Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES MERCADAL

Núm. 241036
Resolució de Batlia de 28 d’abril de 2022, per la qual s’aproven la convocatòria i les bases destinades a contractar agents de corresponsabilitat i conciliació per a l’any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Des de la Batlia de l'Ajuntament des Mercadal, dia 28 d'abril de 2022, s'ha dictat la Resolució per la qual s'aprova la convocatòria i les bases que ha de regir el procés de selecció destinades a contractar agents de corresponsabilitat i conciliació per a l'any 2022.

Les bases de la convocatòria són les següents:

BASES OFERTA SOIB AGENT DE CORRESPONSABILITAT I CONCILIACIÓ PER A L'AJUNTAMENT DES MERCADAL

PRIMERA.- Naturalesa dels llocs de treball

Vinculació: personal funcionari interí

Denominació: Agent de Corresponsabilitat i Conciliació.

Grup: C; Subgrup: C1

Durada: 12 mesos

Jornada: complerta

Sou: 21.445,62 € bruts / anuals (14 pagues)

La present convocatòria té per objecte la contractació d'un/a agent de corresponsabilitat i conciliació, personal funcionari interí, equivalent al grup C1 nivell 14, mitjançant oferta de treball a traves del SOIB.

Funcions:

1. Conèixer les eines de corresponsabilitat existents al municipi

2. Sensibilització del municipi sobre l'actitud cívica

3. Elaborar un diagnòstic en relació a incidències en matèria de conciliació

4. Elaboració del Pla de Corresponsabilitat i Conciliació 2021-2024

5. Revisar les condicions econòmiques per accedir als recursos de conciliació

SEGONA. Requisits dels aspirants

• Ser espanyol o nacional d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als que sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists en la normativa vigent. L'aspirant que no tingui la nacionalitat espanyola ha d'acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si s'escau.

• Tenir complerts els 16 anys, i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.

• Estar inscrit com a demandant d'ocupació en el Servei d'Ocupació de les Illes Balears.

• Estar en possessió d'alguna de les següents titulacions:

- Tècnic superior en Educació Infantil.

- Tècnic superior en Animació Sociocultural i Turística.

- Tècnic superior en Ensenyament i Animació Socioesportiva.

- Tècnic superior en Integració Social.

- Màster oficial en Polítiques d'Igualtat i Prevenció de la Violència de Gènere (titulació de la UIB).

- Certificat de professionalitat de promoció per a la igualtat efectiva entre homes i dones.

- Tècnic o tècnica superior en promoció de la igualtat de gènere.

• No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi l'exercici de les corresponents funcions.

• No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració o ocupació pública, ni trobar-se inhabilitat, per sentència ferma, per al compliment de funcions públiques.

• No estar sotmès a cap causa d'incompatibilitat.

• Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell C1 o equivalent, segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de dia 21 de febrer de 2013, de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística de les Illes Balears o equivalències previstes.

TERCERA. Presentació de sol·licituds

Les persones interessades s'han d'inscriure a l'oferta en la pàgina del SOIB i disposaran de 10 dies naturals per presentar les instàncies per prendre part al procés selectiu a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB. Les bases també es publicaran a la pàgina web de l'Ajuntament de es Mercadal.

Les sol·licituds es dirigiran al batle de l'Ajuntament de es Mercadal i la seva presentació podrà fer-se en el Registre General de l'Ajuntament o en qualsevol de les formes establertes per l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per ser admeses a la convocatòria, només cal que les persones aspirants manifestin, en les seves sol·licituds de participació, que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.

Així mateix juntament amb la sol·licitud de participació s'hauran de presentar tots els documents exigits per acreditar els mèrits de la fase de concurs d'acord amb l'establert en la base vuitena

Si en qualsevol moment del procés selectiu es tingués coneixement que alguna persona aspirant no compleix un o alguns dels requisits exigits en aquesta convocatòria, amb audiència prèvia de l'interessat, haurà de proposar-ne l'exclusió a l'Alcaldia i se li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió.

Resolt el procés de selecció, i prèviament a la formalització del contracte de treball que, si escau, correspongui, la persona candidata haurà de presentar la documentació perquè el SOIB validi i confirmi la seva selecció.

QUARTA. Admissió d'aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la batlia aprovarà per resolució la relació provisional d'admesos i exclosos, amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió, que es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, i a la pàgina web de l'Ajuntament de Mercadal www.esmercadal.es. El aspirants disposaran d'un termini de 3 dies naturals, a partir de l'endemà de la publicació a la pàgina web, per poder presentar reclamacions.

Les possibles reclamacions o al·legacions, si n'hi haguessin, seran acceptades o rebutjades en la resolució de l'Alcaldia que aprovi la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos que es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament de es Mercadal, i al tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament. En la mateixa resolució es nomenaran els membres del tribunal qualificador i s'indicarà el lloc i la data per realitzar les entrevistes personals.

CINQUENA. Tribunal qualificador

El Tribunal qualificador del procediment selectiu estarà compost per 3 membres: 1 president i 2 vocals, tots ells personal funcionari de carrera de l'administració pública, que han de posseir un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a presentar-se al procediment selectiu.

Amés es designarà a un funcionari amb veu i sense vot qui farà les funcions de secretari

D'acord amb l'art. 60 TRLEBEP, no podran formar part del Tribunal qualificador el personal d'elecció o designació política, els funcionaris interins ni tampoc el personal eventual. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú. En tendirà a la paritat entre l'home i la dona.

Es convidarà a participar en el procediment de selecció a un tècnic superior del SOIB en qualitat d'assessor, que tindrà veu però no vot. Es podrà designar altre personal assessor, el qual tindrà veu però no vot.

Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i notificar-ho a l'autoritat convocant, quan concorri en ells alguna de les circumstàncies previstes a l'art. 23 de la Llei 40/2015, o si haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta, en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

Igualment, les persones aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en el paràgraf anterior.

SISENA. Procediment selectiu

El procediment selectiu serà el sistema de concurs de mèrits amb entrevista personal.

En primer lloc es realitzarà una valoració dels mèrits presentats pels aspirants.

Posteriorment es durà a terme una entrevista personal.

SETENA. Barem per la valoració de mèrits

El Tribunal Qualificador ha de valorar els mèrits degudament al·legats i acreditats per les persones aspirants en el moment de presentació de les instàncies.

La valoració es realitzarà segons el següent barem de mèrits:

1. Experiència professional (màxim 30 punts)

1.a) Experiència professional com a agent de corresponsabilitat i conciliació (o en una altra categoria amb funcions principals anàlogues) en qualsevol administració pública, a raó de 0,3 punts per mes treballat.

1.b) Experiència professional com a agent de corresponsabilitat i conciliació en l'empresa privada o entitats del sector públic sotmeses amb caràcter general a dret privat, a raó de 0,15 punts per mes treballat.

Els serveis prestats s'acreditaran mitjançant certificat, original o confrontat, expedit per l'Administració corresponent o certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte i funcions exercides, o bé mitjançant contracte de treball i funcions exercides. Excepcionalment, per al cas d'extinció de l'empresa on es varen prestar serveis, s'han d'aportar els documents originals o fotocòpies que justifiquin de forma fefaent les dades indicades anteriorment.

Els treballs realitzats com a autònoms s'acreditaran mitjançant certificat d'alta i baixa de l'Impost d'activitats econòmiques, amb indicació de la classificació de l'activitat i, si n'és el cas, de la llicència fiscal per a períodes anteriors a 01.01.92.

2) Formació: (puntuació màxima 20 punts)

2a). Altres titulacions universitàries:

Segones titulacions acadèmiques relacionades amb les funcions del lloc de feina: 3 punts per llicenciatura o grau, 2 punt per diplomatura.

Estudis de postgrau en conciliació i corresponsabilitat (màster, especialista universitari o expert universitari): 1 punt per títol.

2b). Cursos específics de corresponsabilitat i conciliació:

Amb certificat d'aprofitament/assistència: 0'05 punts per cada 10 hores de formació o part proporcional si es tracta d'una durada inferior.

2c). Cursos relacionats amb Polítiques d'Igualtat i Prevenció de la Violència de Gènere o similars

Amb certificat d'aprofitament/assistència: 0'05 punts per cada 10 hores de formació o part proporcional si es tracta d'una durada inferior.

2d). Cursos de promoció de la igualtat de gènere

Amb certificat d'aprofitament/assistència: 0'05 punts per cada 10 hores de formació o part proporcional si es tracta d'una durada inferior.

2e). Cursos impartits en matèria de igualtat de gènere:

Amb certificat d'aprofitament/assistència: 0'05 punts per cada 10 hores d'impartició, o part proporcional si es tracta d'una durada inferior.

2f). Per estar en possessió de certificats de coneixement de la llengua catalana expedits per la Junta Avaluadora de Català, l'Institut d'Estudis Baleàrics, l'Institut Balear d'Administració Pública o altre organisme competent en la matèria:

  • Certificat C2 o equivalent: 0,75 punts.
  • Certificat LA o equivalent: 0,25 punts.

Puntuació màxima: 1 punt.

2g) Coneixements d'altres llengües Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements d'altres llengües, expedits e) . o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'administració pública, fins a un màxim d'1 punt, d'acord amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació:

  • Nivell bàsic A1 d'escola oficial d'idiomes: 0,10 punts.
  • Nivell bàsic A2 d'escola oficial d'idiomes o nivell inicial de l'EBAP: 0,20 punts.
  • Nivell intermedi B1 d'escola oficial d'idiomes o nivell elemental de l'EBAP: 0,30 punts.
  • Nivell intermedi B2 d'escola oficial d'idiomes o nivell mitjà de l'EBAP: 0,50 punts.
  • Nivell avançat C1 d'escola oficial d'idiomes: 0,60 punts.
  • Nivell avançat C2 d'escola oficial d'idiomes: 0,80 punts.

Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

No es valoraran els mèrits que no s'acreditin documentalment mitjançant la presentació de documents acreditatius (certificats o títols).

Aquests documents s'hauran de presentar dins el termini de presentació d'instàncies, sense que es puguin valorar si es presenten fora d'aquest termini.

El tribunal podrà demanar als interessats els aclariments o, si s'escau, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats amb la sol·licitud per participar en aquest procés selectiu.

VUITENA.- Entrevista personal (màxim 10 punts).

L'entrevista personal a càrrec del Tribunal Qualificador es realitzarà en lloc i la data indicats a la resolució aprovant la llista d'admesos i exclosos.

L'entrevista versarà sobre la trajectòria professional i formativa de l'aspirant, havent de considerar la seva adequació o aportació a llocs de feina d'Agent de corresponsabilitat i conciliació. La no presentació a l'entrevista implicarà l'eliminació en el procediment selectiu.

Els ítems que tindrà en compte el Tribunal qualificador a l'hora d'assignar la puntuació seran els següents:

- Habilitats comunicatives, màxim 2 punts.

- Treball en equip, gestió de personal i resolució de conflictes, màxim 2 punts.

- Planificació, iniciativa, actitud, interès, motivació, màxim 2 punts.

- Coneixements del territori i identificació dels recursos municipals per a la conciliació existents actualment al municipi: màxim 4 punts.

L'entrevista personal es valorarà amb un màxim de 10 punts.

NOVENA. Publicació de les valoracions i proposta de contractació

1. Una vegada conclosa la valoració dels mèrits i de les entrevistes personals, el Tribunal Qualificador farà pública les valoracions obtingudes pels aspirants i elevarà la proposta de contractació a l'Alcaldia.

2. La persona que es proposi per ser contractada serà la que hagi obtingut la màxima puntuació. No obstant això, l'Ajuntament es reserva la possibilitat de cridar els següents aspirants d'acord amb l'ordre de prelació de puntuació en el procés de selecció si es produeix una baixa.

DESENA. Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat al que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa als interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l'exercici de funcions pròpies d'aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s'informa que les dades s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament.

ONZENA. Impugnació

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB de la convocatòria.

 

Es Mercadal, en la data de la signatura electrònica (28 d'abril de 2022)

El batle Francesc Ametller Pons