Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FUNDACIÓ ORQUESTRA SIMFÒNICA ILLES BALEARS
Núm. 300029
Acord del Patronat de la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears, de 23 de maig de 2022, pel qual s’aprova l’oferta pública d’estabilització i l’oferta d’ocupació pública ordinària per a l’any 2022 corresponent al personal laboral de la Fundació
1. Els Estatuts de la Fundació (BOIB núm. 2, d'1 de desembre de 2020), en l'article 3, disposa que la Fundació es regeix per aquests Estatuts, per les normes de règim intern que dicti el Patronat i per la legislació que li sigui aplicable, especialment per la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions; pel Decret 61/2007, de 18 de maig, de regulació del Registre Únic de Fundacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d'organització de l'exercici del Protectorat, i per la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Així doncs, tal com disposa l'article 23 de la Llei 7/2010 la selecció del personal al servei dels ens del sector públic instrumental de les Illes Balears, s'ajustarà als sistemes i procediments que s'estableixen a la Llei de funció pública de les Illes Balears. Així mateix, l'esmentat article disposa que dit personal es regirà per la legislació aplicable a cada cas i per les disposicions de la pròpia Llei 7/2010.
2. L'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que: «Les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés han de ser objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal [...]».
3. L'article 18 de la Llei 5/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022, estableix, entre altres aspectes, el següent:
Article 18
Oferta pública d'ocupació
1. Durant l'any 2022, i sens perjudici del que disposa l'apartat següent, el nombre total de places de nou ingrés del personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, i també, si escau, els sectors, les funcions i les categories professionals en les quals s'han de concentrar, i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, s'han de fixar de conformitat amb la delimitació que, amb caràcter bàsic, faci l'Estat per a l'any 2022, per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, o, si no n'hi ha, amb la que resulta de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2021, i d'acord també amb l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. [...]
2. En tot cas, les ofertes públiques d'ocupació de personal funcionari, de personal estatutari, de personal funcionari docent i de personal laboral de l'Administració de la comunitat autònoma i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic requereixen els informes previs i favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts, que s'han de pronunciar, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria.
4. L'apartat U de l'article 20 de la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, pel que fa a l'oferta d'ocupació pública ordinària (OPO), disposa
U. 1. La incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic, a excepció dels òrgans prevists en l'apartat U.e) de l'article anterior [es refereix als òrgans constitucionals de l'Estat i a les assemblees legislatives de les comunitats autònomes], s'ha de regular pels criteris assenyalats en aquest article, amb subjecció a les següents les taxes de reposició d'efectius:
a) En els sectors prioritaris la taxa ha de ser del 120 per cent i en la resta de sectors del 110 per cent.
[...]
El que estableixen els paràgrafs anteriors s'entén sens perjudici dels processos d'estabilització derivats del Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.
5. La taxa de reposició de les societats mercantils públiques i entitats públiques empresarials, les fundacions del sector públic i els consorcis del sector públic es regeix pel que estableixen les disposicions addicionals dissetena, divuitena i dinovena de la Llei 22/2021, ja esmentada. Aquestes disposicions remeten per al càlcul a l'article 20 de la mateixa Llei 22/2021.
Per això, la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears ha tingut en compte per al càlcul de la taxa: zero altes i una baixa.
6. L'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, estableix que els processos d'estabilització no estan subjectes a reposició, ja que suposen una taxa addicional:
Article 2. Processos d'estabilització d'ocupació temporal.
1. Addicionalment al que estableixen els articles 19.U.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.U.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguin previstes en les diferents administracions públiques i que estiguin dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020. [...]
2. Les ofertes d'ocupació que articulin els processos d'estabilització que preveu l'apartat 1, així com el nou procés d'estabilització, s'han d'aprovar i publicar en els respectius diaris oficials abans de l'1 de juny de 2022 i han de ser coordinats per les administracions públiques competents. [...]
3. La taxa de cobertura temporal s'ha de situar per sota del vuit per cent de les places estructurals. [...]
El càlcul de la taxa addicional suposa la inclusió en aquesta oferta d'un lloc de treball pel torn d'estabilització, del qual un es convocarà pel procediment de concurs oposició,
7. La disposició addicional setena de la Llei 20/2021 estableix el següent:
Els preceptes continguts en aquesta norma relatius als processos d'estabilització són aplicables a les societats mercantils públiques, les entitats públiques empresarials, les fundacions del sector públic i els consorcis del sector públic, sens perjudici de l'adequació, si escau, a la normativa específica.
8. Aquesta oferta d'ocupació pública es va negociar en la sessió de la reunió del Comitè de la Fundació amb la Gerència del dia 12 d'abril de 2022
9. En data 21 d'abril de 2022 i 5 de maig de 2022, s'han emès els informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressupostos, respectivament.
10. Segons l'article 15.2 lletra p) dels Estatuts de la Fundació, correspon al Patronat aprovar l'oferta d'ocupació pública de la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears, en el marc de l'atribució relativa a dissenyar la política de personal de l'ens.
11. L'oferta pública d'estabilització i l'oferta pública ordinària que s'eleven a la següent proposta compleixen els requisits de l'article 47 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, no reservant-se cap percentatge de persones amb discapacitat.
Per tot això, propòs al Patronat de la Fundació que adopti el següent
Acord
Primer. Aprovar l'oferta pública d'estabilització i l'oferta d'ocupació pública ordinària per a l'any 2022 corresponent al personal laboral de la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears que suposa un total d'una plaça corresponent a estabilització i una plaça al torn lliure, amb la distribució indicada en els annexos que s'adjunten i en els termes establerts en aquest Acord.
Segon. Oferir pel torn corresponent a l'oferta pública d'estabilització les places següents, d'acord amb el desglossament següent:
— 1 plaça vacant de personal laboral, corresponents a les places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que han estat ocupades de manera temporal i ininterrompuda almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.
Tercer. Oferir pel torn d'oferta d'ocupació pública ordinària les places següents, d'acord amb el desglossament següent:
— 1 plaça de personal laboral que pertanyen al torn lliure corresponent a la taxa de reposició d'efectius
Quart. Disposar que les convocatòries corresponents als processos selectius de les places de l'oferta pública d'estabilització s'han de publicar abans del 31 de desembre de 2022 i la resolució haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024. Les convocatòries corresponents a l'oferta d'ocupació pública ordinària s'han de publicar en el termini improrrogable de tres anys comptadors des de la data de la publicació d'aquest Acord.
Cinquè. L'articulació dels corresponents processos selectius haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
Sisè. Condicionar la validesa d'aquests Acords a l'obtenció de l'informe favorable d'impacte de gènere de l'IB-dona, sol.licitat en data 17 de maig de 2022 i pendent d'emissió a data de la sessió del Patronat, i Ordenar la continuació de la tramitació un cop obtingut dit informe favorable.
Setè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Vuitè. Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Patronat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar un recurs davant l'ordre Social de les Illes Balears, d'acord amb l'article 80 i següents de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.
Palma, 23 de maig de 2022
En presenta la proposta El gerent Pere Malondra Sánchez Conforme amb la proposta, es prenen l'Acord anterior en sessió del Patronat celebrada en data 23 de maig de 2022 La vicepresidenta Catalina Solivellas Rotger (en substitució del President, segons l'article 21 dels Estatuts de la Fundació)
ANNEX 1 Oferta pública d'estabilització
Categoria/especialitat |
Illa |
Nombre de llocs de treball |
||
Concurs oposició (art. 2.1 Llei 20/2021) |
Concurs (DA 6a i DA 8a Llei 20/2021) |
Total |
||
PRODUCCIÓ GRUP C |
Mallorca |
1 |
- |
1 |
Total |
|
1 |
- |
1 |
ANNEX 2 Oferta d'ocupació pública ordinària
Categoria/especialitat |
Illa |
Nombre de llocs de treball |
||
Torn lliure |
Torn promoció interna |
Total |
||
ARTÍSTIC GRUP A - VIOLÍ SEGON |
Mallorca |
1 |
- |
1 |
Total |
|
1 |
- |
1 |