................................................100 punts

7.1. Experiència professional (valoració màxima de 50 punts)

Experiència professional com a auxiliar agropecuari/agropecuària: 1,389 punts per cada mes treballat.

Es computarà un mes com a trenta dies naturals i les fraccions s'acumularan.

L'experiència professional per compte d'altri s'acreditarà mitjançant l'Informe de vida laboral i els contractes de treball. La documentació aportada ha d'especificar les funcions duites a terme, que també es podran justificar mitjançant un certificat de l'entitat contractant.

L'experiència en l'àmbit de l'Administració pública es podrà acreditar mitjançant un certificat emès per la secretaria o l'òrgan competent de l'Administració en què s'hagin prestat els serveis.

7.2. Mèrits acadèmics (valoració màxima: 40 punts)

7.2.1. Formació acadèmica (valoració màxima 20 punts)

Es valoraran les titulacions acadèmiques oficials o l'equivalència de les quals hagi reconegut el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, relacionades directament amb l'àmbit de treball del punt 2 de les bases, i en qualsevol cas sempre que no s'hagin aportat com a requisit.

Per cada titulació acadèmica oficial de formació professional de grau mitjà relacionada amb l'àmbit de treball: 5 punts.

Per cada titulació acadèmica oficial de formació professional de grau superior relacionada amb l'àmbit de treball: 8 punts.

Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari o enginyeria tècnica o equivalent: 10 punts.

7.2.2. Formació complementària (valoració màxima: 20 punts)

Es valoraran els cursos i accions formatives oficials amb certificat d'aprofitament o assistència relacionats directament amb l'àmbit de treball del punt 2 de les bases  i també de les matèries següents:

- Informàtica amb nivell d'usuari.

- Prevenció de riscs laborals.

S'atorgarà la puntuació de 0,1 punts per cada 10 hores de formació amb certificat d'aprofitament o d'assistència, fins a 20 punts.

En tot cas, s'han de valorar una sola vegada les accions formatives relatives a un mateix contingut o a un mateix programa.

7.3. Coneixements de llengua catalana (valoració màxima: 10 punts)

- Certificat B2 o equivalent: 5 punts.

- Certificat C1 o equivalent: 7 punts.

- Certificat C2 o equivalent: 9 punts.

Només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acrediti, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos només es valoraran els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés.

- Certificat de llenguatge administratiu: 1 punt

8. Proposta de la comissió de selecció i constitució del borsí de feina

Finalitzada la valoració de mèrits, la comissió determinarà l'ordre de classificació de les persones candidates i publicarà al web l'IRFAP (https://www.caib.es/govern/organigrama/area.do?lang=ca&coduo=755), a l'apartat de «Recursos humans»», el llistat provisional de la valoració dels candidats amb indicació de les puntuacions obtingudes per ordre de major a menor puntuació.

Els candidats es classificaran de forma separada per illes (Mallorca i Menorca), d'acord amb el que hagin indicat a la sol·licitud de participació, segons l'ordre de la puntuació.

En cas d'empat, es donarà prioritat a qui hagi obtingut major puntuació en l'apartat d'experiència professional (punt 7.1 de les bases) i si es mantingués l'empat, es resoldrà per sorteig.

Els candidats disposaran de tres dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquest llistat per formular al·legacions.

Una vegada revisades i resoltes les al·legacions, la comissió elevarà la llista definitiva de valoració per ordre de puntuació a la directora gerent de l'IRFAP perquè l'aprovi, la publicarà a la pàgina web (https://www.caib.es/govern/organigrama/area.do?lang=ca&coduo=755) i es constituirà la borsa de feina.

Quan es doni algun dels supòsits que motivi fer ús d'aquest borsí, s'ha d'oferir la cobertura del lloc de feina a una de les persones incloses en la borsa que estiguin en situació disponible, respectant l'ordre de prelació i sempre que compleixi els requisits exigits a la relació de llocs de treball respecte del lloc de feina ofert.

9. Funcionament del borsí de feina

Les persones que formen part d'aquesta borsa de treball hauran optat a presentar-se als llocs de feina objecte d'aquesta convocatòria localitzats a Mallorca o Menorca.

Quan es produeixi una necessitat de contractació, es cridarà per ordre de prelació la primera persona de la borsa que hagi marcat l'opció corresponent al lloc de feina que es demani.

A l'efecte d'oferir-los un lloc de feina, els integrants de la borsa de treball estaran en situació disponible o no disponible.

Estaran en situació no disponible quan concorrin alguna de les causes següents:

a) Trobar-se en període de descans per maternitat, paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu.

b) Tenir una malaltia o incapacitat temporal.

Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se li oferirà un lloc de treball.

Estaran en situació disponible la resta d'aspirants de la borsa de treball, la qual cosa implica la inclusió com a disponible d'aquelles persones que ocupin un lloc de feina en aquesta entitat per a optar a una millora de feina, que han de ser cridades per oferir-los un lloc de feina d'acord amb la seva posició a la borsa. En aquest cas, se'ls telefonarà i se'ls enviarà un missatge electrònic per comunicar-los el lloc de feina a cobrir i el termini d'incorporació, que pot arribar fins a deu dies hàbils a comptar des de la comunicació de la resolució.

Dins el termini d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació, la persona integrant de la borsa ha de manifestar la seva conformitat amb el nomenament i, en cas contrari, passarà al darrer lloc de la borsa de feina i s'avisarà la següent de la llista.

Les persones aspirants que hi renunciïn de manera expressa o tàcita o no hagin acceptat el lloc de feina ofert passaran al darrer lloc de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins el termini de deu dies hàbils, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar fefaentment:

a) Prestar serveis laborals a qualsevol lloc de feina de l'IRFAP.

b) Estar en període de gestació, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu.

c) Tenir una malaltia o incapacitat temporal.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el lloc de feina, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.

L'incompliment de la incorporació al lloc de feina prèviament acceptat comporta l'exclusió de la borsa de treball, excepte en el cas d'una situació sobrevinguda amb posterioritat a l'acceptació que impossibiliti, per voluntat aliena al convocat, incorporar-s'hi.

10. Vigència de la borsa de feina

Aquesta borsa de feina és vigent fins que es convoqui una nova borsa de treball que afecti tots els llocs de feina que requereixen les titulacions previstes al punt 3.4 (titulacions requerides) d'aquestes bases.

En el cas de convocar una nova borsa de treball que afectàs una o diverses de les titulacions relacionades al punt 3. dels requisits d'aquestes bases, aquesta borsa continuaria vigent respecte de les titulacions no afectades per les bases de la nova borsa de treball.

 

 

ANNEX 2

MODEL DE SOL·LICITUD

 ....................................................................................., amb el DNI..................................... i domicili a l'efecte de rebre notificacions a ............................................................. .................................... , telèfon ..................................... i adreça electrònica .......................................

EXPÒS:

1. Que he tengut coneixement de la convocatòria del procés selectiu per formar part d'un borsí de feina d'auxiliar pecuari/pecuària (grup D) a Mallorca i a Menorca.

2. Que estic en possessió de tots i cadascun dels requisits o condicions exigits a l'apartat 3 de la convocatòria.

3. Que tramet, adjunta, la documentació següent:

-

-

-

-

-

-

-

SOL·LICIT: Ser admès/admesa i poder participar en el procediment selectiu indicat al punt 1 dels llocs de feina següents:

LOCALITZACIÓ DEL LLOC DE FEINA (OPCIONS NO EXCLOENTS):

(    ) MALLORCA

(    ) MENORCA

.........................., ........... d ................................ de 2023

En cas de presentar la sol·licitud i la documentació requerida en un registre diferent del de l'IRFAP, d'acord amb l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, cal que en doneu constància per missatge electrònic a l'adreça següent: rrhh@irfap.es.

De conformitat amb el que preveu la normativa de protecció de dades de caràcter personal, aquesta entitat us informa que les dades obtingudes a través d'aquest formulari o curriculum vitae quedaran incorporades i seran tractades en un fitxer mixt denominat Recursos Humans, inscrit a l'AGPD, titularitat de l'INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS, amb el CIF Q0700676J, amb domicili al C. d'Eusebi Estada, 145, 07009 Palma, amb la finalitat de mantenir-vos informats sobre gestió i selecció del personal i recursos humans.

Us informam de la possibilitat d'exercir en qualsevol moment els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades de caràcter personal mitjançant un missatge dirigit a l'INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS, amb el CIF Q0700676J, amb domicili al C. d'Eusebi Estada, ,145, 07009 Palma.

INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BAEARS

EPÍGRAF D'INFORMACIÓ DE L'ART. 13 I 14 RGPD, TRACTAMENT DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL DE CONCURS, CONTRACTACIÓ PÚBLICA D'EMPLEATS PÚBLICS

De conformitat amb el que disposa el Reglament general de protecció de dades UE 679/2016 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, es facilita la següent informació del tractament de les dades de caràcter personal:

 

Responsable

INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA

NIF/CIF: Q0700676J

Adreça: C. d'Eusebi Estada, 145, 2n pis, 07009 Palma.

Tel.: 971176084.

Adreça electrònica: info@irfap.es.

Contacte del delegat de protecció de dades: http: www.protecmir.com / adreça electrònica: protecmirlegal@protecmir.com.

Finalitat

A l'Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera tractam la informació que se'ns facilita amb la finalitat de dur a terme la gestió, la tramitació, la resolució i el control del procediment de contractació d'empleats públics, de conformitat amb el que disposa el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. Les dades personals proporcionades es conservaran, mentre siguin útils per a la finalitat indicada, i, en tot cas, durant els terminis legals i per al temps necessari per a atendre possibles responsabilitats nascudes del tractament. L'Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera pren mesures que garanteixen la confidencialitat, integritat, disponibilitat i resiliència permanents dels sistemes i serveis de tractament. A més, disposa de mesures que garanteixen restaurar la disponibilitat i l'accés a les dades de caràcter personal de manera ràpida, en cas d'incident físic o tècnic, incloent-hi mesures de xifratge de dades de caràcter personal. En qualsevol cas, Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera disposa de mesures per a verificar, avaluar i valorar de manera regular l'eficàcia de les mesures tècniques i organitzatives implantades per a garantir la seguretat del tractament.

Legitimació

El tractament de les dades de caràcter personal està basat en el compliment d'una obligació legal aplicable al responsable del tractament, de conformitat amb el que disposa el Reglament general de protecció de dades UE 679/2016 (art. 6.1.c) i la Llei orgànica 3/2018 de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDPGDD). Hi resulta d'aplicació el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. Hi ha l'obligació de facilitar les dades de caràcter personal o, en cas contrari, no es podrà participar en els processos de contractació d'empleats públics.

Destinataris

Les dades no es comunicaran a cap tercer aliè a l'entitat, excepte per obligació legal. A més de l'anterior, l'entitat podrà fer cessions o comunicacions de dades personals per a atendre les seves obligacions davant les administracions públiques en els casos que així es requereixi d'acord amb la legislació vigent. No hi ha previsió de transferència de dades a tercers països. No es prenen decisions d'adequació, garanties, normes corporatives vinculants o situacions específiques aplicables.

Drets

Les persones interessades tenen dret a obtenir l'accés a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si escau, sol·licitar-ne la supressió quan, entre altres motius, les dades ja no siguin necessàries per als fins que van ser recollides. En determinades circumstàncies, els interessats poden sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades, i en aquest cas únicament els conservarem per a l'exercici o defensa de reclamacions.

Així mateix, i per motius relacionats amb la seva situació particular, els interessats poden oposar-se al tractament de les seves dades i en aquest cas la seva informació personal deixarà de tractar-se per a aquelles finalitats respecte de les quals hagi manifestat la seva oposició. Quan sigui tècnicament possible, l'interessat pot sol·licitar la portabilitat de les seves dades a un altre responsable del tractament. Per a exercir aquests drets, de conformitat amb la legislació vigent, els interessats poden dirigir-se per correu postal, adjuntant una còpia d'un document acreditatiu de la seva identitat (DNI), a la Direcció de l'Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera.

Les persones que considerin que el tractament de les dades personals no s'ajusta

al que preveu la normativa aplicable o que les seves peticions a l'Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera i a la Delegació de Protecció de Dades no han estat degudament ateses en el termini d'un mes, poden presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (https://www.aepd.es/).

INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS