Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 475915
Convocatòria d’ajudes per a l’adquisició d’alimentació animal per a l’any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 19 d'agost de 2022 el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, va aprovar per unanimitat la convocatòria d'ajudes següent:

Convocatòria d'ajudes per a l'adquisició d'alimentació animal per a l'any 2022

I) Disposicions generals

1. Introducció

El Departament de Promoció Turística, Medi Rural i Marí, Secció d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, ha detectat noves necessitats dins del seu àmbit competencial, i concretament, que el conflicte bèl·lic a Ucraïna està provocant grans dificultats en el proveïment d'inputs i maquinària per a l'agricultura, de cereals per alimentar el bestiar i elevades pujades en el preu de la llum i dels combustibles, fet que provoca un augment extraordinari dels costos per a agricultors, ramaders i pescadors, que veuran perillar la viabilitat econòmica de les seues explotacions i, per tant, la seua continuïtat, si no es prenen mesures urgents encaminades a minorar els efectes que aquests increments de costos els estan provocant.

Per tot això, s'articula la present convocatòria amb l'objectiu específic de pal·liar l'efecte negatiu que suposa l'increment continuat del preu de les matèries primeres de l'alimentació animal i pinsos, per causes externes esdevengudes, que ha derivat en un increment continuat o molt acusat de les matèries primeres i dels costos de producció, agreujat per l'increment del cost dels hidrocarburs i de la factura elèctrica; que, en conjunt, posen en perill la supervivència de les explotacions ramaderes de la nostra illa. En aquest sentit, es pretén donar cobertura a explotacions d'una capacitat mínima i de caràcter productiu, per la qual cosa s'han exclòs les reduïdes i d'autoconsum; per les majors càrregues que suporten i les repercussions en la seua viabilitat.

2. Normativa d'aplicació

La present convocatòria es regeix a l'empara del que disposen les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l'àmbit rural, ramader, pesquer i cinegètic a l'illa d'Eivissa, publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB núm. 51, de 15-04-2008, i la seua modificació publicada en el BOIB núm. 100 Ext., de 30-06-2011), de conformitat amb el vigent Pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2022 (BOIB núm. 8 de 13-01-2022) i amb el Pla estratègic de subvencions per als anys 2020-2022 (aprovat per acord del Consell Executiu en data 7 de febrer de 2020 i publicat al BOIB núm. 20, de 15-02-20; modificació al BOIB núm. 79 de 18 de juny de 2022), així com supletòriament pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

3. Consignació pressupostària

La quantitat màxima que es destina a la present convocatòria és 100.000,00 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4100-47900 del Pressupost general del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2022.

4. Iniciació, instrucció i resolució de les sol·licituds

a) L'òrgan competent per aprovar la present convocatòria és el Consell Executiu, en virtut del que disposa el Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17 de juliol de 2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31 de desembre de 2019, BOIB núm. 101, de 4 de juny de 2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020).

b) El Departament competent en matèria d'Agricultura serà el competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds d'ajuda regulades en aquesta convocatòria.

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la comissió avaluadora, formularà proposta de resolució provisional, la qual es notificarà a les persones interessades i se'ls concedirà un termini de deu dies per presentar-hi al·legacions, documents i/o justificacions que estimin pertinents; es prescindirà del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tenguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les esgrimides pels interessats; en aquest cas la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva. Examinades les al·legacions formulades, en el seu cas, per les persones interessades, es formularà proposta de resolució definitiva, la qual expressarà la persona sol·licitant o la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció, així com la quantia, tot especificant, si és el cas, la seua avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.

Les ajudes es concediran mitjançant Decret de Presidència, per delegació del Consell Executiu, atès que, a més de les facultats pròpies que li són atribuïdes legalment, exerceix la titularitat del Departament de Promoció Turística, Medi Rural i Marí.

c) Les sol·licituds de subvenció i tota la documentació que es requereixi es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i es presentaran, dins del termini establert en al punt vuitè la convocatòria, al Registre General d'Entrada al Consell Insular d'Eivissa i als altres llocs previstos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També podran registrar-se les sol·licituds via telemàtica a la pròpia seu electrònica d'aquesta Corporació habilitada a tal fi (https://seu.conselldeivissa.es), de conformitat amb el que preveu l'article 14 de l'esmentada Llei, on podrà obtenir-se el model de sol·licitud i els annexos corresponents; així mateix, estaran obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb el Consell Insular d'Eivissa per realitzar qualsevol tràmit en relació amb el present procediment administratiu les persones que s'indiquen en el punt 2 de l'esmentat article 14. Si la sol·licitud s'envia per correu postal, la documentació corresponent ha de presentar-se en un sobre obert a fi que l'exemplar destinat al Consell Insular d'Eivissa es dati i se segelli abans de certificar-se; en cas contrari, s'entendrà com a data vàlida la de presentació en el Registre General d'Entrades de la referida Corporació. Si la sol·licitud es presentàs en un lloc diferent del Consell Insular d'Eivissa, les persones sol·licitants de la subvenció hauran d'enviar per correu electrònic el full de sol·licitud amb el segell d'entrada, dins de termini, al correu electrònic del Departament, dep.agricultura@conselldeivissa.es, en les 24 hores següents, com a màxim, de la finalització del termini hàbil. En els mateixos termes, en el cas que s'enviï per correu certificat, s'ha de remetre al correu electrònic abans assenyalat el full de sol·licitud amb el segell de correus en el qual consti la remissió dins de termini. Les sol·licituds presentades fora dels terminis esmentats anteriorment no s'admetran en la present convocatòria. Si la sol·licitud o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular d'Eivissa en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d'aportar-se en el termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà al de la recepció del requeriment corresponent. Si en aquest termini la persona interessada no realitza la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, el Consell Insular d'Eivissa entendrà que aquesta desisteix de la seua petició, amb una resolució prèvia, tot això de conformitat amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds d'ajuda s'hauran de resoldre i notificar en el termini màxim de tres mesos, comptats des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria; transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució expressa, la petició s'haurà d'entendre desestimada. La notificació de la resolució es realitzarà d'acord amb les exigències i en la forma prevista en els articles 40, 41, 42 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Així mateix, aquesta notificació es podrà realitzar mitjançant publicació al BOIB segons el que preveu l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la qual es publicarà al tauler d'anuncis i edictes electrònic del Consell Insular d'Eivissa.

4. Comissió avaluadora

Es crea una comissió avaluadora per a la valoració de les sol·licituds presentades en virtut d'aquesta convocatòria; li correspondrà examinar i seleccionar les sol·licituds presentades, així com emetre un informe que servirà de base per elaborar la proposta de resolució a l'òrgan concedent a través del Departament instructor.

La comissió avaluadora actuarà d'acord amb el que disposen les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l'àmbit rural, ramader, pesquer i cinegètic a l'illa d'Eivissa, publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB núm. 51, de 15-04-2008, i la seua modificació publicada en el BOIB número 100 Ext., de 30-06-2011), de conformitat amb el vigent pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2022, així com supletòriament per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

La comissió avaluadora estarà integrada pel president: Sr. Francisco Javier Marí Álvarez, substitut: Sr. Francesc Castellà Virgili; secretària: Sra. María José Cardona Muñoz, substituta: Sra. Carmen Roig Cardona; vocal: Sr. Jordi Masip Guiu, substitut: Sr. Joan Riera Planells; vocal: Sr. José Antonio Domínguez Sánchez, substituta: Sra. Júlia Torres Gregorio; vocal: Sra. Eva María Tur Torres, substitut: Sr. Alejandro Montero Guasch.

5. Requisits i obligacions de les persones sol·licitants

A) Requisits

Les persones (físiques o jurídiques) sol·licitants de les ajudes que es preveuen en la present convocatòria hauran de complir els següents requisits generals:

a. Estar al corrent de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d'Eivissa. El Consell Insular d'Eivissa comprovarà d'ofici aquest requisit una vegada formulada la sol·licitud d'ajuda.

b. Estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb l'AEAT i amb la Seguretat Social.

c. L'àmbit territorial de l'activitat de les persones beneficiàries serà l'illa d'Eivissa.

d. Els requisits específics que es detallen en aquesta convocatòria al punt següent.

e. No podran ser beneficiàries de les subvencions les persones, les entitats o les agrupacions en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; prohibicions que en el Text refós de la Llei de subvencions a l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estan recollides als apartats 1 i 2 del seu article 10. Tampoc, a més, les empreses i entitats que es trobin en els supòsits que preveu l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

B) Obligacions

Les persones (físiques o jurídiques) beneficiàries hauran de complir les obligacions previstes a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; en cas d'incompliment s'aplicarà el règim sancionador previst al títol IV de l'esmentada llei. Obligacions que en el Text refós de la Llei de subvencions a l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estan recollides en el seu article 11, estant previst el règim sancionador en el títol V del Text refós. Així mateix, hauran d'acceptar els compromisos i les obligacions establerts en la present convocatòria, així com els previstos amb caràcter genèric a les bases reguladores de les ajudes.

6. Sol·licitants

Podran sol·licitar la subvenció les persones, físiques o jurídiques, que reuneixin els següents requisits específics:

  • Que el seu àmbit d'actuació territorial estigui ubicat a Eivissa.
  • Que siguin titulars d'explotacions ramaderes, ubicades a l'illa d'Eivissa, amb unitat productiva de remugants (oví, cabrum i/o boví), porcí i/o aus de corral destinades a la producció de carn o d'ous, que estiguin correctament inscrites en el registre corresponent.
  • Que l'explotació ramadera de la qual són titulars no tengui la consideració d'explotació reduïda o d'autoconsum, amb un cens mínim de 10 UGM o més, comptabilitzant el total de les espècies productives que s'hi alberga, o 4,8 si és només producció avícola; sobre la base del cens que consti als registres ramaders.
  • Que acceptin els compromisos i les obligacions establerts a la present convocatòria, així com els establerts amb caràcter genèric a les bases reguladores de les ajudes.
  • Que hagin tengut producció de carn, ous i/o llet, durant l'últim any:

1. Explotacions de producció de carn, amb un mínim un 20% de cries sobre el total de reproductores de remugants presents declarades al REGA i/o el total de pollastres, sacrificats a escorxador durant l'any anterior; justificat mitjançant les guies oficial d'animals emeses amb destí a l'escorxador.

2. Explotacions de producció de llet: Justificant la producció làctia mitjançant la declaració anual obligatòria presentada de la producció realitzada durant la campanya anterior.

3. Explotacions de producció d'ous: Justificant la producció mitjançant els autocontrols de salmonel·la, gravats al sistema nacional de control, i la declaració de producció d'ous durant l'any 2021.

Es considerarà procedent la selecció de les sol·licituds tenint en compte la seua adequació a l'objectiu i les condicions d'aquesta convocatòria.

7. Activitats objecte de l'ajuda

Se subvencionarà l'activitat ramadera productiva, d'explotacions amb un cens mínim de 10 UGM, comptabilitzant el total de les espècies productives que s'hi alberguen; o mínim 4,8 UGM si només compten amb producció avícola. Per aquest còmput es prendran en consideració els censos mitjans declarats en els registres ramaders oficials i/o les guies d'origen i sanitat pecuària.

Per al càlcul de l'ajuda es pren com a mesura de capacitat ramadera la unitat de ramat UGM amb les següents equivalències:

- Truja amb la seua descendència fins al final de l'engreix: 0,96 UGM.

- Boví reproductor: 1,00 UGM

- Oví i/o caprí reproductors: 0,15 UGM

- Pollastre de carn: 0,004 UGM

- Gallina ponedora: 0,009 UGM

 

8. Sol·licituds i documentació

Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant la instància que és a l'Annex I, disponible a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es), en la qual constaran les següents declaracions: declaració responsable de no incórrer en les prohibicions i els supòsits que s'esmenten en el punt 5.e; declaració responsable de sol·licitud i/o concessió de subvenció pel mateix concepte a una altra administració pública o entitat privada (en el cas d'haver-la sol·licitat i/o concedit, s'haurà d'indicar la quantia corresponent), i declaració responsable d'acceptar els compromisos i les obligacions establerts en la present convocatòria, així com els previstos en les bases reguladores; i hauran de contenir els següents punts:

a. Nom i llinatges de la persona sol·licitant, nom i raó social en el cas de persones jurídiques i número de DNI/CIF de la persona titular, i de la persona representant, si pertoca.

b. Domicili social, a efectes de comunicacions, i telèfon.

c. Quantitat de subvenció sol·licitada.

d. Cartilla ramadera de la que és titular i censos de les espècies per a les quals se sol·licita ajuda: Petits remugants reproductors censats, truges reproductores censades, bovins reproductors censats, gallines ponedores censades i/o pollastres duts a l'escorxador durant l'últim any.

e. Fer constar que la documentació que no presenta es troba vigent i en quin expedient consta del Departament competent en matèria d'agricultura.

A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar la següent documentació:

  • Fotocòpia compulsada del DNI/CIF de la persona sol·licitant.
  • Fotocòpia compulsada del DNI del/de la representant i document acreditatiu de representació, si pertoca.
  • Fotocòpia compulsada de la cartilla ramadera actualitzada; o autorització al Consell Insular per a la seua consulta.
  • Fotocòpia compulsada de les guies dels petits remugants i dels pollastres duts a l'escorxador durant l'any anterior, si pertoca; o autorització al Consell Insular per a la seua consulta.
  • Declaració anual obligatòria de la producció làctia realitzada durant la campanya anterior, si pertoca.
  • Autocontrols de salmonel·la realitzats i gravats al sistema nacional de control, si pertoca, o autorització al Consell Insular per a la seua consulta.
  • Declaració de producció d'ous durant l'any anterior, si pertoca.
  • Documentació especificada al punt 7 de l'apartat I. Disposicions generals.
  • Declaració responsable segons el que disposa el punt 5e de la present convocatòria, segons el model de l'annex I de la present convocatòria.
  • Declaració responsable de no haver sol·licitat cap altra ajuda pel mateix concepte.

El termini de presentació de les sol·licituds finalitzarà als 30 dies naturals des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB.

9. Règim de les ajudes

Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són compatibles amb un altre tipus d'ajuda o de subvenció que pels mateixos conceptes atorgui aquesta o una altra administració pública, o entitat privada.

Les ajudes no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajudes en exercicis posteriors.

L'import de les subvencions o ajudes que es concedeixin no poden superar en cap cas, de forma aïllada o en concurrència amb altres ajudes, el cost de l'activitat subvencionada.

La concessió d'aquestes ajudes es durà a terme mitjançant un règim de concurrència no competitiva.

Les ajudes que es podran concedir per espècie i destí productiu serà la següent:

- Petits remugants per producció de carn (extensiu). Per cada cap d'ovella i/o cabra reproductora, correctament inscrites al registre d'explotacions ramaderes se subvencionarà: 132 €/UGM

- Petits remugants per producció de llet (intensiu). Per cada cap d'ovella i/o cabra reproductora, correctament inscrites al registre d'explotacions ramaderes se subvencionarà: 220 €/UGM

- Porcí. Per cada cap de truja reproductora, correctament inscrita al registre d'explotacions ramaderes se subvencionarà: 220 €/UGM

- Boví. Per cada cap de vaca reproductora correctament inscrita al registre d'explotacions ramaderes se subvencionarà: 220 €/UGM

- Aus de producció de carn. Per cada cap engreixat i dut a l'escorxador, justificat amb guies emeses cap a l'escorxador, durant l'últim any, se subvencionarà: 100 €/UGM

- Aus de producció d'ous. Per cada cap de gallina productora d'ous correctament inscrita al registre d'explotacions ramaderes se subvencionarà: 320 €/UGM

En el supòsit que les sol·licituds amb dret a ajuda superin la quantia prevista al punt 3 d'aquesta línia d'ajudes, es reduiran proporcionalment totes i cadascuna de les quantitats màximes subvencionables de les sol·licituds amb dret a ajut.

10. Justificació i pagament de la subvenció

El termini per acreditar la realització de les activitats subvencionables és el mateix termini de presentació de les sol·licituds.

El pagament de la subvenció es tramitarà únicament una vegada que s'hagi presentat tota la documentació requerida com a justificant i que s'hagin comprovat el compliment dels requisits establerts, així com els censos ramaderes declarats, la qual cosa es constatarà mitjançant informe emès pel Departament competent en matèria d'agricultura.

El Consell Insular d'Eivissa podrà demanar tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

S'efectuarà un sol pagament una vegada que s'hagi lliurat l'informe final.

11. Revocació de la subvenció, reintegrament i règim sancionador

Serà procedent la revocació de la subvenció quan la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos adquirits als quals es troba condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió i/o pagament de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i/o de pagament, i é

s procedent el reintegrament de les quantitats rebudes indegudament, tot tenint en compte el que disposa el títol II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions referent al reintegrament de subvencions, i el que preveu el seu títol IV referent al règim sancionador; supòsits d'igual manera previstos als articles 43, 44 i 45 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, així com al seu títol V referent al règim sancionador.

12. Publicitat i vigència

L'acord d'aprovació d'aquesta convocatòria es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), així com el seu extracte, tal com estableixen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a la vista del que disposa el Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques. Així mateix, aquest acord es publicarà en el BOIB, s'exposarà al tauler d'anuncis i edictes electrònics del Consell Insular d'Eivissa, i s'anunciarà en dos diaris locals, tot d'acord amb el que estableixen el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB i les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l'àmbit rural, ramader, pesquer i cinegètic a l'illa d'Eivissa. Entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el BOIB.

Quant a la publicitat de les subvencions atorgades, tot d'acord amb el que estableixen l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, es remetrà a la BDNS informació sobre les resolucions recaigudes en els termes que exigeix l'article 20 de la Llei general de subvencions esmentada.

13. Règim de recursos

L'acord del Consell Executiu pel qual s'aprova aquesta convocatòria i els acords que adopti la Presidència del Consell Insular -per delegació del Consell Executiu- en virtut d'aquesta convocatòria d'ajudes no exhaureixen la via administrativa i es podrà interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa en el termini d'un mes a comptar, en el cas d'impugnació de l'esmentat acord, a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB, i en el cas dels acords dictats referents a les línies d'ajudes de la present convocatòria, aquest mes comptarà des de l'endemà de la seua notificació, tot això d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i amb l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa. El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

 

Eivissa, 24 d'agost de 2022

La tècnica d'administració General M.ª José Cardona Muñoz

Documents adjunts