Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 283291
Extracte de les bases reguladores de subvencions als pares d'alumnes dels centres escolars del terme de Felanitx per adquirir dispositius digitals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.by 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la base de dades nacional de subvencions (https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/625037)

Primera.- Objecte de la Convocatòria

Aquesta convocatòria es realitza amb la finalitat de regular la concessió de subvencions econòmiques en règim de concurrència no competitiva que concedirà l'Ajuntament de Felanitx durant l'any 2022 als pares dels  alumnes dels centres escolars ubicats al municipi de Felanitx, per a l'adquisició de dispositius digitals, que estableixin els centre en base al sistema que utilitzin, per pal·liar les mancances dels alumnes amb menor poder adquisitiu.

Aquesta subvenció, s'haurà de destinar a la compra de dispositius digitals per a la seva utilització per alumnes fills de famílies amb dificultats econòmiques.

Aquesta convocatòria es regirà pel que estableix les Bases d'Execució del Pressupost General d'aquesta Corporació, i en allò no previst en aquesta, s'aplicarà supletòriament la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Segona.- Destinataris de la Convocatòria

Aquesta convocatòria està dirigida a tots els pares o tutors legals dels alumnes dels centres escolars del terme de Felanitx, sempre que els alumnes compleixin les següents condicions:

a) Rebre ensenyances dels cicles: tercer, cinquè i sisè de primària o primer, segon i tercer d'ESO.

b) Formar part d'un Pla Estratègic/pla de digitalització del col·legi en el que es contempli l'ús exterior dels dispositius digitals.

No podran obtenir la condició de beneficiaris de les subvencions, les persones o entitats que es trobin en qualsevol de les situacions que s'indiquen en l'article 13 Llei 38/2003. En particular cal destacar el fet de no trobar-se al corrent de pagament dels deutes amb l'Ajuntament i del pagament de les obligacions derivades del reintegrament de subvencions.

Tercera.- Dotació pressupostària.

El crèdit assignat a la present convocatòria és de VINT I CINC MIL EUROS (25.000,00 €) a càrrec de l'aplicació pressupostària 2022/0/3230.480003 del vigent Pressupost General.

Quarta.- Quantia de la subvenció.

La quantia de la subvenció es determinarà per cada alumne amb necessitats, amb un import per coadjuvar en la compra de dispositius digitals de ­­150,00 euros per alumne.

Tindran dret a aquesta subvenció els alumnes que cursin 3er, 5è i 6è de primària o primer, segon i tercer d'ESO, que formin part d'un Pla Estratègic/Pla de digitalització del col·legi en el que es contempli l'ús exterior dels dispositius digitals, que estiguin empadronats a Felanitx  i sempre que les rendes obtingudes pels membres de la unitat familiar en l'any 2021 no superin les següents quanties:

Nombre de membres de la unitat familiar. Renda màxima de la unitat familiar

 

RENDA 2021

NOMBRE ADULTS

MAJORS DE 14 ANYS

NOMBRE DE MENORS DE 14 ANYS

TOTAL MEMBRES

RENDA FAMILIAR

1

1

2

23.410,40

1

2

3

28.812,80

1

3

4

34.215,20

2

1

3

32.414,40

2

2

4

37.816,80

2

3

5

43.219,20

3

1

4

41.418,40

3

2

5

46.820,80

3

3

6

52.223,20

4

1

5

57.625,00

4

2

6

63.027,00

4

3

7

68.429,00

Per cada menor de 14 anys a partir de 3, s'incrementarà la renda màxima de la unitat familiar en 5.402 euros.

La renda màxima per unitat familiar es calcula de la següent forma:

1. La renda familiar a efectes d'aquesta ajuda s'obtindrà per agregació de les rendes de cada un dels membres computables de la família que obtingui ingressos de qualsevol naturalesa, calculades segons s'indica en els apartats següents, de conformitat amb la normativa reguladora de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques aplicable. Als efectes d'aquesta ajuda es computa l'exercici 2021.

2. Per a la determinació de la renda dels membres computables que hagin presentat declaració per l'impost sobre la renda de les persones físiques, es procedirà de la manera següent:

a) Se suma la base imposable general (casella 435) amb la base imposable de l'estalvi (casella 460).

b) D'aquest resultat es restarà la quota resultant de l'autoliquidació.

3. Per a la determinació de la renda dels altres membres computables que obtinguin ingressos propis i no hagin presentat declaració per l'impost sobre la renda de les persones físiques s'ha de seguir el procediment descrit en la lletra a) de l'apartat 2 i de el resultat obtingut es restaran els pagaments a compte efectuats.

4. Els ingressos del membres de la unitat familiar rebuts per estar a un ERTO  o a l'atur durant el 2022, es deduiran de la renda familiar del 2021, per tant no computaran a l'hora d'aplicar la taula de renda màxima de la unitat familiar, referida a aquest article.

Cinquena.- Procediment per a la concessió de les subvencions.

1.- Criteris objectius de valoració.

1.1.- Per a la concessió d'aquestes ajudes, sempre que el sol·licitant compleixi els requisits exigits, hagi justificat subvencions anteriors i no estigui sotmès en cap de les causes d'exclusió expressament previstes en aquesta Convocatòria, s'utilitzarà la següent fórmula:

Es subvencionarà a raó de 150,00 euros per alumne per l'adquisició d'un aparell digital.

2.- Presentació de documents i tramitació

2.1.- Els pares o tutors legals dels alumnes que compleixin amb els requisits d'aquestes bases hauran de presentar la sol·licitud degudament complimentada, d'acord amb el model adjunt com Annex I signat pel pare i la mare, o tutors legal de l'alumne, acompanyat de la documentació següent:

a) Pressupost total i desglossat de les despeses de compra d'aparells digitals o de contractació de dades per la seva utilització, amb indicació de la subvenció sol·licitada. (Annex II)

b) Certificat de titularitat del compte bancari.

c) Declaració de la Renta o en el seu cas certificat negatiu de cada un dels membres de la unitat familiar de més de 18 anys.

d) Certificat de la matrícula del curs 2022/2023.

e) Còpia del DNI/NIE del pare/mare o tutors legals de l'alumne.

f) Informe del Centre, a on es faci constar que l'alumne forma part d'un Pla Estratègic/Digitalització en el que es contempli l'ús exterior dels dispositius digitals.

g) En el seu cas, ingressos percebudes al 2021 detallant els seus conceptes. (per justificar els ingressos que no estiguin subjectes a rendes, es pot presentar un certificat d'empresa/empreses, o, si son autònoms el model 130 4rt trimestre)

La sol·licitud es pot acompanyar de qualsevol altra documentació sobre el projecte o activitat que justifiqui la petició.

2.2.- Presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà de quatre mesos a comptar de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial dels Illes Balears.

Les sol·licituds, juntament amb la documentació que les acompanyi, es presentaran per mitjans electrònics al Registre General de la Corporació o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de  Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques aplicables a persones jurídiques.

 

(Signat electrònicament:11 de maig de 2022)

(El batle

Jaume Monserrat Vaquer)