Secció II. Autoritats i personal
Subsecció tercera. Cursos i formació
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Núm. 657332
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat i presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública, a proposta de la directora gerenta de l’EBAP, per la qual es modifica l’estructura, el funcionament i la composició de la Comissió d’Avaluació i d’Actualització dels Cursos de Capacitació de les Diferents Categories de Policia Local
La directora gerenta de l'Escola Balear d'Administració Pública ha formulat la proposta de resolució següent:
Fets
1. L'article 7.1 del Decret 100/2012, de 7 de desembre, pel qual s'estableixen els criteris de revalidació i actualització dels diplomes de cursos d'aptitud dels policies locals, disposa que, amb l'objectiu de dur a terme el procediment d'actualització dels diplomes d'aptitud, mitjançant una resolució del president de l'EBAP s'ha de constituir una comissió i s'han de designar els membres que n'han de formar part entre el personal funcionari de l'EBAP i de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB) que tengui funcions relacionades amb la formació en matèria de seguretat i emergències o en matèria de coordinació de les policies locals. N'ha de formar part un funcionari de la unitat que tengui assignat l'assessorament jurídic de l'EBAP.
2. La Resolució de 15 d'octubre de 2013 de la presidenta de l'EBAP va determinar la composició de la Comissió per a l'Actualització dels Diplomes d'Aptitud dels Policies Locals, la qual fou modificada per la Resolució de la presidenta de l'EBAP de 17 de novembre de 2015, i per la Resolució de la presidenta de l'EBAP de 6 de juny de 2017.
3. De conformitat amb l'article 34.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, els procediments de selecció per accedir a la categoria de policia local es completen amb la superació d'un període de pràctiques, que inclou el curs de capacitació corresponent a la categoria a la qual es vol accedir i la fase de pràctiques al municipi relacionades amb les funcions pròpies de la categoria en qüestió. D'altra banda, l'article 28.3 del mateix text legal estableix que l'Escola Balear d'Administració Pública ha d'impartir el curs de capacitació corresponent a cada categoria de la policia local.
4. L'article 18.4 dels Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril, disposa: «Mitjançant una resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública es podran constituir comissions específiques en matèria de seguretat pública i emergències integrades per professionals, a l'efecte de garantir la formació dels policies locals [...]». Així mateix, disposa que la resolució que creï la comissió n'ha d'establir l'estructura, el funcionament i les funcions.
5. Dins aquesta habilitació competencial i en el marc legal i reglamentari aplicable als cursos de capacitació que integren el procés selectiu dels aspirants a les diverses categories de policia local, en data 26 de febrer de 2020 la consellera d'Administracions Públiques i Modernització va resoldre crear la Comissió d'Avaluació dels Cursos de Capacitació Corresponents a Cada Categoria de Policia Local (BOIB núm. 26, de 29 de febrer de 2020).
6. La Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització i presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública de 13 d'octubre de 2020 va modificar aquesta darrera Resolució per tal de fusionar la Comissió per a l'Actualització dels Diplomes d'Aptitud dels Policies Locals i la Comissió d'Avaluació dels Cursos de Capacitació Corresponents a Cada Categoria de Policia Local. (BOIB núm 179, de 17 d'octubre de 2020). Així, es va modificar, entre altres extrems, la composició de l'esmentat òrgan col·legiat.
7. Atès que s'ha creat el Servei de Formació de Seguretat i Emergències, adscrit a l'Escola Balear d'Administració Pública, es considera convenient modificar els apartats 2 i 3 de l'annex 1 (relatius a l'estructura i funcionament de la Comissió, respectivament) així com també l'annex 2 (composició) de la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 26 de febrer de 2020 per tal de reflectir la nova relació orgànica i competencial d'aquest servei administratiu i facilitar l'adequada participació del personal administratiu, tècnic i policial en la gestió ordinària de dit òrgan.
Consideracions jurídiques
1. L'article 7.1 del Decret 100/2012, de 7 de desembre, pel qual s'estableixen els criteris de revalidació i actualització dels diplomes de cursos d'aptitud dels policies locals.
2. L'article 18.4 dels Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril.
3. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
4. L'article 178 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig.
5. Els articles 15 a 18 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
6. Els articles 17 a 19 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7. L'article 9.1 dels Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril, disposa que la Presidència de l'EBAP correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública.
8. El Decret 9/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el cessament i el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears (BOIB extraordinari núm. 20, de 14 de febrer) i el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB extraordinari núm. 21, de 15 de febrer).
9. L'article 12.5 dels Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril, estableix les atribucions de la Direcció Gerència i preveu en la lletra que correspon a la persona titular de la Direcció Gerència elevar al president l) i al Consell de Direcció les propostes que consideri convenients per al desenvolupament de les activitats de l'EBAP, d'acord amb la Vicepresidència.
Proposta de resolució
Propòs a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat i presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública que dicti una resolució en els termes següents:
1.Modificar els apartats 2 i 3 de l'annex 1 «Normes de funcionament i atribucions» així com també l'annex 2 « Composició de la Comissió d'Avaluació dels cursos de capacitació corresponent a cada categoria de policia local» de la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 26 de febrer de 2020, que queden redactats en els termes següents:
ANNEX 1 Normes de funcionament i atribucions
[...]
2. Estructura
En els termes que estableix l'annex 2, la Comissió està formada per un president i quatre vocals.
Aquest òrgan comptarà amb un secretari/a designat/da pel director/a gerent/a de l'EBAP d'entre les persones del Servei de Formació de Seguretat i Emergències, a qui correspondran les funcions que s'especifiquen en el punt 3.3 d'aquest annex, així com la convocatòria de les sessions, i la resta de funcions inherents al càrrec.
3. Funcionament de la Comissió
3.1. Perquè la Comissió es constitueixi vàlidament -als efectes de les sessions, les deliberacions i la presa d'acords-, es requereix la presència del president, del secretari i, almenys, de dos dels vocals. La convocatòria de la Comissió correspon al secretari, per ordre del president, excepte la primera sessió, que serà convocada pel president.
La convocatòria s'ha de notificar als altres membres de la Comissió amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores, i s'hi ha d'adjuntar l'ordre del dia fixat pel president, el qual ha de tenir en compte, si escau, les peticions dels altres membres de la Comissió, que s'han de formular amb l'antelació suficient.
3.2. Tots els membres de la Comissió tenen veu i vot a excepció del secretari que tindrà veu però no vot. Els acords de la Comissió s'adopten per la majoria dels assistents, i el vot del president dirimeix els casos d'empat en les votacions. En el supòsit en què sigui necessària durant la sessió la presència del professorat, del personal d'instrucció, del delegat del curs de capacitació o del personal administratiu de l'esmentat servei, aquests assistiran, amb veu però sense vot, només a fi de tractar els temes específics en relació amb situacions concretes dels alumnes aspirants i de funcions relacionades i gestionades pel propi servei administratiu
3.3. El secretari de la Comissió ha d'estendre una acta de cada sessió, la qual ha de contenir els punts següents: el dia, l'hora i el lloc en què s'ha duit a terme; el nom i els llinatges de les persones assistents i, si escau, de les absents; l'ordre del dia; els punts principals de deliberació; la forma i el resultat de la votació, i el contingut dels acords.
3.4. Els membres de la Comissió poden fer constar en aquesta acta el vot contrari als acords adoptats, l'abstenció i els motius que la justifiquen, o el sentit del vot favorable.
3.5. A tot el que no especifica aquest annex sobre el funcionament de la Comissió, hi és aplicable la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o la norma que la substitueixi.
3.6. Als efectes de rebre les comunicacions i d'atendre la resta d'incidències que puguin sorgir al llarg del desenvolupament d'un curs de capacitació, la Comissió té la seu a l'edifici de l'EBAP de l'illa de Mallorca (carrer del Gremi de Corredors, 10, 3a planta, polígon de Son Rossinyol, 07009 Palma).
[...]
2. Modificar l'annex 2 de la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 26 de febrer de 2020, que queda redactat en els termes següents:
Composició de la Comissió d'Avaluació i d'Actualització dels Cursos de Capacitació de les Diferents Categories de Policia Local
La Comissió d'Avaluació i d'Actualització dels Cursos de Capacitació de les Diferents Categories de Policia Local està conformada pels membres següents:
─ El president és el/la cap del Servei de Formació de Seguretat i Emergències de l'EBAP. En cas d'absència, vacant o malaltia del /la titular exercirà aquestes funcions el cap d'estudis del Servei de Formació de Seguretat i Emergències de l'EBAP.
─ El vocal primer és un coordinador o coordinadora de formació del Servei de Formació de Seguretat i Emergències de l'EBAP. El/la director/a gerent/a de l'EBAP designarà un/una titular i un/una suplent (per als casos d'absència, vacant o malaltia del/la titular) d'entre els coordinadors de l'esmentat servei.
─ El vocal segon és una instructora o instructor policial del Servei de Formació de Seguretat i Emergències. El/la director/a gerent/a de l'EBAP designarà un/una titular i un/una suplent (per als casos d'absència, vacant o malaltia del/la titular) d'entre els instructors del citat servei.
─ El vocal tercer és un/una representant del Servei de Règim Jurídic de l'EBAP. El/la director/a gerent/a de l'EBAP designarà un/una titular i un/una suplent (per als casos d'absència, vacant o malaltia del/la titular) d'entre els representants del citat servei.
─ El vocal quart és el/la director/a de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB), de la Direcció General d'Emergències i Interior. En cas d'absència, vacant o malaltia de/la director/a de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB), exerceix aquestes funcions la persona que ocupa el lloc F01130644 - cap de la Secció XVIII, adscrit a la Direcció General d'Emergències i Interior.
Una persona del Servei de Formació de Seguretat i Emergències de l'EBAP exerceix les funcions de secretari o secretària de la Comissió. El/la director/a gerent/a de l'EBAP designarà un/una titular i un/una suplent (per als casos d'absència, vacant o malaltia del/la titular) d'entre el personal del citat servei.
2. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears
Per tot això, dict la següent
Resolució
Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que s'hagi notificat la Resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i l'article 21.1 dels Estatuts de l'EBAP, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en la data de la signatura electrònica (8 de novembre de 2022)
La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat
Mercedes Garrido Rodríguez
La directora gerenta proposant
María del Carmen Iglesias Manjón