Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 154697
Acord de funcionament per proveir llocs de treball a les diferents unitats de la Policia local de l'Ajuntament de Manacor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord del Ple de data 18 d'octubre de 2021, s'ha aprovat el següent acord:

«PROPOSTA DEL DELEGAT DE PERSONAL D'APROVACIÓ DE L'ACORD DE FUNCIONAMENT PER PROVEIR LLOCS DE TREBALL A LES DIFERENTS UNITATS DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE MANACOR.

Antecedents

1. Proposta de les organitzacions sindicals sobre l'acord de funcionament a proveir els llocs de treball a les diferents unitats de la Policia Local de l'Ajuntament de Manacor.

2. La Mesa General Negociadora Comuna al personal funcionari i laboral a la sessió ordinària núm. 2/2021, de 27 de setembre de 2021, acordà aprovar la proposta per el funcionament a proveir llocs de treball a les diferents unitats de la policia local de Manacor.

Amb la negociació es va acordar incorporar el present acord com Annex al text articulat del pacte col·lectiu sobre condicions de treball dels empleats públics al servei de l'Ajuntament de Manacor.

3. Informe jurídic de la cap tag de Recursos Humans, de 29 de setembre de 2021.

Fonaments de dret

Primer. Art. 3 del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que aprova el text refós de la llei l'estatut bàsic de l'empleat públic.

Segon. Art. 47 del TREBEP, que determina la jornada de treball per als funcionaris públics.

Tercer. Article 20 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les illes balears.

Quart. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el decret 55/2017, de 15 de desembre, del fons de seguretat pública, preveu que els cossos de policia local dels municipis de les Illes Balears s'estructuren jeràrquicament en els grups, subgrups, escales i categories que disposa l'article 20.1 de la Llei 4/2013.

Cinquè. Art. 37.1.m) del TREBEP, que determina que seran matèries d'obligada negociació les referides al calendari laboral, jornada, vacances permisos, etc.

Per tot això, s'eleva al Ple de l'Ajuntament, previ dictamen de la Comissió Informativa General i Especial de Comptes, el següent

ACORD

Primer. “ Incorporar com annex al Text Articulat del Pacte Col·lectiu sobre condicions de treball dels empleats públics al servei de l'Ajuntament de Manacor, el següent acord:

FUNCIONAMENT A PROVEIR LLOCS DE TREBALL A LES DIFERENTS UNITATS DE LA POLICIA LOCAL DE MANACOR

Organització i destinacions.

Correspon al Cap de la Policia Local de Manacor la facultat d'organització del Cos policial,així com el comandament immediat de totes les Unitats en les que el Cos s' organitza.

Per dur a terme la corresponent provisió de llocs de treball, aquests hauran crear-se. Per a això, la Prefectura realitzarà l' Organigrama del Cos Policial indicant les unitats, seccions, departaments i grups de treball existents, els seus components, i els seus superiors jeràrquics, etc.

Aquest organigrama haurà de romandre al tauler de serveis de forma actualitzada.

A l'espera de la realització de l' organigrama, i encara que aquest pugui ser modificat amb posterioritat, es passen a enumerar les unitats, seccions, departaments, etc., que en l' actualitat existeixen:

- Unitat Central de Manacor (UCM)

- Secció de Planifcació.

- Secció de Policia Administratva.

- Secció de Transmissions.

- Secció de Sala Atestats UCM

- Secció de Trànsit.

- Secció Son Macià.

- Secció de Policia Tutor UCM.

- Secció d'Intervenció UCM, composta per diferents Grups de Treball.

- Unitat Nocturna, composta per diferents Grups de Treball.

- Unitat Territorial de Costa (UTC)

- Secció de Sala Atestats UTC

- Unitat d'Intervenció UTC

-Secció de Policia Tutor UTC.

2- Convocatòries.

Correspon a la Direcció del Cos la convocatòria de vacants en les diferents unitats, seccions o grups de treball.

A) Convocatòries ordinàries: S' estableix que les convocatòries tindran un caràcter anual, durant el mes de novembre, en elles es convocaran les vacants existents a les diferents unitats, seccions i/o grups de treball dins la Policia Local de Manacor.

B) Convocatòries extraordinàries:

* Es poden convocar llocs de treball de forma extraordinària en qualsevol moment, quan per raons d'urgència i necessitat la Direcció del Cos cregui necessari.

* En el cas d'augment de plantilla, nous nomenaments com a funcionaris ja sigui de carrera, interins o en comissió de serveis, promocions, etc. Abans de concedir els llocs de treball als nouvinguts o promocionats, han d'oferir-se els llocs vacants mitjançant convocatòria extraordinària en què tot el personal que reuneixi els requisits hi podrà optar. En aquest cas, també hi podran optar aquells funcionaris que hagin sofert un canvi de destinació forçosa encara que no hagin complert el temps mínim d'un any de permanència a excepció de la Sala d'Atestats.

Les convocatòries, ja siguin ordinàries o extraordinàries, es duran amb anterioritat a la Comissió Tècnica de Policia perquè, un cop escoltats els representants sindicals, siguin publicades en els diferents taulers de servei de les diferents unitats.

També seran publicades les resolucions d'aquestes convocatòries. De la mateixa manera, via correu electrònic, seran comunicades les convocatòries i resolucions als diferents representants sindicals.

En aquestes convocatòries haurà de constar com a mínim:

- Nombre de places, categoria, i unitat o secció a la qual pertany la plaça oferta.

- Termini de sol·licituds, el qual no serà inferior a 15 dies, així com el termini de resolució.

- Funcions a desenvolupar en el lloc de treball convocat.

- Horari a complir pel funcionari que ocupi el lloc ofert, el qual ha de constar en la corresponent Instrucció Horària segons estableix l´actual Pacte Col·lectiu.

- Requisits mínims, en el cas que n'hi hagués, per a l'exercici de les funcions a realitzar.

- Valoració dels cursos relacionats amb el lloc de feina i pactats prèviament amb els sindicats a la Comissió Tècnica de Policia.

- Sistema a seguir per a la provisió del lloc segons estableix el punt 3 d'aquest reglament.

3- Sistema a seguir per a la provisió dels llocs de treball.

Les destinacions es cobriran, entre els aspirants que ho sol·licitin i compleixin amb els requisits mínims establerts en la convocatòria, per antiguitat a la categoria i segons la valoració dels cursos relacionats amb el lloc de feina segons constin a la convocatòria. En el cas que no hi hagi sol·licitants, es cobriran de manera forçosa en ordre invers a l'antiguitat a la categoria.

En ambdós casos, cobertura voluntària o forçosa, es tindrà en compte el límit d'edat que es consideri més adequat per al desenvolupament de la destinació de què es tract i les condicions psicofísiques degudament acreditades dels funcionaris.

4- Permanència en destinació.

Les destinacions obtingudes d'una manera voluntària comporten un període de permanència de dos anys com a mínim, durant els quals no es podrà sol·licitar una altra destinació.

Si el canvi de destinació ha estat amb caràcter forçós, el temps mínim de permanència serà d´un any.

5- Permutes.

Quan dos membres del Cos de Policia Local de Manacor reuneixin els mateixos requisits professionals per a l'exercici de la seva activitat professional, podran permutar el seu destí o torn, havent de ser autoritzats per la Direcció del Cos en el termini màxim de trenta dies.

6- Adscripció funcional i temporal d'efectius.

Quan objectivament i per tal de cobrir els serveis mínims establerts, sigui necessari un augment puntual dels efectius en una unitat, secció, grup de treball o torn determinat, es procedirà sol·licitant voluntaris, i en qualsevol cas es concediran els llocs segons estableix el punt 3 del present.

En tot cas, s'entén com adscripció funcional i temporal d'efectius, a un període no superior a dos mesos, temps suficient perquè, si la necessitat fora per més temps, es convoqui dit lloc mitjançant convocatòria extraordinària, i sigui resolta.

No es realitzarà cap adscripció temporal forçosa, durant un període superior a un mes cada dos anys per funcionari. Si la necessitat fora de més durada, o calgués realitzar més adscripcions temporals, es realitzaran segons el que estableix el punt 3 del present reglament quedant exempts aquells funcionaris que en els darrers 2 anys ja hagin estat adscrits anteriorment de forma forçosa.

La sol·licitud de voluntaris per a les adscripcions funcionals i temporals d'efectius, es duran amb anterioritat a la Comissió Tècnica de Policia perquè, un cop escoltats els representants sindicals, siguin publicades en els diferents taulers de servei de les diferents unitats. També seran publicades les resolucions de l´esmentat procediment. De la mateixa manera, via correu electrònic, seran comunicades les convocatòries i resolucions als diferents representants sindicals.»

Segon. Publicar aquest acord en el BOIB.»

 

Manacor, 10 de març de 2022

El delegat especial de Personal Joan Gaià i Mascaró