Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció tercera. Cursos i formació

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 114906
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual es fixa l’equivalència entre noves figures de personal col·laborador i les que regula el Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l'Escola Balear d'Administració Pública, i s’aprova el barem de les indemnitzacions que se’n deriven

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El Decret 31/2012, de 13 d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), assenyala com a objectius, entre d'altres, la formació i avaluació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats que en depenen i, si escau, de les altres administracions públiques del seu àmbit territorial, a més del personal dels àmbits de policia local, protecció civil, seguretat i emergències; la gestió dels processos de selecció i promoció del personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels organismes autònoms convocats per la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública, com també l'assessorament i, si escau, l'encàrrec de gestió per a la selecció i la promoció del personal de la resta d'administracions del seu àmbit territorial.

2. El Decret 62/2011, de 20 de maig, és la norma que regula les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l'Escola Balear d'Administració Pública i aprova el barem de les indemnitzacions que se'n deriven.

3. El 20 de maig de 2020 la consellera d'Administracions Públiques i Modernització va aprovar una resolució en què es fixaven noves figures col·laboradores en matèria de formació (BOIB núm. 97, de 30 de maig).

4. En la sessió de 17 de gener de 2023, el Consell de Direcció va aprovar el Pla Anual d'actuació per a 2023 de l'EBAP (2015-2019). Aquest Pla defineix els objectius estratègics que ha de seguir l'Escola en aquest període, els quals venen clarament marcats per una línia continuista en matèria de processos selectius unificats de policia local, la tramitació dels processos d'estabilització convocats durant l'any 2022 i l'execució de les ofertes d'ocupació de forma anual. La gestió d'aquests processos ha fet palesa la necessitat d'impulsar noves modalitats de col·laboració que no es definiren quan es va aprovar el Decret 62/2011.

5. La disposició addicional quarta del Decret 62/2011 autoritza la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, amb la proposta prèvia del Consell de Direcció de l'Escola Balear de Funció Pública, a fixar l'equivalència entre les noves figures col·laboradores que es derivin de l'aplicació dels plans estratègics aprovats per l'EBAP i les figures que consten en aquest Decret.

6. En la sessió de 17 de gener de 2023, el Consell de Direcció, en exercici de la funció que estableix l'article 11.g dels Estatuts de l'EBAP, va aprovar una relació de noves figures col·laboradores que es deriven de l'aplicació del Pla d'actuació de l'Escola Balear d'Administració Pública per a l'any 2023 equivalents a les que regula el Decret 62/2011.

Fonaments de dret

1. El Decret 31/2012, de 13 de abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública.

2. El Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l'Escola Balear d'Administració Pública, i s'aprova el barem de les indemnitzacions que se'n deriven.

Per tot això, d'acord amb les atribucions que m'atorga l'article 9 del Decret 31/2012, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Fixar l'equivalència entre les noves figures col·laboradores que es deriven de l'aplicació dels objectius estratègics de l'EBAP definits en el Pla anual del 2023 i les que regula el Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l'Escola Balear d'Administració Pública, i s'aprova el barem de les indemnitzacions que se'n deriven, d'acord amb el que estableix l'annex d'aquesta Resolució.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 13 de febrer de 2023)

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez

 

ANNEX
Relació d'equivalència entre les noves figures col·laboradores que es deriven de l'aplicació del Pla Anual de l'EBAP per l'any 2023 i les que regula el Decret 62/2011

1. Personal col·laborador en l'actualització dels temaris de les proves selectives

Personal funcionari de carrera del cos, escala o especialitat el temari del qual s'ha d'actualitzar i al qual se li demana que o be revisi el temari existent per actualitzar-lo o bé que en redacti un de nou. S'entén que en l'actualització també s'hi inclou l'adaptació del nombre de temes bé afegint temes nous o bé suprimint temes.

S'assimila a la figura d'assessor especialista previst en l'article 36 del Decret 62/2011.

Per la revisió de cada tema d'un temari existent o la proposta d'addició o supressió d'un temari:

  • Grup A: 9 euros per tema.
  • Grups B i C: 6 euros per tema.

2. Indemnització dels assessors especialistes dels tribunals en la realització de les proves físiques

Personal que participa en la realització de les proves físiques dels processos d'accés a la policia local en les seves diverses categories com a responsable d'una o més proves i dona les instruccions prèvies a la realització de les proves, en controla l'execució per part dels aspirants, les qualifica d'acord amb els barems de la convocatòria i proposa l'eliminació dels aspirants que no les superen al Tribunal.

S'assimila a la figura de monitor/a de l'article 19 del Decret 62/2011.

  • Monitor/a: 37,44 €/h

3. Indemnització dels assessors especialistes dels tribunals en la realització de les proves psicotècniques per a l'accés a l'Administració pública

Personal amb la titulació de psicòleg que participa en la realització de les proves psicotècniques i d'intel·ligència dels processos d'accés a l'Administració pública com a responsable o col·laborador del Tribunal, que dona les instruccions prèvies a la realització de les proves, en controla l'execució per part dels aspirants, les qualifica d'acord amb els barems de la convocatòria i proposa al Tribunal les persones que han superat la prova i les que no l'han superada. Si s'escau, efectua les entrevistes personals amb les persones aspirants per confirmar o modificar l'avaluació efectuada a través de les proves psicotècniques.

S'assimila a la figura de professional col·laborador quant a la realització de les proves psicotècniques i com a professorat titulat quan a la realització de les entrevistes personals de l'article 19 del Decret 62/2011.

  • Professional col·laborador en la realització de les proves: 52 €/h
  • Professional titulat en la realització de les entrevistes personals: 74,88 €/h