Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 364904
Acord del Consell Executiu per donar compte i per finalitzades les comprovacions, i revocar la concessió i aprovar el reintegrament a una persona beneficiària, de la convocatòria d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears
El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 27 de juny de 2022, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:
«El Consell Insular d'Eivissa va aprovar, en el Consell Executiu de data 1 de febrer de 2021, un conveni amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per concedir ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres que consta en el present expedient amb CSV núm. 13525176567727511730.
El Consell Insular d'Eivissa, donant compliment als compromisos adquirits mitjançant el conveni signat amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans esmentat, va aprovar les bases de la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la Covid-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, que varen ser publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 16, de 6 de febrer de 2021, i l'extracte de la convocatòria el dia 9 de febrer de 2021, en el BOIB núm. 17. Aquestes bases varen ser publicades a la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS), amb núm. referència IGAE 548016.
La línea de subvencions estava inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions 2020-2022 (BOIB núm. 20 de data 15-02-20), amb modificació publicada en el BOIB núm. 13, de data 30 de gener de 2021.
L'objectiu principal de la convocatòria esmentada, era concedir ajudes a les persones físiques i jurídiques amb establiments oberts a l'illa d'Eivissa i que s'han vist afectats per les restriccions aprovades per l'Acord del Consell de Govern de dia 11 de gener de 2021 pel qual es declarava la fase 4, per tal de mitigar els efectes econòmics de les restriccions i garantir la continuïtat de l'activitat dels sectors afectats.
Pel que fa als requisits que havien de reunir els beneficiaris de la subvenció, les bases establien en el seu punt 2 quins eren aquests requisits. Les ajudes anaven dirigides a les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que fossin titulars d'un negoci que pertanyés a algun dels sector econòmics que es detallaven en el mateix apartat i que corresponien, principalment, als sectors afectats per les mesures aprovades per l'Acord de Consell de Govern de dia 11 de gener de 2021. En el mateix punt 2 s'enumeraven les condicions i requisits que han de complir el beneficiari, l'activitat que desenvolupa i per a la qual demana l'ajuda i també el centre o establiment en el qual desenvolupa l'activitat.
Els punts 5 i 6 de les bases definien la forma, el lloc i el termini de presentació de les sol·licituds així com la documentació que havien d'aportar per acreditar el compliment dels requisits que es requereixen als beneficiaris, que era mitjançant la presentació d'una declaració responsable, amb la finalitat d'agilitzar la tramitació administrativa i reduir els temps de resolució dels expedients. Així, no obstant, el punt 5 advertia que “d'acord amb l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, "La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que sigui, en el seu cas, requerida per acreditar el compliment del que s'hagi declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tingui constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a les quals hi hagués lloc.". De la mateixa manera que el punt 8 determina que correspon al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa, efectuar“d'ofici totes les actuacions necessàries per determinar, saber i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de resoldre la concessió dels ajuts”.
Tal i com s'ha esmentat anteriorment, la documentació justificativa per a ser persona beneficiaria de la present convocatòria, s'acreditava mitjançant una declaració responsable dels requisits establerts al punt 2 de les bases.
En la tramitació dels expedients individuals de les persones sol·licitants, s'ha anat comprovant els requisits que constaven a l'expedient i al Consell Insular, com és el cas del requisit de trobar-se al corrent de les obligacions econòmiques amb les administracions estatals i autonòmica així com del Consell, que que els establiments estiguessin a l'illa d'Eivissa, que les persones beneficiàries tenguessin el domicili fiscal a l'illa d'Eivissa, així com que s'hagués presentat la sol·licitud i/o inscripció al registre d'establiment turístic del Consell Insular, de les persones físiques o jurídiques amb activitat turística.
Posteriorment a la concessió de les ajudes, es varen remetre els llistats dels establiments de les persones beneficiaries a cada ajuntament corresponent, als efectes que l'ajuntament comprovés si es disposava de la sol·licitud i/o obtenció del títol habilitant d'exercici de l'activitat sol·licitada per part dels beneficiares, de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears.
Així mateix, en data 11 de febrer de 2022, el Consell Executiu va acordar aprovar les comprovacions pendents de realitzar respecte del compliment dels requisits assumits per part de les persones beneficiàries, mitjançant les declaracions responsables individuals respecte de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears (publicada en el BOIB núm. 16, de 6 de febrer de 2021), mitjançant la tècnica de mostreig aleatori simple, per les següents comprovacions:
- Comprovació que el nombre de treballadors que tengui la persona beneficiària sigui inferior a 50:
Per a totes les persones físiques i jurídiques beneficiàries a la data actual, segons l'ordre de concessió de la subvenció, essent el primer, la primera persona beneficiària de la resolució de data 18 de febrer, i el darrer, la darrera persona beneficiària de 20 de desembre, (sense tenir en compte, per l'ordre, les rectificacions de resolucions, havent eliminat de la llista aquelles persones que han desistit, i les que són objecte de revocació segons la present proposta). Es començarà a contar, a des del número obtingut del darrer número del CSV (posició unitats), del certificat de la sessió del Consell Executiu corresponent a la present proposta, i es realitzarà la comprovació a cada 10 persones de la llista.
- Comprovació que les persones beneficiàries constaven d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb activitat d'alta en el moment en què s'adopta l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària:
Segons l'ordre de concessió de la subvenció, essent el primer, la primera persona beneficiària de la resolució de data 18 de febrer, i el darrer, la darrera persona beneficiària de la resolució de data 7 de setembre de 2021, (sense tenir en compte, per l'ordre, les rectificacions de resolucions, i haguent eliminat de la llista aquelles persones que han desistit, i les que són objecte de revocació segons la present proposta). Es començarà a contar, des del penúltim número obtingut del CSV (posició desenes), del certificat de la sessió del Consell Executiu corresponent a la present proposta, i es realitzarà la comprovació cada 10 persones de la llista, que en el cas que l'expedient de la persona resultant constés ja aquesta informació, s'agafarà l'expedient posterior, i si també s'ha comprovat prèviament el requisit, s'agafarà l'expedient anterior (sense que aquesta selecció de l'expedient posterior, o anterior, afecti a la prelació establerta inicialment).
Una vegada emès el certificat del Consell Executiu, es va emetre informe amb la relació dels expedients s'havien de comprovar, aplicant la comprovació aleatòria aprovada. L'informe consta a l'expedient 2021/2161Z, amb CSV núm. xxxxxxxxx.
Posteriorment s'ha anat requerint a les persones beneficiàries resultants de la comprovació, l'acreditació del compliment de requisit a comprovar, havent acreditat totes elles el compliment del requisit, a excepció de l'entitat amb CIF B16646879, que havent-se enviat la notificació en data 25 de març de 2022, aquesta va expirar, i també han set infructuosos els intents de contacte per totes les vies amb l'entitat. Per tant aquesta entitat no ha s'acreditat el compliment del requisit següent:
Que constaven d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb activitat d'alta en el moment en què s'adopta l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària.
El Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), atribueix al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, “l'activitat competencial pròpia del Consell Insular d'Eivissa en relació amb la matèria d'artesania; promoció de la moda; comerç i desenvolupament empresarial; industria i vigilància de marques.”
El Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), en el seu punt tercer, apartat e), atribueix al Consell Executiu la competència per aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions d'import superior a quinze mil euros (15.000,00 €), fet pel qual correspon a aquest òrgan l'aprovació d'aquest convocatòria per import de quatre milions set-cents setanta mil euros (4.770.000,00 €).
En data 20 de juny de 2022, la cap de secció ha elevat a la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, informe proposta favorable en el que es dona compte i per finalitzades les comprovacions, i revocar la concessió i aprovar el reintegrament a una persona beneficiària, de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears.
En virtut de tot l'anterior, de conformitat amb l'article 72.d del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016), s'eleva al Consell Executiu, la següent
PROPOSTA D'ACORD
PRIMER.- Donar compte del resultat de les comprovacions efectuades en virtut de l'acord tercer del Consell Executiu de data 11 de febrer de 2022 i donar per finalitzades les comprovacions a efectuar per part de l'òrgan gestor, sense perjudici de les comprovacions de control financer que pugui efectuar el Departament de Intervenció, en relació a la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears.
Les persones beneficiàries i el requisit a comprovar, han estat les següents, segons s'indica a l'informe que consta a l'expedient amb CSV. xxxxxxxxx:
Respecte el requisit, que constaven d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb activitat d'alta en el moment en què s'adopta l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària.
NUM. EXPEDIENT |
BENEFICIARI |
RESULTAT COMPROVACIÓ REQUISIT |
---|---|---|
2021/2250B |
B57460743 |
ACREDITAT |
2021/2286R |
43116898V |
ACREDITAT |
2021/2288A |
B57738361 |
ACREDITAT |
2021/2237K |
37389206S |
ACREDITAT |
2021/2565G |
41436116Y |
ACREDITAT |
2021/2484S |
B57908089 |
ACREDITAT |
2021/2449A |
E07282049 |
ACREDITAT |
2021/2667Z |
B16535296 |
ACREDITAT |
2021/2738Q |
41460958P |
ACREDITAT |
2021/2682Y |
41449299X |
ACREDITAT |
2021/2763H |
B07866411 |
ACREDITAT |
2021/2566M |
X1310715Z |
ACREDITAT |
2021/2846D |
E16570046 |
ACREDITAT |
2021/2548X |
70508386T |
ACREDITAT |
2021/2483Z |
B16624066 |
ACREDITAT |
2021/2895N |
34625736H |
ACREDITAT |
2021/2735J |
B57241507 |
ACREDITAT |
2021/2832H |
41439216R |
ACREDITAT |
2021/2642N |
B16646879 |
NO ACREDITAT |
2021/2993H |
34020720V |
ACREDITAT |
2021/3126J |
26471241N |
ACREDITAT |
2021/3220S |
B57963746 |
ACREDITAT |
2021/3105S |
41422952K |
ACREDITAT |
2021/2966Z |
X2109939B |
ACREDITAT |
2021/3279M |
X3764077N |
ACREDITAT |
2021/3036S |
J07618051 |
ACREDITAT |
2021/2814T |
49416670C |
ACREDITAT |
2021/3158E |
E57802738 |
ACREDITAT |
2021/2471W |
B16672586 |
ACREDITAT |
2021/2958Y |
4530890M |
ACREDITAT |
2021/3389T |
47252147G |
ACREDITAT |
2021/3082S |
46954218V |
ACREDITAT |
2021/3516N |
E16634115 |
ACREDITAT |
2021/2855H |
E07286065 |
ACREDITAT |
2021/3294C |
41433815M |
ACREDITAT |
2021/3486M |
18222188R |
ACREDITAT |
2021/4264R |
X0648611B |
ACREDITAT |
2021/3471J |
E16500563 |
ACREDITAT |
2021/3693M |
75012237Z |
ACREDITAT |
2021/3787F |
Y0518063W |
ACREDITAT |
2021/3547C |
E57836249 |
ACREDITAT |
2021/3801K |
41450555R |
ACREDITAT |
2021/3562N |
E16673238 |
ACREDITAT |
2021/2509V |
A07457542 |
ACREDITAT |
2021/3642T |
E07808116 |
ACREDITAT |
2021/4438Z |
J57789273 |
ACREDITAT |
2021/4592F |
46957968H |
ACREDITAT |
2021/3947Y |
B07941297 |
ACREDITAT |
2021/4537K |
X8099321D |
ACREDITAT |
2021/3954J |
B57114613 |
ACREDITAT |
2021/3775H |
47250624E |
ACREDITAT |
2021/4733X |
47405413K |
ACREDITAT |
2021/3743D |
74489677Z |
ACREDITAT |
2021/3437W |
B57431892 |
ACREDITAT |
2021/3433K |
X2518829F |
ACREDITAT |
2021/3629X |
55466102S |
ACREDITAT |
2021/3398D |
E07292410 |
ACREDITAT |
2021/4882K |
47256612F |
ACREDITAT |
2021/4702W |
B67450403 |
ACREDITAT |
2021/4427A |
B57596363 |
ACREDITAT |
2021/4895B |
B57484016 |
ACREDITAT |
Respecte al requisit que el nombre de treballadors que tengui la persona beneficiària durant l'any 2020 fos inferior a 50:
NUM. EXPEDIENT |
BENEFICIARI |
RESULTAT COMPROVACIÓ REQUISIT |
---|---|---|
2021/2412N |
74613247M |
ACREDITAT |
2021/2251N |
41436745Z |
ACREDITAT |
2021/2392S |
41458780S |
ACREDITAT |
2021/2327L |
Y3071697S |
ACREDITAT |
2021/2276Z |
B57678765 |
ACREDITAT |
2021/2576S |
B57754160 |
ACREDITAT |
2021/2545F |
41437479N |
ACREDITAT |
2021/2863A |
X4459865G |
ACREDITAT |
2021/2487H |
B07452782 |
ACREDITAT |
2021/2813E |
B07413081 |
ACREDITAT |
2021/2514E |
41452972A |
ACREDITAT |
2021/2750M |
77757619R |
ACREDITAT |
2021/2884R |
47251407T |
ACREDITAT |
2021/2593D |
46952717B |
ACREDITAT |
20212749G |
B07716822 |
ACREDITAT |
2021/2553S |
26766485M |
ACREDITAT |
2021/2886A |
Y4331796J |
ACREDITAT |
2021/3099D |
X5760698A |
ACREDITAT |
2021/2893X |
B57031668 |
ACREDITAT |
2021/3108H |
X5126707F |
ACREDITAT |
2021/3044T |
B57341901 |
ACREDITAT |
2021/3277A |
B16646168 |
ACREDITAT |
2021/2888M |
E16536849 |
ACREDITAT |
2021/3288Z |
B16551707 |
ACREDITAT |
2021/2719C |
47017503Y |
ACREDITAT |
2021/3314V |
X3099280F |
ACREDITAT |
2021/2954W |
71772330W |
ACREDITAT |
2021/3339L |
41449091D |
ACREDITAT |
2021/3415A |
B16585291 |
ACREDITAT |
2021/3132L |
E57127235 |
ACREDITAT |
2021/2829S |
Y4188911G |
ACREDITAT |
2021/3265Z |
Y2151294A |
ACREDITAT |
2021/3908J |
E57388324 |
ACREDITAT |
2021/3917E |
B07938251 |
ACREDITAT |
2021/3518Z |
41438811X |
ACREDITAT |
2021/3965R |
B57998353 |
ACREDITAT |
2021/3057J |
B57662421 |
ACREDITAT |
2021/3729H |
B57496804 |
ACREDITAT |
2021/3466P |
B16507766 |
ACREDITAT |
2021/3853G |
X3251560G |
ACREDITAT |
2021/3435T |
41444421P |
ACREDITAT |
2021/3074F |
46958275A |
ACREDITAT |
2021/4018P |
X5410615A |
ACREDITAT |
2021/3814B |
A07258999 |
ACREDITAT |
2021/3790X |
38503263K |
ACREDITAT |
2021/3344R |
B16617151 |
ACREDITAT |
2021/3065K |
46955476X |
ACREDITAT |
2021/4090B |
41435057M |
ACREDITAT |
2021/3736W |
41448662V |
ACREDITAT |
2021/4593P |
41450373A |
ACREDITAT |
2021/4562T |
X5733627A |
ACREDITAT |
2021/4067B |
46955970K |
ACREDITAT |
2021/4497G |
B57399925 |
ACREDITAT |
2021/4077K |
44351451E |
ACREDITAT |
2021/3749S |
B57434227 |
ACREDITAT |
2021/4096V |
B97863708 |
ACREDITAT |
2021/4396H |
X3729951H |
ACREDITAT |
2021/4740V |
E57973299 |
ACREDITAT |
2021/3267Q |
X4847157E |
ACREDITAT |
2021/3765P |
24128734D |
ACREDITAT |
2021/2890F |
41450843J |
ACREDITAT |
SEGON.- Revocar la concessió de la subvenció atorgada a la persona beneficiària que a continuació es relaciona, per no haver acreditat el compliment del requisit 2.1 i 2.4 d), en relació a que constava d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, en el moment en què s'adopta l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària, de les bases de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears (publicada en el BOIB núm. 16, de 6 de febrer de 2021):
PERSONA SOL·LICITANT |
CIF |
EXPEDIENT |
RESOLUCIÓ |
---|---|---|---|
xxxxxxxxxxxxxxx |
B16646879 |
2021/2642N |
|
TERCER.- Iniciar el procediment de reintegrament de l'import de 4.500 €, de conformitat amb el punt 11 de les bases de la convocatòria, així com dels interessos que legalment siguin exigibles, a la persona beneficiària que a continuació és relaciona, que és la que ha rebut l'ingrés de l'ajuda, atesa la causa prevista en l'art. 37.1.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. El reintegrament, es podrà efectuar, en una sola vegada per l'import total a reintegrar amb els interessos i en el termini que correspongui, o bé de conformitat amb el previst a la base 44 del Pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2022, i, a petició de la persona afectada, el reintegrament es podrà ajornar o fraccionar, per a minimitzar l'afectació de l'import de la devolució que han de realitzar les referides persones.
PERSONA SOL·LICITANT |
CIF |
EXPEDIENT |
---|---|---|
xxxxxxxxxxxxxxx |
B16646879 |
2021/2642N |
QUART. Notificar a les persones interessades, mitjançant la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, l'acord corresponent objecte de la present proposta:
Que aquest acte no esgota la via administrativa i contra ell podeu interposar, davant la Comissió de Govern, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136 de 18/09/10, correcció al BOIB núm. 148 de 14/10/10, modificació BOIB núm. 48 de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.
Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.»
Eivissa, 30 de juny de 2022
La cap de Secció d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal Olga Torres Ribas