Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 203528
Àrea de Seguretat Ciutadana. Decret d'aprovació del projecte de mesures alternatives a les sancions econòmiques per consum d'alcohol per part de menors

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Dia 06.04.2022 es va emetre el Decret de la Regidora de l'Àrea de Seguretat Ciutadana AJT202205975, la part resolutòria del qual diu:

DECRET

Primer.- Aprovar el projecte de mesures alternatives a les sancions econòmiques per consum d'alcohol per part de menors i que s'adjunta com annex 1.

Segon.- Establir la possibilitat d'acollir-se a aquest projecte sempre que es compleixin les condicions que disposa el títol V sobre “procediment sancionador” de l'Ordenança Reguladora de l'ús cívic dels espais públics (ORUCEP) i que són les següents:

1. Que s'hagi estat sancionat per una infracció lleu recollida a l'article 15.3.14: “Consumir begudes alcohòliques per part de menors d'edat a l'espai públic”.

 2. Que la data de comissió de la infracció sigui igual o posterior a la d'entrada en vigor d'aquest Decret o que essent anteriors no siguin fermes.

3. Que a la data de comissió de la infracció, l'interessat tingués de 14 a 17 anys d'edat ambdós inclosos.

4. Que la persona infractora no tingui cap altre procediment per infracció en procés o hagi estat sancionada dins el darrer any per l'esmentada infracció.

5. Que l'infractor sol·liciti voluntàriament la seva participació en el “Projecte de Mesures alternatives a les sancions econòmiques per consum d'alcohol per part de menors” en el termini de pagament voluntari de la sanció, juntament amb el consentiment del seu pare/mare o representant legal.

6. La sol·licitud s'ha de realitzar de manera presencial a qualsevol Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) mitjançat un imprès ad hoc, essent necessària la compareixença del o de la menor sol·licitant i del seu pare/mare o tutor/a legal.

7. Que a la mateixa sol·licitud, l'infractor reconegui expressament juntament amb el pare/mare o tutor/a legal, l'autoria dels fets pels quals ha estat sancionat. La presentació de qualsevol tipus de recurs administratiu a la tramitació o a la sanció impedeix acollir-se al procediment de substitució.

8. Que si es donen tots els requisits anteriors, el Departament d'Infraccions, en el termini màxim de sis mesos comptants des de la presentació de la petició corresponent per part de la persona infractora, dictarà una resolució que acordi l'inici del procediment de substitució de la sanció, mantenint la incoació de l'expedient sancionador en suspens. Si la resolució denega la substitució, s'ha de reprendre el procediment sancionador des del mateix tràmit en què ha estat suspès o paralitzat. Si en el termini expressat no s'ha notificat resolució expressa, es produeix la caducitat del procediment de substitució. En aquest cas, la resolució que declara la caducitat ha d'ordenar la continuació de la tramitació del procediment sancionador i se'n reprèn també el còmput dels terminis de prescripció i caducitat.

9. Que l'interessat assisteixi, un cop citat per l'Escola Municipal de Formació, al programa educatiu del “Projecte de Mesures alternatives a les sancions econòmiques per consum d'alcohol per part de menors” i el realitzi íntegrament.

10. Que la Escola Municipal de Formació, un cop finalitzat el programa educatiu, emeti un informe adreçat al Departament d'Infraccions, sobre el compliment de les activitats i l'observació de les actituds incloses al projecte de mesures alternatives.

11. Que el Departament d'Infraccions, atenent a l'anterior informe adopti la resolució de l'arxivament del procediment sancionador o, en cas que l'informe sigui desfavorable, de la continuació del procediment sancionador.

Tercer.- Publicar al BOIB el contingut del present decret.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, 30 de març de 2022

El cap de Departament de l'Àrea  de Seguretat Ciutadana en ATF Decret de Batllia núm. 1122/2022 de 31.01.2022 p.d. Decret de Batllia núm. 3000, de 26.02.2014 publicat en el BOIB núm. 30, de 04.03.2014 Damià Sans Tous

 

ANNEX 1 PROJECTE DE MESURES ALTERNATIVES A LES SANCIONS ECONÒMIQUES PER CONSUM D'ALCOHOL PER PART DE MENORS

1. OBJECTIU GENERAL: Reforçar actituds de respecte a la norma i reflexionar sobre la normativa vigent en defensa i protecció de la salut i la convivència.

2. DURADA : 3h

3. SESSIONS:  1 de 3 hores de durada.

4. DESTINATARIS: Infractors a l'article 15.3.14 de l'ORUCEP, que es troben dins la franja de edat entre els 14 i 17 anys.

5. CONTINGUTS:

1ª hora: (Tècnics Escola)

  1. Conèixer de manera esquemàtica l'ordenança.
  2. Obligatorietat de l'acompliment de la norma. Beneficis d'una actitud de respecte a la norma.
  3. La responsabilitat administrativa de 14 a 17 anys.

2 i 3ª hora: (Projecte Home)

  1. Les drogues. Alcohol i substàncies diverses.
  2. Consum de drogues i els riscs per a la salut i la convivència

6. METODOLOGIA: Classes presencials, pràctiques i actives.

7. REQUISITS:

Els establerts a la ORUCEP i el Decret regulador de les mesures alternatives a la sanció.

8.NORMATIVA D'ASSISTÈNCIA:

  • L'assistència a la totalitat de les sessions amb 3h de duració, és obligatòria. A l'acabament de la 3ª sessió es passarà una o vàries proves d'avaluació, tipus test, a la qual s'exigirà l'aprovat.
  • En la participació a les sessions, cal una conducta adequada a un procés de formació que es desenvolupa a una instal·lació pública: silenci, respecte envers a altres persones assistents i a l'equip docent, participació activa dins l'aula, superació de la/les prova/proves d'avaluació.
  • Qualsevol alteració de les normes bàsiques de participació seran motiu d'exclusió del programa, sense possibilitat de sol·licitar assistència a altra convocatòria.

9. INFORME FINAL D'AVALUACIÓ.

L'Escola Municipal de Formació, serà la responsable d'emetre informe final d'aptitud de cada participant, adreçada al departament responsable del procediment sancionador, als efectes de condonar o no la multa imposada.

 

Palma, 22 de març de 2022

El cap de servei de l'EMF Macià Ensenyat Estarelles​​​​​​