Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 280209
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca la provisió, pel sistema de concurs, del lloc de feina de cap d’equip d’Admissió de l’Equip d’Atenció Primària de la Zona Bàsica de Salut de Safrà
Fets
És necessari cobrir el lloc de treball de cap d'equip d'Admissió de l'Equip d'Atenció Primària (EAP) de la Zona Bàsica de Salut (ZBS) de Safrà, corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d'Atenció Primària de l'Àrea de Salut de Mallorca.
Fonaments de dret
1.- Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut (BOE núm. 301, de 17/12/2003).
2.- Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social (BOE núm. 8, de 09/01/1999).
3.- Acord del Consell de Govern de 13 de maig de 2011 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 pel qual es regula el sistema de provisió dels càrrecs no directius del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 75, de 21/05/2011), modificat per l'Acord de Consell de Govern de 18 de gener de 2013 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de 5 desembre de 2012 (BOIB núm. 11, de 22/01/2013).
4.- Resolució del director general del Servei de Salut de 23 de maig de 2011 per la que se dicten les instruccions per aplicar l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 (BOIB núm. 87, d'11/06/2011).
5.- L'article 30.3 del Decret 39/2006, de 21 d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'ens públic Servei de Salut de les Illes Balears, que estableix que “sota la dependència del director de Zona, l'Equip d'Atenció Primària comptarà amb un responsable d'infermeria (...) i amb un responsable d'Admissió, que s'encarregarà de dirigir i coordinar les activitats del personal administratiu integrat dins l'equip, ambdós designats d'acord amb el sistema general de provisió de llocs de treball entre els membres de l'equip”.
6.- Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública (BOIB núm. 46, de 12/04/2016).
7.- Resolució de la consellera de Salut i Consum de 3 de novembre de 2020 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 191, de 07/11/2020), entre elles, convocar i resoldre els procediments de provisió de llocs de prefectura i assimilats que s'hagin de proveir pel sistema de concurs, així com també la remoció del personal que hagi obtingut un lloc de treball mitjançant aquest sistema.
Per tot això dict la següent
Resolució
Aprovar la convocatòria per proveir, pel sistema de concurs, el lloc de feina de cap d'equip d'Admissió de l'Equip d'Atenció Primària de la Zona Bàsica de Salut de Safrà, corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d'Atenció Primària de l'Àrea de Salut de Mallorca.
Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren en l'annex1.
Publicar el model de sol·licitud per accedir al lloc de feina ofert en aquesta convocatòria, que és en l'annex 2.
Designar les persones integrants de la Comissió de Selecció, que es relacionen en l'annex 3.
Aprovar els aspectes curriculars que s'avaluaran en aquesta convocatòria, que figuren en l'annex 4.
Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en els taulers d'anuncis del Centre de Salut de Safrà, en el portal web de la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca i en el portal web del Servei de Salut de les Illes Balears (www.ibsalut.es).
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1r d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.
Palma, en data de la firma digital (13 de maig de 2022)
El director general del Servei de Salut de les Illes Balears Julio Miguel Fuster Culebras Per delegació de la consellera de Salut i Consum (BOIB núm. 191, de 7/11/2020)
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
1. Lloc de feina ofert
Cap d'equip d'Admissió de l'Equip d'Atenció Primària de la Zona Bàsica de Salut de Safrà.
2. Característiques generals
El règim jurídic d'aquest lloc de feina és el que estableix la Llei 55/2003 i les disposicions que la desenvolupen. El càrrec s'ocuparà en règim de dedicació exclusiva.
3. Requisits de les persones aspirants
3.1. Requisits generals
3.2. Requisits específics
Pot participar en aquesta convocatòria el personal estatutari fix de gestió i serveis dels subgrups C1 i C2 que, en la data de la publicació d'aquesta resolució, estigui en la situació de servei actiu o en la situació de reserva de plaça i presti servei en institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut.
Han de ser membres de l'Equip d'Atenció Primària de la Zona Bàsica de Salut de Safrà.
3.3. Acreditació dels requisits
Els requisits s'han de complir l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds, en la forma i en el termini establerts en aquesta convocatòria. L'acreditació s'ha de fer efectiva en el moment de presentar la sol·licitud.
4. Característiques i funcions a desenvolupar
La persona que obtengui el lloc dependrà de la persona titular de la Direcció de la ZBS de Safrà i desenvoluparà les funcions de responsable d'Admissió d'aquesta ZBS, entre les que es troba la d'encarregar-se de dirigir i coordinar les activitats del personal administratiu integrat en l'EAP i efectuar els informes que li siguin requerits per la Direcció de la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca, a més de les pròpies com a cap d'equip.
5. Tràmit de sol·licitud
5.1. Les persones que vulguin participar en aquesta convocatòria han de presentar la sol·licitud seguint el model que figura en l'annex 2.
5.2. Aquesta sol·licitud, dirigida a l'òrgan convocant, s'ha de presentar en el termini de vint dies (20) hàbils comptadors des de l'endemà a la data de publicació d'aquesta resolució de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
5.3. La documentació es pot presentar en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears o per mitjà de qualsevol de les vies que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015.
5.4. Els aspirants han d'adjuntar la documentació original o una còpia autèntica que justifiqui els requisits i els mèrits al·legats.
6. Documentació que ha d'aportar-se
Juntament amb la sol·licitud, les persones aspirants han d'aportar els documents següents:
a. Fotocòpia del document d'identitat (DNI, NIE o passaport).
b. Document original o còpia autèntica del títol i del nomenament (o contracte).
c. Document original o còpia autèntica del certificat de nivell de coneixements de català.
d. Documents que acreditin els requisits i els mèrits al·legats (originals o còpies autèntiques).
7. Sistema selectiu
L'òrgan competent verificarà que les persones aspirants compleixen els requisits i la resta de les especificacions exigides en aquesta convocatòria. Després s'iniciarà el procediment de valoració de mèrits, en el qual s'han d'avaluar els aspectes curriculars prevists en l'annex 4.
8. Resolució de la convocatòria
8.1. Sobre la base de l'article 6 de l'Acord del Consell de Govern de 13 de maig de 2011, cada comissió de selecció ha d'elevar a l'òrgan competent la resolució provisional del concurs, que ha d'indicar la puntuació obtinguda per cada persona aspirant i s'ha de publicar-se en els taulers d'anuncis de del Centre de Salut de Safrà, en el portal web de la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca i en el portal web del Servei de Salut de les Illes Balears (www.ibsalut.es).
Contra aquesta resolució, les persones interessades poden presentar al·legacions en el termini de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de publicació. Aquestes al·legacions seran resoltes en la resolució definitiva del concurs, que es publicarà així mateix en els taulers d'anuncis del Centre de Salut de la ZBS de Safrà, en el portal web del Servei de Salut i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears .
8.1. Una vegada finalitzat el procés selectiu, s'ha d'efectuar el nomenament de l'aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta, tal com estableix aquesta convocatòria. L'òrgan convocant dictarà una resolució per designar la persona seleccionada i contra ella es podran interposar els mateixos recursos que s'especifiquen en aquesta resolució.
8.2. Si és nomenada per al càrrec una persona estatutària fixa del Servei de Salut de les Illes Balears que té la plaça estatutària fixa en el mateix centre, segueix ocupant la plaça com a personal estatutari fix de la seva categoria en el propi centre.
8.3. Si és nomenada per al càrrec una persona estatutària fixa del Servei de Salut de les Illes Balears que té la plaça estatutària fixa en un altre centre, passa a ocupar directament el càrrec en el centre de destinació i queda en la situació de reserva respecte a la seva plaça estatutària fixa.
8.4. Si és nomenada per al càrrec una persona que és funcionària de carrera que té la plaça fixa en una altra administració pública, pansa a ocupar directament el càrrec en el centre de destinació i queda en la situació administrativa que li correspongui segons la legislació que li resulti aplicable.
8.5. En els supòsits de renúncia, de cessament en el càrrec proveït pel sistema de lliure designació o de cessament per no haver superat les avaluacions que corresponguin al càrrec proveït pel sistema de concurs de mèrits, des de la data en què aquests supòsits siguin efectius la persona interessada deixa d'ocupar el càrrec i passa a ocupar la plaça bàsica de la seva categoria.
ANNEX 2 Model de sol·licitud
Dades personals
Nom i llinatges:................................................................... Núm. doc. id.:..............................................................................................
Data de naixement:........................ Nacionalitat:..........................................................
Telèfon:.............................. Correu electrònic:............................................
Direcció a l'efecte de notificació: ..........................................................................................................................................
Localitat: ……………………………………….. Codi postal:..
Municipi:…………………………………………………………………………………………
Dades professionals
Especialitat:..........................................................................................................................................
Categoria:..........................................................................................................................................
Centre on va prestar serveis:..........................................................................................................................................
Província:..........................................................................................................................................
EXPÒS
Que complís tots els requisits per participar en aquesta convocatòria.
SOL·LICIT
Que s'admeti aquesta sol·licitud per optar al lloc de treball de cap d'equip d'Admissió de l'Equip d'Atenció Primària de la Zona Bàsica de Salut de Safrà, corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d'Atenció Primària de l'Àrea de Salut de Mallorca i adjunt els documents exigits en les bases.
..................................... , ....... de/d'............................... de 2022
[signatura]
DIRECCIÓ GERÈNCIA DE/D'
ANNEX 3 Comissió de Selecció
- Presidenta: Mari Carmen Mingorance Carrascosa (designada pel director general del Servei de Salut de les Illes Balears).
- Secretària: Miquel Angel Palou Bestard (directiu que té encomanada la gestió de l'àrea de personal de la GAP Mallorca)
- Vocals:
Si hi ha alguna vacant en la Comissió de Selecció, es nomenarà una altra persona.
ANNEX 4 Mèrits
El barem consta de tres apartats, en els quals es valoraran els serveis prestats (40 %), els llocs de feina ocupats en relació amb aquell al que s'opta (activitat professional 40 %) i la formació relacionada amb el lloc convocat (20 %).
1. Serveis prestats (màxim 60 punts)
a. Serveis prestats en categories estatutàries de gestió i serveis del subgrup C1: 0,20 punts per cada mes complet de serveis prestats.
b. Serveis prestats en categories estatutàries de gestió i serveis del subgrup C2: 0,18 punts per cada mes complet de serveis prestats.
2. Llocs de treball relacionats amb el lloc al que s'opta (màxim 60 punts)
a. Llocs de cap (màxim 40 punts):
b. Una altra experiència professional relacionada amb el lloc al que s'opta, segons el que s'estableixi en aquesta convocatòria (màxim 20 punts): 0,10 punts per cada mes complet.
A l'efecte del punt anterior, es considera una altra experiència professional la següent: qualsevol altra àrea que la Comissió de Selecció, justificadament, consideri relacionada amb les funcions del lloc.
3. Formació relacionada amb el lloc al que s'opta (màxim 30 punts)
Per cada crèdit o per cada 10 hores com a docent o discent en cursos, seminaris, tallers, congressos o jornades, que estiguin relacionats directament amb el contingut del lloc al que s'opta: 0,10 punts.
Perquè els cursos, seminaris, tallers, congressos o jornades siguin valorats han de complir alguna de les condicions següent:
Quant al nivell de coneixements de català, només es valorarà el títol, diploma o el certificat oficial que tingui l'aspirant sempre que no sigui un requisit de la categoria estatutària corresponent.
Només es valorarà el nivell més alt que l'aspirant presenti.
El nivell LA s'acumula a qualsevol altre nivell que es tingui.