Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

AGÈNCIA BALEAR DE L'AIGUA I LA QUALITAT AMBIENTAL

Núm. 299468
Acord del Consell d’Administració de l’Agència Balear de l’Aigua i de la Qualitat Ambiental de 26 de maig de 2022, pel qual s’aprova l’oferta pública d’estabilització i l’oferta d’ocupació pública ordinària per a l’any 2022 corresponent al personal laboral de l’Agència Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell d'Administració de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental, en data 26 de maig de 2022, va adoptar el següent acord:

Fets

1. El Decret  100/2015, de 18 de desembre, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Agència Balear de l'Aigua i de la Qualitat Ambiental, en l'article 25 disposa que les relacions entre l'Agència balear de l'Aigua i de la Qualitat Ambiental i el seu personal s'han de regir per les disposicions que conté l'Estatut bàsic de l'empleat públic que li siguin d'aplicació, la resta de normes laborals i convencionals aplicables al personal d'aquesta naturalesa i pels preceptes de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, com també pels preceptes que la desenvolupin. La selecció i la contractació del personal s'ha de fer mitjançant convocatòria pública d'acord amb els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, i de conformitat amb els sistemes i procediments que estableix la llei de funció pública de les illes Balears.

2. L'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que: «Les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés han de ser objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal [...]».

3. L'article 18 de la Llei 5/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022, estableix, entre altres aspectes, el següent:

 Article 18

 Oferta pública d'ocupació

1. Durant l'any 2022, i sens perjudici del que disposa l'apartat següent, el nombre total de places de nou ingrés del personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, i també, si escau, els sectors, les funcions i les categories professionals en les quals s'han de concentrar, i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, s'han de fixar de conformitat amb la delimitació que, amb caràcter bàsic, faci l'Estat per a l'any 2022, per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, o, si no n'hi ha, amb la que resulta de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2021, i d'acord també amb l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. [...]

2. En tot cas, les ofertes públiques d'ocupació de personal funcionari, de personal estatutari, de personal funcionari docent i de personal laboral de l'Administració de la comunitat autònoma i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic requereixen els informes previs i favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts, que s'han de pronunciar, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria.

4. L'apartat U de l'article 20 de la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, pel que fa a l'oferta d'ocupació pública ordinària (OPO), disposa:

U. 1. La incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic, a excepció dels òrgans prevists en l'apartat U.e) de l'article anterior [es refereix als òrgans constitucionals de l'Estat i a les assemblees legislatives de les comunitats autònomes], s'ha de regular pels criteris assenyalats en aquest article, amb subjecció a les següents les taxes de reposició d'efectius:

a) En els sectors prioritaris la taxa ha de ser del 120 per cent i en la resta de sectors del 110 per cent.

[...]

El que estableixen els paràgrafs anteriors s'entén sens perjudici dels processos d'estabilització derivats del Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

En aquest apartat U es determinen també els sectors que es consideren prioritaris a l'efecte de la taxa de reposició d'efectius, la necessitat d'atendre a les disponibilitats pressupostàries del capítol 1 dels pressuposts de despeses, la manera de calcular la taxa de reposició, amb l'especificació del que no computa per a límit màxim de la taxa (vegeu el punt 6 de l'apartat U).

5. La taxa de reposició de les societats mercantils públiques i entitats públiques empresarials, les fundacions del sector públic i els consorcis del sector públic es regeix pel que estableixen les disposicions addicionals dissetena, divuitena i dinovena de la Llei 22/2021, ja esmentada. Aquestes disposicions remeten per al càlcul a l'article 20 de la mateixa Llei 22/2021.                   

L'Agència Balear de l'Aigua i de la Qualitat Ambiental ha tingut en compte per al càlcul de la taxa, zero altes i dues baixes.

6. L'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, estableix que els processos d'estabilització no estan subjectes a reposició, ja que suposen una taxa addicional:

Article 2. Processos d'estabilització d'ocupació temporal.

1. Addicionalment al que estableixen els articles 19.U.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.U.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguin previstes en les diferents administracions públiques i que estiguin dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020. [...]

2. Les ofertes d'ocupació que articulin els processos d'estabilització que preveu l'apartat 1, així com el nou procés d'estabilització, s'han d'aprovar i publicar en els respectius diaris oficials abans de l'1 de juny de 2022 i han de ser coordinats per les administracions públiques competents. [...]

3. La taxa de cobertura temporal s'ha de situar per sota del vuit per cent de les places estructurals. [...]

La disposició addicional sisena autoritza, amb caràcter excepcional, una convocatòria d'estabilització de l'ocupació temporal de llarga durada pel sistema de concurs per a les places que hagin estat ocupades abans del dia 1 de gener de 2016:

Les administracions públiques han de convocar, amb caràcter excepcional i d'acord amb el que preveu l'article 61.6 i 7 del TREBEP, pel sistema de concurs, les places que, complint els requisits establerts en l'article 2.1, hagin estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016.

Aquests processos, que es duran a terme una sola vegada, poden ser objecte de negociació en cadascun dels àmbits territorials de l'Administració de l'Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals, i han de respectar, en tot cas, els terminis establerts en aquesta norma.

La disposició addicional vuitena estableix:

Addicionalment, els processos d'estabilització continguts en la disposició addicional sisena han d'incloure en les convocatòries les places de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior a l'1 de gener de 2016.

El càlcul de la taxa addicional suposa la inclusió en aquesta oferta 18 llocs de treball pel torn d'estabilització, dels quals 1 es convocaran pel procediment de concurs oposició i 17 pel de concurs.

7. La disposició addicional setena de la Llei 20/2021 estableix el següent:

Els preceptes continguts en aquesta norma relatius als processos d'estabilització són aplicables a les societats mercantils públiques, les entitats públiques empresarials, les fundacions del sector públic i els consorcis del sector públic, sens perjudici de l'adequació, si escau, a la normativa específica.

8. Respecte a la promoció interna, el Conveni col·lectiu estableix que s'han de reservar com a mínim un 30 per cent. A aquests efectes, l'ens ha reservat un 60% de les places per cobrir-les mitjançant aquest torn.

9. L'article 59 del TREBEP regula la reserva de persones amb discapacitat en les ofertes d'ocupació pública, article d'aplicació als ens del sector públic instrumental, d'acord amb el que preveu la disposició addicional primera. Aquest article disposa que en les ofertes d'ocupació pública s'ha de reservar una quota no inferior al set per cent de les vacants per ser cobertes entre persones amb discapacitat, que es consideren com les definides en l'apartat 2 de l'article 4 del Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.

10.  Aquest d'oferta d'ocupació pública es va negociar amb el comitè d'empresa a la sessions celebrades  dia 9 de març  de 2022 i dia 12 de maig de 2022.

11. En data 6 de maig de 2022 i 18 de maig de 2022, s'han emès els informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressupostos, respectivament.

12. En data 18 de maig de 2022 es va sol·licitar informe d'impacte de gènere de l'oferta pública d'ocupació i d'estabilització  per a l'any 2022 de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental, a l'Institut Balear de la Dona.

13. Segons l'article 14 lletra j, del Decret 100/2015, de 18 de desembre, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Agència Balear de l'Aigua i de la Qualitat Ambiental , correspon al consell d'administració aprovar la plantilla del personal de l'entitat, com també els criteris de selecció, admissió i retribució, sens perjudici de la legislació vigent que resulti d'aplicació.

Per tot això, proposo al Consell d'Administració que adopti el següent

 

Acord

Primer. Aprovar  l'oferta pública d'estabilització i l'oferta d'ocupació pública ordinària per a l'any 2022 corresponent al personal laboral de l'Agència Balear de l'Aigua i de la Qualitat Ambiental, que suposa un total de 18 places corresponents a estabilització, 2 places al torn lliure i 3 places al torn de promoció interna, amb la distribució indicada en els annexos 1 i 2  que s'adjunten i en els termes establerts en aquest Acord.

Segon. Oferir pel torn corresponent a l'oferta pública d'estabilització les places següents, d'acord amb el desglossament següent:

— 1 plaça vacant de personal laboral, corresponents a les places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que han estat ocupades de manera temporal i ininterrompuda almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

— 17 places vacants de personal laboral, corresponents a les places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que han estat ocupades de manera temporal i ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, esmentada en el paràgraf anterior.

Tercer. Oferir pel torn d'oferta d'ocupació pública ordinària les places següents, d'acord amb el desglossament següent:

2 places de personal laboral pertanyen al torn lliure corresponent a la taxa de reposició d'efectius i 3 places de personal laboral corresponen al torn de promoció interna.

Quart. Reservar una quota mínima d'un 7 % del total de les vacants objecte de l'oferta perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, d'acord amb el que disposa l'article 59.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i la resta de normativa aplicable.

Cinquè. Disposar que les convocatòries corresponents als processos selectius de les places de l'oferta pública d'estabilització s'han de publicar abans del 31 de desembre de 2022 i la resolució haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024. Les convocatòries corresponents a l'oferta d'ocupació pública ordinària s'han de publicar en el termini improrrogable de tres anys comptadors des de la data de la publicació d'aquest Acord.

Sisè. L'articulació dels corresponents processos selectius haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

Setè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Vuitè. Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell d'Administració de l'entitat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (26 de maig de 2022)

El director gerent

Guillem Rosselló Alcina

 

 

ANNEX 1

Oferta pública d'estabilització

 

Categoria/especialitat

 

Illa

Nombre de llocs de treball

Concurs

(DA 6a i DA 8a Llei 20/2021)

Concurs

(DA 6a i DA 8a Llei 20/2021)

Total

Tècnic/tècnica titulat/titulada superior-  Enginyeria Industrial

A

Mallorca

 

1

1

Tècnic/tècnica titulat/titulada- Enginyeria de Camins Canals i Ports

A

Mallorca

 

1

1

Tècnic/tècnica titulat/titulada superior- grau en Dret o equivalent

A

Mallorca

 

1

1

Tècnic/tècnica titulat/titulada superior-

A

Mallorca

 

1

1

Tècnic/tècnica titulat/titulada de grau mitjà- diplomatura en  Relacions Laborals o equivalent

B

Mallorca

 

1

1

Tècnic/tècnica titulat/titulada de grau mitjà- Enginyeria Tècnica Industrial

B

Mallorca

 

1

1

Tècnic/tècnica titulat/titulada de grau mitjà- Enginyeria Tècnica d'Obres Públiques

B

Mallorca

1

 

1

Tècnic/Tècnica especialista-FP delineació

C

Mallorca

 

1

1

Tècnic/Tècnica especialista-FP electricitat

C

Mallorca

 

1

1

Administratiu/Administrativa

C

Mallorca

 

4

4

Auxiliar administratiu/administrativa

D

Mallorca

 

1

1

Xofer-manteniment

D

Mallorca

 

1

1

Ordenança amb reserva per a persones amb discapacitat

E

Mallorca

 

1

1

vigilant

D

Mallorca

 

2

2

Total

 

 

1

17

18

  

 

 

​​​​​​​ANNEX 2

Oferta d'ocupació pública ordinària

  

Categoria/especialitat

Grup

     Illa

Nombre de llocs de treball

Torn lliure

Torn promoció interna

Total

Tècnic/tècnica titulat/titulada de grau mitjà  Enginyeria tècnica Informàtica

B

Mallorca

1

 

1

Tècnic/tècnica titulat/titulada de grau mitjà -Enginyeria tècnica d'Obres Públiques

B

Eivissa

1

 

1

Administratiu

C

Mallorca

 

1

1

Tècnic/tècnica titulat/titulada de grau mitjà -Enginyeria tècnica d'Obres Públiques o Enginyeria tècnica Industrial o Enginyeria tècnica Naval

B

 

 

1

1

Tècnic/tècnica titulat/titulada superior-Enginyeria de camins canals i ports o Enginyeria Industrial

A

Mallorca

 

1

1

Total

 

 

2

3

5