Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FUNDACIÓ INSTITUT SOCIOEDUCATIU S'ESTEL
Núm. 289691
Acord del Patronat de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel de 18 de maig de 2022 pel qual s'aprova l'oferta pública d'estabilització per a l'any 2022 corresponent al personal laboral de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel
1. L'Estatut de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel (BOIB nº 22 de data 17 de febrer de 2018), en l'article 30 disposa «El personal al servei de la Fundació és de naturalesa laboral i es regeix per les disposicions de l'Estatut bàsic de l'empleat públic que li siguin d'aplicació i per la resta de normes laborals i convencionals aplicables al personal d'aquesta naturalesa. Així mateix, es regeix per la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i per les normes que la despleguin, com també per les normes d'ocupació pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que, en el marc de la disposició addicional primera de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, ho disposin expressament.”
2. L'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que: «Les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés han de ser objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal [...]».
3. L'article 18 de la Llei 5/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022, estableix, entre altres aspectes, el següent:
Article 18
Oferta pública d'ocupació
1. Durant l'any 2022, i sens perjudici del que disposa l'apartat següent, el nombre total de places de nou ingrés del personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, i també, si escau, els sectors, les funcions i les categories professionals en les quals s'han de concentrar, i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, s'han de fixar de conformitat amb la delimitació que, amb caràcter bàsic, faci l'Estat per a l'any 2022, per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, o, si no n'hi ha, amb la que resulta de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2021, i d'acord també amb l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. [...]
2. En tot cas, les ofertes públiques d'ocupació de personal funcionari, de personal estatutari, de personal funcionari docent i de personal laboral de l'Administració de la comunitat autònoma i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic requereixen els informes previs i favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts, que s'han de pronunciar, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria.
4. L'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, estableix que els processos d'estabilització no estan subjectes a reposició, ja que suposen una taxa addicional:
Article 2. Processos d'estabilització d'ocupació temporal.
1. Addicionalment al que estableixen els articles 19.U.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.U.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguin previstes en les diferents administracions públiques i que estiguin dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020. [...]
2. Les ofertes d'ocupació que articulin els processos d'estabilització que preveu l'apartat 1, així com el nou procés d'estabilització, s'han d'aprovar i publicar en els respectius diaris oficials abans de l'1 de juny de 2022 i han de ser coordinats per les administracions públiques competents. [...]
3. La taxa de cobertura temporal s'ha de situar per sota del vuit per cent de les places estructurals. [...]
La disposició addicional sisena autoritza, amb caràcter excepcional, una convocatòria d'estabilització de l'ocupació temporal de llarga durada pel sistema de concurs per a les places que hagin estat ocupades abans del dia 1 de gener de 2016:
Les administracions públiques han de convocar, amb caràcter excepcional i d'acord amb el que preveu l'article 61.6 i 7 del TREBEP, pel sistema de concurs, les places que, complint els requisits establerts en l'article 2.1, hagin estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016.
Aquests processos, que es duran a terme una sola vegada, poden ser objecte de negociació en cadascun dels àmbits territorials de l'Administració de l'Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals, i han de respectar, en tot cas, els terminis establerts en aquesta norma.
La disposició addicional vuitena estableix:
Addicionalment, els processos d'estabilització continguts en la disposició addicional sisena han d'incloure en les convocatòries les places de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior a l'1 de gener de 2016.
El càlcul de la taxa addicional suposa la inclusió en aquesta oferta de 93 llocs de treball pel torn d'estabilització, dels quals 33 es convocaran pel procediment de concurs oposició i 60 pel de concurs.
La disposició addicional setena de la Llei 20/2021 estableix el següent:
Els preceptes continguts en aquesta norma relatius als processos d'estabilització són aplicables a les societats mercantils públiques, les entitats públiques empresarials, les fundacions del sector públic i els consorcis del sector públic, sens perjudici de l'adequació, si escau, a la normativa específica.
5. L'article 59 del TREBEP regula la reserva de persones amb discapacitat en les ofertes d'ocupació pública, article d'aplicació als ens del sector públic instrumental, d'acord amb el que preveu la disposició addicional primera. Aquest article disposa que en les ofertes d'ocupació pública s'ha de reservar una quota no inferior al set per cent de les vacants per ser cobertes entre persones amb discapacitat, que es consideren com les definides en l'apartat 2 de l'article 4 del Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.
6. Aquesta oferta d'ocupació pública es va negociar en la sessió de la Mesa negociadora de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel del dia 28 d'abril de 2022.
7. En data 09 de maig de 2022 i 12 de maig de 2022, s'han emès els informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressupostos, respectivament.
8. Segons l'article 19.2 en relació al article 30 de l'Estatut de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel (BOIB nº 22 de data 17 de febrer de 2018), correspon al Patronat aprovar l'oferta d'ocupació pública de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel.
Per tot això, el Patronat de La Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel en sessió de 18 de maig de 2022 va adoptar el següent
Acord
Primer. Aprovar l'oferta pública d'estabilització per a l'any 2022 corresponent al personal laboral de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel, que suposa un total de 93 places corresponents a estabilització amb la distribució indicada en l'annex que s'adjunta i en els termes establerts en aquest Acord, pendent de l'informe d'impacte de gènere de l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtats de dones i homes.
Segon. Oferir pel torn corresponent a l'oferta pública d'estabilització les places següents, d'acord amb el desglossament següent:
a) 33 places vacants de personal laboral, corresponents a les places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que han estat ocupades de manera temporal i ininterrompuda almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.
b) 59 places vacants de personal laboral, corresponents a les places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que han estat ocupades de manera temporal i ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, esmentada en el paràgraf anterior.
c) 1 plaça vacant de personal laboral, corresponent a places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, ocupades per personal laboral temporal, i la persona que l'ocupa en data 30 de desembre de 2021 té una relació laboral de caire temporal amb l'ens en la mateixa categoria/especialitat anterior a l'1 de gener de 2016, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, esmentada anteriorment.
Tercer. Reservar una quota mínima d'un 7 % del total de les vacants objecte de l'oferta perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, d'acord amb el que disposa l'article 59.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i la resta de normativa aplicable.
Quart. Disposar que les convocatòries corresponents als processos selectius de les places de l'oferta pública d'estabilització s'han de publicar abans de 31 de desembre 2022 i la resolució haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.
Cinquè. L'articulació dels corresponents processos selectius haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
Sisè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Setè. Aquest acord es pot impugnar davant l'ordre jurisdiccional social, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que s'hi pugui interposar cap recurs en via administrativa ni s'hagi d'interposar preceptivament una reclamació prèvia a la via judicial social.
Palma, 23 de maig de 2022
La presidenta del Patronat de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel Josefina Santiago Rodríguez
ANNEX 1 Oferta pública d'estabilització: 93 places
Categoria/especialitat |
Illa |
Nombre de llocs de treball |
||
Concurs oposició (art. 2.1 Llei 20/2021) |
Concurs (DA 6a i DA 8a Llei 20/2021) |
Total |
||
Auxiliar Tècnic Educatiu |
Mallorca |
12 |
11 |
23 |
Educador/a Centre |
Mallorca |
2 |
19 |
21 |
Educador/a Social |
Mallorca |
15 |
22 |
37 |
Oficial Manteniment |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic Superior d'Atenció a menors i família (ALTER) |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic Superior d'Atenció a menors i família (mediació) |
|
|
1 |
1 |
Tècnic centre socioeducatiu especialitat psicòleg/a |
Mallorca |
1 |
1 |
2 |
Tècnic mitjà de programes socioeducatius |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Tècnic/a superior de programes socioeducatius |
Mallorca |
|
1 |
1 |
Treballador/a social |
Mallorca |
|
2 |
2 |
Psicòleg especialista en atenció a víctimes de maltractament infantil |
Mallorca |
1 |
|
1 |
Tècnic/a en cures auxiliars d'infermeria |
Mallorca |
2 |
|
2 |
Total |
|
33 |
60 |
93 |