Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 476849
Aprovació definitiva del Reglament regulador del procediment per a nomenaments provisionals, en comissió de serveis, en un grup o subgrup superior, del personal funcionari de carrera d’aquest ajuntament (expedient 2021/010905)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Una vegada transcorregut el termini d'informació pública de l'aprovació inicial del Reglament regulador del procediment per a nomenaments provisionals, en comissió de serveis, en un grup o subgrup superior, del personal funcionari de carrera d'aquest ajuntament, aprovat inicialment pel Ple, en sessió ordinària de dia 19 de maig de 2022, en el punt número 7 de l'ordre del dia (BOIB número 72 del 2 de juny de 2022), i en no haver-s'hi presentat cap reclamació en contra, aquest reglament queda elevat a definitiu, d'acord amb el que estableix la vigent Llei reguladora de bases de règim local.

A continuació, es transcriu íntegrament el contingut del Reglament:

 

"REGLAMENT REGULADOR DEL PROCEDIMENT PER A NOMENAMENTS PROVISIONALS DEL PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA MUNICIPAL, EN COMISSIÓ DE SERVEIS, EN UN GRUP O SUBGRUP SUPERIOR

Exposició de motius

Atès que, en ocasions, aquest ajuntament té raons justificades de necessitat i d'urgència de nomenament de funcionaris interins per a l'ocupació temporal i el desenvolupament de funcions pròpies dels funcionaris de carrera quan es donen les circumstàncies legalment previstes;

Atès que la legislació bàsica estatal en matèria de funció pública preveu els sistemes ordinaris i definitius de provisió de llocs de treball, així i com altres sistemes, com ara els temporals, i es disposa que les lleis de funció pública que es dictin en desenvolupament del mateix EBEP poden establir altres procediments de provisió i de mobilitat del personal funcionari;

En aquest sentit, la legislació en matèria de funció pública de les Illes Balears ha estat capdavantera i ha previst, a la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears (en endavant LFPCAIB), un sistema voluntari de regulació de l'ocupació temporal-mobilitat del personal funcionari de carrera, per al procediment de nomenaments provisionals, en comissió de serveis, en un grup o subgrup superior, per mitjà de la designació prèvia com a personal funcionari interí, sempre que la provisió del lloc de feina sigui urgent, no s'hagi pogut proveir ordinàriament per mitjà de concurs ni per comissió de serveis de caràcter voluntari, i sempre que la persona interessada tengui la titulació exigida per accedir al cos, a l'escala o especialitat al qual estigui adscrit el lloc de treball en qüestió i, si escau, les condicions específiques que pugui establir la relació de llocs de treball o catalogació corresponent.

En qualsevol cas, l'article 82 bis LFPCAIB preveu que per a utilitzar aquesta figura és necessari el corresponent desenvolupament reglamentari de la llei, per la qual cosa, de conformitat amb el principi d'autonomia (articles 137 i 140 CE) i per les potestats d'autoorganització i reglamentàries municipals (article 4 LRBRL), que cal exercir sempre dins dels marges prevists per la llei, correspon al Ple de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca adoptar el Reglament regulador corresponent, d'acord amb les competències que té atribuïdes segons l'article 22 LRBRL.

Així les coses, seguidament s'estableix el desenvolupament reglamentari que ha de regir a l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca amb relació al procediment per a nomenaments provisionals del personal funcionari de carrera municipal, en comissió de serveis, en un grup o subgrup superior.

Així mateix, aquest reglament regulador preveu l'ordre de prelació de les borses de personal funcionari interí tenint en compte que l'article 82 bis, apartat cinquè, de la Llei 3/2007 de referència, disposa que el procediment de nomenament provisional en un grup o subgrup superior serà preferent als nomenaments per comissió de serveis forçosa o bé al nomenament de personal funcionari interí diferent al previst al mateix article 82 bis LFPCAIB; tot açò, amb l'objectiu d'aclarir l'ordre de borses preferents quan s'hagi de produir una crida per a nomenaments de personal funcionari interí en cas de necessitats urgents i inajornables de caràcter temporal.

 

Disposicions:

Capítol I DISPOSICIONS GENERALS

Primera. Objecte del Reglament i àmbit d'aplicació

1. Aquest reglament té per objecte regular els procediments de nomenament provisional del personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, en comissió de serveis, en un grup o subgrup superior, per mitjà de la designació com a funcionari interí, de conformitat amb el previst a l'article 82 bis de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears (en endavant LFPCAIB) i en desenvolupament reglamentari municipal d'aquest precepte.

2. Aquest reglament s'aplicarà al personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca que no s'hagi de regir per legislació específica.

Resten expressament exclosos de l'àmbit d'aplicació d'aquest reglament els llocs de treball de personal funcionari municipal següent, que es regeix per la seva legislació específica: els relatius al Cos de la Policia Local i al cos de funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.

Segona. Cobertura de llocs de treball i constitució de borses de personal funcionari de carrera per a nomenaments, com a personal funcionari interí, en un grup o subgrup superior i criteris de preferència de les borses creades a aquest efecte.

1. L'Ajuntament ha de procurar tenir sempre coberts els diferents llocs de treball de manera definitiva i pels sistemes ordinaris prevists per la llei i de conformitat amb aquesta. En cas que sigui necessari i urgent la cobertura temporal de llocs de treball, es podrà recórrer a la resta de sistemes de provisió i d'ocupació temporal de llocs de feina previst per la llei i sempre utilitzant els criteris de preferència establerts per la legislació aplicable.

Si un lloc de feina queda vacant de manera temporal o definitiva, es podrà ocupar per comissió de serveis ordinària voluntària amb personal funcionari de carrera d'acord amb el que és previst a l'article 82 LFPCAIB.

Quan no es pugui proveir per mitjà de comissió de serveis ordinària voluntària, es podrà recórrer al procediment de nomenament de funcionaris de carrera en un grup o subgrup superior, per mitjà del nomenament com a funcionari interí; sistema aquest darrer que serà preferent al nomenament en comissió de serveis forçosa i als nomenaments de personal funcionari interí diferent al previst a l'article 82 bis LFPCAIB.

No es podran proveir mitjançant aquest sistema les prefectures orgàniques de qualsevol nivell o els llocs de treball singularitzats de nivell 26 o superior la forma de provisió dels quals sigui la lliure designació.

2. Borses creades amb convocatòries específiques

L'Ajuntament podrà constituir borses específiques, de manera excepcional i motivada, per al nomenament de personal funcionari de carrera en un grup o subgrup superior. Aquestes borses, quan existeixin, seran preferents a les ordinàries creades a aquest efecte mitjançant concurs i es constituiran a partir dels funcionaris de carrera que hagin aprovat tots o algun dels exercicis dels procediments selectius del mateix cos, escala, especialitat i grup o subgrup al de la borsa corresponent segons el lloc a cobrir, sense haver obtingut plaça.

Així mateix, de manera excepcional i motivada, es podran crear borses de personal funcionari de carrera per a nomenaments en un grup o subgrup superior, a partir de convocatòries específiques realitzades a aquest efecte i que incloguin la realització d'alguna prova.

L'ordre de prelació vindrà donat per la puntuació obtinguda amb la suma de les proves de la fase d'oposició aprovades al mateix procediment, i s'ordenaran de major a menor.

3. Borses creades amb convocatòries ordinàries, per concurs

A manca de borsa específica, es recorrerà a borses creades a partir de convocatòries ordinàries, realitzades mitjançant concurs de mèrits entre el personal funcionari de carrera, a fi de poder ser nomenats provisionalment en un grup o subgrup superior, cosa que s'haurà de fer garantint el principi de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat.

Aquestes borses es crearan mitjançant procediments àgils, de conformitat amb el previst a la base sisena d'aquest reglament, a fi de poder donar una resposta ràpida a les necessitats dels diferents serveis municipals en esdevenir mancances urgents i inajornables de personal funcionari.

Tercera. Condicions i limitacions generals als nomenaments provisionals de funcionaris de carrera en un grup o subgrup superior

1. Atès que el nomenament provisional de funcionari de carrera en un grup o subgrup superior no és més que una nova modalitat de nomenament de funcionari interí prevista a l'article 82 bis LFPCAIB, només es podrà recórrer a aquests nomenaments una vegada comprovat que no es pot cobrir el lloc en qüestió per part de funcionari de carrera del mateix cos, escala, especialitat i grup o subgrup, que no es pot proveir mitjançant comissió de serveis ordinària voluntària i en els mateixos supòsits i les condicions que els prevists a l'article 10 TRLEBEP (RDL 5/2015, de 30 d'octubre) que, en la seva redacció vigent, són els següents, havent-se de justificar a l'expedient de nomenament provisional les raons expressament justificades de necessitat i d'urgència per les quals es nomenen per a desenvolupar funcions pròpies de funcionaris de carrera:

a) Quan existeixin places vacants i no en sigui possible la cobertura per funcionaris de carrera, per un termini màxim de tres anys, en els termes prevists a l'article 10.4 TRLEBEP.

b) Per a la substitució transitòria dels titulars, durant el temps estrictament necessari.

c) Per a l'execució de programes de caràcter temporal, que no podran tenir una durada superior a tres anys, ampliable fins a dotze mesos més per les lleis de funció pública que es dictin en desenvolupament del TRLEBEP.

d) Per l'excés o acumulació de tasques per un termini màxim de nou mesos, dins d'un període de devuit mesos.

2. En tot cas, l'Ajuntament ve obligat a formalitzar, d'ofici, la finalització de la relació d'interinitat per qualsevol de les següents causes, a més de les previstes a l'article 63 TRLEBEP, sense que el funcionari nomenat interí en un grup o subgrup superior tengui dret a cap compensació:

a) Per la cobertura reglada del lloc de treball per part de personal funcionari de carrera a través de qualsevol dels procediments legalment establerts, que l'Ajuntament està obligat a promoure.

b) Per raons organitzatives que donin lloc a la supressió o a l'amortització dels llocs de treball assignats.

c) Per la finalització del termini autoritzat expressament recollit en el seu nomenament.

d) Per la finalització de la causa que va donar lloc al seu nomenament.

3. En el cas que el nomenament provisional sigui per a ocupar places vacants, sense titular, aquestes hauran de ser objecte de cobertura per qualsevol dels mecanismes de provisió o mobilitat prevists a la normativa de cada administració.

No obstant, transcorreguts tres anys des del nomenament del personal funcionari interí, es produirà el fi de la relació d'interinitat, i la vacant sols podrà ser ocupada per personal funcionari de carrera, excepte si el corresponent procés selectiu queda desert, cas aquest darrer en què es podrà efectuar altre nomenament de personal funcionari interí.

Excepcionalment, el personal funcionari interí nomenat provisionalment podrà romandre a la plaça que ocupi temporalment, sempre que s'hagi publicat la corresponent convocatòria dins del termini dels tres anys, a comptar des de la data del nomenament del funcionari interí i sigui resolta de conformitat amb els terminis establerts a l'article 70 TRLEBEP. En aquest supòsit podrà romandre fins a la resolució de la convocatòria, sense que el seu cessament com a personal funcionari interí nomenat provisionalment doni lloc a cap compensació econòmica.

4. L'Ajuntament i, per tant, els seus representants legals, són responsables que es compleixin les previsions contingudes a la DA17a del TRLEBEP, sobre mesures dirigides al control de la temporalitat de l'ocupació pública i, en especial, han de vetllar per evitar qualsevol tipus d'irregularitat en els nomenaments de personal funcionari interí.

De conformitat amb la disposició addicional del TRLEBEP abans indicada, les actuacions irregulars en matèria de control de la temporalitat en l'ocupació pública donaran lloc a l'exigència de les responsabilitats procedents d'acord amb la normativa vigent aplicable a aquest ajuntament.

Capítol II DISPOSICIONS ESPECÍFIQUES

PROCEDIMENT DE PROVISIÓ MITJANÇANT NOMENAMENTS PROVISIONALS EN UN GRUP O SUBGRUP SUPERIOR, COM A FUNCIONARIS INTERINS

Quarta. Requisits per poder accedir a un nomenament provisional en un grup o subgrup superior

1. Per a poder accedir a les borses per a nomenaments provisionals en un grup o subgrup superior, s'hauran de complir el requisits generals i específics següents:

1.1. Requisits generals

i) Que la provisió del lloc de feina sigui urgent (cosa que haurà de quedar justificada a l'expedient).

ii) Què el lloc de feina no s'hagi pogut proveir ordinàriament pel sistema de concurs ni per mitjà d'una comissió de serveis ordinària de caràcter voluntari (també caldrà justificar-ho).

iii) Que la persona interessada sigui funcionari o funcionària de carrera i tengui la titulació exigida per accedir al cos, a l'escala o especialitat al qual està adscrit el lloc de treball a proveir, i qualsevol altre requisit previst legalment, com ara el nivell de català exigible i, si escau, els requisits específics d'ocupació que prevegi la relació de llocs de treball o el catàleg de personal corresponent.

iv) També ha de tenir una antiguitat mínima de dos anys de servei actiu com a personal funcionari de carrera en el grup, subgrup o l'agrupació d'origen.

1.2. Requisits específics

i) Per al nomenament provisional en llocs de feina del subgrup A1: s'ha de ser personal funcionari de carrera d'un cos, una escala o una especialitat del subgrup A2 o del C1, sempre que siguin de la mateixa naturalesa, generals o especials.

ii) Per al nomenament provisional en llocs de feina del subgrup A2: ser personal funcionari de carrera d'un cos, una escala o una especialitat del subgrup C1 o C2, sempre que siguin de la mateixa naturalesa, generals o especials.

iii) Per al nomenament provisional en llocs de feina del subgrup C1: ser personal funcionari de carrera d'un cos, una escala o una especialitat del subgrup C2 o d'un cos que pertanyi a una agrupació professional, sempre que siguin de la mateixa naturalesa, generals o especials.

iv) Per al nomenament provisional en llocs de feina del subgrup C2: ser personal funcionari de carrera d'un cos que pertanyi a una agrupació professional, sempre que siguin de la mateixa naturalesa, generals o especials.

Cinquena. Situació administrativa en què quedarà el funcionari de carrera que hagi estat nomenat provisionalment en un grup o subgrup superior

1. S'haurà de declarar en situació d'excedència voluntària per nomenament provisional en un grup o subgrup superior el personal funcionari de carrera d'aquest ajuntament quan ocupi, com a personal funcionari interí, un lloc de treball d'aquesta mateixa administració que estigui adscrit a un cos, una escala o una especialitat superior a la qual pertany.

2. El període de permanència en aquesta situació donarà dret a la reserva de lloc de treball d'origen del qual sigui titular.

Sisena. Retribucions a percebre durant el nomenament en un grup o subgrup superior, meritació de triennis i altres efectes

1. Durant el temps en què s'acompleixi un nomenament, com a funcionari interí, en un grup o subgrup superior, la persona interessada ha de percebre les retribucions corresponents al lloc que efectivament exerceix.

2. Aquest temps també computarà a efectes de meritació de triennis, que s'han de comptabilitzar en el cos o l'escala a què pertany el lloc de treball que efectivament es desenvolupa.

3. Per altra part, l'exercici de funcions per nomenament provisional en un grup o subgrup superior no suposarà la consolidació de cap dret de caràcter retributiu o per a l'obtenció d'un nou nomenament, sense perjudici d'una possible consideració com a mèrit. Així mateix, a l'efecte de consolidació de grau, el temps prestat s'entendrà prestat en el lloc d'origen.

4. Tot allò que no estigui previst als articles 82 bis i 103 bis de la LFPCAIB i en aquest reglament, li serà d'aplicació supletòria el règim general del personal funcionari interí mentrestant el personal funcionari de carrera es trobi en situació de nomenament en un grup o subgrup superior.

Setena. Procediment per a la creació de les borses per a nomenaments provisionals de funcionaris de carrera en grup o subgrup superior

La participació dels funcionaris de carrera d'aquest ajuntament en les borses per a nomenaments provisionals en un grup o subgrup superior és sempre voluntària. Per tant, caldrà que el funcionari de carrera interessat sol·liciti participar-hi una vegada oberta la convocatòria corresponent.

Creades les borses, es podrà presentar renúncia a formar part de la borsa creada i l'Ajuntament l'haurà d'acceptar rere el procediment administratiu corresponent que s'haurà de tramitar en temps i forma.

En el cas que el funcionari que hi renuncia estigui prestant serveis, com a funcionari interí, en un nomenament provisional en grup o subgrup superior d'aquest ajuntament, juntament amb la renúncia haurà de sol·licitar el reingrés al lloc de treball de què es titular i que fou objecte de reserva d'acord amb l'article 103 bis LFPCAIB. La resolució que s'adopti respecte a açò haurà de decidir tant sobre l'acceptació de la renúncia com al dret de reingressar al lloc de treball corresponent, i disposar el que sigui procedent a aquest efecte per tal d'organitzar la prestació dels diferents serveis que en poguessin resultar afectats.

Aquesta renúncia comportarà que el funcionari renunciant deixarà de formar part de la borsa corresponent, sense perjudici que pugui tornar a participar en convocatòries posteriors.

1. Procediment per a la creació de les borses específiques

De manera excepcional i motivada, l'Ajuntament pot constituir borses específiques de personal funcionari de carrera d'aquest ajuntament que, sense haver obtingut plaça, hagi aprovat totes o alguna de les proves d'oposicions o de concursos oposicions ja efectuats amb relació a procediments selectius del mateix cos, escala, especialitat i grup o subgrup al de la borsa del lloc de treball que es pretén proveir, sempre que no hagin transcorregut més de quatre anys des que aquestes proves foren realitzades.

Així mateix, de manera excepcional i motivada, es podran crear borses de personal funcionari de carrera per a nomenaments en un grup o subgrup superior, a partir de convocatòries específiques realitzades a aquest efecte que incloguin la realització d'alguna prova.

L'ordre de prelació de les borses específiques vindrà donat per la puntuació obtinguda amb la suma dels punts obtinguts a les proves de la fase d'oposició aprovades al mateix procediment, i s'ordenaran de major a menor.

La convocatòria s'iniciarà amb la resolució de l'òrgan competent amb la realització d'una crida als funcionaris de carrera que compleixin els requisits exigibles i vulguin participar en la borsa específica a crear, i se'ls atorgaran cinc dies hàbils per a manifestar la seva voluntat de participar-hi.

Una comissió tècnica de valoració avaluarà el compliment dels requisits corresponents i realitzarà la proposta provisional d'ordre de prelació que haurà de ser publicada a la Intranet de Personal, i durant cinc dies hàbils s'hi podran presentar reclamacions per possibles errades o omissions. Passats aquests i, si escau, resoltes les reclamacions, s'adoptarà la resolució de constitució de la borsa específica que també serà publicada a la Intranet de Personal.

2. Procediment per a la creació de les borses ordinàries

D'ordinari, i a manca de borsa específica de personal funcionari de carrera a nomenar en un grup o subgrup superior, aquestes borses es crearan de la manera següent:

S'iniciarà la convocatòria amb una resolució d'òrgan competent que farà una crida al personal funcionari de carrera que tengui els requisits exigibles i, voluntàriament, vulgui participar a la borsa que s'hagi de crear segons el cos, l'escala, especialitat, el grup o subgrup de pertinença.

Aquesta resolució es publicarà a la Intranet de Personal, sens perjudici que se'n pugui donar difusió per altres vies, i durant un termini de cinc dies hàbils des de la seva publicació a la Intranet els funcionaris de carrera interessats que compleixin els requisits d'acord amb l'article 82 bis LFPCAIB i l'article 3 d'aquest Reglament podran oferir-se voluntàriament per a conformar la borsa, amb l'aportació d'un índex de la relació de mèrits a valorar i la documentació acreditativa d'aquests d'acord amb el capítol III d'aquest reglament.

La comissió tècnica de valoració designada a aquest efecte avaluarà el compliment dels requisits corresponents dels funcionaris participants i valorarà els mèrits d'acord amb el previst al capítol III d'aquest reglament, i efectuarà una proposta provisional que serà publicada a la Intranet de Personal. Durant cinc dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la valoració provisional, les persones interessades podran efectuar reclamacions per possibles errades o omissions. Passat el termini esmentat i, si escau, resoltes les reclamacions, s'emetrà resolució de constitució de la borsa ordinària, amb les puntuacions definitives i l'ordre de prelació que correspongui, i es publicarà aquesta a la Intranet de personal municipal.

Vuitena. Sobre la Comissió Tècnica de Valoració

1. La Comissió de Valoració tindrà caràcter tècnic, serà col·legiada i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre la dona i l'home, de conformitat amb l'article 53 de la Llei orgànica 3/2007, de 27 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

2. No en pot formar part el personal d'elecció o de designació política, els funcionaris interins i el personal eventual. Així mateix, la pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no podrà ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

3. La Comissió de Valoració estarà composta per un president, un secretari i un vocal, amb els seus titulars i suplents, els quals actuaran tots amb veu i vot. L'actuació de la Comissió de Valoració s'haurà d'ajustar a les bases de la convocatòria. No obstant açò, resoldrà els dubtes que sorgeixin en aplicació de la normativa corresponent, així com els dubtes que puguin sorgir en el decurs de la valoració i qualificació.

4. L'abstenció i la recusació dels membres de la Comissió de Valoració es realitzarà de conformitat amb el que és previst als articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

 

Novena. Nomenaments provisionals en un grup o subgrup superior

1. Quan un lloc de treball quedi vacant de manera temporal o definitiva i no s'hagi pogut cobrir per mitjà d'una comissió de serveis ordinària voluntària, en cas que en sigui necessària i urgent la provisió, serà coberta per mitjà de nomenament provisional de funcionari de carrera en un grup o subgrup superior, d'acord amb el previst en aquest reglament.

2. S'oferirà el nomenament indicat a la persona amb major puntuació en borsa que estigui en servei actiu com a personal funcionari de carrera en el grup, subgrup o l'agrupació d'origen. Mentrestant duri el nomenament, quedarà en situació de no disponible a la borsa. En acabar-lo, si la borsa encara és vigent, passarà al mateix lloc, per ordre de prelació, al qual estava en el moment de la crida.

3. Els eventuals successius nomenaments s'efectuaran per ordre de prelació, de major a menor, entre el personal que estigui en servei actiu com a personal funcionari de carrera en el grup, subgrup o l'agrupació d'origen.

4. La renúncia a un nomenament provisional implicarà que el funcionari renunciant surti de la borsa, sens perjudici de participacions posteriors.

Desena. Vigència de les borses

1. Les borses creades amb convocatòries ordinàries o específiques tindran una vigència de quatre anys des de l'adopció de la resolució de constitució de la borsa corresponent. Una vegada transcorregut aquest període de temps les borses perdran la vigència, excepte en aquells casos en què, per necessitats urgents organitzatives de l'Ajuntament, s'hagi de cobrir un lloc de treball i no hagin finalitzats els tràmits per a constituir una nova borsa de treball.

 

Capítol III MÈRITS A VALORAR EN LES BORSES ORDINÀRIES PER A NOMENAMENTS PROVISIONALS EN UN GRUP O SUBGRUP SUPERIOR

Onzena. Barem de mèrits a valorar

1. Antiguitat (puntuació màxima: 45 punts)

Es valorarà a raó de 0,25 punts per mes sencer de prestació de serveis ocupant llocs de treball del mateix cos, escala, especialitat, grup o subgrup de titulació a la qual s'ha de proveir, fins a un màxim de 45 punts.

Es valorarà a raó de 0,15 punts per mes sencer de prestació de serveis ocupant llocs de treball del grup o subgrup de titulació directament inferior a la qual s'ha de proveir, fins a un màxim de 35 punts.

Es valorarà a raó de 0,10 punts per mes sencer de prestació de serveis ocupant llocs de treball de dos grups o subgrups de titulació directament inferiors a la qual s'ha de proveir, fins a un màxim de 25 punts.

La puntuació màxima a assignar en aquest apartat no podrà sobrepassar els 45 punts en total.

2. Mèrits per titulacions acadèmiques oficials de nivell superior o addicionals a l'exigida amb relació a la plaça a ocupar (màxim 20 punts)

- Per estar en possessió d'estudis universitaris oficials (diplomatures, graus, llicenciatures, màsters oficials o doctorats) addicionals a la titulació que s'ha de tenir per accedir al lloc de treball, a raó de 0,05 punts per crèdit ECTS fins a un màxim de 20 punts.

Per a les titulacions universitàries anteriors a la Llei de la reforma universitària de 1986, per a l'assignació de crèdits/punts es valoraran a raó de 300 crèdits per a les llicenciatures i de 180 crèdits per a les diplomatures.

S'acreditaran, aquests mèrits, mitjançant la presentació dels títols acadèmics expedits per organisme competent o bé mitjançant el justificat d'haver abonat els drets d'expedició del títol acadèmic corresponent (en cas que no se li hagi emès el títol en la data de finalització de presentació de sol·licituds).

3. Mèrits per cursos o accions formatives (fins a un màxim de 23 punts):

Per formació diversa. Es valoraran els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades amb el contingut de la categoria a la qual s'opta, sempre que compleixin alguna de les característiques següents:

- Han d'haver estat organitzades o impartides per alguna administració pública, d'acord amb l'article 2 de la Llei 39/2015 o per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent. En cas que l'activitat hagi estat organitzada per una entitat de dret públic conforme a l'article 2.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la persona aspirant ha d'acreditar aquesta condició.

- Activitats organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s'hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.

- Activitats duites a terme en virtut dels acords de formació continuada a les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.

a) Per l'assistència i aprofitament en cursos, seminaris, jornades, etc sobre matèries d'interès, relacionades o d'interès per al lloc de treball (s'inclou, a més de les matèries relacionades amb tasques administratives i l'administració pública, la formació relacionada amb l'ús de les TIC i la prevenció de riscos i de la salut laboral): 0,1 punts per cada hora de curs, fins a un màxim de 16 punts.

b) Per l'assistència a cursos, seminaris, jornades, etc sobre matèries d'interès, relacionades o d'interès per al lloc de treball (s'inclou, a més de les matèries relacionades amb tasques administratives i l'administració pública, la formació relacionada amb l'ús de les TIC i la prevenció de riscos i de la salut laboral): 0,02 punts per cada hora de curs, fins a un màxim de 7 punts.

Els cursos, les jornades, etc valorats en un subapartat no podran ser tornats a valorar en un altre. Qualsevol curs s'haurà d'acreditar mitjançant certificat original o còpia autèntica expedits pel centre d'impartició del curs.

Aquests mèrits s'hauran d'acreditar amb l'aportació del certificat o diploma emès per l'organisme corresponent.

4. Per coneixements superiors de llengua catalana (màxim 8 punts):

a) Per estar en possessió del certificat de coneixements del nivell C1*: 2 punts.

b) Per estar en possessió del certificat de coneixements del nivell C2: 4 punts.

c) Per estar en possessió del certificat de coneixements del nivell LA: 4 punts.

(*) El certificat del nivell C1 només puntuarà quan sigui amb relació a la provisió provisional de llocs de treball que tenguin com a requisit estar en disposició de nivell inferior a aquest.

Aquest mèrit s'ha d'acreditar mitjançant el certificat corresponent expedit o homologat per òrgan competent.

5. Coneixements de la llengua anglesa (màxim 4 punts):

- Pel certificat acreditatiu del Grau bàsic (nivells A del Marc Europeu): 1 punt.

- Pel certificat acreditatiu del Grau intermedi (nivells B del Marc Europeu): 2 punts.

- Pel certificat acreditatiu del Grau avançat (nivells C del Marc Europeu): 4 punts.

Si es presenta més d'un certificat, es tindrà en compte només el de nivell superior"

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

 

Ciutadella de Menorca, 24 d'agost de 2022

L'alcaldessa Joana Gomila Lluch