Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA, SECTORS PRODUCTIUS I MEMÒRIA DEMOCRÀTICA

Núm. 228846
Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica per la qual es convoquen subvencions destinades a fomentar la cooperació empresarial en l’àmbit del comerç mitjançant el suport a les organitzacions sindicals i empresarials amb suficient representativitat per negociar el conveni laboral del sector del comerç, amb motiu de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Organització Mundial de la Salut va elevar el dia 11 de març de 2020 la situació d'emergència de salut pública ocasionada per la COVID-19 a pandèmia internacional, ja que la seva propagació internacional suposa un risc per a la salut pública dels països i exigeix una resposta internacional coordinada. En aquest context, mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març, es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, que va finalitzar el 21 de juny de 2020.

Com a conseqüència de la tendència ascendent en el nombre de casos confirmats de la COVID-19, mitjançant el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, es va declarar un nou estat d'alarma fins a les 00.00 hores del dia 9 de novembre de 2020, per contenir la propagació d'infeccions causades pel SARS-CoV-2.

Atesa la tendència ascendent en el nombre de casos i tenint en compte l'increment en la transmissió de la pandèmia, mitjançant el Reial decret 956/2020, de 3 de novembre, es va prorrogar l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 926/2020 fins a les 00.00 hores del dia 9 de maig de 2021.

El Reial decret 926/2020 esmentat estableix en l'article 2 que l'autoritat competent a l'efecte de l'estat d'alarma és el Govern. No obstant això, de conformitat amb l'article 12 del mateix text normatiu, cada administració conserva les competències que li atorga la legislació vigent en la gestió ordinària dels seus serveis per adoptar les mesures que consideri necessàries.

Com a conseqüència de les mesures de confinament i la suspensió de determinades activitats comercials, les convocatòries de subvencions previstes en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021, adquireixen el caràcter d'indispensables per a la protecció de l'interès general, atès que resulten necessàries per facilitar l'activitat empresarial a les Illes Balears per contrarestar els efectes de la desacceleració econòmica i per intentar pal·liar els efectes econòmics i socials provocats per la crisi sanitària de la COVID-19.

Les subvencions compreses en aquesta convocatòria estan incloses dins el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021.

El Pla Estratègic de Subvencions recull entre les seves línies d'actuació el foment d'un escenari més competitiu i professional per al desenvolupament del comerç. En concret, entre altres actuacions, en l'objectiu I, línia 4.1, hi figura el foment de la cooperació empresarial i sindical en l'àmbit del comerç mitjançant el suport a les organitzacions sindicals i empresarials amb suficient representativitat per negociar el conveni laboral del sector del comerç, amb l'objectiu de promoure i defensar els interessos econòmics i socials dins del sector del comerç que els són propis.

Per aconseguir els objectius enumerats en els paràgrafs anteriors, especialment el foment de la cooperació empresarial en l'àmbit del comerç, tot això en la situació extraordinària generada per la crisi sanitària de la COVID-19, el Govern de les Illes Balears vol donar suport a les organitzacions sindicals i empresarials amb suficient representativitat per negociar el conveni laboral del sector del comerç, d'acord amb les previsions de la disposició addicional vuitena de la Llei 11/2014, de 15 d'octubre, de comerç de les Illes Balears, modificada per la Llei 17/2016, de 16 de desembre, sempre amb l'objectiu de donar impuls i suport a l'activitat econòmica i, en concret, al sector del comerç, mitjançant un seguit d'actuacions i mesures que puguin fer-hi front i reduir l'impacte que l'estat d'alarma ha pogut provocar en el nostre teixit econòmic i poder reactivar de forma ràpida el pols de l'economia balear.

En aquest sentit, davant les importants conseqüències econòmiques de la crisi del coronavirus i amb l'objectiu principal de pal·liar-ne els efectes, les organitzacions empresarials i sindicals del sector del comerç continuen dedicant, en l'actualitat, gran part de la seva estructura organitzativa, tant amb recursos de caràcter humà com materials i tècnics, a l'ajuda a empresaris i treballadors, respectivament.

 

L'article 30.42 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, d'acord amb la redacció que en fa la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut, atribueix a aquesta Comunitat Autònoma la competència exclusiva en matèria de comerç interior, sens perjudici del que disposen els articles 38, 131 i els números 11 i 13 de l'apartat 1 de l'article 149 de la Constitució. Aquesta competència inclou l'ordenació de l'activitat comercial; la regulació dels calendaris i horaris comercials amb respecte al principi d'unitat de mercat; les modalitats de venda, sens perjudici de la legislació mercantil; les condicions per exercir l'activitat comercial i l'establiment de les normes de qualitat en matèria de comerç; la promoció de la competència en l'àmbit autonòmic, sens perjudici de la legislació estatal i europea, i l'establiment i la regulació dels òrgans de defensa de la competència de la Comunitat Autònoma.

L'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d'abril de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis (BOIB núm. 52, de 17 d'abril) fixa les bases per a aquesta convocatòria d'ajuts, tot això d'acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

L'article 2.1 del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), atribueix a la Direcció General de Comerç el foment en matèria de comerç.

En aquesta convocatòria s'apliquen les mesures de simplificació establertes en el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental, i en la Llei 2/2012, de 4 d'abril, de suport als emprenedors i les emprenedores i a la microempresa, petita i mitjana empresa, pel que fa a la simplificació administrativa a emprenedors i a empreses.

D'acord amb l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i amb l'article 5 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 de abril de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de comerç i serveis, correspon aprovar la convocatòria d'aquests ajuts mitjançant una resolució.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria de subvencions destinades a fomentar la cooperació empresarial en l'àmbit del comerç mitjançant el suport a les organitzacions sindicals i empresarials amb suficient representativitat per negociar el conveni laboral del sector del comerç, amb motiu de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

2. Aprovar les bases d'aquesta convocatòria pública de subvencions, el model de sol·licitud de subvenció i declaració responsable de dades i el model de compte justificatiu que s'adjunten, respectivament, com a annexos 1, 2 i 3.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 21 d'abril de 2022

El conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica Juan Pedro Yllanes Suárez

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria de subvencions destinades a fomentar la cooperació empresarial en l'àmbit del comerç mitjançant el suport a les organitzacions sindicals i empresarials amb suficient representativitat per negociar el conveni laboral del sector del comerç, amb motiu de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19

Primer Objecte

L'objecte d'aquestes bases és aprovar la convocatòria pública de subvencions destinades a fomentar la cooperació empresarial en l'àmbit del comerç mitjançant el suport a les organitzacions sindicals i empresarials amb suficient representativitat per negociar el conveni laboral del sector del comerç, amb motiu de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

Segon Beneficiaris i requisits

1. Poden ser beneficiaris d'aquesta línia d'ajuts les organitzacions sindicals i empresarials amb suficient representativitat per negociar el conveni laboral del sector del comerç de les Illes Balears.

2. Les entitats que sol·licitin aquests ajuts han d'estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social i de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tercer Actuacions subvencionables i quantia dels ajuts

1. Actuacions subvencionables:

a. Despeses derivades d'accions i mesures de suport, informació i assessorament a treballadors i empresaris realitzades amb motiu de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

b. Despeses de funcionament ordinari: despeses de personal (excepte les indemnitzacions per acomiadament i jubilacions anticipades), lloguer de les seus de les organitzacions, despeses de subministraments i comunicacions, ja que davant les importants conseqüències econòmiques de la crisi del coronavirus i amb l'objectiu principal de pal·liar-ne els efectes, les organitzacions empresarials i sindicals del sector del comerç estan dedicant en l'actualitat gran part de la seva estructura organitzativa, tant amb recursos de caràcter humà com materials i tècnics, a l'ajuda a empresaris i treballadors, respectivament.

2. La quantia dels ajuts serà del 100 % de les despeses justificades fins al màxim fixat, d'acord amb els criteris de distribució proporcional expressats en l'apartat vuitè.

Quart Import econòmic de la convocatòria

1. L'import econòmic d'aquesta convocatòria és de 250.000 euros, dels quals 125.000 correspondran a les organitzacions empresarials del sector del comerç i 125.000 a les organitzacions sindicals del mateix sector.

2. Els ajuts s'han de concedir amb càrrec a la partida pressupostària 19301 761A01 48 000 00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de l'any 2022.

Quint Sol·licituds i forma de presentació

1. Les sol·licituds, que han d'anar adreçades al conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, s'han de presentar electrònicament, de conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, ja que els beneficiaris d'aquesta convocatòria són persones jurídiques i estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions per efectuar qualsevol tràmit d'aquest procediment administratiu.

De conformitat amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, si algun dels subjectes als quals fa referència l'article 14.2 i 14.3 presenta la sol·licitud presencialment, l'Administració pública ha de requerir l'interessat perquè l'esmeni mitjançant la presentació electrònica.

2. Els sol·licitants han de presentar la documentació següent:

a. Fotocòpia del document fefaent que acrediti la representació, per qualsevol forma vàlida en dret, de la persona que actua en nom de l'organització sol·licitant.

b. Estatuts de l'organització sol·licitant.

c. Model normalitzat de sol·licitud i declaració responsable, que figura com a annex 2 d'aquesta Resolució i que està disponible a http://dgcomerc.caib.es, així com a les dependències de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica.

D'acord amb el que disposa l'article 28.2 de la Llei 39/2015, l'interessat, amb la sol·licitud, autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant i la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, excepte en el cas que es marqui expressament que no s'autoritza l'Administració per fer aquestes consultes (annex 2, imprès de sol·licitud).

d. Memòria explicativa de les activitats que s'han de dur a terme, que ha d'incloure:

  • Despeses derivades de la realització d'accions i mesures de suport, informació i assessorament a treballadors i empresaris amb motiu de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19: una valoració econòmica de les despeses corresponents, mitjançant l'aportació dels pressuposts o les factures proforma. En el cas d'activitats realitzades amb anterioritat a la data de presentació de la sol·licitud però incloses dins el període d'elegibilitat, s'han de presentar les factures.
  • Despeses de funcionament ordinari: una previsió de les despeses corrents durant el període d'elegibilitat. En el cas de despeses ja realitzades i incloses dins el període d'elegibilitat, s'han de presentar les factures o, si es tracta de despeses de personal, les nòmines corresponents.

3. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors (40.000 euros quan es tracti d'obres, o 15.000 euros quan es tracti de contractes de subministraments o serveis, IVA exclòs), el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a l'adopció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no hi hagi al mercat suficient nombre d'entitats que el subministrin o prestin, o llevat que la despesa s'hagi realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció.

4. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de deu dies esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que estableix l'article 21 de la Llei 39/2015.

5. La Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessàries per resoldre l'expedient.

6. En el supòsit que algun dels documents esmentats ja s'hagi presentat a l'administració actuant en ocasió de la tramitació d'altres expedients, no és necessari aportar-lo de nou, sempre que es facin constar la data i l'òrgan o dependència en què es varen presentar o, si escau, en què es varen emetre, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l'acabament del procediment corresponent i que no hagin sofert modificacions.

Sisè Termini de presentació de les sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds és d'un mes a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Per tant, el termini acabarà el mateix dia que es publiqui del mes següent.

Setè Competència i resolució

1. La Direcció General de Comerç és l'òrgan competent per instruir i tramitar els procediments i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha d'elaborar la proposta de resolució. El director general de Comerç ha d'emetre la proposta esmentada, la qual ha de contenir la llista dels beneficiaris proposats per l'òrgan instructor per atorgar la subvenció, i també dels exclosos, amb indicació del motiu d'exclusió.

Les actuacions a què es refereix el paràgraf anterior s'han de notificar a les persones interessades, d'acord amb l'article 40 i els següents de la Llei 39/2015.

2. La resolució expressa del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica finalitza el procediment de concessió de la subvenció, ha de motivar i fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida, i s'ha de notificar als interessats d'acord amb l'article 40 i els següents de la Llei 39/2015.

3. La resolució de concessió ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, pressupost total de l'activitat que se subvenciona, import de la subvenció concedida, partida pressupostària a la qual s'aplica, termini per dur a terme l'activitat, justificació de les activitats objecte de l'ajut i termini per presentar els justificants.

4. El termini per resoldre la sol·licitud i notificar la resolució és de sis mesos. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat una resolució expressa, la petició s'ha d'entendre desestimada.

5. Les resolucions del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada posen fi a la via administrativa i, contra aquestes, s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la notificació.

Vuitè Règim de concessió de les subvencions

1. Règim de concessió per a les organitzacions empresarials:

Atès que, d'acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment, la concessió dels ajuts s'ha de fer aplicant una distribució proporcional en funció del nombre de representants vocals assignats a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu per al sector del comerç de les Illes Balears, de la manera següent:

a. Un ajut mínim lineal de 12.500 euros a totes les organitzacions empresarials representades en la Comissió Negociadora esmentada abans.

b. Després d'haver restat a la quantitat pressupostada per a organitzacions empresarials (125.000 euros) l'ajut mínim lineal a què fa referència el paràgraf anterior, les organitzacions empresarials veuran incrementada la subvenció en els termes següents:

1r. La quantitat resultant de la minoració indicada s'ha de dividir entre el nombre total de representants de les organitzacions empresarials assignats a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu per al sector del comerç de les Illes Balears. Amb això s'obté el valor mitjà assignat a cada representant empresarial.

2n. El valor mitjà assignat a cada representant empresarial s'ha de multiplicar pel nombre de representants empresarials de cadascuna de les organitzacions en la Comissió Negociadora esmentada.

c) La quantia total de l'ajut que es pot concedir a cadascuna de les organitzacions és el resultat de sumar les quantitats que li corresponen en concepte d'ajut mínim lineal i per acreixement, prevists en els paràgrafs a) i b) d'aquest apartat.

2. Règim de concessió per a les organitzacions sindicals:

La concessió dels ajuts s'ha de fer aplicant una distribució proporcional directa dels 125.000 euros entre les organitzacions sol·licitants en funció de la representativitat, en data 31 de desembre de 2021, en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, de les empreses incloses dins l'àmbit del conveni col·lectiu del sector del comerç de les Illes Balears.

3. D'acord amb el punt 7.3 de l'Ordre de bases reguladores, per seleccionar les entitats beneficiàries no serà necessari fer un concurs, atès que per la naturalesa del règim de concessió no és necessària la comparació ni la prelació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds entre si.

Novè Justificació de les activitats subvencionades i pagament de la subvenció

1. Les activitats o despeses objecte de les sol·licituds s'han d'executar i pagar en el període comprès entre el 2 d'octubre de 2021 i l'1 d'octubre de 2022 (ambdós inclosos).

2. El termini per justificar la realització de les activitats subvencionades i per sol·licitar el pagament de la subvenció finalitza el 5 d'octubre de 2022.

3. No s'han de tenir en consideració com a justificants de les despeses subvencionades les factures emeses ni els pagaments fets amb anterioritat al 2 d'octubre de 2021, ni posteriors a l'1 d'octubre de 2022.

4. El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, mitjançant la presentació de la documentació següent:

a. Sol·licitud de pagament.

b. Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, en què es descriguin de manera detallada les activitats que s'han dut a terme i els resultats que s'han obtingut.

c. Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats, que ha de contenir:

  • Una llista classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament, d'acord amb el model que figura en l'annex 3. En el cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb una previsió o un pressupost, s'han d'indicar les desviacions esdevingudes; tot això, acompanyat de les factures o nòmines corresponents.
  • Una llista detallada d'altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l'import i la procedència.

Per justificar el pagament de les factures o nòmines objecte de la subvenció s'ha de presentar la documentació següent:

— Una còpia del document bancari que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figurin la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de manera que s'identifiqui aquest amb la factura o nòmina, i també les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura o nòmina, respectivament.

En el cas de factures inferiors a 500 euros és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor.

5. En cas que l'expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat la subvenció, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena.

6. En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

7. Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

8. La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de la subvenció, la modificació significativa de les activitats presentades sense que aquesta Conselleria les hagi aprovades prèviament, i també la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent de la que estableix la norma determinen la revocació de la subvenció.

Desè Obligacions del beneficiari

A més del que estableixen l'article 15 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d'abril de 2008 i l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, els beneficiaris estan obligats a:

a. Acreditar davant la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per concedir els ajuts.

b. Comunicar a la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica si s'han sol·licitat altres ajuts per a les mateixes activitats davant qualsevol altra administració o organisme públic o privat i, si escau, si s'han concedit i la quantia.

c. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que faci la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, i a les actuacions de control financer que duguin a terme la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, la Sindicatura de Comptes i altres autoritats de control.

Onzè Normativa aplicable

1. La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució i l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d'abril de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis.

2. En tot el que no estableixen aquesta Resolució ni l'Ordre esmentada s'ha d'aplicar el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005.

Dotzè Interpretació i execució

El conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

Documents adjunts