Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 364871
Oferta Pública Ocupació 2022 . Expedient 3044/2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient núm.: 3044/2022

Assumpte: Aprovació de l'Oferta Pública d'Ocupació per a l'exercici de 2022.

RESOLUCIÓ DE LA REGIDORA DELEGADA

Atès que en data 19.05.2022, la regidora delegada de personal, Maria Antònia Pons, va emetre una providència per mitjà de la qual és va disposar el següent:

PRIMER.- Que per part del departament de recursos humans, prèvia revisió de la plantilla de personal, s'informi de les possibilitats de treure a oferta pública d'ocupació de les diferents places de policia local vacants així com que es facin els càlculs oportuns per incorporà a la plantilla pressupostària la taxa de reposició que correspongui, estabilitzar la temporalitat de les diferents places i s'instrueixi el corresponent expedient administratiu per a l'elaboració de l'Oferta Pública d'Ocupació de personal al servei d'aquesta corporació per a l'exercici de 2022.

Vist el pressupost municipal per a l'exercici de 2022, aprovat definitivament en data 27.12.2021 (Exp.11175/2021 ), així i com el capítol I, títol III, de la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, en relació a les despeses de personal al servei del sector públic i l'oferta pública d'ocupació d'aquest exercici pressupostari.

Vist l'informe jurídic emès al respecte per part del TAE assessor jurídic, de data 23.05.2022, el qual es troba incorporat a l'expedient, I que fonamenta

«FONAMENTS JURÍDICS

Primer.- L'article 91 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (en endavant LRBRL), estableix que les corporacions locals han de formular públicament la seva oferta d'ocupació, havent-se d'ajustar als criteris fixats a la normativa bàsica estatal.

Així mateix, l'article 128 del RDL 781/1986, de 18 d'abril, per mitjà del qual es va aprovar el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local (TRRL):

Artículo 128

1. Las Corporaciones locales aprobarán y publicarán anualmente, dentro del plazo de un mes desde la aprobación de su Presupuesto, la oferta de empleo público para el año correspondiente, ajustándose a la legislación básica del Estado sobre función pública y a los criterios que reglamentariamente se establezcan en desarrollo de la normativa básica estatal para su debida coordinación con las ofertas de empleo del resto de las Administraciones Públicas.

2. No podrá nombrarse personal interino para plazas que no se hayan incluido en la oferta de empleo público, salvo cuando se trate de vacantes realmente producidas con posterioridad a su aprobación.

El personal que ostentare la condición de interino cesará automáticamente al tomar posesión como funcionarios de carrera los aspirantes aprobados en la respectiva convocatoria. Sólo podrá procederse al nombramiento del nuevo personal interino para las plazas que continúen vacantes una vez concluidos los correspondientes procesos selectivos.”

Per tant, l'oferta pública d'ocupació per a l'exercici de 2022 escau que sigui aprovada per òrgan competent (l'Alcaldia), i publicada al butlletí corresponent (BOIB), abans de la finalització de l'any en curs, tenint en compte que avui dia l'Estat, per mitjà dels pressupostos generals que aprova anualment, dicta normativa bàsica aplicable a les administracions públiques (com aquest Ajuntament) que condiciona les ofertes públiques anuals.

Segon.- Per altra part, l'article 70 del RDL 5/2015, de 30 d'octubre, per mitjà del qual s'aprovà la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TRLEBEP) regula en termes generals l'oferta pública d'ocupació, dient que:

«1. Las necesidades de recursos humanos, con asignación presupuestaria, que deban proveerse mediante la incorporación de personal de nuevo ingreso serán objeto de la Oferta de empleo público, o a través de otro instrumento similar de gestión de la provisión de las necesidades de personal, lo que comportará la obligación de convocar los correspondientes procesos selectivos para las plazas comprometidas y hasta un diez por cien adicional, fijando el plazo máximo para la convocatoria de los mismos. En todo caso, la ejecución de la oferta de empleo público o instrumento similar deberá desarrollarse dentro del plazo improrrogable de tres años.

2. La Oferta de empleo público o instrumento similar, que se aprobará anualmente por los órganos de Gobierno de las Administraciones Públicas, deberá ser publicada en el Diario oficial correspondiente.

3. La Oferta de empleo público o instrumento similar podrá contener medidas derivadas de la planificación de recursos humanos.»

Així mateix, i pel que respecta a la normativa autonòmica, s'ha de tenir en compte que la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears (LMRLIB) diu en relació a l'oferta pública d'ocupació, concretament en el seu article 193è:

«Article 193. Oferta d'ocupació pública.

1. Constitueix l'oferta d'ocupació pública anual de cada entitat local el conjunt de places vacants de personal funcionari i de personal laboral, amb dotació pressupostària, la cobertura de les quals resulta necessària i no és possible amb el personal existent.

2. L'oferta d'ocupació pública ha d'indicar l'escala, la subescala, la classe o l'especialitat del personal funcionari, o el nivell i la categoria professional del personal laboral a què corresponguin les places vacants.

3. L'oferta d'ocupació pública s'executa mitjançant les convocatòries de selecció d'acord amb el que disposa la Llei de funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i la legislació bàsica estatal, que han de reservar el percentatge legalment establert de places vacants per a persones amb discapacitat per facilitar el seu accés a la funció pública.

4. El Govern de les Illes Balears podrà acordar l'execució conjunta de les ofertes d'ocupació pública de diverses entitats locals, a sol·licitud d'aquestes.

5. L'oferta d'ocupació s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears».

En el mateix sentit es pronuncia l'article 47 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Tercer.- Pel que respecta a la normativa bàsica estatal, l'art. 18.6 de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, estableix que, anualment, i d'acord amb les prioritats de la política econòmica i les necessitats de la planificació dels recursos humans, les lleis dels pressupostos assenyalaran els criteris aplicables a l'oferta d'ocupació en el sector públic estatal inclòs en el capítol II del títol III de les lleis de pressupostos generals de l'Estat i a l'art. 6.5 de la Llei general pressupostària.

En aquest sentit, les successives lleis de pressupostos generals de l'Estat, han vingut a fixar normes bàsiques a tenir en compte en l'aprovació de les ofertes públiques d'ocupació anuals corresponents a l'administració local, a les quals l'Ajuntament d'Alaior -com els demés municipis- hi resta vinculat.

Quart.- Així les coses, la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022 (LPGE 2022), preveu –en termes generals- en el capítol I, títol III, el règim de despeses de personal al servei del sector públic. En concret, l'article 20 de la LPGE 2022 regula l'oferta d'ocupació pública o altre instrument similar de gestió de la provisió de necessitats de personal, proclamant que:

Uno. 1. La incorporación de personal de nuevo ingreso con una relación indefinida en el sector público, a excepción de los órganos contemplados en el apartado Uno.e) del artículo anterior, se regulará por los criterios señalados en este artículo y se sujetará a una tasa de reposición de efectivos del 110 por cien en los sectores prioritarios y del 100 por cien en los demás sectores.

Las entidades locales que tuvieran amortizada su deuda financiera a 31 de diciembre del ejercicio anterior tendrán un 110 por cien de tasa en todos los sectores.

2. Las sociedades mercantiles públicas y entidades públicas empresariales, fundaciones del sector público y consorcios participados mayoritariamente por las Administraciones y Organismos que integran el sector público, se regirán por lo dispuesto en las disposiciones adicionales vigésima, vigésima primera y vigésima segunda.

3. Se consideran sectores prioritarios a efectos de la tasa de reposición: (...)

D) Administraciones Públicas respecto del control y lucha contra el fraude fiscal, laboral, de subvenciones públicas y en materia de Seguridad Social, y del control de la asignación eficiente de los recursos públicos.

E) Administraciones Públicas respecto del asesoramiento jurídico y la gestión de los recursos públicos.(...)

Ñ) Plazas de personal que presta asistencia directa a los usuarios de los servicios sociales.(...)

4. La tasa será del 125 por ciento para las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad del Estado, cuerpos de Policía Autonómica y Policías Locales.

5. En todo caso, la oferta deberá atenerse a las disponibilidades presupuestarias del capítulo I del presupuesto de gastos.

6. No computarán para la tasa de reposición y, por tanto, no se tendrán en cuenta para su cálculo:

a) Las plazas que se cubran como consecuencia de la incorporación de personal en ejecución de ofertas de empleo público de ejercicios anteriores.

b) Las plazas que se convoquen por promoción interna, ni los ceses derivados de dichos procesos, salvo los supuestos de acceso por este sistema al Cuerpo de Catedráticos de Universidad, en los términos previstos en el artículo 62. 2 de la Ley Orgánica 6/2001, de 21 de diciembre, de Universidades.

c) Las plazas correspondientes al personal declarado indefinido no fijo por sentencia judicial.

d) Las plazas destinadas a la cobertura de las plantillas máximas autorizadas para militares de Tropa y Marinería, de acuerdo con la disposición adicional décima cuarta de esta Ley.

e) Las convocatorias de plazas de personal fijo que se dirijan de forma exclusiva a militares profesionales de tropa y marinería que se encuentren en los últimos diez años de su compromiso de larga duración y a los reservistas de especial disponibilidad que se encuentren percibiendo, hasta el momento de la publicación de las convocatorias, la asignación por disponibilidad prevista en el artículo 19.1 de la Ley 8/2006, de 24 de abril, de Tropa y Marinería. Estas convocatorias solo podrán aprobarse en los ámbitos que presenten especiales dificultades de cobertura. Para ello será necesario que exista un turno de acceso libre a las categorías profesionales, cuerpos o escalas convocados. Esta posibilidad será de aplicación en todo el sector público.

f) Las plazas necesarias para la puesta en marcha y funcionamiento de nuevos servicios cuyo establecimiento venga impuesto en virtud de una norma estatal, autonómica o local.

g) En los servicios públicos que pasen a ser prestados mediante gestión directa, el número de plazas que las empresas externas destinaban a la prestación de ese servicio concreto.

7. Para calcular la tasa de reposición de efectivos el porcentaje de tasa máximo autorizado se aplicará sobre la diferencia entre el número de empleados fijos que, durante el ejercicio presupuestario anterior, dejaron de prestar servicios y el número de empleados fijos que se hubieran incorporado en el referido ejercicio, por cualquier causa o reingresado desde situaciones que no conlleven la reserva de puestos de trabajo.

A estos efectos se computarán los ceses por jubilación, retiro, fallecimiento, renuncia, declaración en situación de excedencia sin reserva de puesto de trabajo, pérdida de la condición de funcionario de carrera o la extinción del contrato de trabajo, o en cualquier otra situación administrativa que no suponga la reserva de puesto de trabajo o la percepción de retribuciones con cargo a la Administración en la que se cesa.

Igualmente, se tendrán en cuenta las altas y bajas producidas por los concursos de traslados a otras Administraciones Públicas, así como las producidas como consecuencia de lo dispuesto en el apartado Cinco.3 de este artículo y en el apartado Uno.2 de las disposiciones adicionales décima séptima, décima octava y décima novena respecto de la movilidad del personal con una relación preexistente, fija e indefinida en el sector de que se trate.

Las plazas de profesor contratado doctor que queden vacantes como consecuencia del acceso a un Cuerpo docente universitario, se podrán incluir en la tasa de reposición del ejercicio siguiente.

8. La tasa resultante de las reglas del número anterior podrá incrementarse con la derivada de las altas y bajas registradas durante el ejercicio en curso, hasta la fecha de aprobación de la oferta, lo que deberá hacerse constar en la propia oferta. Para ello la oferta deberá aprobarse dentro del primer semestre del ejercicio. Dichas plazas se restarán de la tasa de reposición del ejercicio siguiente.

9. Con el fin de permitir el seguimiento de la oferta, las Comunidades Autónomas y las Universidades Públicas deberán remitir al Ministerio de Hacienda y Función Pública, a través de la Secretaría de Estado de Presupuestos y Gastos:

a) Una certificación, que se enviará en el mes de enero, con el número de bajas y altas tenidas en cuenta en el cálculo de la tasa de reposición, incluidas las producidas por concursos de traslado como consecuencia de los procedimientos de movilidad voluntaria entre distintas Administraciones Públicas en el año inmediato anterior.

b) Cualquier otra información que les sea requerida para realizar dicho seguimiento.

Dos. La validez de la tasa autorizada estará condicionada, de acuerdo con el artículo 70 del EBEP:

a) A que las plazas se incluyan en una Oferta de Empleo Público que deberá ser aprobada por los órganos de Gobierno de las Administraciones Públicas y publicarse en el Boletín Oficial de la Provincia, de la Comunidad Autónoma o, en su caso, del Estado, antes de la finalización de cada año.

b) A que la convocatoria de las plazas se publique en el Diario oficial de la Provincia, Comunidad Autónoma o, en su caso, del Estado, en el plazo improrrogable de tres años, a contar desde la fecha de la publicación de la Oferta de Empleo Público en la que se incluyan las plazas.

Las plazas no cubiertas tras la ejecución de una convocatoria podrán convocarse nuevamente siempre que no hayan transcurrido más de tres años desde la publicación de la oferta. La nueva convocatoria deberá identificar las plazas que proceden de convocatorias anteriores y la oferta a la que corresponden. Esta previsión será aplicable a las convocatorias de procesos selectivos derivadas de ofertas de ejercicios anteriores a 2022, incluidas las que ya hayan sido publicadas.

Tres. 1. La tasa de reposición de uno o varios sectores o colectivos prioritarios se podrá acumular en otros sectores o colectivos prioritarios. Igualmente, la tasa de reposición de los sectores no prioritarios podrá acumularse en los sectores prioritarios. Las entidades locales que tuvieran amortizada su deuda financiera a 31 de diciembre del ejercicio anterior podrán acumular su tasa de reposición indistintamente en cualquier sector.(...)

Cuatro. No se podrá contratar personal temporal, ni realizar nombramientos de personal estatutario temporal y de funcionarios interinos excepto en casos excepcionales y para cubrir necesidades urgentes e inaplazables.(...)

Siete. Los apartados uno a cuatro de este artículo tienen carácter básico y se dictan al amparo de los artículos 149.1.13.ª y 156.1 de la Constitución.

Vista la normativa que és d'aplicació, indicar que, per al càlcul de la taxa de reposició d'efectius, s'ha de tenir en compte el percentatge de taxa màxim fixat segons el concret supòsit (sector prioritari, no prioritari, policia local...) i s'ha d'aplicar sobre la diferència resultant entre el nombre d'empleats fixes que durant l'exercici pressupostari anterior van deixar de prestar serveis en cadascun dels respectius sectors, àmbits, cossos o categories, i el número d'empleats fixes que s'haguessin incorporat en els mateixos en el referit exercici per qualsevol causa, excepte els procedents d'ofertes públiques d'ocupació o el reingressats des de situacions que no comportin reserva de llocs de treball. A aquests efectes, s'han de computar els cessaments en la prestació de serveis per jubilació, retir, falliment, renúncia, declaració en situació d'excedència sense reserva de lloc de treball, pèrdua de la condició de funcionari de carrera o extinció del contracte de treball o en qualsevol altra situació administrativa que no suposi la reserva de lloc de treball o la percepció de retribucions amb càrrec a l'administració en la que es cessa. Igualment s'han de tenir en compte les altes i baixes produïdes per concursos de trasllats a altres administracions públiques.

i) Taxa de reposició d'efectius general (exclosa la Policia local)

i.i Es permet la reposició del 120% dels efectius en els serveis prioritaris (els de l'article 20.Uno.1 de la LPGE 2022), que en el cas de l'Ajuntament d'Alaior afectaria als serveis que estiguessin relacionats amb el control i lluita contra el frau fiscal, laboral, subvencions públiques i control de recursos públics; assessorament jurídic i gestió de recursos públics; serveis de prevenció i extinció d'incendis; assistència directa als usuaris dels serveis socials; seguretat i emergències i atenció als ciutadans en serveis públics o en àrees de les tecnologies de la informació i les comunicacions.

i.ii Els demés sectors (no prioritaris) tenen una taxa de reposició del 110%.

En aquest sentit, el nombre d'empleats fixes (exclosa la Policia local) que durant l'exercici de 2021 van deixar de prestar serveis és el següent:

Taxa de reposició al 120% (sector prioritari)

No n'hi ha

Taxa de reposició al 110% (sector no prioritari)

-Lloc id.nº 005/ Funcionari, Administratiu, per jubilació de la seva titular Margarida Pons Martí ( Febrer de 2021).

ii) Taxa de reposició d'efectius de la Policia local

En aquest cas, la taxa de reposició és del 125% d'acord amb la normativa abans esmentada.

Al respecte, es pot tenir en compte que:

-Lloc id.nº 50 Policia Local ocupat en propietat Carolina Sánchez Rabassa, actualment vacant per haver promocionat a oficial de policia ( desembre 2021) Aquest lloc no computa dins del límits màxim de places derivat de la taxa de reposició d'efectius per haver promocionat de forma interina una categoria superior per promoció interna.

-Lloc id.nº 52 Policia Local ocupat en propietat Miguel Pelegrí Carreras, actualment vacant per haver promocionat a oficial de policia ( desembre 2021). Aquest lloc no computa dins del límits màxim de places derivat de la taxa de reposició d'efectius per haver promocionat de forma interina una categoria superior per promoció interna.

-Lloc id nº 33 Subinspector, vacant Aquest lloc no computa dins del límits màxim de places derivat de la taxa de reposició d'efectius al ser ofertat per promoció interna.

-Lloc id.nº 51 Martí Capó Bonnin, vacant, excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic ( gener 2021).

-Lloc id.nº 52 David Gomila Méndez, vacant, excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic ( gener 2021).

-Lloc id.nº 53 Fco Pons Gibeli, vacant, excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic ( març 2021).

Així les coses el % d'efectius a reposar per a l'any 2022 es de:

- 1 plaça del sector no prioritari del 110%, seria de 1,1 efectius

- 3 places de d'efectius de la policia local 125%, seria de 3,75 efectius

En total en relació a la taxa de reposició aplicable a l'Ajuntament d'Alaior al reunir totes les places els requisits de reposició establerts per la LGPE de 2022, es a dir diferència resultant entre el nombre d'empleats fixes que durant l'exercici pressupostari anterior van deixar de prestar serveis en cadascun dels respectius sectors, àmbits, cossos o categories, i el número d'empleats fixes que s'haguessin incorporat en els mateixos en el referit exercici per qualsevol causa, excepte els procedents d'ofertes públiques d'ocupació o el reingressats des de situacions que no comportin reserva de llocs de treball. Amb l'excepció de la vacant de Subinspector que al ser ofertada per promoció interna i les dues de policia per haver promocionat de forma interina una categoria superior per promoció interna i per tant no computen a efectes de taxa de reposició d'efectius.

Així mateix, l'autoritat competent ha de tenir en compte que, d'acord amb l'article 20. tres, apartat 1, la taxa de reposició d'un o diversos sectors o col·lectius prioritaris es podrà acumular en altres sectors o col·lectius prioritaris. Igualment, la taxa de reposició dels sectors no prioritaris podrà acumular-se en els sectors prioritaris. Les entitats locals que tinguessin amortitzada el seu deute financer a 31 de desembre de l'exercici anterior podran acumular la seva taxa de reposició indistintament en qualsevol sector.

En el cas que ens ocupa es podria acumular la taxa de reposició del sector no prioritari 1,1 al sector de policia local 3,75, fent un total de 4,85, però en el sector de policia local només es disposen de 3 places vacants per poder ser ofertades.

iii) Així mateix, s'ha de tenir en compte que no computen per al càlcul de reposició d'efectius les places destinades a la promoció interna.

En aquest aspecte, indicar que l'article 68 de la LFPCAIB (que regula la garantia de la promoció interna) indica expressament que l'oferta pública d'ocupació ha de reservar un percentatge mínim del 30% de les places per a la promoció interna.

Ara bé, s'ha de tenir en compte l'alta taxa de temporalitat imperant en el personal d'aquesta administració (a excepció del col·lectiu de la Policia local, en què la temporalitat és molt més reduïda), atès que la promoció interna és prevista per la llei per al cas del personal funcionari de carrera o bé laboral fix.

Cinquè.- Per altra part, recordar que les places vacants, cobertes per personal interí (llevat d'aquelles ocupades per raó de substitucions temporals, acumulació de tasques o execució de programes temporals), han de ser objecte d'oferta pública de conformitat amb el que preveu la legislació aplicable al respecte.

Per un costat, l'article 10.4 del TRLEBEP mana que els llocs vacants, ocupats per funcionaris interins (supòsit art. 10.1.a TRLEBEP) s'han d'incloure en l'oferta pública corresponent a l'exercici en què es produeix el seu nomenament i, si no fora possible, en la següent, manco en cas que es decideixi la seva amortització.

Per altra part, l'art. 70 TRLEBEP, en regular les ofertes públiques d'ocupació, ho fa en termes imperatius atès que diu que les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'han de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés, han de ser objecte d'oferta pública d'ocupació, o mitjançant un altre instrument similar de gestió de provisió de les necessitats de personal, cosa que comporta l'obligació de convocar els corresponents processos selectius per a les places compromeses i fins a un deu per cent addicional, fixant el termini màxim per a la convocatòria de les mateixes. En tot cas, l'execució de l'oferta pública d'ocupació o instrument similar s'ha de desenvolupar dins del termini improrrogable de tres anys”.

De fet, al respecte, esmentar la important sentència de la Sala Tercera del Tribunal Suprem, sec. 7a, de data 29.10.2010 (rec. cassació nº 2448/2008). Resulta que aquesta fou dictada arran de què una associació en defensa de la funció pública impugnà un decret autonòmic de 2007 que aprovà l'oferta d'ocupació pública, perquè no havia inclòs les places desenvolupades per personal interí. Llavors, el T. Suprem obligà a incloure dites places perquè va entendre que, d'acord amb l'art. 10.4 EBEP:

-Existeix l'obligació d'incloure-les a l'OPO corresponent a l'exercici de nomenament o al següent, sens perjudici d'amortització de la plaça.

-La no inclusió de les places conculca el dret fonamental a l'accés en condicions d'igualtat en les funcions i càrrecs públics de l'art. 23.2 de la CE, atès que no hi ha major atac a aquest dret que la negació dels processos públics de selecció legalment establerts.

Així les coses, i en virtut de l'art. 23.2 CE, l'Ajuntament d'Alaior és obligat a treure a oferta pública les places vacants (sense titular) que són ocupades per personal interí (llevat de supòsits de substitució amb reserva de lloc del titular, acumulació de tasques o execució de programes temporals) de conformitat amb les previsions establertes per la llei.

En referma d'açò, esmentar al professor M. Sánchez Morón, catedràtic de dret administratiu de la Universitat d'Alcalà al seu «Informe jurídico sobre el deber de las AAPP de incluir en la oferta de empleo público las plazas vacantes ocupadas por personas interino o temporal y publicar en plazo las correspondientes convocatorias de selección», Revista de administración pública, gener-abril 2012 pàgs. 379-395. D'acord amb les conclusions de Sánchez Morón, despés de l'esmentada STS de 29.10.2010 no cal cap tipus d'ambigüitat ni interpretació esbiaixada que permeti «mirar hacia otro lado». Sánchez Morón diu que: «No es constitucionalmente posible prolongar las situaciones de interinidad. Pues la defensa a ultranza de la situación de permanencia de los interinos en plazas vacantes que no desempeñen por substitución no constituye un interés legítimo, ya que supone un privilegio para los beneficiarios y la quiebra de la igualdad de oportunidades amparada en la Constitución”. A lo que no puede oponerse el argumento de que el interino acumula ya una experiencia en el puesto y determinados méritos en el servicio público, pues una y otro se podrán hacer prevaler en los correspondientes procesos selectivos en la forma que proceda según el tipo de procedimiento”.

En el mateix sentit es pronuncien diversos autors, com per exemple A. Serrano Pascual, secretari de la Diputació d'Osca a “Ofertas de empleo público y la obligatoria inclusión de las plazas cubiertas interinamente, en la reciente jurisprudencia del Tribunal Supremo”, ref. La Ley 182/2014.

Sisè.- Pel que respecta a la tramitació de l'oferta pública d'ocupació, s'ha d'estar al següent:

i) Previ a l'aprovació d'aquesta, es remet l'expedient a l'òrgan interventor per si considera que s'ha obtenir informe favorable pel que fa a l'existència d'assignació pressupostària suficient per a poder fer front a l'execució de l'oferta pública que es pretén aprovar. Significar que totes les places que es proposen ofertar estan incloses a la plantilla pressupostaria la qual es va aprovar com annex als pressuposts municipals per l'any 2022, aprovats definitivament mitjançant acord de ple en data 27.12.2021 (Exp.11175/2021 )

ii) L'article 37.1.l TRLEBEP determina que han de ser objecte de negociació, al seu àmbit respectiu i en relació amb les competències de cada administració pública -entre d'altres-: - l) els criteris generals sobre ofertes d'ocupació pública.

I tot i que el concret contingut de l'OPO corresponent és un reflex de la potestat d'organització municipal (places que s'estimen necessàries per al funcionament dels serveis públics d'acord amb la llei) i correspon fixar-lo a la corporació d'acord amb el que estableixen les lleis, sí que s'han de sotmetre a negociació col·lectiva els criteris generals sobre l'oferta pública d'ocupació.

Per tant, qui subscriu entén que, sens perjudici de sotmetre a informació de la representació de personal les concretes places que escau que siguin objecte d'oferta pública d'ocupació (de conformitat amb el TRLEBEP i LPGE 2022), també caldrà sotmetre-hi els criteris generals d'aplicació de la l'oferta de referència (com ara els criteris generals dels procediments de selecció, cronograma previst, sistema d'oposició o de concurs-oposició, criteris generals per a la valoració dels mèrits, etc.).

iii) Per altra part, les bases generals i específiques relatives a l'execució de l'OPO 2022 hauran de contemplar els criteris que finalment s'estableixin -prèvia negociació dels generals-, així i com indicar les concretes places que, d'acord amb l'article 59 TRLEBEP abans reproduït, hagin estat finalment reservades a persones amb la discapacitat corresponent i acreditada.

Setè.- Pel que fa a l'òrgan competent per aprovar l'oferta pública d'ocupació per a l'exercici de 2017, s'ha d'atendre a l'article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, el qual atribueix als alcaldes dels municipis de règim comú la competència d'aprovació de l'oferta pública d'ocupació d'acord amb el pressupost municipal. Ara bé segons estableix la resolució d'Alcaldia de dia 04.12.2020 (exp. 2529-2019, decrets de delegació de competències), es delega l'oferta pública d'ocupació a la regidora a Maria Antònia Pons Mascaró.

Vuitè.- Una volta aprovada l'oferta pública d'ocupació s'haurà de publicar en el tauler d'anuncis de la corporació així i com al BOIB, de conformitat amb el que proclama l'article 47 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Així mateix, també escau tenir en compte que un cop aprovada l'oferta pública d'ocupació, s'ha de remetre còpia de l'acord a l'Administració de l'Estat i a la de la C. Autònoma, en compliment del que és previst a l'article 56.1 de la LRBRL.

CONCLUSIONS

D'acord amb amb l'abans exposat, la documentació de personal municipal de la que s'ha pogut tenir coneixement i accés, i la normativa que és d'aplicació, qui subscriu informa que és necessari treure a oferta pública d'ocupació les places corresponents a l'oferta pública d'ocupació derivada de la taxa de reposició d'efectius.

Seguidament es dóna compte del global de les places que, d'acord amb la informació detectada, han de ser objecte d'OPO:

Relació: personal funcionari

Nº places

Denominació

Escala, subescala, classe o especialitat i grup titulació

Torn

5

Policia local

Admin. especial, policia, C1

Lliure

1

Subinspector policia local

Admin. especial, policia, A2

Promoció interna

1

Administratiu

Admin. general, admin, C1

Lliure

(*) Així mateix, la convocatòria i bases de selecció hauran d'incorporar els criteris generals i específics que finalment s'adoptin al respecte, de conformitat amb la normativa vigent.»

Per l'exposat abans, I fent ús de les facultats conferides, RESOLC:

PRIMER.- Aprovar la següent Oferta Pública d'Ocupació ordinària per a l'any 2022 de l'Ajuntament d'Alaior.

Relació: personal funcionari

Nº places

Denominació

Escala, subescala, classe o especialitat i grup titulació

Torn

5

Policia local

Admin. especial, policia, C1

Lliure

1

Subinspector policia local

Admin. especial, policia, A2

Promoció interna

1

Administratiu

Admin. general, admin, C1

Lliure

SEGON.- Publicar la present resolució al tauler d'anuncis municipal i al portal de transparència, així com al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Així ho mana la primera tinenta de batle i Regidora de l'Àrea Social, Habitatge, Seguretat, Mobilitat, Sanitat Pública, Recursos Humans i Administració Electrònica, Maria Antònia Pons Mascaró, en la data de la signatura electrònica que consta al marge d'aquest document. I jo, Luz Sanz Villarroya, com a secretària, dono fe de la data i que la signatura s'ha fet mitjançant identificació digital

 

Alaior, (signat electrònicament: 24 de juny de 2022)

La regidora Maria Antònia Pons Mascaró