Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT BALEAR DE LA JOVENTUT

Núm. 72850
Resolució del director de l’Institut Balear de la Joventut per la qual s’aprova la convocatòria del Certamen de Vídeo de Medi Ambient Carnet Jove 2023 i se n’estableixen les bases

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L'Institut Balear de la Joventut és una entitat pública adscrita a la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies de la Conselleria d'Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears, i exerceix funcions relatives a coordinar i impulsar activitats en matèria de joventut i a promocionar accions de dinamització juvenil, com també l'associacionisme i la participació dels joves de les Illes Balears en la vida social i cultural.

2. L'Institut Balear de la Joventut gestiona el Programa Carnet Jove de les Illes Balears, que té com a objectiu contribuir a millorar la qualitat de vida dels joves, amb l'oferiment i la promoció d'avantatges i descomptes als seus titulars en diferents àmbits. A més, d'acord amb l'esperit de l'Associació Europea del Carnet Jove (EYCA), participa en polítiques de joventut que contribueixen a promoure la mobilitat i a incentivar activitats relacionades amb la democràcia, la solidaritat, la responsabilitat social, la sostenibilitat mediambiental, la no-discriminació i l'humanisme, entre d'altres, per al desenvolupament d'una ciutadania activa que contribueixi a l'emancipació dels joves en condicions dignes i assequibles. Tot això suposa la participació directa de Carnet Jove en aquestes polítiques de joventut.

3. En aquest context, en data 10 de gener de 2023, l'Àrea del Carnet Jove de l'Institut Balear de la Joventut va emetre un informe justificatiu amb la proposta de convocar el Certamen de Vídeo de Medi Ambient Carnet Jove 2023 per fomentar el coneixement i la conscienciació respecte del medi ambient, en concret, en aquesta convocatòria es proposa la temàtica de la mobilitat sostenible i l'incentiu de mesures responsables.

4. Mitjançant una resolució d'11 de gener de 2023, s'ordenà l'inici del procediment per elaborar i aprovar la convocatòria del Certamen de Vídeo de Medi Ambient Carnet Jove 2023.

Fonaments de dret

1. La Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut (BOIB núm. 109, de 3 d'agost), té per objecte establir el marc normatiu i de competències per al desenvolupament de les polítiques de joventut, que engloben el conjunt d'actuacions i iniciatives destinades a fer possibles l'emancipació i el desenvolupament personal dels joves, com també a promoure'n i fomentar-ne la integració i la participació en la vida política, econòmica, social i cultural.

2. El Decret 32/2006, de 31 de març, pel qual es regula l'Institut Balear de la Joventut (BOIB núm. 51, de 6 d'abril), modificat pel Decret 77/2008, de 4 de juliol (BOIB núm. 96, de 10 de juliol); pel Decret 123/2010, de 17 de desembre (BOIB núm. 190, de 30 de desembre), i pel Decret 23/2018, de 6 de juliol (BOIB núm. 84, de 7 de juliol), estableix com a objecte d'aquest Institut la coordinació i l'execució de la política autonòmica en matèria de joventut i lleure, i la realització de totes les activitats que siguin necessàries i convenients per complir aquesta finalitat institucional.

3. El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 88, de 3 de juliol), determina la composició del Govern i estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. A més, el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, assigna les competències en matèria de joventut a la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies, adscrita a la Conselleria d'Afers Socials i Esports. Per tant, són competència d'aquesta Direcció General l'aplicació de mesures de justícia juvenil, la prevenció del delicte juvenil, l'ordenació de la protecció de menors, la promoció i la informació de les activitats juvenils, els programes de mobilitat juvenil, la participació i les associacions juvenils, les polítiques de promoció i suport a les famílies i unitats de convivència i la protecció a les famílies.

4. El Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut (BOIB núm. 84, de 7 de juliol), regula el Carnet Jove Europeu de les Illes Balears en el títol V.

5. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l'establiment o la gestió de les quals corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma o a les entitats públiques que en depenen. Té la consideració de subvenció qualsevol disposició gratuïta de fons públics i, en general, de qualsevol recurs públic avaluable econòmicament que dugui a terme l'Administració a favor d'una persona física o jurídica, pública o privada, i que es destini a la realització d'una activitat d'utilitat pública o d'interès social, o a la consecució d'una finalitat pública.

6. L'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut (BOIB núm. 34, d'11 de març).

7. Mitjançant el Decret 51/2019, de 5 de juliol, pel qual es disposa el nomenament dels alts càrrecs i directors generals de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91, de 6 de juliol), es nomena a la senyora Marta Carrió i Palou directora general d'Infància, Joventut i Famílies. Per tant, d'acord amb el Decret 32/2006, és la presidenta de l'Institut Balear de la Joventut.

8. Mitjançant la Resolució de la presidenta de l'Institut Balear de la Joventut de 15 de juliol de 2019, es disposa el nomenament del senyor Sebastià Lliteres Lliteres com a director de l'Institut Balear de la Joventut.

9. Mitjançant la Resolució del president de l'Institut Balear de la Joventut de 15 de febrer de 2018, es deleguen determinades competències en el director de l'Institut Balear de la Joventut (BOIB núm. 23, de 20 de febrer).

10. L'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre), com a instrument de racionalització de la despesa pública en matèria de subvencions, que preveu les línies de subvencions de l'Institut Balear de la Joventut per a l'any 2023.

Per tot això, atesos l'informe proposta de l'Àrea del Carnet Jove, el certificat de suficiència de crèdit de l'Àrea Econòmica i l'informe jurídic favorable, i fent ús de les facultats que m'atribueix la normativa específica, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria del Certamen de Vídeo de Medi Ambient Carnet Jove 2023, que es regeix per les bases que es publiquen com a annex d'aquesta Resolució:

  • Annex. Bases del Certamen de Vídeo de Medi Ambient Carnet Jove 2023.

2. Ordenar la comunicació d'aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions així com la publicació, juntament amb l'extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director de l'Institut Balear de la Joventut en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 26 de gener de 2023)

El director de l'Institut Balear de la Joventut Sebastià Lliteres Lliteres Per delegació de la presidenta de l'Institut Balear de la Joventut (BOIB núm. 23, de 20/02/2018)

 

ANNEX Bases del Certamen de Vídeo de Medi Ambient Carnet Jove 2023

1. Objecte

1.1. El Certamen de Vídeo de Medi Ambient Carnet Jove 2023 té com a objecte la realització de vídeos de temàtica mediambiental, en concret, en aquesta convocatòria es proposa la temàtica de la mobilitat sostenible i l'incentiu de mesures responsables.

1.2. Els objectius d'aquesta convocatòria són els següents:

  • Augmentar el coneixement i la conscienciació respecte del medi ambient pel que fa a la mobilitat sostenible i l'incentiu de mesures responsables.
  • Crear un banc de vídeos a disposició de tots els joves i de la societat en general per poder difondre i conscienciar respecte del tema d'aquesta convocatòria.
  • Fomentar l'aprenentatge d'eines audiovisuals i la creativitat de les persones joves mitjançant la realització dels vídeos.

2. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria es regeix pel que disposen aquestes bases; l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut (BOIB núm. 34, d'11 de març); el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i la resta de normativa aplicable.

3. Import i crèdit pressupostari

Es destina a aquesta convocatòria de premis la quantitat màxima de 8.000 €, a càrrec del pressupost de l'Institut Balear de la Joventut (IBJOVE) per a l'any 2023.

4. Destinataris i límits

4.1. Els destinataris d'aquesta convocatòria, en funció de la modalitat a què es presentin, són els següents:

  • Centres educatius. Els centres d'educació secundària, batxillerat i formació professional; públics, concertats, privats, municipals o estrangers reconeguts per la Conselleria d'Educació i Formació Professional del Govern de les Illes Balears. En aquest cas, els grups participants han d'estar formats per joves alumnes de 12 a 30 anys i els seus professors.
  • Joves. Les persones físiques de 18 a 30 anys titulars del Carnet Jove de les Illes Balears, tant individualment com formant una agrupació de persones físiques sense personalitat jurídica. En aquest darrer cas, un membre de l'agrupació ha de representar la resta.

4.2. Poden participar en aquesta convocatòria diferents grups d'un mateix centre educatiu.

4.3. Cada participant només pot presentar un vídeo, a títol individual, formant part d'un grup o a través d'un centre educatiu.

4.4. No poden ser beneficiaris d'aquests premis:

  • Les persones que incompleixin alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005.
  • Les persones que hagin estat sancionades o condemnades en els tres darrers anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, mitjançant una resolució administrativa o una sentència judicial fermes.

5. Modalitats i premis

5.1. Es poden presentar els vídeos en una de les dues modalitats, d'acord amb els destinataris establerts en l'apartat 4 d'aquestes bases:

  • Centres educatius
  • Joves

5.2. Es concedirà un màxim de vuit premis: quatre premis es destinen a la modalitat de centres educatius i quatre premis es destinen a la modalitat de joves.

5.3. Els premis es concediran als millors vídeos presentats en el Certamen en cada una de les modalitats d'acord amb els criteris de valoració de l'apartat 11 d'aquestes bases. Així mateix, la Comissió Avaluadora pot concedir mencions honorífiques sense dotació econòmica si ho considera convenient.

5.4. Els premis de la modalitat de centres educatius són els següents:

  • S'estableix un primer premi dotat amb un import de 2.000 €, amb els imposts inclosos, que s'ha d'atorgar al millor vídeo.
  • S'estableix un segon premi dotat amb un import de 1.000 €, amb els imposts inclosos, que s'ha d'atorgar al vídeo més ben valorat després del primer premi.
  • S'estableixen dos tercers premis dotats amb un import de 500 € cada un, amb els imposts inclosos, que s'han d'atorgar als dos vídeos més ben valorats després del primer i el segon premis concedits.

5.5. Els premis de la modalitat de joves són els següents:

  • S'estableix un primer premi dotat amb un import de 2.000 €, amb els imposts inclosos, que s'ha d'atorgar al millor vídeo.
  • S'estableix un segon premi dotat amb un import de 1.000 €, amb els imposts inclosos, que s'ha d'atorgar al vídeo més ben valorat després del primer premi.
  • S'estableixen dos tercers premis dotats amb un import de 500 € cada un, amb els imposts inclosos, que s'han d'atorgar als dos vídeos més ben valorats després del primer i el segon premis concedits.

6. Condicions tècniques

6.1. Els vídeos que es presentin en aquest Certamen, a més de complir l'objecte de la convocatòria, han de ser originals i inèdits i han de tenir les característiques següents:

  • La durada dels vídeos no pot ser superior a 90 segons.
  • Els vídeos que participin en aquest Certamen poden ser:

    a) Vídeos convencionals

    b) Stop-motion

    c) Slow-motion

    d) Animacions per ordinador

    e) Flashmobs

    f) Qualsevol altra fórmula que permeti la realització d'un vídeo

En qualsevol cas, es poden presentar com a:

    a) Anuncis

    b) Documentals

    c) Entrevistes

    d) Reportatges

    e) Notícies

    f) Qualsevol altra fórmula que es consideri adient per al compliment dels objectius del Certamen

  • El format dels vídeos ha de ser preferiblement MP4 (16:9 horitzontal).
  • Els vídeos que contenguin un guió, han de ser en llengua catalana i poden estar subtitulats en català, en castellà o en anglès. Els vídeos que es subtitulin han de complir amb els requisits mínims de qualitat i homogeneïtat que estableix la norma UNE 153.010:2012 de Subtitulat per a persones sordes i persones amb discapacitat auditiva.
  • La música i les imatges que apareguin en els vídeos han de ser originals, tenir llicència de còpia pública adaptada que en permeti la reproducció d'acord amb aquestes bases o tenir un permís explícit de l'autor o propietari dels drets d'explotació.

6.2. Els vídeos que no compleixin les prescripcions tècniques indicades en el punt anterior poden ser eliminats del procés de selecció i no optar a cap premi.

7. Banc de vídeos

7.1. L'Institut Balear de la Joventut ha de crear un banc de vídeos, en un espai virtual, amb tots els vídeos finalistes i guanyadors del Certamen, que quedaran a disposició dels joves i de la societat en general, amb l'objectiu d'incentivar-ne la difusió en pàgines web i xarxes socials per augmentar el coneixement i la conscienciació respecte del medi ambient en sentit ampli, així com de qualsevol subtema propi del camp, i per incentivar mesures responsables.

7.2. El fet de presentar-se al Certamen de Vídeo de Medi Ambient Carnet Jove 2023 suposa implícitament que els autors autoritzen l'Institut Balear de la Joventut a crear aquest banc de vídeos de lliure disposició i a reproduir i publicar les imatges, els vídeos i, en definitiva, tot el contingut presentat, mitjançant els recursos que consideri oportuns, amb la finalitat de donar-los a conèixer i fomentar-ne la difusió i la reproducció entre els joves i la societat en general.

7.3. En tot cas, l'Institut Balear de la Joventut i qualsevol persona física o jurídica que reprodueixi aquests vídeos mitjançant qualsevol canal de comunicació es comprometen a fer un ús no lucratiu d'aquest material i a indicar-ne l'autoria.

7.4. L'Institut Balear de la Joventut es reserva el dret de traduir o subtitular els vídeos presentats en aquesta convocatòria per facilitar-ne la difusió en altres comunitats autònomes d'Espanya i en altres països d'Europa.

7.5. Els participants d'aquesta convocatòria es responsabilitzen que la utilització de les peces musicals no afecti drets de tercers i que no hi hagi cap reclamació de drets d'imatge de les persones que apareguin en els vídeos. A més, eximeixen l'Institut Balear de la Joventut de qualsevol tipus de responsabilitat, i també qualsevol persona física o jurídica que difongui aquests vídeos.

7.6. L'Institut Balear de la Joventut no es fa responsable de les opinions ni dels continguts inclosos en els vídeos, ni s'hi identifica necessàriament. En qualsevol cas, no s'admeten en aquest Certamen vídeos o interpretacions que facin una apologia explícita i clarament intencionada de la vulneració dels drets humans. Si es produeix aquest supòsit, el director de l'Institut Balear de la Joventut, a proposta unànime de la Comissió Avaluadora, ha de resoldre excloure'ls del Certamen.

8. Formulari de sol·licitud i documentació que s'ha de presentar

8.1. Les persones interessades a participar en aquesta convocatòria en qualsevol de les modalitats (centres educatius o joves) han de presentar el formulari de sol·licitud i la resta de la documentació que s'especifica en aquest apartat. El fet de presentar aquest formulari signat correctament implica reconèixer i acceptar les condicions que estableix la convocatòria. Així mateix, implica que s'autoritza l'Institut Balear de la Joventut a consultar les dades referides al document nacional d'identitat, a la residència i al compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i de la Comunitat Autònoma i amb la Seguretat Social, tret que la persona interessada s'hi oposi expressament, cas en què ha de presentar la documentació acreditativa corresponent. En concret, la documentació que s'ha de presentar és la següent:

a) El formulari de sol·licitud de participació en la convocatòria (model 1), que recull les dades de les persones o dels centres participants, les relatives al vídeo i les declaracions responsables següents:

  • La declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 16 de l'Ordre de les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut.
  • La declaració responsable de complir les obligacions previstes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.
  • La declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, i de complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones (BOIB núm. 99, de 4 d'agost).
  • La declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les obligacions amb la Seguretat Social. Aquest compliment s'ha de comprovar mitjançant la consulta al servei d'intermediació de dades per part de l'Institut Balear de la Joventut. Si la persona interessada s'oposa a aquesta consulta, ha de presentar el certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades. D'acord amb l'article 38.1 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l'Administració de la Comunitat Autònoma, prèviament a la concessió de les subvencions, ha de comprovar d'ofici que les persones beneficiàries estan al corrent de les obligacions amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma.
  • L'acceptació de les condicions de la convocatòria i la veracitat de les dades aportades.
  • La declaració responsable de complir la resta de requisits establerts en la convocatòria.

b) El vídeo en format MP4 que es presenta en aquest Certamen (d'acord amb els instruccions per a l'enviament del vídeo que apareixen al model de fitxa tècnica).

c) La fitxa tècnica del vídeo.

d) El document d'autorització de captació i ús d'imatge de totes les persones que apareixen en el vídeo (model 2).

e) En la modalitat de joves, en el cas de les agrupacions de persones, l'annex per a agrupacions de persones físiques.

f) En la modalitat de centres educatius, una fotocòpia del NIF.

g) En la modalitat de centres educatius, un document que acrediti que la persona física que signa la sol·licitud exerceix la representació del centre, si escau.

8.3. El formulari de sol·licitud i la documentació que s'hi ha d'adjuntar s'han de presentar d'acord amb els models establerts, disponibles al web <https://www.carnetjoveillesbalears.org>  i a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CAIB),

<https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones>.

 

8.4. L'Àrea del Carnet Jove de l'Institut Balear de la Joventut pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri adient per avaluar correctament la sol·licitud.

9. Lloc de presentació de les sol·licituds i terminis

9.1. Les persones i les entitats interessades que compleixin els requisits que determina aquesta convocatòria poden presentar les sol·licituds al llarg del termini d'inscripció i de presentació de la documentació especificada en aquestes bases, que comença l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza el 30 de març de 2023.

9.2. Les persones físiques i les agrupacions de persones físiques sense personalitat jurídica interessades poden presentar el formulari de sol·licitud i tota la documentació que s'especifica en l'apartat anterior d'aquestes bases en qualsevol de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre):

  • Presencialment, a l'Àrea del Carnet Jove de l'Institut Balear de la Joventut, al carrer de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears), 07010 Palma. L'horari  de registre és de dilluns a divendres de les 9 a les 14 hores.
  • Presencialment, a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local, adreçats a l'Àrea del Carnet Jove de l'Institut Balear de la Joventut.
  • Telemàticament, mitjançant el Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat, al qual es pot accedir a través de l'enllaç <https://rec.redsara.es/registro>, amb la sol·licitud específica del procediment adjunta, disponible a la Seu Electrònica de la CAIB, signada electrònicament. Per poder fer ús del REC, es requereix un certificat digital o DNI electrònic.

9.3. Els centres educatius han de presentar la documentació telemàticament, mitjançant el Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat, al qual es pot accedir a través de l'enllaç <https://rec.redsara.es/registro>, amb la sol·licitud específica del procediment adjunta, disponible a la Seu Electrònica de la CAIB, signada electrònicament. Per poder fer ús del REC, es requereix un certificat digital o DNI electrònic. En el cas que no ho facin, se'ls requerirà que presentin la documentació per aquesta via i es considerarà com a data de presentació la de l'esmena.

9.4. L'Institut Balear de la Joventut pot ampliar el termini d'inscripció i presentació de la documentació d'acord amb l'article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o també pot obrir un nou termini, un cop finalitzat el termini d'inscripcions i presentació de la documentació que es preveu en aquestes bases, amb motiu de millorar una baixa participació o per altres causes justificades que es considerin oportunes, sempre amb la publicació prèvia en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i conservant les sol·licituds ja presentades. En aquests casos, no es perjudicarà a les persones que s'han presentat com a participants en el termini establert inicialment, atès que disposen d'un temps addicional per fer modificacions, canvis o millores en les propostes ja presentades o, fins i tot, per substituir la proposta presentada per una de nova, si ho consideren adient.

10. Comissió Avaluadora

10.1. La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat encarregat d'examinar i avaluar tots els vídeos presentats en el Certamen que prèviament hagi admès a tràmit l'òrgan instructor, així com d'elaborar els informes que han de servir de base a la resolució del director de l'Institut Balear de la Joventut per a la concessió dels premis als vídeos guanyadors i, si escau, de les mencions honorífiques. A més, aquests informes han d'incloure la puntuació obtinguda per cada vídeo tenint en compte els criteris de valoració que es descriuen en aquesta convocatòria.

10.2. La Comissió Avaluadora està formada per un mínim de cinc membres: un president o presidenta, un secretari o secretària i un mínim de tres vocals. Els membres d'aquesta Comissió han de ser professionals de prestigi reconegut en l'àmbit del desenvolupament sostenible i la cura del medi ambient, en l'àmbit del Carnet Jove Europeu o en l'àmbit de la comunicació audiovisual. A més, la Comissió Avaluadora pot comptar amb el personal assessor que consideri adient, en qualsevol supòsit.

10.3. El director de l'Institut Balear de la Joventut ha de designar els membres de la Comissió Avaluadora mitjançant una resolució.

10.4. El funcionament de la Comissió Avaluadora, atès el caràcter d'òrgan col·legiat, s'ha d'ajustar al que disposa el capítol V del títol II de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en relació amb els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

10.5. La Comissió Avaluadora es considera constituïda vàlidament quan hi és present, presencialment o per mitjans electrònics, com a mínim la meitat dels membres, entre els quals, obligatòriament, el president o presidenta i el secretari o secretària o, si escau, les persones que els substitueixin. En cas de vacant o absència del president o presidenta, l'ha de substituir el membre de més edat, però en aquest cas és necessària la presència d'un vocal més perquè hi hagi quòrum suficient. En cas de vacant o absència del secretari o secretària, l'ha de substituir el tècnic o tècnica de l'IBJOVE que el director de l'Institut Balear de la Joventut designi.

10.6. El Certamen de Vídeo de Medi Ambient Carnet Jove 2023, o algun dels premis prevists, es pot declarar desert a proposta de la Comissió Avaluadora quan la qualitat de les propostes presentades es consideri insuficient i no hagin superat el 50 % del total dels punts que es poden atorgar.

11. Criteris objectius i de preferència, de caràcter específic, pels quals s'ha de regir la concessió dels premis

11.1. La concessió dels premis que estableix aquesta convocatòria s'ha de regir per criteris que garanteixin els principis d'objectivitat i concurrència.

11.2. Formaran part del banc de vídeos que s'ha de crear amb els treballs presentats en aquesta convocatòria tots els que superin els mínims de qualitat exigits, en concret, els que superin el 50 % del total dels punts atorgats per la Comissió Avaluadora d'acord amb les puntuacions dels criteris de valoració.

11.3. En queden exclosos els projectes que, d'acord amb l'informe de la Comissió Avaluadora, no compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria o amb els mínims de qualitat exigits.

11.4. Els vídeos presentats s'han d'avaluar d'acord amb els criteris de valoració següents:

1. Missatge del vídeo: fins a 40 punts. Es valorarà que el missatge sigui clar, que el vídeo ajudi a la comprensió de la temàtica de què tracta i que tengui la capacitat d'impactar en la societat. També es valorarà que la proposta provoqui sensacions o emocions, que convidi a la reflexió, i que sigui suggerent i comunicativa.

2. Enfocament de la proposta i originalitat de la idea: fins a 20 punts. Es valorarà que la idea de la proposta sigui innovadora i l'enfocament sigui nou, així com la capacitat de sorprendre o de transmetre que tenguin els vídeos.

3. Ús dels recursos audiovisuals: fins a 20 punts. Es valorarà la finalitat estètica i expressiva, així com l'ús adequat dels recursos audiovisuals.

4. Idoneïtat del vídeo per ser difós en xarxes socials, pàgines web, mitjans de comunicació, etc.: fins a 20 punts. Es valorarà l'impacte visual, la capacitat de connectar amb l'audiència i l'aptitud del vídeo perquè la reproducció pugui ser massiva.

11.5. La Comissió Avaluadora ha d'excloure d'aquest Certamen els vídeos que facin promoció de productes o serveis, que contenguin dades falses o informació no contrastada, d'acord amb les dades, els informes i les recomanacions dels organismes investigadors de prestigi reconegut en els àmbits d'aquesta convocatòria. En aquest cas, els membres de la Comissió Avaluadora han d'indicar el motiu de l'exclusió.

12. Instrucció del procediment

12.1. L'òrgan instructor és l'Àrea del Carnet Jove de l'Institut Balear de la Joventut, el qual ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l'article 16 i els següents del Decret legislatiu 2/2005, en concordança amb l'article 6 de l'Ordre de la Consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003.

12.2. Correspon a l'òrgan instructor dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució; en concret:

a) Determinar els participants admesos a la convocatòria.

b) Resoldre els dubtes d'interpretació que sorgeixin en relació amb les bases reguladores de la convocatòria.

c) Sol·licitar, si pertoca, els informes de la Comissió Avaluadora.

d) Sol·licitar els informes que siguin necessaris per elaborar la proposta de resolució, o aquells que les normes que regulen la subvenció exigeixen.

e) Avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts en les bases reguladores i en la convocatòria.

f) Obrir, quan escaigui, el tràmit d'audiència i incorporar-ne el resultat a l'expedient.

g) Formular la proposta de resolució.

12.3. En qualsevol moment del procediment, l'òrgan instructor pot dur a terme comprovacions materials sobre la veracitat de les dades aportades.

12.4. En haver finalitzat el termini per presentar els formularis de sol·licitud, s'ha de fer pública la llista provisional de sol·licituds admeses i excloses de la convocatòria, en la qual s'ha d'expressar la causa de l'exclusió per a cada inscripció, si escau. Aquesta llista s'ha de notificar mitjançant la publicació al web <https://www.carnetjoveillesbalears.org> i a la Seu Electrònica de la CAIB,

<https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones>.

 

12.5. Els sol·licitants amb inscripcions excloses disposen d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la llista, per esmenar les deficiències detectades i per aportar els documents preceptius. Si no s'esmenen les deficiències dins aquest termini, les inscripcions quedaran excloses de la convocatòria d'una manera definitiva.

12.6. En haver finalitzat el termini indicat, el director de l'Institut Balear de la Joventut resoldrà la llista definitiva de les sol·licituds admeses i de les no admeses per no haver esmenat dins el termini indicat la documentació deficient. Aquesta resolució s'ha de notificar  mitjançant la publicació al web <https://www.carnetjoveillesbalears.org>

i a la Seu Electrònica de la CAIB, <https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones>.

12.7. Els formularis de sol·licitud i tota la documentació adjunta de les propostes admeses, els ha d'examinar la Comissió Avaluadora d'acord amb la normativa aplicable, el que disposen aquestes bases i els criteris objectius i de preferència, de caràcter específic, que es determinen en aquesta convocatòria. Com a resultat d'aquesta valoració, la Comissió Avaluadora ha de proposar els vídeos guanyadors dels premis, així com els que passaran a formar part del banc de vídeos (juntament amb els vídeos guanyadors), mitjançant l'informe motivat corresponent adreçat al director de l'Institut Balear de la Joventut, que n'ha de resoldre la concessió.

13. Proposta de resolució i tràmit d'audiència

13.1. L'òrgan instructor, ateses les sol·licituds admeses i els informes de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució de concessió dels premis. Aquesta proposta de resolució s'ha de fer pública al web <https://www.carnetjoveillesbalears.org> i a la Seu Electrònica de la CAIB, <https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones>. S'hi ha d'incloure la llista de persones i entitats proposades per concedir-los els premis i la quantia corresponent.

13.2. La publicació de la proposta de resolució obre el tràmit d'audiència, i es concedeix un termini de deu dies hàbils des del dia de la publicació per poder examinar l'expedient a la seu de l'Institut Balear de la Joventut i presentar-hi al·legacions, si escau.

13.3. Pel que fa al lloc de presentació d'al·legacions, s'ha de procedir segons el que s'indica en l'apartat 9 d'aquesta convocatòria respecte de la presentació dels formularis de sol·licitud.

13.4. Es pot prescindir del tràmit d'audiència quan en el procediment no constin ni es tenguin en compte altres fets o al·legacions i proves que les que addueixin les persones interessades. El fet que les persones interessades no al·leguin res en el tràmit d'audiència suposa que hi estan conformes.

13.5. La proposta de resolució de concessió dels premis ha de contenir, entre altres dades, les següents: identificació del beneficiari i import del premi concedit. Aquesta proposta de resolució s'ha de fer pública al web <https://www.carnetjoveillesbalears.org> i a la Seu Electrònica de la CAIB, <https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones>.

13.6. La proposta de resolució no crea cap dret a favor del beneficiari proposat davant l'Administració mentre no es dicti la resolució de concessió i es notifiqui.

14. Resolució i notificació

14.1. L'òrgan competent per resoldre el procediment és el director de l'Institut Balear de la Joventut.

14.2. La concessió dels premis d'aquest Certamen s'ha de resoldre en el termini màxim de tres mesos comptadors des del final del termini de presentació de sol·licituds. Aquest termini es pot modificar en el cas que hi hagi impediments justificats degudament que no permetin complir-lo, o si s'amplia el termini d'inscripcions o s'obre un termini nou.

15. Obligacions de les persones i les entitats beneficiàries

Són obligacions de les persones i les entitats beneficiàries dels premis, les que estableixen amb caràcter general l'article 16 de l'Ordre de la consellera de d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 i l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005.

16. Condicions generals de participació

16.1. L'Institut Balear de la Joventut es reserva el dret a difondre el nom o imatges de les persones guanyadores, pels mitjans i les formes de comunicació que consideri convenients, durant tot el temps que consideri necessari i sense obligació de cap compensació.

16.2. La participació en aquesta convocatòria implica l'acceptació incondicional d'aquestes bases, els efectes de les quals es regeixen pels apartats que conté i per la normativa general aplicable.

17. Pagament dels premis

Els premis s'abonaran d'acord amb la resolució de concessió i mitjançant transferència bancària.

18. Revocació o renúncia

18.1. D'acord amb el que disposa l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, l'Institut Balear de la Joventut pot revocar la concessió del premi quan, posteriorment a la resolució de concessió, els beneficiaris incompleixin totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció corresponent al premi.

18.2. Com a conseqüència de la revocació del premi, queda sense efecte l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

18.3. En cas de revocació o de renúncia, el premi es pot adjudicar a una altra persona, agrupació de persones o centres educatius, d'acord amb l'ordre de prelació.

19. Tractament de dades de caràcter personal

19.1. D'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de caràcter personal (Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, d'ara endavant RGPD, i Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, d'ara endavant LOPDGDD) la política de privacitat aplicable al Certamen de Vídeo de Medi Ambient Carnet Jove 2023, pel que fa al tractament de dades personals dels participants i als drets que els reconeix la normativa vigent, és la que s'estableix a continuació.

19.2. L'Institut Balear de la Joventut entén que les dades personals facilitades pels participants a l'Àrea del Carnet Jove són correctes i certes, i els participants es comprometen a comunicar qualsevol modificació que s'hi produeixi. En cas de proporcionar dades de caràcter personal de tercers, els participants es comprometen a informar-los sobre el contingut d'aquesta política.

19.3. El responsable del tractament d'aquestes dades és l'Àrea del Carnet Jove de l'Institut Balear de la Joventut, amb domicili al carrer de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears), 07010 Palma, i adreça electrònica <info@carnetjoveillesbalears.org>.

19.4. Es pot contactar amb el delegat de protecció de dades de l'Institut Balear de la Joventut a l'adreça electrònica

<protecciodedades@ibjove.caib.es>.

19.5. Les dades que es tractaran són les que s'obtenguin:

  • Dels formularis emplenats per participar en el Certamen; per exemple, de l'autorització d'us d'imatges dels alumnes participants.
  • De la informació generada de la participació en el Certamen.

Totes aquestes dades són proporcionades pels tercers que tramiten les peticions de participació en el Certamen.

19.6. Les categories de dades per tractar consisteixen típicament en:

  • Dades de caràcter identificador, com ara el nom i llinatges.
  • Nom d'usuari del titular del compte de Youtube des d'on es faci la publicació, en el cas que el titular del compte no sigui el centre participant.
  • Imatge i veu de les persones participants en les diferents activitats realitzades amb motiu de la participació en el Certamen i, si escau, imatge i veu de les persones que apareixen en els vídeos participants.

19.7. Les dades de caràcter personal dels participants en aquest Certamen, així com el nom d'usuari del titular del compte de Youtube des d'on es faci la publicació, si escau, es tractaran per gestionar aquesta participació i per complir les obligacions legals. Així mateix, l'adreça electrònica que es proporcioni en el formulari de sol·licitud s'utilitzarà per trametre-hi notícies i informació sobre activitats i serveis oferts per l'Institut Balear de la Joventut.

19.8. Les dades dels participants només es comunicaran a tercers per obligació legal o amb el seu consentiment.

19.9. La imatge i la veu dels alumnes participants es poden publicar, juntament amb els seus noms i llinatges, principalment, però no d'una manera limitativa, al web del Carnet Jove de les Illes Balears, en perfils de xarxes socials o a través de mitjans de comunicació, d'acord amb l'autorització de captació i ús d'imatge.

 

19.10. La base jurídica per al tractament de dades personals recollides en els formularis és la voluntat pròpia de les persones de participar en aquest Certamen, gestionar-ne la participació, complir les obligacions legals i donar el consentiment per rebre les comunicacions per mitjans electrònics.

19.11. La publicació del nom de les persones premiades es basa en el compliment d'una disposició legal: concretament, l'article 6.2 del Decret legislatiu 2/2005, que regula, entre els principis pels quals s'ha de basar aquesta actuació administrativa, el de transparència.

19.12. La publicació de fotografies i vídeos en els quals apareguin els participants es basa en el consentiment dels mateixos participants, o dels seus pares o tutors, que se sol·licita en l'autorització de captació i ús d'imatge, tramesa amb antelació a la publicació i a l'empara del que preveu la Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge.

19.13. D'una manera general, les dades es conservaran durant tot el desenvolupament del Certamen.

19.14. Els documents de qualsevol època i tipologia, reunits o no en arxius, produïts, rebuts o conservats per l'Institut Balear de la Joventut en l'exercici de la seva funció, formen part del patrimoni documental de les Illes Balears.

19.15. Les dades de les persones afectades es mantindran actives mentre siguin útils per a les finalitats que n'hagin motivat la recollida.

19.16. Una vegada les dades tractades per l'Àrea del Carnet Jove de l'Institut Balear de la Joventut deixin de ser útils per a les finalitats que n'hagin motivat la recollida, passaran a l'estat històric i seran conservades o, si escau, destruïdes, d'acord amb la normativa d'avaluació i els criteris prevists en la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears, i la Llei 15/2006, de 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.

19.17. Les dades tractades amb finalitats comercials es conservaran vigents mentre no se'n sol·liciti la baixa.

19.18. Les persones físiques tenen dret a obtenir confirmació sobre si es tracten o no les seves dades personals i, en aquest cas, a accedir-hi. Igualment, poden demanar que es rectifiquin les seves dades si són inexactes o que es completin les que siguin incompletes, així com sol·licitar-ne la supressió quan, entre altres motius, ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals s'hagin recollit.

19.19. En determinades circumstàncies, es pot sol·licitar la limitació del tractament de les dades. En aquest cas, només es tractaran les dades per formular, exercir o defensar reclamacions o amb la intenció de protegir drets d'altres persones.

19.20. En determinades condicions i per motius relacionats amb la seva situació particular, els participants es poden oposar al tractament de les seves dades. En aquest cas, es deixaran de tractar les dades esmentades, excepte per motius legítims imperiosos que prevalguin sobre els seus interessos o drets i llibertats, o per formular, exercir o defensar reclamacions.

19.21. Així mateix, i sota certes condicions, es pot sol·licitar la portabilitat de les dades perquè siguin transmeses a un altre responsable del tractament.

19.22. Es pot revocar el consentiment donat per a determinades finalitats, sense que això afecti la licitud del tractament basat en el consentiment previ a la retirada, i es pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

19.23. Per sol·licitar la baixa dels tractaments amb finalitats comercials, es pot enviar un correu electrònic a l'adreça

<protecciodedades@ibjove.caib.es>.

19.24. Per exercir els seus drets, els participants han de trametre una sol·licitud a l'Institut Balear de la Joventut que indiqui el seu nom complet i el número del document nacional d'identitat o un altre document vàlid que els identifiqui, per correu postal o electrònic a l'adreça

<protecciodedades@ibjove.caib.es>.

19.25. Es pot obtenir més informació sobre els drets dels participants i sobre com exercir-los a la pàgina web de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades: <https://www.aepd.es>.

20. Règim d'infraccions i sancions

Si s'incompleixen els requisits que estableix aquesta convocatòria, s'ha d'aplicar el règim d'infraccions i sancions que regula el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).