Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 204500
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis col·lectius, Acords col·lectius de Treball i Plans d’igualtat de les Illes Balears del Conveni col·lectiu de l’empresa UTE SU Muro per al personal de la contracta de sanejament urbà del municipi de Muro i la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (codi de conveni 07100811012022)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 14 de setembre de 2021, la Comissió Negociadora acordà i subscriví el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa UTE SU Muro per al personal de la contracta de sanejament urbà del municipi de Muro per al període 2022-2024.

2. El 30 de setembre de 2021, Luís Suárez Zarcos, en representació de la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu, sol·licità el registre, el dipòsit i la publicació del Conveni esmentat.

Fonaments de dret

1. L'article 90.3 del text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.

2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.

3. L'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Inscriure i dipositar el Conveni col·lectiu de l'empresa UTE SU Muro per al personal de la contracta de sanejament urbà del municipi de Muro, en el Registre de Convenis col·lectius, Acords col·lectius de Treball i Plans d'igualtat de les Illes Balears.

2. Notificar aquesta Resolució a la persona interessada.

3. Ordenar la traducció del text a la llengua catalana i fer constar que la versió castellana del text és l'original signada per la Comissió Negociadora i que la versió catalana n'és una traducció.

4. Publicar el Conveni en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 19 de enero de 2022

La directora general de Treball i Salut Laboral Virginia Abraham Orte Per delegació del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball (BOIB 97/2019)

 

CONVENI COL·LECTIU DE TREBALL DE L'EMPRESA UTE SU MURO I ELS SEUS TREBALLADORS ADSCRITS A LA CONTRACTA DE SANEJAMENT URBÀ DEL MUNICIPI DE MURO

                                

CAPÍTOL I. NORMES GENERALS

ARTICLE 1. PARTS INTERVINENTS

Per la part empresarial, UTE SU MURO.

Per la part dels treballadors adscrits a la contracta de recollida de residus urbans, neteja viària i gestió de parcs verds del municipi de Muro, la seva representació legal.

ARTICLE 2. ÀMBIT PERSONAL, FUNCIONAL I TERRITORIAL DE L'ACORD COL·LECTIU

Aquest conveni col·lectiu afecta els treballadors de l'empresa que presten els seus serveis en la contracta de recollida de residus urbans, neteja viària i gestió de parcs verds del municipi de Muro.

ARTICLE 3. ÀMBIT TEMPORAL

La durada d'aquest conveni col·lectiu és de 3 anys, entre l'1 de gener del 2022 i el 31 de desembre del 2024.

Aquest conveni col·lectiu ha d'entrar en vigor quan comenci el seu període de vigència independentment del dia en què se signi.

ARTICLE 4. VINCULACIÓ A LA TOTALITAT

Les condicions que es pacten en aquest conveni col·lectiu formen un tot orgànic i indivisible, i a l'efecte de la seva aplicació s'han de considerar globalment i en còmput anual, per la qual cosa no es poden modificar, reconsiderar, renegociar ni considerar parcialment separant-les del seu context íntegre.

ARTICLE 5. NORMATIVA SUPLETÒRIA

Com a normativa supletòria d'aquest conveni col·lectiu, s'ha d'aplicar el Conveni general del sector de sanejament públic, neteja viària, recollida, tractament i eliminació de residus, i neteja i conservació del clavegueram.

ARTICLE 6. COMPENSACIÓ I ABSORCIÓ

Les condicions que es pacten en aquest conveni compensen i absorbeixen totes les que hi hagi en el moment en què entri en vigor, sigui quin en sigui l'origen o la naturalesa. Els augments de retribucions que es puguin produir en el futur per disposicions legals d'aplicació general, convenis col·lectius o contractes individuals només podran afectar les condicions que es pacten en aquest conveni si les noves retribucions, considerades en còmput anual, superen les que es pacten aquí; en cas contrari, aquestes últimes les compensaran o absorbiran, i s'haurà de mantenir aquest conveni col·lectiu en els seus propis termes i les seves pròpies condicions.

D'alta banda, s'hauran de respectar els drets adquirits que singularment es prevegin.

ARTICLE 7. DENÚNCIA I PRÒRROGA

El preavís per tal de denunciar aquest conveni col·lectiu s'ha de fer amb una antelació de tres mesos respecte a la data en què aquest acabi o respecte a la data en què acabin les seves pròrrogues. Si no es denuncia, queda automàticament prorrogat any rere any.

En cas de denúncia o pròrroga, aquest conveni col·lectiu s'ha de continuar aplicant fins que se'n subscrigui un de nou.

Si es denuncia, les parts han d'establir un calendari de negociació amb un mínim i màxim de temps.

ARTICLE 8. SUBROGACIÓ DEL PERSONAL

Al final de la concessió de qualsevol de la contracta, s'ha de tenir en compte el Conveni general del sector de sanejament públic, neteja viària, recollida, tractament i eliminació de residus, i neteja i conservació del clavegueram.

Quan un treballador estigui oferint servei en diverses contractes, s'ha de considerar, a l'efecte de la subrogació, que es troba adscrit a la contracta en la qual hagi prestat més servei acumulat, durant els últims quatre mesos previs a la subrogació.

Així mateix, és procedent la subrogació parcial quan un servei quedi modificat per qualsevol causa de tal manera que diverses entitats es facin càrrec de l'execució total o parcial de serveis que prèviament s'executaven conjuntament. El mateix passa quan una entitat es fa càrrec totalment o parcialment de serveis que es prestaven de manera separada.

La Comissió Paritària especialment ha d'intervenir en aquest procés subrogatori parcial i ha d'emetre un informe sobre els diversos punts. A l'informe que emeti ha d'especificar la procedència de la parcialitat i ha de concretar la distribució de la feina que ha de fer la persona subrogada parcialment en dies, setmanes o mesos. En cap supòsit no procedeix fer-la en un mateix dia.

ARTICLE 9. COMISSIÓ PARITÀRIA

D'acord amb el que s'estableix a l'article 85.3.e) de l'Estatut dels treballadors, queda constituïda una comissió paritària i haurà d'estar integrada per dos membres, un per part de la representació dels treballadors i un per part de la representació de l'empresa, que preferentment hauran estat membres de la Comissió Negociadora d'aquest conveni.

El domicili d'aquesta comissió i la seu de les seves reunions queden fixats al domicili de l'empresa, Camí Fondo, núm. 27, Palma, 07007, Illes Balears.

La Comissió s'ha de reunir el mes següent al del registre d'aquest conveni davant l'Autoritat Laboral. En aquesta reunió s'han de designar els membres que la compondran i s'han d'establir les condicions per a la seva convocatòria i el seu reglament de funcionament.

Les seves funcions són vigilar i controlar aquest conveni, tractar les qüestions que se'n puguin derivar i fer aplicar la seva normativa legal, així com cercar acords en els conflictes o les desavinences que puguin sorgir entre l'empresa i els treballadors. La Comissió Paritària s'ha de reunir a fi de tractar dels temes que s'indiquen a continuació:

• La intervenció en totes les matèries en què els articles d'aquest conveni hagin previst la seva participació.

• La interpretació del que s'ha pactat en aquest conveni.

• L'adaptació d'aquest conveni col·lectiu a la legislació sobrevinguda que l'afecti.

Les parts signants d'aquest conveni col·lectiu acorden que les resolucions de la Comissió Paritària poden ser vinculants o executives, si així ho acorda la Comissió, i que poden tenir l'abast i els efectes jurídics previstos legalment i convencionalment.

Les discrepàncies que no es resolguin al si de la Comissió Paritària s'han de resoldre d'acord amb els procediments que es regulen al II Acord interprofessional per a la renovació i la potenciació del Tribunal d'Arbitratge i Mediació de les Illes Balears, publicat al BOIB núm. 18, de 3 de febrer de 2005.

ARTICLE 10. COMISSIÓ NEGOCIADORA

Les parts signants d'aquest conveni acorden, en aplicació de l'article 85.3.c) de l'Estatut dels treballadors, que, per resoldre les discrepàncies que puguin sorgir per a supòsits d'inaplicació de les condicions de treball, a què es refereix l'article 82.3 de l'Estatut dels treballadors, se sotmetran als procediments que es regulen al II Acord interprofessional per a la renovació i potenciació del Tribunal d'Arbitratge i Mediació de les Illes Balears, publicat al BOIB núm. 18, de 3 de febrer de 2005, o a l'acord que el substitueixi, amb les particularitats que s'estableixen en aquest conveni.

 

CAPÍTOL II. CONTRACTES DE TREBALL

ARTICLE 11. JORNADA DE TREBALL

1. La durada màxima de la jornada ordinària de treball és de 1.813,33 hores anuals de treball efectiu.

El temps de treball s'ha de computar de manera que tant al començament com al final de la jornada diària el treballador sigui al seu lloc de treball.

Els serveis que es presten tenen caràcter de públics i si, per necessitats tècniques, productives, organitzatives o obligacionals derivades dels plecs de condicions dels serveis per a l'entitat contractista, l'empresa ha de prestar serveis en diumenge i en dies festius o durant els set dies de la setmana, el personal els ha de prestar aquests dies a requeriment de l'empresa, i s'ha de seguir l'organització o els torns de treball que hagi establert l'empresa.

La distribució horària s'ha fer tal com s'ha fet fins ara, de manera que s'ha de preveure la diferència entre les diferents temporades i l'adaptació a les necessitats del servei.

Quan s'hagi de prestar servei en diumenge i en dies festius, el treballador haurà de percebre les compensacions econòmiques que corresponguin segons la taula.

2. La jornada setmanal màxima és de 40 hores de treball efectiu, que també inclouen 20 minuts diaris de descans, a les jornades que ho siguin en règim intensiu.

ARTICLE 12. VACANCES

1. Tots els treballadors afectats per aquest conveni col·lectiu han de gaudir d'unes vacances anuals de 30 dies naturals.     

Les vacances es meriten en relació amb l'any natural i s'han de gaudir i retribuir en proporció al temps de permanència del treballador a l'empresa durant aquest període, d'acord amb les quantitats que s'estableixen a les taules salarials annexes. S'entén per any natural el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre.

A causa de les exigències del servei a la temporada estival, queda exclòs com a període de descans el comprès entre l'abril i l'octubre, tots dos inclusivament.    

2. El període de descans es pot prolongar fins al primer trimestre de l'any següent al de la seva meritació.

3. Amb el consens de la representació dels treballadors, s'ha d'establir un calendari anual de descans amb dos mesos d'antelació a la seva execució efectiva. El calendari ha de preveure l'ordre de descans i de rotació entre els treballadors.

ARTICLE 13. LLICÈNCIES I PERMISOS

El treballador, sempre que avisi amb la màxima antelació possible i que ho justifiqui adequadament, pot faltar a la feina o absentar-se'n, amb dret a una remuneració, per algun dels motius que s'assenyalen a continuació:

1. Amb dret a una remuneració:

a) Per matrimoni del treballador: 18 dies naturals.

b) Per malaltia greu o mort de parents fins a segon grau de consanguinitat o afinitat: 2 dies, que s'han d'ampliar a 4 si hi ha desplaçament a una altra illa de la Comunitat, i a 5 dies, per a la resta del país.

c) Per matrimoni de pares, fills o germans del treballador o del seu cònjuge: 1 dia si és a la mateixa localitat i 2 més quan el treballador s'hagi de desplaçar per aquest motiu.

d) Per trasllat del domicili habitual: 2 dies.

e) Pel temps indispensable per complir un deure inexcusable de caràcter públic i personal.

f) Pel temps que necessiti el treballador per acudir a qualsevol examen en un centre de formació acadèmic i professional. En aquest cas, s'han de retribuir només els 10 primers dies de l'any.

g) Per desenvolupar funcions sindicals o de representació del personal en els termes que s'estableixen legalment.

h) Per necessitats i interessos personals i familiars que no es prevegin als punts anteriors (assumptes propis): 3 dies, que s'hauran de sol·licitar amb 10 dies naturals d'antelació amb caràcter ordinari. Si són situacions urgents, s'ha d'avisar amb 5 dies naturals d'antelació.

En relació amb els apartats b) i c), s'ha de tenir en compte el que estableix la Llei 18/01, de 19 de desembre, de les Illes Balears, pel que fa a la regulació de les parelles de fet.

2. Sense dret a cap remuneració:

Quan el treballador s'absenti per una causa justificada que els punts de l'apartat 1 no prevegin, o s'excedeixi, encara que sigui justificadament, dels límits que es regulen en aquests punts. En tot cas, s'ha d'acreditar la justificació de l'absència.

Pel que fa als aspectes que no preveu aquest article, s'han d'aplicar l'Estatut dels treballadors i les normes complementàries.

ARTICLE 14. ROBA DE FEINA I PROTECCIONS PERSONALS

1. Anualment, l'empresa ha de dotar el personal de roba de feina i tots els treballadors l'han d'utilitzar obligatòriament mentre prestin el servei.

Temporada d'hivern:                                    Temporada d'estiu:

De l'1 de novembre al 15 d'abril            Del 16 d'abril al 31 d'octubre

Els uniformes d'estiu es lliuren durant el mes de maig, i els uniformes d'hivern, durant el mes de novembre.

2. Durant la vigència d'aquest conveni, les peces de feina són les següents:

Temporada d'hivern:

- 1 parell de sabates o 1 parell de botes

- 2 pantalons

- 2 polos de màniga llarga

- 2 jaquetes polars

- 1 impermeable (cada dos anys)

Temporada d'estiu:

- 1 parell de sabates

- 2 pantalons

- 2 polos de màniga curta

3. Així mateix, s'ha de dotar els treballadors de les proteccions personals que es reflecteixen a l'annex 2, d'acord amb el lloc de treball que exerceixin.

ARTICLE 15. SEGURETAT I SALUT LABORAL

1. A la feina, en tot moment i sense exclusions, els treballadors estan obligats a aplicar les mesures legals i reglamentàries de seguretat i salut laboral que hagi impartit i previst l'empresa, i han de fer servir els uniformes i les peces de seguretat.

2. Els treballadors han de participar en l'aplicació de la normativa de prevenció de riscos i salut laboral, d'acord amb la regulació de la Llei de prevenció de riscos.

3. Els treballadors s'han de sotmetre a les revisions mèdiques que siguin procedents d'acord amb el que estipulin la Llei de prevenció de riscos i les normes complementàries.

 

ARTICLE 16. EXCEDÈNCIES

S'ha d'aplicar el que disposa el Conveni general del sector de sanejament públic, neteja viària, recollida, tractament i eliminació de residus, i neteja i conservació del clavegueram, i s'han de sol·licitar amb un mes d'antelació.

 

CAPÍTOL III. CONDICIONS ECONÒMIQUES

ARTICLE 17. CONCEPTES RETRIBUTIUS

1. La retribució de cada treballador està composta pel salari base i els complements salarials que s'indiquen a les taules salarials annexes, en funció del grup i del nivell professional als quals pertanyi i del lloc que ocupi.

2. Tenint en compte les manifestacions del banc social i per tal de garantir la igualtat de salari entre treballadors i, per tant, per evitar discriminacions salarials, tant directes com indirectes, la retribució que meriti qualsevol treballador no s'ha de minvar o reduir en cap percentatge com a conseqüència de la seva tipologia contractual, la seva situació socioprofessional o la seva pertinença o no a alguna entitat d'integració social, especialment centres especials d'ocupació.

ARTICLE 18. SALARI BASE

El salari base diari és el que s'especifica per a cada grup i nivell professional en l'import de les taules salarials annexes.

ARTICLE 19. ANTIGUITAT

S'estableix un complement personal d'antiguitat consistent en biennis de l'1% sobre el salari base que correspongui a cada treballador.

La seva meritació és igual a la que s'apliqui per al salari base.

ARTICLE 20. PLUS DE TRANSPORT

Per als grups i nivells professionals que figuren a les taules salarials annexes, s'estableix aquest complement per l'import diari que s'indica en aquestes taules.

Aquest complement s'ha d'abonar per dia efectivament treballat.

No s'ha d'abonar quan es treballi en diumenge o en dies festius.

ARTICLE 21. PLUS DE PENOSITAT

Per als grups i nivells professionals que figuren a les taules salarials annexes, s'estableix aquest plus de penositat per l'import diari que s'indica en aquestes taules.

Aquest plus s'ha d'abonar per dia efectivament treballat. Té caràcter funcional, de manera que no és consolidable.

La percepció d'aquest plus no pressuposa la qualificació de penoses de les tasques que són objecte d'aquest conveni col·lectiu.

No s'ha d'abonar quan es treballi en diumenge o en dies festius.

A més, en aquests casos, s'ha d'aplicar el que s'estableixi a l'article 34 del conveni general del sector que és vigent.

ARTICLE 22. PLUS DE NOCTURNITAT

1. Tots els treballadors que facin la jornada de treball de les 22.00 hores a les 6.00 hores han de percebre un plus de nocturnitat, de caràcter funcional i no consolidable, per dia efectivament treballat i per l'import diari que figura a les taules salarials annexes per a cada un dels grups i nivells professionals.

2. S'ha de percebre en la part proporcional que correspongui per les hores treballades dins les que s'assenyalen com a nocturnes.

3. Aquest plus s'ha d'abonar per cada un dels 272 dies feiners efectivament treballats i no s'ha d'abonar quan es percebi el complement per treballar en dies festius o dies lliures.

4. No s'ha d'abonar en els contractes que per la seva naturalesa siguin de caràcter nocturn.

ARTICLE 23. TREBALL EN DIES FESTIUS

1. Si per necessitats del servei o per exigències de les entitats contractistes, s'ha de prestar el servei en dies festius en què, pel torn, no correspon treballar, a partir de l'inici de la nova contracta, els treballadors hauran de percebre les quantitats que s'indiquen a la taula corresponent per treballar en dies festius o dies lliures.    

2. La percepció d'aquestes quantitats per treballar aquests dies no dona lloc a la meritació ni a la percepció d'hores extraordinàries.

3. Aquest concepte no s'ha d'abonar als treballadors que específicament siguin contractats per treballar en diumenge i en dies festius, els quals perceben el salari per dia treballat en funció de les hores treballades aquests dies.

ARTICLE 24. GRATIFICACIONS EXTRAORDINÀRIES

D'acord amb el contingut de les taules salarials annexes, s'estableixen dues gratificacions extraordinàries, la de l'estiu i la de Nadal, que s'han d'abonar al juny, la primera, i al desembre, la segona.

Cada una s'ha d'abonar a raó de 30 dies del salari base més l'antiguitat i s'han de meritar en proporció al temps realment treballat.

ARTICLE 25. PAGA DE BENEFICIS

De conformitat amb el contingut de les taules salarials annexes, el personal que estigui afectat per aquest conveni ha de percebre una gratificació anual denominada paga de beneficis, que consisteix en l'import que s'indica a les taules salarials adjuntes. Aquesta paga s'ha d'abonar al març i s'ha de meritar anualment en proporció al temps realment treballat.

 

​​​​​​​ARTICLE 26. VALOR AD PERSONAM

Es reflecteix el valor ad personam no revaloritzable i no absorbible, d'acord amb els pactes individuals que es puguin subscriure en cada cas, per als treballadors que actualment perceben el denominat plus complementari o plus pel càrrec.

ARTICLE 27. SANT MARTÍ DE PORRES

S'ha de tenir en compte la festa patronal, Sant Martí de Porres, 3 de novembre. Per al supòsit que aquest dia coincideixi en un de no laboral per a qualsevol col·lectiu dels que empara aquest conveni, s'han de determinar, mitjançant un acord del centre, altres alternatives que garanteixin una 15a festa no recuperable.

ARTICLE 28. REVISIÓ SALARIAL

La revisió salarial pactada en els seus diferents trams obeeix en el seu conjunt al propòsit que el salari base dels treballadors que s'inclouen en aquest conveni col·lectiu s'adeqüi, al final de la seva vigència, a la realitat socieconòmica de l'illa de Mallorca, tenint en compte que el col·lectiu subjecte a aquest conveni fa anys que no gaudeix d'increments salarials.

Anys 2022-2025: les taules que s'adjunten a aquest document corresponen successivament al seu precedent amb els increments pactats.

 

CAPÍTOL IV. MILLORES SOCIALS

ARTICLE 29. ACCIDENT DE TREBALL O MALALTIA PROFESSIONAL

1. Els treballadors que pateixin un accident laboral o una malaltia professional que mèdicament es qualifiquin com a molt greus hauran de percebre, juntament amb la prestació pública que els pugui correspondre per aquesta contingència, un complement econòmic fins a arribar al 100% de la seva base reguladora durant un màxim de 100 dies posteriors al fet causant.

2. Igualment per als supòsits anteriors, d'accident laboral o malaltia professional, quan la qualificació mèdica sigui de greu, el complement econòmic que s'ofereix és del 90% de la base reguladora, durant el període que transcorri entre el 30è i el 80è dia immediatament posteriors al fet causant de la incapacitat temporal, sempre que persisteixi durant el període citat.

ARTICLE 30. ASSEGURANÇA COL·LECTIVA D'ACCIDENTS

En cas de mort, invalidesa absoluta, invalidesa total i invalidesa parcial causades per un accident laboral, s'ha d'indemnitzar els treballadors o els seus familiars amb 25.276,66 euros, 20.221,32 euros, 15.161,99 euros i 15.161,99 euros, respectivament.

Quan les situacions que s'han descrit les produeixi un accident no laboral, les quantitats anteriors són de 20.221,32 euros, 15.165,99 euros, 10.110,66 euros i 10.110,66 euros, respectivament.

A les quantitats que es preveuen en aquest article, durant la vigència d'aquest conveni col·lectiu, s'hi han de sumar els increments successius corresponents.

L'empresa ha de contractar una pòlissa d'assegurança que cobreixi els riscos que s'han citat.

​​​​​​​​​​​​​​CAPÍTOL V. GRUPS PROFESSIONALS

ARTICLE 31. GRUPS PROFESSIONALS I NIVELLS

Els treballadors s'han d'enquadrar en grups professionals i nivells funcionals l'endemà de la publicació d'aquest conveni col·lectiu al BOIB, d'acord amb la informació que inclouen els articles següents d'aquest conveni. Correlativament, aquesta distribució ha de tenir el seu reflex retributiu a la taula annexa.

ARTICLE 32. GRUP PROFESSIONAL ADMINISTRATIU

Integra aquest nivell el personal que, amb coneixements suficients de l'executòria administrativa en les seves diferents àrees, l'executi regularment encara que necessiti orientació o supervisió de la direcció superior.

En aquest moment no hi ha treballadors enquadrables, però hipotèticament s'hi podrien adscriure els treballadors funcionalment assimilables a un auxiliar administratiu.

ARTICLE 33. GRUP PROFESSIONAL 1: COMANDAMENTS INTERMEDIS

Estan integrats en aquest grup professional els treballadors que desenvolupin fonamentalment una o algunes de les tasques següents: vigilància, control, supervisió, coordinació, correcció i comandament, distribució de tasques i serveis, organització i direcció, i qualsevol altra que sigui necessària i útil per al bon funcionament i desenvolupament dels treballs, inclosa l'execució eventual de tasques de servei quan així s'estableixi, independentment dels seus aspectes quantitatius o qualitatius tant pel que fa als treballadors com als equips.

Així mateix, poden dependre jeràrquicament d'un altre comandament intermedi, o superior a aquest, així com tenir jerarquia sobre treballadors del mateix grup professional o d'un de diferent.

Són responsables davant els seus superiors de l'execució correcta dels treballs i les funcions assignats, i han de vetllar per la bona imatge de l'empresa i els seus treballadors.

Estan adscrits a algun dels nivells següents:

Nivell I: s'enquadra en aquest nivell el personal amb un nivell de responsabilitat important en els serveis, sense arribar a ser-ne el responsable màxim. Té els coneixements plens dels serveis i autonomia en la seva organització. Aquest personal, en els termes que hagi establert la direcció de l'empresa, pot decidir i executar.

Es tracta d'un lloc de confiança.

En aquest nivell s'enquadren els treballadors amb la categoria d'encarregat i cap de taller.

Nivell II: s'enquadra en aquest nivell el personal amb responsabilitat en un servei, un sector, una zona o una demarcació concreta que se li hagi assignat d'acord amb els termes que hagi establert la direcció superior. Es tracta, també, d'un lloc de confiança.

En aquest nivell s'enquadren els treballadors amb la categoria actual de capatàs.

ARTICLE 34. GRUP PROFESSIONAL 2: OPERARIS

Integren aquest grup professional els treballadors que fonamentalment desenvolupin una o algunes de les funcions següents de manera directa o indirecta:

- Conducció, maneig i utilització de vehicles de qualsevol tipus o tonatge, juntament amb els seus mecanismes i accessoris annexos.

- Maneig, utilització i ús d'eines, màquines, estris o materials, independentment de la funció que puguin tenir en relació amb:

escombrada, aigualeig, reg, decapatge, neteja, recollida, transport, càrrega, descàrrega, poda, tallada, plantada, afilament, excavació, manteniment, reparació, construcció i pintada, així com amb qualsevol altra que pugui sorgir directament o indirectament i que estigui relacionada amb les tasques mediambientals de l'àmbit d'aplicació d'aquest conveni col·lectiu, amb independència del medi físic o de la manera en què es desenvolupi.

- Han de tenir les capacitacions i acreditacions teòriques i pràctiques que els habilitin per als manejos i execucions de les tasques corresponents.

Els treballadors adscrits a aquest grup s'organitzen en nivells, segons la complexitat i la qualificació necessària per desenvolupar les seves funcions, i per la tipologia de treball:

Nivell I: el personal que s'enquadra en aquest nivell ha d'efectuar les tasques de conducció i maneig, amb totes les seves variants, de qualsevol dels vehicles o les màquines que es poden destinar als serveis mediambientals directes o indirectes (neteja viària, recollida, clavegueram, regs, etc.).

Ha de tenir els coneixements necessaris per executar tota classe de manteniments i la conservació dels vehicles, també els que requereixin elements de taller, a més de la neteja de la cabina.

Ha de tenir el carnet de conduir C o un de superior i acreditar capacitats i qualitats degudament assimilades tant en l'ordre teòric com en el pràctic que assegurin la plena eficàcia en les seves intervencions.

Té a càrrec seu la conducció i conservació de la màquina, i s'ha de responsabilitzar de mantenir-la. A més a més, s'ha de coordinar amb el personal amb el qual formi equip.

Les seves funcions normalment consisteixen en el manteniment i la conducció de vehicles de gran tonatge de neteja pública, recollida domiciliària, recollida selectiva, reg, etc.

En aquest nivell s'enquadren els treballadors amb la categoria actual de mecànic, conductor RD i conductor LP.

Nivell II: s'enquadren en aquest nivell els treballadors que tinguin els coneixements i la pràctica per executar tota classe de manteniments i la conservació, al taller i fora, de vehicles, màquines i eines vinculats als serveis que es presten a l'àmbit funcional de l'Acord o el Conveni col·lectiu.

Les seves funcions consisteixen bàsicament en la reparació i el manteniment.

Han d'acreditar capacitats i qualitats degudament assimilades tant en l'ordre teòric com en el pràctic que assegurin la plena eficàcia en les seves intervencions.

En aquest nivell s'enquadren els treballadors amb la categoria actual de torner i soldador.

Nivell III: el personal que integri aquest nivell ha d'efectuar les tasques de conducció i maneig, amb totes les seves variants, dels vehicles o les màquines de serveis mediambientals, amb un tonatge mitjà. Actualment tenen aquest tonatge les escombradores i aigualejadora amb una velocitat màxima de 50 km/h, furgonetes de mida gran i camions de tonatge petit (3.500 kg de pes màxim autoritzat) o qualsevol altre de característiques similars.

Ha de tenir els coneixements necessaris per executar tota classe de manteniments i la conservació dels vehicles que no requereixin elements de taller, inclosa la neteja de la cabina.

Ha de tenir el carnet de conduir B o un de superior.

Té a càrrec seu la conducció i conservació de la màquina, i s'ha de responsabilitzar de mantenir-la. A més a més, s'ha de coordinar amb el personal amb el qual formi equip.

En aquest nivell s'enquadren els treballadors amb la categoria actual d'operari de primera RD i operari de primera LP.

Nivell IV: el personal que integri aquest nivell ha d'efectuar les tasques de conducció i maneig, amb totes les seves variants, dels vehicles o les màquines de serveis mediambientals que tinguin un tonatge petit. Actualment tenen aquest tonatge els motocarros, les miniescombradores, les furgonetes com les Kangoo, els turismes o similars.

Ha de tenir el carnet de conduir B o un de superior.

Les seves funcions consisteixen normalment en el maneig de vehicles o màquines no inclosos als nivells anteriors.

En aquest nivell s'enquadren els treballadors amb la categoria actual d'operari de segona RD i operari de segona LP.

Nivell V: s'enquadra en aquest nivell el personal que, adscrit a serveis mediambientals, no executi tasques de conducció de cap vehicle i que estigui integrat en un equip amb altres treballadors o no.

S'adscriuen en aquest nivell els treballadors que ostenten en l'actualitat les categories de peó RD i peó LP.

ARTICLE 35. GÈNERE NEUTRE

Totes les condicions i expressions que conté aquest conveni col·lectiu es dirigeixen indistintament i afecten els dos gèneres, i estan redactades en gènere neutre. No obstant això, en totes les expressions, vocables i termes, amb independència del gènere amb què s'expressin, s'ha d'entendre que estan inclosos els dos gèneres, homes i dones, treballadors i treballadores.

DISPOSICIÓ DEROGATIVA

Amb la signatura d'aquest conveni col·lectiu queda inaplicable qualsevol altra norma col·lectiva que s'hagi subscrit anteriorment.

 

ANNEX I

 

UTE MURO

 

 

INCI EFECTIU NOVA CONTRATA FINS 31/12/2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

COM. FES.

COM. FES.

 

 

 

 

 

CATEGORIES

PREU

S.BASE

P.NOCTUR.

P.PENOSO

P.TRANSP.

H. EXTRA

H. EXTRA

DIA LLIURE

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

BENEFICIS

VACAC.

BRUT ANUAL

GRUPS ADMINISTRATIUS

 

 

 

 

 

DIURNA

NOCTURNA

DIURNO

NOCTURNA

 

 

 

 

 

NIVELL I

AUXILIAR ADMINISTRATIU

DIA

36,44

 

 

3,64

 

 

 

 

1.109,74

1.109,74

648,18

1.109,40

17.174,54

GRUPS MANDOS INTERMEDIS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

ENCARG I JEFE TALLER

DIA

42,80

10,70

7,91

3,64

14,35

15,06

110,00

115,00

1.304,48

1.304,48

648,10

1.521,71

22.258,37

NIVELL II

CAPATAZ

DIA

42,05

10,51

7,77

3,64

14,35

15,06

110,00

115,00

1.281,67

1.281,67

636,77

1.479,24

21.869,62

GRUP OPERARIS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

COND LP, COND RD, MECANICO

DIA

41,34

10,34

7,60

3,64

14,25

14,96

105,00

110,00

1.260,00

1.260,00

626,00

1.447,90

21.500,00

NIVELL II

TORNERO/SOLDADOR

DIA

35,82

8,96

6,62

3,64

12,73

13,36

95,00

100,00

1.085,61

1.085,61

540,72

1.286,65

18.789,01

NIVELL III

OPER 1ª LP, OP 1ª RD

DIA

35,82

8,96

6,62

3,64

12,73

13,36

95,00

100,00

1.085,61

1.085,61

540,72

1.286,65

18.789,01

NIVELL IV

OPER 2ª LP, OP 2ª RD

DIA

34,92

8,73

6,45

3,64

12,61

13,24

95,00

100,00

1.058,51

1.058,51

527,22

1.232,76

18.319,68

NIVELL V

PEO

DIA

34,31

8,58

6,34

3,64

12,20

12,81

90,00

95,00

1.040,00

1.040,00

518,00

1.192,75

18.000,00

 

UTE MURO

 

 

INCIADA EFECTIVAMENT LA NOVA CONTRATA DES DE 1/1/2023 HASTA 31/12/2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

COM. FES.

COM. FES.

 

 

 

 

 

CATEGORIES

PREU

S.BASE

P.NOCTUR.

P.PENOSO

P.TRANSP.

H. EXTRA

H. EXTRA

DIA LLIURE

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

BENEFICIS

VACAC.

BRUT ANUAL

GRUP ADMINISTRATIUS

 

 

 

 

 

DIURNA

NOCTURNA

DIURNO

NOCTURNO

 

 

 

 

 

NIVELL I

AUXILIAR ADMINISTRATIU

DIA

36,84

 

 

3,64

 

 

 

 

1.121,95

1.121,95

655,31

1.134,68

17.365,37

GRUP MANDOS INTERMEDIS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

ENCARG I JEFE TALLER

DIA

43,96

10,99

8,12

3,64

14,40

15,12

110,00

115,00

1.338,77

1.338,77

665,66

1.611,02

22.879,54

NIVELL II

CAPATAZ

DIA

43,19

10,80

7,98

3,64

14,40

15,12

110,00

115,00

1.315,36

1.315,36

654,03

1.564,96

22.479,00

GRUPO OPERARIOS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

COND LP, COND RD, MECANICO

DIA

42,46

10,62

7,84

3,64

14,30

15,01

105,00

110,00

1.294,15

1.294,15

642,96

1.522,16

22.100,00

NIVELL II

TORNERO/SOLDADOR

DIA

36,21

9,05

6,69

3,64

12,86

13,51

95,00

100,00

1.097,55

1.097,55

546,67

1.315,90

18.997,78

NIVELL III

OPER 1ª LP, OP 1ª RD

DIA

36,21

9,05

6,69

3,64

12,86

13,50

95,00

100,00

1.097,55

1.097,55

546,67

1.315,90

18.997,78

NIVELL IV

OPER 2ª LP, OP 2ª RD

DIA

35,31

8,83

6,52

3,64

12,75

13,38

95,00

100,00

1.070,15

1.070,15

533,02

1.257,55

18.523,24

NIVLEL V

PEON

DIA

34,69

8,67

6,41

3,64

12,35

12,96

90,00

95,00

1.051,44

1.051,44

523,70

1.218,75

18.200,00

 

UTE MURO

 

 

INCIADA EFECTIVAMENT LA NOVA CONTRATA DES DE 1/1/2024 HASTA 31/12/2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

COM. FES.

COM. FES.

 

 

 

 

 

CATEGORIES

PREU

S.BASE

P.NOCTUR.

P.PENOSO

P.TRANSP.

H. EXTRA

H. EXTRA

DIA LIBRE

DIA LIBRE

ESTIU

NADAL

BENEFICIS

VACAC.

BRUT ANUAL

GRUP ADMINISTRATIUS

 

 

 

 

 

DIURNA

NOOTURNA

DIURNO

NOCTURNA

 

 

 

 

 

NIVELL I

AUXILIAR ADMINISTRATIU

DIA

37,24

 

 

3,64

 

 

 

 

1.134,18

1.134,18

662,45

1.159,91

17.556,20

GRUP MANDOS INTERMEDIS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

ENCARG I JEFE TALLER

DIA

44,36

11,09

8,19

3,64

14,50

15,22

110,00

115,00

1.350,82

1.350,82

671,65

1.634,94

23.086,59

NIVELL II

CAPATAZ

DIA

43,58

10,90

8,05

3,64

14,50

15,22

110,00

115,00

1.327,19

1.327,19

659,91

1.590,10

22.683,37

GRUPO OPERARIOS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

COND LP, COND RD, MECANICO

DIA

42,84

10,71

7,91

3,64

14,40

15,12

105,00

110,00

1.304,76

1.304,76

648,75

1.548,81

22.300,00

NIVELL II

TORNER/SOLDADOR

DIA

36,61

9,15

6,76

3,64

13,01

13,66

95,00

100,00

1.114,85

1.114,85

552,63

1.331,06

19.206,54

NIVELL III

OPER 1ª LP, OP 1ª RD

DIA

36,61

9,15

6,76

3,64

13,01

13,66

95,00

100,00

1.114,85

1.114,85

552,63

1.331,06

19.206,54

NIVELL IV

OPER 2ª LP, OP 2ª RD

DIA

35,69

8,92

6,59

3,64

12,90

13,54

95,00

100,00

1.087,02

1.087,02

538,83

1.275,21

18.726,79

NIVELL V

PEO

DIA

35,07

8,77

6,48

3,64

12,50

13,12

90,00

95,00

1.068,01

1.068,01

529,41

1.234,24

18.400,68

 

 

RECOLLIDA DOMICILIARIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CONDUTOR

OPERARI 1ª I 2ª

PEONS

 

 

 

RECOLLIDA

RENTAT CONTENIDORS

ANUAL – TEMPORADA FREDA

 

 

 

 

JAQUETA POLAR REFLECT.

T2

T2

T2

T2

POLO MÀNIGA LLARGA

T2

T2

T2

T2

PANTALÓ REFLECT

T2

T2

T2

T2

CHUBASQUERO

B1

B1

B1

B1

ANUAL – TEMPORADA CALUROSA

T2

T2

T2

T2

POLO M. CURTA REFLECT.

T2

T2

T2

T2

GORRA

 

X

X

X

PROTECCIONS PERSONALS

 

 

 

 

GUANTS ANTICORTE

 

X

X

 

GUANTS AIGUA LLARGS

 

 

 

X

GUANTS PROD. QUIM. LLARGS

 

 

 

X

BOTES AIGUA

 

X

X

T1

SABATES SEGURETAT

T1

T1

T1

T1

PANTALLA FACIAL O ULLERES

 

 

 

X

MONO D'AIGUA

 

 

 

X

DAVANTAL

 

 

 

X

ELEMENTS DE PREVENCIÓ

 

 

 

 

FARMACIOLA

X

X

X

X

EXTINTOR

X

X

X

X

TRIANGLE AVARIES

X

X

X

X

DESTELANT

X

X

X

X

CONOS

 

 

 

 

SEAL PERILL INDEFINITIT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X: INDETERMINAT

B: BIANUAL

T: PER TEMPORADA

 

 

 

NETEJA PÚBLICA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CONDUTORS

OPERARI 1ª I 2ª Y PEÓ

 

ESCOMBRAT

BALDEU

ESCOMBRAT

BALDEU

ANUAL – TEMPORADA FREDA

 

 

 

 

PANTALÓ REFLECT

T2

T2

T2

T2

POLO MÀNIGA LLARGA

T2

T2

T2

T2

JAQUETA POLAR REFLECTANT

T2

T2

T2

T2

CHUBASQUERO REFLECTANT

B1

B1

B1

B1

ANUAL – TEMPORADA CALUROSA

T2

T2

T2

T2

POLO M. CURTA REFLECT.

T2

T2

T2

T2

PANTALÓ REFLECT

 

 

X

X

GORRA

 

 

 

 

PROTECCIONS PERSONALES

 

 

 

 

GUANTS SERRATGE

X

X

X

X

GUANTS AIGUA LLARGS

 

 

 

X

GUANTS PROD. QUIM. LLARGS

 

 

 

X

BOTES AIGUA

 

 

 

T1

DAVANTAL

T1

T1

T1

T1

PROTECTOR AUDITIU

 

 

 

X

ULLERES DE PROTECCIÓ

 

 

 

X

MASCARETA AUTOFILTRANT

 

 

 

X

ELEMENTOS DE PREVENCIÓ

 

 

 

 

FARMACIOLA

X

X

X

X

EXTINTOR

X

X

X

X

TRIANGLE AVARIES

X

X

X

X

DESTELANT

X

X

X

X

 

X: INDETERMINAT

B: BIANUAL

T: PER TEMPORADA