Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CAMPANET

Núm. 365900
Aprovació definitiva de l'acord regulador de la carrera professional dels empleats de l'ajuntament

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Prèvia la preceptiva negociació col·lectiva, el Ple de la Corporació, en sessió de 4 de maig de 2022, aprovà la modificació de l'acord municipal que regula la carrera professional dels empleats de l'Ajuntament; el qual es va sotmetre a informació pública i audiència als interessats per termini de 30 dies, per a la presentació de reclamacions, objeccions o observacions; conformement la previsió de l'article 102 de la Llei 20/2006, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, mitjançant la publicació corresponent al BOIB.

En no presentar-se observacions, objeccions o reclamacions en contra de l'acord adoptat, aquest s'entén definitivament aprovat, sense necessitat d'adoptar un de nou.- Fent-se públic el contingut del mateix:

1. OBJECTE.

Establir les bases per implantar la carrera professional horitzontal per a empleats públics al servei de l'Ajuntament de Campanet.

La carrera professional horitzontal ve establerta com un dret dels empleats públics a l'art. 16 del RDLEG 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic dels Empleats Públics.

La carrera horitzontal consisteix en la progressió individualitzada de graus, categories, esglaons o altres conceptes anàlegs sense necessitat de canviar de lloc de feina i de conformitat amb l'establert a la lletra b) de l'article 17 i 20.3 del mateix Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

La carrera horitzontal ha de contribuir, així mateix, a l'actualització i perfeccionament de la qualificació d'aquest personal i a la millora de la prestació del servei al ciutadà a l'Ajuntament de Campanet.

2. CARACTERÍSTIQUES.

  1. És voluntària: correspon al personal inclòs dins l'àmbit d'aplicació decidir si s'hi incorpora i el ritme de progressió als diferents nivells que la configuren, tot complint els requisits establerts.

  2. És personalitzada: el reconeixement del nivell té caràcter personal i individual i s'efectuarà considerant els mèrits presentats per la persona interessada de conformitat amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

  3. És progressiva: com a regla general, l'accés als diferents nivells reconeguts en la carrera professional s'efectuarà successivament i de nivell en nivell, de tal manera que l'accés al nivell superior només s'assolirà si s'ha acreditat el reconeixement del nivell immediatament inferior, llevat de la fase extraordinària d'implantació.

  4. És irreversible: el nivell reconegut té caràcter irrevocable i consolidat a tots els efectes, llevat de l'aplicació de la sanció de demèrit que preveu l'article 96.1 e) de RDLEBEP.

  5. És incentivada: el reconeixement de cada nivell està retribuït econòmicament mitjançant el complement de caràcter fix i el dret a la retribució es generarà mensual.

  6. És transparent: les eines del mesurament dels paràmetres i dels criteris que s'hagin d'avaluar es basen en criteris objectius.

  7. És oberta: no té limitacions d'accés sempre que es compleixin els requisits bàsics establerts i els criteris definits per obtenir cada nivell.

  8. És homologable: s'han de dur a terme les actuacions que permetin l'accés al sistema de carrera professional al personal que prové d'altres administracions, d'acord amb els principis i els criteris d'homologació que es determinin.

  9. És independent del lloc o de la plaça que s'ocupi: obtenir un nivell de carrera professional determinat o accedir a un altre no implica canviar el lloc de treball ni l'activitat que el professional desenvolupa.

  10. És actualitzable: mitjançant la revisió periòdica dels elements que es consideren d'avaluació, de manera que respondran a la realitat i a les necessitats canviants de l'Ajuntament de Campanet i dels seus professionals.

3. ÀMBIT D'APLICACIÓ.

3.1. Personal que ha de percebre la carrera professional.

Els empleats públics de l'Ajuntament de Campanet que tenen dret a percebre la carrera professional horitzontal són:

  1. Funcionaris de carrera.

  2. personal laboral fix.

  3. Personal laboral indefinit no fix.

  4. Funcionaris interins i personal laboral temporal que hagin assolit un nivell dins l'Ajuntament de Campanet.

  5. Funcionaris de la Policia Local en situació de segona activitat, amb o sense destinació.

3.2. Personal que no ha de percebre la carrera professional.

  1.  Personal eventual.

  2. Personal d'alta direcció.

4. REQUISITS PER ADQUISICIÓ NIVELL INICIAL

La primera adquisició de nivell, en el moment inicial d'aplicació de la carrera professional, serà d'una sola vegada, tenint en compte els anys de serveis prestats i les hores d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement determinades per assolir el nivell.

En aquesta primera instància es tindran en compte totes les hores realitzades durant la vida laboral a l'administració pública. S'entendrà en aquesta primera instància, i als únics efectes d'assolir el nivell inicial, que tots els mesos treballats a l'Administració Pública es computaran aplicant els criteris de ponderació de l'article 9.

Per acreditar les hores d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement  i així poder adquirir el nivell corresponent d'acord al temps treballat, tota la documentació que acrediti aquestes hores realitzades s'haurà de presentar per registre d'entrada i dins els primers dos mesos posteriors a l'entrada en vigor de la carrera professional aprovada pel Ple de l'Ajuntament  i publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Es valorarà l'àrea d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement   realitzada fins que finalitzi el període abans indicat.

La documentació d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement presentada fora de termini no es valorarà per a adquirir el nivell corresponent.

Tota la documentació presentada haurà d'estar directament relacionada amb el lloc que ocupa del grup de cotització en vigor en cada moment. Tot i això, es tindrà en compte la formació de caràcter transversal.

L'Ajuntament de Campanet crearà una comissió d'avaluació i disposarà d'un termini màxim de tres mesos per valorar la documentació i definir el nivell assolit per a cada treballador.

TAULA DE LES HORES DE FORMACIÓ PER ASSOLIR NIVELLS INICIALS

Funcionaris

Subgrup A1

Subgrup A2

Grup B

Subgrup C1

Subgrup C2

Altres Grups

Laborals

Grup 0

Grup I

Grup II

Grup III

Grup IV

Grups V i VI

Nivell I

35

30

25

20

15

10

Nivell II

70

60

50

40

30

20

Nivell III

105

90

75

60

45

30

Nivell IV

140

120

100

80

60

40

Els treballadors/es tendran dret a cobrar aquest complement des del moment en que es fa la petició per Registre i es compleixen els requisits. Si per alguna circumstància, la comissió avaluadora no es pogués reunir dins el mateix mes, no es procedirà a l'abonament, si bé, una vegada comprovat el compliment dels requisits, s'abonarà retroactivament la quantitat corresponent fins a la mensualitat en la que s'havia generat aquest dret.

5. ESTRUCTURA.

a) La carrera horitzontal s'estructura en quatre nivells, a cadascun dels quals han de romandre els professionals un període mínim de temps per adquirir les competències necessàries per accedir al nivell superior.

b) El període mínim de serveis prestats per accedir a cada nivell és el següent:

  • Nivell I: 5 anys.

  • Nivell II: 5 anys des de l'accés al nivell I (10 anys de servei).

  • Nivell III: 5 anys des de l'accés al nivell II (15 anys de servei).

  • Nivell IV: 5 anys des de l'accés al nivell III (+20 anys de servei).

c) Es consideren serveis prestats als efectes de requisits d'experiència prèvia d'accés a la carrera professional horitzontal els períodes de temps en situació de servei actiu o en situació amb reserva de lloc de feina exercits a un lloc del mateix cos o escala -i especialitats, si escau- o en una categoria professional equivalent a qualsevol administració pública.

d) També es computen els serveis prestats en altres categories, cossos o escales i especialitats, si escau, o categoria professional.

e) S'entendrà com a temps de treball efectiu mínim de permanència el temps transcorregut en alguna de les situacions administratives següents:

  • Servei actiu.
  • Serveis especials.
  • Serveis en altres administracions públiques.
  • Excedència voluntària per raó de violència de gènere, en els termes que estableix l'art. 89.5 del TREBEP.
  • Excedència per cura de familiars.
  • Excedència forçosa.
  • Excedència especial que es regula en el Decret 5/2012.

f) L'obtenció del nivell dona dret al reconeixement públic d'aquest nivell.

g) La comissió de seguiment i avaluació, indicarà el nivell que correspon a cada treballador/a en relació a l'accés a la carrera, on quedarà constància del nivell que ha aconseguit cada treballador/a.

6. COMPLEMENT RETRIBUTIU DE CARRERA PROFESSIONAL HORITZONTAL.

Les retribucions, en còmput anual, dels complements de carrera corresponents a cadascun dels nivells assenyalats són les següents:

funcionaris

Subgrup A1

Subgrup A2

Grup B

Subgrup C1

Subgrup C2

Altres Grups

laborals

Grup 0

Grup I

Grup II

Grup III

Grup IV

Grups V i VI

Nivell I

2.750€

2.500€

2.250€

2.000€

1.750€

1.500€

Nivell II

5.500€

5.000€

4.500€

4.000€

3.500€

3.000€

Nivell III

8.250€

7.500€

6.750€

6.000€

5.250€

4.500€

Nivell IV

11.000€

10.000€

9.000€

8.000€

7.000€

6.000€

El seu import s'abonarà de forma fraccionada en 12 mensualitats amb la meritació de cada nòmina

Esdevé necessari adaptar la despesa generada a les regles d'equilibri pressupostari.

S'abonarà el complement de carrera professional mensualment mentre s'estigui d'alta a la seguretat social a l'Ajuntament de Campanet.

Cada any els imports s'actualitzaran segons el que marquen els pressuposts generals de l'Estat. 

7. MANTENIMENT DE NIVELL. AVALUACIÓ DE L'ACOMPLIMENT.

Per a poder mantenir i avançar en els progressius nivells de la carrera professional s'hauran de dur a terme les hores de d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement anuals detallades a la següent taula

TAULA DE LES HORES ANUALS NECESSÀRIES PER NIVELLS

Funcionaris

Sugrup A1

Subgrup A2

Grup B

Subgrup C1

Subgrup C2

Altres Grups

Laborals

Grup 0

Grup I

Grup II

Grup III

Grup IV

Grups V i VI

Hores anuals

35

30

25

20

15

10

Els laborals amb jubilació parcial hauran de presentar la mateixa formació.

Les hores acreditades que excedeixin el mínim requerit anual es tindran en compte als efectes de valorar el compliment durant els 5 anys següents i/o fins que es canvi de nivell.

Durant el primer any i els successius, els treballadors i treballadores hauran de realitzar les activitats d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement que es valoraran a efectes econòmics per a l'exercici posterior. L'acreditació d'aquestes activitats s'hauran de presentar entre l'1 d'octubre i el 31 d'octubre de l'any corresponent.

La formació presentada fora de termini no es valorarà per a l'any en curs, però tendrà efectes per a adquirir o mantenir el nivell corresponent al següent exercici.

L'incompliment de les hores d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement comportarà la suspensió del complement de carrera professional per al personal afectat, llevat que l'incompliment sigui per causes de força major, que es descriuran en el document d'avaluació de l'acompliment preceptiu.

En el cas que se suspengui el complement de carrera professional s'obrirà un procediment, amb audiència de la persona interessada i dels representants del personal a la Mesa corresponent, procediment que conclourà amb l'establiment de les mesures oportunes.

El/la batle/ssa com a cap de personal, podrà resoldre en relació a la formació que es necessària per a cada lloc de feina, i a més, autoritzarà, o no, la realització de cursos dins de l'horari laboral.

8. PROGRESSIÓ DE NIVELL.

Per tal que els treballadors acollits en el sistema de carrera professional horitzontal puguin progressar al nivell superior han de complir la regla següent:

  • Acreditar el temps de serveis prestats requerit per a cada nivell d'acord amb l'apartat 5.b)

  • Acreditar les hores mínimes de formació, indicades en el quadre següent, realitzades durant el període que comprèn el canvi de nivell. Si el canvi de nivell es realitza abans de complir el període, es presentarà la part proporcional dels cursos.

Funcionaris

Subgrup A1

Subgrup A2

Grup B

Subgrup C1

Subgrup C2

Altres Grups

Laborals

Grup 0

Grup I

Grup II

Grup III

Grup IV

Grups V i VI

Hores

175

150

125

100

75

50

 En els casos de l'incompliment de les hores mínimes de formació per causes de força major, reconegudes per la Comissió d'Avaluació i Seguiment, aquest podrà establir un càlcul d'hores de formació proporcionals a les circumstàncies particulars de cada cas.

Serà necessària la sol·licitud del treballador/a per registre d'entrada, i es generarà el dret a cobrar des del moment en que es fa sol·licitud..

9. CRITERIS DE PONDERACIÓ DELS SERVEIS PRESTATS.

Per al personal que compti amb serveis prestats a distints grups professionals s'aplicarà una regla de ponderació d'aquests serveis a l'efecte de determinar la seva inclusió a un o altre nivell dins el grup professional en què presta servei en l'actualitat.

Tots els dies treballats a l'Ajuntament de Campanet i a qualsevol Administració pública es computaran aplicant els següents criteris de ponderació.

Dies prestats per personal de cossos i escales del grup A1 o del seu equivalent del personal laboral

Com a A1

Com A2/B

Com a C1

Com a C2

Com a E/AP

1

0.6

0.5

0.4

0.3

Dies prestats per personal  de cossos i escales del grup A2/B o del seu equivalent del personal laboral

Com a A1

Com A2/B

Com a C1

Com a C2

Com a E/AP

1

1

0.6

0.5

0.4

Dies prestats per personal de cossos i escales del grup C1 o del seu equivalent del personal laboral

Com a A1

Com A2/B

Com a C1

Com a C2

Com a E/AP

1

1

1

0.6

0.5

Dies prestats per personal de cossos i escales del grup C2 o del seu equivalent del personal laboral

Com a A1

Com A2/B

Com a C1

Com a C2

Com a E/AP

1

1

1

1

0.6

A més, s'haurà d'aportar el certificat de serveis prestats per part dels empleats públics que hagin prestat serveis a altres administracions públiques. En aquest cas, s'hauran d'acreditar els serveis a l'Administració Pública amb indicació del grup/nivell a que pertany per cada un dels dies pels quals ha prestat servei.

La comissió de seguiment i avaluació serà l'encarregada de valorar la documentació i definir el nivell aconseguit per cada treballador i treballadora.

10. PROCEDIMENT PER OBTENIR ELS NIVELLS DE CARRERA PROFESSIONAL

El procediment d'accés als diferents nivells que integren la carrera professional horitzontal l'inicia l'interessat/da presentant per escrit o telemàticament la corresponent instància, una vegada es compleixin els requisits d'antiguitat  i formació requerits per accedir al nivell corresponent, adjuntant els documents, que no estiguin ja en possessió de l'Ajuntament de Campanet, que justifiquen que es compleix els requisits per a participar a l'accés al nivell o canvi del mateix.

D'avaluar els mèrits aportats per la persona interessada se n'encarrega la Comissió de Seguiment i Avaluació, la qual comprovarà que es compleixen els mínims exigits per accedir al nivell.

Amb aquesta finalitat s'incorporarà un informe que emetrà el departament de Personal, on s'acreditarà la formació per a cada treballador que sol·liciti la carrera professional.

S'hauran d'acreditar els serveis a l'administració pública amb indicació del grup/nivell a què pertany per cada un del dies pels quals ha prestat servei.

S'haurà d'indicar si es tracta de funcionari de carrera o interí, personal laboral fix o temporal i que no està inclòs dins l'article 3.2.

El procediment ha de tenir una durada màxima de cinc mesos (dos mesos per acreditar la formació realitzada i tres mesos per valorar la documentació i definir el nivell assolit per cada treballador) i finalitza amb la resolució motivada pel Ple o òrgan competent, atès l'acord adoptat per la Mesa General d'Empleats Públics. Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs d'acord amb la normativa aplicable.

Els efectes econòmics es retrotrauran l'endemà de la data d'acompliment del nivell assolit per part de l'interessat/da o en el moment en que es fa la sol·licitud si es demana amb posterioritat a la data d'acompliment dels requisits.

11. CRITERIS RELATIUS A L'APRENENTATGE, DOCÈNCIA I GESTIÓ DEL CONEIXEMENT

A efectes de la carrera professional, la formació a valorar serà la impartida, reconeguda i/o homologada per els organismes detallats a l'article 13 d'aquest reglament.

A efectes de la carrera professional els cursos de formació s'hauran de realitzar fora de la jornada laboral. En el cas que la formació es faci durant la jornada laboral, els treballadors compensaran l'Ajuntament i realitzaran el mateix nombre d'hores de feina en un horari diferent a la seva jornada laboral.

La formació haurà d'estar relacionada amb el lloc de feina o amb la carrera administrativa.

Els cursos realitzats per a la carrera professional no podran ser utilitzats per a compensar hores de treball a l'Ajuntament de Campanet des del moment de l'aprovació d'aquest reglament. Tot i això, si que es tindran en compte els cursos ja realitzats als efectes de la primera avaluació que amb motiu de la carrera professional es realitzi.

12. ÒRGANS DE VALORACIÓ DE LA CARRERA PROFESSIONAL.

Per obtenir una valoració adequada dels requisits necessaris per accedir als diferents nivells de carrera professional l'Ajuntament crearà una Comissió de Seguiment i Control per a la seva supervisió.

Tots els acords adoptats a la Mesa General d'Empleats Públics seran vinculants per a la seva aplicació.

La Comissió de Seguiment i Control es reunirà com a mínim cada any dins la primera quinzena de novembre per validar l'aprenentatge, docència i gestió del coneixement  presentada durant l'any per mantenir o assolir els nivells.

Aquesta formació s'haurà de realitzar a partir de l'1 d'octubre i fins al 30 de setembre de l'any següent.

La Comissió estarà formada pel batle/batlessa, pel regidor/a de Personal, per un regidor/a de l'oposició, els representants del personal i els tècnics designats del departament de Personal, i a la primera convocatòria de la comissió s'aprovarà el reglament de funcionament d'aquesta a instància de qualsevol de les parts.

 

13. BAREM DE L'ÀREA D'APRENENTATGE, DOCÈNCIA I GESTIÓ DEL CONEIXEMENT

Aprenetatge

1. Aprenentatge per a l'actualització i el perfeccionament

Equivalència hores

Cursos amb certificat d'aprofitament

Hora/hora

Assistència a congressos, jornades, conferències i tallers, així com altres accions formatives amb certificat d'assistència

0,6 / hora

2. Formació acadèmica i reglada:

Equivalència hores

Títol de doctorat. Nivell 4 de MECES

60 h / títol

Títol de postgrau universitari: màsters oficials universitaris

0,8 hores / crèdit

Títol de postgrau universitari: títols universitaris propis (màster, especialista universitari i expert universitari)

0,6 h punts / crèdit

Títol de grau universitari . Nivell 3 de MECES

60 h / títol

Títol de grau universitari. Nivell 2 de MECES

40 h/títol

Títol de tècnic superior de formació professional. Nivell 1 de MECES

32 h / títol

Títol de tècnic mitjà de formació professional/Batxillerat

20 h / títol

Títol d'educació secundària obligatòria

12 h / títol

3. Formació en llengües del Marc Comú Europeu - Certificats nivells del Marc Europeu Comú Europeu

Equivalència hores

Bàsic 1 (1r curs de cicle elemental) – Certificat de nivell A1

4 hores

 

Bàsic 2 (2n curs de cicle elemental) – Certificat de nivell A2

6 hores

Intermedi 1 – Certificat de nivell B1

8 hores

Intermedi 2 (3r curs de cicle elemental) – Certificat de nivell B1+

10 hores

Avançat (abans 1r curs cicle superior) – Certificat de nivell B2

12 hores

Avançat B2+ (abans 2n curs de cicle superior) – Certificat de nivell B2+

14 hores

Certificat de nivell C1

16 hores

Certificat de nivell C2

20 hores

4 Coneixements de llengua catalana

Equivalència hores

Certificat de nivell B1

8 hores

Certificat de nivell B2 (abans certificat B)

12 hores

Certificat de nivell C1 (abans certificat C)

16 hores

Certificat de nivell C2 (abans certificat D)

20 hores

Certificat de coneixements de llenguatge administratiu (certificat E)

8 hores

 

Docència i gestió del coneixement

1. Docència i col·laboració en el disseny i planificació de la formació

Equivalència hores

Docència

0,1 hores / hora

Coordinació d'activitats d'aprenentatge o de gestió de coneixement

0,1 hores / hora

Participació en congressos, jornades o conferències

0,2 hores

2. Gestió del coneixement

Equivalència hores

Participació com a mentor o mentora, o tutor o tutora en programes formatius

4 hores per programa

Elaboració de material per a la transmissió i difusió del coneixement

0,4 hores / hora de formació a què es destini el material elaborat.

Autoria de llibres, recopilacions normatives comentades o edicions equivalents a altres suports audiovisuals

Autoria: 12 hores

Coautoria: 8 hores

Articles divulgatius en revistes i publicacions periòdiques especialitzades

Autoria: 4 hores

Coautoria: 2 hores

Obtenció de reconeixements públics i premis

8 hores

 Criteris d'avaluació de l'àrea d'aprenentatge

Només serà valorada la formació que tingui relació directa amb el lloc de treball i les funcions d'aquest.

A) Aprenentatge per a l'actualització i el perfeccionament:

1. S'inclouen en aquest apartat:

  • Els cursos impartits per les escoles d'administració pública o homologats per aquestes escoles.

  • Els cursos impartits en el marc dels acords de formació contínua i per a l'ocupació de les administracions públiques, per qualsevol administració pública i per les organitzacions sindicals.

  • Els seminaris, els congressos, les jornades d'estudi, així com els cursos o similars impartits o promoguts per les administracions públiques, les universitats, les corporacions de dret públic, les federacions o associacions d'entitats locals i altres centres o organismes oficials, que no estan inclosos a les lletres a) ib) anteriors, d'acord amb els criteris que s'exposen als apartats següents.

2. Es consideren centres o organismes oficials, als efectes de valorar la formació que imparteixen en aquest apartat del barem, a més de les entitats indicades anteriorment, les que s'indiquen a continuació, en els supòsits que també s'especifiquen:

  • Els organismes del sector públic instrumental administratiu (organismes autònoms i consorcis).

  • Els organismes del sector públic instrumental empresarial amb personificació pública que es regeixen pel dret privat (entitats públiques empresarials), quan la formació figura entre els seus fins públics, específicament determinats a la seva llei de creació.

  • Les fundacions del sector públic que tenen la formació entre els seus fins específicament determinats als estatuts que els regulen.

3. La formació impartida per les entitats que s'indiquen a les lletres b) i c) que no tenen entre els seus fins públics la formació té caràcter oficial en els casos següents:

  • Les accions formatives el contingut de les quals es correspon amb alguna de les seves finalitats públiques, les quals es valoren quan estan relacionades directament amb les funcions del lloc de treball convocat.

  • Les accions formatives promogudes per l'òrgan de l'administració pública del qual depenen, i així consta al certificat o queda acreditat a l'expedient, les quals es valoren sempre que estiguin relacionades amb les funcions del lloc de treball.

4. Quan el caràcter d'oficialitat de l'acció formativa no es dedueix del certificat o del títol que ho acredita, el tribunal de valoració ha de requerir la persona interessada perquè aporti la documentació acreditativa necessària per aclarir la naturalesa de l'entitat promotora.

5. Es valoren els diplomes, els títols, els certificats i altres documents acreditatius de l'acció formativa realitzada, sempre que indiquin les hores de durada, o el nivell en el cas dels cursos d'aplicació ofimàtica a nivell d'usuari. Si no indiquen el valor del crèdit, es considera que aquest correspon a deu hores de durada

6. La valoració de tota la formació es regeix pels criteris generals que s'indiquen a continuació:

  • Es valoren per a cada lloc de treball les accions formatives la matèria de les quals està directament relacionada amb les funcions pròpies del lloc de què es tracta.

  • Quan el certificat aportat no especifiqui l'àrea a què correspon l'activitat o l'activitat no coincideixi exactament amb una de les àrees relacionades, el Tribunal ha de considerar el contingut de l'acció formativa i el possible enquadrament dins d'una de les àrees o categories definides següents, perquè sigui valorat: 

Cursos i llocs per als quals s'ha de valorar

Cursos de l'àrea juridicoadministrativa

Tots els llocs de treball

Cursos de l'àrea economicopressupostària

Tots els llocs de treball

Cursos de l'àrea de gestió i desenvolupament de Recursos Humans

Tots els llocs de treball

Cursos de l'àrea de tecnologies de la informació i la comunicació

Tots els llocs de treball

Cursos de l'àrea de gestió de l'organització, la innovació i la qualitat

Tots els llocs de treball

Cursos de l'àrea de comunicació i habilitats personals

Tots els llocs de treball

Curs de l'àrea d'igualtat de gènere

Tots els llocs de treball

Cursos de prevenció de riscos laborals

Tots els llocs de treball

Els cursos no inclosos en la relació es valoren sempre que estiguin relacionats directament amb les funcions del lloc de treball sol·licitat

7. Els certificats acreditatius han d'indicar les hores de durada o els crèdits dels cursos. En cas que al diploma no s'especifiqui el valor dels crèdits, els crèdits anteriors al Pla Bolonya es valoraran a 10 hores per crèdit i els crèdits ECTS a 25 hores per crèdit.

a) No es valoren a l'apartat de formació els certificats que no indiquen les hores de durada de l'acció formativa, els cursos de doctorat o els derivats de processos selectius.

b) Els certificats dels cursos d'aplicació informàtica a nivell d'usuari han d'acreditar el nivell o el nombre d'hores de durada del curs. En cas que únicament indiquin el nivell d'usuari, els cursos de l'àrea de tecnologies de la informació i la comunicació, així com els corresponents a cadascuna de les aplicacions d'ofimàtica (OpenOffice o LibreOffice, Microsoft Office, correu electrònic, internet, etc) s'han de valorar d'acord amb la puntuació següent:

  1. Curs de nivell elemental: 10 h

  2. Curs de nivell mitjà: 20 h

  3. Curs de nivell superior: 40 h

Només es valora el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica. Se seguirà el mateix criteri en cas que s'acrediti la participació en cursos referits a diferents versions d'una mateixa aplicació ofimàtica.

c) Els certificats dels cursos relacionats amb la prevenció de riscos laborals han d'acreditar el nombre d'hores de durada del curs. La puntuació màxima que es pot obtenir com a resultat de la realització de cursos relacionats amb la prevenció de riscos laborals corresponents a 30 hores de formació.

B. Formació acadèmica i reglada:

1. Estudis que es valoren:

  • Es valoren, en aquest apartat, les titulacions acadèmiques (inclosos els cursos de postgrau) el caràcter oficial o l'equivalència de les quals tingui reconegut i establert el Ministeri d'Educació , Cultura i Esports, així com les titulacions universitàries no oficials (títols propis) i els crèdits dels títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis.

  • La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte pel que fa als títols de postgrau (especialista universitari, màster, doctor, etc.), els quals es valoren sempre.

  • En cap cas no s'ha de valorar una diplomatura si forma part del primer cicle d'una llicenciatura que és un requisit o objecte de valoració.

  • No es valora una titulació que s'exigeix, en la relació de llocs de treball, com a requisit específic per ocupar el lloc, ni la titulació necessària per accedir al cos corresponent. No obstant això, si la persona interessada acredita dues titulacions que compleixen el requisit per accedir al cos corresponent, en cas que la comissió tècnica consideri que una de les titulacions està relacionada directament amb les funcions del lloc de treball, ho ha de valorar com mèrit, i es considera que l'altra titulació és la que compleix el requisit per accedir al cos corresponent.

2. Es valoren en tot cas els estudis de postgrau, grau i de tècnic superior de formació professional (Nivell 1 de MECES) que es trobin directament relacionats amb les funcions del lloc de treball. En cas que aquestes titulacions no es trobin directament relacionades amb les funcions del lloc de treball, la puntuació es redueix a la meitat.

3. Es valoren les titulacions acadèmiques en relació amb els llocs de treball que s'indiquen a continuació:

  • Els títols de postgrau (doctor, màster i títols propis de postgrau) es valoren per a tots els llocs de treball.

  • Per als llocs de treball adscrits al grup A1 o als grups A1/A2:

- Es valoren a partir de la segona titulació de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent.

- També es valoren, per a aquests llocs de treball, com a titulacions addicionals, les diplomatures universitàries, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent.

  • Per als llocs de treball adscrits al grup A2 o als grups A2/C1:

- Es valoren a partir de la primera titulació de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, enginyeria superior, arquitectura o equivalent.

- Es valoren a partir de la segona titulació de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent.

- També es valoren, per a aquests llocs de treball, com a titulacions addicionals, les de tècnic/a superior de formació professional o equivalent.

  • Per als llocs de treball adscrits al grup C1 o als grups C1/C2:

- Es valoren a partir de la primera titulació de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent, així com de la primera titulació de diplomatura , primer cicle universitari, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica o equivalent.

- Es valoren a partir de la segona titulació de tècnic/a superior de formació professional o equivalent, o de la primera titulació si s'ha acreditat el títol de batxillerat per ingressar al cos.

- També es valoren com a titulacions addicionals les de tècnic/a mitjà de formació professional o equivalent.

  • Per als llocs de treball adscrits al grup C2:

- Es valoren a partir de la primera titulació universitària, així com de la primera titulació de tècnic/a superior de formació professional o equivalent i el títol de batxillerat.

- Es valoren a partir de la segona titulació de tècnic/a de formació professional o equivalent, o de la primera si s'ha acreditat el títol de graduat en educació secundària per ingressar al cos.

  • Per als llocs de treball adscrits a les Agrupacions Professionals sense requisit de titulació (antic grup E):

- Es valora a partir de la primera titulació acadèmica.

C) Formació en llengües del Marc Europeu Comú:

1. Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les escoles oficials d'idiomes (EOI), de les universitats, de l'EBAP, d'altres escoles d'administració pública i de les altres entitats amb les equivalències següents:

Alemany

A1

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A1 Start Deutsch 1

A2

Títol de nivell elemental EOI Europäisches Sprachenzertifikat A2 Start Deutsch 2

B1

Títol de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B1

Zertifikat Deutsch

 B2

Títol de nivell avançat EOI ( = certificat de nivell superior; certificat d'aptitud) Diplomat/ada universitari/a especialista llengua alemanya ( mestre o altres) Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzu gang Stufe 1 (DSH-1)

Deutsch B2

-Zertifikat B2

Test Deutsch als Fremdsprache (TestDaF) – TDN

 C1

Europäisches

Sprachenzertifikat

Goethe

3ZMP)

 C2

Llicenciat en filologia alemanya

Llicenciat en traducció i interpretació: llengua alemanya den Hochschulzugang Stufe 3 (DSH-3 Sprachenzertifikat

Sprachprüfung

 

Francès

A1

DELF (Diplôme d'Études a Langue Française) A1

A2

Títol de nivell elemental EOI DELF A2

B1

Títol de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental) DELF B1

 B2

Títol de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d'aptitud) Diplomat/ada universitari especialista llengua francesa (mestre o altres) DELF B2

C1

DALF (Diplôme Approfondi de Langue Française) C1

 C2

Llicenciat/ada en filologia francesa

Llicenciat/ada en traducció i interpretació: Llengua francesa DALF C2

2. Per a una mateixa llengua només es valora el nivell superior dels acreditats.

3. Quan els coneixements d'una llengua són un requisit del lloc de treball, es valoren els nivells superiors al que estigui establert com a requisit, amb els criteris indicats.

4. Es poden valorar simultàniament llengües diferents, amb els criteris esmentats.

5. En cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat, l'equivalència de nivells o sobre la puntuació que cal atorgar d'acord amb les bases, es pot sol·licitar un informe a les escoles oficials d'idiomes.

D) Coneixements de llengua catalana:

1. Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, els expedits o homologats per l'òrgan competent de la comunitat autònoma o els que hagin estat declarats equivalents, corresponents als nivells de coneixements que s'indiquen a la taula de baremació .

2. Només es valora el certificat del nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre  ,  certificat.

3. En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ocupació del lloc de treball a què es concursa amb la puntuació assenyalada a la taula de baremació, sense minoracions. En cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat o sobre la puntuació que cal atorgar, es pot sol·licitar un informe a l'òrgan competent de la Comunitat  Autònoma.

Criteris d'avaluació de l'àrea d'aprenentatge

1. Únicament serà valorat el desenvolupament de les activitats descrites a la taula de baremació quan el contingut de les mateixes estigui directament relacionat amb les funcions pròpies del lloc de què es tracta.

 A aquest efecte, el tribunal de valoració ha d'aplicar per a cada lloc de treball els criteris de valoració que s'indiquen a continuació:

Cursos i llocs per als quals cal valorar

Cursos de l'àrea juridicoadministrativa

Tots els llocs de treball

Cursos de l'àrea econòmic-pressupostària

Tots els llocs de treball

Cursos de l'àrea de gestió i desenvolupament de Recursos Humans

Tots els llocs de treball

Cursos de l'àrea de tecnologies de la informació i la comunicació

Tots els llocs de treball

Cursos de l'àrea de gestió de l'organització i la innovació

Tots els llocs de treball

Cursos de l'àrea de comunicació i habilitats personals

Tots els llocs de treball

Cursos de l'àrea d'igualtat de gènere

Tots els llocs de treball

Cursos de prevenció de riscos laborals

Tots els llocs de treball

2. Quant als apartats relatius a l'elaboració de material per a la transmissió i difusió del coneixement, a l'autoria de llibres, recopilacions normatives comentades o edicions equivalents a altres suports audiovisuals i la publicació d'articles divulgatius a revistes i publicacions periòdiques especialitzades, se seguiran en la seva valoració les següents regles:

  • Es valoren les publicacions amb ISBN o ISSN, o dipòsit legal, sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats directament amb les funcions del lloc sol·licitat.

  • En el cas de documents en format electrònic, per ser valorats han d'anar acompanyats d'un informe en què l'organisme emissor certifiqui a quina base de dades bibliogràfica apareix la publicació. En aquest document s'han d'indicar, a més, les dades següents: el títol de la publicació, autor o autors, data de la publicació i dipòsit legal>>

   

Document signat electrònicament (30 de juny de 2022)

SGT.: El secretari

Carlos A. Llorente Sánchez