Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 265307
Resolució de dia 2 de maig de 2022 del director general de Planificació, Ordenació i Centres per la qual s’autoritza el Programa d'Ensenyaments Integrats (PEI), es dicten les normes específiques i s’aprova el calendari d’admissió per al curs acadèmic 2022-2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. La formació musical i en dansa als conservatoris professionals se superposa a l'educació secundària al llarg dels quatre cursos d'ESO i dels dos de Batxillerat. Aquest fet exigeix als alumnes un esforç molt important per compatibilitzar els seus estudis.

L'elevada càrrega lectiva dels ensenyaments professionals de música i dansa, l'obligada dedicació a l'educació secundària, i d'altres dificultats derivades dels desplaçaments al conservatori i l'organització horària d'aquest dificulta la racionalització de les hores d'estudi, ja que, en alguns casos, aquesta càrrega pot arribar fins a les 43 hores lectives setmanals de docència directa en els estudis de música, i 54 hores en els de dansa.

2. Amb la finalitat de millorar el rendiment de l'alumnat que cursa simultàniament els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa i l'Educació Secundària, la Conselleria d'Educació i Universitat va posar en funcionament el Programa d'Ensenyaments Integrats (PEI) el curs 2015-2016 a l'illa de Mallorca en el Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca i l'IES Joan Maria Thomàs. El curs 2016-2017 es va posar en marxa a l'illa d'Eivissa en l'IES Sa Colomina i en el Conservatori Professional de Música i Dansa d'Eivissa i Formentera. El curs 2017-18 es va posar en marxa a l'illa de Menorca en l'IES Josep Maria Quadrado i en la seu de Ciutadella del Conservatori Professional de Música i Dansa de Menorca. El curs 2019-2020 es va posar en funcionament a l'illa de Menorca en l'IES Pasqual Calbó i a la seu de Maó del Conservatori Professional de Música i Dansa de Menorca.

3. Aquest Programa té com a objectiu racionalitzar els horaris dels dos règims d'ensenyament establint diferents franges horàries de tal manera que siguin el més compactes possibles i es pugui optimitzar el temps dedicat a assistir a les activitats lectives. La coordinació dels horaris d'ambdós ensenyaments permetrà generar un horari lectiu de l'alumnat més adequat deixant-li més temps disponible per organitzar el seu temps d'estudi i, també, el seu oci.

4. La disposició addicional cinquena de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 7 d'abril de 2016 que regula el procés d'adscripció, admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, Batxillerat i educació especial de les Illes Balears, estableix que, per Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres, es podrà autoritzar la realització del PEI a altres centres diferents dels que ja s'està cursant.

5. La disposició addicional sisena de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 7 d'abril de 2016 que regula el procés d'adscripció, admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, Batxillerat i educació especial de les Illes Balears, estableix que el director general de Planificació, Ordenació i Centres dictarà les normes específiques d'admissió al PEI tenint en compte les característiques d'ambdós tipus d'ensenyaments i les normes reguladores dels Ensenyaments Professionals de Música i Dansa. La mateixa disposició sisena estableix que els alumnes d'ensenyaments professionals de dansa tenen prioritat en l'admissió al PEI, ja que els alumnes de nova admissió només poden cursar ensenyaments professionals de dansa si participen en aquest programa.

6. L'11 d'abril de 2016, el director general de Planificació, Ordenació i Centres va autoritzar i dictar instruccions específiques d'admissió pel Programa d'Ensenyaments Integrats (PEI) per al curs acadèmic 2016-2017.

7. La Resolució del director general de Planificació, Ordenació  i centres de dia 20 de juliol de 2021 va establir les instruccions d'organització i funcionament del Programa d'Ensenyaments Integrats (PEI) per al curs acadèmic 2021-2022.

8. La Resolució de dia 22  de març de 2021 del director general de Planificació, Ordenació  i Centres va autoritzar el Programa d'Ensenyaments Integrats (PEI) i i va dictar normes específiques d'admissió al mateix per al curs acadèmic 2021-2022.

9. La Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 17 de març de 2022 per la qual s'estableix el calendari del procés d'admissió i matriculació dels alumnes als ensenyaments artístics professionals de música i dansa i als ensenyaments elementals de música i dansa dels centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al curs 2022-2023 estableix en el punt 4.1, reserva de places per a alumnes que volen cursar el PEI, que els alumnes que el curs 2022-2023 cursin sisè d'educació primària al CEIPIEEM Son Serra (07005945), de Palma, i obtenguin el certificat d'ensenyaments elementals de música i, a més, vulguin cursar ensenyaments professionals de música mitjançant el Programa d'Estudis Integrats (PEI) han de tenir una plaça reservada a primer d'ESO als grups PEI de l'IES Joan Maria Thomàs (07007152), de Palma, si ho sol·liciten expressament, sempre que superin la prova d'accés i obtenguin plaça al Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca. Així mateix en el punt 4.2 estableix que els alumnes que el curs 2022-2023 cursin quart d'ESO al CC Escolania de Lluc (07000959), d'Escorca, i vulguin continuar els ensenyaments professionals de Música mitjançant el PEI han de tenir una plaça reservada a primer de Batxillerat a l'IES Joan Maria Thomàs si ho sol·liciten expressament, sempre que tenguin plaça al Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca.

10. La publicació del Reial Decret 217/2022, de 29 de març, per el que s'estableix l'ordenació i els ensenyaments mínims de l'Educació Secundària Obligatòria (BOE núm. 76, de 30 de març), el  Reial Decret 243/2022, de 5 d'abril, per el que s'estableix l'ordenació i els ensenyaments mínims del Batxillerat (BOE núm. 82, de 6 d'abril) i els corresponents Decrets que estableixen el currículum de l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears han fet necessari actualitzar i definir els criteris i normes específiques d'admissió al Programa d'Ensenyaments Integrats (PEI) adaptats a la normativa vigent.

11. Des dels centres autoritzats per implantar el PEI i la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres s'ha realitzat un seguiment i avaluació del programa amb la col·laboració dels alumnes i famílies implicades, les associacions de pares i mares i els equips directius de tots els centres. Els resultats generals d'aquest procés d'avaluació continuen sent molt positius.

12. La redacció d'aquestes instruccions és indispensable per dur a terme el procés d'escolarització al programa PEI.

Fonaments de dret

1. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgánica 2/1983, de 25 de febrer, reformat per la Llei orgánica 1/2007, de 28 de febrer, a l'article 36.2 estableix que, en matèria d'ensenyaments, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

2. L'article 47 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, amb les modificacions introduïdes per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (BOE núm.340, de 30 de desembre) estableix que les Administracions educatives facilitaran la possibilitat de cursar simultàniament els ensenyaments artístics professionals de música i dansa i l'educació secundària, i que per fer-ho efectiu, es podran adoptar les mesures oportunes, d'organització i d'ordenació acadèmica, d'ambdós tipus d'ensenyaments, que inclouran, entre altres, les convalidacions i la creació de centres integrats.

3. Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la que es modifica la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, de Educació (BOE núm.340, de 30 de desembre)

4. Reial Decret 1577/2006, de 22 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments professionals de Música regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.

5. Reial Decret 85/2007, de 26 de gener, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments professionals de Dansa regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.

6. Reial Decret 242//2009, de 27 de febrer, per el que s'estableixen convalidacions entre els ensenyaments professionals de Música i de Dansa i l'Educació secundària obligatòria i el Batxillerat, així com els efectes que sobre la matèria d'Educació física han de tenir la condició ‘esportista d'alt nivell o alt rendiment i els ensenyaments professionals de Dansa.

7. Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears

8. El Decret 36/2018, de 9 de novembre, pel qual s'estableix el currículum dels ensenyaments professionals de Música regulats per la llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.

9. Decret 64/2019 de 2 d'agost pel qual s'estableix el règim d'admissió d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

10. Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, de 14 d'abril de 2009, per la qual es regula el procés d'admissió i de matriculació dels alumnes als ensenyaments de règim especial i als ensenyaments de persones adultes als centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autónoma de les Illes Balears.

11. Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 7 d'abril de 2016 que regula el procés d'adscripció, admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, Batxillerat i educació especial de les Illes Balears.

12. Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 16 de març de 2022 per la qual es despleguen determinats aspectes per al curs escolar 2022-2023 respecte als processos d'adscripció, admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, Batxillerat i educació especial a les Illes Balears (BOIB núm. 39, de 19 de març).

13. Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 17 de març de 2022 per la qual s'estableix el calendari del procés d'admissió i matriculació dels alumnes als ensenyaments artístics professionals de música i dansa i als ensenyaments elementals de música i dansa dels centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al curs 2022-2023 (BOIB núm. 41, de 24 demarç).

14. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.21, de 15 de febrer) estableix que la Direcció General de Planificació, Ordenació i  Centres és competent en els ensenyaments de règim especial.

Per tot això dict la següent

Resolució

1. Autoritzar, a l'illa de Mallorca, la realització del PEI en relació a tots els cursos dels Ensenyaments Professionals de Música i Dansa i en l'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, a l'IES Joan Maria Thomàs i al Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca, amb les unitats PEI següents: a 1rd'ESO: 1 unitat; a 2n d'ESO: 1 unitat; a 3er d'ESO: 2 unitats; A 4t d'ESO: 2 unitats; a 1r i 2n de Batxillerat: 1,5 i 1 unitat per a cada curs distribuïda en les modalitats necessàries.

2. Autoritzar, a l'illa d'Eivissa,  la realització del PEI en relació a tots els cursos dels Ensenyaments Professionals de Música i Dansa i en l'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, a l'IES Sa Colomina i al Conservatori Professional de Música i Dansa d'Eivissa i Formentera, amb 1 unitat per a cada curs.

3. Autoritzar, a l'illa de Menorca, la realització del PEI en relació a tots els cursos dels Ensenyaments Professionals de Música i Dansa i en l'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, a l'IES Josep Maria Quadrado de Ciutadella, a l'IES Pasqual Calbó de Maó i al Conservatori Professional de Música i Dansa de Menorca, amb 1 unitat per a cada curs.

4. Aprovar les normes específiques d'admissió al Programa d'Ensenyaments Integrats per al curs 2022-23, que figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

5. Aprovar la sol·licitud de participació al Programa d'Ensenyaments Integrats per al curs 2022-23, que figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució.

6. Aprovar el calendari del procés d'admissió alumnat PEI  per al curs 2022-23, que figura en l'annex 3 d'aquesta Resolució.

7. Comunicar als directors dels centres les esmentades normes perquè les apliquin en els seus centres i informin als claustres i als consells escolars sobre el Programa d'Ensenyaments Integrats.

Interposició de recursos

Contra la present Resolució, que no esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant la Conselleria d'Educació i Formació Professional, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 121 i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 2 de maig de 2022

El director General de Planificació, Ordenació i Centres

Antonio Morante Milla

 

ANNEX 1

Instruccions específiques d'admissió al Programa d'Ensenyaments Integrats per al curs 2022-2023

Primer. Objecte i àmbit d'aplicació

1. El Programa d'Ensenyaments Integrats, (PEI), és un programa dirigit a l'alumnat que cursi simultàniament els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa i l'Educació Secundària Obligatòria o el Batxillerat. En aquestes instruccions es farà referència a aquest alumnat com “alumnat PEI”.

2. Podrà ser alumnat participant del Programa d'Ensenyaments Integrats (PEI) l'alumnat que cursi simultàniament, durant l'any acadèmic 2022-2023 els ensenyaments professionals de Música o Dansa i l'Educació Secundària Obligatòria o el Batxillerat, en qualsevol modalitat, atenent a la següent correspondència entre els dos ensenyaments:

ESO / Batxillerat

Ensenyaments Professionals de Música

Ensenyaments Professionals de Dansa

1r ESO

1r curs o superior

1r curs o superior

2n ESO

1r curs o superior

1r curs o superior

3r ESO

2n curs o superior

1r curs o superior

4t ESO

3r curs o superior

2n curs o superior

1r Batxillerat)

4r curs o superior

3r curs o superior

2n Batxillerat

5è curs o superior

4r curs o superior

 

a) Els alumnes que el curs 2021-2022 ja formin part del programa PEI hi podran continuar encara que no compleixin aquesta correspondència.

b) També podran formar part del PEI els alumnes que estiguin cursant un o dos cursos superiors d'Ensenyaments Professionals de Música o Dansa a l'establert per a cada nivell.

c) Els alumnes que optin pel Batxillerat reduït han de cursar de forma simultània els següents cursos:

 

Batxillerat

Ensenyaments Professionals de Música

Ensenyaments Professionals de Dansa

1r Batxillerat

5è o 6è curs

5è o 6è curs

2n Batxillerat

 6è curs

 6è curs

d) Els alumnes que optin pel Batxillerat per blocs en tres anys acadèmics poden cursar el primer bloc de Batxillerat amb el 3r, 4t o 5è curs d' Ensenyaments Professionals de Música o Dansa dins la unitat PEI:

3. Per poder participar al programa PEI, els alumnes hauran de sol·licitar les convalidacions, exempcions, Batxillerat reduït i Batxillerat per blocs establertes als Decrets de currículum d'ESO i Batxillerat, d'acord amb els punts tercer i quart d'aquesta resolució.

4. L'alumnat de Batxillerat PEI podrà matricular-se d'acord amb les condicions establertes en el programa Xarxa fins a un màxim de 2 matèries a distància a l'IEDIB.

Segon. Finalitats i característiques del Programa d'Ensenyaments Integrats

1. El Programa d'Ensenyaments Integrats té com a finalitats bàsiques:

a) Racionalitzar l'horari escolar de l'alumnat que cursa els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa i l'Educació Secundària.

b) Millorar el rendiment d'aquest alumnat.

c) Optimitzar l'ús del temps no lectiu per part de l'alumnat.

2. El Programa d'Ensenyaments Integrats permet l'adequació de l'horari mitjançant una sèrie de mesures organitzatives que afavoreixen jornades escolars contínues en les quals es coordinen els horaris d'ambdós ensenyaments.

3. Per això, l'alumnat PEI haurà de sol·licitar en el moment de formalitzar la seva matrícula en l'IES PEI, mitjançant un formulari del mateix centre, la convalidació de les assignatures que s'especifiquen en el punt tercer d'aquestes Instruccions, depenent del curs d'ensenyaments professionals de música o dansa i del curs d'ESO o Batxillerat de què es matriculi.

Tercer. Convalidacions, exempcions de matèries i hores de lliure disposició a ESO

1. L'alumnat PEI d'Educació Secundària Obligatòria ha de sol·licitar la convalidació i l'exempció de les següents matèries:

a) Primer curs d'ESO: Convalidació Música (3h) i dedicació de les 2 hores de lliure disposició a l'horari PEI.

b) Segon curs d'ESO: Convalidació música (2h) i dedicació de les 2 hores de lliure disposició a l'horari PEI.

c) Tercer curs d'ESO: Convalidació Música (2h) i exempció Optativa (2h)

d) Quart curs d'ESO: Convalidació Música (3h)

2. A més, els alumnes d'ensenyaments professionals de dansa han de sol·licitar l'exempció de la matèria d'educació física (2h) a tots els cursos d'ESO.

Quart. Convalidacions, exempcions, Batxillerat reduït i Batxillerat per blocs (en 3 anys acadèmics).

1. L'alumnat PEI de batxillerat ha de triar una de les següents opcions:

a) sol·licitar convalidacions i exempcions.

b) cursar batxillerat reduït

c) cursar batxillerat per blocs en 3 anys acadèmics.

En els casos b) i c) l'alumne s'ha de matricular de batxillerat reduït / batxillerat per blocs en 3 anys acadèmics, respectivament.

2. En el cas a) del punt anterior, l'alumne ha de sol·licitar les següents convalidacions i exempcions:

a) Estudis professionals de música:

-  Primer de batxillerat general o batxillerat d'arts: Convalidació de les matèries Anàlisi musical I (3h) i Llenguatge i pràctica musical (3h). En la resta de modalitats només s'ha de demanar una de les dues convalidacions anteriors.

-  Segon de batxillerat amb qualsevol modalitat: Convalidació de les matèries Anàlisi musical II (4h) i Història de la música i la dansa (4h). Els alumnes no han de cursar història de la filosofia.

b) Estudis professionals de dansa:

-  Primer de batxillerat general o batxillerat d'arts: Convalidació de la matèria de Llenguatge i pràctica musical(3h) en qualsevol modalitat. Exempció de la matèria educació física(3h).

-  Segon de batxillerat amb qualsevol modalitat: història de la música i la dansa (4h).

3. Si l'alumne només pot convalidar la matèria al final del curs escolar, la matrícula de batxillerat d'aquesta matèria s'ha de fer a l'IEDIB mitjançant el programa Xarxa..

4. Si la situació acadèmica de l'alumne de batxillerat i dels ensenyaments professionals de música o dansa d'un alumne no permet fer possible les convalidacions establertes en aquest punt segons la normativa vigent, s'haurà d'estudiar la seva situació abans de l'admissió com a alumne del PEI des de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

Cinquè. Característiques del Batxillerat reduït i del Batxillerat per blocs en 3 anys acadèmics.

1. Així com es disposa al Reial Decret 243/2022, de 5 d'abril, pel que s'estableixen l'ordenació i els ensenyaments mínims de Batxillerat, l'alumnat PEI de música i dansa també podrà optar per cursar el Batxillerat reduït o el Batxillerat per blocs en tres anys acadèmics. Aquestes dues maneres de cursar el Batxillerat, a més de l'ordinària,  permeten una major flexibilitat i comoditat  a l'hora de cursar simultàniament els dos ensenyaments.

2. Batxillerat reduït: L'alumnat, que cursi simultàniament 1r de Batxillerat i 5è o 6è de professional o 2n de Batxillerat amb 6è de professional, podrà sol·licitar cursar el Batxillerat reduït.

En aquest cas, únicament cursarà les 5 matèries comunes de Batxillerat (3h) a cada un dels cursos i realitzarà un total de 15h a l'IES. S'obtindrà el títol de Batxillerat en la modalitat d'Arts, una vegada s'hagin finalitzat els dos estudis, tant els de Batxillerat com els de professional. La nota que figurarà al títol de Batxiller d'aquest alumnat es deduirà de la següent ponderació:

a) el 60% de la mitjana de les qualificacions obtingudes en les matèries comunes del Batxillerat.

b) el 40% de la nota mitjana obtinguda en els ensenyaments en els ensenyaments professionals de música i dansa

L'alumnat que opti per realitzar el Batxillerat reduït, es podrà matricular  a l'IEDIB al curs preparatori per a la PBAU de les matèries que no cursa.

3. Batxillerat per blocs en tres anys acadèmics: Aquesta possibilitat permet una major flexibilitat i comoditat  a l'hora de cursar simultàniament els dos ensenyaments ja que es distribueixen les diferents assignatures en tres cursos acadèmics. Les hores que s'han de fer a cada bloc o any acadèmic són les següents:

 

1r bloc

2n bloc

3r bloc

Música

18

21

21

Dansa

18

18

21

A aquesta distribució s'ha de descomptar les possibles convalidacions previstes a la normativa vigent.

Així mateix, el Batxillerat per blocs en tres anys acadèmics permet ampliar el desfasament quant a la correspondència de cursos entre els dos ensenyaments, prevista en el punt primer de l'annex 1 d'aquestes instruccions.

Sisè. Unitats PEI

1. Una unitat PEI està formada únicament amb alumnat PEI. El nombre mínim d'alumnes per obrir una Unitat PEI serà de 20 alumnes. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres podrà autoritzar unitats PEI amb menys de 20 alumnes en casos degudament justificats. En el cas que hi hagi vacants a una Unitat PEI, només es podrà cobrir amb alumnat PEI.

2. Si hi hagués més d'una unitat PEI per curs de l'ESO o del Batxillerat, l'assignació de l'alumnat a les diferents unitats es realitzarà tenint en compte les matèries i assignatures que cursin de l'Educació Secundària i dels Ensenyaments Professionals de Música o Dansa, les modalitats de Batxillerat així com la disposició de recursos materials i humans per part dels centres.

3. En el cas que hi hagi menys de 20 alumnes PEI, els alumnes PEI d'un mateix curs seran escolaritzats en una mateixa unitat si l'organització del centre ho permet.

4. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres reservarà per cada IES PEI, a l'inici dels processos d'adscripció i d'admissió anuals, les unitats o nombre de llocs escolars que determini per a cadascun dels cursos, en funció de l'alumnat total matriculat en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa en el conservatori PEI:

a) Es podran reservar unitats completes si el conservatori compta amb més de 240 alumnes matriculats.

b) Es procedirà a la reserva d'un nombre de llocs escolars, proporcional a la matrícula, si aquesta fos inferior a 240.

Setè. Comissió coordinadora del Programa d'Ensenyaments Integrats. Funcions

1. La comissió coordinadora PEI serà l'òrgan responsable del seu desenvolupament i aplicació als centres corresponents.

2. La Comissió coordinadora PEI estarà constituïda pel director o directora i el coordinador o coordinadora PEI d'ambdós centres. Una vegada constituïda, podrà acordar-se la seva ampliació amb els membres que consideri oportú per al millor desenvolupament de les seves funcions. També podran col·laborar en les sessions de treball altres membres de l'equip directiu o dels òrgans de coordinació docent dels centres, previ acord de la comissió.

3. Estarà presidida per un dels directors. La presidència tindrà una durada anual i serà alternant entre els dos centres.

4. El seu funcionament s'atindrà a l'establert per als òrgans col·legiats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

5. Les funcions de la Comissió coordinadora PEI seran:

a) Coordinar i elaborar els horaris dels corresponents ensenyaments aplicant l'establert en els punts segon i tercer així com resoldre els problemes que puguin plantejar-se.

b) Acordar les mesures d'organització així com les actuacions necessàries per al bon funcionament del Programa.

c) Realitzar l'admissió de l'alumnat al Programa en els termes establerts en la present Resolució.

d) Proposar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres la reserva d'unitats PEI o de llocs escolars PEI, així com la modificació de les unitats o llocs previstos.

e) Proposar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres amb caràcter excepcional, l'augment o la disminució de ràtio en unitats PEI.

f) Proposar a les direccions generals de la Conselleria d'Educació i Formació Professional competents les mesures necessàries per al desenvolupament i millora del Programa.

6. En el cas que la Comissió coordinadora no arribi a acords satisfactoris en determinats aspectes de coordinació i organització fonamentals per al bon funcionament del Programa, qualsevol dels directors podrà sol·licitar instruccions sobre aquest tema a les direccions generals competents, que resoldran garantint la millora del Programa i els interessos de l'alumnat.

 

Vuitè. Participació al Programa d'Ensenyaments Integrats i en els processos d'admissió als diferents centres

1. Els qui vulguin participar al Programa d'Ensenyaments Integrats hauran de sol·licitar-ho expressament segons el que estableix la disposició addicional sisena de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 7 d'abril de 2016 que regula el procés d'adscripció, admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, Batxillerat i educació especial de les Illes Balears.

2. La sol·licitud es tramitarà de manera telemàtica preferentment, d'acord amb els terminis que figuren en els punts següents d'aquesta Resolució.

3. El model de sol·licitud telemàtica és el que figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució. La sol·licitud es podrà descarregar des de la página web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i des de les dels centres corresponents.

4. Una vegada emplenada i signada, la sol·licitud s'haurà d'enviar per correu electrònic, en els terminis establerts en aquestes instruccions, a les adreces següents:

IES Joan Maria Thomàs:  pei@iesjmthomas.eu

IES Sa Colomina:  pei@iessacolomina.es

IES Josep Maria Quadrado: oficines@iesjmquadrado.cat

IES Pasqual Calbó: oficina@iespasqualcalbo.cat

5. L'IES PEI sol·licitarà al conservatori la verificació de les dades relatives a la matrícula en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa, necessaris per a l'admissió al Programa PEI.

6. Els alumnes PEI que han cursat algun curs d'ESO o Batxillerat a l'IES PEI durant el curs 2021-2022 i vulguin continuar cursant el PEI no hauran de realitzar cap tràmit administratiu ja que segons estableix l'article 2.4 i 2.5 de Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 7 d'abril de 2016 que regula el procés d'adscripció, admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, Batxillerat i educació especial de les Illes Balears, tenen garantida la continuïtat al centre amb reserva de la seva plaça tant si promocionen com si repeteixen curs.

Novè. Terminis i lloc de presentació de sol·licituds per participar en el PEI per a l'alumnat dels conservatoris matriculats en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa durant l'any 2021-22.

1. Els alumnes matriculats en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa durant l'any acadèmic 2021-2022 en el conservatori que desitgin incorporar-se al Programa d'Ensenyaments Integrats al curs 2022-2023 han de presentar la següent documentació en els terminis i llocs que s'indiquen:

Alumnat de l'IES PEI durant l'any 2021-22: sol·licitud de participació al Programa -segons annex II- del 9 al 20 de maig de 2022, a l'IES PEI per via telemàtica.

Alumnat d'ESO o de Batxillerat d'un altre centre durant l'any 2021-2022: sol·licitud de plaça en l'IES PEI, en el procés ordinari d'admissió. A més, hauran d'enviar a l'IES PEI la sol·licitud de participació al PEI que figura a l'annex II del 9 al 20 de maig de 2022,  presencialment o per via telemàtica,  a les adreces següents:

IES Joan Maria Thomàs:  pei@iesjmthomas.eu

IES Sa Colomina:  pei@iessacolomina.es

IES Josep Maria Quadrado: oficines@iesjmquadrado.cat

IES Pasqual Calbó: oficina@iespasqualcalbo.cat

Alumnat de 6è curs d'educació primària durant l'any 2021-2022: sol·licitud de plaça en l'IES PEI, en el procés ordinari d'adscripció i/o d'admissió. A més, hauran d'enviar a l'IES PEI la sol·licitud de participació al PEI que figura a l'annex II  del 9 al 20 de maig de 2022, per via telemàtica

3. L'IES PEI sol·licitarà al conservatori la verificació de les dades relatives a la matrícula en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa, necessaris per a l'admissió al Programa PEI.

Desè. Terminis i lloc de presentació de sol·licituds de plaça en el conservatori i termini de presentació de sol·licituds per participar en el PEI per qui no hagi estat alumne del conservatori en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa durant l'any 2021-2022.

1. Qui no hagi estat alumne del conservatori durant l'any 2021-22 en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa i desitgi participar al Programa per al curs 2022-23 ha de presentar la documentació següent en els terminis i llocs que s'indiquen a continuació:

Sol·licitud telemàtica d'admissió en el conservatori, segons el calendari del procés d'admissió i matriculació dels alumnes als ensenyaments artístics professionals i als ensenyaments elementals de música i dansa dels centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al curs 2022-2023.

Sol·licitud de participació al PEI que figura a l'annex II del 9 al 20 de maig de 2022, a l'IES PEI presencialment o per via telemàtica,  a les adreces següents:

IES Joan Maria Thomàs:  pei@iesjmthomas.eu

IES Sa Colomina:  pei@iessacolomina.es

IES Josep Maria Quadrado: oficines@iesjmquadrado.cat

IES Pasqual Calbó: oficina@iespasqualcalbo.cat

2. L'alumnat que cursa 6è d'Educació Primària en el curs 2021-2022 pot presentar una sol·licitud de plaça al centre que sigui del seu interès durant el període ordinari marcat pel procés d'admissió, tenint en compte que quedarà escolaritzat al centre d'Educació Secundària adjudicat en la fase ordinària del procés d'admissió en cas que no superi la prova d'accés o, superant-la, no obtingui plaça en el conservatori.

3. El Conservatori, una vegada hagi matriculat a l'alumnat de nova admissió que cursa 6è d'Educació Primària i l'alumnat d'ESO i Batxillerat després de la seva admissió, haurà de comunicar-ho a l'IES PEI. Si l'alumne obté plaça al PEI, l'IES PEI, una vegada verificades les dades relatives a la matrícula en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa, sol·licitarà al Servei d'Escolarització el canvi de centre a l'IES PEI el 14 de juliol de 2022.

4. L'alumnat que el curs 2022-2023 hagi de cursar 1r d'ESO i 4t curs d'ensenyaments elementals de música o dansa podrà sol·licitar participar al PEI mitjançant la presentació de la sol·licitud de participació al PEI que figura a l'annex II del 9 al 20 de maig de 2022, a l'IES PEI per via telemàtica o presencial. Aquest alumnat només podrà ser admès, si una vegada finalitzada l'admissió al programa PEI dels alumnes que cursen a la vegada Educació Secundària i Ensenyaments professionals de música o dansa, queden places vacants.

Onzè. Publicació de relacions provisionals i definitives de sol·licitants PEI

1. La Comissió coordinadora PEI elaborarà les relacions provisionals de sol·licitants PEI i les publicarà en les pàgines webs dels centres participants el 1 de juny de 2022.

2. Els sol·licitants seran relacionats alfabèticament al curs d'Educació Secundària Obligatòria i de Batxillerat que els correspongui cursar l'any acadèmic 2022-2023.

3. Es podrà presentar reclamació contra les relacions provisionals de l'1al 3 de juny. Dia 6 de juny es resoldran les reclamacions i es publicaran les relacions definitives de sol·licitants PEI a les pàgines web dels centres participants.

4. Una còpia de la relació definitiva serà enviada per la comissió el mateix dia al Servei d'Escolarització de la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

Dotzè. Adjudicació de places PEI per al curs 2022-2023

1. La comissió coordinadora PEI publicarà el 12 de juliol de 2022 en les pàgines web dels centres participants, els llistats d'adjudicació de plaça en l'IES PEI al Programa d'Ensenyaments Integrats i les llistes d'espera corresponents a cada curs d'ESO i Batxillerat, segons s'especifica a l'apartat 8, i enviarà una còpia de la llista d'adjudicació de plaça en l'IES PEI al Servei d'Escolarització de la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

2. L'adjudicació de places PEI a 1r curs d'ESO es durà a terme seguint el següent ordre de prelació:

2.1 Alumnat que ha cursat els Ensenyaments Professionals de Dansa durant el curs 2021-2022 al Conservatori, amb assignatures pendents a la convocatòria extraordinària de setembre o que no hagi promocionat de curs. Aquest alumnat haurà de formalitzar la matrícula en el conservatori en els terminis que s'estableixin en el mes de setembre a tals efectes. Si no es matriculessin al conservatori, perdran la seva plaça al PEI i passarà a ser vacant PEI.

2.2 Alumnat que ha cursat els Ensenyaments Professionals de Música durant el curs 2021-2022 al Conservatori, amb assignatures pendents a la convocatòria extraordinària de setembre. Aquest alumnat haurà de formalitzar la matrícula en el conservatori en els terminis que s'estableixin en el mes de setembre a tals efectes. Si no es matriculessin al conservatori, perdran la seva plaça al PEI i passarà a ser vacant PEI.

2.3 Alumnat que participa en el procés d'admissió i matriculació al 1r o 2n curs d'ensenyaments artístics professionals de dansa dels centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al curs 2022-2023.

2.4 Alumnat que participa en el procés d'admissió i matriculació al 1r o 2n curs d'ensenyaments artístics professionals de Música dels centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al curs 2022-2023.

2.5 Si el nombre de sol·licitants PEI admesos al 1r Curs d'Ensenyaments Professionals de Música o Dansa i que hagués formalitzat la matrícula en el mateix, fos major que el de places PEI disponibles a 1r curs d'ESO, la citada comissió aplicarà els criteris següents en l'ordre que s'estableix:

1r: Major qualificació final en la prova d'accés al 1r curs d'Ensenyaments Professionals

2n: Millor nota mitjana en l'últim curs superat dels Ensenyaments Professionals de Música o Dansa en el cas de trasllat d'expedient.

3r: Alumnat que el curs 2021-2022 hagi cursat sisè d'educació primària a un Centre d'Educació Infantil Primària i Ensenyaments de Música (CEIPIEEM), hagi obtingut el certificat d'ensenyaments elementals de música, hagi superat la prova d'accés i hagi obtingut plaça al Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca.

4t: En cas d'empat, el fet de tenir germans matriculats en l'IES.

2.6. A més s'elaborarà una llista d'espera per a 1r curs d'ESO en la que es relacionen els sol·licitants PEI que no obtinguin plaça al Programa PEI, ordenats conforme als criteris recollits a l'apartat anterior.

2.7. Les vacants PEI produïdes amb posterioritat a les dates indicades a l'apartat 1 podran ser cobertes al setembre per sol·licitants de la llista d'espera segons l'ordre en què figurin.

2.8. En el cas que no hi hagi llistat d'espera i hi hagi vacants PEI, podran ser cobertes en qualsevol moment del curs amb alumnat que cursi ensenyaments professionals de música o dansa, que compleixi les condicions per a poder ser alumnat PEI i que ho sol·liciti.

2.9. L'admissió en el PEI d'alumnes que obtinguin plaça en el conservatori com a conseqüència de l'adjudicació de vacants sobrevingudes quedarà supeditada a l'existència de vacants en la unitat PEI de l'IES PEI corresponent.

2.10 L'alumnat que el curs 2022-2023 hagi de cursar 1r d'ESO i 4t curs d'ensenyaments elementals de música o dansa podrà sol·licitar participar al PEI mitjançant la presentació de la sol·licitud de participació al PEI que figura a l'annex II del 9 al 20 de maig de 2022, a l'IES PEI per via telemàtica o presencial. Aquest alumnat només podrà ser admès, si una vegada finalitzada l'admissió al programa PEI dels alumnes que cursen a la vegada Educació Secundària i Ensenyaments professionals de música o dansa, queden places vacants.

3. L'adjudicació de places PEI a 2n, 3r i 4t ESO i Batxillerat es durà a terme seguint el següent ordre de prelació:

3.1 Alumnat que ha cursat els Ensenyaments Professionals de Dansa durant el curs 2021-2022 al Conservatori, amb tot el curs aprovat a l'avaluació ordinària i que ha formalitzat la matrícula per el curs 2022-2023. L'alumnat que no hagi formalitzat la matrícula en el termini establert, malgrat complir els requisits establerts a aquest efecte, perdran els seus drets a participar al Programa PEI i seran exclosos de les relacions de sol·licitants PEI.

3.2 Alumnat que ha cursat els Ensenyaments Professionals de Dansa durant el curs 2021-2022 al Conservatori, amb assignatures pendents a la convocatòria extraordinària de setembre. Aquest alumnat haurà de formalitzar la matrícula en el conservatori en els terminis que s'estableixin en el mes de setembre a tals efectes. Si no es matriculessin al conservatori, perdran la seva plaça al PEI i passarà a ser vacant PEI.

3.3 Alumnat que ha cursat els Ensenyaments Professionals de Música durant el curs 2021-2022 al Conservatori, amb tot el curs aprovat a l'avaluació ordinària i que ha formalitzat la matrícula per el curs 2022-2023.L'alumnat que no hagi formalitzat la matrícula en el termini establert, malgrat complir els requisits establerts a aquest efecte, perdran els seus drets a participar al Programa PEI i seran exclosos de les relacions de sol·licitants PEI.

3.4 Alumnat que ha cursat els Ensenyaments Professionals de Música durant el curs 2021-2022 al Conservatori, amb assignatures pendents a la convocatòria extraordinària de setembre. Aquest alumnat haurà de formalitzar la matrícula en el conservatori en els terminis que s'estableixin en el mes de setembre a tals efectes. Si no es matriculessin al conservatori, perdran la seva plaça al PEI i passarà a ser vacant PEI.

3.5 Si hi hagués més sol·licituds d'alumnat que ha cursat els Ensenyaments Professionals de Música durant el curs 2021-2022 al Conservatori que places PEI disponibles en les unitats previstes, la comissió coordinadora PEI aplicarà el criteri de millor nota mitjana en l'últim curs dels Ensenyaments Professionals de Música o Dansa cursat per l'alumne. En cas que dos o més alumnes tenguessin la mateixa nota mitjana, es prioritzarà aquell amb germans matriculats en l'IES.

3.6 Alumnat que hagi cursat els Ensenyaments Professionals de Música durant el curs 2021-2022 al Conservatori, que compleixi els requisits d'admissió PEI i no hagi obtingut plaça quedarà en llista d'espera ordenada segons els criteris explicitats en l'apartat anterior.

3.7 Alumnat que participa en el procés d'admissió i matriculació dels ensenyaments artístics professionals de dansa dels centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al curs 2022-2023, si hi hagués vacants disponibles en les unitats PEI corresponents de resultes per no haver-se matriculat alguns dels admesos dels punts anteriors.

3.8 Alumnat que participa en el procés d'admissió i matriculació dels ensenyaments artístics professionals de Música dels centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al curs 2022-2023, si hi hagués vacants disponibles en les unitats PEI corresponents de resultes per no haver-se matriculat alguns dels admesos dels punts anteriors.

3.9 Si el nombre de sol·licitants PEI admesos en el conservatori, i que hagués formalitzat matrícula en el mateix, fos major que el de places PEI disponibles en un curs d'ESO o Batxillerat, la citada comissió aplicarà els criteris següents en l'ordre que s'estableix:

1r: Major nivell i qualificació final en la prova d'accés d'Ensenyaments Professionals

2n: Millor nota mitjana en l'últim curs superat dels Ensenyaments Professionals de Música o Dansa en el cas de trasllat d'expedient.

3r: Alumnat que el curs 2021-2022 hagi cursat quart d'ESO al CC Escolania de Lluc (07000959), d'Escorca, compleixi les condicions d'accés al PEI, hagi superat la prova d'accés i hagi obtingut plaça al Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca.

4t: En cas d'empat, el fet de tenir germans matriculats en l'IES.

3.10 Les vacants PEI produïdes amb posterioritat a les dates indicades a l'apartat 1 podran ser cobertes per sol·licitants de la llista d'espera segons l'ordre en què figurin.

3.11 En el cas que no hi hagi llistat d'espera i hi hagi vacants PEI, podran ser cobertes en qualsevol moment del curs amb alumnat que cursi ensenyaments professionals de música o dansa, que compleixi les condicions per a poder ser alumnat PEI i que ho sol·liciti.

3.12 L'admissió en el PEI d'alumnes que obtinguin plaça en el conservatori com a conseqüència de l'adjudicació de vacants sobrevingudes quedarà supeditada a l'existència de vacants en la unitat PEI de l'IES PEI corresponent.

Tretzè. Actuacions posteriors a realitzar pels admesos en el conservatori per a l'any acadèmic 2022-2023 i al Programa d'Ensenyaments Integrats

1. L'alumnat admès en el conservatori formalitzaran matrícula en aquest centre segons el calendari d'admisió publicat.

2. L'alumnat admès en l'IES PEI es matricularan en les dates que publiqui l'IES PEI durant el mes de juliol.

3. Fins que un alumne no es matriculi en l'IES PEI, no perdrà la seva plaça al centre d'origen.

Catorzè. Continuïtat d'alumnat escolaritzat en unitats PEI

1. L'alumnat PEI podrà romandre al llarg de l'Educació Secundària al Programa tret que deixi de cursar els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa en el conservatori o que ho sol·liciti de forma expressa abans de matricular-se en l'IES PEI. L'alumnat que conclogui els ensenyaments professionals de música o dansa i no hagi acabat de cursar el Batxillerat, podrà acabar el Batxillerat al Programa.

2. L'alumnat PEI que es doni de baixa en els Ensenyaments Professionals de música o Dansa al Conservatori Professional  durant el curs 2022-2023, podrà continuar escolaritzat en l'IES PEI com a alumne PEI, sempre que tengui convalidades les matèries del seu nivell a l'IES.

3. L'alumnat PEI que es doni de baixa en els Ensenyaments Professionals de música o Dansa al Conservatori Professional  durant el curs 2022-2023 i no tengui les matèries convalidades podrà continuar escolaritzat en l'IES PEI com alumne ordinari, si hi ha vacants,  i es computarà la seva plaça en la unitat PEI com a vacant PEI.

4. L'alumnat escolaritzat en unitats PEI durant l'any 2021-2022 formalitzarà la matrícula en el conservatori i en l'IES en els terminis recollits en les normatives reguladores corresponents.

Documents adjunts