Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 283379
Extracte de les bases de subvencions 2022 per a la realització d’obres de conservació, restauració, consolidació i rehabilitació d’immobles ubicats en el centre històric de Felanitx

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.by 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la base de dades nacional de subvencions (https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/625926)

1. Finalitat

L'Ajuntament de Felanitx vol estimular i fomentar la realització d'obres de conservació, restauració, consolidació i rehabilitació d'edificis, preferentment d'habitatges, ubicats en el centre històric de Felanitx, com a mesura per aturar o, si més no, pal·liar l'actual dinàmica d'abandonament i progressiu estat de deteriorament de les cases i edificis del centre de la ciutat, fet que comporta un empitjorament de les condicions de seguretat, salubritat i decòrum dels edificis, i també una progressiva degradació de la zona, que té repercussió en l'activitat comercial, en la qualitat de vida dels residents en el centre, i en la imatge que ofereix la ciutat.

2. Objecte

L'objecte d'aquestes bases es fixar els criteris i el procediment per a la concessió de subvencions que tendeixin a la protecció i reutilització del patrimoni edificat, així com la millora de les condicions de seguretat, salubritat, ornament públic, accessibilitat i habitabilitat dels immobles situats en el centre històric de Felanitx, àrea BIC del Convent i edificis catalogats. S'entén, als efectes d'aquestes bases, com a centre històric de Felanitx, l'àmbit delimitat per la Plaça Santa Margalida, i els carrers Major, de la Mar (entre carrer dels Prohissos i Plaça de s'Arraval), Bisbe Puig, Quatre Cantons i Nuno Sanç (s'adjunta delimitació gràfica de l'àmbit).

Es poden acollir a aquesta convocatòria les sol.licituts de subvencions per obres de conservació, restauració, consolidació i rehabilitació d'immobles ubicats en el centre històric de Felanitx que compleixin els següents requisits:

- Sol·licituds de subvenció presentades dins del termini establert a l'article 12 d'aquestes bases, encara que no s'hagi sol·licitat la llicència urbanística o realitzada la comunicació prèvia.

- Sol·licituds de subvenció per obres executades o sense executar, per les quals s'hagi obtingut o sol·licitat la llicència urbanística o presentada la comunicació prèvia en el registre general d'aquest Ajuntament en el període comprès entre l'once de juliol de 2021 i el dia en què finalitzi el termini per a presentar sol·licituds establer en la base dotzena de la present convocatòria.

3. Condicions

L'obtenció de la subvenció quedarà sotmesa al compliment de les següents condicions:

a. l'immoble ha de tenir una antiguitat de més de 50 anys

b. l'edifici ha de comptar amb els requisits legals d'ús i no ha d'estar en situació de fora d'ordenació

c. les obres objecte de subvenció han de disposar, abans de l'inici de les obres, de les corresponents llicències administratives, i hauran de complir les condicions que eventualment imposi l'Administració competent en matèria de patrimoni.

d. el termini per sol·licitar la llicència urbanística o realitzar la comunicació prèvia per les obres objecte de la subvenció, no podrà ser superior a tres mesos comptats des de la notificació de la seva concessió.

e. una vegada finalitzades les obres, l'immoble ha de reunir les condicions d'habitabilitat exigibles segons la normativa aplicable

f. els edificis que optin a aquestes ajudes s'hauran d'ajustar als criteris establerts a l'annex 3 d'aquestes bases

El compliment de les condicions dels apartats c) i e) s'haurà d'acreditar abans del pagament de la subvenció.

Totes les actuacions i obres hauran de garantir la seva coherència tècnica i constructiva amb l'estat de conservació de l'edifici així com la seva efectiva contribució a la millora de les condicions d'ús, seguretat o estètica exterior de l'edifici i l'adequació o supressió de parts o elements impropis de les façanes.

4. Beneficiaris

La sol·licitud de la subvenció la realitzarà la propietat de l'immoble, tant si es tracta d'una o més persones físiques, d'una societat mercantil, com d'una comunitat de propietaris. En aquest darrer supòsit caldrà, per tant, que la comunitat estigui legalment constituïda. Les subvencions s'atorgaran a la propietat en el seu conjunt, mai a títol individual.

No obstant això, no en poden ser beneficiaris:

· Qui incorri en alguna de les prohibicions establertes en l'article 13 de la LGS.

5. Quantia

L'import de la subvenció serà del 25% del pressupost d'execució material de les obres, fins a un import màxim de 20.000 € per obra.

En cas que l'import global de les subvencions sol·licitades excedeixi la dotació pressupostària contemplada en la base setena, la comissió qualificadora elaborarà una proposta de resolució per tal d'acomodar la quantia global a la consignació pressupostària disponible, d'acord amb els següents criteris:

1. Seran objecte de valoració, per tal de mantenir la subvenció inicialment prevista:

a. l'antiguitat de l'edificació

b. la recuperació de l'ús original de l'immoble

c. la recuperació d'elements de l'arquitectura tradicional, i la utilització de materials similars als originals

d. la intervenció en immobles que es trobin en un palès estat de degradació, evident i notori des de la via pública

e. la intervenció en immobles amb façana a més d'un carrer

f. la intervenció en immobles que hagin estat inclosos en el vigent Catàleg de Protecció del Patrimoni Històric de Felanitx.

2. Seran objecte de valoració negativa, susceptible de minorar la quantia de la subvenció inicialment prevista:

a. La realització d'intervencions amb tècniques i materials o elements poc avinguts amb l'arquitectura tradicional predominant en el centre històric

b. La manca d'algun o de tots els elements especificats a l'apartat 1.

No obstant això, quan el crèdit pressupostari sigui suficient per satisfer-les totes, no cal aplicar els criteris anteriors per establir un ordre de prelació entre les sol·licituds presentades que reuneixin els requisits de la convocatòria.

6. Naturalesa de la subvenció

Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Són compatibles amb altres ajudes o subvencions que pugui rebre la persona o entitat beneficiària per al mateix projecte, sempre que el còmput total de les ajudes no superi el pressupost del projecte.

El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme l'obra i, consegüentment, la persona beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis.

7. Dotació pressupostària

Durant l'exercici pressupostari de 2022 es destina la quantitat de 70.000,00 € (SETANTA MIL EUROS) amb càrrec a la partida pressupostària 2022/0/1522.780000 per atendre a les subvencions d'aquesta convocatòria.

8. Despeses subvencionables

1. El pressupost als efectes del càlcul de la subvenció, està constituït pel pressupost d'execució material de les obres reflectit en el projecte tècnic i pel qual s'hagi obtingut llicència urbanística.

2. Quan no sigui necessari projecte tècnic, per tractar-se d'actes subjectes a comunicació prèvia, es prendrà com a referència el pressupost o la memòria valorada signats per un tècnic competent.

3. No formen part del pressupost els impostos ni les taxes derivats de la obtenció de la llicència municipal d'obres.

 

9. Publicació de la convocatòria i de la seva resolució

La convocatòria i les bases que la regeixen i la resolució de la convocatòria s'han de publicar en el BOIB, en la BDNS i en la pàgina web de l'Ajuntament.

10. Procediment.

La tramitació i gestió d'aquesta convocatòria se subjecta als principis enumerats en l'article 8.3 de la LGS: publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència.

La Junta de Govern Local és l'òrgan encarregat d'aprovar les bases i la convocatòria i de resoldre-la.

L'òrgan instructor, quan hagi rebut l'informe de la comissió tècnica avaluadora sobre les sol·licituds de subvencions i, hagi comprovat que els sol·licitants compleixen els requisits, dictarà la proposta de resolució definitiva, la qual haurà d'incloure la relació de persones o entitats beneficiàries, amb la descripció de l'edifici objecte de les obres, el seu pressupost, la puntuació total obtinguda, l'import de la subvenció, i els criteris que determinen la quantia proposada, a més de la resta de sol·licituds amb proposta justificada de desestimació, si és el cas.

Posteriorment, la Junta de Govern Local resoldrà la convocatòria, amb la indicació dels extrems continguts en la proposta de resolució definitiva esmentada.

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució d'aquest procediment és de dos mesos, comptadors a partir del dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds, transcorreguts els quals sense que se n'hagi dictat la resolució, s'entendran desestimades totes les sol·licituds.

11. Sol·licitud i documentació adjunta

Les sol·licituds i les declaracions que s'exigeixen s'han de formalitzar, preferentment, mitjançant els models que incorporen aquestes bases però, en qualsevol cas, han de contenir les dades necessàries per identificar correctament la persona sol·licitant. S'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

1. Model de sol·licitud de subvenció amb indicació de les dades de la finca i del sol·licitant, inclòs el número de compte corrent als efectes de posteriors liquidacions (annex 1).

2. Fotocòpia del NIF de la persona sol·licitant o del seu representant legal.

3. Si és el cas, documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud.

4. Acord de la comunitat de propietaris de sol·licitar l'ajut i de realitzar els treballs d'acord amb les normes i ordenances municipals i les condicions de la convocatòria, si s'escau.

5. Documentació fotogràfica exhaustiva de l'edifici (generals de façanes i de detall dels elements, així com de tots els espais on es pretén intervenir) en l'estat previ a la intervenció.

6. Plànols de l'estat actual amb descripció de les característiques de l'edificació existent, amb indicació de les problemàtiques de l'estat inicial i dels materials que el conformen, i plànols amb les solucions projectades i els acabats i colors de la proposta, signat per tècnic competent .

7. Memòria descriptiva o projecte tècnic en el que es concretin els treballs que es pretenen realitzar, amb descripció dels materials proposats en les intervencions, assenyalant la seva idoneïtat respecte a l'entorn urbà i al propi edifici, signat per tècnic competent.

8. Pressupost equilibrat i signat per tècnic competent, que inclogui les partides que l'integren (s'entén que el pressupost presentat no du IVA si no s'hi recull res al respecte).

9. Declaració responsable de no haver demanat cap altre suport, ajuda o subvenció per dur a terme les obres objecte de la sol·licitud o, si és el cas, la relació dels suports, de les subvencions i de les ajudes sol·licitades o concedides, i de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la LGS. (annex 1).

La presentació de la sol·licitud implica la plena acceptació i el coneixement de les bases i la convocatòria corresponent.

12. Termini i llocs de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds de subvencions d'aquesta convocatòria es poden presentar en el termini de un mes, comptadors a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia hàbil caigués en dissabte, el termini s'ajorna fins a l'hàbil següent.

Cal presentar-les en el registre general de l'Ajuntament o també es poden presentar en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 38 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC).

Si la sol·licitud s'envia per correu, s'ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè la segellin, a fi d'acreditar que s'ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria.

 

(Signat electrònicament: 11 de maig de 2022

El batle Jaume Monserrat Vaquer)