Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT BALEAR DE LA NATURA (IBANAT)

Núm. 298369
Acord del consell d’Administració d’IBANAT de 24 de maig de 2022 pel qual s’aprova l’oferta pública d’estabilització i l’oferta d’ocupació pública ordinària per a l’any 2022 corresponent al personal laboral de l’Institut Balear de la Natura

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Els estatuts d'IBANAT, aprovats mitjançant decret 24/2013, de 24 de maig, en el seu article 33 disposa que al personal laboral al servei d'IBANAT li són aplicables les disposicions de l'Estatut bàsic de l'empleat públic i la resta de normes laborals i convencionals aplicables al personal d'aquesta naturalesa, per la llei 7/2010 i per les normes que la despleguin, com també per les normes d'ocupació pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que ho disposin expressament.

2. L'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que: «Les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés han de ser objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal [...]».

3. L'article 18 de la Llei 5/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022, estableix, entre altres aspectes, el següent:

Article 18

Oferta pública d'ocupació

1. Durant l'any 2022, i sens perjudici del que disposa l'apartat següent, el nombre total de places de nou ingrés del personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, i també, si escau, els sectors, les funcions i les categories professionals en les quals s'han de concentrar, i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, s'han de fixar de conformitat amb la delimitació que, amb caràcter bàsic, faci l'Estat per a l'any 2022, per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, o, si no n'hi ha, amb la que resulta de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2021, i d'acord també amb l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. [...]

2. En tot cas, les ofertes públiques d'ocupació de personal funcionari, de personal estatutari, de personal funcionari docent i de personal laboral de l'Administració de la comunitat autònoma i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic requereixen els informes previs i favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts, que s'han de pronunciar, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria.

4. L'apartat U de l'article 20 de la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, pel que fa a l'oferta d'ocupació pública ordinària (OPO), disposa:

U. 1. La incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic, a excepció dels òrgans prevists en l'apartat U.e) de l'article anterior [es refereix als òrgans constitucionals de l'Estat i a les assemblees legislatives de les comunitats autònomes], s'ha de regular pels criteris assenyalats en aquest article, amb subjecció a les següents les taxes de reposició d'efectius:

a) En els sectors prioritaris la taxa ha de ser del 120 per cent i en la resta de sectors del 110 per cent.

[...]

El que estableixen els paràgrafs anteriors s'entén sens perjudici dels processos d'estabilització derivats del Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

En aquest apartat U es determinen també els sectors que es consideren prioritaris a l'efecte de la taxa de reposició d'efectius, la necessitat d'atendre a les disponibilitats pressupostàries del capítol 1 dels pressuposts de despeses, la manera de calcular la taxa de reposició, amb l'especificació del que no computa per a límit màxim de la taxa (vegeu el punt 6 de l'apartat U).

5. La taxa de reposició de les societats mercantils públiques i entitats públiques empresarials, les fundacions del sector públic i els consorcis del sector públic es regeix pel que estableixen les disposicions addicionals dissetena, divuitena i dinovena de la Llei 22/2021, ja esmentada. Aquestes disposicions remeten per al càlcul a l'article 20 de la mateixa Llei 22/2021.

IBANAT ha tingut en compte per al càlcul de la taxa 0 altes i 0 baixes.

Així mateix, l'apartat 8 assenyala:

8. La taxa resultant de les regles del número anterior es pot incrementar amb la derivada de les altes i baixes registrades durant l'exercici en curs, fins a la data d'aprovació de l'oferta, la qual cosa s'ha de fer constar en la mateixa oferta. Per això l'oferta s'ha d'aprovar dins el primer semestre de l'exercici. Aquestes places s'han de restar de la taxa de reposició de l'exercici següent.

Aquesta oferta inclou les places resultants del càlcul de la taxa de reposició de l'exercici en curs que suposen 7 places derivades de 0 altes i 6 baixes.

6. Finalment, l'apartat número 3 no autoritza la cessió de taxa de reposició de les administracions públiques als ens del sector públic instrumental, excepte en el cas dels consorcis i les fundacions públiques que tenguin la condició d'agents d'execució del Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació o que facin projectes de recerca.

[...]

3. No s'autoritza la cessió de taxa de reposició de les administracions públiques a les seves societats mercantils públiques, entitats públiques empresarials i fundacions. Poden cedir taxa de reposició als consorcis les administracions i la resta d'entitats que participen en el consorci.

4. Com a excepció, el sector públic pot cedir part de la seva taxa de reposició a les fundacions públiques que tenguin la condició d'agents d'execució del Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació o que facin projectes de recerca [...].

6. En els supòsits en què es produeixi acumulació de la taxa de reposició, la publicació de l'oferta d'ocupació pública de l'organisme que la cedeix i del que la rep ha de contenir el nombre de places, així com el sector o col·lectiu d'aquesta acumulació.

7. L'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, estableix que els processos d'estabilització no estan subjectes a reposició, ja que suposen una taxa addicional:

Article 2. Processos d'estabilització d'ocupació temporal.

1. Addicionalment al que estableixen els articles 19.U.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.U.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguin previstes en les diferents administracions públiques i que estiguin dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020. [...]

2. Les ofertes d'ocupació que articulin els processos d'estabilització que preveu l'apartat 1, així com el nou procés d'estabilització, s'han d'aprovar i publicar en els respectius diaris oficials abans de l'1 de juny de 2022 i han de ser coordinats per les administracions públiques competents. [...]

3. La taxa de cobertura temporal s'ha de situar per sota del vuit per cent de les places estructurals. [...]

La disposició addicional sisena autoritza, amb caràcter excepcional, una convocatòria d'estabilització de l'ocupació temporal de llarga durada pel sistema de concurs per a les places que hagin estat ocupades abans del dia 1 de gener de 2016:

Les administracions públiques han de convocar, amb caràcter excepcional i d'acord amb el que preveu l'article 61.6 i 7 del TREBEP, pel sistema de concurs, les places que, complint els requisits establerts en l'article 2.1, hagin estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016.

Aquests processos, que es duran a terme una sola vegada, poden ser objecte de negociació en cadascun dels àmbits territorials de l'Administració de l'Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals, i han de respectar, en tot cas, els terminis establerts en aquesta norma.

La disposició addicional vuitena estableix:

Addicionalment, els processos d'estabilització continguts en la disposició addicional sisena han d'incloure en les convocatòries les places de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior a l'1 de gener de 2016.

El càlcul de la taxa addicional suposa la inclusió en aquesta oferta de 11 llocs de treball pel torn d'estabilització, que es convocaran pel procediment de concurs.

8. La disposició addicional setena de la Llei 20/2021 estableix el següent:

Els preceptes continguts en aquesta norma relatius als processos d'estabilització són aplicables a les societats mercantils públiques, les entitats públiques empresarials, les fundacions del sector públic i els consorcis del sector públic, sens perjudici de l'adequació, si escau, a la normativa específica.

9. Respecte a la promoció interna, el Conveni col·lectiu estableix a l'article 19  la reserva de places vacants per torn de promoció interna entre el personal laboral fix de plantilla. A aquests efectes, l'ens ha reservat un 75 % de les places per cobrir-les mitjançant aquest torn.

10. L'article 59 del TREBEP regula la reserva de persones amb discapacitat en les ofertes d'ocupació pública, article d'aplicació als ens del sector públic instrumental, d'acord amb el que preveu la disposició addicional primera. Aquest article disposa que en les ofertes d'ocupació pública s'ha de reservar una quota no inferior al set per cent de les vacants per ser cobertes entre persones amb discapacitat, que es consideren com les definides en l'apartat 2 de l'article 4 del Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.

11.  Aquesta oferta d'ocupació pública es va negociar en la sessió de la Comissió Negociadora del dia 2 i 4 de maig de  2022

12. En data 23 de maig de 2022 i 24 de maig de 2022, s'han emès els informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressupostos, respectivament.

13. Segons l'article 14 dels estatuts d'IBANAT , correspon al consell d'Administració aprovar l'oferta d'ocupació pública de l'Institut Balear de la Natura així com aprovar els criteris bàsics de selecció del personal d'acord amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat en el marc de la normativa vigent.

Per tot això, propòs al consell d'administració que adopti el següent

Acord

Primer. Aprovar l'oferta pública d'estabilització i l'oferta d'ocupació pública ordinària per a l'any 2022 corresponent al personal laboral de l'Institut Balear de la Natura, que suposa un total de 183 places corresponents a estabilització, 2 places al torn lliure i 6 places al torn de promoció interna, amb la distribució indicada en els annexos que s'adjunten i en els termes establerts en aquest Acord.

Segon. Oferir pel torn corresponent a l'oferta pública d'estabilització les places següents, d'acord amb el desglossament següent:

— 7 places vacants de personal laboral, corresponents a les places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que han estat ocupades de manera temporal i ininterrompuda almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

— 165 places vacants de personal laboral, corresponents a les places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que han estat ocupades de manera temporal i ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, esmentada en el paràgraf anterior.

— 11 places vacants de personal laboral, corresponents a places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, ocupades per personal laboral temporal, i la persona que l'ocupa en data 31 de desembre de 2021 té una relació laboral amb l'ens en la mateixa categoria/especialitat anterior a l'1 de gener de 2016, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, esmentada anteriorment.

Tercer. Oferir pel torn d'oferta d'ocupació pública ordinària les places següents, d'acord amb el desglossament següent:

  • 2 places de personal laboral pertanyen al torn lliure corresponent a la taxa de reposició d'efectius i 6 places de personal laboral corresponen al torn de promoció interna.

Quart. Disposar que les convocatòries corresponents als processos selectius de les places de l'oferta pública d'estabilització s'han de publicar abans del 31 de desembre de 2022 i la resolució haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024. Les convocatòries corresponents a l'oferta d'ocupació pública ordinària s'han de publicar en el termini improrrogable de tres anys comptadors des de la data de la publicació d'aquest Acord.

Cinquè. L'articulació dels corresponents processos selectius haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

Sisè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Setè. Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el consell d'administració en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2, 10.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.

(Signat electrònicament: 26 de maig de 2022)

El  director gerent  Joan Ramon Villalonga

 

ANNEX 1 Oferta pública d'estabilització

 

Grup

 

Categoria/especialitat  (cas d'IBANAT, lloc de treball)

 

Illa

Nombre de llocs de treball

Concurs oposició

(art. 2.1 Llei 20/2021)

Concurs

(DA 6a i DA 8a Llei 20/2021)

Total

C

Administratiu/iva

Mallorca

 

6

6

D

Auxiliar administratiu, lloc base

Eivissa

 

1

1

D

Auxiliar de manteniment Cabrera

 

Mallorca

 

4

4

A

Cap de Delegació

Eivissa

 

1

1

A

Cap de departament de gestió econòmica

Mallorca

 

1

1

A

Cap de departament jurídic i contractació

Mallorca

 

1

1

A

Cap de departament de gestió econòmica adjunt

Mallorca

 

1

1

A

Cap de departament jurídic i contractació adjunt

Mallorca

 

1

1

A

Cap de departament de gestió forestal

Mallorca

 

1

1

C

Cap de negociat de recursos humans

Mallorca

 

1

1

C

Capatàs de brigada

Mallorca

 

2

2

C

Capatàs de brigada

Eivissa

 

1

1

C

Capatàs de brigada

Eivissa

2

 

2

C

Capatàs de brigada

Formentera

 

1

1

C

Capatàs de brigada

Menorca

1

 

1

C

Capatàs en cap

Eivissa

 

1

1

C

Conductor

Mallorca

 

3

3

C

Conductor

Eivissa

 

1

1

D

Encarregat de finques

Mallorca

 

2

2

C

Encarregat de refugis

Mallorca

 

1

1

A

Facultatius superior forestal

Mallorca

 

1

1

A

Facultatiu superior sensibilització forestal

Mallorca

 

2

2

B

Facultatiu tècnic forestal i direcció d'incendis forestals

Mallorca

 

1

1

B

Facultatiu tècnic  de formació

Mallorca

 

1

1

B

Facultatiu tècnic centre forestal (CEFOR)

Mallorca

 

1

1

B

Facultatiu tècnic forestal

Menorca

 

1

1

B

Facultatiu tècnic forestal de delegació i direcció d'incendis forestals

Menorca

 

 

1

1

B

Facultatiu tècnic forestal i direcció d'incendis forestals

Mallorca

 

3

3

B

Facultatiu tècnic forestal, direcció d'incendis forestals i seguretat

Mallorca

 

1

1

C

Guia de P.N Cabrera

Cabrera

1

 

1

C

Informador centres de recepció/interpretació

Mallorca

 

6

6

C

Informador centres de recepció/interpretació

Menorca

 

2

2

C

Informador centres de recepció/interpretació

Eivissa

 

1

1

C

Mecànic

Mallorca

 

1

1

C

Mecànic naval

Cabrera

 

1

1

C

Operador de comunicacions (CCIF)

Mallorca

 

4

4

C

Operador de comunicacions (CCIF)

Mallorca

1

 

1

E

Ordenança

Mallorca

 

1

1

C

Secretari/a personal

Mallorca

 

1

1

D

Treballador forestal/biodiversitat NIVELL 1

Mallorca

 

31

31

D

Treballador forestal/biodiversitat NIVELL 1

Menorca

 

7

7

D

Treballador forestal/biodiversitat NIVELL 1

Eivissa

 

21

21

D

Treballador forestal/biodiversitat NIVELL 1

Formentera

 

2

2

D

Treballador forestal/biodiversitat NIVELL 2

Mallorca

 

16

16

D

Treballador forestal/biodiversitat NIVELL 2

Menorca

 

9

9

D

Treballador forestal/biodiversitat NIVELL 2

Eivissa

 

2

2

D

Treballador forestal/biodiversitat NIVELL 2

Formentera

 

1

1

D

Treballador forestal/biodiversitat SOTSCAP

Mallorca

 

4

4

D

Treballador forestal/biodiversitat SOTSCAP

Mallorca

1

 

1

D

Treballador forestal/biodiversitat SOTSCAP

Cabrera

 

1

1

D

Treballador forestal/biodiversitat SOTSCAP

Menorca

 

1

1

D

Treballador forestal/biodiversitat SOTSCAP

Eivissa

 

3

3

D

Treballador forestal/biodiversitat SOTSCAP

Formentera

 

1

1

D

Vigilant d'àrees marines

Cabrera

1

 

1

D

Vigilant d'àrees marines

Eivissa 

 

1

1

D

Vigilant forestal/biodiversitat

Mallorca

 

13

13

D

Vigilant forestal/biodiversitat

Menorca

 

1

1

D

Vigilant forestal/biodiversitat

Eivissa

 

3

3

Total

 

 

7

176

183

 

 

ANNEX 2 Oferta d'ocupació pública ordinària

 

Grup

 

Categoria/especialitat

 

Illa

Nombre de llocs de treball

Torn lliure

Torn promoció interna

Total

C

Capatàs de brigada

Mallorca

 

4

4

C

informador de centres de recepció/interpretació

Mallorca

 

1

1

B

facultatiu tècnic d'administració general prevenció de riscos laborals

Mallorca

1

 

1

C

Oficial especialista agrícola ramader

Mallorca

 

1

1

B

Facultatiu tècnic informàtica

Mallorca

1

 

1

Total

 

 

2

6

8