Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 467050
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de correcció d’errades observades en la publicació de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, de 27 de juny de 2022 per la qual s’aprova la convocatòria per concedir ajuts públics per mitjà del foment de l’economia social i del suport al manteniment dels llocs de treball de les empreses d’inserció

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El dia 26 de juliol de 2022 es va publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 96 la resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 27 de juny de 2022 per la qual s'aprova la convocatòria per concedir ajuts públics per mitjà del foment de l'economia social i del suport al manteniment dels llocs de treball de les empreses d'inserció.

2. Després de la publicació d'aquesta Resolució s'ha observat una errada a la pròpia convocatòria, que fixa que les de sol·licituds s'han de presentar de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), quan en realitat hauria de dir que les de sol·licituds s'han de presentar de forma electrònica, sense indicar el registre electrònic per on presentar-les.

3. Així doncs, es considera necessari rectificar el punt 7.4 de la convocatòria per tal de no vulnerar l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que estableix les diferents opcions per presentar documents que tenen els interessats i obliga a les administracions públiques a tenir els seus registres plenament interoperables.

4. El termini de presentació de sol·licitud anirà des de dia 1 de setembre de 2022 al 15 d'octubre de 2022, ambdós inclosos. Per tant, atès el temps del que disposen els possibles beneficiaris, no és necessari modificar aquest termini.

Fonaments de dret

1. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, disposa que les administracions públiques poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de les persones interessades, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.

2. L'article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l'òrgan que hagi dictat l'acte o la disposició.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer. Corregir les errades advertides en el sentit següent:

A l'apartat 7.4, on diu:

7.4 Les sol·licituds s'han de presentar de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), i han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament. En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015 els requerirà per a que la realitzin en la forma indicada anteriorment.

D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es presumeix que amb la sol·licitud l'interessat autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a que pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant i la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb la Seguretat Social, llevat que es marqui expressament que no s'autoritza l'Administració a fer aquestes consultes en l'annex 1 de sol·licitud. En el cas en què no s'autoritzi a l'Administració per fer aquestes consultes, amb la sol·licitud l'interessat haurà d'aportar la documentació corresponent.

Així mateix, l'imprès de sol·licitud ha de contenir les declaracions responsables esmentades en els Annexos I i II de la convocatòria.

Només s'admetrà una sol·licitud per entitat.

Ha de dir:

7.4 Les sol·licituds s'han de presentar de forma electrònica i han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament. En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015 els requerirà per a que la realitzin en la forma indicada anteriorment.

D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es presumeix que amb la sol·licitud l'interessat autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a que pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant i la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb la Seguretat Social, llevat que es marqui expressament que no s'autoritza l'Administració a fer aquestes consultes en l'annex 1 de sol·licitud. En el cas en què no s'autoritzi a l'Administració per fer aquestes consultes, amb la sol·licitud l'interessat haurà d'aportar la documentació corresponent.

Així mateix, l'imprès de sol·licitud ha de contenir les declaracions responsables esmentades en els Annexos I i II de la convocatòria.

Només s'admetrà una sol·licitud per entitat.

Segon. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació d'aquesta Resolució d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/15, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això, sense perjudici d'interposar-ne qualsevol altre que es consideri pertinent en defensa del seu dret.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (18 d'agost de 2022)

El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball Iago Negueruela Vázquez