Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL
Núm. 286501
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual s'aprova la convocatòria d'ajuts per a les unitats de suport a l'activitat professional en el marc dels serveis d'ajust personal i social dels centres especials d'ocupació
El Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i la seva inclusió social (BOE núm. 289, de 3 de desembre), té per objecte garantir el dret a la igualtat d'oportunitats i de tracte, així com l'exercici real i efectiu de drets per part de les persones amb discapacitat en igualtat de condicions respecte de la resta de ciutadans i ciutadanes i, a aquest efecte, determina l'obligació dels poders públics de protegir els seus drets en diverses matèries, entre les quals figura l'ocupació.
La Llei esmentada dedica el seu capítol VI al dret al treball i preveu la possibilitat d'incorporar a les persones amb discapacitat al mercat de treball per mitjà de centres especials d'ocupació, els quals, d'acord amb l'article 43.1, són els que tenen com a objectiu principal fer un treball productiu, participant regularment en les operacions del mercat, i, com a finalitat, assegurar una ocupació remunerada, alhora que són un mitjà d'integració del major nombre de persones treballadores amb discapacitat al règim de treball normal. Igualment preveu que han de prestar els serveis d'ajust personal i social que requereixen les persones amb discapacitat que treballin en ells, segons les seves circumstàncies.
L'apartat 2 del mateix article 43 defineix els serveis d'ajust personal i social com els que permetin ajudar a superar les barreres, els obstacles i les dificultats que les persones treballadores amb discapacitat dels centres especials d'ocupació tinguin en el procés d'incorporació a un lloc de treball, així com en la permanència i progressió en aquest. També s'inclouen els destinats a la inclusió social, cultural i esportiva.
Amb la finalitat de millorar el funcionament dels serveis d'ajust personal i social dels centres especials d'ocupació, es va aprovar el Reial decret 469/2006, de 21 d'abril, pel qual es regulen les unitats de suport a l'activitat professional en el marc dels serveis d'ajust personal i social dels centres especials d'ocupació (BOE núm. 96, de 22 d'abril). L'objecte d'aquest Reial decret és la regulació de les unitats de suport a l'activitat professional, equips multiprofessionals emmarcats dins dels serveis d'ajust, que constitueixen l'instrument de modernització dels mateixos serveis d'ajust personal i social; l'esmentat Reial decret regula també les subvencions dels costos laborals i de la Seguretat Social de la contractació del personal que s'integra.
L'article 56 del Reial decret 818/2021, de 28 de setembre, pel qual es regulen els programes comuns d'activació per a l'ocupació del sistema nacional d'ocupació, es remet a aquest Reial Decret 469/2006.
A més, el Reial Decret 469/2006 ha estat modificat per la disposició final tercera del Reial Decret 818/2021, de 28 de setembre, pel qual es regulen el programes comuns d'activació per a l'ocupació del Sistema Nacional de Empleo (BOE núm. 233, de 29 de setembre) que, entre d'altres aspectes, ha incrementat les quanties per a cada treballador destinatari dels serveis d'ajust personal i social que presten les unitats de suport a l'activitat professional dels centres especials d'ocupació, les quals serveixen de base per al càlcul de la subvenció.
L'Ordre TAS/1622/2002, de 13 de juny, per la qual es regula la manera de garantir, pels beneficiaris de les subvencions i ajuts públiques que concedeix l'Institut Nacional d'Ocupació, les bestretes de pagament sobre aquestes, així com per als obligats al pagament en període voluntari dels fraccionaments i ajornaments que es concedeixin (BOE núm. 155, de 29 de juny), és aplicable a aquestes subvencions, que s'integren en el programa de foment d'ús del Servei Públic d'Ocupació Estatal establerta en les ordres anuals del Ministeri de Treball i Economia Social de distribució de subvencions en l'àmbit laboral finançades amb càrrec als pressupostos generals de l'Estat, per a gestionar-les les comunitats autònomes amb competències assumides.
L'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol), estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació; l'article 1.2 d'aquesta Ordre, apartats 24, 25 i 27, determina que poden ser objecte de subvenció els projectes generadors d'ocupació estable de treballadors amb discapacitat en centres especials d'ocupació, el manteniment dels seus llocs de treball i la transició de treballadors de centres especials d'ocupació a empreses en règim d'ocupació normalitzada, funcions a la consecució de les quals han de coadjuvar les unitats de suport a l'activitat professional.
Els ajuts prevists en aquesta convocatòria són compatibles amb el Mercat Comú en estar incloses entre les previstes en el Reglament (CE) 651/2014, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior, prorrogat fins al 31 de desembre de 2023, pel Reglament (UE) 2020/972 de la Comissió, de 2 de juliol de 2020, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE de 26 de juny de 2014).
La convocatòria que s'aprova, s'ha inclòs en l'objectiu IV.2.10 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB n.º 175, de 23 de desembre).
D'acord amb l'article 14.2 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), el procediment per a concedir subvencions s'iniciarà sempre d'ofici mitjançant una convocatòria, quan la selecció de les possibles persones beneficiàries hagi de realitzar-se en règim de concurrència. D'altra banda, l'article 3 de l'Ordre abans citada estableix que el conseller competent en matèria de treball i formació ha d'aprovar per resolució les convocatòries corresponents, que hauran de ser publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
L'article 15 del mateix Text refós estableix el contingut mínim de la convocatòria d'ajuts, que ha de ser aprovada per l'òrgan competent i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per tot això, d'acord amb el que es disposa en el precepte abans citat, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Objecte
Aquesta Resolució té per objecte aprovar la convocatòria d'ajuts destinats a les unitats de suport a l'activitat professional en el marc dels serveis d'ajust personal i social dels centres especials d'ocupació que estableix l'article 43.2 del Text refós de la Llei General dels Drets de les Persones amb Discapacitat i de la seva Inclusió Social, aprovat per Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, per mitjà del finançament dels costos laborals i de la Seguretat Social del personal que les integren.
Segon
Bases reguladores
Els ajuts i subvencions concedides a conseqüència d'aprovar aquesta convocatòria es regeixen pel Reial decret 469/2006, de 21 d'abril, pel qual es regulen les unitats de suport a l'activitat professional en el marc dels serveis d'ajust personal i social dels centres especials d'ocupació, així com pel Reial decret 818/2021, de 28 de setembre, pel qual es regulen els programes comuns d'activació per a l'ocupació del sistema nacional d'ocupació i per l'Ordre del conseller de Treball i Formació, de 4 de maig de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació, modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008.
Tercer
Partides pressupostàries
1. El crèdit inicialment assignat als ajuts que regula aquesta convocatòria és de cinc-cents vint-i-cinc mil euros (525.000 €), amb càrrec a les partides pressupostàries dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022 que s'indiquen a continuació i pels següents imports:
— 12401 322A01 47000.00 22021..............................175.000 euros
— 12401 322A01 48000.00 22021..............................350.000 euros
2. Aquest crèdit assignat inicialment es pot ampliar en funció de la disponibilitat pressupostària del fons finalista indicat.
3. Els ajuts es financen amb càrrec als fons rebuts del Servei Públic d'Ocupació Estatal del Ministeri d'Ocupació i Economia Social.
Quart
Entitats beneficiàries i requisits
Poden ser entitats beneficiàries de les subvencions les entitats titulars dels centres especials d'ocupació i els mateixos centres, quan tinguin personalitat jurídica, que compleixin els següents requisits:
a) Els centres especials d'ocupació han de figurar inscrits com a tals en el Registre de Centres Especials d'Ocupació de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball.
b) Han de formar part de la plantilla dels centres especials d'ocupació treballadores i treballadors amb els tipus de discapacitat i grau de minusvalidesa següents:
1r. Persones amb paràlisi cerebral, persones amb malaltia mental o persones amb discapacitat intel·lectual, incloses les persones amb trastorn de l'espectre de l'autisme, amb un grau de minusvalidesa reconeguda igual o superior al trenta-tres per cent (33%).
2n. Persones amb discapacitat física o sensorial amb un grau de minusvalidesa reconegut igual o superior al seixanta-cinc per cent (65%).
c) Els centres especials d'ocupació han de disposar d'unitats de suport a l'activitat professional, la composició de la qual s'establirà d'acord amb els mòduls que s'indiquen en l'apartat cinquè d'aquesta convocatòria.
d) L'entitat beneficiària ha d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social, abans de la proposta de resolució.
e) L'entitat beneficiària no pot estar sotmesa a cap de les prohibicions per a ser beneficiària de l'ajuda prevista en l'article 10 del Text refós de la Llei de Subvencions.
f) L'entitat beneficiària haurà d'haver dut a terme l'organització preventiva per mitjà d'alguna de les modalitats que estableix el capítol III del Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció (BOE núm. 27, de 31 de gener); haurà d'haver efectuat l'auditoria corresponent, quan escaigui, de conformitat amb el capítol V del mateix Reial decret, així com haver realitzat i revisat el pla de prevenció, de conformitat amb el citat Reial decret 39/1997 i l'Ordre del Ministeri de Treball i Assumptes Socials, de 27 de juny de 1997, per la qual es desenvolupa el Reglament de Serveis de Prevenció (BOE núm. 159, de 4 de juliol).
g) Complir els requisits establerts amb caràcter general en el capítol I i amb caràcter específic, en els articles 33 i 34 del prorrogat Reglament (UE) núm. 651/2014, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.
h) No haver estat sancionades o condemnades en els tres últims anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.
Cinquè
Composició de les unitats de suport a l'activitat professional
1. Per a accedir a les subvencions que regula aquesta convocatòria, els centres especials d'ocupació han de disposar d'unitats de suport a l'activitat professional, la composició de la qual s'establirà d'acord amb els mòduls següents:
a) Centres especials d'ocupació que tinguin fins a 15 treballadores o treballadors amb discapacitat dels tipus i graus indicats en el punt 2 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria:
— 1 tècnica o tècnic de grau mitjà o superior, o amb coneixements o experiència equiparables, almenys al 20% de la seva jornada, i
— 1 encarregada o encarregat de suport a la producció a jornada completa o els que corresponguin proporcionalment si la contractació es fa a temps parcial.
b) Centres especials d'ocupació que tinguin de 16 a 30 treballadores o treballadors amb discapacitat dels tipus i graus indicats en el punt 2 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria:
— 1 tècnica o tècnic de grau mitjà o superior, o amb coneixements o experiència equiparables, almenys al 80% de la seva jornada, i
— 2 persones encarregades de suport a la producció a jornada completa o les que corresponguin proporcionalment si la contractació es fa a temps parcial.
c) Centres especials d'ocupació que tinguin de 31 a 45 treballadores o treballadors amb discapacitat dels tipus i graus indicats en el punt 2 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria:
— 2 tècniques o tècnics de grau mitjà o superior, o amb coneixements o experiència equiparables, un a jornada completa i l'altre almenys al 50% de la seva jornada, i
— 3 persones encarregades de suport a la producció a jornada completa o les que corresponguin proporcionalment si la contractació es fa a temps parcial.
d) Centres especials d'ocupació que tinguin de 46 a 60 treballadores o treballadors amb discapacitat dels tipus i graus indicats en el punt 2 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria:
— 2 tècniques o tècnics de grau mitjà o superior, o amb coneixements o experiència equiparables, a jornada completa, i
— 4 persones encarregades de suport a la producció a jornada completa o les que corresponguin proporcionalment si la contractació es fa a temps parcial.
e) Centres especials d'ocupació que tinguin de 61 a 75 treballadores o treballadors amb discapacitat dels tipus i graus indicats en el punt 2 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria:
— 3 tècniques o tècnics de grau mitjà o superior, o amb coneixements o experiència equiparables, 2 a jornada completa i un altre almenys al 50% de la seva jornada, i
— 5 persones encarregades de suport a la producció a jornada completa o les que corresponguin proporcionalment si la contractació es fa a temps parcial.
f) Per a centres especials d'ocupació amb més de 75 treballadores o treballadors amb discapacitat dels tipus i graus indicats en el punt 2 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria, la plantilla de la unitat de suport a l'activitat professional s'establirà proporcionalment, segons els criteris expressats abans.
2. Quan el nombre de treballadores o treballadors amb els tipus de discapacitat i graus de minusvalidesa establerts en el punt b de l'apartat quart d'aquesta convocatòria al qual es dirigeix el servei no es correspon amb els màxims de cada mòdul, el temps de dedicació del personal de les unitats de suport a l'activitat professional serà proporcional al nombre de persones amb discapacitat esmentades.
3. Les vacants del personal integrants d'aquestes unitats de suport que es produeixin per causes justificades es cobriran a fi de mantenir la proporcionalitat establerta en aquest apartat.
Sisè
Tipus d'ajuts i quanties
1. Les subvencions establertes en aquesta convocatòria es destinaran a finançar costos laborals i de Seguretat Social derivats de la contractació indefinida del personal integrant de les unitats de suport a l'activitat professional en els centres especials d'ocupació, per al desenvolupament de les funcions que estableix l'article 2 del Reial decret 469/2006, de 21 d'abril esmentat.
2. La quantia de les subvencions s'estableix en mil quatre-cents quaranta euros (1.440 €) anuals per cada treballador o treballadora amb la mena de discapacitat i grau de minusvalidesa indicats en la lletra b) de l'apartat quart d'aquesta convocatòria contractat per temps indefinit o mitjançant un contracte temporal de durada igual o superior a sis mesos, sempre que el contracte temporal s'hagi iniciat amb data posterior a 31 de desembre de 2021.
La subvenció de 1.440€ es reduirà proporcionalment segons la durada dels contractes de les persones amb discapacitat a què es refereix el paràgraf anterior, així com d'acord amb la durada de la jornada, en el cas que el contracte sigui a temps parcial.
3. Aquestes subvencions es concediran per períodes màxims d'un any, a comptar des del dia 1 de gener de 2022, amb la sol·licitud prèvia del centre especial d'ocupació tramitada de conformitat amb aquesta convocatòria.
Setè
Termini i forma de presentació de sol·licituds
1. El termini per a presentar les sol·licituds és d'un mes a comptar des del tercer dia hàbil següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
2. Els models oficials de sol·licitud de les ajuts poden obtenir-se en la web de la Direcció General de Treball i Salut Laboral de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, adreça d'Internet
https://www.caib.es/seucaib/ca/tramites?pag=0®s_pag=10&filtro={%22ua%22:%2240%22,%20%22familias%22:%222%22}
3. Les sol·licituds es presentaran en el Registre Electrònic Comú dirigit a la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball del Govern de les Illes Balears, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, juntament amb la documentació establerta en aquesta convocatòria.
De conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a efectuar qualsevol tràmit d'aquest procediment administratiu, almenys, els següents subjectes:
a) Les persones jurídiques.
b) Les entitats sense personalitat jurídica.
c) Els qui representin a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
D'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, si algun dels subjectes a què fa referència l'article 14.2 presenta la seva sol·licitud presencialment, les administracions públiques han de requerir a l'interessat perquè l'esmeni a través de la seva presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual hagi estat realitzada l'esmena.
4. Les persones jurídiques hauran de cursar la petició de l'ajuda per mitjà dels seus representants legals degudament acreditats.
5. Si la sol·licitud no reuneix els requisits legals i els que exigeixen l'ordre de bases reguladores i aquesta convocatòria, es requerirà a la persona interessada perquè, en el termini de deu dies, esmeni la falta o aporti els preceptius documents, indicant que, en cas contrari, es considerarà que desisteix de la petició, prèvia resolució que es dictarà en els termes que estableix l'article 21 de la Llei 39/2015 abans esmentada.
Vuitè
Documentació
1. Les entitats sol·licitants han d'acreditar el compliment dels requisits generals prevists en l'apartat quart d'aquesta convocatòria presentant, juntament amb la sol·licitud, la següent documentació:
a) Documentació que acrediti la plantilla de treballadores o treballadors amb discapacitat del centre especial d'ocupació.
b) Certificats vigents expedits per l'òrgan competent que especifiquin el tipus de discapacitat i el grau de minusvalidesa de les treballadores o treballadors amb discapacitat que conformin la plantilla del centre especial d'ocupació.
Per a evitar retards en el procediment per causes alienes a l'entitat interessada, s'entendrà complert el tràmit d'aportació dels certificats renovats amb la presentació de la sol·licitud de renovació a l'òrgan competent. No obstant això, en cas que l'òrgan competent no concedís la renovació sol·licitada, l'entitat beneficiària haurà de retornar la subvenció concedida pel suport de la persona en qüestió amb els interessos corresponents.
c) Contractes de treball de les persones amb discapacitat que prestin serveis en el centre especial d'ocupació, només en el cas de noves altes en l'entitat.
d) Memòria de les activitats de les unitats de suport a l'activitat professional, amb una descripció de les funcions de les treballadores o treballadors que les integren.
e) Contractes de treball de les treballadores o treballadors que integren les unitats de suport a l'activitat professional i descripció de les seves funcions, només en el cas de noves altes en l'entitat.
f) Informe de Vida Laboral del Codi de Compte de Cotització del centre especial d'ocupació des del dia 01/01/2022 fins a la data de presentació de la sol·licitud telemàtica.
g) Pressupost en còmput anual (12 mesos) dels costos salarials i de Seguretat Social del personal integrant de la unitat de suport i nòmines del citat personal que s'hagin abonat fins a la data de presentació.
h) La sol·licitud dels ajuts comporta l'autorització a la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, perquè pugui obtenir de la Tresoreria General de la Seguretat Social la informació per a acreditar que l'entitat sol·licitant està al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social. No obstant això, la persona interessada pot aportar el certificat corresponent juntament amb la sol·licitud.
i) La sol·licitud dels ajuts comporta l'autorització perquè la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball pugui obtenir de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què l'empresa o entitat sol·licitant haurà d'aportar el certificat corresponent juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
j) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat que acrediti s'ha dut a terme l'organització preventiva i l'auditoria, si escau, d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals (BOE núm. 269, de 10 de novembre) i la normativa reglamentària que la desenvolupa.
k) Acreditació de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que s'enumeren als apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de Subvencions, la qual cosa es farà d'acord amb el que es preveu en l'apartat 6 del mateix text legal.
l) Declaració responsable de complir els requisits establerts en el capítol I i en l'article 34 del Reglament (UE) 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, abans esmentat.
2. A més, juntament amb la sol·licitud, s'ha d'aportar la següent documentació:
a) Declaració en la qual es facin constar les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitades per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats nacionals o de la Unió Europea, o d'organismes internacionals, o bé una declaració expressa de no haver-les sol·licitat.
La persona sol·licitant ha de declarar les noves subvencions que es puguin produir sobre aquest tema mitjançant un escrit presentat a la Direcció General de Treball i Salut Laboral, en el termini de quinze dies a comptar des de la data en què se li concedeix la subvenció o presenti noves sol·licituds d'ajuts.
b) Declaració responsable de veracitat de dades bancàries.
El model corresponent el podeu trobar a l'adreça electrònica
https://www.caib.es/seucaib/ca/202/administraciones/tramites/servicio/4486284
Novè
Règim de concessió de les subvencions
El règim de concessió de les ajudes que estableix aquesta convocatòria és el de concurrència competitiva, de conformitat amb l'article 17.1 del Text Refós de la
Llei de Subvencions, aprovat per Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i amb l'article 7.1 del Reial decret 469/2006, de 21 d'abril, amb la finalitat de comparar en un únic procediment les sol·licituds presentades i establir una prelació entre aquestes, d'acord amb els criteris de valoració que fixa l'apartat desè d'aquesta convocatòria.
Desè
Criteris de valoració de les sol·licituds
1. La valoració de les sol·licituds presentades es farà d'acord amb els següents criteris:
a) Percentatge de treballadores i treballadors amb discapacitat amb contracte indefinit respecte del total de treballadors amb discapacitat de la plantilla del centre especial d'ocupació, del qual s'han d'excloure les persones amb discapacitat titulars d'un contracte per a la formació i l'aprenentatge.
b) Percentatge de treballadores i treballadors amb el tipus de discapacitat i el grau de minusvalidesa descrits en la lletra b de l'apartat quart d'aquesta convocatòria, sobre el total de persones amb discapacitat del centre especial d'ocupació.
c) Percentatge de dones amb la mena de discapacitat i el grau de minusvalidesa establerts en la lletra b de l'apartat quart d'aquesta convocatòria, sobre el total de treballadors amb el tipus de discapacitat i grau de minusvalidesa indicats de la plantilla del centre especial d'ocupació.
d) Nombre de persones amb discapacitat procedents del centre especial d'ocupació contractats indefinidament, o amb contracte de treball d'almenys sis mesos, per empreses del mercat ordinari de treball en els dos últims anys.
2. Aquests criteris tenen la mateixa importància, amb independència de l'ordre en què s'han indicat. La Comissió Avaluadora que estableix l'apartat onzè d'aquesta convocatòria podrà atribuir una valoració de 0 a 3 punts a cadascun, en el cas dels apartats a, b i c, distribuïts proporcionalment en funció dels percentatges aconseguits, i en el cas de l'apartat d, en funció del nombre de persones amb discapacitat inserides en el mercat ordinari de treball.
3. Si en l'elaboració de la prelació de projectes aprovats alguns haguessin obtingut la mateixa puntuació total, tindran preferència d'entre ells els que hagin obtingut una millor puntuació en l'apartat a del punt 1 d'aquest apartat; si persisteix la igualtat, es considerarà la puntuació obtinguda en els apartats b, c i d successivament i per aquest ordre. Si encara persisteix la coincidència, es tindrà en compte la data de presentació de les sol·licituds, de manera que tindran preferència les sol·licituds presentades abans respecte de les posteriors.
Onzè
Comissió Avaluadora
Amb la finalitat d'examinar les sol·licituds presentades en el marc d'aquesta convocatòria i d'emetre un informe que servirà de base per a elaborar la proposta de resolució, es constitueix una Comissió Avaluadora integrada pels membres que a continuació s'indiquen, de conformitat amb l'article 6.3 de l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, en relació amb l'article 19.3 del Text Refós de la Llei de Subvencions:
— La persona titular del Departament de Relacions Laborals de la Direcció General de Treball i Salut Laboral, com a president.
— La persona titular de la Secció XI de la Direcció General de Treball i Salut Laboral, com a vocal.
— La persona titular de la Secció XIII de la Direcció General de Treball i Salut Laboral, com a vocal.
— La persona titular del Negociat XXIV de la Direcció General de Treball i Salut Laboral, com a vocal.
— Una persona amb categoria de tècnic/a del grup A1 o A2 adscrita a la Direcció General de Treball i Salut Laboral, com a secretari.
En cas d'absència per qualsevol causa de les persones que integren la Comissió Avaluadora, la directora general de Treball i Salut Laboral podrà designar suplents d'entre el personal adscrit a la Direcció General de la qual és titular.
Dotzè
Instrucció i resolució del procediment
1. L'òrgan competent per a instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és la Direcció General de Treball i Salut Laboral.
2. De conformitat amb l'article 7 de les bases reguladores, el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball resoldrà motivadament les sol·licituds d'ajuts, amb la proposta prèvia de la directora general de Treball i Salut Laboral basada en l'informe que emetrà la Comissió Avaluadora. En les resolucions de concessió es fixarà amb caràcter definitiu la quantia individual de la subvenció.
3. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució és de tres mesos, a comptar des que acabi el període de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada.
4. La notificació de la resolució es durà a terme amb les exigències i en la forma que estableixen els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Tretzè
Concurrència i compatibilitat de subvencions
1. L'import de les subvencions concedides no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi els costos laborals i de Seguretat Social a què es refereix el punt 1 de l'apartat sisè d'aquesta convocatòria.
2. En el supòsit d'acumulació d'ajuts, el seu import total ha de respectar els límits de quantia fixats en aquesta convocatòria.
Catorzè
Justificació i pagament
1. D'acord amb l'article 37.1 del Text Refós de la Llei de Subvencions, en relació amb l'article 25.2.a del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de Finances i de les Lleis de Pressupostos Generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre) i en relació amb l'article 7.2.b del Reial decret 469/2006, de 21 d'abril, ja citat, les subvencions s'abonaran mitjançant bestretes de pagament fins a un màxim del 100%, en el moment en què es concedeixin.
2. De conformitat amb l'article 25.3.a del Decret 75/2004 i en relació amb l'article 1 de l'Ordre TAS/1622/2002, de 13 de juny, s'eximeix a l'entitat beneficiària de presentar garantia.
3. Les entitats beneficiàries de les subvencions han de remetre a la Direcció General de Treball i Salut Laboral les nòmines i els documents de cotització a la Seguretat Social del personal que integra les unitats de suport a l'activitat professional corresponents al període subvencionat, així com la documentació que acrediti el pagament efectiu. El termini de presentació és de tres mesos, a comptar des de la finalització del període que se subvenciona.
Quinzè
Obligacions de les entitats beneficiàries
1. Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de Subvencions.
2. A més, també és obligació específica dels centres especials d'ocupació mantenir la proporcionalitat en la composició de les unitats de suport a l'activitat professional quan, per causes justificades, es produeixin vacants del personal que les integra.
Setzè
Seguiment i control
A les entitats beneficiàries de les subvencions regulades en aquesta convocatòria els és aplicable, a l'efecte de seguiment, el que es disposa en l'article 13 del Reial decret 2273/1985, de 4 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament dels centres especials d'ocupació (BOE núm. 294, de 9 de desembre).
Dissetè
Reintegrament de les subvencions
1. A més de les causes d'invalidesa i revocació de la resolució de concessió, els casos que estableix l'article 44 del Text refós de la Llei de Subvencions generen l'obligació de reintegrar totalment o parcialment les quantitats percebudes, com l'exigència d'interès de demora des de la data de pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència del reintegrament.
2. L'incompliment del que regula aquesta convocatòria, atenent la naturalesa i les causes de l'incompliment, pot originar el reintegrament total o parcial de les quantitats que s'hagin percebut, amb els interessos corresponents. En el cas d'incompliments parcials, es determinarà la quantitat que hagi de reintegrar el beneficiari de conformitat amb el principi de proporcionalitat segons els costos justificats i les actuacions acreditades, d'acord amb l'article 44.2 del Text Refós de la Llei de Subvencions i l'article 13 de l'Ordre de Bases Reguladores. En el cas que la subvenció percebuda es destini a finalitats diferents d'aquelles per a les quals es va concedir, el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball dictarà una resolució que disposi el reintegrament total de la subvenció.
3. El procediment de reintegrament s'iniciarà d'ofici, per mitjà d'una resolució de l'òrgan competent, i es regirà per les disposicions generals sobre procediments administratius que contenen la legislació estatal bàsica i el Text refós de la Llei de Subvencions, així com les disposicions reglamentàries de desenvolupament i la legislació de finances.
Divuitè
Procediment sancionador
Si, com a conseqüència de la tramitació de l'expedient de reintegrament, es detecta alguna de les infraccions tipificades en el Títol V del Text Refós de la Llei de Subvencions, se seguirà el procediment sancionador corresponent que estableix l'article 62 de la mateixa Llei, sense perjudici del que es disposa en el Text refós de la Llei sobre Infraccions i Sancions en l'ordre social, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost (BOE núm. 189, de 8 d'agost).
Dinovè
Interpretació i execució
El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball pot dictar les resolucions, circulars i instruccions que siguin necessàries per a interpretar i executar aquesta convocatòria.
Vintè
Publicació de la convocatòria i efectes
Prèvia a la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, es comunica el text de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, amb la resta de la informació que es requereixi, de conformitat amb l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
La present Resolució començarà a produir efectes el tercer dia hàbil següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Vint-i-unè
Recursos
Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, esmentada, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de Règim Jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (17 maig de 2022)
El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball
Iago Negueruela Vázquez