Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 560124
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, de 19 de setembre de 2022, per la qual finalitza el procediment d’avaluació de competències professionals que s’ha d’aplicar al personal funcionari i al personal laboral de serveis generals corresponent al període comprès entre el 15 de febrer de 2021 i el 31 gener de 2022 (V avaluació), i per la qual es posen a disposició de les persones avaluades els informes d’avaluació definitius

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Per mitjà de l'Acord del Consell de Govern de 17 de novembre de 2017 (BOIB núm. 141, de 18 de novembre de 2017), es varen ratificar els acords de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 18 d'octubre de 2017 i del Comitè Intercentres de 2 d'octubre de 2017 pels quals s'aprova el sistema d'avaluació de competències professionals que s'ha d'aplicar al personal funcionari i laboral de serveis generals.

2. Mitjançant la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 24 de gener de 2022 es va iniciar el cinquè procés d'avaluació de competències professionals que s'ha d'aplicar al personal funcionari i al personal laboral de serveis generals corresponent al període comprès entre el 15 de febrer de 2021 i el 31 de gener de 2022.

3. El dia 15 d'abril de 2022 es varen publicar els informes provisionals d'avaluació en el Portal de Serveis al Personal de les persones superiors jeràrquiques. Aquest mateix dia, es va obrir fins al 14 de juny el termini perquè les persones superiors jeràrquiques fessin les entrevistes de comunicació dels resultats a cadascuna de les persones avaluades.

4. A partir del dia 15 de maig de 2022, totes les persones avaluades han pogut accedir al seu informe provisional d'avaluació mitjançant el Portal de Serveis al Personal.

5. Des de la realització de l'entrevista personal o, si aquesta no s'ha efectuat, des del 15 de juny de 2022, es va obrir el termini per presentar al·legacions a l'informe d'avaluació provisional. Aquest termini va finalitzar el 29 de juny de 2022.

6. No s'han presentat al·legacions als informes d'avaluació provisionals.

Fonaments de dret

1. L'article 20 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, disposa que les administracions públiques han d'establir sistemes que permetin avaluar l'acompliment del seu personal. L'avaluació de l'acompliment és el procediment mitjançant el qual es mesura i valora la conducta professional i el rendiment o l'assoliment de resultats.

2. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, estableix en l'article 39 que les administracions públiques de les Illes Balears han d'implantar progressivament sistemes d'avaluació de l'acompliment del personal al seu servei, com a instrument per a la millora de la motivació, del rendiment i de la qualitat dels serveis públics. Els sistemes d'avaluació són públics i han de garantir l'objectivitat i la imparcialitat dels resultats, els quals s'han de tenir en compte tant en la promoció de la carrera professional com en la determinació dels conceptes retributius lligats a la productivitat, i poden donar lloc al reconeixement de recompenses. Per a l'avaluació de l'acompliment es tindran en compte els resultats obtinguts, els comportaments o les conductes professionals, els projectes implantats o executats i la resta de paràmetres que s'estableixin reglamentàriament.

3. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, va establir les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer de 2021).

4. L'apartat 9 de l'Acord del Consell de Govern que aprova el sistema d'avaluació estableix que l'avaluació s'ha de fer, amb caràcter general, amb una periodicitat anual i que ha d'estar referida a l'actuació professional del personal de serveis generals durant l'any anterior, segons les conductes especificades, les quals han de constituir els criteris objectius de valoració per a cada una de les competències.

5. El punt 13 de l'annex de la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 24 de gener de 2022 per la qual s'inicia el cinquè procés d'avaluació de competències professionals que s'ha d'aplicar al personal funcionari i al personal laboral de serveis generals corresponent al període comprès entre el 15 de febrer de 2021 i el 31 de gener de 2022 estableix que:

Una vegada informades les al·legacions presentades a l'informe d'avaluació provisional o, si no se'n presenten, una vegada finalitzat el termini per presentar-les, la consellera competent en matèria de funció pública ha de dictar una resolució que finalitzi el procediment i posi a disposició de les persones avaluades els informes d'avaluació definitius.

6. La proposta de la directora general de Funció Pública del dia 16 de setembre de 2022.

Per tot això, d'acord amb la competència que preveu l'article 6.4 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Disposar la finalització del procediment d'avaluació de competències professionals que s'ha d'aplicar al personal funcionari i al personal laboral de serveis generals corresponent al període comprès entre el 15 de febrer de 2021 i el 31 de gener de 2022.

2. Elevar a definitius, des de la data de publicació d'aquesta Resolució, els informes provisionals de les persones avaluades corresponents a l'avaluació de competències professionals que s'ha d'aplicar al personal funcionari i al personal laboral de serveis generals corresponent al període comprès entre el 15 de febrer de 2021 i el 31 de gener de 2022.

3. Posar a disposició de les persones avaluades els corresponents informes definitius en el Portal de Serveis al Personal.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 19 de setembre de 2022)

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez