Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 237977
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears del Conveni col·lectiu de treball del sector de la neteja pública viària, regs, recollida domiciliària d'escombraries, neteja de platges, tractament i eliminació de residus, recollida selectiva, punts verds, deixalleries, punts nets i plantes de reciclatge i la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 14 de març de 2022, la Comissió Negociadora acordà i subscriví el text del Conveni col·lectiu de treball del sector de la neteja pública viària, regs, recollida domiciliària d'escombraries, neteja de platges, tractament i eliminació de residus, recollida selectiva, punts verds, deixalleries, punts nets i plantes de reciclatge.

2. El 18 de març de 2022, Adela García Vicente, en representació de la Comissió negociadora del Conveni col·lectiu, va sol·licitar el registre, el dipòsit i la publicació del Conveni esmentat.

Fonaments de dret

1. L'article 90.3 del Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.

2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.

3. L'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Inscriure i dipositar el Conveni col·lectiu de treball del sector de la neteja pública viària, regs, recollida domiciliària d'escombraries, neteja de platges, tractament i eliminació de residus, recollida selectiva, punts verds, deixalleries, punts nets i plantes de reciclatge, en el Registre de Convenis col·lectius, Acords col·lectius de Treball i Plans d'igualtat de les Illes Balears.

2. Notificar aquesta Resolució a la persona interessada.

3. Fer constar que la versió castellana del text és l'original signada pels membres de la Comissió Negociadora i que la versió catalana n'és una traducció.

4. Publicar el Conveni en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 25 d'abril de 2022

La directora general de Treball i Salut Laboral Virginia Abraham Orte Per delegació del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball (BOIB 97/2019)

 

Conveni col·lectiu del sector de neteja pública viària, regs, recollida domiciliària d'escombraries, neteja de platges, tractament i eliminació de residus, recollida selectiva, punts verds i plantes de reciclatge.

 

CAPÍTOL I

Article 1 Determinació de les parts que concerten el Conveni

El present Conveni és signat d'una part per l'Associació d'Empreses de Recollida i Neteja d'Illes Balears (AERLIB) i d'una altra, per Comissions Obreres (CCOO).

La seva presència respectiva en la taula negociadora ha correspost a les representacions que han acreditat a l'inici de les negociacions.

Les parts ostenten i es reconeixen mútua i recíprocament la representativitat requerida en el Text Refós de la Llei de l'Estatut de les Persones Treballadores i, per tant, amb plena legitimitat per a subscriure el present Conveni col·lectiu de caràcter estatutari.

Article 2 Àmbit funcional i personal

El present Conveni estableix i regula les condicions de treball del personal dels serveis de Neteja Pública Viària, Regs, Recollida Domiciliària d'Escombraries, Tractament i Eliminació de Residus Sòlids Urbans, Recollida Selectiva, Punts verds, Deixalleries, Punts nets, Plantes de Reciclatge, Neteja, Manteniment, Conservació i Recuperació de Platges.

S'exclou de l'àmbit del present conveni el personal d'alta direcció, regulat en l'article 2n 1 a) de l'Estatut dels Persones Treballadores. Aquest personal és de lliure designació per l'empresa. La seva relació laboral es regirà pel seu contracte de treball i per la normativa especial d'aplicació.

Així mateix, estan exclosos de l'àmbit d'aquest conveni els supòsits contemplats en l'article 1r 3 de la citada Llei i les empreses de titularitat pública.

Article 3 Àmbit territorial

Aquest Conveni afecta a tots els centres de treball que, compresos en el seu àmbit funcional, es troben a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, encara que el domicili social de l'empresa a què pertanyin radiqui fora d'aquest àmbit territorial.

Article 4 Àmbit temporal

L'entrada en vigor del present Conveni coincidirà amb la data d'inici efectiu de les noves contractes per a aquelles contractes, havent-se inclòs el mateix en el procés de licitació.

Per a aquelles contractes pendents d'adjudicació, en què el procés de licitació ja estigués iniciat i no s'hagi inclòs el present conveni autonòmic, serà aplicable el conveni col·lectiu vigent i que s'hagués inclòs en l'indicat procés de licitació.

En aquelles contractes en vigor, es mantindrà l'aplicació del conveni col·lectiu que fins a la data s'estigui aplicant, fins el moment en què es produeixi l'entrada en vigor del present conveni col·lectiu, coincidint amb la data de l'entrada efectiva de la nova contracta, per haver-se incorporat el mateix al corresponent procés de licitació.

Per a les persones treballadores sense assignació de contracta, l'entrada en vigor del present conveni es produirà en el moment en què entri en vigor per a aquelles persones treballadores amb les quals majoritàriament comparteixin centre de treball.

El present Conveni tindrà la seva vigència entre la seva efectiva entrada en vigor de conformitat amb l'exposat en els apartats precedents i el 31 de desembre de 2028, sense perjudici d'aquelles matèries per les quals s'estableixi una vigència o durada diferent.

En tant que l'entrada en vigor del Conveni col·lectiu es produirà de manera progressiva, segons vagi incorporant-se el mateix en els futurs processos de licitació, s'acorda fixar un complement a les persones treballadores segons els següents supòsits i criteris:

1- En aquelles contractes en què en la data de l'entrada efectiva del conveni autonòmic les taules del conveni d'empresa vigent siguin inferiors i existeixi un diferencial igual o inferior al 10% del salari, es fixarà un complement lineal de 500 €/bruts/any, o la part proporcional que correspongui per l'antiguitat en el servei de la persona treballadora des del novè mes a partir de la publicació del present conveni en el BOIB i fins a l'inici efectiu de la nova contracta, que s'abonarà en una sola vegada en el segon mes d'inici del nou contracte adjudicat.

2- En aquelles contractes en què en la data de l'entrada efectiva del conveni autonòmic les taules del conveni d'empresa vigent siguin inferiors i existeixi un diferencial superior al 10% i igual o inferior al 20% del salari es fixarà un complement lineal de 750 €/bruts/any, o la part proporcional que correspongui per l'antiguitat en el servei de la persona treballadora des del novè mes a partir de la publicació del present conveni en el BOIB i fins a l'inici efectiu de la nova contracta, que s'abonarà en una sola vegada en el segon mes d'inici del nou contracte adjudicat.

3- En aquelles contractes en què en la data de l'entrada efectiva del conveni autonòmic les taules del conveni d'empresa vigent siguin inferiors i existeixi un diferencial superior al 20% del salari es fixarà un complement lineal de 1200 €/bruts/any, o la part proporcional que correspongui per l'antiguitat en el servei de la persona treballadora des del novè mes a partir de la publicació del present conveni en el BOIB i fins a l'inici efectiu de la nova contracta, que s'abonarà en una sola vegada en el segon mes d'inici del nou contracte adjudicat.

 

Article 5 Absorció i compensació

Els augments de retribucions que puguin produir-se en el futur per disposicions legals de general aplicació només podran afectar les condicions pactades en el present Conveni, quan considerades les noves retribucions en còmput anual superin les aquí pactades.

En cas contrari, seran absorbides o compensades per aquestes darreres, subsistint el present Conveni en els seus propis termes i sense cap modificació en els seus conceptes, mòduls i retribucions.

L'absorció i compensació repetidament citada operarà en conseqüència, respecte dels conceptes retributius establerts a les taules salarials.

Article 6 Vinculació al pacte

Les condicions pactades en el present conveni col·lectiu formen un tot orgànic i indivisible i a l'efecte de la seva aplicació seran considerades globalment i en còmput anual, per la qual cosa no podran ser modificades, reconsiderades, renegociades o parcialment benvolgudes separant-les del seu context íntegre.

És exprés desig de la present Comissió Negociadora que el present Conveni col·lectiu aconsegueixi harmonitzar, en la mesura del que sigui possible, les condicions laborals de les persones treballadores compreses en el seu àmbit d'aplicació. De la mateixa manera, la Comissió Negociadora és conscient de l'existència d'àmbits inferiors on ja existeixen convenis col·lectius i taules salarials que estableixen condicions superiors a les que es regulen en el present Conveni i que hauran de mantenir la seva pròpia evolució independentment d'aquest Conveni.

Davant aquesta situació, les parts estableixen que, a excepció dels convenis d'àmbit inferior actualment vigents a Eivissa i Formentera, en els quals podrà produir-se una negociació plena, la posterior negociació d'aquestes condicions laborals en un Conveni col·lectiu d'àmbit inferior resultaria del tot contrària a l'esperit de la present negociació i conveni col·lectiu d'àmbit autonòmic.

Per a mantenir l'homogeneïtat d'aquestes condicions, totes dues parts coincideixen en la necessitat de reservar la seva negociació a l'àmbit del present i successius convenis autonòmics, impedint la seva negociació en convenis col·lectius d'àmbit inferior, per la qual cosa a partir de l'entrada en vigor del present conveni col·lectiu en cadascuna de les contractes, no podrà negociar-se un conveni d'àmbit inferior que coincideixi en tot o en part amb l'àmbit d'aplicació, en considerar-se una regulació divergent i contrària a la pretesa equiparació de condicions laborals, amb les úniques excepcions ja identificades en el paràgraf precedent.

En tot cas, i fins que entri en vigor el present conveni col·lectiu en cada una de les contractes, serà possible que es produeixi una negociació en aquest àmbit que resulti plenament compatible amb el present conveni col·lectiu al no donar-se una concurrència conflictiva, en no ser el present conveni encara d'aplicació a la contracta respectiva.

Article 7 Denúncia i Pròrroga

El preavís a efectes de denúncia del present conveni col·lectiu haurà realitzar-se amb una antelació de tres mesos a la data de finalització del mateix, o al seu cas, de qualsevol de les seves pròrrogues. En el cas de no produir-se denúncia quedarà automàticament prorrogat any rere any.

El present conveni col·lectiu en cas de denúncia o pròrroga, continuarà en aplicació fins la subscripció d'un de nou.

Una vegada denunciat, les parts establiran un calendari de negociació amb un mínim i màxim de temps.

Article 8 Normes supletòries

En allò no previst en aquest conveni s'estarà al que es disposa en el Conveni General del Sector de Neteja Pública Viària, Regs, Recollida, Tractament i Eliminació de Residus i Neteja i Conservació de Clavegueram; Estatut de les Persones Treballadores i altres normes de possible aplicació.

Article 9 Comissió paritària d'interpretació i vigilància

De conformitat amb el que s'estableix en l'art. 85.3 e) de l'Estatut de les Persones Treballadores queda constituïda una Comissió Paritària que estarà integrada per 8 persones, 4 per la representació del sindicat signant del Conveni col·lectiu, i es manté la representativitat existent en el moment de la signatura del mateix i 4 per la representació empresarial.

Tant els vocals representants del sindicat signant, com els de la representació empresarial, hauran d'haver estat preferiblement membres nats de la Comissió Negociadora del present Conveni col·lectiu.

El domicili d'aquesta comissió i la seu de les seves reunions queda fixat en Avinguda Compte de Sallent, 11, 2a planta (07003) Palma.

La Comissió es reunirà dins del mes següent a la publicació del present Conveni col·lectiu en el BOIB, en la reunió del qual quedaran designats les seves parts, establint-se les condicions per a la seva convocatòria i el seu reglament de funcionament.

Les seves funcions seran les de vigilància i control d'aquest conveni, de les qüestions derivades d'aquest, i de l'aplicació de la seva normativa, així com la recerca d'acords en aquells conflictes o desavinences que poguessin sorgir.

La Comissió Paritària es reunirà fi de tractar els temes que s'indiquen a continuació:

- Les d'intervenir en totes aquelles matèries en les quals l'articulat del present conveni hagi previst la seva participació.

- La interpretació del pacte al Conveni.

- Adaptació del Conveni col·lectiu a la legislació sobrevinguda que l'afecti.

Les parts signants del Conveni col·lectiu acorden que les resolucions de la Comissió Paritària podrien ser vinculants o executives, si així ho decidissin les seves parts i amb l'abast i efectes jurídics previstos legal i convencionalment.

Les discrepàncies que no siguin resoltes en el si de la Comissió Paritària es solucionaran d'acord amb els procediments regulats al II Acord Interprofessional per a la renovació i potenciació del Tribunal d'Arbitratge i Mediació d'Illes Balears, publicat al BOIB núm. 18 de 3 de febrer de 2005.

Article 10 Procediments per solucionar discrepàncies per falta d'acord

Les parts signants del present Conveni acorden, en aplicació de l'article 85.3 c) de l'Estatut dels Treballadors, que es sotmetran per solucionar les discrepàncies que poguessin sorgir per supòsits de inaplicació de les condicions de treball, a que es refereix l'article 82.3 de l'Estatut dels Treballadors, als procediments regulats al II Acord Interprofesional per a la Renovació i potenciació del Tribunal d'Arbitratge i Mediació de les Illes Balears, publicat al BOIB nº18 de 3 de febrer de 2005 o acord que el substitueixi, amb les particularitats establertes en aquest Conveni.

Article 11 Subrogació del personal

Al finalitzar la concessió de qualsevol de les contractes s'estarà al que es disposa en el Conveni General del Sector de Sanejament Públic, Neteja Pública Viària, Recollida, Tractament i Eliminació de Residus i Neteja i Conservació del Clavegueram.

Quan una persona treballadora es trobi prestant servei en diverses contractes, s'estimarà a l'efecte de subrogació, que es troba adscrit a la contracta en la qual hagi prestat major servei acumulat, durant els últims 4 mesos previs a la subrogació.

Així mateix, procedirà la subrogació parcial quan un servei quedi modificat per qualsevol causa de tal manera que diverses entitats es facin càrrec de l'execució total o parcial de serveis que prèviament s'executaven conjuntament. Així mateix, ocorrerà quan una entitat es faci càrrec totalment o parcialment de serveis que es prestaven separadament.

 

CAPÍTOL II

Article 12 Jornada de treball

1. La jornada anual tindrà una durada màxima de 1.797 hores, amb un descans de 30 minuts per l'entrepà dins de la jornada diària, o el temps proporcional que resulti per a les persones treballadores a temps parcial, que es consideraran treballats a tots els efectes.

El temps de treball es computarà de manera que tant al començament com al final de la jornada diària el treballador es trobi al seu lloc de feina.

Els serveis que es presten tenen caràcter de públics i si per necessitats tècniques, productives, organitzatives o obligacionals derivades dels plecs de condicions dels serveis per a l'entitat contractista, l'empresa hagués de prestar serveis en diumenge i festius o durant els set dies de la setmana, el personal el prestarà en aquests dies a requeriment de l'empresa, seguint a aquest efecte l'organització o torns de treball establerts per l'empresa, informant del mateix a la representació legal de les persones treballadores.

La distribució horària s'executarà ta i com es produeix fins avui, que contempla la diferència de temporades i d'adaptació a les necessitats del servei, amb aquesta forma d'organització hauran de respectar-se, en tot cas, els descansos setmanals i entre jornades establerts per a les persones treballadores per la normativa vigent.

2. La jornada setmanal màxima serà de 40 hores de treball efectiu, amb els descansos que legalment corresponguin.

Article 13 Llicències i Permisos

Les persones treballadores, avisant amb la màxima possible antelació i justificant-ho adequadament, podran faltar o absentar-se de la feina, amb dret a remuneració, iniciant-se el gaudi del permís el primer dia hàbil desprès del fet causant, excepte en els fixats per dies naturals, si escau per algun dels motius que a continuació s'assenyala:

1. Amb dret a remuneració:

a) Per matrimoni de la persona treballadora: 20 dies naturals.

b) Per malaltia greu o defunció de parents fins al segon grau de consanguinitat o afinitat: 2 dies que s'ampliaran a 4 si hi ha desplaçament fora de l'illa.

c) Per trasllat del seu domicili habitual: 2 dies.

d) Pel temps indispensable per a compliment d'un deure inexcusable de caràcter públic o personal.

e) Per a realitzar funcions sindicals o de representació del personal en els termes establerts legalment.

f) Per matrimoni de pares, fills o germans del treballador o el seu cònjuge: 1 dia natural que s'ampliarà a 2 si requereix desplaçament fora de l'illa.

g) Per a supòsits de necessitats i interessos personals i familiars no contemplats en cap dels supòsits anteriors – assumptes propis -, 3 dies que seran sol·licitats i pre-avisats amb deu dies naturals amb caràcter ordinari. Si fossin situacions urgents es pre-avisaria amb cinc dies naturals d'antelació.

En el supòsit en què no es gaudeixi totalment o parcialment l'indicat permís i, en conseqüència, es superi la jornada anual establerta per aquest motiu, s'abonarà l'import corresponent a un dia laborable indicat en les taules salarials, en la nòmina del mes de gener de l'any següent.

En relació amb l'apartat b) es tindrà en compte el que s'estableix per la Llei Autonòmica de les Illes Balears 18/01 de 19 de desembre en regulació de les parelles de fet.

2. Sense dret a remuneració:

Quan la persona treballadora s'absenti per causa justificada no contemplada en els apartats reflectits en el punt 1, o s'excedeixi també justificadament, dels límits allí regulats. En tot cas haurà d'acreditar-se la justificació de l'absència.

En el no previst en el present article s'estarà al que es reguli en l'Estatut de les Persones treballadores i normes complementàries.

Article 14 Vacances

Totes les persones treballadores afectades per aquest conveni col·lectiu gaudiran d'unes vacances anuals de 30 dies naturals.

Les vacances es reportaran en relació a l'any natural, entenent el mateix com el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre i es gaudiran i retribuiran en proporció al temps de permanència de la persona treballadora en l'empresa durant aquest, d'acord amb les quantitats establertes en les taules salarials annexes.

 

CAPÍTOL III

Article 15 Període de prova

S'estableix un període de prova per al personal de nou ingrés.

El període de prova per a cada grup serà el que es detalla a continuació:

- Personal Directiu/a i Tècnic/as Titulat/as en grau superior i mitjà: Sis mesos.

- Personal administratiu/a: Dos mesos.

- Encarregats/as intermedis: Tres mesos.

- Personal operari/a: Dos mesos.

Durant aquest període, tant l'empresa com les persones treballadores podran rescindir unilateralment el contracte de treball sense pre-avís ni indemnització. Una vegada conclòs el mateix, la persona treballadora ingressarà en l'empresa computant-se el període de prova a l'efecte d'antiguitat si n'hi hagués.

En qualsevol cas, la persona treballadora durant el període de prova percebrà com a mínim la remuneració corresponent al grup professional al qual va ser contractada.

La situació d'incapacitat temporal que afecti la persona treballadora durant el període de prova interromp el còmput d'aquest.

Article 16 Promoció i ascensos

El desenvolupament continuat en el temps de funcions superiors donarà lloc a l'aplicació de les previsions legals establertes a l'Estatut de les Persones Treballadores respecte de l'ascens, si es compleixen els paràmetres fixats al mateix.

Articulo 17 Grups Professionals i Nivells

Les classificacions del personal consignades en el present Conveni Sectorial són merament enunciatives, no limitatives i no suposen l'obligació de tenir proveïts tots els grups professionals, si les necessitats i volum de l'empresa no ho requereixen.

Així mateix, no són exhaustives les diferents comeses assignades a cada grup, perquè tot/a treballador/a inclòs en l'àmbit funcional d'aquest Conveni Sectorial podrà ser assignat/a per efectuar quants treballs i operacions estiguin dins de les tasques generals del seu grup professional i sense menyscapte de la seva dignitat professional, sense que això impliqui modificació substancial de les condicions de treball.

Des del moment mateix en què un/a treballador/a faci les tasques específiques d'un grup professional determinat i definit en el present Conveni Col·lectiu, haurà de ser remunerat/a, almenys, amb el nivell retributiu que per a tal categoria s'assigni, tot això sense perjudici de les normes reguladores dels treballs de grup superior o inferior.

El treballador/a haurà de complir les instruccions de l'empresa o persona en qui delegui en l'exercici habitual de les seves funcions organitzatives i directives, havent d'executar els treballs i tasques que se li encomanin, dins del contingut general de la prestació laboral i dins del grup professional al qual se li assigni.

La realització de funcions diferents dins del mateix grup professional no suposarà modificació substancial de les condicions de treball, sense perjudici de la retribució que tingui dret la persona treballadora.

Les persones treballadores s'enquadraran en grups professionals i nivells funcionals:

1.- Grup Professional: Administratiu/va.

S'integraran en aquest grup professional les persones treballadores que, amb coneixements suficients de l'executòria administrativa en les seves diferents àrees, les executi regularment.

Nivell I: En aquest nivell s'enquadren les persones treballadores amb categoria “d'Auxiliar Administratiu/va” que, amb coneixements suficients de l'executòria administrativa en les seves diferents àrees, les executi regularment, precisant orientació o supervisió d'un superior, realitzant així funciona auxiliars o de suport en activitats administratives.

Nivell II: En aquest nivell s'enquadren les persones treballadores amb categoria “d'Administratiu/va” que, amb coneixements suficients de l'executòria administrativa en les seves diferents àrees, les executi regularment, sense precisar orientació o supervisió d'un superior, realitzant així funcions administratives.

2.- Grup Professional: El/La Comandament Intermedi.

Estaran integrats en aquest grup professional aquelles persones treballadores les funcions fonamentals de les quals puguin correspondre a una o diverses de les següents tasques: vigilància, control, supervisió, coordinació, correcció i comandament, distribució de tasques i serveis, organització i direcció, i qualsevol altres necessàries i útils per al bon funcionament i desenvolupament dels treballs, incloses l'eventual execució de tasques de servei quan així s'estableixi; amb independència dels seus aspectes quantitatius o qualitatius referit tant a persones treballadores/as com a equips.

Així mateix, podran dependre jeràrquicament d'un altre/a comandament intermedi, o superior a aquest/a, així com posseir jerarquia sobre persones treballadores del mateix o diferent grup professional.

Seran responsables enfront dels seus superiors de la correcta execució dels treballs i funcions assignades havent de vetllar per la bona imatge de les empreses i de les seves treballadores i treballadors.

Es trobaran adscrits a algun dels següents nivells:

Nivell I: S'enquadrarà en aquest nivell de personal amb un nivell de responsabilitat important en els serveis, sense arribar a ser el responsable màxim d'aquests. Posseirà els coneixements plens dels mateixos i autonomia en la seva organització, prestant en els termes que li hagi formulat la direcció de cada empresa decidir i executar.

Es tracta d'un lloc de confiança.

En aquest nivell s'enquadrarien les persones treballadores amb la categoria de “Encarregat”/”Cap de Taller”.

Nivell II: S'enquadrarà en aquest nivell el personal amb responsabilitat en un servei, sector, zona o demarcació concreta que se li hagués assignat en els termes que ho hagués facultat la direcció superior. Es tracta també d'un lloc de confiança.

En aquest nivell s'enquadrarien les persones treballadores amb la categoria actual de “Capatàs”/”Cap d'Equip”.

3.- Grup Professional: Operaris/es.

Estaran integrats en aquest grup professional aquelles persones treballadores les funcions fonamentals de les quals puguin correspondre directament o indirectament a una o diverses de les següents funcions:

- Conducció, maneig i utilització de vehicles de qualsevol tipus o tonatge, juntament amb els seus mecanismes i accessoris annexos.

- Maneig, utilització i ús d'eines, màquines, útils o materials amb independència de la funció que poguessin posseir en relació a: escombratge, baldeig, reg, decapatge, neteja, recollida, transport, càrrega, descàrrega, poda, talli, plantat, esmolat, excavat, manteniment, reparació, construcció, pintat, així com a qualsevol altres que poguessin aparèixer directa o indirectament relacionada amb les tasques mediambientals de l'àmbit d'aplicació del present Conveni Col·lectiu, amb independència del medi físic o forma en què es desenvolupin.

- Hauran de posseir, si escau, les capacitacions i acreditacions teòriques i pràctiques que els habilitin per als maneigs i execucions de les tasques que així ho exigeixin.

Les persones treballadores adscrites a aquest grup s'organitzaran en nivells, segons la complexitat i la qualificació necessària pel desenvolupament de les seves funcions, així mateix per la tipologia de treball:

Nivell I: El personal que s'integri en aquest nivell efectuarà les tasques de conducció i maneig amb totes les seves variants de qualsevol dels vehicles o màquines que es poguessin destinar als directes o indirectes serveis mediambientals (Neteja viària, recollida, clavegueram, regs, etc.…)

També s'integra en aquest nivell el personal de taller que s'haurà de responsabilitzar de la correcta execució de tots els treballs que es desenvolupin en el seu àmbit d'actuació.

Tindrà els coneixements necessaris per a executar tota classe de manteniments i conservació dels vehicles inclòs els que requereixin elements de taller, a més de la neteja de la cabina.

Hauran d'estar en possessió del carnet de conducció “C” o superior i acreditar capacitats i qualitats degudament assimilades tant en l'ordre teòric com pràctic que assegurin la plena eficàcia en les seves intervencions.

Tindrà al seu càrrec la conducció i conservació de la màquina, responsabilitzant-se del seu manteniment, així com la coordinació amb el personal que conformi el seu equip.

Les seves funcions consistiran normalment en el manteniment i conducció de vehicles de gran tonatge de neteja pública, recollida domiciliària, selectiva, reg, etc.

En aquest nivell s'enquadraran aquelles persones treballadores amb la categoria actual de “Mecànic” i “Conductor”.

Nivell II: S'enquadraran en aquest nivell:

a. Aquelles persones treballadores que posseeixin els coneixements i la pràctica per executar tota classe de manteniments i conservació al taller i fora d'ell, de vehicles, màquines i eines en relació als serveis que es presten en l'àmbit funcional de l'acord o Conveni col·lectiu.

Les seves funcions consistiran bàsicament en reparació i manteniment.

Hauran d'acreditar capacitats i qualitats degudament assimilades tant en l'ordre teòric com pràctic que asseguri la plena eficàcia en les seves intervencions.

En aquest nivell s'enquadraran aquelles persones treballadores amb la categoria actual de “Torner” i “Soldador”.

b. Personal que efectuï les tasques de conducció i maneig amb totes les seves variants d'aquells vehicles o màquines de serveis mediambientals que requereixin del permís de conduir tipus “B”, el tonatge del qual sigui mitjà, així com el que posseeixen en l'actualitat: agranadores, mini-agranadores i aigualejadores, furgonetes de gran mida i camions de petit tonatge o qualsevol altre de característiques similars.

c. També s'integra en aquest nivell el personal de taller que tingui un coneixement perfecte de les tasques del seu ofici.

A excepció de la major especialització requerida en el supòsit de l'apartat c) precedent, les persones treballadores del present nivell, tindran els coneixements necessaris per executar tota classe de manteniments i conservació dels vehicles que no requereixin d'elements de taller, inclosa la neteja de la cabina.

Haurà d'estar en possessió del carnet de conduir “B” o superior.

Tindrà al seu càrrec la conducció i conservació de la màquina, responsabilitzant-se del seu manteniment, així com la coordinació amb el personal que conformi el seu equip.

En aquest nivell s'enquadraran aquelles persones treballadores amb la categoria “d'Operari de 1ª” i “Mecànic de 1ª”.

Nivell III: El personal que s'integri en aquest nivell efectuarà les tasques de conducció i maneig amb totes les seves variants d'aquells vehicles o màquines de serveis mediambientals, el tonatge dels quals sigui mitjà, així com el que posseeixen en l'actualitat: moto-carros, furgonetes, turismes o similars.

També s'integra en aquest nivell el personal de taller que tingui un coneixement perfecte de les tasques del seu ofici.

Haurà d'estar en possessió del permís de conduir “B” o superior.

Les seves funcions consistiran normalment en el maneig de vehicles o màquines no incloses en els nivells anteriors.

En aquest nivell s'enquadraran aquelles persones treballadores amb categoria “d'Operari de 2ª” i “Mecànic de 2ª”.

Nivell IV: S'enquadraran en aquest nivell les persones treballadores que no executin tasques de conducció de cap vehicle, trobant-se integrats o no en equip amb altres persones treballadores.

També s'integren en aquest nivell el personal de taller que tinguin un coneixement bàsic de les tasques del seu ofici.

S'adscriuran en aquest nivell aquelles persones treballadores que ostenten en l'actualitat les categories de “Peó” i “Ajudant de taller”.

Article 18 Formació contínua

a. Formació continua.

Les empreses afectades pel present conveni formularan i aplicaran plans de formació, considerant-se aquests com a necessitat ineludible per a aconseguir una perfecta integració de les capacitats de les persones treballadores i les necessitats de les empreses. Els esmentats plans de formació hauran de contemplar accions dirigides al conjunt de les persones treballadores amb incidència particular, entre d'altres, dels aspectes relacionats amb la seguretat, el reciclatge i la promoció. Els citats plans hauran d'instrumentar-se successivament des de l'inici fins al final de la vigència del conveni. La durada mínima de cada pla serà d'un any.

b. Certificat d'Aptitud Professional (CAP).

De ser exigit per la legislació vigent pel desenvolupament de les funcions de les persones treballadores estar en possessió del Certificat d'Aptitud Professional (CAP):

- El pagament de la taxa que gravi la renovació del Certificat d'Aptitud professional (CAP) ha d'efectuar-se per part de l'empresa. El dit pagament es podrà realitzar directament per la mateixa o mitjançant reintegrament del seu import en la nòmina de la persona treballadora.

- El temps empleat per la realització del curs per la renovació del CAP ha de ser assumit per l'empresa per la que presten servei aquests conductors/es i que exigeix la possessió d'aquest certificat.

La formació haurà de realitzar-se preferentment dins de la jornada laboral i es considerarà com a temps efectiu de feina.

No obstant l'anterior, si s'efectués fora de la jornada laboral per motius organitzatius, les hores efectivament dedicades al curs de renovació del CAP es compensaran amb descans dins dels 4 mesos posteriors a la realització de la formació i, en el supòsit que el mateix no es produeixi en el termini indicat, s'abonarà a la persona treballadora les hores no compensades com descans per import de l'hora ordinària corresponent.

- Seran abonades les despeses generades pel desplaçament al lloc on s'imparteixi dita formació, si la mateixa es realitza fora del municipi del lloc de treball o de la localitat de residència de la persona treballadora.

 

CAPÍTOL IV

Article 19 Conceptes retributius

La retribució de cada treballador/a estarà composta pel salari base i els complements salarials que s'indiquen en les taules salarials annexes, en funció del seu grup, nivell professional i lloc de feina desenvolupat.

Ateses les manifestacions del banc social i amb el propòsit de garantir la igualtat de salari entre persones treballadores i per tant en evitació de discriminacions salarials tant directes com indirectes, la retribució que reporti qualsevol treballador/a no serà minvada o reduïda en cap percentatge, a conseqüència de la seva tipologia contractual, la seva situació soci-professional o la seva pertinença o no a entitat de cap integració social, especialment Centres Especials d'Ocupació.

Sobre la base de l'anterior l'estructura retributiva serà la següent:

A) Salari Base: El salari base diari és el que s'especifica per a cada grup i nivell professional en l'import de les taules salarials annexes.

B) Plus Transport: Per als grups i nivells professionals que figuren en les taules salarials annexes s'estableix el present complement per l'import diari que figura en aquesta taula salarial.

 Aquest complement, s'abonarà per dia efectivament treballat.

No s'abonarà quan es percebi el complement festiu/dia lliure indicat en les taules salarials adjuntes.

C) Plus Penós: Per als grups i nivells professionals que figuren en les taules salarials annexes s'estableix el present complement salarial plus penós per l'import diari que figura en aquestes taules salarials.

Aquest plus s'abonarà per dia efectivament treballat. Té caràcter funcional pel que no és consolidable.

La percepció d'aquest plus no pressuposa la qualificació de penosos dels treballs objecte d'aquest conveni col·lectiu.

No s'abonarà quan es percebi el complement festiu/dia lliure indicat en les taules salarials adjuntes.

A més, s'estarà a l'establert en l'art. 34 del vigent Conveni General del Sector.

D) Plus Nocturnitat: Totes les persones treballadores que realitzin jornada de treball entre les 21:00 hores i les 06:00 hores, percebran un plus de nocturnitat, de caràcter funcional i no consolidable, per dia efectivament treballat i per l'import diari que figura en les taules salarials annexes per a cadascun dels grups i nivells professionals.

Es percebrà en la part proporcional que correspongui per les hores treballades dins de les assenyalades com a nocturnes.

Aquest plus, s'abonarà per cadascun dels dies laborables efectivament treballats, no abonant-se quan es percebi el complement per treball en festiu o dia lliure.

No s'abonarà en aquells contractes que per la seva pròpia naturalesa siguin de caràcter nocturn.

E) Hores extraordinàries: S'estarà al compliment de la normativa vigent en matèria de realització, regulació i abonament de les hores extraordinàries. En cas de realitzar-se, l'import de les mateixes serà el que es reflecteix en la taula salarial annexa, segons el torn de treball realitzat.

F) Treball en festius: Si per necessitats del servei o per exigències de les entitats contractistes, calgués realitzar el servei en dies festius, que per torn no correspongui treballar, les empreses cobriran aquestes necessitats amb personal preferentment voluntari.

La compensació econòmica serà, a elecció de les persones treballadores:

a) Percebran el 100% de la quantitat que apareix en la taula corresponent.

b) Comunicant-ho per escrit en les 48 hores següents al dia de treball, el 50% de l'import indicat en la taula corresponent més 1 dia lliure, el gaudi del qual es durà a terme en els 4 mesos següents i s'establirà de comú acord amb l'empresa.

La percepció d'aquestes quantitats per treballar en els referits dies no donarà lloc a la meritació ni percepció d'hores extraordinàries.

Aquest concepte no serà abonat a les persones treballadores que específicament siguin contractats per a treballar en diumenges i festius, que percebran el seu salari per dia treballat en funció de les hores treballades en aquests dies.

G) Gratificacions Extraordinàries: de conformitat al contingut de les taules salarials que s'annexen, s'estableixen 2 gratificacions extraordinàries, denominades d'estiu i Nadal, que s'abonaran el mes de juny la primera d'elles, i el mes de desembre la segona.

S'abonaran cadascuna a raó de trenta dies del salari basi més antiguitat i es reportaran en proporció al temps realment treballat.

 H) Pagues de beneficis: de conformitat al contingut en les taules salarials que s'annexen, el personal afecte a aquest conveni percebrà dues gratificacions anuals denominades mitja paga de beneficis març i paga de beneficis octubre consistent en l'import que s'indica en les taules salarials adjuntes, que s'abonaran el mes de març la primera d'elles i el mes d'octubre la segona i es reportaran anualment en proporció al temps realment treballat.

I) Plus rentat de roba: Es meritaran 60 euros bruts mensuals sota aquest concepte, com a compensació de la rentada, manteniment i desinfecció de la roba de treball a càrrec exclusiu del treballador/a.

J) Sant Martí de Porres: Es tindrà en compte el relatiu a la festa patronal, Sant Martí de Porres, 3 de novembre. Per al supòsit que el citat dia coincideixi en no laborable per a qualsevol col·lectiu dels emparats en aquest conveni, es determinarà mitjançant acord d'empresa, centre de treball, altra o altres alternatives que garanteixin una 15ª festa no recuperable.

K) Dies 24 i 31 de desembre: Les empreses adaptaran les hores de servei perquè les mateixes no coincideixin entre les 21:00 i les 04:00 hores. En cas de coincidència total o parcial, per no resultar possible la indicada adaptació o venir així exigit pel client, es donarà cobertura amb personal de la contracta, preferentment voluntari i percebran íntegrament l'import corresponent al plus festiu.

Article 20 Bestretes quinzenals

Tot treballador/a tindrà dret a percebre una bestreta a compte del treball realitzat durant la mensualitat en què es sol·licita i per una quantia màxima del 50/% del salari mensual de la seva categoria, amb avís previ a l'empresa de 5 dies d'antelació. L'abonament d'aquesta bestreta es farà efectiu el dia 15 de cada mes o l'endemà en cas de ser festiu.

Article 21 Valor “Ad Personam”

Es reflecteix el valor “ad personam” no re-valoritzable i no absorbible, d'aquells acords o pactes que suposin una millora salarial i s'haguessin subscrit amb caràcter individual amb cada treballador i que no es trobessin regulats en acord col·lectiu o taula salarial d'aplicació.

Addicionalment, s'incorporarà al citat valor, amb la mateixa consideració de no re-valoritzable i no absorbible, les quantitats consolidades, que s'hagin vingut percebent, amb anterioritat a l'entrada en vigor del present conveni col·lectiu, en concepte d'un complement personal d'antiguitat.

Article 22 Baixes de malaltia professional i accident de treball

Aquelles persones treballadores que sofreixin accident laboral o malaltia professional percebran en la primera baixa anual unida a la prestació pública que els pogués correspondre per aquesta contingència un complement econòmic fins a aconseguir el 100% de la seva base reguladora durant un màxim de 90 dies posteriors al fet causant i del dia 91 al 120 un complement econòmic fins a aconseguir el 90% de la seva base reguladora.

Article 23 Pòlissa d'accidents

En cas de mort, invalidesa permanent absoluta i invalidesa total, causades per accident laboral, s'indemnitzarà a les persones treballadores o als seus familiars amb 26.000€, 21.000€ i 16.000€ respectivament per les situacions descrites.

Quan les situacions descrites hagin estat produïdes per accident no laboral, les quantitats anteriors seran respectivament: 20.000€, 15.000€ i 9.000€.

Les empreses contractaran pòlisses d'assegurances que cobreixin els riscos citats.

 

CAPÍTOL V

Article 24 Ajuda per trencament d'ulleres durant la jornada laboral

S'estableix una ajuda econòmica per trencament d'ulleres durant la jornada laboral per un import anual màxim de 100 euros, prèvia comunicació a l'empresa de l'accident o incident en la mateixa jornada laboral que es produeixi i de la justificació amb la corresponent factura.

Article 25 Retirada permís de conduir

Quan a un treballador/a que condueixi un vehicle de motor que requereixi permís de conduir, per accident de trànsit li fos retirat el permís de conduir, l'empresa li respectarà durant 1 any els honoraris que amb anterioritat al mateix vingués percebent, assignant-li fins que es produeixi la resolució judicial definitiva, un treball dins de la resta del servei.

Aquest benefici no tindrà efecte quan la causa de la retirada del permís de conduir fos constitutiva de delicte.

Article 26 Jubilació i contracte de relleu

Per acord entre ambdues parts, les persones treballadores que reuneixin els requisits legalment establerts podran accedir a la jubilació parcial, amb l'obligació de les parts de subscriure quants documents siguin imprescindibles a tal fi.

 

CAPÍTOL VI

Article 27 Facultat sancionadora

El personal podrà ser sancionat per la direcció de les empreses en virtut d'incompliments laborals, d'acord amb la graduació de faltes i sancions que s'estableixen en el Conveni General del Sector de Sanejament Públic, Neteja Viària, Regs, Recollida, Tractament i Eliminació de Residus, Neteja i Conservació de Clavegueram.

 

CAPÍTOL VII

Article 28 Prevenció de Riscos Laborals

La seguretat i la salut laboral necessiten de la col·laboració activa de tot el personal de les empreses, que rebran la formació adequada per a desenvolupar el seu treball, amb la participació de la representació legal de les persones treballadores si n'hi hagués. Segons el que es disposa en la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals, empreses i persones treballadores, donaran compliment als següents aspectes:

a) Seguretat i salut laboral: les persones treballadores tenen dret a una protecció adequada i activa en matèria de seguretat i salut laboral en el treball, per consegüent, les empreses han d'exercir la vigilància de la salut i adaptar totes les mesures que siguin convenients per a la protecció de la seguretat i la salut dels seus emprats/as, elaborant per a això un pla de prevenció de riscos laborals, duent a terme avaluacions de riscos, implementant la consulta i participació de les seves persones treballadores i efectuant la formació d'aquestes, per a així poder actuar en cas d'emergència i de risc greu i imminent.

b) Drets de participació i organització de la prevenció: es crea la comissió paritària sectorial de seguretat i salut i medi ambient per al seguiment dels acords del Conveni col·lectiu en matèria d'avaluació de l'aplicació de la Llei de prevenció de riscos laborals en el sector.

En aquest sentit, les organitzacions signants d'aquest, constitueixen aquesta comissió amb caràcter paritari i integrada per quatre persones de la representació sindical i quatre persones de la representació empresarial, a nomenar en la primera reunió de la Comissió Paritària.

Així mateix, en la primera reunió de la constitució d'aquesta Comissió, haurà d'establir-se el calendari de reunions, així com el procediment pel qual ha de regular-se el seu funcionament. El règim d'acords en el funcionament d'aquesta Comissió suposarà que l'adopció de decisions requerirà el vot favorable d'almenys la meitat més un de cadascuna de les dues representacions integrants d'aquesta comissió. Els acords que s'adoptin en el si de la Comissió s'incorporaran al cos del Conveni col·lectiu.

Aquesta Comissió tindrà com a missió prioritària l'estudi de les conseqüències que en l'àmbit sectorial suposa l'aplicació de la normativa sobre prevenció de riscos laborals, així com el dels temes relatius a riscos laborals i prevenció dels mateixos que afectin les diferents activitats del sector amb caràcter general.

c) Avaluació de riscos: les empreses hauran de realitzar una avaluació inicial dels riscos, considerant la seva activitat i les peculiaritats tant dels llocs de treball que hi hagi com de la plantilla que hagi de desenvolupar-los.

Aquesta avaluació s'anirà revisant en funció de les condicions de treball que es vagin donant i tenint en compte els possibles danys a la salut que hagin pogut esdevenir. En cas de ser necessari, les empreses hauran de realitzar les activitats preventives indispensables per a erradicar, disminuir i/o controlar aquests riscos.

d) Pla de prevenció: la prevenció de riscos ha d'incorporar-se en les empreses a tots nivells, ja sigui en el conjunt de les seves activitats com en el global dels nivells jeràrquics, i això ha de fer-se mitjançant la instauració i aplicació d'un pla de prevenció de riscos laborals. El qual inclourà l'estructura de l'empresa, les competències, les funcions, els procediments i els mitjans adequats per a executar l'acció de prevenció segons la normativa estipulada.

e) Vigilància de la salut: les empreses són les encarregades de la vigilància de la salut de les seves persones treballadores sobre la base dels riscos innats del treball amb la qual cosa és d'obligat compliment assegurar la vigilància de la salut de les seves plantilles. Excepte en casos emparats per la normativa legal vigent, aquesta vigilància només s'executarà si les persones treballadores donen la seva prèvia conformitat.

f) Assetjament en el treball: les parts negociadores coneixen la importància de l'assetjament en el treball, ja sigui assetjament psicològic, sexual i/o moral, així com de les perjudicials conseqüències que se signifiquen per a la seguretat i salut de les persones treballadores, i que a més comporta greus efectes per al normal desenvolupament de l'activitat de les empreses. Sobre la base d'això, les parts signants es comprometen a intentar prevenir aquelles actuacions que impliquin actituds d'assetjament cap a la persona i, en cas d'haver-les, a fer els esbrinaments oportuns per a eliminar-les; tindran la consideració de risc laboral.

g) El consum d'alcohol, drogues tòxiques i estupefaents: aquest consum porta implícit un augment del risc d'accidents, tant per a la persona que l'ha consumit com per a els seus companys/as de feina, ja que provoca una disminució de les facultats físiques i psíquiques. Per consegüent, les empreses podran sancionar els casos d'embriaguesa habitual o toxicomania, segons recull el text refós de l'Estatut dels Persones treballadores, i conforme al que es preveu en el Conveni General del Sector de Sanejament Públic, Neteja Viària, Regs, Recollida, Tractament i Eliminació de Residus, Neteja i Conservació de Clavegueram.

Sense que hi hagi una falta a la dignitat, intimitat i a la persona, el treballador/al fet que es presenti al lloc de treball sota els efectes de l'alcohol, drogues, estupefaents o substàncies psicotròpiques, serà obligat, a requeriment de l'empresa, a realitzar-se la prova corresponent per a la detecció d'aquestes substàncies. Aquesta situació haurà de ser corroborada per testimonis, amb la presència de la representació legal de les persones treballadores, o representació sindical. La simple negativa a sotmetre's a aquesta prova tindrà el caràcter de falta greu.

Es podran realitzar, durant el temps de treball, un test d'alcoholèmia i de drogues amb control de seguiment dels resultats, així com, si es pactés, realitzar programes que proporcionin a la persona treballadora afectada l'ajuda necessària per a solucionar els problemes relacionats amb aquests consums.

Article 29 Corprèn de treball i proteccions personal

1. Les empreses dotaran anualment al personal, de peces de treball que seran d'ús obligatori pel personal durant la prestació del servei.

Temporada d'Hivern:                 Temporada d'Estiu:

1 de novembre al 15 d'abril        16 d'abril al 31 d'octubre

Els uniformes d'estiu es lliuraran durant el mes d'abril, i els uniformes d'hivern es lliuraran durant el mes d'octubre.

2. Les peces de treball durant la vigència del present Conveni són les següents:

Temporada d'Hivern:

- 1 parell de sabates o un parell de botes

- 2 pantalons

- 2 polos màniga llarga

- 2 jaquetes polars

- 1 impermeable (cada dos anys)

- 1 anorak o parka (cada dos anys)

Temporada d'Estiu:

- 1 parell de sabates

- 2 pantalons

- 2 polos màniga curta

En cas de deteriorament d'alguna peça de roba de treball, aquesta serà canviada per una altra de nova.

3. Les persones treballadores seran dotats així mateix de les proteccions personals que es reflecteixen en l'Annex 2, d'acord amb el lloc de treball que exerceixin i l'avaluació de riscos del mateix.

 

CAPÍTOL VIII

Article 30 Representació legal de les persones treballadores

Els/Les membres dels Comitès d'Empresa, Delegats/as de personal, Delegats/as sindicals i Delegats/as de prevenció tindran les facultats, drets i obligacions assenyalats per als mateixos per la Llei orgànica de Llibertat Sindical, per l'Estatut dels Persones treballadores, per la Llei de Prevenció de Riscos i pels Convenis col·lectius que els siguin d'aplicació.

Els representants legals de les persones treballadores són els representants del personal dels centres de treball o de les empreses, per consegüent, han de defensar els interessos de les persones treballadores davant l'empresa. Per tot l'anterior, tindran competència en les següents matèries: Contractes de treball, negociació col·lectiva, sistemes de remuneració, salut laboral, classificació professional, mobilitat funcional i geogràfica, expedients de crisis i regulació d'ocupació, mesures disciplinàries, vaga, coneixement dels balanços comptables que les empreses emetin oficialment, així com aquells drets i garanties que es recullen en la legislació vigent.

Si així s'acordés al si de la contracta o centre de treball, es podran articular sistemes de bossa d'hores sindicals entre els membres del comitè d'empresa.

Article 31 Representació sindical

Les parts signants afirmen la seva condició d'interlocutors vàlids i així es reconeixen, amb la finalitat de dirigir mitjançant les seves organitzacions unes relacions laborals justes, basant-se en el respecte mutu per a facilitar la resolució de conflictes i problemes d'àmbit social.

Els sindicats són peces claus, mitjançant els quals es canalitzen les relacions entre els persones treballadores i empresaris. Tot això sense perjudici de les atribucions conferides per la normativa vigent, i desenvolupades en els presents acords.

Per consegüent, s'anul·laran i no tindran cap efecte les clàusules dels convenis col·lectius, els pactes individuals i les decisions unilaterals de les empreses que incloguin qualsevol forma de discriminació per motius d'afiliació o no a un sindicat.

Article 32 Garanties afiliats/as

Les persones treballadores afiliades a un sindicat, en l'àmbit del seu centre de treball o empresa, podran:

a) Establir les seccions sindicals, segons el que s'estableix en els Estatuts de cada sindicat.

b) Fer reunions, amb previ avís a l'empresa, recaptar quotes sindicals i repartir informació sindical, sempre que sigui fora de l'horari laboral i sense entorpir l'activitat de l'empresa.

c) Obtenir la informació que li remeti el seu sindicat.

d) Les seccions sindicals dels sindicats més representatius, així com els que tinguin representació en el Comitè d'Empresa o Delegats/as de Personal tindran els següents drets:

- Les empreses els dotaran d'un tauler d'anuncis, perquè sigui exposat en un lloc accessible i visible per tot el personal.

- Participaran de la negociació col·lectiva que es derivi sempre que es respecti els termes establerts en la legislació vigent.

- En aquelles empreses o centres de treball amb més de 250 persones treballadores, disposaran d'un local adequat per a poder dur a terme les seves activitats sindicals.

Article 33 Garanties càrrecs sindicals

Aquells/es que ocupin càrrecs electius a nivell provincial, autonòmic o estatal en les organitzacions sindicals més representatives, tindran els següents drets:

a) Excedència forçosa, amb dret a reserva del lloc de treball i al còmput de l'antiguitat mentre duri l'exercici del seu càrrec representatiu, havent de reincorporar-se al seu lloc de treball dins del mes següent a la data del cessament.

b) Assistència i accés als centres de treball per a poder realitzar les funcions intrínseques del seu sindicat o en exercici de representació del personal afiliat, sempre que hi hagi una comunicació prèvia a l'empresa i sense que l'exercici del seu dret repercuteixi en el desenvolupament normal de l'activitat empresarial.

c) Permisos no retribuïts per a poder exercir les seves funcions sindicals, podent-se limitar els mateixos, per acord, segons les necessitats productives.

Aquells/es representants sindicals que intervinguin en les comissions negociadores del Conveni col·lectiu, sent personal actiu en alguna empresa, tindran dret als permisos retribuïts que siguin necessaris per a exercir la seva funció, sempre que l'empresa estigui afectada per aquesta negociació.

Les organitzacions sindicals que, sent més representatives a nivell autonòmic en l'empresa, conforme estableix la Llei orgànica de Llibertat Sindical vigent, hagin obtingut més del 35 per 100 dels vots en l'elecció al Comitè d'Empresa i tinguin Delegat/a Sindical, disposaran per a aquest últim del crèdit d'hores mensuals legalment establert, incrementat en deu hores més al mes, sempre que no es produeixi acumulació del crèdit horari de cap representant legal del personal d'aquest sindicat en el centre.

Article 34 Quota sindical

Si les persones treballadores afiliades a un sindicat així ho sol·liciten, les empreses descomptaran en la seva nòmina mensual l'import de la quota sindical corresponent. Per a això, les persones treballadores interessades hauran de remetre a la Direcció de l'empresa un escrit on així es sol·liciti, especificant l'ordre de descompte, la quantia, la seva actualització periòdica, el sindicat al qual pertanyi i el número de compte al qual hauran de ser transferides les corresponents quantitats. Les empreses procediran a efectuar els descomptes corresponents i ingressaran mensualment al sindicat corresponent la transferència de les quotes.

Article 35 Pràctiques anti-sindicals

Quan alguna de les parts signants entengués que, de conformitat amb el que es disposa en els articles 12 i 13 de la Llei orgànica de Llibertat Sindical, es produeixen actes que poguessin qualificar-se d'anti-sindicals, aquesta podrà recaptar la tutela del dret davant la jurisdicció competent, a través del procés de protecció jurisdiccional dels drets fonamentals de la persona.

 

CAPÍTOL IX

Article 36 Pla d'Igualtat

Les parts negociadores del present conveni, analitzaran i promocionaran totes aquelles iniciatives relacionades amb el principi de –igualtat de tracte i oportunitats entre dones i homes– i de no discriminació en condicions laborals per raons de gènere, estat civil, edat, raça, nacionalitat, condició social, idees religioses o polítiques, afiliació o no a un sindicat, així com per raons de llengua, dins de l'Estat espanyol, tot això, segons a la legislació vigent.

El compliment d'aquest deure comporta a iniciar les mesures d'acció positives i necessàries per a corregir possibles situacions discriminatòries, sobretot, quant a la contractació, ocupació, igualtat d'oportunitats, etc.

Per consegüent, s'arriba als següents acords:

- En els processos de selecció on hi hagi una promoció es respectarà el principi d'igualtat d'oportunitats.

- En quant a la contractació, es basarà en la premissa d'accés al gènere menys representat.

- En les ofertes d'ocupació no es farà cap esment en quant al fet que s'especifiqui l'un o l'altre gènere.

- Les persones treballadores afectades pel present conveni col·lectiu els serà aplicable el Pla d'Igualtat de les empreses.

 

ANNEX TAULES SALARIALS

DES DE L'INICI EFECTIU DE LES NOVES CONTRACTES – FINS 31/12/2008

INICI EFECTIU NOU CONTRACTE FINS 31/12/2022

                   

COM. FES.

COM. FES.

           

CATEGORIES

PREU

S.BASE

P.NOCTUR.

P.PENÓS

P. NETEJA

P.TRANSP.

H. EXTRA

H. EXTRA

DIA LLIURE

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

BENEFICIS

BENEFICIS

VACANCES

BRUT ANUAL

GRUP ADMINISTRATIUS

       

ROBA

 

DIÜRNA

NIT

DIÜRNA

NIT

     

OCTUBRE

   

NIVELL I

AUXILIAR ADMINISTRATIU/A

MES

1.109,76

     

90,00

       

1.109,76

1.109,76

648,18

1.200,00

1.109,76

18.374,87

   

ANY

12.207,40

     

990,00

       

1.109,76

1.109,76

648,18

1.200,00

1.109,76

18.374,87

NIVELL II

ADMINISTRATIU/A

MES

1.202,11

     

90,00

       

1.202,11

1.202,11

655,00

1.200,00

1.202,11

19.674,54

   

ANY

13.223,21

     

990,00

       

1.202,11

1.202,11

655,00

1.200,00

1.202,11

19.674,54

GRUP COMANDAMENT INTERMEDI

                               
   

DIA

42,80

10,70

7,91

1,97

3,64

14,35

15,06

110,00

115,00

1.303,45

1.303,45

648,10

1.200,00

1.521,71

24.116,32

NIVELL I

ENCARREGAT/A I CAP TALLER

MES

1.303,45

325,86

195,59

60,00

90,00

       

1.303,45

1.303,45

648,10

1.200,00

1.521,71

24.116,24

   

ANY

14.338,00

3.584,50

2.151,52

660,00

990,00

       

1.303,45

1.303,45

648,10

1.200,00

1.521,71

24.116,24

   

DIA

42,05

10,51

7,77

1,97

3,64

14,35

15,06

110,00

115,00

1.280,61

1.280,61

636,77

1.200,00

1.479,24

23.727,50

NIVELL II

CAPATÀS, CAP EQUIP

MES

1.280,61

320,15

192,13

60,00

90,00

       

1.280,61

1.280,61

636,77

1.200,00

1.479,24

23.727,42

   

ANY

14.086,75

3.521,69

2.113,44

660,00

990,00

       

1.280,61

1.280,61

636,77

1.200,00

1.479,24

23.727,42

GRUP OPERARIS

                               
   

DIA

41,34

10,34

7,60

1,97

3,64

14,25

14,96

105,00

110,00

1.258,99

1.258,99

626,00

1.200,00

1.447,90

23.358,06

NIVELL I

COND/A,MECÀNIC/A

MES

1.258,99

314,75

187,93

60,00

90,00

       

1.258,99

1.258,99

626,00

1.200,00

1.447,90

23.357,98

   

ANY

13.848,90

3.462,23

2.067,20

660,00

990,00

       

1.258,99

1.258,99

626,00

1.200,00

1.447,90

23.357,98

   

DIA

35,82

8,96

6,62

1,97

3,64

12,73

13,36

95,00

100,00

1.090,88

1.090,88

540,72

1.200,00

1.286,65

20.659,55

NIVELL II

OPER 1ª , MEC.1ª, TORNER/A, SOLDADOR/A

MES

1.090,88

272,72

163,62

60,00

90,00

       

1.090,88

1.090,88

540,72

1.200,00

1.286,65

20.658,65

   

ANY

11.999,70

2.999,93

1.799,82

660,00

990,00

       

1.090,88

1.090,88

540,72

1.200,00

1.286,65

20.658,65

   

DIA

34,92

8,73

6,45

1,97

3,64

12,61

13,24

95,00

100,00

1.063,47

1.063,47

527,22

1.200,00

1.232,76

20.189,60

NIVELL III

OPER 2ª, MEC. 2ª

MES

1.063,47

265,87

159,54

60,00

90,00

       

1.063,47

1.063,47

527,22

1.200,00

1.232,76

20.189,60

   

ANY

11.698,20

2.924,55

1.754,94

660,00

990,00

       

1.063,47

1.063,47

527,22

1.200,00

1.232,76

20.189,60

   

DIA

34,31

8,58

6,34

1,97

3,64

12,20

12,81

90,00

95,00

1.044,90

1.044,90

518,00

1.200,00

1.192,75

19.868,64

NIVELL IV

PEÓ, AJUDANT TALLER

MES

1.044,90

261,22

156,75

60,00

90,00

       

1.044,90

1.044,90

518,00

1.200,00

1.192,75

19.868,64

   

ANY

11.493,85

2.873,46

1.724,25

660,00

990,00

       

1.044,90

1.044,90

518,00

1.200,00

1.192,75

19.868,64

                                   

INICIADA EFECTIVAMENT EL NOU CONTRACTE DES DE 1/01/2023 FINS 31/12/2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

COM. FES.

COM. FES.

 

 

 

 

 

 

CATEGORIES

PREU

S.BASE

P.NOCTUR.

P.PENÓS

P. NETEJA

P.TRANSP.

H. EXTRA

H. EXTRA

DIA LLIURE

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

BENEFICIS

BENEFICIS

VACANCES

BRUT ANUAL

GRUP ADMINISTRATIUS

 

 

 

 

ROBA

 

DIÜRNA

NIT

DIÜRNA

NIT

 

 

 

OCTUBRE

 

 

NIVELL I

AUXILIAR ADMINISTRATIU/A

MES

1.121,95

 

 

 

90,00

 

 

 

 

1.121,95

1.121,95

655,31

1.200,00

1.134,68

18.565,37

 

 

ANY

12.341,45

 

 

 

990,00

 

 

 

 

1.121,95

1.121,95

655,31

1.200,00

1.134,68

18.565,37

NIVELL II

ADMINISTRATIU/A

MES

1.214,66

 

 

 

90,00

 

 

 

 

1.214,66

1.214,66

670,00

1.200,00

1.214,66

19.865,24

 

 

ANY

13.361,26

 

 

 

990,00

 

 

 

 

1.214,66

1.214,66

670,00

1.200,00

1.214,66

19.865,24

GRUP COMANDAMENT INTERMEDI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DIA

43,96

10,99

8,12

1,97

3,64

14,40

15,12

110,00

115,00

1.338,77

1.338,77

665,66

1.200,00

1.611,02

24.739,54

NIVELL I

ENCARREGAT/A I CAP TALLER

MES

1.338,77

334,69

200,82

60,00

90,00

 

 

 

 

1.338,77

1.338,77

665,66

1.200,00

1.611,02

24.739,54

 

 

ANY

14.726,47

3.681,62

2.209,02

660,00

990,00

 

 

 

 

1.338,77

1.338,77

665,66

1.200,00

1.611,02

24.739,54

 

 

DIA

43,19

10,80

7,98

1,97

3,64

14,40

15,12

110,00

115,00

1.315,36

1.315,36

654,03

1.200,00

1.564,96

24.339,00

NIVELL II

CAPATÀS, CAP EQUIP

MES

1.315,36

328,84

197,30

60,00

90,00

 

 

 

 

1.315,36

1.315,36

654,03

1.200,00

1.564,96

24.339,00

 

 

ANY

14.468,96

3.617,24

2.170,30

660,00

990,00

 

 

 

 

1.315,36

1.315,36

654,03

1.200,00

1.564,96

24.339,00

GRUP OPERARIS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DIA

42,46

10,62

7,84

1,97

3,64

14,30

15,01

105,00

110,00

1.293,12

1.293,12

642,96

1.200,00

1.522,16

23.957,94

NIVELL I

COND/A,MECÀNIC/A

MES

1.293,12

323,28

193,97

60,00

90,00

 

 

 

 

1.293,12

1.293,12

642,96

1.200,00

1.522,16

23.957,94

 

 

ANY

14.224,32

3.556,08

2.133,67

660,00

990,00

 

 

 

 

1.293,12

1.293,12

642,96

1.200,00

1.522,16

23.957,94

 

 

DIA

36,21

9,05

6,69

1,97

3,64

12,86

13,50

95,00

100,00

1.102,76

1.102,76

546,67

1.200,00

1.315,90

20.868,20

NIVELL II

OPER 1ª , MEC.1ª, TORNER/A, SOLDADOR/A

MES

1.102,76

275,69

165,42

60,00

90,00

 

 

 

 

1.102,76

1.102,76

546,67

1.200,00

1.315,90

20.868,20

 

 

ANY

12.130,35

3.032,59

1.819,62

660,00

990,00

 

 

 

 

1.102,76

1.102,76

546,67

1.200,00

1.315,90

20.868,20

 

 

DIA

35,31

8,83

6,52

1,97

3,64

12,75

13,38

95,00

100,00

1.075,35

1.075,35

533,02

1.200,00

1.257,55

20.393,64

NIVELL III

OPER 2ª, MEC. 2ª

MES

1.075,35

268,84

161,29

60,00

90,00

 

 

 

 

1.075,35

1.075,35

533,02

1.200,00

1.257,55

20.393,64

 

 

ANY

11.828,85

2.957,21

1.774,19

660,00

990,00

 

 

 

 

1.075,35

1.075,35

533,02

1.200,00

1.257,55

20.393,64

 

 

DIA

34,69

8,67

6,41

1,97

3,64

12,35

12,96

90,00

95,00

1.056,47

1.056,47

523,70

1.200,00

1.218,75

20.070,05

NIVELL IV

PEÓ, AJUDANT TALLER

MES

1.056,47

264,12

158,47

60,00

90,00

 

 

 

 

1.056,47

1.056,47

523,70

1.200,00

1.218,75

20.070,05

 

 

ANY

11.621,15

2.905,29

1.743,17

660,00

990,00

 

 

 

 

1.056,47

1.056,47

523,70

1.200,00

1.218,75

20.070,05

INICIADA EFECTIVAMENT EL NOU CONTRACTE DES DE 1/01/2024 FINS 31/12/2024

                   

COM. FES.

COM. FES.

           

CATEGORIES

PREU

S.BASE

P.NOCTUR.

P.PENÓS

P. NETEJA

P.TRANSP.

H. EXTRA

H. EXTRA

DIA LLIURE

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

BENEFICIS

BENEFICIS

VACANCES

BRUT ANUAL

GRUP ADMINISTRATIUS

       

ROBA

 

DIÜRNA

NIT

DIÜRNA

NIT

     

OCTUBRE

   

NIVELL I

AUXILIAR ADMINISTRATIU/A

MES

1.134,18

     

90,00

       

1.134,18

1.134,18

662,45

1.200,00

1.159,91

18.756,20

   

ANY

12.475,98

     

990,00

       

1.134,18

1.134,18

662,45

1.200,00

1.159,91

18.756,20

NIVELL II

ADMINISTRATIU/A

MES

1.219,66

     

90,00

       

1.219,66

1.219,66

675,00

1.200,00

1.219,66

19.940,24

   

ANY

13.416,26

     

990,00

       

1.219,66

1.219,66

675,00

1.200,00

1.219,66

19.940,24

GRUP COMANDAMENT INTERMEDI

                               
   

DIA

44,36

11,09

8,19

1,97

3,64

14,50

15,22

110,00

115,00

1.350,82

1.350,82

671,65

1.200,00

1.634,94

24.946,59

NIVELL I

ENCARREGAT/A I CAP TALLER

MES

1.350,82

337,71

202,62

60,00

90,00

       

1.350,82

1.350,82

671,65

1.200,00

1.634,94

24.946,59

   

ANY

14.859,02

3.714,76

2.228,82

660,00

990,00

       

1.350,82

1.350,82

671,65

1.200,00

1.634,94

24.946,59

   

DIA

43,58

10,90

8,05

1,97

3,64

14,50

15,22

110,00

115,00

1.327,19

1.327,19

659,91

1.200,00

1.590,10

24.543,37

NIVELL II

CAPATÀS, CAP EQUIP

MES

1.327,19

331,80

199,08

60,00

90,00

       

1.327,19

1.327,19

659,91

1.200,00

1.590,10

24.543,37

   

ANY

14.599,09

3.649,77

2.189,88

660,00

990,00

       

1.327,19

1.327,19

659,91

1.200,00

1.590,10

24.543,37

GRUP OPERARIS

                               
   

DIA

42,84

10,71

7,91

1,97

3,64

14,40

15,12

105,00

110,00

1.304,76

1.304,76

648,75

1.200,00

1.548,81

24.160,00

NIVELL I

COND/A,MECÀNIC/A

MES

1.304,76

326,19

195,71

60,00

90,00

       

1.304,76

1.304,76

648,75

1.200,00

1.548,81

24.160,00

   

ANY

14.352,36

3.588,09

2.152,81

660,00

990,00

       

1.304,76

1.304,76

648,75

1.200,00

1.548,81

24.160,00

   

DIA

36,61

9,15

6,76

1,97

3,64

13,01

13,66

95,00

100,00

1.114,85

1.114,85

552,63

1.200,00

1.331,06

21.066,54

NIVELL II

OPER 1ª , MEC.1ª, TORNER/A, SOLDADOR/A

MES

1.114,85

278,71

167,23

60,00

90,00

       

1.114,85

1.114,85

552,63

1.200,00

1.331,06

21.066,54

   

ANY

12.263,35

3.065,84

1.839,53

660,00

990,00

       

1.114,85

1.114,85

552,63

1.200,00

1.331,06

21.066,54

   

DIA

35,69

8,92

6,59

1,97

3,64

12,90

13,54

95,00

100,00

1.087,02

1.087,02

538,83

1.200,00

1.275,21

20.586,79

NIVELL III

OPER 2ª, MEC. 2ª

MES

1.087,02

271,76

163,05

60,00

90,00

       

1.087,02

1.087,02

538,83

1.200,00

1.275,21

20.586,79

   

ANY

11.957,22

2.989,31

1.793,55

660,00

990,00

       

1.087,02

1.087,02

538,83

1.200,00

1.275,21

20.586,79

   

DIA

35,07

8,77

6,48

1,97

3,64

12,50

13,12

90,00

95,00

1.068,01

1.068,01

529,41

1.200,00

1.234,24

20.260,68

NIVELL IV

PEÓ, AJUDANT TALLER

MES

1.068,01

267,00

160,20

60,00

90,00

       

1.068,01

1.068,01

529,41

1.200,00

1.234,24

20.260,68

   

ANY

11.748,11

2.937,03

1.762,20

660,00

990,00

       

1.068,01

1.068,01

529,41

1.200,00

1.234,24

20.260,68

INICIADA EFECTIVAMENT EL NOU CONTRACTE DES DE 1/01/2025 FINS 31/12/2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

COM. FES.

COM. FES.

 

 

 

 

 

 

 

PREU

S.BASE

P.NOCTUR.

P.PENÓS

P. NETEJA

P.TRANSP.

H. EXTRA

H. EXTRA

DIA LLIURE

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

BENEFICIS

BENEFICIS

VACANCES

BRUT ANUAL

 

 

 

 

 

ROBA

 

DIÜRNA

NIT

DIÜRNA

NIT

 

 

 

OCTUBRE

 

 

AUXILIAR ADMINISTRATIU/A

MES

1.152,81

 

 

 

90,00

 

 

 

 

1.152,81

1.152,81

673,34

1.200,00

1.200,65

19.049,44

 

ANY

12.680,91

 

 

 

990,00

 

 

 

 

1.152,81

1.152,81

673,34

1.200,00

1.200,65

19.049,44

ADMINISTRATIU/A

MES

1.227,10

 

 

 

90,00

 

 

 

 

1.227,10

1.227,10

684,00

1.200,00

1.227,10

20.053,40

 

ANY

13.498,10

 

 

 

990,00

 

 

 

 

1.227,10

1.227,10

684,00

1.200,00

1.227,10

20.053,40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DIA

44,94

11,24

8,30

1,97

3,64

14,61

15,34

110,00

115,00

1.368,75

1.368,75

680,57

1.200,00

1.676,52

25.257,17

ENCARREGAT/A I CAP TALLER

MES

1.368,75

342,19

205,31

60,00

90,00

 

 

 

 

1.368,75

1.368,75

680,57

1.200,00

1.676,52

25.257,17

 

ANY

15.056,25

3.764,06

2.258,41

660,00

990,00

 

 

 

 

1.368,75

1.368,75

680,57

1.200,00

1.676,52

25.257,17

 

DIA

44,16

11,04

8,16

1,97

3,64

14,61

15,34

110,00

115,00

1.344,87

1.344,87

668,67

1.200,00

1.627,04

24.848,65

CAPATÀS, CAP EQUIP

MES

1.344,87

336,22

201,77

60,00

90,00

 

 

 

 

1.344,87

1.344,87

668,67

1.200,00

1.627,04

24.848,65

 

ANY

14.793,60

3.698,40

2.219,52

660,00

990,00

 

 

 

 

1.344,87

1.344,87

668,67

1.200,00

1.627,04

24.848,65

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DIA

43,41

10,85

8,02

1,97

3,64

14,53

15,25

105,00

110,00

1.322,08

1.322,08

657,36

1.200,00

1.584,61

24.460,00

COND/A,MECÀNIC/A

MES

1.322,08

330,52

198,31

60,00

90,00

 

 

 

 

1.322,08

1.322,08

657,36

1.200,00

1.584,61

24.460,00

 

ANY

14.542,88

3.635,72

2.181,41

660,00

990,00

 

 

 

 

1.322,08

1.322,08

657,36

1.200,00

1.584,61

24.460,00

 

DIA

37,19

9,30

6,87

1,97

3,64

13,10

13,75

95,00

100,00

1.132,74

1.132,74

571,55

1.200,00

1.365,29

21.379,69

OPER 1ª , MEC.1ª, TORNER/A, SOLDADOR/A

MES

1.132,74

283,19

169,91

60,00

90,00

 

 

 

 

1.132,74

1.132,74

571,55

1.200,00

1.365,29

21.379,69

 

ANY

12.460,14

3.115,04

1.869,01

660,00

990,00

 

 

 

 

1.132,74

1.132,74

571,55

1.200,00

1.365,29

21.379,69

 

DIA

36,27

9,07

6,70

1,97

3,64

13,00

13,65

95,00

100,00

1.104,46

1.104,46

547,47

1.200,00

1.312,80

20.892,12

OPER 2ª, MEC. 2ª

MES

1.104,46

276,12

165,67

60,00

90,00

 

 

 

 

1.104,46

1.104,46

547,47

1.200,00

1.312,80

20.892,12

 

ANY

12.149,06

3.037,27

1.822,37

660,00

990,00

 

 

 

 

1.104,46

1.104,46

547,47

1.200,00

1.312,80

20.892,12

 

DIA

35,63

8,91

6,58

1,97

3,64

12,60

13,23

90,00

95,00

1.085,14

1.085,14

537,90

1.200,00

1.276,01

20.560,00

PEÓ, AJUDANT TALLER

MES

1.085,14

271,29

162,77

60,00

90,00

 

 

 

 

1.085,14

1.085,14

537,90

1.200,00

1.276,01

20.560,00

 

ANY

11.936,54

2.984,14

1.790,47

660,00

990,00

 

 

 

 

1.085,14

1.085,14

537,90

1.200,00

1.276,01

20.560,00

INICIADA EFECTIVAMENT EL NOU CONTRACTE DES DE 1/01/2026 FINS 31/12/2026

                   

COM. FES.

COM. FES.

           

CATEGORIES

PREU

S.BASE

P.NOCTUR.

P.PENÓS

P. NETEJA

P.TRANSP.

H. EXTRA

H. EXTRA

DIA LLIURE

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

BENEFICIS

BENEFICIS

VACANCES

BRUT ANUAL

GRUP ADMINISTRATIUS

       

ROBA

 

DIÜRNA

NIT

DIÜRNA

NIT

     

OCTUBRE

   

NIVELL I

AUXILIAR ADMINISTRATIU/A

MES

1.167,69

     

91,17

       

1.167,69

1.167,69

682,09

1.200,00

1.216,26

19.281,27

   

ANY

12.844,59

     

1.002,87

       

1.167,69

1.167,69

682,09

1.200,00

1.216,26

19.281,27

NIVELL II

ADMINISTRATIU/A

MES

1.243,50

     

91,17

       

1.243,50

1.243,50

690,00

1.200,00

1.243,50

20.301,87

   

ANY

13.678,50

     

1.002,87

       

1.243,50

1.243,50

690,00

1.200,00

1.243,50

20.301,87

GRUP COMANDAMENT INTERMEDI

                               
   

DIA

45,52

11,38

8,41

1,97

3,69

14,80

15,54

111,43

116,50

1.386,54

1.386,54

689,42

1.200,00

1.698,31

25.561,33

NIVELL I

ENCARREGAT/A I CAP TALLER

MES

1.386,54

346,64

207,98

60,00

91,17

       

1.386,54

1.386,54

689,42

1.200,00

1.698,31

25.561,33

   

ANY

15.251,98

3.813,00

2.287,77

220,00

1.002,87

       

1.386,54

1.386,54

689,42

1.200,00

1.698,31

25.561,33

   

DIA

44,73

11,18

8,27

1,97

3,69

14,80

15,54

111,43

116,50

1.362,36

1.362,36

677,36

1.200,00

1.648,19

25.147,50

NIVELL II

CAPATÀS, CAP EQUIP

MES

1.362,36

340,59

204,40

60,00

91,17

       

1.362,36

1.362,36

677,36

1.200,00

1.648,19

25.147,50

   

ANY

14.985,92

3.746,48

2.248,37

660,00

1.002,87

       

1.362,36

1.362,36

677,36

1.200,00

1.648,19

25.147,50

GRUP OPERARIS

                               
   

DIA

43,97

10,99

8,12

1,97

3,69

14,72

15,45

106,37

111,43

1.339,27

1.339,27

665,91

1.200,00

1.605,21

24.753,80

NIVELL I

COND/A,MECÀNIC/A

MES

1.339,27

334,82

200,89

60,00

91,17

       

1.339,27

1.339,27

665,91

1.200,00

1.605,21

24.753,80

   

ANY

14.731,94

3.682,98

2.209,77

660,00

1.002,87

       

1.339,27

1.339,27

665,91

1.200,00

1.605,21

24.753,80

   

DIA

37,67

9,42

6,96

1,97

3,69

13,27

13,93

96,24

101,30

1.147,47

1.147,47

578,98

1.200,00

1.383,04

21.633,44

NIVELL II

OPER 1ª , MEC.1ª, TORNER/A, SOLDADOR/A

MES

1.147,47

286,87

172,12

60,00

91,17

       

1.147,47

1.147,47

578,98

1.200,00

1.383,04

21.633,44

   

ANY

12.622,12

3.155,53

1.893,31

660,00

1.002,87

       

1.147,47

1.147,47

578,98

1.200,00

1.383,04

21.633,44

   

DIA

36,74

9,19

6,79

1,97

3,69

13,17

13,83

96,24

101,30

1.118,82

1.118,82

554,59

1.200,00

1.329,87

21.139,53

NIVELL III

OPER 2ª, MEC. 2ª

MES

1.118,82

279,70

167,82

60,00

91,17

       

1.118,82

1.118,82

554,59

1.200,00

1.329,87

21.139,53

   

ANY

12.307,00

3.076,75

1.846,06

660,00

1.002,87

       

1.118,82

1.118,82

554,59

1.200,00

1.329,87

21.139,53

   

DIA

36,09

9,02

6,67

1,97

3,69

12,76

13,40

91,17

96,24

1.099,20

1.099,20

544,89

1.200,00

1.292,60

20.803,01

NIVELL IV

PEÓ, AJUDANT TALLER

MES

1.099,20

274,80

162,77

60,00

91,17

       

1.099,20

1.099,20

544,89

1.200,00

1.292,60

20.803,01

   

ANY

12.091,22

3.022,80

1.790,47

660,00

1.002,87

       

1.099,20

1.099,20

544,89

1.200,00

1.292,60

20.803,01

 

INICIADA EFECTIVAMENT EL NOU CONTRACTE DES DE 1/01/2027 FINS 31/12/2027

                   

COM. FES.

COM. FES.

           

CATEGORIES

PREU

S.BASE

P.NOCTUR.

P.PENÓS

P. NETEJA

P.TRANSP.

H. EXTRA

H. EXTRA

DIA LLIURE

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

BENEFICIS

BENEFICIS

VACANCES

BRUT ANUAL

GRUP ADMINISTRATIUS

       

ROBA

 

DIÜRNA

NIT

DIÜRNA

NIT

     

OCTUBRE

   

NIVELL I

AUXILIAR ADMINISTRATIU/A

MES

1.182,87

     

92,36

       

1.182,87

1.182,87

690,96

1.200,00

1.232,07

19.516,24

   

ANY

13.011,57

     

1.015,91

       

1.182,87

1.182,87

690,96

1.200,00

1.232,07

19.516,24

NIVELL II

ADMINISTRATIU/A

MES

1.256,52

     

92,36

       

1.256,52

1.256,52

699,00

1.200,00

1.256,52

20.506,19

   

ANY

13.821,72

     

1.015,91

       

1.256,52

1.256,52

699,00

1.200,00

1.256,52

20.506,19

GRUP COMANDAMENT INTERMEDI

                               
   

DIA

46,12

11,53

8,52

1,97

3,74

14,99

15,74

112,88

118,01

1.404,44

1.404,44

698,38

1.200,00

1.720,39

25.869,94

NIVELL I

ENCARREGAT/A I CAP TALLER

MES

1.404,44

351,11

210,68

60,00

92,36

       

1.404,44

1.404,44

698,38

1.200,00

1.720,39

25.869,94

   

ANY

15.448,87

3.862,22

2.317,51

660,00

1.015,91

       

1.404,44

1.404,44

698,38

1.200,00

1.720,39

25.869,94

   

DIA

45,32

11,33

8,37

1,97

3,74

14,99

15,74

112,88

118,01

1.380,07

1.380,07

686,17

1.200,00

1.669,62

25.450,16

NIVELL II

CAPATÀS, CAP EQUIP

MES

1.380,07

345,02

207,05

60,00

92,36

       

1.380,07

1.380,07

686,17

1.200,00

1.669,62

25.450,16

   

ANY

15.180,73

3.795,18

2.277,60

660,00

1.015,91

       

1.380,07

1.380,07

686,17

1.200,00

1.669,62

25.450,16

GRUP OPERARIS

                               
   

DIA

44,55

11,14

8,23

1,97

3,74

14,91

15,65

107,75

112,88

1.356,68

1.356,68

674,56

1.200,00

1.626,08

25.051,42

NIVELL I

COND/A,MECÀNIC/A

MES

1.356,68

339,17

203,50

60,00

92,36

       

1.356,68

1.356,68

674,56

1.200,00

1.626,08

25.051,42

   

ANY

14.923,45

3.730,86

2.238,50

660,00

1.015,91

       

1.356,68

1.356,68

674,56

1.200,00

1.626,08

25.051,42

   

DIA

38,16

9,54

7,05

1,97

3,74

13,44

14,11

97,49

102,62

1.162,38

1.162,38

586,51

1.200,00

1.401,02

21.890,50

NIVELL II

OPER 1ª , MEC.1ª, TORNER/A, SOLDADOR/A

MES

1.162,38

290,60

174,36

60,00

92,36

       

1.162,38

1.162,38

586,51

1.200,00

1.401,02

21.890,50

   

ANY

12.786,21

3.196,55

1.917,92

660,00

1.015,91

       

1.162,38

1.162,38

586,51

1.200,00

1.401,02

21.890,50

   

DIA

37,22

9,30

6,88

1,97

3,74

13,34

14,01

97,49

102,62

1.133,36

1.133,36

561,80

1.200,00

1.347,15

21.390,17

NIVELL III

OPER 2ª, MEC. 2ª

MES

1.133,36

283,34

170,01

60,00

92,36

       

1.133,36

1.133,36

561,80

1.200,00

1.347,15

21.390,17

   

ANY

12.466,99

3.116,75

1.870,06

660,00

1.015,91

       

1.133,36

1.133,36

561,80

1.200,00

1.347,15

21.390,17

   

DIA

36,56

9,14

6,75

1,97

3,74

12,93

13,58

92,36

97,49

1.113,49

1.113,49

551,98

1.200,00

1.309,40

21.049,27

NIVELL IV

PEÓ, AJUDANT TALLER

MES

1.113,49

278,37

166,96

60,00

92,36

       

1.113,49

1.113,49

551,98

1.200,00

1.309,40

21.049,27

   

ANY

12.248,40

3.062,10

1.836,60

660,00

1.015,91

       

1.113,49

1.113,49

551,98

1.200,00

1.309,40

21.049,27

INICIADA EFECTIVAMENT EL NOU CONTRACTE DES DE 1/01/2028 FINS 31/12/2028

                   

COM. FES.

COM. FES.

           

CATEGORIES

PREU

S.BASE

P.NOCTUR.

P.PENÓS

P. NETEJA

P.TRANSP.

H. EXTRA

H. EXTRA

DIA LLIURE

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

BENEFICIS

BENEFICIS

VACANCES

BRUT ANUAL

GRUP ADMINISTRATIUS

       

ROBA

 

DIÜRNA

NIT

DIÜRNA

NIT

     

OCTUBRE

   

NIVELL I

AUXILIAR ADMINISTRATIU/A

MES

1.198,25

     

93,56

       

1.198,25

1.198,25

699,94

1.200,00

1.248,09

19.754,44

   

ANY

13.180,72

     

1.029,20

       

1.198,25

1.198,25

699,94

1.200,00

1.248,09

19.754,44

NIVELL II

ADMINISTRATIU/A

MES

1.272,30

     

93,56

       

1.272,30

1.272,30

710,00

1.200,00

1.272,30

20.751,40

   

ANY

13.995,30

     

1.029,20

       

1.272,30

1.272,30

710,00

1.200,00

1.272,30

20.751,40

GRUP COMANDAMENT INTERMEDI

                               
   

DIA

46,72

11,68

8,63

1,97

3,78

15,19

15,95

114,35

119,54

1.422,70

1.422,70

707,46

1.200,00

1.742,76

26.181,32

NIVELL I

ENCARREGAT/A I CAP TALLER

MES

1.422,70

355,68

213,42

60,00

93,56

       

1.422,70

1.422,70

707,46

1.200,00

1.742,76

26.181,32

   

ANY

15.649,71

3.912,43

2.347,64

660,00

1.029,20

       

1.422,70

1.422,70

707,46

1.200,00

1.742,76

26.181,32

   

DIA

45,90

11,48

8,48

1,97

3,78

15,19

15,95

114,35

119,54

1.398,01

1.398,01

695,09

1.200,00

1.691,32

25.756,92

NIVELL II

CAPATÀS, CAP EQUIP

MES

1.398,01

349,50

209,75

60,00

93,56

       

1.398,01

1.398,01

695,09

1.200,00

1.691,32

25.756,92

   

ANY

15.378,08

3.844,52

2.307,21

660,00

1.029,20

       

1.398,01

1.398,01

695,09

1.200,00

1.691,32

25.756,92

GRUP OPERARIS

                               
   

DIA

45,13

11,28

8,34

1,97

3,78

15,10

15,85

109,15

114,35

1.374,31

1.374,31

683,33

1.200,00

1.647,22

25.352,90

NIVELL I

COND/A,MECÀNIC/A

MES

1.374,31

343,58

206,15

60,00

93,56

       

1.374,31

1.374,31

683,33

1.200,00

1.647,22

25.352,90

   

ANY

15.117,46

3.779,36

2.267,60

660,00

1.029,20

       

1.374,31

1.374,31

683,33

1.200,00

1.647,22

25.352,90

   

DIA

38,66

9,66

7,14

1,97

3,78

13,62

14,29

98,75

103,95

1.177,49

1.177,49

594,13

1.200,00

1.419,23

22.150,89

NIVELL II

OPER 1ª , MEC.1ª, TORNER/A, SOLDADOR/A

MES

1.177,49

294,37

176,62

60,00

93,56

       

1.177,49

1.177,49

594,13

1.200,00

1.419,23

22.150,89

   

ANY

12.952,43

3.238,11

1.942,85

660,00

1.029,20

       

1.177,49

1.177,49

594,13

1.200,00

1.419,23

22.150,89

   

DIA

37,70

9,43

6,96

1,97

3,78

13,51

14,19

98,75

103,95

1.148,10

1.148,10

569,10

1.200,00

1.364,67

21.644,06

NIVELL III

OPER 2ª, MEC. 2ª

MES

1.148,10

287,02

172,22

60,00

93,56

       

1.148,10

1.148,10

569,10

1.200,00

1.364,67

21.644,06

   

ANY

12.629,06

3.157,26

1.894,37

660,00

1.029,20

       

1.148,10

1.148,10

569,10

1.200,00

1.364,67

21.644,06

   

DIA

37,04

9,26

6,84

1,97

3,78

13,10

13,75

93,56

98,75

1.127,97

1.127,97

559,15

1.200,00

1.326,42

21.297,77

NIVELL IV

PEÓ, AJUDANT TALLER

MES

1.127,97

281,99

169,13

60,00

93,56

       

1.127,97

1.127,97

559,15

1.200,00

1.326,42

21.297,77

   

ANY

12.407,63

3.101,91

1.860,47

660,00

1.029,20

       

1.127,97

1.127,97

559,15

1.200,00

1.326,42

21.297,77