Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE CAMPOS

Núm. 298044
Aprovació definitiva ordenança reguladora de la taxa per a l’expedició de documents administratius

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Una vegada finalitzat el termini d'exposició pública sense que s'hagin presentat al·legacions, ha resultat aprovada definitivament l' ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER A L'EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS. Es publica el text íntegre de la mateixa, per a la seva entrada en vigor i aplicació, en compliment del previst a l'article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local, que és el següent:

“ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER A L'EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS (PLE 31/03/2022)

Article 1. Fonament i naturalesa

A l'empara d'allò previst als articles 2, 57 i 20.4.a); h); i) del Reial Decret Legislatiu 2/2004, 5 de març, pel que s'aprova el text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, l'Ajuntament estableix la taxa pel servei d'expedició de documents administratius i per la utilització de documentació municipal, que es regirà per aquesta Ordenança.

Article 2. Fet imposable

1. El fet imposable de la taxa el constitueix l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tot tipus de documents que expedeixi i d'expedients de què entengui l'administració o les autoritats municipals.

2. A aquests efectes, s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que el particular hagi provocat o que redundi en el seu benefici, encara que no hagi existit sol·licitud expressa de l'interessat.

3. La tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d'obligacions fiscals no estarà sotmesa a aquesta taxa, com tampoc no ho estaran les consultes tributàries, els expedients de devolució d'ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol classe i els relatius a la prestació de serveis o a la realització d'activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l'aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per una altra taxa municipal o pels que aquest Ajuntament exigeixi un preu públic.

Article 3. Subjectes passius

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 36 de la Llei General Tributària que sol·licitin, provoquin o en l'interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.

Article 4. Responsables

Són responsables tributaris les persones físiques o jurídiques determinades com a tals en la legislació general tributària. El motiu d'aquesta es perquè s'ha considerat que era una errada en la redacció i quedava poc clara.

La derivació de responsabilitat requerirà que, prèvia audiència de l'interessat, es dicti acte administratiu, en els termes previstos a la Llei General Tributària.

Article 5. Beneficis fiscals

1. Gaudiran d'exempció aquells contribuents que reuneixin les següents condicions:

  • Els interessats en un procés administratiu municipal, que hagin de presentar documentació compulsada, que formi part d'aquest procés (oposicions, licitacions...).
  • Els menors de 12 anys.
  • Aquells que hagin obtingut dels serveis socials municipals un informe que acrediti que no disposen de capacitat econòmica suficient  pel pagament d'aquesta taxa.

2. No s'aplicaran bonificacions ni reduccions per a la determinació del deute, llevat de les següents:

  • Els estudiants, prèvia presentació del carnet d'estudiant, per a l'obtenció de certificacions de residència serà d'un euro (1,00 €).
  • Majors de 65 anys pels certificats de resident i de convivència, la quota a abonar serà d'un euro (1,00 €).

Article 6. Quota tributària

1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa que s'assenyalarà segons la naturalesa dels documents o expedients que s'han de tramitar, d'acord amb les tarifes següents:

 

Euros

Epígraf 1. Censos de població d'habitants

 

Certificacions d'empadronament en el cens de població, encara que sigui negativa

Vigent

De censos anteriors

 

1,00

2,00

2. Certificats de convivència i residència

Bonificats segons l'article 5

5,00

1,00

3. Certificats de residència

Gratuïts en Seu Electrònica

Epígraf 2. Certificacions

 

1. Certificació de documents o acords municipals

10,00

2. Altres certificacions

12,00

3. Pel bastanteig de poders que hagin de produir efecte a les oficines municipals

10,00

Epígraf 3. Documents expedits o estesos per les oficines municipals

 

1. Per expedició de certificacions i informes en expedients de traspassos, d'obertura o similars de locals, per cada un

 

30,00

2. Per l'acarament de documents a instància de part, per cada un

10,00

3. Per cada document que s'expedeixi en fotocòpia, per cada foli A4

0,20

4. Per cada document que s'expedeixi en fotocòpia, per cada foli A3

0,50

Epígraf 4. Documents relatius a serveis d'urbanisme

 

1. Certificat d'inexistència d'infracció urbanística o d'expedient d'infracció urbanística

120,00

2. Certificat de règim urbanístic

120,00

3. Certificat d'antiguitat ordinària i certificat d'antiguitat per tramitació de cèdula d'habitabilitat

100,00

4. Certificació urbanística per a dur a terme anotacions en altres registres públics i altres certificacions urbanístiques no tarifades expressament

100,00

5. Certificat de zona apta per a la comercialització d'habitatges vacacionals

100,00

6. Certificació relativa a la innecessarietat d'obtenció de llicència urbanística o títol habilitant similar

120,00

Epígraf 5. Utilització de documentació de l'arxiu municipal

 

1. Per certificacions de documents

30,00

2. Per l'acarament de còpia de documents

10,00

3. Per recerca de documents, encara que sigui amb resultat negatiu, per cada hora

24,00

4. Per l'emissió d'informe tècnic

30,00

Epígraf 6. Documentació expedida per la policia local

 

1. Per emissió de documents informatius sobre un succés en què hagi intervingut la policia local, diferents dels que consten a altres apartats

30,00

2. Pel revelat de fotografies d'infraccions de trànsit per excés de velocitat

1,50

3. Per redacció d'extracte informatiu per accident de trànsit

86,00

4. Per redacció d'un informe per accident de trànsit

215,0

Epígraf 7. Altres

 

1. Drets d'examen

15,00

2. Per l'expedició de documents en dispositius físics en format distint del paper o per la tramitació i expedició a sol·licitud de l'interessat d'expedients no tarifats tant en paper com de forma electrònica

La quota corresponent d'aplicar allò establert a l'epígraf 3.3 amb un mínim de 35,00 €

3. Llicència de cans perillosos

30,00

2. La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de què es tracti, des de que s'inicia fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i la notificació a l'interessat de l'acord recaigut.

3. Les quotes que en resulten de l'aplicació de les tarifes anteriors s'incrementaran en un 50 per cent quan els interessats sol·licitin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients que motivin la meritació.

4. En el cas de la tramitació d'expedients, o qualsevol activitat administrativa, que requereixi publicació al BOE, BOIB o un diari, l'import dels anuncis serà satisfet per la persona interessada, tant si el procediment s'ha iniciat a instància de part, com d'ofici.

Article 7. Meritació

1. La taxa es merita quan es presenti la sol·licitud que iniciï l'actuació o l'expedient, que no es realitzarà o tramitarà sense que s'hagi efectuat el pagament corresponent.

2. En els casos a què fa referència el número 2 de l'article 2, la meritació es produeix quan esdevinguin les circumstàncies que originin l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense sol·licitud prèvia de l'interessat però que redundi en benefici seu.

Article 8. Règim de declaració i d'ingrés

1. La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació mitjançant el procediment del segell municipal adherit a l'escrit de sol·licitud o de tramitació del document o l'expedient. El segell pot ésser substituït per la impressió mecànica de la taxa.

2. L'ingrés es farà a la Tresoreria Municipal.

3. Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l'article 71 de la Llei de règim jurídic i del procediment administratiu comú, que no arribin degudament reintegrats, s'admetran provisionalment però no es podran cursar si no s'esmena la deficiència, per la qual cosa es requerirà l'interessat perquè, en el termini de 10 dies, aboni les quotes corresponents amb l'advertiment que, passat aquest termini, si no ho ha fet es tendran els escrits per no presentats i la sol·licitud serà arxivada.

Article 9. Infraccions i sancions

Pel que respecte a les infraccions i sancions tributàries que, en relació a la taxa regulada en aquesta Ordenança, resultin procedents, s'aplicarà el que disposa la legislació tributària.

Disposició final

D'acord amb el que disposa l'article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, aquesta Ordenança entrarà en vigor, un cop aprovada definitivament per la Corporació, a partir de la data en què es publiqui el seu text íntegre en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i sempre que hagi transcorregut el termini previst a l'article 113 de l'esmentada Llei.

 

(Signat electrònicament: 26 de maig de 2022)

El regidor delegat d'Hisenda Sebastià Sureda Mas