Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 200854
Aprovació de la Convocatòria de subvencions anuals per dur a terme activitats socioambientals en matèria cinegètica o de pesca fluvial per a l’any 2022
CODI BDNS: 618814
Amb data 31 de març de 2022 el Conseller Executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local ha adoptat la següent resolució:
Antecedents
El Ple del Consell de Mallorca aprovà l'Ordenança general de subvencions (BOIB 21, de 18 de febrer de 2017) i la seva modificació (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018).
Mitjançant l'aprovació d'aquesta convocatòria, s'inicia d'ofici el procediment de concessió de les subvencions en matèria cinegètica i de pesca fluvial.
Vista la memòria de necessitat signada pel cap del Servei de Caça i pel director insular de Desenvolupament Local i Caça.
Vist l'informe favorable sobre els aspectes jurídics i l'informe de fiscalització prèvia.
Atès que el conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és l'òrgan competent per aprovar i resoldre aquesta convocatòria de conformitat amb l'article 1.g) del Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca, de dia 9 de desembre de 2019 pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca, modificat pel Decret de dia 6 de març de 2020, pel Decret de dia 22 de maig de 2020, pel Decret de dia 9 de juliol de 2020, pel Decret de dia 10 de novembre de 2020, pel Decret de dia 3 de desembre de 2020 i pel Decret de dia 26 de gener de 2021, en relació amb la Base 23.5 de les d'execució del Pressupost del Consell de Mallorca de 2022 aprovades pel Ple de la Corporació en sessió extraordinària de dia 23 de desembre de 2021 (BOIB núm. 178, de 28-12-2021).
Atès que aquesta convocatòria està prevista al Pla Estratègic de Subvencions 2022.
Per tot això, el conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local resol:
Primer. Aprovar la convocatòria de subvencions anuals per dur a terme activitats socioambientals en matèria cinegètica o de pesca fluvial durant l'any 2022 que s'adjunta com Annex a aquesta resolució.
Segon. Autoritzar una despesa per un import total de 95.391,29 €, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65 17226 48900 i 24.000,00 €, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65 17226 78900 del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l'exercici 2022.
Tercer. Publicar aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) per conducte de la base de dades nacional de subvencions.
Contra la resolució d'aprovació d'aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs d'alçada davant la Presidència del Consell de Mallorca en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent al de la seva publicació, de conformitat amb l'establert als articles 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236 de 2 d'octubre de 2015).
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant [el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears], sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).”
Palma, en el dia de la signatura electrònica (1 d'abril de 2022)
La secretària Tècnica de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local Rosa Mª Cañameras Bernaldo
Convocatòria de subvencions anuals per dur a terme activitats socioambientals en matèria cinegètica o de pesca fluvial per a l'any 2022
1.Normativa aplicable
Aquesta convocatòria s'aprova d'acord amb l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, aprovada en sessió plenària de dia 23 de desembre de 2016, modificada per acord plenari de dia 14 de juny de 2018, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el reglament que la desenvolupa, i el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Subvencions.
2. Objecte i finalitat de la convocatòria
2.1. La finalitat d'aquesta convocatòria és socioambiental, i ha d'anar destinada a iniciatives sense afany de lucre, les quals promoguin la millora ambiental, i en conseqüència, la millora dels aprofitaments cinegètics o de la pesca fluvial.
2.2. Són objecte de subvenció les actuacions executades entre l'1 de gener de 2021 i 30 d'abril de 2022, pels beneficiaris relacionats a l'article 3 d'aquesta convocatòria.
3. Beneficiaris de la convocatòria
3.1. Poden tenir la condició de persones beneficiàries:
3.2. No poden acollir-se a l'ajuda econòmica les entitats en les quals concorre alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions, ni les entitats i associacions que no es trobin legalment constituïdes.
4. Actuacions subvencionables
4.1. Són objecte de subvenció les actuacions que estiguin executades entre l'1 de gener de 2021 i 30 d'abril de 2022, per les entitats relacionades a la base tercera d'aquesta convocatòria. Són despeses subvencionables de la present convocatòria les següents:
- Els imports del lloguer de terrenys de caça per a ús de les societats de caçadors.
- Els honoraris professionals per al control selectiu de predadors en cas que aquest control sigui efectuat per tècnics o empreses especialitzades.
- Els honoraris del personal de vigilància i gestió ambiental dels terrenys de caça i de pesca fluvial, les despeses derivades de la seva formació o qualificació.
- L'import d'adquisició de varietats de sembra d'interès per a la fauna cinegètica, així com els honoraris dels professionals que la duen a terme.
- L'import de compra d'espècies pròpies destinades a amollades i/o repoblacions abans de l'inici de la temporada de caça, l'import d'adquisició d'aliments per a aquestes espècies, l'import del maneig dels individus, del transport i d'infraestructures associades a la repoblació.
- L'import d'adquisició d'espècies vegetals d'interès cinegètic per a la repoblació, així com els honoraris de les persones que duen a terme aquestes repoblacions.
- Els honoraris de les persones que duen a terme les podes, neteja de camins i de rotes, neteja de sèquies, recuperació de conreus i de rotes i neteja de pantans i canals.
- La instal·lació i reparació de tancaments, basses, pous i abeuradors associats a pràctiques cinegètiques de millora de l'hàbitat o de compatibilització agroramadera.
- L'import de lloguer de maquinària i/o equipament necessari per a dur a terme les següents tasques:
- L'import d'honoraris per a la realització d'estudis tècnics i científics d'espècies cinegètiques, piscícoles o protegides que tenguin relació amb l'activitat cinegètica o de pesca fluvial, i dels seus hàbitats.
- L'import d'adquisició del material no inventariable necessari per a la promoció de modalitats tradicionals de caça i pesca fluvial pròpies de les Illes Balears i de les activitats cinegètiques amb races autòctones, així com per a l'organització i realització de proves funcionals, campionats, exhibicions i activitats de promoció social de les races de cans de caça autòctons. L'import d'honoraris derivats d'aquestes actuacions, inclosos el honoraris de jutges i l'import del trasllat, manutenció i l'allotjament dels jutges quan aquests estiguin domiciliats fora de la comunitat autònoma on es realitzi l'activitat.
- L'import d'adquisició del material no inventariable necessari per dur a terme les actuacions de seguiment i millora de cans de caça de raça autòctona, així com l'import dels honoraris derivats d'aquestes tasques.
- L'import dels honoraris derivats de la realització d'estudis i l'aplicació de noves tecnologies per a la selecció i millora de cans de caça de raça autòctona.
- L'import d'adquisició del material no inventariable necessari per dur a terme la informació, promoció i foment de bones pràctiques cinegètiques i de pesca fluvial, així com la implantació de tècniques alternatives d'interès ambiental, i l'import dels honoraris derivats d'aquestes activitats.
- L'import d'adquisició de material no inventariable necessari per dur a terme l'edició de material, en qualsevol suport, dedicat a la promoció i foment de modalitats tradicionals de caça i pesca fluvial, així com l'import dels honoraris derivats d'aquesta tasca.
- Despeses derivades d'altres activitats subvencionables:
- L'import de l'assegurança de cans de caça i d'aus de falconeria.
- L'import de les assegurances per danys agrícoles o a les propietats, provocats per les espècies cinegètiques, o derivats de la pràctica de la caça. Queda exclòs l'import de l'assegurança de responsabilitat civil del caçador, en el cas de caça amb armes.
- Les despeses d'edició en qualsevol suport de materials formatius, divulgatius o de promoció en matèria cinegètica i de pesca fluvial.
- Honoraris de realització de materials formatius, divulgatius o de promoció dels valors i patrimoni cinegètic i piscícola, conservació de la natura, usos tradicionals del camp lligats a la caça i a la pesca fluvial i gestió i pràctica sostenible d'aquesta activitat així com de la pesca fluvial, en qualsevol suport.
- Despeses d'ormeigs propis de modalitats tradicionals de caça i pesca fluvial: adquisició, confecció, manteniment i reparació.
- Despeses de desplaçament, presència i participació a fires, congressos i esdeveniments científics, de promoció turística i divulgatius, així com els actes públics que se'n derivin.
- L'import d'honoraris derivats de la realització d'assessoraments tècnics i jurídics, aportacions i al·legacions (a plans, projectes i normatives), i propostes de gestió que afectin a l'activitat cinegètica, pesca fluvial i races autòctones relacionades amb caça.
4.2. En cap cas, l'import de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.
4.3. En el cas de les inversions imputables a la partida 65 17226 78900, s'admetran únicament les destinades als següents objectes: nuclis de cria per conills (aquests hauran d'ajustar-se al model tècnic proposat pel Servei de Caça del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca; per mitjà d'acta d'inspecció es podran revocar els projectes o les actuacions que no s'ajustin al model esmentat), adquisició de gàbies trampa i materials, equipaments per al control de predadors i espècies invasores i adquisició de maquinària agroforestal.
5. Crèdit pressupostari
Durant l'exercici pressupostari 2022 es destina la quantitat de 119.391,29 euros a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries següents i d'acord amb la següent distribució:
6. Naturalesa de la subvenció i límits.
6.1. Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l'Ordenança general de subvencions i la seva modificació. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost de l'activitat que la persona beneficiària ha desenvolupat.
6.2. La determinació de l'import de la subvenció es determina de la forma següent: Seran excloses les sol·licituds de subvenció per import superior a 4.000 € (imposts inclosos), amb independència de l'import del pressupost presentat, amb un màxim de 3.000 € per a les activitats incloses com a despesa corrent (aplicació pressupostària 65 17226 48900), i 1.000 € per a les activitats incloses com a inversió (aplicació pressupostària 65 17226 78900).
6.3. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100 % de l'import sol·licitat subvencionable.
6.4. L'import de les subvencions té caràcter d'import cert, d'acord amb el previst a l'article 24.2 de l'ordenança de subvencions del Consell de Mallorca.
7. Règim de la concessió
El procediment de concessió és mitjançant concurrència no competitiva i per rigorós ordre d'entrada, de manera que seran subvencionables totes les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en la convocatòria, i, per tant, no és necessària la comparació entre les sol·licituds.
Se seguirà l'ordre d'entrada de les sol·licituds en el registre electrònic del Consell de Mallorca, sempre que l'expedient sigui correcte i s'aportin els documents preceptius, fins a esgotar el total del crèdit assignat a la convocatòria.
En aquest sentit, si es fa un requeriment a l'entitat sol·licitant, l'ordre d'entrada que figurarà en el registre serà el del moment en què es presenta la documentació correcta i completa.
Les sol·licituds es podran resoldre individualment, encara que no hagi finalitzat el termini de presentació de les mateixes, a mesura que aquestes entrin en el registre del Consell de Mallorca. Si s'esgota el crèdit destinat a la convocatòria abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, s'ha de suspendre la concessió de nous ajuts, mitjançant resolució que es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
8. Presentació de sol·licituds i justificació
El termini per presentar la sol·licitud i la justificació , tota la documentació i els annexos que l'acompanyen és de 15 dies hàbils, a partir del darrer dia del període subvencionable (30 d'abril). Si l'últim dia és inhàbil, s'entén prorrogat fins al primer dia hàbil següent.
El lloc per presentar la documentació és la Seu Electrònica del Consell de Mallorca
(https:// seu.conselldemallorca.net/es/registro-electronico).
Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, l'òrgan instructor ha de requerir la persona interessada perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Atès que els beneficiaris d'aquesta convocatòria són subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l'Administració (art. 14 i 16 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procedimient administratiu comú de les administracions públiques), si la sol·licitud es presentada presencialment, es requerirà a l'interessat d'esmena i es tendrá a tots els efectes, inclosa l'exclusió, com a data de presentació la de lliurament de l'esmena, segons disposa l'article 68.4 de la Llei 39/2015.
9. Formalització de sol·licituds i justificació
9.1 Les sol·licituds per obtenir la subvenció s'han de presentar mitjançant les instàncies i els annexos que facilita el Consell de Mallorca i que es poden trobar a la seu electrònica del Consell de Mallorca
https:// seu.conselldemallorca.net/ca/la-seu.
La sol·licitud consta de 5 documents que apareixen al final com annexos i tenen la següent descripció:
9.1.1 Document TE1. Model de sol·licitud i declaracions responsables.
9.1.2 Document TE2. Certificat bancari normalitzat, que acrediti el compte corrent o la llibreta en la qual s'ha d'ingressar l'import de la subvenció. Els beneficiaris tenen a la seva disposició el link
https:// seu.conselldemallorca.net/es/ficha?key=72772 per a l'alta i modificació de les seves dades bancàries
9.1.3 Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant.
9.1.4 Fotocòpia del NIF, NIE, o passaport del/de la president/a que firma la sol·licitud.
9.1.5 Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que firma la sol·licitud.
* No és necessari presentar els documents assenyalats en els punts 9.1.3, 9.1.4 i 9.1.5 si es troben en poder del Consell de Mallorca. En aquest cas s'ha d'assenyalar la data i l'òrgan o dependència on es van presentar.
* Els impresos corresponents a la justificació seran presentats en el moment de formalitzar la sol·licitud.
* La justificació es farà mitjançant la presentació d'un compte justificatiu amb aportació de justificants, d'acord amb el previst a l'article 39 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca. El compte justificatiu s'ha de presentar d'acord amb els models adjunts i inclou:
9.1.6 Document TE2. Una memòria d'activitats en què es justifiquin les activitats realitzades, es relacionin les despeses per a les quals se sol·licita l'ajut econòmic i es declari el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.
9.1.7 Documents TE4 i TE5. Una memòria econòmica i una memòria justificativa de les despeses realitzades, que inclou:
a) Una relació classificada de les despeses de l'activitat firmada per la persona beneficiària amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament (pagament efectuat en els termes que s'assenyalen en l'art. 48.2 d'aquesta Ordenança).
b) Original o còpia acarada de les factures girades per tercers a la persona beneficiària de la subvenció o els documents de valor probatori equivalents en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a què es fa referència en el paràgraf anterior, i la documentació acreditativa del pagament.
La documentació acreditativa de la realització dels pagaments es farà d'acord amb el punt 12 d'aquesta convocatòria.
c) Declaració responsable de la persona beneficiària de la subvenció mitjançant la qual acredita que les despeses relacionades a la memòria econòmica (ha de constar una relació amb totes les factures i/o documents justificatius a què es refereix) corresponen, sens dubte, a l'activitat subvencionada i s'inclouen despeses financeres, d'assessoria jurídica o financera, notarials, registrals, pericials, d'administració específics, o excepcionalment de garantia bancària; que estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada, i que són indispensables per a la preparació adequada o l'execució d'aquesta.
d) Relació detallada, firmada por la persona beneficiària, dels fons propis i d'altres ingressos o subvencions que han finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència. Si no n'hi ha, s'ha d'acreditar mitjançant una declaració responsable.
e) Si cal, els tres pressupostos que, d'acord amb l'art. 44.5 d'aquesta Ordenança, ha d'haver sol·licitat la persona beneficiària.
f) Declaració responsable de la persona beneficiària o documentació acreditativa que el cost d'adquisició justificat no supera el valor de mercat.
g) Si cal, declaració responsable de la persona beneficiària o documentació acreditativa que la persona beneficiària no recupera ni compensa l'IVA.
h) Declaració que l'entitat sol·licitant no rep cap més ajuda pel mateix concepte, o l'import de l'ajuda rebuda o sol·licitada amb relació al total i declaració responsable davant autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a l'Ordenança General de Subvencions (document TE1)
i) Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (document TE1)
j) Declaració responsable davant l'autoritat administrativa de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions (document TE1)
9.1.8. L'òrgan instructor ha de demanar d'ofici el certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.
9.1.9. En els casos de lloguer de terrenys de caça per a ús de societats de caçadors s'haurà d'aportar còpia del contracte de lloguer signat per la persona arrendadora i la persona arrendatària.
10. Tramitació i pagament de la subvenció
Una vegada comprovat que el sol·licitant compleix els requisits per ser beneficiari de la subvenció i es fiscalitzi la proposta de concessió es dictarà la resolució de concessió que inclourà també el reconeixement de l'obligació corresponent. Aquesta resolució es notificarà a l'interessat.
11. Òrgan instructor, notificació de la concessió i del reconeixement de deute, termini per resoldre i procediment de concessió de la subvenció.
El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és l'òrgan competent per aprovar i resoldre aquesta convocatòria
L'òrgan instructor és la secretària tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, que ha de dur a terme les actuacions establertes a l'Ordenança general de subvencions, i formular la proposta de resolució. L'òrgan instructor pot requerir a l'entitat sol·licitant els informes o els aclariments que consideri convenients.
En compliment del previst en l'article 19.1 q) i 19.2 de l'Ordenança general de subvencions, es trametrà a la Base Nacional de Subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, i es publicarà en el BOIB per conducte de la base esmentada, a més d'exposar-se en el tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell de Mallorca.
La concessió de la subvenció es notificarà mitjançant publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015. d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Totes les notificacions i comunicacions es realitzaran telemàticament en l'adreça electrònica que les persones beneficiàries indiquin a la sol·licitud a través de la Plataforma de l'Administració electrònica.
El termini màxim per resoldre el procediment i notificar-ho és de sis mesos des de la data de presentació de la sol·licitud per part de l'entitat interessada.
El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima les entitats interessades per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.
12. Obligacions de les entitats beneficiàries.
Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que li són d'aplicació i, en concret, amb l'article 9 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.
Són obligacions de les entitats beneficiàries:
13. Documentació acreditativa del pagament de les despeses justificades
La documentació acreditativa del pagament segons la modalitat utilitzada per efectuar el pagament serà d'acord amb l'article 48 de l'Ordenança general de subvencions i la seva modificació:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:
- Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament, i
- Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència, quan no quedin acreditats els requisits assenyalats en el paràgraf anterior.
b) Pagament mitjançant xec nominatiu:
- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut i
- Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré, o
- Certificat de l'entitat bancària en què consti el número de xec, l'import i la identificació de qui cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona beneficiària de l'ajuda).
c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:
- Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil i
- Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contengui: el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament per part del lliurat.
d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:
- Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui en la factura i
- Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què, com a mínim, consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i data de l'operació.
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
- Notificació bancària del càrrec i
- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què consti el titular i número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i data de l'operació.
f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els llinatges i el número de DNI de la persona que signa. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 250 €, incloent-hi l'IVA, amb un màxim de 1.000 € per subvenció concedida.
14. Criteris objectius que han de regir l'atorgament i quantia de les subvencions
La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'ha de resoldre segons aquests criteris.
15. Revocació, reintegrament i pèrdua del dret
Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a les lleis i a l'Ordenança general de subvencions.
Atès que es tracta de subvencions d'import cert no s'aplicarà l'ajustament a la baixa de l'import de la subvenció per raó del grau d'execució de la inversió subvencionada, sempre que això no impliqui superar el cost total de la inversió, un cop deduïts els ingressos aliens o les subvencions que l'han finançat si n'hi ha.
Es declararà la pèrdua del dret al cobrament parcial de la subvenció en el cas que l'import d'execució justificat de la inversió subvencionable sigui inferior a l'import de la subvenció concedida per l'import que resulti d'aquesta diferència.
Es declararà la pèrdua del dret al cobrament total de la subvenció en el cas que l'entitat beneficiària no ha justificat cap inversió objecte d'aquesta convocatòria.
16. Recursos
Contra la resolució d'aprovació d'aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d'alçada davant el conseller executiu del Departament o davant la Presidència del Consell de Mallorca que és l'òrgan competent per resoldre'l, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació. Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada, es pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la notificació de la desestimació del recurs d'alçada. Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada, es pot interposar el recurs contenciós administratiu, sense termini, a partir de l'endemà de la desestimació presumpta. Aquesta es produeix un cop transcorreguts tres mesos d'haver interposat el recurs, sense que se n'hagi notificat la resolució. No obstant això, s'hi pot presentar, si s'escau, qualsevol altre recurs que sigui pertinent. Tot això d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d' octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.