Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FUNDACIÓ INSTITUT D'INVESTIGACIÓ SANITÀRIA ILLES BALEARS (IDISBA)
Núm. 297411
Acord del Patronat de la Fundació Institut d’Investigació Sanitària Illes Balears de 23 maig de 2022 pel qual s’aprova l’oferta pública d’estabilització per a l’any 2022 corresponent al personal laboral de la Fundació Institut d’Investigació Sanitaria Illes Balears
1. Els Estatuts de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears, en l'article 40, disposen que al personal laboral al servei de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears li és aplicable la normativa autonòmica en matèria de funció pública, com a mínim, quant als deures dels empleats públics i al codi de conducta, als principis ètics, als principis de conducta, als principis rectors de l'accés a l'ocupació pública i a les normes reguladores de la reserva de quota per a persones amb discapacitat.
2. L'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que: «Les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés han de ser objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal [...]».
3. L'article 18 de la Llei 5/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022, estableix, entre altres aspectes, el següent:
Article 18 Oferta pública d'ocupació
1. Durant l'any 2022, i sens perjudici del que disposa l'apartat següent, el nombre total de places de nou ingrés del personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, i també, si escau, els sectors, les funcions i les categories professionals en les quals s'han de concentrar, i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, s'han de fixar de conformitat amb la delimitació que, amb caràcter bàsic, faci l'Estat per a l'any 2022, per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, o, si no n'hi ha, amb la que resulta de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2021, i d'acord també amb l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. [...]
2. En tot cas, les ofertes públiques d'ocupació de personal funcionari, de personal estatutari, de personal funcionari docent i de personal laboral de l'Administració de la comunitat autònoma i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic requereixen els informes previs i favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts, que s'han de pronunciar, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria.
4. L'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, estableix que els processos d'estabilització no estan subjectes a reposició, ja que suposen una taxa addicional:
Article 2. Processos d'estabilització d'ocupació temporal.
1. Addicionalment al que estableixen els articles 19.U.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.U.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguin previstes en les diferents administracions públiques i que estiguin dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020. [...]
2. Les ofertes d'ocupació que articulin els processos d'estabilització que preveu l'apartat 1, així com el nou procés d'estabilització, s'han d'aprovar i publicar en els respectius diaris oficials abans de l'1 de juny de 2022 i han de ser coordinats per les administracions públiques competents. [...]
3. La taxa de cobertura temporal s'ha de situar per sota del vuit per cent de les places estructurals. [...]
La disposició addicional sisena autoritza, amb caràcter excepcional, una convocatòria d'estabilització de l'ocupació temporal de llarga durada pel sistema de concurs per a les places que hagin estat ocupades abans del dia 1 de gener de 2016:
Les administracions públiques han de convocar, amb caràcter excepcional i d'acord amb el que preveu l'article 61.6 i 7 del TREBEP, pel sistema de concurs, les places que, complint els requisits establerts en l'article 2.1, hagin estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016.
Aquests processos, que es duran a terme una sola vegada, poden ser objecte de negociació en cadascun dels àmbits territorials de l'Administració de l'Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals, i han de respectar, en tot cas, els terminis establerts en aquesta norma.
La disposició addicional vuitena estableix:
Addicionalment, els processos d'estabilització continguts en la disposició addicional sisena han d'incloure en les convocatòries les places de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior a l'1 de gener de 2016.
El càlcul de la taxa addicional suposa la inclusió en aquesta oferta de 23 llocs de treball pel torn d'estabilització, els quals es convocaran pel procediment de concurs.
5. La disposició addicional setena de la Llei 20/2021 estableix el següent:
Els preceptes continguts en aquesta norma relatius als processos d'estabilització són aplicables a les societats mercantils públiques, les entitats públiques empresarials, les fundacions del sector públic i els consorcis del sector públic, sens perjudici de l'adequació, si escau, a la normativa específica.
6. Segons l'article 17 dels Estatuts de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears, correspon al Patronat aprovar l'oferta d'ocupació pública de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears
D'acord amb tot l'anterior, el Patronat de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears, en sessió extraordinària de 23 de maig de 2022, adoptà, entre altres, l'Acord següent:
Primer. Aprovar l'oferta pública d'estabilització per a l'any 2022 corresponent al personal laboral de la Fundació Institut d'Investigació Sanitaria Illes Balears que suposa un total de 23 places corresponents a estabilització, amb la distribució indicada en l'annex que s'adjunta i en els termes establerts en aquest Acord.
Segon. Oferir pel torn corresponent a l'oferta pública d'estabilització les places següents, d'acord amb el desglossament següent:
Tercer. Disposar que les convocatòries corresponents als processos selectius de les places de l'oferta pública d'estabilització s'han de publicar abans del 31 de desembre de 2022 i la resolució haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024
Quart. L'articulació dels corresponents processos selectius haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
Cinquè. Publicar aquest Acord i el seu annex en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 23 maig de 2022
La secretària del Patronat Mª Isabel Rodríguez Baos
ANNEX Oferta pública d'estabilització
Categoria/especialitat |
Illa |
Nombre de llocs de treball |
||
Concurs oposició (art. 2.1 Llei 20/2021) |
Concurs (DA 6a i DA 8a Llei 20/2021) |
Total |
||
Técnic/a superior |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a superior |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a superior |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a mitjà |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a Gestor |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a Gestor |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a Gestor |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a Gestor |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a Gestor |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Aux. Administratiu/va |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a superior |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a superior |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a superior |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a mitjà |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a mitjà |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a Gestor |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a Gestor |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Data manager |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Data manager |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Data manager |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Data manager |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a mitjà |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Data manager |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Total |
|
0 |
23 |
23 |