Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS
Núm. 557693
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual se sotmet al tràmit d’informació pública el projecte de Decret pel qual s’aproven els principis generals i directrius de coordinació relatius al mapa i la provisió mínima dels serveis socials a les Illes Balears
Antecedents
1. En data 2 de maig de 2022, el director general de Planificació, Equipaments i Formació va emetre la Memòria en relació amb la consulta pública prèvia sobre la proposta d'elaboració del Projecte de decret que regula la provisió comuna i l'organització territorial dels serveis socials a les Illes Balears.
2. En data 4 de maig de 2022, la consellera d'Afers Socials i Esports va dictar la Resolució mitjançant la qual se sotmet a consulta pública prèvia la proposta d'elaboració del Projecte de decret que regula la provisió comuna i l'organització territorial dels serveis socials a les Illes Balears.
S'hi va fixar el termini de consulta pública en 15 dies hàbils, amb l'objecte que poguessin formular-se aportacions o suggeriments per via telemàtica mitjançant el Portal de Participació ciutadana o per escrit dirigit a la Secretaria General de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, en la forma que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. En data 27 de maig de 2022 es ve emetre el Certificat del Negociat de la Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat, de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, en què es feu constar que des de 5 de maig de 2022 fins 25 de maig de 2022 es va publicar a la pàgina de Participació Ciutadana l'enllaç a la consulta pública prèvia a la redacció del Projecte de decret que regula la provisió comuna i l'organització territorial dels serveis socials a les Illes Balears.
Al respecte, es feu constar que, d'acord amb les dades que consten en els arxius informàtics, a la pàgina de Participació Ciutadana es varen registrar 33 visites.
4. En data 27 de maig de 2022, la Cap del Departament Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports va emetre la Diligència en què es feu constar que en data 5 de maig de 2022 i fins data 25 de maig de 2022, es va publicar a la pàgina de Participació Ciutadana l'enllaç a la documentació per a la consulta prèvia a l'elaboració d'un projecte de decret d'Ordenació i Mapa dels Serveis Socials a les Illes Balears amb possibilitat de realitzar aportacions de forma telemàtica.Al respecte, es feu constar que durant el període indicat no s'ha registrat cap aportació.
5. En data 23 de setembre de 2022, la consellera d'Afers Socials i Esports va dictar la Resolució per la qual s'inicia el procediment d'elaboració del projecte de Decret pel qual s'aproven els principis generals i directrius de coordinació relatius al mapa i la provisió mínima dels serveis socials a les Illes Balears.
6. S'ha elaborat el projecte de Decret pel qual s'aproven els principis generals i directrius de coordinació relatius al mapa i la provisió mínima dels serveis socials a les Illes Balears.
Fonaments de dret
La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, a l'article 58.1 e), estableix que el projecte de reglament se sotmetrà al tràmit d'informació pública, quan resulti preceptiva o sigui convenient a criteri de l'òrgan responsable de la tramitació. A tal efecte, es publicarà un anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears que indiqui el termini per a efectuar suggeriments i el lloc web on accedir al projecte normatiu.
En l'apartat 2 del mateix article s'estableix que el termini dels tràmits d'audiència i d'informació pública, que es poden impulsar de forma simultània, serà adequat a la naturalesa de la disposició i, en qualsevol cas, no inferior a deu dies.
Sobre la base de les anteriors previsions, dict la següent
Resolució
1. Sotmetre a informació pública el projecte de Decret pel qual s'aproven els principis generals i directius de coordinació relatius al mapa i la provisió mínima dels serveis socials a les Illes Balears; i posar-lo a disposició de les persones interessades a la pàgina web de Participació ciutadana (http://participaciociutadana.caib.es) del Govern de les Illes Balears.
2. Fixar el termini d'informació pública en quinze dies hàbils des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Disposar que les al·legacions s'han de presentar a la seu de la Secretaria General de la Conselleria d'Afers Socials i Esports (Plaça de la Drassana, 4, CP. 07012, Palma) o a qualsevol dels llocs que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Al respecte, a l'article 14.1 de la Llei 39/2015 s'estableix que les persones físiques podran elegir en tot moment si es comuniquen amb les Administracions Públiques per a l'exercici dels seus drets i obligacions a través de mitjans electrònics o no, excepte que estiguin obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques. El medi elegit per la persona per a comunicar-se amb les Administracions Públiques podrà ser modificat per aquella en qualsevol moment. A l'apartat 2 del mateix article s'estableix que, en tot cas, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, al menys, els següents subjectes, entre altres: les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, les persones que representin a una persona interessada que estigui obligada a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
4. Habilitar la possibilitat de presentar al·legacions al projecte per mitjans telemàtics, mitjançant l'apartat relatiu a l'audiència i informació pública en l'elaboració normativa, de la pàgina web de Participació ciutadana (http://participaciociutadana.caib.es) del Govern de les Illes Balears, dins del termini que s'estableix a l'apartat segon anterior, d'acord amb l'article 34.2 f de la Llei 3/2003, de 26 de març, de Règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Sempre que les al·legacions presentades mitjançant la web incloguin la identificació de la persona o l'entitat que les formula, s'inclouran en l'expedient d'elaboració normativa, tot i que no constin en el registre d'entrada electrònic de l'Administració de la Comunitat Autònoma. A aquest efecte, el funcionari o funcionària de l'òrgan competent per a la tramitació del procediment normatiu que les rebi electrònicament ha d'emetre una diligència relativa a les al·legacions presentades.
5. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 29 de setembre de 2022
La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez