Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 284926
Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament d’Alcúdia i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca per a l’execució de la convocatòria de bons Viu Alcúdia 2022, per a la promoció i reactivació del comerç local del municipi d’Alcúdia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió ordinària celebrada dia 5 de maig de 2022, el Ple de l'Ajuntament de Alcúdia ha aprovat el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament d'Alcúdia i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca per a l'execució de la convocatòria de bons Viu Alcúdia 2022, per a la promoció i reactivació del comerç local del municipi d'Alcúdia.

D'acord amb l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i 45 de la Llei 39/2015, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, per mitjà del present edicte es publica aquest conveni de col·laboració.

 

Alcúdia, en data de la signatura (19 de maig de 2022)

La batlessa Bàrbara Rebassa Bisbal

 

Conveni de col·laboració entre l'Ajuntament d'Alcúdia i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca per a l'execució de la convocatòria de bons Viu Alcúdia 2022, per a la promoció i reactivació del comerç local del municipi d'Alcúdia.

Parts

Bàrbara Rebassa Bisbal, amb DNI 42987204C, Batlessa de l'Ajuntament d'Alcúdia amb CIF P0700300G, en l'exercici de les funcions recollides en l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.

Antoni Mercant Morató, amb DNI 43008652D, president de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca, amb CIF Q0773001C, que intervé en l'exercici de les funcions de representació de l'article 5.1 del Reial decret 669/2015, de 17 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 4/2014, d'1 d'abril, bàsica de les cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació.

Antecedents

L'article 29.t) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears atribueix als Municipis la competència en el desenvolupament econòmic local.

En virtut del que estableix el capítol II (article 8 i següents ) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions estableix que les bases reguladores de les subvencions poden establir que el lliurament - entrega dels fons públics als beneficiaris - la realització d'altres funcions de gestió de les subvencions es duguin a terme mitjançant entitats col·laboradores.

L'article 16 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions estableix que l'instrument idoni per canalitzar els fons, així com per la determinació de les obligacions i drets de les parts, vigència, modificació - pròrroga s'ha de formalitzar en un conveni de col·laboració que en els qual es concretaran els termes anteriorment esmentats.

Les cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació són corporacions de dret públic que duen a terme, entre d'altres, funcions de col·laboració amb les administracions públiques, vertebrant la relació entre aquestes i les empreses, i realitzant funcions public- privades amb criteris empresarials. Les seves funcions són de representació, promoció i defensa dels interessos generals de les empreses de la demarcació en què se situen. A més, en el cas dels petits comerços detallistes, constitueixen un interlocutor privilegiat, ja que tots aquests estan adscrits a la cambra respectiva, la qual cosa n- succeeix amb les figures d'associacionisme voluntari. D'altra banda, l'estructura de les cambres, la disponibilitat de recursos humans i materials, i la seva experiència en la gestió de fons públics en el sector del comerç són una garantia d'eficàcia.

En el mateix sentit, les cambres compleixen els requisits que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en l'article 13, per operar com a entitats col·laboradores, especialment, la seva capacitat per complir amb les condicions necessàries de solvència i d'eficàcia.

La Llei 4/2014, d'1 d'abril, bàsica de les cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació, estableix, en l'article 5, punt 2, apartat i), que els correspon desenvolupar les funcions public- administratives de tramitar els programes públics d'ajuts a les empreses en els termes que s'estableixin en cada cas, així com gestionar serveis públics relacionats amb aquestes, quan la seva gestió correspongui a les comunitats autònomes.

Igualment, estableix que en el desenvolupament de les funcions public- administratives s'ha de garantir una adequada coordinació amb les administracions públiques mitjançant la signatura dels instruments de col·laboració oportuns, així com a través dels plans d'actuacions que, si escau, dictin les administracions competents per raó de la matèria. Així mateix, l'article 5 punt 6 estableix que les cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació, i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Espanya podran subscriure convenis - altres instruments de col·laboració per garantir una coordinació adequada de les seves actuacions amb les que duen a terme les organitzacions empresarials.

L'Ajuntament d'Alcúdia vol donar suport al comerç local, per contribuir a la dinamització dels entorns urbans i a la cohesió del teixit social a través de l'activitat comercial. Els beneficis socials del comerç detallista van més enllà dels purament econòmics, vinculats amb el PIB - amb el nombre d'ocupacions del sector. El comerç detallista produeix externalitats positives, en donar vida als entorns urbans, incrementant el nivell de vida i el benestar social de la ciutadania i la cohesió social en el seu component de relacions socials.

A més, les mesures imposades per a la contenció de la pandèmia COVID-19 van significar el tancament automàtic de pràcticament tots els establiments comercials, a excepció d'uns pocs, específicament recollits en l'article 10 del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es va declarar l'estat d'alarma en tot el territori nacional per a la gestió de la situació de crisi sanitària.

Com a conseqüència de la tendència ascendent en el nombre de casos confirmats de la COVID-19, mitjançant el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, es va declarar un nou estat d'alarma fins al dia 9 de novembre de 2020, per contenir la propagació d'infeccions causades per la SARS-CoV-2. Atès l'important increment en la transmissió de la pandèmia, mitjançant el Reial decret 956/2020, de 3 de novembre, es va prorrogar l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 926/2020 fins al 9 de maig de 2021.

Aquestes circumstàncies s'han traduït en una pertorbació conjunta de demanda i oferta per a l'economia espanyola i el sector comercial en particular, que ha afectat les vendes i l'activitat de les empreses, generant tensions de liquiditat que podrien derivar en problemes de solvència i pèrdua d'ocupacions si n- s'adopten mesures urgents d'estabilització.

L'Ajuntament d'Alcúdia, com a conseqüència d'aquesta situació, va posar en marxa en exercicis anteriors dues convocatòries de concessió de bons de consum per a la promoció i reactivació del comerç local del municipi d'Alcúdia.

Atès l'èxit de les convocatòries anteriors, es objecte d'aquest conveni regular les condicions d'una nova convocatòria de bons de consum per continuar ajudant als comerços, incloent en ells: els autònoms i les empreses, a atenuar les pèrdues econòmiques i socials patides per els comerços del municipi d'Alcúdia, servint de complement a curt i mitjà termini a les mesures de revitalització i dinamització d'entorns urbans, especialment després de la crisi generada per la pandèmia de la COVID-19.

D'acord amb tot el que s'ha exposat, per a la gestió de les operacions d'emissió i bescanvi dels bons de descompte i, en general, per articular la relació amb els comerços que s'adhereixin al programa, és necessària la col·laboració d'una entitat, en aquest cas, la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca, que dugui a terme les funcions següents:

· Col·laborar en la gestió de la campanya, ser la via de relació amb els comerços participants per articular-ne l'adhesió i controlar el desenvolupament adequat dels compromisos adquirits en virtut d'aquesta.

· Ser la dipositària i distribuïdora dels fons, coordinant les operacions de distribució i venda dels bons de descompte a les persones físiques beneficiàries i efectuant el bescanvi dels bons de descompte usats en les operacions de compravenda bonificades.

Les cambres oficials de comerç, sobre la base de la seva naturalesa jurídica de corporació de dret públic, el seu caràcter d'interlocutor privilegiat del petit comerç detallista, l'estructura i la disponibilitat de recursos materials i humans, i l'experiència en la gestió de fons públics en el sector del comerç, són una garantia d'eficàcia en la gestió d'un programa de foment del comerç detallista.

Per tot això, les parts ens reconeixem plena capacitat legal per atorgar aquest document i estam d'acord en la necessitat de col·laborar per al desenvolupament del programa en benefici de la dinamització comercial dels entorns urbans i dels comerços detallistes, per la qual cosa acordem la formalització d'aquest conveni de col·laboració, de conformitat amb les següents:

Clàusules

Primera. Objecte del conveni

a. L'objecte d'aquest conveni es desenvolupar el marc de col·laboració que ha de regir l'execució i l'atorgament de la subvenció consistent en l'emissió de bons de consum en règim de concurrència n- competitiva de l'Ajuntament d'Alcúdia (en endavant Ajuntament) per a l'any 2022 amb la col·laboració de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca (d'ara endavant, la Cambra Comerç de Mallorca).

b. Mitjançant aquesta convocatòria l'Ajuntament subvenciona la compra de béns en establiments comercials que desenvolupin la seva activitat dins el terme municipal d'Alcúdia i que tinguin la condició de persones autònomes - empreses, a través de l'emissió de bons de descompte amb els quals la persona beneficiària podrà obtenir una minoració del preu per l'adquisició d'aquests béns.

c. Cadascun d'aquests bons de descompte s'emetrà per valor de vint euros i es podrà bescanviar a compres mínimes de trenta euros realitzades en els establiments adherits al programa.

L'aplicació dels bons de descompte serà efectuada pels mateixos establiments en el moment de l'adquisició dels béns. En aquest sentit, l'entitat col·laboradora habilitarà els mecanismes necessaris per garantir i comprovar que es compleix el que indica aquest apartat.

d. El descompte de vint euros per cada b- serà finançat per l'Ajuntament i anticipat a la Cambra de Comerç de Mallorca.

e. L'àmbit de l'activitat subvencionable comprèn el comerç detallista, impulsat per autònoms i per empreses que tinguin establiments comercials en el municipi d'Alcúdia, inclosos en les categories - epígrafs que figuren a l'annex I d'aquest conveni.

Segona. Operativa de distribució, emissió i bescanvi de bons

1. El nombre total dels bons de descompte emesos és de 5000€ i es distribuirà per igual entre el nombre d'establiments que s'adhereixin al programa. Així, el nombre de bons corresponent a cada establiment adherit tindrà un caràcter lineal i estarà establert per la relació existent entre la quantitat de bons emesos i el nombre final d'establiments adherits al programa.

L'Ajuntament n- es farà càrrec de l'accés a bons en un nombre superior a aquests 5.000.

En el cas de que s'incrementin el fons subvencionables de l'ajuda, el nombre de bons emesos s'incrementarà en la proporció corresponent.

2. Les persones consumidores amb dret a beneficiar-se del descompte dels bons son: persones a partir de 16 anys que tinguin la seva residència a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i que realitzin compres en algun dels establiments adherits a la campanya durant el període d'execució de la campanya de bons Viu Alcúdia. Aquestes tindran un límit de dos bons per persona.

3. Els bons de descompte es sol·licitaran als mateixos establiments comercials adherits al programa, els quals identificaran les persones adquirents i en controlaran la residència a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'aplicació del descompte.

4. Els comerços, mitjançant les aplicacions desenvolupades per a la gestió i l'execució del programa, accediran a la plataforma web per confirmar la disponibilitat dels bons de descompte associats al DNI (amb el límit de dos) i autenticar mitjançant el tiquet de compra que s'ha efectuat la despesa corresponent per a l'aplicació del descompte.

5. Els comerços n- podran reservar ni retenir bons per a la seva clientela habitual i hauran d'exposar a un lloc visible la seva participació en el programa mitjançant el material publicitari corresponent perquè qualsevol persona que tingui la condició de beneficiària pugui sol·licitar els bons de descompte. Aquesta obligació deixarà de tenir efecte en el moment en què s'hagin exhaurit els bons de descompte corresponents a l'establiment - empresa adherida.

6. Les vendes bonificades són les realitzades als establiments adherits durant el període d'execució de la campanya de bons Viu Alcúdia, que tindrà una durada d'un mes des de que s'iniciï aquesta.

7. Excepcionalment i per resolució motivada de per part de la batlessa de l'Ajuntament d'Alcúdia es podrà ampliar el termini de la clàusula anterior.

Tercera. Actuacions que ha de desenvolupar l'Ajuntament.

Per a la consecució de l'objecte d'aquest conveni de col·laboració, l'Ajuntament assumeix les obligacions següents: 

a. Finançar les operacions de compravenda, mitjançant ajuts de vint euros per cada b- de descompte, que tindran la consideració de subvencions a fons perdut n- reintegrables pel comerç.

b. Finançar les despeses de gestió de la campanya.

c. Crear, editar i distribuir els materials publicitaris del programa.

d. Col·laborar en les tasques d'informació als comerços adherits i a les persones consumidores per al millor coneixement de les condicions d'adquisició i gaudi dels bons.

e. Col·laborar en la difusió del programa i la llista de comerços adherits a través de la pàgina web de l'Ajuntament d'Alcúdia i altres mitjans possibles per arribar al major nombre de comerços que siguin susceptibles de poder-s'hi adherir

f. Fer el seguiment per a la correcta gestió i execució del programa.

g. Supervisar la gestió de la Cambra de Comerç de Mallorca a través dels informes indicats en el punt 1.h) de la clàusula quarta.

Quarta. Actuacions que ha de desenvolupar la Cambra de Comerç de Mallorca com a entitat col·laboradora

1. Per a la consecució de l'objecte d'aquest conveni de col·laboració, la Cambra de Comerç de Mallorca, en la seva condició d'entitat col·laboradora en la gestió de la subvenció, es compromet a desenvolupar les actuacions següents:

a. Informar a les empreses interessades i assistir-les en la formalització de l'adhesió a la campanya. De la mateixa manera, facilitar a les persones interessades la informació necessària per al millor coneixement de les condicions d'adquisició i gaudi dels bons.

b. Col·laborar en la creació i l'edició dels materials publicitaris, i dur a terme la publicitat activa de la campanya a través de la seva pàgina web i altres mitjans de comunicació.

c. Licitar i contractar l'assistència tècnica de la plataforma web per a la gestió i l'execució de la campanya. Entre els serveis que s'han de contractar s'inclouran, almenys, els següents:

· Plataforma tecnològica de gestió de bons de descompte amb web, aplicacions d'establiments i aplicació de lectura i autenticació.

· Serveis d'alta d'establiments i empreses i de bons de descompte, gestió de pagaments, verificació d'establiments i empreses, verificació de bons de descompte, DNI i tiquets de compra. Servei d'atenció telefònica al client final i servei d'atenció telefònica al titular de l'activitat durant l'alta, la validació i el bescanvi de bons de descompte.

d. Comprovar que les sol·licituds dels ajuts i la documentació presentada compleix els requisits exigits a la convocatòria i requerir als interessats la presentació - esmena de la documentació que falti per dur a terme aquesta verificació.

e. Emetre la relació d'entitats que compleixen els requisits per adherir-se a la convocatòria i coordinar les operacions de distribució dels bons entre aquestes.

f. Controlar el compliment per part de les entitats participants dels compromisos adquirits i de l'efectiva realització de les activitats que determinen la concessió de la subvenció. Igualment, realitzar el seguiment del bescanvi dels bons supervisant que l'entrega a les persones físiques beneficiàries es realitza complint els requisits de les compravendes bonificades. Posarà en coneixement de l'Ajuntament d'Alcúdia l'incompliment de requisits u obligacions per part de les entitats beneficiaries, - qualsevol supòsit que pugui conduir al reintegrament de les ajudes rebudes, indicat a l'article 37, de la LGS.

g. Ser la dipositària i distribuïdora dels fons i abonar a les entitats adherides al programa els imports corresponents als bons de descompte bescanviats en el seu establiment, prèvia comprovació de la correcta aportació dels documents justificatius de les vendes que donin lloc als imports a abonar.

Els documents justificatius seran aportats per les entitats adherides de manera telemàtica a la plataforma quant es realitzi cada venta. Seran els següents:

· Númer- de DNI de la persona que ha consumit el bo.

· Factura - tiquet de la compra, de mínim trenta euros, en la qual s'ha fet ús del b- de descompte, on s'especifiqui el preu abans i després d'aplicar el descompte, així com l'import de la bonificació aplicada.

En l'execució d'aquestes actuacions hauran d'observar els deures de confidencialitat i sigil pel que fa a les dades transmeses de negocis i de persones, així com tractar equitativament tots els comerços participants, amb independència de la data de la seva associació.

h. Dur a terme la correcta gestió i execució de la convocatòria i documentar tota la gestió en informes. S'han de presentar com a mínim els informes següents:

· Informe proposta de les entitats que hagin sol·licitat l'adhesió a la convocatòria de bons Viu Alcúdia, determinant quines compleixen els requisits i quines han d'esmenar la sol·licitud.

· Informe proposta de les entitats que compleixin els requisits establerts a les bases reguladores i que, per tant, s'adhereixen a la campanya de bons Viu Alcúdia.

· Informes comptables quinzenals que contindran un compte de resultats que detalli per cada entitat beneficiaria els bons de descompte bescanviats i justificats, l'import a abonar, els bons de descompte pendents de bescanviar i l'import pendent d'abonar.

· Informe de liquidació final que haurà de contenir:

a. Memòria econòmica justificativa de l'aplicació dels fonts rebuts emesa pel representant de la Cambra de Comerç, que inclourà una relació individualitzada dels beneficiaris als quals s'ha atorgat l'ajuda, amb detall dels vals totals bescanviats per cada un d'ells i dels imports abonats, i acompanyat de la resta de documentació justificativa, factures i justificants, presentats pels beneficiaris.

A la memòria també es determinarà la quantitat a reintegrar a l'Ajuntament d'Alcúdia en el cas de que n- s'hagin bescanviat tots els bons de consum disponibles.

b. Extractes bancaris i justificants de pagament que acreditin els pagaments realitzats a favor de les entitats beneficiàries.

El termini de presentació de l'informe de liquidació final a l'Ajuntament d'Alcúdia serà de dos mesos a contar des de la data finalització de la campanya de bons Viu Alcúdia.

Per acord entre la Cambra de Comerç de Mallorca i l'Ajuntament, es podrà modificar alguna d'aquestes dates si les circumstàncies - altres raons organitzatives així h- aconsellen.

i. Realitzar els controls de verificació i sotmetre's a les actuacions de fiscalització de l'Ajuntament d'Alcúdia. Posarà a la seva disposició els documents originals acreditatius de la despesa i del pagament, així com els llibres y registres comptables específics que ha de dur l'entitat col·laboradora per facilitar l'adequada justificació de la subvenció i compliment de les condicions.

2. A més dels compromisos i les obligacions indicats en les clàusules anteriors, la Cambra de Comerç de Mallorca assumeix les obligacions següents: 

a. Totes les obligacions indicades en l'article 15 de la Llei general de subvencions, acceptant les comprovacions que consideri oportunes l'Ajuntament, en relació amb el desenvolupament i l'execució de les actuacions.

b. Fer la publicitat adequada del caràcter públic del finançament i del fet que aquesta és a càrrec de l'Ajuntament, amb inclusió dels anagrames i logotips de la imatge corporativa i dels específics de la convocatòria, en la forma més idònia a cada format. Han de difondre la convocatòria i informar sobre el seu desenvolupament a través del portal - pàgina web respectius.

Quinta. Compromisos econòmics i justificació de les despeses de gestió

1. Els fons subvencionals objecte de distribució mitjançant el sistema de venda i bescanvi de bons són 100.000€ que corresponen a un crèdit de pagament per a l'exercici de 2022 consignat en l'aplicació pressupostària CO4312 479001 “Subvencions cupons consum comerços”.

L'Import d'aquests fons pot ser incrementat sempre i quant les disponibilitats pressupostàries h- permetin i prèvia realització dels tràmits preceptius prevists a la legislació pressupostària.

Les condicions del dipòsit d'aquests fons, el seu lliurament als beneficiaris i la liquidació es detallen a la clàusula següent.

2. Així mateix, s'estableix un import per a la Cambra de Comerç de Mallorca consistent en un import fixe de 15.000€ + IVA, corresponent al 15% del cost sobre la campanya prevista de 100.000€ en bons, i per una altra part, un import màxim de 4.510€ + IVA corresponent a la revisió del 100% dels tickets dels bons bescanviats. Aquesta darrera quantitat s'ajustarà proporcionalment en funció del percentatge de bons bescanviats.

El total del cost suposa una despesa màxima de 23.607,10€ -IVA inclòs-, en concepte d'execució del programa segons el que estableix la clàusula quarta, apartat 1.c), així com per a la coordinació i les tasques de gestió i execució del programa esmentat.

Addicionalment, aquestes despeses es poden veure incrementades si s'incrementen els fons subvencionals tal com preveu l'apartat anterior.

Aquest concepte serà liquidat una vegada presentada per part de la Cambra de Comerç la documentació següent:

a. Sol·licitud de pagament de la quantia que correspongui, i com màxim l'estipulada a l'apartat anterior.

b. Factura per a la gestió i l'execució del programa i els justificants de pagament referents al manteniment de la plataforma web.

c. Un certificat del secretari general de la Cambra de Comerç de Mallorca de que acrediti i detalli les despeses efectuades amb càrrec a la quantia aportada per l'Ajuntament d'Alcúdia

d. Una memòria explicativa sobre el desenvolupament de totes les actuacions que s'hagin duit a terme per a l'execució del projecte.

e. Certificat acreditatiu de la prorrata de l'IVA, si correspon.

En tot cas, la documentació esmentada s'haurà de presentar abans del dia 30 de setembre de 2022.

Per atendre les despeses de gestió i execució del programa de la Cambra de Comerç de Mallorca, que corresponen a un crèdit de pagament per a l'exercici de 2022, serà consignat en la partida pressupostària següent: C- 4312 226999 “Despeses corrents Comerç i Promoció Econòmica”

3. L'Ajuntament d'Alcúdia pot sol·licitar qualsevol justificació addicional de les activitats realitzades quan aquestes n- estiguin suficientment acreditades en la memòria.

Sexta. Condicions de dipòsit i gestió dels fons

1. L'entitat col·laboradora haurà de trobar-se al corrent de compliment de les seves obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i per reintegrament de subvencions.

2. El lliurament dels fons a l'entitat col·laboradora es farà mitjançant un únic pagament per anticipat. Una vegada publicada la convocatòria i finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s'abonarà del 100% de l'import dels fons en els quals consisteixen els ajuts que s'han de gestionar en el compte indicat per la Cambra de Comerç de Mallorca. Des d'aquest moment, la Cambra es constitueix en dipositària dels fons, en virtut del que estableix l'article 16.3 apartat f) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i custodiarà aquest dipòsit degudament fins al seu posterior lliurament als beneficiaris.

3. Quinzenalment, els fons seran lliurats per la Cambra de Comerç de Mallorca directament per transferència bancària als comerços participants a la campanya, amb la presentació prèvia de la documentació justificativa de la compravenda subvencionada i comprovació del compliment dels requisits de bonificació per part de les persones beneficiàries.

L'acreditació de les transferències realitzades als comerços i la documentació suport del compliment de la finalitat que determina el gaudi de la subvenció es reflectirà en els informes periòdics i finals de rendició de comptes indicats en el punt 1.h) de la clàusula quarta.

4. La documentació generada durant la gestió i l'execució del programa serà guardada i custodiada per l'establiment - empresa adherida, i estarà a la disposició de l'Ajuntament, la Sindicatura de Comptes i altres autoritats de control.

5. La Cambra de Comerç de Mallorca se sotmetrà a les actuacions de comprovació i control financer que corresponguin respecte de la gestió d'aquests fons.

6. En cas de n- exhaurir-se la totalitat de la subvenció prevista, el sald- disponible serà retornat l'Ajuntament d'Alcúdia a través del canal que així s'indiqui.

Sèptima. Comissió de Seguiment del conveni 

1. La Comissió de Seguiment ha de supervisar el desenvolupament del programa i resoldre les incidències que puguin sorgir durant l'execució.

2. La Comissió de Seguiment ha d'estar composta per tres representants de la Cambra de Comerç de Mallorca, i per tres representants de l'Ajuntament, en concret:

· La persona titular de la Regidoria de Comerç i Promoció Econòmica de l'Ajuntament.

· L'Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local

· Un funcionari - funcionària de l'Ajuntament de l'escala tècnic d'administració general.

La persona titular de la Regidoria de Comerç i Promoció Econòmica de l'Ajuntament exercirà la presidència de la Comissió de Seguiment, que serà convocada per dirimir les qüestions que puguin sorgir durant l'execució del programa.-

Exercirà la secretaria un dels representants de la Cambra de Comerç de Mallorca, que farà les tasques encomanades en l'article 16 i els següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Vuitena. Protecció de dades

Les parts signatàries estan obligades, en matèria de protecció de dades, a complir amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades); amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i les altres disposicions vigents sobre la matèria.

Les parts han de respectar el secret professional i, en conseqüència, mantenir absoluta confidencialitat i reserva sobre la totalitat dels documents, les dades i les informacions que els siguin confiats per a la formalització del programa - que siguin elaborats amb motiu de la seva execució, tret que la comunicació derivi d'una obligació legal - mandat judicial.

L'entitat col·laboradora, com a encarregada del tractament de les dades, té encomanada la tasca de recollida, registre i emmagatzematge de les dades personals necessàries per a la tramitació dels bons de descompte, segons les directrius establertes per la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, i ha de garantir expressament, respecte de les dades de caràcter personal que es tractin durant la gestió d'aquests bons:

a. Que adoptarà les mesures tècniques i organitzatives necessàries per garantir-ne la conservació i seguretat i evitar-ne l'alteració, la pèrdua, el tractament - l'accés n- autoritzat.

b. Que n- les comunicarà a terceres persones.

c. Que guardarà el secret professional respecte d'aquestes.

d. Que les utilitzarà únicament i exclusivament als efectes prevists en aquest conveni. Les obligacions esmentades anteriorment n- exclouen ni contravenen les obligacions que s'esmentaran com a condició d'encarregat del tractament.

Encàrrec del tractament:

L'Ajuntament té la condició de responsable del tractament de dades personals i l'entitat col·laboradora té la condició d'encarregada del tractament. L'entitat col·laboradora es compromet a les condicions següents:

1. Tractar a càrrec de l'Ajuntament les dades de caràcter personal necessàries per a la gestió dels bons. La tipologia de dades tractades i les categories d'interessats seran únicament les recollides a les bases reguladores de la convocatòria per l'atorgament de subvencions Bons viu Alcúdia en règim de concurrència n- competitiva de l'Ajuntament d'Alcúdia per a l'any 2022. El tractament podrà consistir en la recollida, el registre, la conservació, la consulta, la supressió i la destrucció de la informació.

2. Utilitzar les dades personals objecte de tractament, - les que reculli per a la seva inclusió, només per a la finalitat objecte d'aquest encàrrec. En cap cas n- podrà utilitzar les dades per a finalitats pròpies, i serà considerada en aquest supòsit com a responsable del tractament.

3. Tractar les dades d'acord amb les instruccions del responsable del tractament. Si l'encarregat del tractament considera que en algunes de les instruccions infringeix el RGPD, la LOPDGDD - qualsevol altra disposició vigent en matèria de protecció de dades, n'ha d'informar immediatament el responsable.

4. Dur per escrit, quan correspongui segons l'article 30 del RGPD, un registre de les activitats de tractament efectuades a càrrec del responsable, que inclogui el contingut previst en l'article esmentat.

5. N- comunicar les dades a terceres persones, tret que disposi de l'autorització expressa del responsable del tractament, en els supòsits legalment admissibles.

6. Mantenir el deure de secret respecte de les dades personals a les quals tengui accés en virtut d'aquest conveni, fins i tot després que en finalitzi l'objecte.

7. Garantir que les persones autoritzades per tractar dades personals es comprometin, de forma expressa i per escrit, a respectar la confidencialitat i a complir les mesures de seguretat corresponents, de les quals els informarà convenientment. L'encarregat mantindrà a la disposició del responsable la documentació acreditativa del compliment d'aquesta obligació.

8. Garantir la formació necessària en matèria de protecció de dades personals de les persones autoritzades per tractar aquest tipus d'informació.

9. Assistir el responsable del tractament en la resposta a l'exercici dels drets reconeguts per la legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, a través de mesures tècniques i organitzatives apropiades, perquè aquest pugui complir amb la seva obligació de respondre a les sol·licituds dels interessats en els terminis prevists per la normativa vigent.

10. En el cas que l'objecte de la prestació prevegi la recollida de dades directament per l'adjudicatari, es facilitarà la informació relativa als tractaments de dades que s'hagin de fer en el moment de sol·licitar les dades. La redacció i el format en què es facilitarà la informació s'han d'acordar amb el responsable i compliran en tot cas les exigències previstes en el RGPD i en la LOPDGDD.

11. Notificar al responsable del tractament, de forma immediata i implementant les mesures de seguretat necessàries, les violacions de la seguretat de les dades personals a càrrec seu de les quals estigui assabentada, juntament amb tota la informació rellevant per a la documentació i comunicació de la incidència, si escau, a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, de conformitat amb el que preveu l'article 33 del RGPD.

12. Donar suport al responsable del tractament en la realització de les avaluacions d'impacte relatives a la protecció de dades i en la realització de les consultes prèvies a l'autoritat de control, quan calgui.

13. Implantar, en els casos que correspongui, les previsions recollides en el Reial decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema nacional de seguretat en l'àmbit de l'administració electrònica (ENS). En tot cas, ha d'implantar les mesures de seguretat necessàries per:

· Garantir la confidencialitat, la integritat, la disponibilitat i la resiliència permanents dels sistemes i serveis de tractament.

· Restaurar la disponibilitat i l'accés a les dades personals de forma ràpida, en cas d'incident físic - tècnic.

· Verificar, avaluar i valorar, de forma regular, l'eficàcia de les mesures tècniques i organitzatives implantades per garantir la seguretat del tractament.

· Dur a terme la pseudonimització i el xifratge de les dades personals, si és necessari.

14. Posar a la disposició del responsable tota la informació necessària per demostrar el compliment de les seves obligacions, en particular, certificats de compliment de la normativa expedits per entitats acreditades o, si n- n'hi ha, facilitant la realització de les auditories - les inspeccions que faci el responsable - un altre auditor autoritzat.

15. Designar un delegat de protecció de dades, si correspon segons el que preveuen l'article 37 del RGPD i l'article 34 de la LOPDGDD, i comunicar-ne la identitat i les dades de contacte al responsable, sens perjudici de la preceptiva inscripció en l'AEPD.

16. Retornar al responsable, una vegada complertes les prestacions objecte d'aquest conveni, les dades personals i, si escau, els suports en què constin. La devolució suposarà l'esborrament total de les dades existents en els equips informàtics utilitzats per l'encarregat. N- obstant això, aquest últim podrà conservar una còpia de les dades estrictament necessàries, degudament bloquejades, mentre es puguin derivar responsabilitats de l'execució de la prestació.

17. Complir rigorosament amb els deures i obligacions com a encarregat del tractament de dades personals previstes al RGPD i LOPDGDD.

Novena. Garanties

N- s'exigiran mesures de garantia a l'entitat col·laboradora diferents al compromís de n- destinar els fons rebuts a actuacions diferents de les que motiven la concessió de l'ajuda, d'acord amb el que disposa l'article 53.2 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Desena. Vigència, modificació i extinció del conveni

1. Aquest conveni de col·laboració entrarà en vigor el dia en què se signi i serà vigent fins al 30 de novembre de 2022 - fins la completa justificació, liquidació final de les operacions de reintegrament i dació de comptes que corresponguin en aplicació de la legislació sobre subvencions.

2. El conveni podrà ser modificat per acord mutu de les parts signants, mitjançant la subscripció d'una addenda de modificació, sempre que es formalitzi abans de data d'extinció del mateix.

3. Aquest conveni s'extingirà per haver transcorregut el termini indicat en el punt 1 - per incórrer en causa de resolució, com ara, per l'acord unànime dels signants, per l'incompliment de les obligacions i els compromisos assumits per algun dels signants - per impossibilitat sobrevinguda de realització.

Els efectes de la resolució son els que determina l'article 52 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

En cas d'incompliment de les obligacions i compromisos assumits per cada una de els parts es procedirà tal com preveu l'article 51.2.c de la Llei 40/2015.

Onzena. Naturalesa del conveni i legislació aplicable

Aquest conveni de col·laboració entre l'Ajuntament d'Alcúdia i l'entitat col·laboradora es troba regulat a l'article 16 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i a la normativa del règim jurídic del sector públic, i correspon a l'Ajuntament la interpretació del contingut.

En tot allò que n- preveu aquest conveni, es regirà per les normes generals del dret administratiu i, en particular:

· Les clàusules tècniques i jurídiques contingudes en aquest conveni.

· La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

· Ordenança General de Reguladora Subvencions de l'Ajuntament d'Alcúdia (BOIB núm 176, de 1 de desembre de 2015)

La jurisdicció contenciosa administrativa serà la competent per resoldre les controvèrsies que puguin sorgir entre les parts convenients.

Com a mostra de conformitat, signam aquest document per duplicat.

Alcúdia, a la data de la signatura

Per l'Ajuntament d'Alcúdia

Per la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca

Bárbara Rebassa Bisbal Antoni Mercant Morató

 

ANNEX 1 - ACTIVITATS QUE ES PODEN ACOLLIR COM A BENEFICIÀRIES PER SER RECEPTORS DE LES COMPRES AMB BONS

Es poden acollir a la convocatòria per ser receptors de les compres amb bons, les persones físiques - jurídiques, titulars d'establiments oberts al públic emmarcades dins els següents epígrafs de l'Impost d'Activitats Econòmiques:

Agrupació 64. Comerç al per menor de productes alimentaris, begudes i tabac realitzat en establiments permanents.

- GRUP 641. COMERÇ A EL DETALL DE FRUITES, VERDURES, HORTALISSES I TUBERCLES.

- GRUP 642. COMERÇ AL DETALL DE CARNS I DESPULLES; DE PRODUCTES I DERIVATS CARNICS ELABORATS; D'OUS, AUS, CONILLS DE GRANJA, CAÇA; I DE PRODUCTES DERIVATS DELS MATEIXOS.

- Epígraf 642.1.- Comerç al detall de carns i despulles; de productes derivats càrnics elaborats; d'ous, aviram, conills de granja, caça; i de productes derivats dels mateixos.

- Epígraf 642.2.- Comerç al detall, en dependències de venda de carnisseries-xarcuteries, de carns fresques i congelades, despulles i tot tipus de productes i derivats carnis; d'ous, aviram, conills de granja, caça i de productes derivats dels mateixos.

- Epígraf 642.3.- Comerç al detall, en dependències de venda de carnisseries-salsitxeries, de carns fresques i congelades, despulles, productes procedents d'indústries càrnies i productes carnis frescos, crus, adobats, cansalada salat, embotits de sangs (botifarres) i aquells altres tradicionals d'aquestes característiques per als que estiguin autoritzats; així com d'ous, aviram, conills de granja, caça i de productes derivats dels mateixos.

- Epígraf 642.4.- Comerç al detall, en carnisseries, de carns fresques i congelats, despulles i productes i derivats carnis elaborats; així com d'ous, aviram, conills de granja, caça i de productes derivats dels mateixos.

- Epígraf 642.5.- Comerç al detall d'ous, aviram, conills de granja, caça; i de productes derivats dels mateixos.

- Epígraf 642.6.- Comerç al detall de vísceres i despulles procedents d'animals d'abastament, frescos i congelats.

- GRUP 643. COMERÇ AL DETALL DE PEIXOS I ALTRES PRODUCTES DE LA PESCA I DE L'ACUICULTURA I DE CARGOLS.

- Epígraf 643.1.- Comerç al detall de peix i altres productes de la pesca i de l'aqüicultura i de cargols.

- Epígraf 643.2.- Comerç a al detall de bacallà i altres peixos en salaó.

- GRUP 644. COMERÇ A EL DETALL DE PA, PASTISSERIA, CONFITERIA I SIMILARS I DE LLET I PRODUCTES LACTIS.

- Epígraf 644.1.- Comerç a al detall de pa, pastisseria, confiteria i similars, de llet i productes lactis.

- Epígraf 644.2.- Despatxos de pa, pans especials i brioixeria.

- Epígraf 644.3.- Comerç a al detall de productes de pastisseria, brioixeria i confiteria.

- Epígraf 644.4.- Comerç al detall de gelats.

- Epígraf 644.5.- Comerç al detall de bombons i caramels.

- Epígraf 644.6.- Comerç al detall de masses fregides, amb - sense cobertures - farcits, patates fregides, productes d'aperitiu, fruita seca, llaminadures, preparats de xocolata i begudes refrescants.

- GRUP 645. COMERÇ AL DETALL DE VINS I BEGUDES DE TOTA CLASSE.

- GRUP 647. COMERÇ A EL DETALL DE PRODUCTES ALIMENTARIS I BEGUDES EN GENERAL.

- Epígraf 647.1.- Comerç al detall de qualsevol classe de productes alimentaris i de begudes en establiments amb venedor.

- Epígraf 647.2.- Comerç al detall de qualsevol classe de productes alimentaris i de begudes en règim d'autoservei - mixt en establiments la sala de vendes d'una superfície inferior a 120 metres quadrats.

- Epígraf 647.3.- Comerç al detall de qualsevol classe de productes alimentaris i begudes en règim d'autoservei - mixt, denominats així quan la superfície de la seva sala de vendes es trobi compresa entre 120 i 399 metres quadrats.

- GRUP 651. COMERÇ AL DETALL DE PRODUCTES TÈXTILS, CONFECCIÓ, CALÇAT, PELLS I ARTICLES DE CUIR.

- Epígraf 651.1.- Comerç al detall de productes tèxtils, confeccions per a la llar, catifes i similars i articles de tapisseria.

- Epígraf 651.2.- Comerç al per menor de tota classe de peces per al vestit i tocat.

- Epígraf 651.3.- Comerç al detall de llenceria i cotilleria.

- Epígraf 651.4.- Comerç al detall d'articles de merceria i paqueteria.

- Epígraf 651.5.- Comerç al detall de peces especials.

- Epígraf 651.6.- Comerç al detall de calçat, articles de pell i imitació - productes substitutius, cinturons, carteres, bosses, maletes i articles de viatge en general.

- Epígraf 651.7.- Comerç al detall de confeccions de pelleteria.

- GRUP 652. COMERÇ AL DETALL DE MEDICAMENTS I DE PRODUCTES FARMACÈUTICS; COMERÇ AL DETALL D'ARTICLES DE DROGUERIA I NETEJA; PERFUMERIA I COSMÈTICS DE TOTES CLASSES; I DE PRODUCTES QUÍMICS EN GENERAL; COMERÇ A EL DETALL D'HERBES I PLANTES EN HERBOLARIS.

- Epígraf 652.2.- Comerç al detall de productes de drogueria, perfumeria i cosmètica, neteja, pintures, vernissos, dissolvents, papers i altres productes per a la decoració i de productes químics.

- Epígraf 652.3.- Comerç al detall de productes de perfumeria i cosmètica, i d'articles per a la higiene i la neteja personal.

- Epígraf 652.4.- Comerç al detall de plantes i herbes en herbolaris.

- GRUP 653. COMERÇ AL DETALL D'ARTICLES PER A L'EQUIPAMENT DE LA LLAR I LA CONSTRUCCIÓ.

- Epígraf 653.1.- Comerç al detall de mobles (llevat dels d'oficina).

- Epígraf 653.2.- Comerç al detall de material i aparells elèctrics, electrònics, electrodomèstics i altres aparells d'ús domèstic d'energia diferent de l'elèctrica, així com de mobles de cuina.

- Epígraf 653.3.- Comerç al detall d'articles de parament, ferreteria, adorn, regal - reclam (incloent-hi bijuteria i petits electrodomèstics).

- Epígraf 653.6.- Comerç al detall d'articles de bricolatge.

- Epígraf 653.9.- Comerç al detall d'altres articles per a l'equipament de la llar N.C.O.P.

- GRUP 659. ALTRE COMERÇ Al DETALL.

- GRUP 662. COMERÇ MIXT - INTEGRAT AL DETALL

- GRUP 971. BUGADERIES, TINTORERIES I SERVEIS SIMILARS.

- Epígraf 971.1-Tintoreria, neteja en sec, rentat i planxat de roba feta i de peces i articles de la llar usats.

- Epígraf 971.2.- Neteja i tenyit de calçat.

- Epígraf 971.3.- Sargit i reparació de robes.

- GRUP 972. SALONS DE PERRUQUERIA I INSTITUTS DE BELLESA.

- Epígraf 972.1-Serveis de perruqueria d'home i dona.

- Epígraf 972.2.- Salons i instituts de bellesa i gabinets d'estètica.

- GRUP 973. SERVEIS FOTOGRÀFICS, MÀQUINES AUTOMÀTIQUES FOTOGRÀFIQUES I SERVEIS DE FOTOCÒPIES

- Epígraf 973.1.- Serveis fotogràfics.

- GRUP 975. SERVEIS DE EMMARCACIÓ.

- GRUP 671. SERVEIS EN RESTAURANTS.

- Epígraf 671.1.- De cinc forquilles.

- Epígraf 671.2.- De quatre forquilles.

- Epígraf 671.3.- De tres forquilles.

- Epígraf 671.4.- De dues forquilles.

- Epígraf 671.5.- D'una forquilla.

- GRUP 672. EN CAFETERIES

- Epígraf 672.1.- De tres tasses.

- Epígraf 672.2.- De dues tasses.

- Epígraf 672.3.- D'una tassa.

- GRUP 673. DE CAFES I BARS, AMB I SENSE MENJAR.

- Epígraf 673.1.- De categoria especial.

- Epígraf 673.2.- Altres cafès i bars.

- GRUP 674. SERVEIS ESPECIALS DE RESTAURANT, CAFETERIA, I CAFE-BAR.

- Epígraf 674.1.- Servei en vehicles de tracció mecànica.

- Epígraf 674.5.- Serveis que es prestin en societats, cercles, casinos, clubs i establiments anàlegs.

- Epígraf 674.6.- Serveis establerts en teatres i altres espectacles que únicament romanen oberts durant les hores de l'espectacle, excepte els balls i similars.

- Epígraf 674.7.- Serveis que es presten en parcs - recintes firals classificats en el- Epígraf 989.3 d'aquesta Secció 1) de les Tarifes.

- GRUP 676. SERVEIS EN XOCOLATERIES, GELATERIES I HORCHATERÍAS.

- GRUP 677. SERVEIS PRESTATS PELS ESTABLIMENTS CLASSIFICATS EN ELS GRUPS 671, 672, 673, 681 I 682 DE LES AGRUPACIONS 67 I 68, REALITZATS FORA D'AQUESTS ESTABLIMENTS. ALTRES SERVEIS D'ALIMENTACIÓ.

- Epígraf 677.1.- Serveis prestats pels establiments classificats en els grups 671, 672, 673 i 682 de les agrupacions 67 i 68, realitzats fora d'aquests establiments.

- Epígraf 677.9.- Altres serveis d'alimentació propis de la restauració.”