Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 282694
Resolució de la Presidència de l’IMAS, de dia 13 de maig de 2022, relativa a l’aprovació de l'oferta d'ocupació pública de personal laboral de la Residència Miquel Mir derivada del procés d’estabilització de l’ocupació temporal regulat a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) per a l’any 2022
Antecedents
1. En data de 27 d'abril de 2022, la directora gerent de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS) va emetre Memòria justificativa per a l'aprovació de l'oferta d'ocupació pública derivada del procés d'estabilització de l'ocupació temporal regulat a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública de la Residència Miquel Mir de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS).
2. Mitjançant Resolució de la Presidència de l'IMAS de data 28 d'abril de 2022, s'acorda iniciar el procediment per a l'aprovació de l'oferta d'ocupació pública derivada del procés d'estabilització d'ocupació temporal d'acord amb la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.
3. A les reunions mantingudes pel personal de la Residència Miquel Mir (assemblea dels treballadors) i la representant de l'IMAS, la directora insular d'Atenció Sociosanitària, amb l'assessorament de la cap del Departament de Recursos Humans i la cap del Servei de Selecció i Provisió del Departament de Recursos Humans els dies 26 i 27 d'abril de 2022, es varen negociar i aprovar els criteris que s'han aplicat per determinar l'Oferta pública d'ocupació de personal laboral de la Residència Miquel Mir (taxa addicional d'estabilització establerta a la Llei 20/2021) i les places que constitueixen aquesta Oferta derivada de la Llei 20/2021.
4. En data de 10 i 11 de maig de 2022 es varen emetre informe jurídic i econòmic, respectivament, sobre l'aprovació de l'oferta d'ocupació pública derivada del procés d'estabilització de l'ocupació temporal regulat a la Llei 20/2021.
5. Consten a l'expedient l'informe de l'impacte de gènere de l'Institut Balear de la Dona de data 11 de maig de 2022 i l'informe d'Intervenció general de dia 12 de maig de 2022.
Fonaments de dret
1. L'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, preveu que «les corporacions locals formularan públicament la seva oferta d'ocupació, ajustant-se als criteris fixats a la normativa bàsica estatal».
2. L'article 70 del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, estableix que «les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'altre instrument similar de gestió del proveïment de les necessitats de personal (...)».
3. D'acord amb la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i amb la Resolució de la Secretaria de l'Estat de Funció Pública sobre les orientacions per a la posada en marxa dels processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, a l'oferta s'han inclòs les places que compleixen amb els requisits següents:
a) Les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins de les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguin contemplades en les diferents Administracions Públiques i estant dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2020 (art. 2.1).
b) Aquelles places que, reunint els requisits establerts en l'article 2.1, hagin estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a 1 de gener de 2016 (disposició addicional sisena).
4. El sistema de selecció del procés d'estabilització de les places que són objecte de la oferta que compleixen amb els requisits contemplats a l'article 2.1 de la Llei 20/2021, serà el de concurs oposició.
Amb caràcter excepcional i d'acord amb el previst a l'article 61.6 i 7 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP), el procés d'estabilització de les places que són objecte de l'oferta que compleixen amb els requisits contemplats a la disposició addicional sisena, es durà a terme mitjançant una convocatòria excepcional d'estabilització de l'ocupació temporal de llarga duració pel sistema de concurs de mèrits.
5. L'article 37.1.l) l'Estatut bàsic de l'empleat públic preveu que siguin objecte de negociació els criteris generals sobre ofertes d'ocupació pública. Així, a les reunions mantingudes pel personal de la Residència Miquel Mir (assemblea dels treballadors) i la representant de l'IMAS ( la directora insular d'Atenció Sociosanitària, amb l'assessorament de la cap del Departament de Recursos Humans i la cap del Servei de Selecció i Provisió del Departament de Recursos Humans els dies 26 i 27 d'abril de 2022, es varen negociar i aprovar, els criteris que s'han aplicat per determinar l'Oferta pública d'ocupació de personal laboral de la Residència Miquel Mir (taxa addicional d'estabilització establerta a la Llei 20/2021) i les places que constitueixen aquesta Oferta derivada de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública.
6. L'article 59.1 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic estableix que «En les ofertes d'ocupació pública s'ha de reservar una quota no inferior al 7% de les vacants per ser cobertes entre persones amb discapacitat».
7. D'acord amb l' art. 43.3 de Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, a les ofertes d'ocupació pública s'ha d'adjuntar una avaluació de l'impacte de gènere.
Per tot això, una vegada conclosa la negociació amb el personal de la Residència Miquel Mir de l'IMAS, prevista a l'article 37.1.l) del TREBEP i d'acord amb les atribucions que m'atorga l'article 7.2.11) dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019).
RESOLC
1. Aprovar l'oferta d'ocupació pública de personal laboral de la Residència Miquel Mir de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials derivada de la taxa addicional per a l'estabilització de l'ocupació temporal de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, en els termes que consten a l'annex d'aquesta Resolució.
2. Acordar que el sistema de selecció dels processos selectius per a l'estabilització de l'ocupació temporal és el concurs oposició de conformitat amb l'article 2 de la Llei 20/2021, i el concurs excepcional d'acord amb la disposició addicional sisena de la Llei 20/2021.
3. Reservar una quota mínima del 7% de les vacants objecte de l'oferta pel sistema concurs oposició per a les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, d'acord amb el que preveu l'article 59.1 del TREBEP, que se concretarà en les convocatòries d'execució de l'oferta pública.
4. Trametre aquesta Resolució a l'Administració General de l'Estat, en compliment del que disposa l'article 56.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.
5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 18 de maig de 2022
La presidenta de l'IMAS Sofia Alonso Bigler
ANNEX PLACES OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ DE PERSONAL LABORAL DE LA RESIDÈNCIA MIQUEL MIR DE L'IMAS PER A L'ANY 2022, DERIVADA DE LA TAXA ADDICIONAL PER A L'ESTABILITZACIÓ DE L'OCUPACIÓ (LLEI 20/2021, DE 28 DE DESEMBRE)
PERSONAL LABORAL (CONCURS-OPOSICIÓ - art. 2.1 Llei 20/2021)
OFERTA PÚBLICA ANY 2022
Denominació plaça |
Places |
---|---|
Grup 7 |
|
Porter/a |
1 |
Grup 3 |
|
Tècnic/a auxiliar d'infermeria |
4 |
PERSONAL LABORAL (CONCURS EXCEPCIONAL – disposició addicional sisena Llei 20/2021)
FERTA PÚBLICA ANY 2022
Denominació plaça |
Places |
---|---|
Grup 6 |
|
Netejador/a |
3 |
Grup 6 |
|
Rentaplats |
1 |
Grup 5 |
|
Ajudant de cuina |
1 |
Grup 4 |
|
Cuiner/a |
2 |
Grup 3 |
|
Auxiliar administratiu/iva |
1 |
Grup 3 |
|
Treballador/a familiar |
1 |
Grup 3 |
|
Tècnic/a auxiliar d'infermeria |
9 |
Grup 2 |
|
Fisioterapeuta |
1 |
Grup 2 |
|
DUI |
2 |
Grup 1 |
|
Metge/essa |
1 |