Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 75752
Resolució de la consellera executiva del Departament de Serveis Generals núm. 66/2023, de data 27 de gener de 2023, de delegació de determinades funcions de Secretaria en matèria de personal (exp. 1614-2022-000011)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 92 bis de la Llei 7/1985 de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, determina que la funció de Secretaria, comprensiva de la fe pública i l'assessorament legal preceptiu, és una funció pública necessària en totes les corporacions locals, la responsabilitat de la qual està reservada a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional.

El Reial Decret 128/2018 de 16 de març, pel que es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, defineix el contingut de la funció de fe pública i assessorament legal preceptiu, i concreta l'abast d'aquestes funcions en els articles 2 i 3.

D'acord amb els articles esmentats correspon, entre d'altres, a la titular del lloc de secretaria general d'aquesta administració, en exercici de les funcions de fe pública, la funció de certificar tots els actes o resolucions de la presidència i acords dels òrgans col·legiats, decisoris, així com els antecedents, llibres i documents de l'entitat local [ article 3.2 f) RD 128/2018], així com també, actuar de fedatària en la formalització de contractes, convenis I documents anàlegs en que intervengui la corporació local [article 3.2 i) RD 128/2018].

Les esmentades funcions de secretaria abasten també la dels organismes autònoms (Institut Menorquí d'Estudis i Consell Econòmic i Social de Menorca), i consorcis dependents del Consell Insular (Consorci de Residus i Energia de Menorca, Consorci Sociosanitari de Menorca, Consorci de Disciplina Urbanística en sòl rústic de l'illa de Menorca i Consorci del Pavelló Esportiu Multifuncional).

Per raons d'acumulació de feina i d'eficàcia i eficiència administrativa es considera convenient delegar part d'aquestes funcions en matèria de personal en les persones que ocupin els llocs d'oficial major i cap del Servei de Gestió de les Persones del Consell Insular.

Per altra banda, el Decret de Presidència núm. 208/2021, de 27 de juliol, ja va encomanar a l'oficial major d'aquest consell insular, el desenvolupament de les funcions de secretaria del Consorci Sociosanitari de Menorca.

Per tot això, i atesa la proposta de la Secretaria General, com a titular del Departament de Serveis Generals, en exercici de les competències atribuïdes per l'article 33 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, pel Decret de presidència núm. 275/2022, de 6 de setembre de 2022, relatiu a la delegació de competències de la Presidència en els consellers executius (BOIB núm. 118 de 8 de setembre de 2022), l'acord del Consel executiu de 5 de setembre de 2022, relatiu a la delegació de competències del Consell Executiu en la presidenta i en els consellers i conselleres executives (BOIB núm. 118 de 8 de setembre de 2022), tot l'anterior en relació amb el Decret de presidència núm. 421/2019 de 9 de juliol, de creació dels departaments (BOIB núm. 93 ext. de 10 de juliol de 2019)

RESOLC:

PRIMER. Autoritzar la delegació, en la persona que ocupa el lloc d'oficial major, de l'emissió d'informes en matèria de personal que corresponguin amb caràcter preceptiu a la secretaria general.

SEGON. Autoritzar la delegació, en la persona que ocupi el lloc de Cap de Servei de Gestió de les Persones del Consell Insular, de les funcions que es detallen més avall;

a) L'emissió dels certificats relatius als expedients gestionats pel Servei de Gestió de les persones del Consell Insular a excepció dels que facin referència als decrets de Presidència, resolucions dels consellers executius i acords dels òrgans col·legiats d'aquesta administració.

b) L'emissió de certificats referents a accions formatives organitzades pel Consell Insular sigui quin sigui el departament que els gestioni.

c) La firma de les actes de presa de possessió i de cessament dels funcionaris al servei del Consell Insular de Menorca i dels seus ens dependents quan en aquest darrer cas la gestió administrativa es dugui des del Servei de Gestió de Persones de l'Administració insular.

TERCER.- Disposar que, en l'exercici de les esmentades funcions, les persones autoritzades han d'actuar, i així ho han de fer constar, com a delegades de la titular de la secretaria general, sens perjudici de què aquesta pugui avocar, en qualsevol moment l'exercici d'aquestes funcions amb caràcter general o singular.

QUART.- Establir que en casos de vacant, absència o malaltia o qualsevol altra impediment de les persones autoritzades, han de ser substituïdes en l'exercici de les seves funcions delegades, per la persona titular de la Secretaria general.

CINQUÈ.- Notificar aquesta resolució a les persones interessades i disposar la seva publicació al ButlletÍ Oficial de les Illes, sens perjudici de la seva efectivitat des del moment de la seva adopció.

 

Maó, 27 de gener de 2023

Per delegació de la presidenta, La secretària Rosa Salord Olèo (Decret 427/2019, d'11 de juliol) (BOIB núm. 97 de 16-7-2019)