Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 148093
Extracte de la convocatòria pública de subvencions de Benestar Social de l'Ajuntament de Palma per a la realització d'activitats d'interès social per als anys 2021-2023, aprobada mitjançant Acord de la Junta de Govern de 16 de març de 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 615723

"De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria; el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index) i a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma (www.palma.cat).

Primer. Beneficiaris:

Entitats sense ànim de lucre per a la realització  d'activitats emmarcades a l'àmbit social i configurades dins un marc de prevenció, assistencial, de promoció o rehabilitació de persones o col·lectius amb dificultats socials.  

Segon. Objecte:

Podran ser objecte de subvenció les sol·licituds que  contemplin activitats, emmarcades en l'àmbit competencial dels serveis socials municipals, que estiguin qualificades  com a prioritàries en el Pla estratègic de subvencions de Benestar Social 2022-2024 i, les quals, es trobin emmarcades concretament dintre de les mesures següents dels eixos 1, 2 i 3:

Eixos estratègics i les seves mesures

Eix 1

La cobertura de les necessitats bàsiques

Mesures

1.1

La cobertura de necessitats bàsiques en relació a alimentació.

1.2

La cobertura de necessitats bàsiques en relació al manteniment al mateix habitatge i al manteniment i equipaments de la llar.

Eix 2

La prevenció, detecció i intervenció en les situacions de risc i d'exclusió social.

Mesures

2.1

La detecció, prevenció i intervenció en situacions de risc social fomentant la incorporació social de les persones.

2.2

Les actuacions comunitàries territorials per tal d'afavorir i generar contexts preventius.

2.3

El suport a les famílies en situació de risc lligada a la manca de competències i habilitats parentals.

Eix 3

La promoció de les capacitats per l'autonomia personal.

Mesures

3.1

Les capacitats d'autonomia i  la inserció, en la vida quotidiana, als recursos normalitzats, territorials i de ciutat,  de  les persones amb discapacitat.

No podran ser admeses i, per tant, quedaran excloses:

a) Aquelles sol·licituds que configurin activitats que no estiguin recollides dins els Estatuts de l'entitat sol·licitant.

b) Activitats incloses en projectes que estiguin conveniats, concertats o contractats.

c) Aquelles activitats que no van adreçades i no tenen  com a beneficiaris els ciutadans del municipi de Palma.

d) Aquelles projectes que no es corresponguin  amb les prioritats fixades en el Pla estratègic de subvencions vigent o no s'ajustin als eixos, mesures i a  les línies prioritàries fixades en el punt 3 d'aquesta convocatòria (activitats subvencionables).

e) Aquells projectes que no s'ajustin a l'àmbit competencial  dels serveis socials municipals.

Les actuacions subvencionades seran les que hagin estat executades entre el període comprès entre l'1 de novembre de 2021 a 30 de setembre de 2022.

Tercer. Bases reguladores:

Ordenança municipal de subvencions, aprovada pel Ple de l'Ajuntament en sessió de 26 de febrer de 2015 (publicada al BOIB núm. 35 de 12 de març de 2015).

Quart. Quantia:

.La quantia global de la convocatòria ascendeix a 640.000 €,  la qual es finançarà, sempre que hi hagi crèdit adient, adequat i suficient, segons la següent distribució per anualitats i amb càrrec a les aplicacions del pressupost de Benestar Social de l'Ajuntament de Palma corresponents als exercicis 2022 i 2023 que s'indiquen a continuació:

Període

Exercici econòmic

Quantia

Aplicació

1 de novembre de 2021 a 30 de setembre de 2022

2022

306.087,00 €

05.23120.48301

1 d'octubre de 2022 a 30 de setembre de 2023

2023

333.913,00 €

05.23120.48301

El crèdit pressupostari establert per a la concessió de subvencions dintre d'aquesta convocatòria es distribueix entre els eixos i les mesures que l'integren de la següent forma:

Eixos i mesures

Import previst

1/11/21 30/09/22

1/10/22  30/09/23

TOTAL

Eix 1: La cobertura de les necessitats bàsiques

1.1

La cobertura de necessitats bàsiques en relació a alimentació.

47.826,00 €

52.174,00 €

100.00,00 €

1.2

La cobertura de necessitats bàsiques en relació al manteniment al mateix habitatge i al manteniment i equipaments de la llar.

9.565,00 €

10.435,00 €

20.000,00 €

Eix 2: La prevenció, detecció i intervenció en les situacions de risc i d'exclusió social

2.1

La detecció, prevenció i intervenció en situacions de risc social fomentant la incorporació social de les persones.

76.522,00 €

83.478,00 €

160.000,00 €

2.2

Les actuacions comunitàries territorials per tal d'afavorir i generar contexts preventius.

124.348,00 €

135.652,00 €

260.000,00 €

2.3

El suport a les famílies en situació de risc lligada a la manca de competències i habilitats parentals

33.478,00 €

36.522,00 €

70.000,00 €

Eix 3: La promoció de les capacitats per l'autonomia personal

3.1

Les capacitats d'autonomia i  la inserció, en la vida quotidiana, als recursos normalitzats, territorials i de ciutat,  de  les persones amb discapacitat.

14.348,00 €

15.652,00 €

30.000,00 €

 

306.087,00 €

333.913,00 €

640.000,00 €

Cinquè. Termini de presentació de sol·licituds:

El termini de presentació de sol·licituds és de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds de subvencions es dirigiran al servei de Benestar Social de l'Ajuntament de Palma i s'han de presentar de forma telemàtica, a través de la seu electrònica de l'ajuntament de Palma.

Sisè. Altres dades:

1) Les entitats interessades que compleixin amb els requisits determinats en aquesta Convocatòria podran presentar sol·licitud de subvenció.

2) En aquesta Convocatòria haurem de diferenciar dos tipus de sol·licitud de subvenció. Aquestes són:

a) Sol·licituds de subvenció per quanties que no siguin superiors al 80% del cost total de l'activitat.

b) Sol·licituds de subvenció del 100% del cost total de l'activitat, especificant que compleixen els requisits contemplats a l'apartat 6 punt n). 

Les sol·licituds de subvenció inclouran els annexos facilitats per l'Àrea de Cultura i Benestar Social, a través de la pàgina web municipal (www.palma.cat), i per la documentació adjunta requerida. Així es presentarà:

a) Sol·licitud de subvenció  d'acord amb el model  que consta  com a annex I a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma on figuraran les dades de l'entitat sol·licitant.

b) Explicació detallada de l'activitat d'acord amb el model que consta  com a annex II a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma especificant els següents punts: dades de l'entitat sol·licitant, identificació de l'activitat, determinació de la mesura de l'activitat subvencionable a la que s'ajusta el seu contingut, objectius i activitats, metodologia / estratègia, població destinatària / àrea d'intervenció o altres aspectes de l'activitat, relacions i participació amb altres entitats, temporalització i cronograma, seguiment, avaluació i pressupost del activitat. En el pressupost, si és el cas, s'ha de fixar la quantia i percentatge de l'activitat subvencionada, o que es pretén que sigui subvencionada, per altres administracions i la quantia i percentatge de l'activitat subvencionada que es pretén que sigui subvencionat per l'Ajuntament de Palma.

c) Declaració  responsable d'acord amb el model que consta com a annex III a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma amb el contingut següent:

- Vigència dels estatuts i dels càrrecs representatius de l'entitat, així com de les persones que són membres de la junta directiva de l'entitat sol·licitant.

- Disposició de l'estructura i capacitat suficient per garantir el compliment de l'activitat subvencionable.

- Estar al corrent d'obligacions tributàries i de seguretat social.

-No incórrer en cap de les circumstàncies previstes a l'article 10 de l'Ordenança Municipal de subvencions; de complir el contingut  l'article 13 de la Llei 38/2003 i l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005;

- De complir  el contingut de l'article 11 de la Llei 11/2016,.

- De complir el contingut de l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny.

- De trobar-se al corrent del compliment de les obligacions per reintegrament de les subvencions.

d) Declaració responsable d'acord amb el model que consta com a annex IV a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma, d'altres subvencions sol·licitades pendents de resolució i/o obtingudes per al mateix concepte. En el cas d'haver-se obtingut subvencions per a la activitat que es presenta en la sol·licitud de subvenció, s'haurà de presentar còpia de la notificació de la resolució de concessió o document acreditatiu de la mateixa. 

e) Sol·licitud de transferència  bancària per a pagaments de Tresoreria, d'acord amb el model que consta com a annex V a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma,  en el cas  de no estar de alta en l'Ajuntament de Palma o si hi ha canvis respecte a les dades facilitades amb anterioritat.

f) Fotocòpia dels estatuts vigents de l'entitat sol·licitant.

g) Fotocòpia DNI del representant de l'entitat i documentació que acrediti aquesta facultat de representació.

h) Fotocòpia de Targeta d'Identificació  Fiscal (CIF) de l'entitat sol·licitant.

i) Declaració responsable d'acord amb el model que consta com a annex VI a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma, si s'escau, de no disposar de recursos suficients per a finançar transitòriament l'activitat (en cas de sol·licitar bestreta del 50%).

j) Les sol·licituds de subvenció del 100% del cost total de l'activitat hauran d'acreditar, a més,  el compliment dels requisits específics per a aquest tipus de sol·licitud, mitjançant:

- Certificació actualitzada o documentació acreditativa de la Seguretat Social on s'especifiqui que l'entitat, en els tres darrers anys anteriors a la presentació de la sol·licitud de subvenció, ha tingut, en cadascú dels mateixos, un nombre de treballadors inferior a 10.

- Declaració jurada de que l'activitat presentada compleix aquest requisit de concessió de beques, ajudes econòmiques o   en espècie destinades a la cobertura de necessitats bàsiques i /o d'habitatge de les persones beneficiàries.

- En l'annex de declaració expressa pertinent i preparat per a tal efecte, hauran d'acreditar que no tenen altres subvencions sol·licitades  pendents de resolució i/o obtingudes per al mateix concepte.

k) Els certificats acreditatius del compliment de les obligacions tributàries i en matèria de seguretat social de conformitat amb el que disposa l'article 22.4 de RD 887/2006, de 21 de juliol,  en el cas que l'entitat s'oposi expressament en el model de sol·licitud de subvenció a què l'Ajuntament de Palma pugui consultar aquestes dades.

L'entitat sol·licitant no haurà de presentar la documentació a la que fa referència les lletres E); F); G) i H) sempre que aquesta documentació ja s'hagi presentat en convocatòries anteriors i consti en els arxius de l'Àrea de Benestar Social,. S'haurà de fer constar en la sol·licitud presentada que el contingut de la documentació no ha variat i continua vigent, amb indicació de l'expedient on es troba.

2) Per les activitats subvencionables enquadrades en els eixos 1, 2 i 3 del Pla estratègic de subvencions de Benestar Social 2022-2024:

- El cost màxim subvencionable per activitat serà de 30.000 €, que correspondran, si fos el cas, a un màxim de 15.000 € per activitat per a cada exercici pressupostari.

- Per a les activitats incloses en  la mesura 1.2 el cost màxim subvencionable per activitat serà de 20.000 €, que correspondran, si fos el cas,  a un màxim de 10.000 € per activitat per a cada exercici pressupostari.

- Cada entitat podrà presentar un màxim de 3 activitats en total per totes aquestes mesures.

- S'han de presentar tants models de sol·licitud de subvenció com activitats es presentin.

- En cap cas, les entitats sol·licitants podran procedir a fraccionar una mateixa activitat en diferents sol·licituds.

3) Amb caràcter general, es tramitarà el pagament de la subvenció concedida una vegada la Junta de Govern declari justificada l'activitat subvencionada:

a) El primer pagament de la subvenció, corresponent a l'execució del projecte entre dia 1 de novembre de 2021 i 30 de setembre de 2022, d'acord amb l'import concedit corresponent a l'any 2022, es farà una vegada l'entitat presenti la justificació del projecte en relació amb el període indicat i amb càrrec a l'aplicació pressupostària dels pressuposts municipals corresponents a l'exercici 2022. En el cas que no es justifiqui la totalitat del projecte corresponent a aquest exercici es reduirà proporcionalment l'import a pagar.

b) El segon pagament de la subvenció, corresponent a l'execució del projecte entre dia 1 d'octubre de 2022 i 30 de setembre de 2023, d'acord amb l'import concedit corresponent a l'any 2023 es farà una vegada l'entitat presenti la justificació del projecte en relació amb el període indicat i amb càrrec a l'aplicació pressupostària dels pressuposts municipals corresponents a l'exercici 2023. En el cas que no es justifiqui la totalitat del projecte corresponent a aquest exercici es reduirà proporcionalment l'import a pagar.

En ambdós casos, el compte justificatiu haurà de ser ajustat e idoni per a la consecució de l'activitat, segons els termes fixats en la sol·licitud inicialment presentada.

De forma excepcional, per raons d'interès públic i de conformitat amb l'article 41.3 de l'Ordenança de subvencions, el servei de Benestar Social tramitarà, sempre que hagi estat sol·licitat per la beneficiària, l'abonament d' una part de la subvenció per anticipat i abans de l'Acord de Junta de Govern que declari justificada la subvenció. Així:

a) El primer pagament de la subvenció, corresponent a l'exercici 2022 es farà per bestreta d'acord amb el previst en l'Acord de Junta de govern de concessió de la subvenció. Aquest pagament serà per un percentatge màxim d'un 50% de l'import concedit corresponent a l'exercici 2022 sempre que aquest import no superi el límit de 18.000,00 €.

b) El segon pagament de la subvenció, corresponent a l'execució del projecte entre dia 1 de novembre de 2021 i 30 de setembre de 2022, d'acord amb l'import concedit corresponent a l'any 2022 es farà una vegada l'entitat presenti la justificació del projecte en relació amb el període indicat i amb càrrec a l'aplicació pressupostària dels pressuposts municipals corresponents a l'exercici 2022. En el cas que no es justifiqui la totalitat del projecte corresponent a aquest exercici es reduirà proporcionalment l'import a pagar. En cas que l'import pendent d'abonar resulti insuficient, tenint enc compte la bestreta efectuada, l'entitat haurà de reintegrar l'import de la subvenció no aplicada al projecte i no es podrà fer la segona bestreta corresponent a l'any 2023.

c) El tercer pagament de la subvenció, corresponent a l'exercici 2023 es farà per bestreta durant el primer trimestre de l'any 2023, mitjançant Acord de Junta de govern sempre que l'entitat no tingui pendent de reintegrament quanties corresponents a l'exercici anterior.  Aquest pagament serà per un percentatge màxim d'un 50% de l'import concedit corresponent a l'exercici 2023 sempre que aquest import no superi el límit de 18.000,00 €.

d) El quart pagament de la subvenció, corresponent a l'execució del projecte entre dia 1 d'octubre de 2022 i 30 de setembre de 2023, d'acord amb l'import concedit corresponent a l'any 2023 es farà una vegada l'entitat presenti la justificació del projecte en relació amb el període indicat i amb càrrec a l'aplicació pressupostària dels pressuposts municipals corresponents a l'exercici 2023. En el cas que no es justifiqui la totalitat del projecte corresponent a aquest exercici es reduirà proporcionalment l'import a pagar. En cas que l'import pendent d'abonar resulti insuficient, tenint en compte la bestreta efectuada, l'entitat haurà de reintegrar l'import de la subvenció no aplicada al projecte.

El pagament de les subvencions està condicionat a que l'entitat beneficiària estigui al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i que s'emeti certificat negatiu de deutes de recaptació municipal. Aquesta acreditació es farà mitjançant els corresponents certificats que obtindrà l'administració d'ofici o seran aportats per les entitats interessades, segons el casos.

​​​​​​​4) Les entitats beneficiàries hauran de justificar el 100% del projecte aprovat per cada analitat abans de dia 15 d'octubre  de 2022 pel que fa a les actuacions dutes a terme entre dia 1 de novembre de 2021 i dia 30 de setembre de 2022, i abans de dia 15 d'octubre de 2023 pel que fa a les actuacions dutes a terme entre dia 1 d'octubre de 2022 i dia 30 de setembre de 2023. ​​​​​​​

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (17 de març de 2022)

La cap del Servei de Benestar Social Pilar Perelló Muñoz