Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA, SECTORS PRODUCTIUS I MEMÒRIA DEMOCRÀTICA
Núm. 584664
Resolució de la secretària general de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica d’11 d’octubre de 2022 de delegació de signatura en determinades unitats administratives
Antecedents
1. Mitjançant la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 17 de febrer de 2021 de delegació de competències i de delegació de signatura en determinats òrgans de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria (BOIB núm. 25, de 20 de febrer), s'ha delegat en la secretària general de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica l'exercici de determinades competències atribuïdes originàriament a la persona titular de la Conselleria, en matèries, entre d'altres, de gestió de personal i de gestió i execució pressupostàries.
2. Aquesta delegació de competències en la secretària general no impedeix que, al seu torn, aquest òrgan delegui la signatura dels actes inherents a algunes d'aquestes competències en les unitats administratives que consideri adequades, a la qual cosa es pot afegir la delegació de signatura d'altres funcions que corresponen a la persona titular de la Secretaria General de manera originària, com ara, entre d'altres, els actes d'inscripció en el Registre de convenis i acords de la Comunitat Autònoma, la tramesa al Butlletí Oficial de les Illes Balears dels edictes que s'han de publicar a instància de les secretaries generals o la concessió de vacances.
3. D'aquesta manera, i a fi d'agilitar la tramitació d'alguns procediments, es considera adequat delegar la signatura de diverses actuacions que, originàriament o per delegació de competències, segons els casos, corresponen a la secretària general de la Conselleria en determinades unitats administratives integrades en la Secretaria General.
Fonaments de dret
1. L'article 12 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
2. Els articles 25, 31 i 42.d) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. El Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Delegar en el cap o la cap del Departament de Secretaria la signatura de tots els actes i els documents relatius a les facultats i les actuacions següents:
a) En matèria de personal: les relatives a la tramitació i la concessió de permisos, vacances, llicències i reduccions de jornada prevists en la normativa vigent.
b) En matèria d'execució pressupostària: tots els actes i els documents comptables i administratius d'autorització i de disposició de despeses, de reconeixement d'obligacions i de proposta de pagaments relatius al capítol 1 de qualsevol secció pressupostària i programa assignats a la Conselleria, i també tots els documents justificatius corresponents, sense limitació de quantia.
c) Els actes pels quals s'insti l'emissió d'informes jurídics als serveis jurídics de la Conselleria, en relació amb els expedients i els documents que es tramitin en aquest Departament.
2. Delegar en el cap o la cap del Departament Jurídic i de Contractació la signatura dels actes i els documents relatius a sol·licituds i comunicacions, en l'àmbit propi de la Plataforma de Contractació i dels perfils de contractant, d'altes, modificacions i baixes d'inscripcions dels usuaris autoritzats i dels òrgans de contractació de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica o de les entitats instrumentals adscrites a la Conselleria, i, en general, qualsevol petició relacionada amb aquesta matèria que s'hagi d'adreçar a la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. Delegar en el cap o la cap del Departament de Gestió Econòmica la signatura de tots els actes i els documents relatius a les facultats i les actuacions següents:
a) En matèria de convenis i acords: els actes pels quals s'insti la inscripció i els actes de comunicació a què es refereixen els articles 4.1 i 6.1 del Decret 49/2011, de 20 de maig, pel qual es regula el Registre de convenis i acords de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
b) Els actes pels quals s'insti l'emissió d'informes jurídics als serveis jurídics de la Conselleria, en relació amb els expedients i els documents que es tramitin en aquest Departament.
4. Delegar la signatura dels documents pels quals s'ordena la publicació d'edictes en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a què es refereix l'article 15.3.c) del Decret 68/2012, de 27 de juliol, pel qual es regula el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de manera indistinta:
a) En el cap o la cap del Departament de Secretaria.
b) En el cap o la cap del Departament Jurídic i de Contractació.
c) En el cap o la cap del Departament de Gestió Econòmica.
5. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia d'un o diversos caps de Departament adscrits a la Secretaria General, l'exercici de totes les funcions de delegació de signatura previstes en aquesta Resolució seran assumides d'acord amb el que s'estableix tot seguit i per l'ordre establert:
Primer. En cas de vacant, d'absència o de malaltia del cap o de la cap del Departament de Secretaria:
a) El cap o la cap del Departament Jurídic i de Contractació.
b) El cap o la cap del Departament de Gestió Econòmica.
Segon. En cas de vacant, d'absència o de malaltia del cap o de la cap del Departament Jurídic i de Contractació:
a) El cap o la cap del Servei de Contractació.
b) El cap o la cap del Servei d'Assumptes Jurídics i de Contractació.
c) El cap o la cap del Departament de Secretaria.
d) El cap o la cap del Departament de Gestió Econòmica.
Tercer. En cas de vacant, d'absència o de malaltia del cap o de la cap del Departament de Gestió Econòmica:
a) El cap o la cap del Servei de Gestió Econòmica.
b) El cap o la cap de la Secció XXI adscrita a la Secretaria General
c) El cap o la cap del Departament de Secretaria.
d) El cap o la cap del Departament Jurídic i de Contractació.
6. Disposar que totes les referències a les prefectures que contenen els apartats anteriors d'aquesta Resolució s'han d'entendre fetes als llocs de treball que en cada moment del temps exerceixin les funcions que tenen atribuïdes les prefectures esmentades en la data d'aquesta Resolució, amb independència de la denominació del lloc de treball i del seu titular.
7. Disposar que aquesta Resolució produeixi efectes des del dia de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
8. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 11 d'octubre de 2022
La secretària general Paula C. de Juan Salvá