Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 364904
Acord del Consell Executiu per donar compte i per finalitzades les comprovacions, i revocar la concessió i aprovar el reintegrament a una persona beneficiària, de la convocatòria d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 27 de juny de 2022, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:

«El Consell Insular d'Eivissa va aprovar, en el Consell Executiu de data 1 de febrer de 2021, un conveni amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per concedir ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres que consta en el present expedient amb CSV núm. 13525176567727511730.

El Consell Insular d'Eivissa, donant compliment als compromisos adquirits mitjançant el conveni signat amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans esmentat, va aprovar les bases de la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la Covid-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, que varen ser publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 16, de 6 de febrer de 2021, i l'extracte de la convocatòria el dia 9 de febrer de 2021, en el BOIB núm. 17. Aquestes bases varen ser publicades a la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS), amb núm. referència IGAE 548016.

La línea de subvencions estava inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions 2020-2022 (BOIB núm. 20 de data 15-02-20), amb modificació publicada en el BOIB núm. 13, de data 30 de gener de 2021.

L'objectiu principal de la convocatòria esmentada, era concedir ajudes a les persones físiques i jurídiques amb establiments oberts a l'illa d'Eivissa i que s'han vist afectats per les restriccions aprovades per l'Acord del Consell de Govern de dia 11 de gener de 2021 pel qual es declarava la fase 4, per tal de mitigar els efectes econòmics de les restriccions i garantir la continuïtat de l'activitat dels sectors afectats.

Pel que fa als requisits que havien de reunir els beneficiaris de la subvenció, les bases establien en el seu punt 2 quins eren aquests requisits. Les ajudes anaven dirigides a les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que fossin titulars d'un negoci que pertanyés a algun dels sector econòmics que es detallaven en el mateix apartat i que corresponien, principalment, als sectors afectats per les mesures aprovades per l'Acord de Consell de Govern de dia 11 de gener de 2021. En el mateix punt 2 s'enumeraven les condicions i requisits que han de complir el beneficiari, l'activitat que desenvolupa i per a la qual demana l'ajuda i també el centre o establiment en el qual desenvolupa l'activitat.

Els punts 5 i 6 de les bases definien la forma, el lloc i el termini de presentació de les sol·licituds així com la documentació que havien d'aportar per acreditar el compliment dels requisits que es requereixen als beneficiaris, que era mitjançant la presentació d'una declaració responsable, amb la finalitat d'agilitzar la tramitació administrativa i reduir els temps de resolució dels expedients. Així, no obstant, el punt 5 advertia que “d'acord amb l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, "La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que sigui, en el seu cas, requerida per acreditar el compliment del que s'hagi declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tingui constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a les quals hi hagués lloc.". De la mateixa manera que el punt 8 determina que correspon al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa, efectuar“d'ofici totes les actuacions necessàries per determinar, saber i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de resoldre la concessió dels ajuts”.

Tal i com s'ha esmentat anteriorment, la documentació justificativa per a ser persona beneficiaria de la present convocatòria, s'acreditava mitjançant una declaració responsable dels requisits establerts al punt 2 de les bases.

En la tramitació dels expedients individuals de les persones sol·licitants, s'ha anat comprovant els requisits que constaven a l'expedient i al Consell Insular, com és el cas del requisit de trobar-se al corrent de les obligacions econòmiques amb les administracions estatals i autonòmica així com del Consell, que que els establiments estiguessin a l'illa d'Eivissa, que les persones beneficiàries tenguessin el domicili fiscal a l'illa d'Eivissa, així com que s'hagués presentat la sol·licitud i/o inscripció al registre d'establiment turístic del Consell Insular, de les persones físiques o jurídiques amb activitat turística.

Posteriorment a la concessió de les ajudes, es varen remetre els llistats dels establiments de les persones beneficiaries a cada ajuntament corresponent, als efectes que l'ajuntament comprovés si es disposava de la sol·licitud i/o obtenció del títol habilitant d'exercici de l'activitat sol·licitada per part dels beneficiares, de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears.

Així mateix, en data 11 de febrer de 2022, el Consell Executiu va acordar aprovar les comprovacions pendents de realitzar respecte del compliment dels requisits assumits per part de les persones beneficiàries, mitjançant les declaracions responsables individuals respecte de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears (publicada en el BOIB núm. 16, de 6 de febrer de 2021), mitjançant la tècnica de mostreig aleatori simple, per les següents comprovacions:

- Comprovació que el nombre de treballadors que tengui la persona beneficiària sigui inferior a 50:

Per a totes les persones físiques i jurídiques beneficiàries a la data actual, segons l'ordre de concessió de la subvenció, essent el primer, la primera persona beneficiària de la resolució de data 18 de febrer, i el darrer, la darrera persona beneficiària de 20 de desembre, (sense tenir en compte, per l'ordre, les rectificacions de resolucions, havent eliminat de la llista aquelles persones que han desistit, i les que són objecte de revocació segons la present proposta). Es començarà a contar, a des del número obtingut del darrer número del CSV (posició unitats), del certificat de la sessió del Consell Executiu corresponent a la present proposta, i es realitzarà la comprovació a cada 10 persones de la llista.

- Comprovació que les persones beneficiàries constaven d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb activitat d'alta en el moment en què s'adopta l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària:

Segons l'ordre de concessió de la subvenció, essent el primer, la primera persona beneficiària de la resolució de data 18 de febrer, i el darrer, la darrera persona beneficiària de la resolució de data 7 de setembre de 2021, (sense tenir en compte, per l'ordre, les rectificacions de resolucions, i haguent eliminat de la llista aquelles persones que han desistit, i les que són objecte de revocació segons la present proposta). Es començarà a contar, des del penúltim número obtingut del CSV (posició desenes), del certificat de la sessió del Consell Executiu corresponent a la present proposta, i es realitzarà la comprovació cada 10 persones de la llista, que en el cas que l'expedient de la persona resultant constés ja aquesta informació, s'agafarà l'expedient posterior, i si també s'ha comprovat prèviament el requisit, s'agafarà l'expedient anterior (sense que aquesta selecció de l'expedient posterior, o anterior, afecti a la prelació establerta inicialment).

Una vegada emès el certificat del Consell Executiu, es va emetre informe amb la relació dels expedients s'havien de comprovar, aplicant la comprovació aleatòria aprovada. L'informe consta a l'expedient 2021/2161Z, amb CSV núm. xxxxxxxxx.

Posteriorment s'ha anat requerint a les persones beneficiàries resultants de la comprovació, l'acreditació del compliment de requisit a comprovar, havent acreditat totes elles el compliment del requisit, a excepció de l'entitat amb CIF B16646879, que havent-se enviat la notificació en data 25 de març de 2022, aquesta va expirar, i també han set infructuosos els intents de contacte per totes les vies amb l'entitat. Per tant aquesta entitat no ha s'acreditat el compliment del requisit següent:

Que constaven d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb activitat d'alta en el moment en què s'adopta l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària.

El Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), atribueix al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, “l'activitat competencial pròpia del Consell Insular d'Eivissa en relació amb la matèria d'artesania; promoció de la moda; comerç i desenvolupament empresarial; industria i vigilància de marques.”

El Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), en el seu punt tercer, apartat e), atribueix al Consell Executiu la competència per aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions d'import superior a quinze mil euros (15.000,00 €), fet pel qual correspon a aquest òrgan l'aprovació d'aquest convocatòria per import de quatre milions set-cents setanta mil euros (4.770.000,00 €).

En data 20 de juny de 2022, la cap de secció ha elevat a la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, informe proposta favorable en el que es dona compte i per finalitzades les comprovacions, i revocar la concessió i aprovar el reintegrament a una persona beneficiària, de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears.

En virtut de tot l'anterior, de conformitat amb l'article 72.d del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016), s'eleva al Consell Executiu, la següent

PROPOSTA D'ACORD

PRIMER.- Donar compte del resultat de les comprovacions efectuades en virtut de l'acord tercer del Consell Executiu de data 11 de febrer de 2022 i donar per finalitzades les comprovacions a efectuar per part de l'òrgan gestor, sense perjudici de les comprovacions de control financer que pugui efectuar el Departament de Intervenció, en relació a la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears.

Les persones beneficiàries i el requisit a comprovar, han estat les següents, segons s'indica a l'informe que consta a l'expedient amb CSV. xxxxxxxxx:

Respecte el requisit, que constaven d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb activitat d'alta en el moment en què s'adopta l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària.

NUM. EXPEDIENT

BENEFICIARI

RESULTAT COMPROVACIÓ REQUISIT

2021/2250B

B57460743

ACREDITAT

2021/2286R

43116898V

ACREDITAT

2021/2288A

B57738361

ACREDITAT

2021/2237K

37389206S

ACREDITAT

2021/2565G

41436116Y

ACREDITAT

2021/2484S

B57908089

ACREDITAT

2021/2449A

E07282049

ACREDITAT

2021/2667Z

B16535296

ACREDITAT

2021/2738Q

41460958P

ACREDITAT

2021/2682Y

41449299X

ACREDITAT

2021/2763H

B07866411

ACREDITAT

2021/2566M

X1310715Z

ACREDITAT

2021/2846D

E16570046

ACREDITAT

2021/2548X

70508386T

ACREDITAT

2021/2483Z

B16624066

ACREDITAT

2021/2895N

34625736H

ACREDITAT

2021/2735J

B57241507

ACREDITAT

2021/2832H

41439216R

ACREDITAT

2021/2642N

B16646879

NO ACREDITAT

2021/2993H

34020720V

ACREDITAT

2021/3126J

26471241N

ACREDITAT

2021/3220S

B57963746

ACREDITAT

2021/3105S

41422952K

ACREDITAT

2021/2966Z

X2109939B

ACREDITAT

2021/3279M

X3764077N

ACREDITAT

2021/3036S

J07618051

ACREDITAT

2021/2814T

49416670C

ACREDITAT

2021/3158E

E57802738

ACREDITAT

2021/2471W

B16672586

ACREDITAT

2021/2958Y

4530890M

ACREDITAT

2021/3389T

47252147G

ACREDITAT

2021/3082S

46954218V

ACREDITAT

2021/3516N

E16634115

ACREDITAT

2021/2855H

E07286065

ACREDITAT

2021/3294C

41433815M

ACREDITAT

2021/3486M

18222188R

ACREDITAT

2021/4264R

X0648611B

ACREDITAT

2021/3471J

E16500563

ACREDITAT

2021/3693M

75012237Z

ACREDITAT

2021/3787F

Y0518063W

ACREDITAT

2021/3547C

E57836249

ACREDITAT

2021/3801K

41450555R

ACREDITAT

2021/3562N

E16673238

ACREDITAT

2021/2509V

A07457542

ACREDITAT

2021/3642T

E07808116

ACREDITAT

2021/4438Z

J57789273

ACREDITAT

2021/4592F

46957968H

ACREDITAT

2021/3947Y

B07941297

ACREDITAT

2021/4537K

X8099321D

ACREDITAT

2021/3954J

B57114613

ACREDITAT

2021/3775H

47250624E

ACREDITAT

2021/4733X

47405413K

ACREDITAT

2021/3743D

74489677Z

ACREDITAT

2021/3437W

B57431892

ACREDITAT

2021/3433K

X2518829F

ACREDITAT

2021/3629X

55466102S

ACREDITAT

2021/3398D

E07292410

ACREDITAT

2021/4882K

47256612F

ACREDITAT

2021/4702W

B67450403

ACREDITAT

2021/4427A

B57596363

ACREDITAT

2021/4895B

B57484016

ACREDITAT

Respecte al requisit que el nombre de treballadors que tengui la persona beneficiària durant l'any 2020 fos inferior a 50:

NUM. EXPEDIENT

BENEFICIARI

RESULTAT COMPROVACIÓ REQUISIT

2021/2412N

74613247M

ACREDITAT

2021/2251N

41436745Z

ACREDITAT

2021/2392S

41458780S

ACREDITAT

2021/2327L

Y3071697S

ACREDITAT

2021/2276Z

B57678765

ACREDITAT

2021/2576S

B57754160

ACREDITAT

2021/2545F

41437479N

ACREDITAT

2021/2863A

X4459865G

ACREDITAT

2021/2487H

B07452782

ACREDITAT

2021/2813E

B07413081

ACREDITAT

2021/2514E

41452972A

ACREDITAT

2021/2750M

77757619R

ACREDITAT

2021/2884R

47251407T

ACREDITAT

2021/2593D

46952717B

ACREDITAT

20212749G

B07716822

ACREDITAT

2021/2553S

26766485M

ACREDITAT

2021/2886A

Y4331796J

ACREDITAT

2021/3099D

X5760698A

ACREDITAT

2021/2893X

B57031668

ACREDITAT

2021/3108H

X5126707F

ACREDITAT

2021/3044T

B57341901

ACREDITAT

2021/3277A

B16646168

ACREDITAT

2021/2888M

E16536849

ACREDITAT

2021/3288Z

B16551707

ACREDITAT

2021/2719C

47017503Y

ACREDITAT

2021/3314V

X3099280F

ACREDITAT

2021/2954W

71772330W

ACREDITAT

2021/3339L

41449091D

ACREDITAT

2021/3415A

B16585291

ACREDITAT

2021/3132L

E57127235

ACREDITAT

2021/2829S

Y4188911G

ACREDITAT

2021/3265Z

Y2151294A

ACREDITAT

2021/3908J

E57388324

ACREDITAT

2021/3917E

B07938251

ACREDITAT

2021/3518Z

41438811X

ACREDITAT

2021/3965R

B57998353

ACREDITAT

2021/3057J

B57662421

ACREDITAT

2021/3729H

B57496804

ACREDITAT

2021/3466P

B16507766

ACREDITAT

2021/3853G

X3251560G

ACREDITAT

2021/3435T

41444421P

ACREDITAT

2021/3074F

46958275A

ACREDITAT

2021/4018P

X5410615A

ACREDITAT

2021/3814B

A07258999

ACREDITAT

2021/3790X

38503263K

ACREDITAT

2021/3344R

B16617151

ACREDITAT

2021/3065K

46955476X

ACREDITAT

2021/4090B

41435057M

ACREDITAT

2021/3736W

41448662V

ACREDITAT

2021/4593P

41450373A

ACREDITAT

2021/4562T

X5733627A

ACREDITAT

2021/4067B

46955970K

ACREDITAT

2021/4497G

B57399925

ACREDITAT

2021/4077K

44351451E

ACREDITAT

2021/3749S

B57434227

ACREDITAT

2021/4096V

B97863708

ACREDITAT

2021/4396H

X3729951H

ACREDITAT

2021/4740V

E57973299

ACREDITAT

2021/3267Q

X4847157E

ACREDITAT

2021/3765P

24128734D

ACREDITAT

2021/2890F

41450843J

ACREDITAT

SEGON.- Revocar la concessió de la subvenció atorgada a la persona beneficiària que a continuació es relaciona, per no haver acreditat el compliment del requisit 2.1 i 2.4 d), en relació a que constava d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, en el moment en què s'adopta l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària, de les bases de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears (publicada en el BOIB núm. 16, de 6 de febrer de 2021):

PERSONA SOL·LICITANT

CIF

EXPEDIENT

RESOLUCIÓ

xxxxxxxxxxxxxxx

B16646879

2021/2642N

 

 

TERCER.- Iniciar el procediment de reintegrament de l'import de 4.500 €, de conformitat amb el punt 11 de les bases de la convocatòria, així com dels interessos que legalment siguin exigibles, a la persona beneficiària que a continuació és relaciona, que és la que ha rebut l'ingrés de l'ajuda, atesa la causa prevista en l'art. 37.1.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. El reintegrament, es podrà efectuar, en una sola vegada per l'import total a reintegrar amb els interessos i en el termini que correspongui, o bé de conformitat amb el previst a la base 44 del Pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2022, i, a petició de la persona afectada, el reintegrament es podrà ajornar o fraccionar, per a minimitzar l'afectació de l'import de la devolució que han de realitzar les referides persones.

 

PERSONA SOL·LICITANT

CIF

EXPEDIENT

xxxxxxxxxxxxxxx

B16646879

2021/2642N

QUART. Notificar a les persones interessades, mitjançant la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, l'acord corresponent objecte de la present proposta:

Que aquest acte no esgota la via administrativa i contra ell podeu interposar, davant la Comissió de Govern, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136 de 18/09/10, correcció al BOIB núm. 148 de 14/10/10, modificació BOIB núm. 48 de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.»

 

Eivissa, 30 de juny de 2022

La cap de Secció d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal Olga Torres Ribas