Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 265071
Bases per la convocatòria de subvencions dirigides a associacions d’immigrants, cases regionals, i altres associacions sense ànim de lucre, radicades a l’illa de Formentera per l'any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb el que va aprovar la Comissió de Govern en data 28 d'abril de 2022 es fan públiques les següents:

Bases per a la convocatòria de subvencions dirigides a associacions d'immigrants, cases regionals, i altres associacions sense ànim de lucre, radicades a l'illa de formentera, que duguin a terme activitats relacionades amb la immigració o que s'adrecin a aquest col·lectiu, amb la finalitat de promoure el desenvolupament de programes i actuacions que afavoreixin l'acolliment i integració de persones immigrades.

1. Objecte

És objecte d'aquesta convocatòria establir i regular les bases que han de regir les subvencions per a l'any 2022 en matèria d'immigració dirigides a associacions d'immigrants, cases regionals o a qualsevol altra associació sense ànim de lucre, radicades a Formentera, que duguin a terme activitats relacionades amb la immigració o que s'adrecin a aquest col·lectiu amb la finalitat de promoure el desenvolupament de programes i actuacions que afavoreixin l'acolliment i integració de persones immigrades.

Les subvencions es concediran en règim de concurrència competitiva amb la finalitat de promoure el desenvolupament de programes i actuacions que contribueixin i afavoreixin l'acolliment i integració de persones immigrades a l'àmbit de l'illa de Formentera.

2. Consignació pressupostària

El pressupost global màxim destinat als ajuts d'aquesta convocatòria és de 9.000,00 euros (nou mil euros) amb càrrec a la partida 2022/1/231/480000 dels pressupostos generals del Consell Insular de Formentera per a l'any 2022.

3. Requisits generals i criteris objectius que han de regir l'atorgament de la subvenció

Podran sol·licitar les subvencions regulades en aquesta convocatòria les associacions sense ànim de lucre que reuneixin els següents requisits:

  • Tenir seu o delegació, permanent i activa, a l'illa de Formentera.
  • Estar legalment constituïdes i registrades al registre d'associacions de la Comunitat Autònoma corresponent, així com al registre d'entitats ciutadanes del Consell Insular de Formentera.
  • Disposar de l'estructura i capacitat suficient per garantir el compliment de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.
  • No haver rebut cap altra subvenció del Consell Insular de Formentera, ni tenir signat cap conveni amb aquesta Corporació, durant l'any 2022, pels mateixos conceptes o per al desenvolupament del mateix projecte.
  • Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular de Formentera.
  • Acreditar davant del Consell Insular de Formentera que no s'incorre en cap de les circumstàncies que estableix l'article. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i efectuar una declaració amb aquesta finalitat.
  • Haver justificat suficientment, si escau, les subvencions o les ajudes rebudes anteriorment del Consell Insular de Formentera.
  • Dur a terme activitats relacionades amb la immigració i integració o que s'adrecin a aquest col·lectiu. Aquest requisit s'entén acreditat, quan aquesta característica figura en els estatuts de l'entitat com a finalitat o activitat institucional, o quan aquestes activitats s'hagin desenvolupat dins els dos anys anteriors a la data de publicació de la convocatòria de subvencions.

4. Activitats objecte de subvenció i despeses subvencionables

Seran objecte de subvenció les activitats, actuacions i programes que es duguin a terme, entre el 16 d'octubre de 2021 i el 15 d'octubre de 2022, adreçades a afavorir l'acolliment i la integració de les persones immigrades a Formentera.

Els fets subvencionables seran:

1. L'organització i celebració d'activitats pròpies de les festes patronals, regionals i nacionals.

2. Activitats esportives o lúdiques sempre i quan estiguin relacionades amb l'objectiu de la convocatòria.

3. Activitats que promoguin l'acollida, l'orientació i la integració del col·lectiu immigrant a l'illa de Formentera.

4. Programes que tinguin com objecte principal promoure actituds favorables a l'acollida i la integració de la població immigrant, a fi d'estimular el coneixement i respecte mutu per prevenir actituds negatives cap al fet migratori. Dins d'aquesta línia s'inclouen també els projectes que tinguin com objecte principal la sensibilització de la població en general cap al fet migratori, així com aquells projectes que fomentin la solidaritat i la lluita contra el racisme i la xenofòbia.

5. Actuacions adreçades a la formació de les persones immigrants.

6. Activitats que promoguin la integració dels menors estrangers en el sistema educatiu.

Són subvencionables les despeses que:

  • No superin el valor de mercat.
  • S'inscriguin en l'àmbit i objectiu de la convocatòria.
  • Siguin necessàries per executar l'activitat del projecte subvencionat.
  • Siguin raonables i compleixin els principis de bona gestió financera i especialment de rendibilitat i eficàcia de cost.

No seran conceptes subvencionables, amb caràcter general:

- Els viatges, sopars i dinars. No obstant, seran objecte d'estudi i, en el seu cas admesos, quan estiguin valorats específicament en els criteris de valoració d'activitats de l'àrea o estiguin relacionats amb la finalitat bàsica de l'associació i tinguin relació directa amb el projecte presentat.

- Les adequacions de locals o qualsevol tipus d'intervenció en edificis.

- Les activitats que tinguin finalitat de lucre.

- Qualsevol activitat que no estigui inclosa en el projecte presentat, tot i que hi pugui tenir relació.

Amb caràcter general, es considera despesa executada la que hagi estat efectivament pagada abans que acabi el període de justificació.

5. Determinació de l'import i límit de subvenció

Els projectes dels apartats 1 i 2 del punt 4 d'aquesta convocatòria, es subvencionaran amb un màxim del 65 % del cost total del pla, programa o projecte presentat. Els apartats 3 a 6, es subvencionaran amb un màxim del 75 % del cost total del pla, programa o projecte presentat. En cap cas, l' import subvencionat de cada projecte podrà superar la quantia de 4.000,00€ (quatre mil euros).

En el cas de l'existència d'excedent de pressupost, l'òrgan competent, pot prorratejar l'import màxim destinat als projectes que compleixin els requisits. En tot cas, com a conseqüència de l'aplicació d'aquesta regla de prorrateig, no es pot atribuir una subvenció per un import superior al cost total del projecte.

Les subvencions regulades en aquest programa no són incompatibles amb qualsevol altra sol·licitada a una altra institució pública o privada pel mateix concepte. En aquest cas, l'import no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o conjuntament amb subvencions o ajudes de la mateixa administració o d'altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que el beneficiari ha de realitzar o el valor de la situació objecte de finançament.

Quan la subvenció tingui per objecte el finançament d'activitats a desenvolupar pel sol·licitant i l'import de la subvenció de la proposta de resolució provisional sigui inferior al que figura en la sol·licitud presentada, es podrà instar del beneficiari, la reformulació de la seva sol·licitud per ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable.

En qualsevol cas, la reformulació de sol·licituds haurà de respectar l'objecte, condicions i finalitat de la subvenció, així com els criteris de valoració establerts respecte de les sol·licituds o peticions.

El ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en exercicis posteriors.

6. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

Cada entitat només podrà presentar una sol·licitud. Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància segons el model normalitzat que figura com a annex I d'aquesta convocatòria. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de trenta dies naturals comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). En qualsevol cas, en la sol·licitud han de constar totes les dades necessàries per identificar a l'entitat i al seu representant legal, amb l'adreça i el telèfon.

Les sol·licituds de subvenció seran presentades al Registre General del Consell Insular de Formentera, de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), situat al carrer Ramon Llull núm. 6, Sant Francesc Xavier, Formentera, o en qualsevol de les formes establertes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dirigides a la presidenta del Consell Insular de Formentera. Les sol·licituds registrades fora de termini seran excloses i s'arxivaran. Si l'últim dia de presentació fos dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins el següent dia hàbil. Els restants i successius anuncis, es faran públics únicament en el tauler d'anuncis del Consell Insular i a la pàgina web www.consellinsulardeformentera.cat.

Les instàncies presentades en la forma prevista en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, no seran admeses encara que consti que es va lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, tret que es remeti la justificació de la data de remissió de la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), dins el termini establert, per correu electrònic a: atenciociutadana@conselldeformentera.cat.

La documentació que s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud, que ha de ser original, és la següent:

  • La sol·licitud signada per la persona que representi legalment l'entitat sol·licitant, segons model normalitzat que figura com a annex I.
  • Document nacional d'identitat del/de la representant legal.
  • Targeta d'identificació fiscal de l'entitat o associació, expedida per l'Agència Tributaria.
  • Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat o associació al corresponent registre d'entitats autonòmic i al registre d'entitats ciutadanes del Consell Insular de Formentera.
  • Declaració d'entitat d'interès públic, si està reconeguda com a tal.
  • Estatuts degudament legalitzats, en els quals haurà de constar el domicili social així com l'àmbit territorial d'actuació de l'entitat o associació.
  • Declaració responsable, segons el model normalitzat que figura com a annex II d'aquesta convocatòria, signada pel representant legal de l'entitat.
  • Pressupost específic d'ingressos i despeses de l'activitat per a la qual es sol·licita la subvenció, segons model normalitzat que figura com a annex III d'aquesta convocatòria.
  • Memòria explicativa de l'activitat per a la qual es sol·licita la subvenció, segons model normalitzat que figura com a annex IV d'aquesta convocatòria.
  • Certificat d'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular, (eliminat). Aquesta acreditació pot ser substituïda per una autorització al CIF perquè pugui sol·licitar les dades a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària d'estar al corrent de les seves obligacions tributaris, i les dades a la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, segons model normalitzat que figura com a annex V d'aquesta convocatòria.
  • Una sol·licitud de transferència bancària (model TG002) o un certificat d'existència del compte corrent en què s'ha de fer el pagament per transferència bancària en cas d'obtenir l'ajut (la titularitat ha de ser de l'entitat sol·licitant). En cas que el compte ja estigui d'alta al Consell Insular de Formentera, bastarà indicar en quin s'ha de fer el pagament.
  • Un certificat del/de la secretari/ària de l'entitat o associació, segons model normalitzat que figura com a annex VI d'aquesta convocatòria, on consti que:

- Es disposa de l'estructura i capacitat suficient per garantir el compliment de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.

- Que la persona sol·licitant és el representant legal de l'entitat o associació.

- El nombre total de socis de l'entitat i/o associació.

- Que en cas d'haver rebut subvencions o ajudes d'altres entitats, el conjunt de les subvencions rebudes no supera el cost de l'activitat que s'ha de realitzar.

Les sol·licituds dels interessats aniran acompanyades dels documents i informacions determinats en la norma o convocatòria, tret que els documents exigits ja estiguessin en poder d'algun òrgan de l'Administració actuant, en aquest cas el sol·licitant podrà acollir-se a allò establert en el paràgraf f) de l'article 13 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en que foren presentats o emesos, i quan no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al que correspongui.

Si la sol·licitud o documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Formentera en requerirà l'esmena necessària, que haurà de realitzar-se en el termini màxim de deu dies hàbils, a partir de la notificació del corresponent requeriment. Si en aquest termini les persones interessades no realitzen aquesta esmena, o no presenten la documentació requerida, el Consell Insular de Formentera considerarà que desisteixen de la seva petició, prèvia resolució, d'acord amb l'art. 68 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Criteris de valoració

Només seran valorats aquells plans, programes o projectes que compleixin amb els requisits assenyalats en el punt tres d'aquesta convocatòria i compleixin amb l'objecte d'aquesta. La selecció dels projectes es farà mitjançant el procediment de concurrència competitiva. En la valoració dels projectes es tindran en compte els següents aspectes:

1. Respecte de l'entitat sol·licitant

  • Repercussió social al municipi, nombre de socis
  • Significació i arrelament al municipi
  • Experiència en la realització d'altres projectes als darrers tres anys
  • Recursos humans i materials

2. Respecte del projecte presentat

  • Idoneïtat o necessitat social del projecte
  • Consolidació del projecte
  • Nombre de beneficiaris
  • Nombre de voluntaris
  • Concreció, adequació i claredat del projecte
  • Viabilitat tècnica i econòmica
  • Percentatge d'autofinançament
  • Grau d'innovació
  • Esforç organitzatiu
  • Durada

Es valoraran tots els projectes. Les sol·licituds s'ordenaran per ordre de puntuació obtinguda d'acord amb els criteris anteriors. Quedaran exclosos aquells projectes que no obtinguin, com a mínim, el 50% del total de punts del projecte millor puntuat. Un cop sumats tots els punts, s'obtindrà el valor econòmic de cada punt dividint el 100% del crèdit pressupostari entre els punts totals obtinguts entre tots els projectes/programes, realitzada aquesta operació, el valor de cada punt es multiplicarà pels punts totals obtinguts per cadascun dels projectes per obtenir així l'import total de la subvenció a percebre.

8. Instrucció

L'òrgan instructor d'aquest procediment és la Conselleria de Benestar Social del Consell Insular de Formentera, la qual ha de portar a terme d'ofici les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'han de dictar totes les resolucions, en el marc de l'article 16 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions de les Illes Balears.

En concret, correspon a l'òrgan instructor:

1. Determinar les associacions/entitats admeses a la convocatòria.

2. Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria.

3.Sol·licitar informe de la proposta a través de la Comissió Tècnica Avaluadora.

4. Sol·licitar els informes que siguin necessaris per elaborar la proposta de resolució.

5. Requerir els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

9. Comissió Tècnica Avaluadora

D'acord amb el que estableix l'article 19 del text refós de la Llei de subvencions, es constituirà la Comissió Tècnica Avaluadora. Es tracta d'un òrgan col·legiat format per cinc membres que designarà el Conseller/ la Consellera responsable de l'Àrea de Benestar Social.

La Comissió Tècnica Avaluadora estarà integrada pels següents membres:

  • President/a. Titular: tècnic/a del Servei d'immigració. Substitut/a: tècnic/a de l'Àrea de Benestar Social en qui delegui.
  • Secretari/ària: secretari/ària del Consell Insular de Formentera o, funcionari/ària en qui delegui.
  • Vocals: Tres tècnics de l'Àrea de Benestar Social.

La Comissió Tècnica Avaluadora té atribuïdes, entre d'altres, les següents funcions:

  • Examinar les sol·licituds.
  • Analitzar i valorar les sol·licituds.
  • Formular l'informe proposta de concessió o denegació dels ajuts, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar l'acord de la Comissió de Govern, com a òrgan competent.

10. Resolució i notificació

Amb fonament en l'informe de la Comissió Tècnica Avaluadora, el/la conseller/a de l'àrea de Benestar Social elevarà la proposta a la Comissió de Govern. Aquesta, com a òrgan competent, és l'encarregada de decidir la concessió o denegació de les subvencions, expressarà la llista d'associacions/entitats beneficiàries proposades per a l'atorgament de la subvenció, la quantia, així com les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió. Posteriorment, l'acord de la Comissió de Govern, amb la llista de subvencions atorgades o denegades, es notificarà a tots els interessats.

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de tres mesos a partir de la data en què acaba el termini de presentació de les sol·licituds. Una vegada transcorregut el termini màxim, s'ha d'entendre que la sol·licitud ha estat desestimada.

Una vegada notificat l'Acord de la Comissió de Govern als interessats, aquests disposaran d'un termini de deu dies naturals per comunicar la seva acceptació, o bé presentar les al·legacions que considerin oportunes, havent de reformular la sol·licitud, en el cas que l'import de la subvenció proposada sigui inferior a la quantia sol·licitada, per ajustar-la als compromisos i condicions de la subvenció prevista, o bé determinar la forma en que es finançarà la diferència. Transcorregut el termini sense comunicar l'acceptació, o sense reformular la sol·licitud, s'entendrà que el beneficiari renuncia a rebre la subvenció sol·licitada.

Els acords de la Comissió de Govern es notificaran individualment a cada entitat beneficiària sempre que n'hi hagi deu o menys. En el cas que hi hagi més de deu beneficiaris, la notificació es realitzarà a la pàgina web del Consell Insular de Formentera www.consellinsulardeformentera.cat i al tauler d'anuncis de la corporació, ubicat a l'OAC, segons el que estableixen els articles 42 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de conformitat amb l'art. 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

11. Obligacions dels beneficiaris

Les entitats i/o associacions beneficiàries de les subvencions, en compliment del que disposa el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, quedaran sotmeses, entre d'altres, a les obligacions següents:

  • Comunicar al Consell Insular de Formentera l'acceptació o la renúncia de la proposta de la resolució en el termini de deu dies naturals des de la seva notificació.
  • Dur a terme l'activitat o la inversió, o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció, i presentar una memòria.
  • Justificar les despeses fetes amb càrrec als ajuts atorgats dins del termini i en la forma establerta en les resolucions de concessió corresponents.
  • Facilitar tota la informació que l'òrgan de control financer corresponent els requereixi.
  • Comunicar a aquest Consell Insular l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat, dins el termini de tres dies hàbils des de l'obtenció de la subvenció concurrent i, en qualsevol cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi de donar als fons percebuts.
  • Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que sigui aplicable.
  • Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
  • Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previst en l'article 44 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
  • Presentar una memòria explicativa de l'execució de l'activitat objecte de la subvenció.
  • Incorporar de manera visible els logotips del Consell Insular de Formentera en el material imprès que s'utilitzi per difondre les activitats subvencionades a fi d'identificar l'origen de les ajudes.

Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l'esmentat Decret legislatiu, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi sigui d'aplicació.

12. Pagament i justificació de la subvenció

El pagament de la subvenció es tramitarà únicament una vegada justificades les despeses objecte de subvenció, la qual cosa s'acreditarà mitjançant un informe tècnic favorable de l'àrea competent de la corporació.

La justificació de les despeses objecte de subvenció es durà a terme abans del dia 31 d'octubre de 2022, mitjançant la presentació de factures originals. Aquestes factures s'hauran de presentar juntament amb un índex, i la suma de les quals serà igual, com a mínim, a l'import total del projecte.

Transcorregut el termini per justificar i/o esmenar la justificació no s'acceptarà cap factura, de manera que només es pagarà la quantitat justificada dins l'esmentat termini. Les factures hauran d'estar tant emeses, com pagades, com a màxim, amb data de 15/10/2022.

La justificació de les despeses objecte de subvenció es durà a terme mitjançant instància segons el model normalitzat que figura com a annex VII d'aquesta convocatòria. Es presentarà en el Registre de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), c. de Ramon Llull, núm. 6 baixos, en horari d'atenció al públic de 9 a 14 hores, o en qualsevol de les formes establertes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions, dirigides al president/a del Consell Insular de Formentera

Hauran de constar a l'expedient de justificació els següents documents:

  • Factures originals de les despeses originades, pagades i emeses amb data anterior al 15/10/2022. En tots els casos s'estampillarà sobre l'original segell o diligència acreditativa de la quantitat imputada a la subvenció del Consell Insular de Formentera. A les factures s'hauran d'indicar les següents dades:

- Raó social i CIF del proveïdor

- Raó social i CIF de l'associació

- Expressió detallada del servei prestat o del material subministrat

- Número de la factura

- Data d'emissió

  • Memòria justificativa de l'activitat realitzada, segons el model normalitzat que figura com a annex VIII.
  • Declaració responsable del compte justificatiu, segons el model normalitzat que figura com a annex IX.
  • Balanç econòmic, segons el model normalitzat que figura com a annex X.
  • Relació dels justificants imputables, segons el model normalitzat que figura com a annex XI.

L'òrgan instructor de la convocatòria podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes que consideri adients.

13. Revocació de les subvencions concedides

D'acord amb el que disposa l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, s'ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a l'acord de concessió de la subvenció, vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix total o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte el citat acord de concessió, total o parcialment, i es reintegraran al Consell Insular de Formentera les quantitats percebudes indegudament a més de l' interès de demora corresponent.

14. Protecció de dades de caràcter personal

D'acord amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals (BOE núm 294, de 6 de desembre de 2018), es posa de manifest que la informació facilitada pels peticionaris d'aquestes ajudes serà tractada en un fitxer degudament protegit per a la gestió d'aquest programa. Les persones interessades podran sol·licitar a l'administració l'exercici dels seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició

Amb la presentació de la sol·licitud i la resta de la documentació requerida per participar en aquest programa, la persona interessada autoritza al Consell Insular de Formentera a facilitar les dades aportades a qualsevol altra administració o organisme sempre que així ho requereixi expressament per al compliment de les seves obligacions específiques i garanteixi, igualment, la confidencialitat de la informació.

15. Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment de les obligacions que contreuen les persones beneficiàries pot donar lloc al règim sancionador previst a la normativa vigent.

16. Recursos

L'acord de concessió de les ajudes exhaureix la via administrativa, i davant d'aquesta es pot interposar, o bé, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, és a dir, davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en el termini d'un mes des de la notificació, o bé, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Palma (Mallorca), en el termini de dos mesos des de la notificació.

17. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regeix per aquestes bases i, en allò que no hi estigui previst, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, pel Pla estratègic de subvencions del Consell Insular de Formentera per al període 2022 i el primer semestre de 2023 (BOIB núm. 36, de 12 de març de 2022),. per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, en tot allò que hi sigui d'aplicació.

Aquestes bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i entraran en vigor l'endemà de la seva publicació.

Hble. Sr. President/a del Consell Insular de Formentera

La qual cosa es fa pública per a general coneixement

 

Formentera, (signat electrònicament: 6 de maig de 2022)

La presidenta Ana Juan Torres