Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 584692
Convocatòria i bases reguladores del procediment de concessió per concurrència competitiva de subvencions destinades a la modernització de les empreses del municipi d’Algaida i a promoure l’estabilitat de l’activitat econòmica local i la continuïtat del sector (Codi BDNS 651308)
Es fa constar que la batlessa de l'Ajuntament d'Algaida ha acordat mitjançant Decret de Batlia núm. 2022-0317 el següent:
“Atès que s'ha detectat un error en el termini màxim per a la presentació de les sol·licituds previst a la convocatòria per a la concessió de subvencions per procediment de concurrència competitiva destinades a la modernització de les empreses del municipi d'Algaida i a promoure l'estabilitat de l'activitat econòmica local i la continuïtat del sector, i de conformitat amb l'article 21.1.f) i s) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local,
RESOLC
PRIMER. Aprovar la convocatòria per a la concessió de subvencions per procediment de concurrència competitiva destinades a la modernització de les empreses del municipi d'Algaida i a promoure l'estabilitat de l'activitat econòmica local i la continuïtat del sector, amb el text modificat que figura adjunt a la present Resolució.
SEGON. Ampliar el termini per a la presentació de sol·licituds fins al dia 14 de novembre de 2022.
TERCER. Publicar la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears així com a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida”.
Algaida, 11 d'octubre de 2022
La batlessa Maria Antònia Mulet Vich
BASES REGULADORES DEL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ PER CONCURRÈNCIA COMPETITIVA DE SUBVENCIONS DESTINADES A LA MODERNITZACIÓ DE LES EMPRESES DEL MUNICIPI D'ALGAIDA I A PROMOURE L'ESTABILITAT DE L'ACTIVITAT ECONÒMICA LOCAL I LA CONTINUÏTAT DEL SECTOR
1.- Objecte i finalitat
L'objecte de la present convocatòria és atorgar ajuts destinats a preservar l'activitat econòmica del municipi d'Algaida, fomentar la modernització de les empreses del municipi així com promoure l'estabilitat de l'activitat econòmica local i la continuïtat del sector.
En concret, s'estableix el procediment per a la concessió d'ajudes amb destinació a sufragar despeses en què hagin incorregut els subjectes que puguin adquirir la condició de persones beneficiàries, sempre que els mateixos estiguin orientats a promoure l'estabilitat i perdurabilitat de l'empresa, així com la continuïtat dels productes i serveis que presti (o la millora dels mateixos), o la seva possible diversificació per canals alternatius als tradicionals.
2.- Persones beneficiàries i requisits de les persones sol·licitants
2.1. Podran ser beneficiàries de la subvenció les persones físiques o jurídiques privades, així com agrupacions de les mateixes, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, que siguin titulars de qualsevol negoci del municipi d'Algaida.
2.2. Les persones o entitats interessades en aquesta subvenció hauran de complir els requisits següents:
3.- Despeses subvencionables
3.1. Les persones beneficiàries podran optar a aquesta ajuda, que subvencionarà les despeses següents:
— Despeses dirigides al condicionament de l'establiment i la compra de maquinària.
— Despeses relatives a desenvolupament sostenible.
— Despeses dirigides a la transformació digital.
3.2. Les despeses anteriors hauran, de manera indubtable, de respondre a la naturalesa i objecte de l'activitat subvencionada, i haver-se abonat efectivament dins del període subvencionable.
3.3. Despeses no subvencionables:
4.- Període subvencionable, crèdit pressupostari i import
4.1. Els projectes per als quals es sol·liciten aquests ajuts s'han d'executar i pagar en el període d'elegibilitat comprès entre l'1 de gener de 2021 i la data de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds de la present convocatòria.
4.2. El crèdit pressupostari total màxim per la subvenció és de 24.000,00 euros, que figura consignat en la partida pressupostària 2022/01/433/47900.
4.3. El projecte o l'actuació presentat ha de tenir un cost elegible mínim de 500 euros (IVA exclòs).
La quantia de la subvenció és del 80% del cost elegible del projecte (IVA exclòs), amb un total màxim de 2.000 euros per beneficiari.
En cap cas la quantia total màxima de la subvenció per a un mateix beneficiari pot ser superior als 2.000 euros.
4.4. En cas que el total d'ajudes superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
En cas de romanent del crèdit de la convocatòria, aquest es repartirà proporcionalment entre els beneficiaris, i excepcionalment es podrà sobrepassar la quantia del 80% del cost elegible del projecte, fins a un màxim d'un 100% (en cap cas la subvenció podrà superar el cost elegible del projecte justificat), i sempre mantenint-se el límit màxim de 2.000 euros per beneficiari.
La present subvenció es troba finançada íntegrament per l'Ajuntament d'Algaida.
5.- Termini i forma de presentació de les sol·licituds
5.1. El termini màxim per a la presentació de sol·licituds serà el 14 de novembre de 2022.
Els models normalitzats, així com les bases i la resta de documentació associada a l'expedient, estaran disponibles en la pàgina web de l'Ajuntament d'Algaida.
5.2. Només s'atendrà una sol·licitud per empresa (persona física o jurídica) i activitat econòmica, independentment de que realitzin més d'una activitat econòmica.
5.3. Les sol·licituds es formalitzaran per escrit en model normalitzat de sol·licitud que s'acompanya com Annex 1, dirigides a la Batlia i aniran acompanyades de la documentació indicada en la base següent.
Les sol·licituds podran ser presentades de forma presencial en el Registre General de les Oficines Municipals, a excepció de les persones obligades a relacionar-se per mitjans electrònics amb les administracions públiques, de conformitat amb el que disposa l'apartat 2 de l'article 14 de la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
6.- Documentació a acompanyar a la sol·licitud
En el moment de formalitzar la sol·licitud, les persones beneficiàries de la subvenció hauran d'aportar la documentació següent:
6.1. Documentació relativa al sol·licitant
6.2. Documentació relativa a l'activitat econòmica
7.- Forma i termini de justificació per part del beneficiari i pagament
7.1. El termini per justificar la realització de les activitats subvencionades acaba el mateix dia del fi de termini per a la presentació de sol·licituds de la present convocatòria.
7.2. La justificació, sota la responsabilitat del declarant, s'ha de fer per la modalitat de compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa:
7.3. Els justificants de la inversió subvencionada, és a dir, les factures i els seus pagaments, han d'estar inclosos dins el període d'elegibilitat comprès entre l'1 de gener de 2021 i la data de fi de termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria.
7.4. El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, en el compte corrent indicat a aquest efecte per la persona beneficiària de la subvenció.
7.5. En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l'activitat subvencionada però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.
7.6. Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
7.7. La falta de justificació en els termes i dins els terminis que estableixen la convocatòria i la resolució d'atorgament de la subvenció, sense que aquest Ajuntament l'hagi aprovada prèviament, i també la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent de la que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.
8.- Documentació acreditativa del pagament de les despeses
La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat la persona beneficiària ha de ser la següent:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:
b) Pagament mitjançant xec nominatiu:
c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:
d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual ha d'especificar-se la despesa a la qual correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els cognoms i el número de DNI de la persona que signa. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 250 €, incloent-hi l'IVA, amb un màxim de 1.000 € per subvenció concedida.
Si es tracta de pagaments en efectiu de factures simplificades, serà suficient la presentació d'aquest document per acreditar el seu pagament, si hi consta l'expressió «Pagat en efectiu», «Rebut» o similar.
9.- Compatibilitat amb altres subvencions
Com a regla general, aquestes ajudes seran compatibles amb qualsevol altra subvenció, ajut, ingrés o recurs procedent d'altres administracions o ens, públics o privats, regionals, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que no es percebi més subvenció que l'import de les despeses presentades per a la seva subvenció.
La persona sol·licitant de la subvenció ha de declarar mitjançant l'annex 5 que no ha demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte i, si escau, una relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb la indicació dels imports i de les entitats subvencionadores.
10.- Procediment, resolució i pagament de la subvenció
10.1. El procediment de concessió es tramitarà en règim de concurrència competitiva, segons l'establert en l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
La gestió de les ajudes contemplades en la present convocatòria es subjectarà als principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, així com la eficàcia en el complimento d'objectius i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.
10.2. L'òrgan competent per resoldre el procediment és la Batlessa de l'Ajuntament d'Algaida, que haurà de dictar i notificar als interessats la resolució del procediment en el termini màxim de tres mesos comptadors des de la publicació de la present convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Els actes de tràmit del present procediment, així com la resolució d'aquest, es publicaran a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida (http://ajalgaida.sedelectronica.es).
En cas de ser necessari, es requerirà als sol·licitants perquè aportin quanta documentació i informació complementària s'estimi oportuna per fonamentar el seu dret, així com perquè es procedeixi a l'esmena dels defectes apreciats en la sol·licitud, en el termini de deu dies hàbils. També podrà realitzar d'ofici quantes actuacions estimi necessàries i convenients per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades que figurin en les sol·licituds.
10.3. El pagament d'aquestes subvencions es realitzarà en un pagament únic a cada beneficiari per la totalitat de l'import concedit, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió.
11.- Tractament de dades de caràcter personal
De conformitat amb el que es preveu en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals el responsable del tractament de les seves dades serà Ajuntament d'Algaida (CIF: P0700400E, C/ del Rei, 6 – 07210 Algaida, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.
Els interessats podran exercir els seus drets per correu postal, adjuntant una fotocopia del DNI o document equivalent, dirigit a l'Ajuntament d'Algaida, Carrer del Rei, 6, 07210 Algaida, Illes Balears; presencialment, mitjançant escrit presentat en el Registre General de l'Ajuntament d'Algaida, o a través de qualsevol dels mitjans establerts en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015.
12.- Legislació supletòria i interpretació de les bases
En tot allò no previst en les presents bases regirà el que es disposa en el Reglament de la Llei General de Subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol).
Igualment, li seran aplicables els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, la Llei 39/2015, d' 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i la Llei 40/2015, d' 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, així com la resta de disposicions legals i reglamentàries que siguin d'aplicació.
Per a totes aquelles qüestions no contemplades en les presents Bases, i la interpretació dels dubtes que puguin sorgir en la seva aplicació, serà competent l'òrgan amb facultats per aprovar les mateixes, que queda autoritzat per dictar aquells actes que siguin precisos per al seu desenvolupament.
ANNEX 1 SOL·LICITUD
DADES DE LA PERSONA INTERESSADA
Nom i Llinatges:
|
|
||||||||
DNI:
|
|
Adreça: |
|
||||||
Localitat:
|
|
CP: |
|
Telèfon: |
|
||||
Adreça electrònica:
|
|
DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT
Nom i Llinatges:
|
|
||||||||
DNI:
|
|
Adreça: |
|
||||||
Localitat:
|
|
CP: |
|
Telèfon: |
|
||||
Adreça electrònica: |
|
EXPOSA
1.- Que ha tingut constància que s'han publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web municipal de l'Ajuntament d'Algaida les bases reguladores i la convocatòria del procediment de concessió per concurrència competitiva de subvencions destinades a la modernització de les empreses del municipi d'Algaida i a promoure l'estabilitat de l'activitat econòmica local i la continuïtat del sector.
2.- Que és titular d'una activitat econòmica ubicada i amb activitat en el municipi d'Algaida.
3.- Que reuneix tots els requisits establerts en aquestes bases per ser beneficiari d'una subvenció.
SOL·LICITA
Previs els tràmits oportuns, se'm concedeixi la mencionada subvenció per a l'establiment o centre de treball _____________________________________________________________ ubicat a _______________________________________________, per import de: _________________
S'HI ADJUNTA DOCUMENTACIÓ
Documentació relativa al sol·licitant
|
Fotocòpia del CIF de la empresa o DNI/NIE del sol·licitant. |
|
Fotocòpia del DNI/NIE del signant. |
|
Poder de representació del firmant de la sol·licitud, en cas d'actuar per mitjà de representant. |
|
En el cas de societats, escriptura pública o contracte privat de constitució de l'entitat, així com fotocòpia de escriptura de poder de representació suficient de qui actuï en el seu nom, quant es tracti de persones jurídiques. |
|
En el cas de comunitats de béns o entitat sense personalitat jurídica, contracte subscrit entre els membres i designació del representant. |
|
Declaració responsable (Annex 2). |
|
Comunicació de compte bancari (Annex 3). |
|
Memòria tècnica descriptiva del projecte i memòria d'actuacions (Annex 4) |
|
Altra documentació |
Documentació relativa a l'activitat econòmica
|
Justificant d'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms i en l'Impost d'Activitats Econòmiques. |
|
Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, l'Agència Tributària de les Illes Balears i la Tresoreria General de la Seguretat Social. |
Algaida, a _____ de _____________ de 2022
Signatura
IL.LM. SRA. BATLESSA DE L´AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Les seves dades personals seran usades per a la nostra relació i poder prestar-li els nostres serveis. Aquestes dades són necessàries per poder relacionar-nos amb vostè, la qual cosa ens permet l'ús de la seva informació dins de la legalitat. Així mateix, podran tenir coneixement del la seva informació aquelles entitats que necessitin tenir accés a la mateixa perquè puguem prestar-li els nostres serveis. Conservarem les seves dades durant la nostra relació i mentre ens obliguin les lleis aplicables. A qualsevol moment pot dirigir-se a nosaltres per saber quina informació tenim sobre vostè, rectificar-la si fos incorrecta i eliminar-la una vegada finalitzada la nostra relació. També té dret a sol·licitar el traspàs de la seva informació a una altra entitat (portabilitat). Per sol·licitar algun d'aquests drets, haurà de realitzar una sol·licitud escrita a la nostra adreça, juntament amb una fotocòpia del seu DNI: AJUNTAMENT D'ALGAIDA, CARRER DEL REI 6, CP 07120, ALGAIDA (Illes Balears). En cas que entengui que els seus drets han estat desatesos, pot formular una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).
ANNEX 2 DECLARACIÓ RESPONSABLE
DADES DE LA PERSONA INTERESSADA
El Sr./Sra. _________________________________________, amb DNI __________________, en representació de _________________________________________________________, sota la meva responsabilitat, per tal que l'òrgan concedent de la subvenció tengui coneixement,
DECLAR
Algaida, a _____ de _____________ de 2022
Signatura
IL.LM. SRA. BATLESSA DE L´AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Les seves dades personals seran usades per a la nostra relació i poder prestar-li els nostres serveis. Aquestes dades són necessàries per poder relacionar-nos amb vostè, la qual cosa ens permet l'ús de la seva informació dins de la legalitat. Així mateix, podran tenir coneixement del la seva informació aquelles entitats que necessitin tenir accés a la mateixa perquè puguem prestar-li els nostres serveis. Conservarem les seves dades durant la nostra relació i mentre ens obliguin les lleis aplicables. A qualsevol moment pot dirigir-se a nosaltres per saber quina informació tenim sobre vostè, rectificar-la si fos incorrecta i eliminar-la una vegada finalitzada la nostra relació. També té dret a sol·licitar el traspàs de la seva informació a una altra entitat (portabilitat). Per sol·licitar algun d'aquests drets, haurà de realitzar una sol·licitud escrita a la nostra adreça, juntament amb una fotocòpia del seu DNI: AJUNTAMENT D'ALGAIDA, CARRER DEL REI 6, CP 07120, ALGAIDA (Illes Balears). En cas que entengui que els seus drets han estat desatesos, pot formular una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).
ANNEX 3 COMUNICACIÓ DE COMPTE BANCARI
SOL·LICITANT |
Núm. DNI/NIE |
|
|
|
|
Domicili social (carrer, número, pis porta) |
Municipi |
|
|
|
|
Codi Postal |
Població |
Telèfon |
|
|
|
Telèfon mòbil |
|
Adreça electrònica |
|
|
|
REPRESENTANT |
||
Llinatges i nom |
Núm. DNI/NIE/Passaport |
|
|
|
|
Adreça (carrer, número, pis porta) |
Municipi |
|
|
|
|
Codi Postal |
Població |
Telèfon |
|
|
|
Telèfon mòbil |
|
Adreça electrònica |
|
|
|
Comunica a l'Ajuntament, a l'efecte dels pagaments que hagi de rebre les següents
DADES BANCÀRIES
Entitat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IBAN ENTITAT OFICINA DC NÚMERO DE COMPTE
Signatura
Diligència de conformitat de l'Entitat Bancària:
Les dades antecedents coincideixen
amb les que consten a aquesta oficina
Signat:
(Datat, Signat i Segellat)
Les seves dades personals seran usades per a la nostra relació i poder prestar-li els nostres serveis. Aquestes dades són necessàries per poder relacionar-nos amb vostè, la qual cosa ens permet l'ús de la seva informació dins de la legalitat. Així mateix, podran tenir coneixement del la seva informació aquelles entitats que necessitin tenir accés a la mateixa perquè puguem prestar-li els nostres serveis. Conservarem les seves dades durant la nostra relació i mentre ens obliguin les lleis aplicables. A qualsevol moment pot dirigir-se a nosaltres per saber quina informació tenim sobre vostè, rectificar-la si fos incorrecta i eliminar-la una vegada finalitzada la nostra relació. També té dret a sol·licitar el traspàs de la seva informació a una altra entitat (portabilitat). Per sol·licitar algun d'aquests drets, haurà de realitzar una sol·licitud escrita a la nostra adreça, juntament amb una fotocòpia del seu DNI: AJUNTAMENT D'ALGAIDA, CARRER DEL REI 6, CP 07120, ALGAIDA (Illes Balears). En cas que entengui que els seus drets han estat desatesos, pot formular una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).
ANNEX 4 PROJECTE I MEMÒRIA D'ACTUACIONS
DADES SOL·LICITANT
Nom i Llinatges: |
|
|||
DNI: |
|
|
|
DADES DEL PROJECTE
Títol: |
|
Breu descripció del projecte i justificació de la necessitat:
|
Títol: |
|
Les actuacions realitzades del projecte i resultats obtinguts:
|
DECLAR:
Algaida, a _____ de _____________ de 2022
Signatura
IL.LM. SRA. BATLESSA DE L´AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Les seves dades personals seran usades per a la nostra relació i poder prestar-li els nostres serveis. Aquestes dades són necessàries per poder relacionar-nos amb vostè, la qual cosa ens permet l'ús de la seva informació dins de la legalitat. Així mateix, podran tenir coneixement del la seva informació aquelles entitats que necessitin tenir accés a la mateixa perquè puguem prestar-li els nostres serveis. Conservarem les seves dades durant la nostra relació i mentre ens obliguin les lleis aplicables. A qualsevol moment pot dirigir-se a nosaltres per saber quina informació tenim sobre vostè, rectificar-la si fos incorrecta i eliminar-la una vegada finalitzada la nostra relació. També té dret a sol·licitar el traspàs de la seva informació a una altra entitat (portabilitat). Per sol·licitar algun d'aquests drets, haurà de realitzar una sol·licitud escrita a la nostra adreça, juntament amb una fotocòpia del seu DNI: AJUNTAMENT D'ALGAIDA, CARRER DEL REI 6, CP 07120, ALGAIDA (Illes Balears). En cas que entengui que els seus drets han estat desatesos, pot formular una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).
ANNEX 5 MEMÒRIA ECONÒMICA
DADES SOL·LICITANT
El Sr./Sra. _________________________________________, amb DNI __________________, en representació de _________________________________________________________, sota la meva responsabilitat, per tal que l'òrgan concedent de la subvenció tengui coneixement,
DECLAR:
RELACIÓ DE JUSTIFICANTS DE DESPESES
Núm |
Concepte |
Proveïdor |
Núm. factura |
Data factura |
Data pagament |
Import base imposable |
IVA |
Total |
TOTAL |
|
|
|
Algaida, a _____ de _____________ de 2022
Signatura
IL.LM. SRA. BATLESSA DE L´AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Les seves dades personals seran usades per a la nostra relació i poder prestar-li els nostres serveis. Aquestes dades són necessàries per poder relacionar-nos amb vostè, la qual cosa ens permet l'ús de la seva informació dins de la legalitat. Així mateix, podran tenir coneixement del la seva informació aquelles entitats que necessitin tenir accés a la mateixa perquè puguem prestar-li els nostres serveis. Conservarem les seves dades durant la nostra relació i mentre ens obliguin les lleis aplicables. A qualsevol moment pot dirigir-se a nosaltres per saber quina informació tenim sobre vostè, rectificar-la si fos incorrecta i eliminar-la una vegada finalitzada la nostra relació. També té dret a sol·licitar el traspàs de la seva informació a una altra entitat (portabilitat). Per sol·licitar algun d'aquests drets, haurà de realitzar una sol·licitud escrita a la nostra adreça, juntament amb una fotocòpia del seu DNI: AJUNTAMENT D'ALGAIDA, CARRER DEL REI 6, CP 07120, ALGAIDA (Illes Balears). En cas que entengui que els seus drets han estat desatesos, pot formular una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).