Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 281465
Resolució del conseller de Medi Ambient i Territori per la qual s’aprova la convocatòria pública de subvencions a centres educatius no universitaris de les Illes Balears per a activitats d’educació ambiental per a l‘any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

L'Ordre del conseller de Medi Ambient, publicada en el BOIB núm.120 de 13 d'agost de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per l'ambientalització de centres educatius a les Illes Balears, crea un marc normatiu d'ajudes a l'educació ambiental.

L'article 5.1 d'aquesta Ordre preveu que la Conselleria de Medi Ambient i Territori anunciï periòdicament, si és possible cada any, una convocatòria pública per a la presentació de sol·licituds de subvenció.

La Conselleria d'Educació i Formació Professional i la Conselleria de Medi Ambient i Territori organitzen el Programa de centres ecoambientals amb l'objectiu principal d'impulsar l'educació ambiental en els centres educatius de les Illes Balears.

La Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de dia 26 d'abril de 2021 per la qual s'aproven les bases de la convocatòria unificada de programes de formació i innovació educativa i de programes educatius per al curs 2021-2022, adreçada als centres docents sostinguts amb fons públics que imparteixen ensenyaments no universitaris de les Illes Balears, regula el Programa de centres ecoambientals en les seves dues modalitats, A i B.

El Programa de centres ecoambientals té vinculació amb l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible que va aprovar l'Assemblea General de l'Organització de les Nacions Unides al setembre de 2015 amb la finalitat d'impulsar el desenvolupament humà sostenible arreu del planeta. Aquesta vinculació es concreta en les Instruccions del Programa en les seves dues modalitats. Les bases fonamentals de l'Agenda 2030 són l'eradicació de la pobresa, la reducció de les vulnerabilitats i les desigualtats, i el foment de la sostenibilitat. El document final adoptat pels Estats membres defineix 17 objectius, anomenats Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), que es desenvolupen en 169 fites de caràcter integrat i indivisible. L'estat espanyol, com a estat membre de Nacions Unides, va subscriure aquesta agenda que “ha d'orientar les actuacions en el marc dels compromisos que conté”, i que pertoquen a ciutadans, empreses, organitzacions, administracions públiques i municipis. Així mateix, el Govern de les Illes Balears assumeix com a propis els 17 ODS i a finals de 2019 es va constituir, juntament amb els principals agents econòmics i socials, els consells insulars, els municipis, i la Universitat de les Illes Balears, la Mesa per a l'Agenda Balear 2030.

Per una altra banda, la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica, en l'article 77, d'Educació per al canvi climàtic, disposa que l'administració educativa ha de promoure la conscienciació sobre el canvi climàtic en tots els nivells educatius, obligatoris i no obligatoris.

D'acord amb aquestes disposicions normatives es considera oportú aprovar aquesta convocatòria, els objectius de la qual són: fomentar l'educació ambiental en el desenvolupament curricular dels centres educatius de les Illes Balears; promoure els projectes ambientals dels centres educatius facilitant recursos informatius, formatius i educatius per aconseguir millores ambientals que puguin ser avaluables i mesurables; afavorir l'intercanvi d'experiències sobre els projectes ambientals; promoure la participació i la implicació actives de la comunitat educativa en accions ambientals, al centre educatiu i a l'entorn.

En virtut del que disposen el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 5.1 de l'Ordre del conseller de Medi Ambient, publicada en el BOIB núm.120 de 13 d'agost de 2005, per la qual s'estableixen les Bases Reguladores de Subvencions per l'ambientalització de centres educatius a les Illes Balears, i atesa la disponibilitat pressupostària per a 2022 per a subvencions per a activitats d'educació ambiental a les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

Aprovar la convocatòria pública de subvencions a centres educatius no universitaris de les Illes Balears per a activitats d'educació ambiental per a l‘any 2022, que es regiran per les clàusules següents:

 

1. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és l'establiment de subvencions destinades a finançar les despeses generades pel desenvolupament del Programa de centres ecoambientals entre l'1 de gener de 2022 i el 10 d'octubre de 2022.

Objectius i efectes: impulsar l'educació ambiental en la infància i la joventut a partir del Programa de centres ecoambientals amb la participació de tota la comunitat educativa i millorar la capacitat d'aquesta d'intervenir positivament sobre el medi ambient contribuint a la transformació de les persones en subjectes actius del canvi social.

2. Pressupost i imputació temporal.

L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 70.000 €, d'acord amb la imputació temporal següent:

Partida pressupostària 15601G/571B01/48101/00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022.

3. Beneficiaris.

1. Poden ser beneficiaris d'aquesta convocatòria els centres educatius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de titularitat pública o privada, que participen en el Programa de centres ecoambientals en el curs 2021-2022, el qual ve regulat per la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de dia 26 d'abril de 2021.

2. Els centres beneficiaris de les subvencions que s'atorguin a l'empara d'aquesta convocatòria han de complir els requisits addicionals següents:

a) Haver estat legalment constituïts i inscrits en el Registre de Centres Docents no Universitaris, creat pel Decret 59/2003, de 13 de juny.

b) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant el Govern de les Illes Balears i l'Administració General de l'Estat, i de les obligacions davant la Seguretat Social. No obstant això, els centres docents públics de titularitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears queden exempts d'acreditar aquest requisit.

c) No haver estat sancionats o condemnats en els darrers tres anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma, segons s'indica a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes

d) Acreditar davant de l'autoritat administrativa que no incorren en cap de les prohibicions per ser beneficiàries que preveu l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

e) Haver desenvolupat correctament el projecte ambiental presentat en la inscripció d'acord amb la memòria final del programa presentada abans de dia 30 de juny de 2022.

4. Despeses subvencionables.

1. Tenen la condició de despeses subvencionables les que racionalment són necessàries per dur a terme les accions en què pot consistir l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu l'article 40 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i la Comissió Avaluadora hagi aprovat.

2. Es consideren despeses subvencionables les despeses directament relacionades per al desenvolupament del projecte ambiental que va presentar el centre educatiu per participar en el Programa de centres ecoambientals i que es duguin a terme dins el termini comprès entre l'1 de gener i el 10 d'octubre de 2022.

3. Es considera despesa efectuada la pagada efectivament abans d'acabar el termini de justificació de la subvenció.

5. Despeses no subvencionables.

1. No són subvencionables les despeses que preveu l'apartat 7 de l'article 40 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears. Tampoc no són subvencionables les despeses d'amortització.

2. En cap cas no es consideren subvencionables els imposts indirectes (per exemple, l'IVA) quan siguin susceptibles de recuperació i compensació, ni els imposts personals sobre la renda.

3. Tampoc no són subvencionables el cost de les hores que el personal docent empri en la planificació i el desenvolupament del projecte en els centres privats concertats.

4. Materials, eines, mobiliari o altres despeses d'inversió que no estiguin relacionades directament amb les actuacions d'Educació Ambiental.

6. Criteris d'adjudicació i determinació de l'import de subvenció.

1. Tots els centres educatius que participen en el Programa de centres ecoambientals en la convocatòria del curs escolar 2021/2022 i compleixen els requisits d'aquesta convocatòria de subvencions i de l'Ordre del conseller de Medi Ambient, publicada en el BOIB núm.120 de 13 d'agost de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per l'ambientalització de centres educatius a les Illes Balears, tenen dret a la subvenció i rebran una quantitat mínima de 300 euros per al desenvolupament del Programa.

2. El repartiment de la subvenció es farà en funció de l'ordre de prelació i en funció de la dotació econòmica disponible.

3. La quantia obtinguda després de deduir de l'import total de la convocatòria la quantia resultant de multiplicar 300 euros per a cada un dels centres beneficiaris suposa l'excedent objecte de repartiment.

Aquesta excedent es distribuirà en funció de l'ordre de prelació de cada centre d'acord amb la següent fórmula:

La puntuació assignada a cada centre, d'acord amb els criteris de valoració indicats en el punt 9, es multiplicarà per un factor constant que és el resultat de dividir la quantia total de l'excedent objecte de repartiment entre la suma total de punts atorgats a dits centres.

4. L'import de cada subvenció concedida pot finançar totalment o parcial les activitats a què es destinen, sense que en cap cas l'import superi, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, el cost de les activitats objecte de la subvenció. En qualsevol cas, no pot superar la quantia de mil vuit-cents euros (1.800 €).

5. En el cas que hi hagi romanent una vegada fet el primer repartiment, aquest es repartirà proporcionalment entre els sol.licitants que no hagin assolit el màxim indicat en l'apartat anterior ni la quantia de la subvenció de la sol·licitud. En aquest supòsit, el factor constant s'obtindrà de dividir la quantia romanent entre la suma total de punts atorgats a aquests centres.

7. Termini i presentació de les sol.licituds.

1. El termini per presentar les sol.licituds és de quinze dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sempre que aquesta publicació sigui posterior a la de la convocatòria.

2. Els centres educatius només poden presentar una sol·licitud de subvenció.

3. Els impresos oficials de la sol·licitud i dels diferents documents que s'han d'emplenar i presentar són a disposició de les entitats interessades al web de la Direcció General de Residus i Educació Ambiental (http://www.caib.es/sites/serveideducacioambiental/ca/subvencions_educacio_ambiental/) i a la Seu Electrònica de la CAIB (www.caib.es/seucaib)

4. Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament, de conformitat amb el que es disposa en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. La sol·licitud l'ha de presentar la persona que exerceix la direcció del centre, amb l'acord previ, si escau, del consell escolar i amb la presentació del document acreditatiu de la condició de director o directora.

6. La instancia de la sol·licitud es farà telemàticament (formulari online) i el seu contingut será el següent, sens perjudici que durant la tramitació del procediment de concessió l'òrgan instructor en pugui requerir qualsevol altra quan ho consideri oportú:

a) Dades del centre i del seu representant legal.

b) Canals de comunicació.

c) Dades per a la notificació d'avisos.

d) Dades del projecte d'ambientalització del centre (títol i coordinació).

e) Dades econòmiques ( quantia de la subvenció que es sol.licita i despeses previstes i que s'han produït relacionades directament amb el desenvolupament del Programa.)

f) En cas que el projecte d'ambientalització que es va presentar en la inscripció hagi estat objecte de canvis durant el curs escolar s'adjuntarà una memòria explicativa dels canvis que s'hi han dut a terme.

g) Declaracions responsables i autoritzacions.

- Declaració expressa de no haver rebut o sol·licitat altres subvencions per a les activitats proposades en el projecte o, si s'escau, certificat de la quantia de les subvencions rebudes o sol·licitades, que indiqui l'organisme convocant i l'objecte de les subvencions (imprès 2).

- Declaració jurada del director del centre de no incórrer en cap causa d'incompatibilitat legal per rebre aquesta aportació econòmica.

- Declaració responsable de conèixer les obligacions que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la llei de subvencions.

- Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades (imprès 3), per als centres privats concertats.

- Declaració responsable del fet que en els darrers tres anys l'entitat no ha estat objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o gènere.

- Declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica, per als centres privats concertats.

L'Administració Autonòmica comprovarà d'ofici que el sol·licitant està al corrent de les obligacions amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma d'acord amb l'article 38.1 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

7. En cas que la sol·licitud no compleixi els requisits o no incorpori tota la documentació, l'Administració ha de requerir l'entitat interessada perquè, en el termini de deu dies, esmeni la falta o presenti la documentació preceptiva, amb la indicació que si no ho fa, l'Administració considerarà que desisteix de la sol·licitud i arxivarà l'expedient d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015.

8. Instrucció del procediment.

1. La Direcció General de Residus i Educació Ambiental és l'òrgan competent per instruir i tramitar el procediment de concessió de subvencions en matèria d'educació ambiental i pot dur a terme totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució i, concretament, les que determina l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

2. Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en la convocatòria o hi manca la documentació exigida, s'ha de requerir el centre educatiu, perquè en un termini de deu dies hàbils esmeni el defecte o aporti la documentació preceptiva, amb l'advertiment que, si no ho fa, se la tindrà per desistida, amb la resolució prèvia corresponent.

3. Una vegada presentada la documentació completa, la Direcció General de Residus i Educació Ambiental ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució, i en concret:

a. Determinar els participants admesos i no admesos a la convocatòria.

b. Resoldre els dubtes d'interpretació que sorgeixin sobre les bases reguladores de la subvenció.

c. Sol·licitar els informes de la Comissió Avaluadora.

d. Sol·licitar els informes que siguin necessaris per elaborar la resolució.

e. Avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració que estableix aquesta convocatòria.

f. Obrir, quan escaigui, el tràmit d'audiència i incorporar-ne el resultat a l'expedient.

g. Formular la proposta de resolució, que ha d'expressar la llista ordenada de beneficiaris per als quals es proposa la subvenció i la quantia d'aquesta.

4. La Comissió Avaluadora, que ha d'examinar les sol·licituds presentades i emetre l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució, ha d'estar integrada per:

  • El president: el cap del Servei de Qualitat Ambiental i Educació Ambiental.
  • Quatre vocals: dos tècnics del Servei de Qualitat Ambiental i Educació Ambiental, designats per la persona titular, un dels quals farà les funcions de secretari; un representant del Servei Jurídic, designat per la Secretaria General, i un representant del Servei de Gestió Econòmica, designat per la Secretaria General.

9. Criteris de valoració que han de regir la concessió de les subvencions i la puntuació dels projectes.

1. La concessió dels ajuts d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'ha de resoldre segons aquests.

2. Els criteris i els barems de puntuació que regeixen per establir l'ordre de prelació en la concessió de la subvenció són:

a) La capacitat del centre educatiu per a l'organització i l'execució de les activitats projectades: es prendran com a referència les activitats desenvolupades en els tres exercicis anteriors i el grau de compliment dels objectius proposats en les dites activitats. Es valorarà de 0 a 12 punts

- L'adequada organització i execució del projecte presentat per al curs 2018 – 2019 es valorarà de 0 a 4 punts segons el grau d'assoliment (0: no assolit en cap aspecte, 1 punt: grau d'assoliment baix, 2 punts: grau d'assoliment mitjà, 3 punts: grau d'assoliment alt, 4 punts: totalment assolit)

- L'adequada organització i execució del projecte presentat per al curs 2019 – 2020 es valorarà de 0 a 4 punts segons el grau d'assoliment (0: no assolit en cap aspecte, 1 punt: grau d'assoliment baix, 2 punts: grau d'assoliment mitjà, 3 punts: grau d'assoliment alt, 4 punts: totalment assolit)

- L'adequada organització i execució del projecte presentat per al curs 2020 – 2021 es valorarà de 0 a 4 punts segons el grau d'assoliment (0: no assolit en cap aspecte, 1 punt: grau d'assoliment baix, 2 punts: grau d'assoliment mitjà, 3 punts: grau d'assoliment alt, 4 punts: totalment assolit)

b) La coherencia i concreció del projecte ambiental: de 0 a 16 punts.

Es valorarà el projecte presentat en la inscripció del Programa, a raó de 0 a 2 punts per a cada un dels següents apartats segons la seva coherencia i concreció.

1. Resum de la metodologia del centre.

2. Transferència del projecte en la documentació del centre.

3. Justificació del projecte: Origen de la necessitat, fets rellevants, capacitat de produir millores.

4. Objectius concrets, avaluables i assolibles que es pretenen assolir amb el programa.

5. Pla d'acció per a la implantació i el desenvolupament del projecte.

6. Propostes de transferència: canvis (organitzatius, metodològics, etc) proposats dins les aules i/o dins el centre.

7. Mesures per difondre el programa entre la comunitat educativa i fomentar la participació de les famílies.

8. Mesures previstes per avaluar la implantació i el desenvolupament del projecte..

c) L'adequació del programa d'activitats a les necessitats ambientals de les Illes Balears: de 0 a 24 punts.

Es valorarà en base als eixos temàtics, prioritaris i complementaris, que treballa el centre educatiu. Per a cada un dels eixos en què el Programa s'organitza segons les instruccions de la convocatòria, s'atorgarà una puntuació que serà de 0 a 4 per als eixos temàtics prioritaris i de 0 a 3 punts per als eixos temàtics complementaris.

La puntuació per a cada eix temàtic indicarà el grau d'implicació del centre en l'eix valorat segons la importància de les activitats dutes a terme que s'hi relacionin. Aquesta importància es determinarà en base al grau de participació de la comunitat educativa, l'esforç que suposa la seva organització, l'integrament curricular de les activitats, la difusió que se'n fa, els canvis que suposen en la gestió del centre i/o els canvis que impliquen en l'entorn.

Eixos temàtics prioritaris:

- Energía i canvi climàtic: De 0 fins a 4 punts.

- Residus: De 0 fins a 4 punts,

- Aigua: De 0 fins a 4 punts.

Eixos temàtics complementaris:

- Consum responsable: De 0 fins a 3 punts.

- Hort i jardí: De 0 fins a 3 punts.

- Biodiversitat: De 0 fins a 3 punts.

- Mobilitat: De 0 fins a 3 punts.

d) El nombre d'alumnes del centre educatiu: un màxim de 48 punts, tot tenint en compte que la máxima puntuació correspon al centre ecoambiental amb el major nombre d'alumnes que participa en el Programa en el curs 2021-2022 i sol.licita la subvenció objecte d'aquesta convocatòria. El nombre de punts corresponent a aquest criteri s'obtindrà calculant el percentatge en relació amb el màxim indicat.

3. Tots els criteris de valoració i la puntuació s'han de plasmar en un informe tècnic emès pel personal tècnic competent de la Direcció General de Residus i Educació Ambiental.

4. Es valorarà cada sol.licitud a partir de:

a. Les valoracions de les memòries finals del centre relatives al Programa de centres ecoambientals que consten en els arxius del Servei de Qualitat Ambiental i Educació Ambiental, corresponents als tres cursos anteriors.

b. El projecte presentat per a la participació en el Programa de centres ecoambientals en aquest curs.

c. La memòria final del curs 2021-2022..

d. Cens oficial d'alumnes matriculats al centre emès per la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

5. L'avaluació de les sol·licituds es farà en el si de la Comissió Avaluadora amb el suport d'un informe previ de valoració emès pels tècnics del Servei de Qualitat Ambiental i Educació Ambiental.

10. Resolució i notificació d'atorgament de la subvenció.

1. El director general de Residus I Educació Ambiental ha de traslladar la proposta de resolució al conseller de Medi Ambient i Territori.

2. A la vista de la proposta de resolució i de les al·legacions formulades pels interessats, el conseller ha de resoldre atorgar o denegar la subvenció.

3. La resolució s'ha de notificar individualment, en la forma indicada a la claúsula tretzena.

4. La falta de notificació de resolució expressa en el termini màxim de sis mesos comptadors des del dia de presentació formal de la sol·licitud tindrà efectes desestimatoris.

5. La resolució que atorga la subvenció ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, activitat que se subvenciona, descripció de l'activitat, import de la subvenció concedida, partida pressupostària que s'aplica i forma de pagament.

6. L'activitat subvencionable s'ha de dur a terme durant l'anualitat pressupostària corresponent a aquesta convocatòria. No és preceptiva la comunicació de l'inici de l'activitat subvencionada a la Consellera de Medi Ambient i Territori.

7. La resolució que atorgui o denegui els ajuts sol·licitats exhaureix la via administrativa. En contra es pot interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, ambdós terminis comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació.

8. La resolució s'ha de notificar individualment als centres educatius beneficiaris.

11. Pagament de la subvenció.

1. El pagament de la subvenció es farà una vegada que s'hagi justificat l'execució de l'activitat subvencionada mitjançant la presentació del compte justificatiu o l'informe del director del centre educatiu, segons pertoqui, d'acord amb el que disposa la claúsula dotzena.

2. El règim de pagament de les aportacions als centres docents públics titularitat de la Conselleria d'Educació i Formació Professional s'ha de fer amb la tramitació prèvia de la modificació de crèdit corresponent a favor de la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

12. Justificació de la subvenció.

1. Els beneficiaris han de justificar les despeses dels fons en els projectes i les activitats objecte de la subvenció que s'hagin dut a terme en el període que s'indica a la base quarta punt 2. El termini per a la justificació de les despeses dels fons en els projectes i les activitats objecte de la subvenció és el 24 d'octubre de 2022.

Transcorregut el termini de justificació i, en el seu cas, la pròrroga en els termes de l'article 16.1 de l'Ordre reguladora de la subvenció, així com el termini del requeriment a què es refereix l'article 70 del Reglament General de Subvencions, sense la presentació de la justificació, procedirà la revocació de la subvenció. I tot això sense perjudici del que preveu l'article 51.a del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

15.2. Les despeses s'han de justificar mitjançant la presentació dels documents següents a la Direcció General de Residus i Educació Ambiental:

a. La memòria de l'activitat subvencionada, que ha d'incloure les activitats que s'han dut a terme, els materials divulgatius i informatius elaborats, la temporalització i l'avaluació del projecte, la resposta i els suggeriments de millora i les possibles desviacions del pressupost.

b. El certificat acreditatiu que s'ha efectuat l'activitat objecte de la subvenció, firmat pel director del centre educatiu.

c. El compte justificatiu segons el model de l'imprès 4 que ha d'incloure una relació numerada i ordenada de factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa, a nom del beneficiari, que justifiqui totes les despeses corresponents a les activitats i els conceptes subvencionats en la resolució. Així mateix, el compte justificatiu pot incloure una relació de liquidacions efectuades pel beneficiari relatives a les despeses menors i despeses diverses de funcionament sempre que aquestes no superin el 10 % del total, la qual cosa no exclou la necessitat de presentar les factures corresponents o altres documents d'idèntic valor probatori que justifiquin aquestes despeses.

d. Per als centres docents de titularitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, se substitueix el compte justificatiu per un certificat del director del centre que detalli les despeses i els ingressos imputables a l'aportació econòmica. A aquest efecte, el certificat ha de contenir, com a mínim, una descripció completa de l'activitat realitzada, la relació detallada identificativa dels documents justificatius i la data de pagament (Imprès 6)

e. Totes les factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa, degudament escanejats si foren emesos en paper, originals o còpies compulsades, que figuren en el compte justificatiu; i l'acreditació de pagament corresponent. Totes les factures i altres documents de valor probatori equivalent hauran de ser emesos dins del període d'execució (1 de gener – 10 d'octubre de 2022).

Cal recordar que segons l'article 40.2 de la Llei de subvencions, es considera despesa efectuada la que hagi estat efectivament pagada abans que acabi el període de justificació determinat en el paràgraf 1 (pròrroga inclosa).

f. Una declaració responsable que acrediti, o bé la no aportació prèvia dels justificants a altres subvencions, o bé la indicació de l'import amb què han estat subvencionats per altres administracions, segons el model de l'imprès 5.

Els beneficiaris han de tenir en compte les limitacions dels pagaments en efectiu que estableix l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i la lluita contra el frau.

13. Comunicacions i notificacions

1. Tots els tràmits d'aquest procediment s'han de realitzar a través del Registre Electrònic Comú (http://rec.redsara.es).

No s'admetran sol·licituds per correu electrònic. En cas que la sol·licitud es presenti presencialment, l'Administració en requerirà la presentació electrònica, d'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015.

2. Les notificacions que l'Administració dirigeixi als interessats en el procediment es practicaran mitjançant compareixença al Punt d'Accés General Electrònic (Carpeta Ciutadana, https://sede.administracion.gob.es). Paral·lelament, s'informarà de la posada a disposició d'una notificació a la Carpeta Ciutadana mitjançant un correu electrònic a l'adreça indicada per l'interessat.

3. En tot cas, els dos punts anteriors estan supeditats al que estableix la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú, i de l'entrada en vigor de les previsions relatives al registre electrònic i al punt d'accés general electrònic de l'Administració

14. Obligacions dels beneficiaris.

Són obligacions dels beneficiaris d'una subvenció les següents:

1. Comunicar a l'òrgan instructor que s'accepta la proposta de resolució en el termini màxim de dotze dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la notificació. Si en aquest termini no es produeix la comunicació, s'entén que la persona sol·licitant accepta la proposta en els termes en què s'ha redactat.

2. Dur a terme l'activitat, el projecte o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

3. Destinar l'import de la subvenció a finançar l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat. Les activitats s'han de dur a terme en el període per al qual han estat subvencionades.

4. Justificar la realització de tota l'activitat, així com el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

5. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents, a més de facilitar-los tota la informació que li requereixin.

6. Comunicar a la Direcció General de Residus i Educació Ambiental la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions i ajuts per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de dur a terme en el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

7. Acreditar, abans que es dicti la proposta de resolució de concessió, que s'està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes que estableix aquesta convocatòria. Aquesta obligació no és aplicable als centres docents de titularitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. Deixar constància de la percepció i aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o llibres de registre que, si escau, ha de dur la persona beneficiària d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

9. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

10. Reintegrar els fons percebuts en els casos que preveu l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

11. Notificar a l'òrgan instructor qualsevol modificació de la documentació presentada juntament amb la sol·licitud que es produeixi durant el període subvencionat fins que no es presenti la justificació final del projecte.

15. Compatibilitat de subvencions

D'acord amb l'article 20 del Text refós de la llei de subvencions, aquestes subvencions, compatibles amb altres subvencions concedides a un mateix beneficiari per a la mateixa finalitat, no poden ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o conjuntament amb subvencions o ajudes de la mateixa Administració o d'altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que el beneficiari ha de dur a terme.

16. Revocació i reintegrament

1. Pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcial les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcial, l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

3. La revocació es produirà mitjançant Resolució del conseller, prèvia tramitació de l'oportú procediment administratiu amb l'audiència a l'interessat.

4. Pel que fa al reintegrament, s'estarà al previst a l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la llei de subvencions.

17. Interposició de recursos.

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Medi Ambient i Territori en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen els articles 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre de 2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Vist l'informe favorable de la Intervenció Delegada, referència exp. de data en dict Resolució,

 

(Signat electrònicament, 17 de maig de 2022)

El conseller de Medi Ambient i Territori Miquel Mir Gual