Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 206275
Convocatòria subvencions per procediment de concurrència competitiva educació, cultura i joventut 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada dia 25 de març de 2022, la convocatòria de subvencions de les àrees de Cultura, Educació i Joventut per a l'any 2022, es fa públic la present convocatòria:

BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS DE LES ÀREES DE CULTURA, EDUCACIÓ I JOVENTUT PER A L'ANY 2022

PRIMERA.- COMPETÈNCIA I MOTIVACIÓ:

Les subvencions adreçades a les entitats culturals, educatives i de joventut tenen com a objectiu recolzar les iniciatives culturals, educatives i juvenils de les associacions inscrites al registre municipal d'entitats de l'Ajuntament d'Andratx, fomentar i dinamitzar els diferents nuclis del nostre municipi, potenciar la relació amb els diversos públics culturals i impulsar projectes socials que utilitzin l'art i la cultura com a eina de transformació social, així com empoderar als joves com a futur transformador del nostre municipi, promoure l'educació en el lleure i dinamitzar la gent jove del nostre municipi, i fomentar les APIMAS del nostre municipi.

Les subvencions adreçades a les entitats culturals, educatives i de joventut del nostre municipi guarden relació directa amb les competències municipals fixades a l'article 25.1 i 25.2 lletra m) de la llei 7/1985 reguladora de les bases de règim local de promoció d'activitats o instal·lacions culturals i esportives; ocupació del temps lliure; turisme.

SEGONA.- OBJECTE I FINALITAT DE LA CONVOCATÒRIA.

La present convocatòria de subvencions adreçada a les entitats culturals, educatives i juvenils del municipi d'Andratx per a l'exercici 2022 té per objecte:

  1. Fomentar les activitats culturals, educatives, juvenils, lúdiques i socials, de les associacions inscrites al registre municipal.
  2. Fomentar la participació ciutadana al municipi d'Andratx.
  3. Fomentar el teixit associatiu al municipi d'Andratx.
  4. Fomentar la igualtat de gènere a les activitats d'Andratx.
  5. Fomentar projectes socials que utilitzin l'art i la cultura com a eina de transformació social.

TERCERA.- BENEFICIARIS.

Poden sol·licitar les subvencions objecte d'aquesta convocatòria les associacions o entitats culturals, educatives o juvenils del municipi d'Andratx legalment constituïdes, sense ànim de lucre, i inscrites al Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament, i que tinguin el seu domicili social situat al municipi d'Andratx i que projectin realitzar activitats, projectes o programes objectes de la present convocatòria de subvencions.

QUARTA.- REQUISITS DELS BENEFICIARIS DE LES SUBVENCIONS.

Per poder ser beneficiari les subvencions, les entitats beneficiàries han de complir els requisits següents:

  1. No estar afectades per cap de les prohibicions de l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  2. Estar al corrent pel que fa a les obligacions tributàries i econòmiques, amb la Seguretat Social, l'Agència Tributària i amb l'ajuntament d'Andratx.

Amb el que respecte a l'Ajuntament d'Andratx, una vegada finalitzat el termini per a la presentació de les sol·licituds, el Tresorer de l'Ajuntament expedirà d'ofici certificació acreditativa de si els peticionaris estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament i no són deutors al mateix per qualsevol altre concepte no tributari. Els peticionaris que no estiguessin al corrent de les seves obligacions, tendran 5 hàbils per esmenar la deficiència detectada.

El compliment dels requisits anteriors s'acreditarà en la forma prevista en l'apartat novè.

CINQUENA.- ACTIVITATS I DESPESES OBJECTE DE SUBVENCIÓ.

D'acord amb l'objecte i la finalitat d'aquesta convocatòria, són despeses subvencionables:

  1. Despeses derivades de la realització d'activitats culturals, educatives, juvenils, o socials dins el terme d'Andratx, o fora d'Andratx en cas de representació del municipi.
  2. Despeses derivades de l'adquisició i millora de béns mobles i immobles inventariables i en locals on es desenvolupi l'activitat, necessaris per a l'execució de les activitats descrites, degudament justificades.
  3. Despeses derivades del pagament de monitors i professionals necessaris per al desenvolupament de les activitats descrites al projecte.
  4. Les despeses subvencionables s'hauran d'haver efectuat en el període comprés entre el dia 1 d'octubre de l'any anterior al de la convocatòria, i el dia 1 d'octubre de l'any en curs.

Pel que fa als projectes Culturals:

  1. Afavorir activitats complementàries a l'oferta municipal: Activitats amb un programa cultural de qualsevol àmbit artístic que donin resposta a una demanda social que complementin l'oferta cultural municipal i que, per tant, cobreixin activitats amb poca oferta o inexistent.
  2. Afavorir activitats culturals amb finalitat inclusiva i d'acció social. Activitats culturals o artístiques que fomentin l'atenció a les diversitats, el desenvolupament personal, l'accessibilitat i els projectes comunitaris.
  3. Afavorir activitats que incentivin el desenvolupament social sostenible ressaltant la diferència com a valor, riquesa, oportunitat i descobriment.
  4. Afavorir accions artístiques i culturals enfocades a la innovació social i la creativitat com a eina d'apoderament de la ciutadania i de transformació social.
  5. Afavorir programes d'activitats culturals innovadors i que comportin la relació entre col·lectius i/o entitats de la població.
  6. Potenciar activitats de recuperació i manteniment d'aspectes vinculats a la cultura popular i tradicional de la població.
  7. Potenciar activitats de recuperació i/o conservació d'aspectes del patrimoni cultural local.

Pel que fa als projectes Educatius:

  1. Les activitats promogudes per les APIMAS de caràcter educatiu o formatiu adreçades a l'alumnat del centre docent i/o obertes al públic en general.
  2. Les activitats promogudes per les APIMAS, que recullin i tractin en el seu propi plantejament la multiculturalitat, fent de la diversitat cultural un valor positiu de coneixement i enriquiment personal.
  3. Les activitats innovadores i formatives, que comportin la relació i col·laboració entre diferents APIMAS del municipi.
  4. Les activitats o iniciatives recollides dins el Projecte Educatiu de Centre, que hagin estat generades o promogudes per les APIMAS, com poden ser de suport a la biblioteca de l'escola i/o a les aules de música, entre d'altres.
  5. Activitats educatives i/o formatives pel conjunt de la població per part d'associacions sense ànim de lucre.
  6. Les millores en tant a material lúdic/formatiu i/o que millorin les infraestructures del centre.

Pel que fa als projectes de Joventut:

  1. Promoure l'educació en el lleure.
  2. Fomentar les activitats encaminades al coneixement i la integració en el medi natural.
  3. Creació de les noves entitats i/o propostes de dinamització de la gent jove del municipi.
  4. Propostes d'activitats i/o actuacions conjuntes entre diverses entitats.
  5. Afavorir les propostes que complementin els projectes i les activitats que es duen a terme des de l'Ajuntament.
  6. Afavorir les propostes que avancin en la implantació de les TIC (tecnologies, informació i comunicació) com a eines de relació i comunicació.
  7. Afavorir propostes i activitats que avancin en la formació amb l'objectiu de millorar i promocionar l'associacionisme la participació ciutadana a la vida de la població o del barri.
  8. Afavorir les propostes que avancin en la publicació, elaboració de materials per a la divulgació dels diferents projectes.
  9. Promocionar la integració de joves en activitats culturals, esportives, educatives i de temps lliure.

Consideracions a tenir present per a tots els projectes:

Si durant l'execució del Projecte o activitat finançat per la present convocatòria de subvencions, per causa de força major o per motius aliens a l'entitat o associació, es produís la impossibilitat d'executar l'activitat o projecte, s'haurà de comunicar immediatament a l'Ajuntament, a l'afectes d'aprovació per part de la Junta de Govern, si s'escau, el canvi d'activitat proposat.

Seran despeses subvencionables les disposades a l'article 31 de la llei 38/2003).

SISENA.- QUANTIA I CRÈDIT PRESSUPOSTARI.

L'import de la present convocatòria de subvencions està finançada per l'aplicació pressupostària 330.48920 del Pressupost per a l'any 2022, amb un import màxim de 75.000€.

Ateses les disponibilitats pressupostàries, l'import màxim de la subvenció a concedir a les entitats o associacions objecte de la present convocatòria no podrà ser superior als 6.500,00€ per entitat.

Les entitats podran subcontractar l'activitat objecte de la subvenció.

L'activitat subvencionada, que el beneficiari subcontracti amb tercers, no podrà excedir el 90% del total de la subvenció.

Les entitats podran concertar amb persones o entitats vinculades amb el beneficiari, sempre i quan, l'import subvencionable no excedeixi del cost concertat a l'entitat o persona vinculada.

SETENA.- RÈGIM DE CONCESSIÓ

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria s'atorgaran en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació i puntuació de les sol·licituds presentades pels interessats d'acord amb els criteris establerts a l'apartat desè.

VUITENA.- TERMINI PER A PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils comptador a partir de l'endemà d'haver publicat l'extracte d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'entén prorrogat fins el primer dia hàbil següent.

NOVENA.- LLOC I FORMES DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS.

Les sol·licituds es podran presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques TELEMÀTICAMENT : a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https:// andratx.sedelectronica.es/) pel seu tràmit específic establert. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin. (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físiques)

Les sol·licituds s'hauran de presentar d'acord amb el model establert a aquesta convocatòria, juntament amb els següents documents:

  1.  Instància, signada pel peticionari o representant legal de l'entitat, en la qual es farà constar el projecte, programa o activitat per a la qual se sol·licita la subvenció. (Annex I).
  2.  Programa detallat del projecte, activitat o servei, amb expressió de la finalitat que es persegueix, el nombre de persones a qui es dirigeix i els mitjans humans i materials, i subvenció sol·licitada. (Annex II).
  3.  Pressupost total d'ingressos i despeses, i desglossat per partides de l'activitat a realitzar i indicació de l'import de la subvenció sol·licitada. (Annex II).
  4.  CIF de l'entitat sol·licitant, i de la personal que signa la mateixa com a representant de l'entitat representada.
  5.  Acreditació del representant de l'entitat o associació (Annex III).
  6.  Declaració jurada de les subvencions o ajudes que es vagin a obtenir per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada., o bé de la no obtenció de cap ajut amb la mateixa finalitat. (Annex IV).
  7.  Acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
  8.  Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiària d'una subvenció. (Annex V).
  9.  SEPA, Certificat de l'entitat bancària en la que es farà constar el numero de compte i el seu titular. (Annex VI).

DESENA.- CRITERIS DE VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

Per a la concessió de subvencions es tindran en compte els següents criteris fins a obtenir un màxim de 100 punts.

Es valorarà de 0 a 100 punts l'adequació a les finalitats de la convocatòria del projecte presentat, l'amplitud de la població destinatària i el nombre d'activitats proposades,els projectes que fomentin la participació ciutadana i de les associacions, la col·laboració amb l'Ajuntament per promoure activitats que repercuteixin en el benefici del municipi, l'originalitat i la novetat del projecte, les activitats que fomentin de la igualtat de gènere i les activitats que fomentin la integració social.

 

ONZENA.- DETERMINACIÓ DE L'IMPORT INDIVIDUAL DE LES SUBVENCIONS

El total de la subvenció resultarà de l'aplicació del següents criteris:

  1. Es valorarà cada projecte presentat d'acord amb els criteris establerts a l'apartat desè.
  2. D'acord amb els punts obtinguts amb el projecte presentat, aquest mateix % serà el que es rebrà de la subvenció sol·licitada.
  3. La subvenció obtinguda mai pot ser superior als 6.500.-€, en cas de no existir crèdit pressupostari suficient, totes les subvencions es prorratejaran per tal de poder donar el màxim de cobertura a totes, segons el % obtingut.
  4. En cap cas, l'import de les subvencions podrà ser de tal quantia que, aïllada o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres Administracions Públiques, o d'altres ens públics o privats, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari.

DOTZENA.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.

1.- Són obligacions dels beneficiaris.

a) Complir l'objectiu, executar la totalitat del projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions.

b) Justificar davant l'Ajuntament d'Andratx el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o gaudir de la subvenció mitjançant la documentació establerta al punt 14 de la present convocatòria.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'Ajuntament d'Andratx.

d) En el cas d'adquisició de material inventariable inclòs en el projecte subvencionat, el període durant el qual el beneficiari ha de destinar-lo al fi concret pel al qual es va concedir la subvenció, no podrà ser inferior a dos anys.

e) Comunicar a l'Ajuntament d'Andratx l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades. Aquesta comunicació deurà efectuar-se tan aviat com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

f) Acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributaries i de la Seguretat Social.

g) Disposar dels llibres comptables, registres diligències i altres documents degudament auditius en els termes exigits per la legislació.

h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts.

i) Fer el reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats.

j) Les activitats o serveis subvencionats hauran d'estar realitzats abans del l'1 d'octubre de l'any de la seva concessió.

k) El beneficiari està obligat a fer constar en la documentació i propaganda impresa, radiofònica o audiovisual que l'activitat comporti, l'expressió «amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Andratx». Els cartells, díptics o anuncis s'hauran d'editar, almenys, en llengua catalana.

2.- El fet de rendir comptes al Tribunal de Comptes, dels preceptors de subvencions, s'instrumentarà mitjançant el compliment de l'obligació de justificació a l'òrgan que ha concedit o entitat col·laboradora.

TRETZENA.- ÒRGANS COMPETENTS

Els departaments competents emetran una d'avaluació tècnica, i emetrà un informe, mitjançant el qual, la regidora delegada, emetrà proposta provisional de concessió de subvencions que serà traslladada a les entitats perquè puguin formular al·legacions en el termini de deu dies hàbils.

En cas que hi hagi al·legacions, el departament competent les estudiarà i emetrà un nou informe.

L'òrgan competent per dictar resolució de concessió és la Junta de Govern Local, que resol a partir de la proposta definitiva de la regidora de Cultura.

CATORZENA.- FORMA DE JUSTIFICACIÓ DE LES SUBVENCIONS.- EL COMPTE JUSTIFICATIU DE LA DESPESA.

1.- Aportacions de finançament del projecte subvencionat.

El pressupost de l'activitat presentat pel sol·licitant, serveix de referència per a la determinació final de l'import de la subvenció, que es calcula com un percentatge del cost final de l'activitat.

 

2.- Forma i termini de justificació.

Tota la documentació relativa a la justificació d'aquesta convocatòria s'han de presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques TELEMÀTICAMENT : a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https:// andratx.sedelectronica.es/) pel seu tràmit específic establert. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin. (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físiques)

Amb anterioritat al 31 d'octubre de l'any en curs, cal presentar al SAC mitjançant instància de justificació,segons model, adjuntant a la mateixa el compte justificatiu de la despesa efectuada (Annex 7), que contendrà :

A) MEMÒRIA detallada de l'activitat realitzada i declaració que no han percebut ni s'ha sol·licitat cap altra subvenció pública o privada per l'activitat objecte de subvenció.

B) JUSTIFICANTS DE LA DESPESA.

- Factures o altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el trànsit jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa. La data de les factures pot anar d'octubre del 2021 a octubre del 2022.

- Requisits que han de reunir les factures:

a) Ser originals o fotocòpies compulsades per l'Ajuntament.

b) Tenir el concepte de la despesa relacionat amb el pressupost presentat en base al qual la Junta de Govern concedeix la subvenció.

c) Estar datades entre octubre de 2021 i octubre del 2022.

d) Contenir el codi o nombre d'identificació fiscal del preceptor.

f) Presentar justificant de pagament on quedi clarament especificat o demostrat que les factures estan pagades, mitjançant transferència o tiquet que especifiqui clarament que està degudament pagat.

En el cas que el total dels documents justificatius presentats fora inferior al Projecte presentat pel sol·licitant de forma que es deduís que la quantia de la subvenció concedida fora superior a la despesa real del projecte, l'Ajuntament podrà reduir proporcionalment l'import de la subvenció concedida conforme als justificants presentats i al percentatge concedit.

C) DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I D'ALTRES SUBVENCIONS REBUDES (Annex 8).

QUINZENA.- INFRACCIONS I SANCIONS.

L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d'aplicació dóna lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert als capítols novè i desè de l'ordenança municipal reguladora de les subvencions.

SETZENA.- RÈGIM JURÍDIC APLICABLE.

En tot el no previst a la presents Bases, serà d'aplicació:

  • La Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions. (BOE núm.276 de 18-11-2003).
  • El Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOR núm.176, de 25-07-2006).
  • Llei 39/2015, de data 1 d'octubre 2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Els anexos es podran descarregar a la plana web de l'Ajuntament d'Andratx www. andratx.cat

La qual cosa es fa públic pel seu general coneixement.

 

Andratx, document signat electrònicament (4 d'abril de 2022)

El batle Antoni Mir Salvà