Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE FELANITX
Núm. 283355
Extracte de les bases de subvencions 2022 per a la restauració i rehabilitació de façanes d'immobles del nucli urbà de Felanitx, s’Horta, Cas Concos i Portocolom
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.by 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la base de dades nacional de subvencions
(https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/625925)
1. Finalitat
L'Ajuntament de Felanitx vol estimular i fomentar la realització d'obres de restauració i rehabilitació de façanes, per a mantenir en bon estat de conservació els edificis d'habitatges, allargant així la vida del patrimoni urbà i garantint la seguretat dels vianants, i com a mesura per a millorar la imatge de Felanitx, s'Horta, Cas Concos i Portocolom.
2. Objecte
L'objecte de la present convocatòria és la concessió d'ajudes econòmiques per fomentar la promoció d'obres de rehabilitació i restauració de façanes situats dins el nucli urbà de Felanitx, s'Horta, Cas Concos i de Portocolom l'àrea que es delimita a l'annex III d'aquestes bases.
Es poden acollir a aquesta convocatòria les sol.licituts de subvencions per obres de restauracions i rehabilitacions de façanes d'immobles que compleixin els següents requisits:
Sol.licituts de subvenció presentades dins del termini establert a l'article 13 d'aquestes bases, encara que no s'hagi sol.licitat la llicència urbanística o realitzada la comunicació prèvia.
Sol.licituts de subvenció per obres executades o sense executar, per les quals s'hagi obtingut o sol.licitat la llicència urbanística o comunicació prèvia en el registre general d'aquest Ajuntament en el període comprès entre l'11 de juliol de 2021 i el dia en què finalitzi el termini per a presentar sol.licituts establer en la base dotzena de la present convocatòria.
3. Condicions
L'obtenció de la subvenció quedarà sotmesa al compliment de les següents condicions:
1.) En els casos en que hi hagi una part de l'edifici destinat a habitatge i un altre a local comercial, en aquests casos es podrà obtenir la subvenció per la part de façana corresponent a l'habitatge.
2.) En els casos de realitzar obres consistents en eliminar mitjançant soterrament, o bé ocultació darrera element constructius, del cablejat de la façana.
4. Obres subvencionables:
Condicions particulars d'aquestes obres:
La composició i acabat de materials de les façanes seguirà els següents criteris:
Totes les actuacions i obres hauran de garantir la seva coherència tècnica i constructiva amb l'estat de conservació de l'edifici així com la seva efectiva contribució a la millora de les condicions d'ús, seguretat o estètica exterior de l'edifici i l'adequació o supressió de parts o elements impropis de les façanes.
En qualsevol cas, quedaran excloses de l'àmbit de la subvenció regulada per les presents bases:
5. Beneficiaris
La sol·licitud de la subvenció la realitzarà la propietat de l'immoble, tant si es tracta d'una o més persones físiques, d'una societat mercantil, com d'una comunitat de propietaris. En aquest darrer supòsit caldrà, per tant, que la comunitat estigui legalment constituïda. Les subvencions s'atorgaran a la propietat en el seu conjunt, mai a títol individual.
No obstant això, no en poden ser beneficiaris:
Qui incorri en alguna de les prohibicions establertes en l'article 13 de la LGS.
6. Quantia
En caràcter general l'import de la subvenció serà del 30% del pressupost d'execució material de les obres, fins a un import màxim de 8.000 € per obra. Quan es tracti d'edificis inclosos dins d'una àrea BIC o edificis catalogats, l'import de la subvenció serà del 40 % fins a un màxim de 10.000 €.
En cas que l'import global de les subvencions sol·licitades excedeixi la dotació pressupostària contemplada en la base setena, la comissió qualificadora elaborarà una proposta de resolució per tal d'acomodar la quantia global a la consignació pressupostària disponible, d'acord amb els següents criteris:
1. Seran objecte de valoració, per tal de mantenir la subvenció inicialment prevista:
2. Seran objecte de valoració negativa, susceptible de minorar la quantia de la subvenció inicialment prevista:
No obstant això, quan el crèdit pressupostari sigui suficient per satisfer-les totes, no cal aplicar els criteris anteriors per establir un ordre de prelació entre les sol·licituds presentades que reuneixin els requisits de la convocatòria.
7. Naturalesa de la subvenció
Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
Són compatibles amb altres ajudes o subvencions que pugui rebre la persona o entitat beneficiària per al mateix projecte, sempre que el còmput total de les ajudes no superi el pressupost del projecte.
El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme l'obra i, consegüentment, la persona beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis.
8. Dotació pressupostària
Durant l'exercici pressupostari de 2022 es destina la quantitat de 50.000,00 € amb càrrec a la partida 2022/0/1522.780001 per atendre a les subvencions d'aquesta convocatòria.
9. Despeses subvencionables
1. El pressupost als efectes del càlcul de la subvenció, està constituït pel pressupost d'execució material de les obres reflectit en el projecte tècnic.
2. Quan no sigui necessari projecte tècnic, per tractar-se d'actes subjectes a comunicació prèvia, es prendrà com a referència el pressupost presentat amb la sol·licitud de subvenció.
3. No formen part del pressupost els impostos ni les taxes derivats de la obtenció de la llicència municipal d'obres.
10. Publicació de la convocatòria i de la seva resolució
La convocatòria i les bases que la regeixen i la resolució de la convocatòria s'han de publicar en el BOIB, a la BDNS i en la pàgina web de l'Ajuntament.
11. Procediment.
La tramitació i gestió d'aquesta convocatòria se subjecta als principis enumerats en l'article 8.3 de la LGS: publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència.
La Junta de Govern Local és l'òrgan encarregat d'aprovar les bases i la convocatòria i de resoldre-la.
L'òrgan instructor, quan hagi rebut l'informe de la comissió avaluadora sobre les sol·licituds de subvencions i, hagi comprovat que els sol·licitants compleixen els requisits, dictarà la proposta de resolució definitiva, la qual haurà d'incloure la relació de persones o entitats beneficiàries, amb la descripció de l'edifici objecte de les obres, el seu pressupost, la puntuació total obtinguda, l'import de la subvenció, i els criteris que determinen la quantia proposada, a més de la resta de sol·licituds amb proposta justificada de desestimació, si és el cas.
Posteriorment, la Junta de Govern Local resoldrà la convocatòria, amb la indicació dels extrems continguts en la proposta de resolució definitiva esmentada.
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució d'aquest procediment és de tres mesos, comptadors a partir del dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds, transcorreguts els quals sense que se n'hagi dictat la resolució, s'entendran desestimades totes les sol·licituds.
12. Sol·licitud i documentació adjunta
Les sol·licituds d'ajudes econòmiques es formularan al Registre General de l'Ajuntament i inclouran com a mínim la documentació següent.
En cas que es sol·liciti la llicència amb posterioritat a la subvenció, aquesta quedarà condicionada a que es sol·liciti la llicència com a mínim amb l'import del pressupost presentat a les ajudes.
En cas que es sol·liciti amb anterioritat o paral·lela a les ajudes, l'import d'aquesta haurà de ser com a mínim el de la sol·licitud d'ajudes.
- Memòria descriptiva del tipus d'intervenció (problemàtica que es vol solucionar, materials, acabats, colors, etc.)
- Pressupost detallat per capítols, amb amidaments de cadascuna de les partides i oficis, i aplicació de preus unitaris (s'entén que el pressupost presentat no du IVA si no s'hi recull res al respecte). Aquest pressupost és el que ha de servir de base per la sol.licitut de la llicència administrativa o comunicació prèvia.
7. Declaració responsable de no haver demanat cap altre suport, ajuda o subvenció per dur a terme les obres objecte de la sol·licitud o, si és el cas, la relació dels suports, de les subvencions i de les ajudes sol·licitades o concedides, i de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la LGS. (annex 1).
La presentació de la sol·licitud implica la plena acceptació i el coneixement de les bases i la convocatòria corresponent.
13. Termini i llocs de presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds de subvencions d'aquesta convocatòria es poden presentar en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de la seva publicació en el BOIB. Si el darrer dia hàbil caigués en dissabte, el termini s'ajorna fins a l'hàbil següent.
Cal presentar-les en el registre general de l'Ajuntament o també es poden presentar en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 38 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC).
Si la sol·licitud s'envia per correu, s'ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè la segellin, a fi d'acreditar que s'ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria.
(Signat electrònicament: 11 de maig de 2022)
(El batle Jaume Monserrat Vaquer)