Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 206275
Convocatòria subvencions per procediment de concurrència competitiva educació, cultura i joventut 2022
Aprovada per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada dia 25 de març de 2022, la convocatòria de subvencions de les àrees de Cultura, Educació i Joventut per a l'any 2022, es fa públic la present convocatòria:
BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS DE LES ÀREES DE CULTURA, EDUCACIÓ I JOVENTUT PER A L'ANY 2022
PRIMERA.- COMPETÈNCIA I MOTIVACIÓ:
Les subvencions adreçades a les entitats culturals, educatives i de joventut tenen com a objectiu recolzar les iniciatives culturals, educatives i juvenils de les associacions inscrites al registre municipal d'entitats de l'Ajuntament d'Andratx, fomentar i dinamitzar els diferents nuclis del nostre municipi, potenciar la relació amb els diversos públics culturals i impulsar projectes socials que utilitzin l'art i la cultura com a eina de transformació social, així com empoderar als joves com a futur transformador del nostre municipi, promoure l'educació en el lleure i dinamitzar la gent jove del nostre municipi, i fomentar les APIMAS del nostre municipi.
Les subvencions adreçades a les entitats culturals, educatives i de joventut del nostre municipi guarden relació directa amb les competències municipals fixades a l'article 25.1 i 25.2 lletra m) de la llei 7/1985 reguladora de les bases de règim local de promoció d'activitats o instal·lacions culturals i esportives; ocupació del temps lliure; turisme.
SEGONA.- OBJECTE I FINALITAT DE LA CONVOCATÒRIA.
La present convocatòria de subvencions adreçada a les entitats culturals, educatives i juvenils del municipi d'Andratx per a l'exercici 2022 té per objecte:
TERCERA.- BENEFICIARIS.
Poden sol·licitar les subvencions objecte d'aquesta convocatòria les associacions o entitats culturals, educatives o juvenils del municipi d'Andratx legalment constituïdes, sense ànim de lucre, i inscrites al Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament, i que tinguin el seu domicili social situat al municipi d'Andratx i que projectin realitzar activitats, projectes o programes objectes de la present convocatòria de subvencions.
QUARTA.- REQUISITS DELS BENEFICIARIS DE LES SUBVENCIONS.
Per poder ser beneficiari les subvencions, les entitats beneficiàries han de complir els requisits següents:
Amb el que respecte a l'Ajuntament d'Andratx, una vegada finalitzat el termini per a la presentació de les sol·licituds, el Tresorer de l'Ajuntament expedirà d'ofici certificació acreditativa de si els peticionaris estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament i no són deutors al mateix per qualsevol altre concepte no tributari. Els peticionaris que no estiguessin al corrent de les seves obligacions, tendran 5 hàbils per esmenar la deficiència detectada.
El compliment dels requisits anteriors s'acreditarà en la forma prevista en l'apartat novè.
CINQUENA.- ACTIVITATS I DESPESES OBJECTE DE SUBVENCIÓ.
D'acord amb l'objecte i la finalitat d'aquesta convocatòria, són despeses subvencionables:
Pel que fa als projectes Culturals:
Pel que fa als projectes Educatius:
Pel que fa als projectes de Joventut:
Consideracions a tenir present per a tots els projectes:
Si durant l'execució del Projecte o activitat finançat per la present convocatòria de subvencions, per causa de força major o per motius aliens a l'entitat o associació, es produís la impossibilitat d'executar l'activitat o projecte, s'haurà de comunicar immediatament a l'Ajuntament, a l'afectes d'aprovació per part de la Junta de Govern, si s'escau, el canvi d'activitat proposat.
Seran despeses subvencionables les disposades a l'article 31 de la llei 38/2003).
SISENA.- QUANTIA I CRÈDIT PRESSUPOSTARI.
L'import de la present convocatòria de subvencions està finançada per l'aplicació pressupostària 330.48920 del Pressupost per a l'any 2022, amb un import màxim de 75.000€.
Ateses les disponibilitats pressupostàries, l'import màxim de la subvenció a concedir a les entitats o associacions objecte de la present convocatòria no podrà ser superior als 6.500,00€ per entitat.
Les entitats podran subcontractar l'activitat objecte de la subvenció.
L'activitat subvencionada, que el beneficiari subcontracti amb tercers, no podrà excedir el 90% del total de la subvenció.
Les entitats podran concertar amb persones o entitats vinculades amb el beneficiari, sempre i quan, l'import subvencionable no excedeixi del cost concertat a l'entitat o persona vinculada.
SETENA.- RÈGIM DE CONCESSIÓ
Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria s'atorgaran en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació i puntuació de les sol·licituds presentades pels interessats d'acord amb els criteris establerts a l'apartat desè.
VUITENA.- TERMINI PER A PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS.
El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils comptador a partir de l'endemà d'haver publicat l'extracte d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'entén prorrogat fins el primer dia hàbil següent.
NOVENA.- LLOC I FORMES DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS.
Les sol·licituds es podran presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques TELEMÀTICAMENT : a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https:// andratx.sedelectronica.es/) pel seu tràmit específic establert. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin. (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físiques)
Les sol·licituds s'hauran de presentar d'acord amb el model establert a aquesta convocatòria, juntament amb els següents documents:
DESENA.- CRITERIS DE VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
Per a la concessió de subvencions es tindran en compte els següents criteris fins a obtenir un màxim de 100 punts.
Es valorarà de 0 a 100 punts l'adequació a les finalitats de la convocatòria del projecte presentat, l'amplitud de la població destinatària i el nombre d'activitats proposades,els projectes que fomentin la participació ciutadana i de les associacions, la col·laboració amb l'Ajuntament per promoure activitats que repercuteixin en el benefici del municipi, l'originalitat i la novetat del projecte, les activitats que fomentin de la igualtat de gènere i les activitats que fomentin la integració social.
ONZENA.- DETERMINACIÓ DE L'IMPORT INDIVIDUAL DE LES SUBVENCIONS
El total de la subvenció resultarà de l'aplicació del següents criteris:
DOTZENA.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.
1.- Són obligacions dels beneficiaris.
a) Complir l'objectiu, executar la totalitat del projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions.
b) Justificar davant l'Ajuntament d'Andratx el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o gaudir de la subvenció mitjançant la documentació establerta al punt 14 de la present convocatòria.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'Ajuntament d'Andratx.
d) En el cas d'adquisició de material inventariable inclòs en el projecte subvencionat, el període durant el qual el beneficiari ha de destinar-lo al fi concret pel al qual es va concedir la subvenció, no podrà ser inferior a dos anys.
e) Comunicar a l'Ajuntament d'Andratx l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades. Aquesta comunicació deurà efectuar-se tan aviat com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
f) Acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributaries i de la Seguretat Social.
g) Disposar dels llibres comptables, registres diligències i altres documents degudament auditius en els termes exigits per la legislació.
h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts.
i) Fer el reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats.
j) Les activitats o serveis subvencionats hauran d'estar realitzats abans del l'1 d'octubre de l'any de la seva concessió.
k) El beneficiari està obligat a fer constar en la documentació i propaganda impresa, radiofònica o audiovisual que l'activitat comporti, l'expressió «amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Andratx». Els cartells, díptics o anuncis s'hauran d'editar, almenys, en llengua catalana.
2.- El fet de rendir comptes al Tribunal de Comptes, dels preceptors de subvencions, s'instrumentarà mitjançant el compliment de l'obligació de justificació a l'òrgan que ha concedit o entitat col·laboradora.
TRETZENA.- ÒRGANS COMPETENTS
Els departaments competents emetran una d'avaluació tècnica, i emetrà un informe, mitjançant el qual, la regidora delegada, emetrà proposta provisional de concessió de subvencions que serà traslladada a les entitats perquè puguin formular al·legacions en el termini de deu dies hàbils.
En cas que hi hagi al·legacions, el departament competent les estudiarà i emetrà un nou informe.
L'òrgan competent per dictar resolució de concessió és la Junta de Govern Local, que resol a partir de la proposta definitiva de la regidora de Cultura.
CATORZENA.- FORMA DE JUSTIFICACIÓ DE LES SUBVENCIONS.- EL COMPTE JUSTIFICATIU DE LA DESPESA.
1.- Aportacions de finançament del projecte subvencionat.
El pressupost de l'activitat presentat pel sol·licitant, serveix de referència per a la determinació final de l'import de la subvenció, que es calcula com un percentatge del cost final de l'activitat.
2.- Forma i termini de justificació.
Tota la documentació relativa a la justificació d'aquesta convocatòria s'han de presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques TELEMÀTICAMENT : a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https:// andratx.sedelectronica.es/) pel seu tràmit específic establert. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin. (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físiques)
Amb anterioritat al 31 d'octubre de l'any en curs, cal presentar al SAC mitjançant instància de justificació,segons model, adjuntant a la mateixa el compte justificatiu de la despesa efectuada (Annex 7), que contendrà :
A) MEMÒRIA detallada de l'activitat realitzada i declaració que no han percebut ni s'ha sol·licitat cap altra subvenció pública o privada per l'activitat objecte de subvenció.
B) JUSTIFICANTS DE LA DESPESA.
- Factures o altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el trànsit jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa. La data de les factures pot anar d'octubre del 2021 a octubre del 2022.
- Requisits que han de reunir les factures:
a) Ser originals o fotocòpies compulsades per l'Ajuntament.
b) Tenir el concepte de la despesa relacionat amb el pressupost presentat en base al qual la Junta de Govern concedeix la subvenció.
c) Estar datades entre octubre de 2021 i octubre del 2022.
d) Contenir el codi o nombre d'identificació fiscal del preceptor.
f) Presentar justificant de pagament on quedi clarament especificat o demostrat que les factures estan pagades, mitjançant transferència o tiquet que especifiqui clarament que està degudament pagat.
En el cas que el total dels documents justificatius presentats fora inferior al Projecte presentat pel sol·licitant de forma que es deduís que la quantia de la subvenció concedida fora superior a la despesa real del projecte, l'Ajuntament podrà reduir proporcionalment l'import de la subvenció concedida conforme als justificants presentats i al percentatge concedit.
C) DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I D'ALTRES SUBVENCIONS REBUDES (Annex 8).
QUINZENA.- INFRACCIONS I SANCIONS.
L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d'aplicació dóna lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert als capítols novè i desè de l'ordenança municipal reguladora de les subvencions.
SETZENA.- RÈGIM JURÍDIC APLICABLE.
En tot el no previst a la presents Bases, serà d'aplicació:
Els anexos es podran descarregar a la plana web de l'Ajuntament d'Andratx www. andratx.cat
La qual cosa es fa públic pel seu general coneixement.
Andratx, document signat electrònicament (4 d'abril de 2022)
El batle Antoni Mir Salvà