Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 105316
Convocatòria i bases reguladores de subvencions per a activitats de dinamització dirigides a associacions veïnals de Calvià 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, a la sessió de data 23 de febrer de 2022 va adoptar l'acord relatiu a l'aprovació de la convocatòria única i les bases reguladores de la concessió de subvencions que es transcriu literalment a continuació:

L'Ajuntament de Calvià, mitjançant la Direcció General de Joventut i Participació Ciutadana, en compliment dels principis de publicitat, concurrència i objectivitat en la concessió de subvencions, convoca, mitjançant convocatòria única, les associacions veïnals per a què sol·licitin les ajudes econòmiques d'acord amb les següents:

BASES

Article 1. Objecte de la convocatòria, condicions i finalitat

L'objecte d'aquesta convocatòria és el suport als projectes d'activitats de les associacions veïnals de Calvià, orientats a la promoció de la participació ciutadana i al foment del teixit associatiu, sempre que es desenvolupin ajustant-se al que estableixen aquestes bases.

Poden ser objecte de subvenció les despeses ocasionades per a l'organització i l'execució d'activitats, als diferents nuclis de població del municipi de Calvià, d'acord amb les condicions que es detallen, i a fi de fomentar i promoure la participació de la ciutadania a la vida municipal, vinculada al seu nucli poblacional. Les despeses destinades a béns inventariables per a la realització de les activitats subvencionables no podran superar en cap cas el 10% del total del pressupost presentat a la memòria d'activitat ni de la subvenció atorgada. 

Les entitats a les quals es dirigeix ​​la convocatòria presentaran un ÚNIC PROJECTE, que englobi la totalitat de les activitats que es realitzaran. La proposta presentada tindrà per objecte el desenvolupament d'un únic programa d'activitats de caràcter festiu, formatiu, sociocultural, de promoció de l'associacionisme i de la participació ciutadana a la vida pública, orientades a la millora de la realitat de la zona d'actuació de cada una de les entitats.

Únicament tindran el caràcter de subvencionables aquelles activitats que es dirigeixin a tots els veïns i veïnes de la zona objecte de la dinamització.

Les subvencions per a associacions veïnals que s'estipulen a la present convocatòria seran concedides mitjançant procediment en règim de concurrència competitiva, tenint en compte la puntuació obtinguda segons els barems establerts a les presents bases.

Les activitats subvencionables són les següents:

1. Festes d'estiu 2022

Són subvencionables l'organització i l'execució de les festes d'estiu dels diferents nuclis de població del municipi de Calvià.

Activitats que, anualment i a l'estiu, en unes dates tradicionalment assenyalades, dinamitzin la comunitat local mitjançant una pluralitat de celebracions “d'estiu” com cercavila, balls, revetlles populars, concerts, representacions teatrals o líriques, etc. que contribueixin a afirmar l'existència de la comunitat local com a col·lectiu a partir d'uns referents compartits.

Les activitats proposades s'han de fer a l'estiu, entre l'1 de juny i el 30 de setembre de 2022. Seran subvencionables i rebran suport del consistori aquelles propostes que es realitzin en un període màxim de cinc (5) dies consecutius.

2. Nit de les Ànimes / Festa de Halloween 2022

Són subvencionables l'organització i execució, als diferents nuclis de població del municipi de Calvià, de les activitats del dia 31 d'octubre conegudes com a Nit de les Ànimes i Festa de Halloween, consistents en la dinamització de la comunitat local mitjançant una pluralitat d'activitats diverses que recreen aquesta celebració.

Entre altres, l'encesa de ciris i altres llums de flama, sovint a l'interior de càntirs i fruits del temps, com ara carabasses; realització de processons amb l'aparició de les representacions dels esperits dels morts que la tradició popular ha creat al llarg dels temps (fantasmes, ànimes en pena i altres éssers); i també festes de disfresses, tallers de decoració de carabasses o confecció de disfresses, túnels de terror i semblants. 

Podrà celebrar-se el mateix 31 d'octubre (dilluns), 1 de novembre (dimarts) del 2022 o el cap de setmana immediatament anterior o posterior a aquests dies. Serà subvencionable només un dia de festa per cadascuna de les associacions.

3. Cavalcada de Reis 2023

Són subvencionables les activitats dutes a terme per les associacions amb la finalitat d'integrar-se a l'organització i execució de la Cavalcada de Reis unificada al municipi de Calvià organitzada i coordinada per l'Ajuntament de Calvià. També serà subvencionable l'organització i execució de cavalcades als diferents nuclis del municipi amb tradició arrelada i continuada (Peguera i Calvià-Es Capdellà).

Aquestes activitats desenvoluparan l'espectacle de l'arribada dels Reis Mags posant en escena diferents actes de la cavalcada reial. A més, es podrà incloure el lliurament de cartes o el lliurament de regals.

Aquelles entitats que participin en la Cavalcada unificada del municipi i, a més, organitzin cavalcada al seu propi nucli (Peguera i Calvià-Es Capdellà), només podran presentar sol·licitud de subvenció per a una de les dues activitats.

Es podrà celebrar únicament el dia de la realització de l'activitat, 5 de gener, o 6 de gener de 2023 en el cas de la cavalcada de Peguera. Les activitats complementàries, en el cas de la recollida de cartes, es podran dur a terme des del 15 de desembre de 2022 i fins al dia 5 de gener de 2023 (o 6 de gener en el cas de Peguera) en què es realitzarà la cavalcada. En el cas del lliurament de regals, es pot fer el mateix dia de la cavalcada o dia posterior a la seva realització.

4. Festes de Sant Antoni o Sant Sebastià 2023

Són subvencionables l'organització i execució d'activitats relacionades amb la celebració de Sant Antoni / Sant Sebastià als diferents nuclis de població del municipi de Calvià, així com la celebració de les alimares al nucli des Capdellà.

Únicament seran subvencionables les activitats que promocionin els elements bàsics de la nostra cultura popular a la celebració de les festivitats de Sant Antoni i Sant Sebastià, com fogueres o foguerons, torrades, dimonis, correfocs, xeremies, ximbombes, balls populars, glossades, beneïdes o similars, que contribueixin a revitalitzar la nostra cultura popular relacionada directament amb la celebració d'aquestes festivitats i la participació ciutadana.  

Aquestes activitats han de realitzar-se entre el 6 i el 29 de gener de 2023, ambdues dates incloses. Serà subvencionable, com a màxim, un dia de festa. 

5. Altres activitats de dinamització de zones diferents de les anteriors, realitzades el 2022 o els dos primers mesos de l'any 2023.

Seran subvencionables altres activitats de dinamització de zones, organitzades per les associacions veïnals i dirigides a tots els veïns i veïnes del seu nucli de població, diferents de les relacionades anteriorment, sempre que tinguin per objecte potenciar la dinamització social del municipi i fomentar la participació ciutadana, així com actuacions que afavoreixin la convivència i la integració de la ciutadania a la vida sociocultural del municipi.

Entre d'altres, es podrà sol·licitar subvenció per fer les activitats pròpies de la celebració de la festa de les verges. Així com altres activitats d'oci, festives, educatives, culturals, esportives (no federades), etc.

En cap cas tindran la consideració d'activitats subvencionables aquelles que tinguin un caràcter polític o religiós (a excepció de les celebracions tradicionals), que tinguin fins lucratius (excepte aquelles que tinguin per objecte la recaptació de fons per a l'entitat), les prestades per entitats privades amb ànim de lucre o les activitats que no es puguin justificar amb factura oficial o que es puguin considerar competència deslleial.

Aquestes podran realitzar-se entre l'1 de març de 2022 i el 28 de febrer de 2023, ambdós inclusivament, no sent prioritzades aquelles que coincideixin amb les festes d'estiu i, sempre que, es proposin per a dates separades de les establertes a les línies 2, 3, 4 i 5, amb un mínim de dues setmanes de separació.

Article 2. Pressupost

Durant l'exercici pressupostari vigent es destina la quantitat de CENT TRENTA-CINC MIL CINC-CENTS EUROS (135.500,00 €) en total a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a la següent partida pressupostària: 301 92400 4800010 “dinamització zones”, que es distribuiran de la següent manera:

  1. Festes d'estiu 2022: pressupost màxim global cent vuit mil cinc-cents euros (108.500,00 €)

  2. Nit de les ànimes / Halloween 2022: pressupost màxim global dos mil euros (2.000,00€)

  3. Cavalcada de reis 2023: pressupost màxim global nou mil euros (9.000,00 €)

  4. Festes de Sant Antoni / Sant Sebastià 2023: pressupost màxim global quatre mil euros (4.000,00 €)

  5. Rua unificada 2023: pressupost màxim global dos mil euros (2.000,00 €)

  6. Altres activitats de dinamització de zones en 2022 o en el primer bimestre de 2023 (queden excloses les activitats relacionades amb la cavalcada de Reis i les festes de Sant Antoni/Sant Sebastià): pressupost màxim global deu mil euros (10.000,00 €).

L'Ajuntament de Calvià podrà modificar la quantitat destinada a cada línia en funció de les sol·licituds presentades i el seu nivell de qualitat tècnica.

L'eficàcia de les resolucions que recaiguin en virtut d'aquesta convocatòria queda sotmesa a l'existència de crèdit adequat i suficient a l'exercici pressupostari de l'any 2022 de l'Ajuntament de Calvià. 

Atès l'interès general de les activitats desenvolupades per les associacions veïnals a les diferents zones de Calvià, es podrà sol·licitar una subvenció equivalent al 100% del pressupost total del projecte.

L'import de les subvencions en cap cas no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat a desenvolupar per l'entitat beneficiària.

Article 3. Entitats beneficiàries

Podran ser entitats beneficiàries les associacions veïnals que compleixin els següents requisits:

  • Que es trobin legalment i definitivament constituïdes i estiguin inscrites al Registre Municipal d'Entitats de l'Ajuntament de Calvià com a entitats veïnals.
  • Que desenvolupin les seves activitats al terme municipal de Calvià.
  • Que estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Calvià i l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de les obligacions amb la Seguretat Social.
  • Que hagin justificat degudament i/o reintegrat les subvencions d'anys anteriors atorgades per l'Ajuntament de Calvià.

L'incompliment de qualsevol dels requisits anteriors tindrà com a conseqüència que l'entitat sol·licitant de la subvenció no podrà tenir, en cap cas, la condició d'entitat beneficiària de la subvenció.

Una mateixa entitat beneficiària no podrà percebre una subvenció directa de caràcter nominatiu i una subvenció en concurrència competitiva per a un mateix objecte o activitats accessòries.

No podran obtenir la condició de beneficiàries de les subvencions les persones o entitats que es trobin en qualsevol de les situacions que s'indiquen a l'article 13 de la Llei 38/2003. Així mateix, es denegarà l'atorgament de subvencions a l'entitat sol·licitant que estigui sancionada per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma, per accions o omissions considerades discriminatòries per la legislació vigent per raó de gènere (Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears).

Article 4. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds s'han de presentar obligatòriament per mitjans electrònics a través del model de sol·licitud i la declaració responsable normalitzats disponibles a www.calvia.com (L'Ajuntament / Organització municipal / Participació ciutadana). De conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, si alguna de les entitats interessades presenta la sol·licitud presencialment, se li requerirà que presenti la seva sol·licitud per mitjans electrònics vàlids.

El termini per presentar les sol·licituds serà de 20 dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al BOIB.

Article 5. Documentació necessària per formular les sol·licituds 

Les entitats interessades han d'aportar la documentació següent:

A. La sol·licitud i declaració responsable (annex I).

B. Una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades de la persona representant de l'entitat, signada electrònicament (annex II).

C. Un únic projecte detallat de les activitats a realitzar per l'entitat entre l'1 de març del 2022 i el 28 de febrer del 2023 (annex III). Concretament, cal especificar:

I. Identificació de l'entitat responsable.

II. Nombre de socis.

III. Breu descripció del projecte.

IV. Justificació de la necessitat.

V. Objectius que es persegueixen.

VI. Persones beneficiàries, directes i indirectes.

VII. Descripció de les activitats que cal desenvolupar.

VIII. Si escau, participació en actes del municipi programats o impulsats per l'Ajuntament de Calvià.

IX. Cost previst de cada activitat i total.

X. Cronograma del projecte.

XI. Recursos humans.

XII. Recursos materials.

XIII. Col·laboracions.

XIV. Indicadors d'execució i avaluació del projecte.

Així mateix, segons estableix l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones sol·licitants tenen dret a no aportar documents que ja es trobin en poder de l'Administració o hagin estat elaborats per qualsevol altra administració. L'Administració actuant podrà consultar o demanar aquests documents llevat que la persona interessada s'hi oposés.

Les persones interessades es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presentin. Excepcionalment, quan la rellevància del document en el procediment ho exigeixi o hi hagi dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'Administració pot sol·licitar de manera motivada la confrontació de les còpies aportades per la persona interessada, podent requerir l'exhibició del document o de la informació original.

Article 6. Comprovació de dades

1. Per a la tramitació d'aquest procediment s'han de consultar automàticament les dades incloses en els documents següents en poder de l'Administració actuant o elaborades per les administracions públiques, llevat que la persona interessada s'oposi a la consulta:

  1. Certificat d'estar al corrent del compliment d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

  2. Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

  3. Deutes pendents de pagament amb l'Ajuntament de Calvià.

  4. NIF de l'entitat sol·licitant.

  5. Inscripció de l'entitat al Registre Municipal d'Entitats de l'Ajuntament de Calvià.

2. No es requereix a les persones interessades dades o documents no exigits per la normativa reguladora aplicable o que hagin estat aportats anteriorment a qualsevol administració. A aquests efectes, la persona interessada haurà d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents referits.

3. En cas que les persones interessades s'oposin a la consulta, ho hauran d'indicar a la casella corresponent habilitada al formulari de sol·licitud i aportar els documents.

4. Quan així ho exigeixi la normativa aplicable, se sol·licitarà el consentiment exprés de la persona interessada per fer la consulta.

5. Excepcionalment, en cas que alguna circumstància impossibiliti l'obtenció de les dades esmentades, es podrà sol·licitar a les persones interessades que presentin els documents corresponents.

Article 7. Acumulació d'expedients

D'acord amb el que estableix l'article 57 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, quan l'òrgan tramitador apreciï que una mateixa entitat ha presentat diverses sol·licituds, ha d'acordar-ne l'acumulació i seguirà amb la tramitació com un únic expedient. Si no s'ha rebut comunicació de desistiment dins el termini establert, s'acumularan totes les sol·licituds que l'entitat hagi presentat i s'aplicaran conjuntament els imports màxims de subvenció que estableix l'article 2 de les presents bases.

Article 8. Igualtat d'homes i dones

1. La documentació presentada per a l'obtenció de la subvenció evitarà l'ús del llenguatge i imatges sexistes, sense que pugui existir discriminació directament o indirectament per raó de sexe.

2. En tots els projectes presentats a les diferents convocatòries municipals es tendirà a introduir la perspectiva de gènere en la seva elaboració.

3. En l'elaboració de memòries i informes que l'entitat subvencionada haurà de presentar amb motiu de l'execució i la justificació de la subvenció, tendirà a presentar les dades estadístiques sobre les persones beneficiàries o usuàries i sobre el personal que executi el projecte subvencionat; es tendirà a presentar les dades desagregades per sexe i edat, establint percentatges, a fi de conèixer la població sobre la qual incideix la subvenció.

4. La comissió de valoració tendirà a constituir-se de manera paritària.

Article 9. Defectes a la sol·licitud i altra documentació

Un cop rebudes les sol·licituds, seran revisades pel servei de Participació Ciutadana i, en cas d'existir algun defecte, es requerirà l'esmena, i es concedirà a les persones interessades un termini màxim improrrogable de 5 dies per esmenar els errors o omissions detectats a la sol·licitud, amb indicació que, si no esmenen en termini, es considerarà que han desistit de la seva petició, prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El servei de participació ciutadana podrà sol·licitar a les entitats sol·licitants que aportin totes les dades, documents complementaris i aclariments que siguin necessaris per a la correcta verificació de la sol·licitud o per a la seva tramitació i resolució.

Article 10. Instrucció.

1. Rebudes totes les sol·licituds de subvenció i tenint per realitzat, si escau, el tràmit d'esmena de defectes o aportació de nova documentació, els expedients que reuneixin tots els requisits i que continguin la documentació requerida, seran remesos a la Comissió de Valoració que es constitueixi a l'efecte de valorar les sol·licituds d'acord amb els criteris establerts a l'article 11 de les presents bases reguladores i que estarà constituïda per les persones següents:

  • Presidenta: La tinenta de batle de Joventut, Participació ciutadana, Medi ambient, Transició ecològica i Memòria democràtica, o persona en qui delegui.
  • Secretari: Un membre d'entre el personal funcionari de l'Ajuntament, que actuarà amb veu però sense vot.
  • Vocals: El/la Director/a General de Joventut i Participació ciutadana i dos membres de l'equip tècnic del servei de Participació ciutadana.

Aquest òrgan podrà sol·licitar l'assessorament de tot el personal especialitzat o responsable públic que consideri oportú per assolir un millor criteri de valoració dels projectes presentats per les entitats. En qualsevol cas, les seves opinions o informes no tenen caràcter vinculant.

2. Examinades les sol·licituds per la Comissió de Valoració, l'òrgan competent en matèria de Participació Ciutadana emetrà proposta de resolució, de conformitat amb allò acordat per la Comissió de Valoració, que s'elevarà a la Junta de Govern Local, òrgan competent per acordar la concessió de les subvencions. 

3. El termini màxim per resoldre i notificar serà de tres mesos, des de la data de presentació de la sol·licitud de subvenció. La resolució que acordi la concessió de la subvenció haurà de ser notificada a les persones interessades amb la comunicació del termini per a la realització de l'objecte de la subvenció, així com la seva justificació. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi publicat la resolució, l'entitat sol·licitant podrà entendre desestimada la sol·licitud.

Article 11. Criteris de concessió 

Per valorar els projectes presentats amb les sol·licituds de subvenció es tindran en compte els següents criteris en funció del tipus d'activitat:

a) Sobre el nombre de residents de la zona, segons dades extretes del cens de l'Ajuntament de Calvià, actualitzat a data 1 de gener de 2022, es valorarà fins a un màxim de 10 punts (10/100 punts)

b) Sobre l'entitat (20/100 punts)

  • Màxim 1 punt el grau d'implicació voluntària del personal col·laborador amb associació no associat. Es valorarà 0,1 punts per cada persona col·laboradora no associada fins a un màxim d'1 punt.
  • Màxim 10 punts la capacitat de l'entitat per involucrar en l'organització de les festes i activitats a altres associacions, col·lectius o grups de l'entorn. 
  • Màxim 4 punts la col·laboració amb els recursos o les activitats organitzades des de l'Ajuntament de Calvià.
  • Màxim 5 punts pel nombre de socis i sòcies declarats/des. Per cada 10 socis o sòcies, 1 punt amb un límit màxim de 5 punts.

c) Sobre el projecte presentat (70/100 punts) Es valorarà de forma independent cadascuna de les línies de subvenció previstes a l'article 1 de les presents bases. El resultat es dividirà entre cinc (en proposar-se en aquestes bases cinc línies del projecte), podent arribar cada entitat a un màxim de 70 punts pel projecte global presentat.

  • Màxim 5 punts la fonamentació i el diagnòstic. Que en el projecte es presenti una explicació dels motius pels quals l'activitat que proposen promou la participació ciutadana: descripció de la zona, necessitats, població, etc.
  • Màxim 5 punts pels objectius: coherència entre els objectius i les activitats (detall de cadascun dels objectius proposats juntament amb les activitats corresponents). 
  • Màxim 30 punts la viabilitat tècnica: disseny de l'execució de les activitats, cronograma o temporalització proposada, estructura organitzativa, adequació del pressupost a la o les activitats presentades o valoració econòmica de les activitats, coherència de la proposta amb el contingut de l'activitat i, amb els objectius proposats. 
  • Màxim 5 punts la previsió dels mecanismes d'avaluació de l'activitat a desenvolupar: criteris, indicadors i instruments utilitzats.
  • Màxim 3 punts a la varietat d'activitats. Es valorarà 0,5 punts per cada tipus d'activitat (diferenciant si és de lleure, cultural, educativa, esportiva, etc.) fins a un màxim de 3 punts.
  • Màxim 4 punts a activitats que fomentin el respecte i la sensibilització amb relació a la multiculturalitat, la cooperació, el voluntariat, el medi ambient. Es valorarà amb 1 punt per cada tipus d'activitat fins al màxim de 4 punts.
  • Màxim 3 punts a activitats que fomentin el respecte i la sensibilització en matèria d'igualtat i lluita contra la violència de gènere, per exemple la campanya “no i punt”, tallers, conferències, etc. Es valorarà 1 punt per cada tipus d'activitat fins a un màxim de 3 punts.
  • Màxim 5 punts el nivell d'interès municipal en el projecte presentat. 
  • Màxim 10 punts la relació del projecte i les activitats amb la difusió dels valors històrics, populars i tradicionals de Mallorca. 

Fórmula per calcular la quantia de la subvenció:

La quantitat objecte de subvenció s'assignarà de la manera següent:

  • La quantitat de pressupost existent a cadascuna de les línies de subvenció d'aquestes bases, que es recullen a l'article 1, es divideix entre el nombre total de punts aconseguits per totes les associacions per obtenir el valor corresponent a un punt.
  • Aquest valor es multiplicarà pels punts obtinguts per cada associació, aconseguint així l'assignació corresponent a cadascuna. 

En cas que la proposta de subvenció corresponent a algun dels projectes presentats excedeixi la quantitat expressada a la sol·licitud, es concedirà la subvenció amb el límit de l'esmentada sol·licitud, i la quantitat sobrant s'ha de repartir entre la resta de projectes presentats per les entitats o, si escau, organitzats per l'Ajuntament, en proporció a la puntuació.

El límit màxim de l'ajuda que s'atorga per projecte és el crèdit màxim previst en aquestes bases. Així mateix, es pot prorratejar, entre les entitats beneficiàries de la subvenció, l'import màxim destinat a aquesta convocatòria.

​​​​​​​Article 12. Resolució

La Junta de Govern Local, en vista de la proposta de la Comissió de Valoració, assignarà objectivament i de forma individual els ajuts.

Article 13. Notificacions

De conformitat amb l'establert en l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en remissió a l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la resolució de concessió i, si n'és el cas, de denegació de les subvencions, es publicarà en la pàgina web municipal a efectes de notificació.

Article 14. Modificació del projecte aprovat

L'entitat beneficiària haurà de sol·licitar autorització prèvia i expressa per fer qualsevol modificació del projecte o de l'activitat subvencionada. Les sol·licituds de modificació substancial han de ser motivades i s'han de formular immediatament després de l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s'han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin. La sol·licitud de modificació del projecte haurà de ser presentada amb un límit màxim d'un mes després de la seva aprovació.

La sol·licitud de modificació d'una activitat subvencionada haurà de ser presentada amb un límit màxim d'un mes previ a la seva execució o realització.

 

​​​​​​​Article 15. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats perceptores de les subvencions estan obligades a:

  1. Justificar davant l'òrgan que concedeix la subvenció el compliment dels requisits i condicions i també la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció.

  2. Acceptar la subvenció. En cas que això no sigui possible, hauran de renunciar expressament en el termini de quinze dies comptadors a partir de l'endemà de la notificació de la concessió de la subvenció.

  3. Executar el projecte o activitat que fonamenta la concessió de la subvenció. El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat d'haver dut a terme el projecte subvencionat.

  4. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i inspecció que efectuï l'òrgan que concedeix la subvenció i qualsevol altre de comprovació i control financer que es puguin dur a terme els òrgans de control competents.

  5. Donar compte de les modificacions que puguin sorgir en la realització del projecte, i justificar-les adequadament.

  6. Comunicar l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions, entitats públiques o privades, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan aviat com es conegui i, en qualsevol cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

  7. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i de la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, així com tots els estats comptables i registres específics que s'exigeixen a les bases reguladores de la subvenció, per tal de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.

  8. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

  9. L'entitat beneficiària haurà de donar una difusió adequada de la subvenció concedida per l'Ajuntament de Calvià.

  10. Les mesures de publicitat hauran d'incloure el logotip de l'Ajuntament de Calvià al material que s'utilitzi per difondre els projectes subvencionats. Abans de difondre el programa de festes, l'entitat beneficiària ha de traslladar al servei de Participació ciutadana una proposta d'esborrany que haurà d'obtenir el vistiplau del Departament de Comunicació de l'Ajuntament. 

  11. Presentar abans de la realització de l'activitat objecte de subvenció, la documentació necessària per a la tramitació de la llicència d'activitat, en el cas que aquesta sigui preceptiva i en el termini que estableix la normativa. A la normativa actual d'aplicació a l'aprovació d'activitats s'estableix que s'hauran de presentar les sol·licituds de llicències d'activitats no permanents menors, 30 dies abans de la realització, 15 dies abans si es tracta d'activitats no permanents innòcues i 30 dies per a aquelles activitats que impliquin l'ús de material pirotècnic com és el cas dels correfocs. Per aquestes i altres activitats s'ha de comprovar el termini de tramitació. En cas contrari, l'Ajuntament no tramitarà la llicència d'activitat sol·licitada.

  12. Reintegrar els fons rebuts en el cas que sigui procedent.

Article 16. Pagament i justificació

Un cop resolta i notificada la concessió de subvenció es procedirà al pagament del 100% de l'ajut concedit, en concepte d'abonament anticipat que suposarà lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació, com a finançament necessari per poder dur a terme el projecte d'activitat.

L'import a justificar serà el cost total del projecte o activitat subvencionada.

La justificació de les actuacions dutes a terme s'haurà de realitzar una vegada finalitzades les corresponents activitats i, en qualsevol cas, abans del 31 de març de 2023.

La justificació s'ha de presentar al registre general de l'Ajuntament de Calvià, per mitjans electrònics a través de la declaració responsable normalitzada disponible a www.calvia.com (L'Ajuntament / Organització municipal / Participació ciutadana). De conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, si alguna de les entitats interessades presenta la justificació presencialment, se li requerirà què presenti la seva sol·licitud per mitjans electrònics vàlids.

La declaració responsable haurà de contenir com a mínim una Memòria tècnica justificativa del compliment de les condicions exigides a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, i una Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats fetes amb una relació ordenada de despeses i inversions de l'activitat, amb identificació dels creditors/proveïdors/emissor de la factura, import i data de pagament i detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i procedència.

Aquesta declaració, que s'emplenarà al model d'Annex IV, haurà d'acompanyar-se de la documentació següent:

  • Fotografies de cadascuna de les activitats realitzades.

  • En el cas de la difusió de les activitats realitzades, cal presentar documentació gràfica acreditativa de la publicitat, del programa de festes o de qualsevol altre tipus de difusió duta a terme.

  • Documents acreditatius de pagament (si el pagament es va realitzar en efectiu, a la factura haurà de constar el rebut, mitjançant signatura i segell del creditor. Si es va pagar a través d'entitat bancària, caldrà aportar el justificant de pagament corresponent). Les factures expedides de conformitat amb la legislació fiscal vigent i ajustades al pressupost presentat en formular la sol·licitud.

  • La documentació que justifiqui que les entitats beneficiàries han reintegrat la totalitat o part de les quantitats percebudes no aplicades, de conformitat amb l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. 

  • L'entitat sol·licitant pot presentar qualsevol altra documentació addicional que complementi la informació, que, en cap cas, no podrà substituir la informació inclosa a la declaració. En cas que es presenti documentació addicional, s'hi inclourà un llistat dels annexos que es presentin.

Les factures presentades hauran de contenir, com a mínim, les dades següents:

  • Nom i cognom o raó social de les persones o empreses proveïdores, amb el NIF o el CIF corresponent.

  • Quantitat i preu unitari.

  • IVA desglossat o l'expressió d'IVA inclòs.

  • Descripció suficient del subministrament o servei, en cas contrari caldrà adjuntar document explicatiu.

  • Número i data de la factura.

  • Referència a l'activitat subvencionada i data de realització.

Conceptes no subvencionables:

  • L'assegurança de vehicles a nom de l'entitat i les despeses derivades del seu manteniment.

  • Les despeses per donatius, regals i obsequis a particulars o entitats.

  • Les despeses sorgides amb motiu d'entrades a esdeveniments, activitats o espectacles.

  • Les despeses que no corresponguin de manera indubtable a la naturalesa de les activitats subvencionades.

  • Les despeses que fomentin, directament o indirectament, la violència, l'ús de drogues, alcohol, tabac, maltractament animal, discriminació per raó de sexe, etc.

La no justificació de l'activitat iniciarà l'expedient de devolució de la subvenció.

Serà requisit indispensable, per a l'abonament de la quantitat subvencionada, que l'entitat o l'associació hagi justificat, si escau, les subvencions rebudes amb anterioritat.

Si el cost d'execució real fos superior al pressupost presentat inicialment, l'ajuda es mantindrà en la quantitat inicial, i si fos inferior, es reduirà proporcionalment.

Es considerarà que el projecte s'ha realitzat quan es desprèn que l'actuació justificada correspon al projecte presentat, més enllà dels canvis que s'hagin pogut donar durant l'execució de l'activitat. 

La interpretació que realitzarà l'òrgan gestor respecte que la justificació realitzada es correspon amb el projecte presentat, tindrà en compte la situació i les limitacions provocades per situacions d'emergència sanitària, causes de força major i, en general, per causes alienes a les entitats beneficiàries. Els canvis que hagi pogut patir el projecte s'hauran de detallar a la memòria justificativa juntament amb l'explicació dels motius que els han generat.

Si la justificació de la subvenció no compleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, es requerirà a l'entitat perquè dins del termini de deu (10) dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius amb l'advertiment que si no ho fa, desisteix de la subvenció.

Article 17. Reformulació

La Junta de Govern Local, una vegada concedides les subvencions a les entitats beneficiàries i, en aplicació del principi de proporcionalitat, podrà modificar la seva assignació mitjançant resolució motivada, davant la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents:

a) Per incompliment de les obligacions i determinacions contingudes en aquestes bases.

b) Amb la justificació prèvia de la causa que origina la impossibilitat d'executar l'activitat o el projecte que va motivar la subvenció, es podrà autoritzar el canvi de la destinació dels ajuts concedits.

c) Es podrà reduir la subvenció fins a arribar al 50% de les despeses produïdes, si aquestes són inferiors al doble de la subvenció concedida.

d) En cas de donar-se la circumstància a), es podrà procedir fins i tot a la revocació.

Article 18. Reintegrament de la subvenció

El procediment de reintegrament ha d'iniciar-se d'ofici per resolució de l'òrgan competent i es regirà per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes a la legislació estatal bàsica, sens perjudici de les particularitats establertes al Decret legislatiu 2/2005 pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears. 

D'acord amb el que estableix l'article 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les entitats beneficiàries podran realitzar, sense requeriment previ de l'Administració, la devolució total o parcial de la subvenció concedida, mitjançant el seu ingrés al compte bancari ES61 2100 8009 1113 0009 0488, en concepte de devolució voluntària de la subvenció.

En tot cas, la persona beneficiària haurà de presentar davant de la Direcció General de Joventut i Participació Ciutadana, la còpia justificativa de la devolució voluntària realitzada, en què constin la data d'ingrés, el seu import i el número d'expedient i denominació de la subvenció concedida . A aquests efectes, en el concepte de l'operació es farà constar el text “Devolució subvenció número d'expedient”.

Article 19. Pèrdua del dret al cobrament de la subvenció

Sense perjudici de qualsevol altra causa que derivi de la normativa aplicable, constitueixen causes de pèrdua del dret a cobrament de la subvenció, total o parcial, u obligació al reintegrament, les següents:

  1. No executar el projecte subvencionat, llevat del que estableix l'article 16 pel que fa a situacions i limitacions provocades per causes d'emergència sanitària, de força major i, en general, alienes a les entitats beneficiàries.

  2. Incomplir les obligacions contemplades a la convocatòria o alterar aspectes rellevants del projecte que s'hagin tingut en compte per concedir l'ajut.

  3. No presentar tota la documentació justificativa en temps i forma exigits o ser-ne la presentació insuficient o incompleta.

  4. Qualsevol altra causa que posi de manifest que l'entitat no reunia els requisits per ser beneficiària d'aquestes subvencions o l'alteració dels supòsits que van servir de base per avaluar les sol·licituds.

Article 20. Règim jurídic, responsabilitat i règim sancionador

Aquesta convocatòria es regeix pel que estableixen les bases d'execució del pressupost general d'aquesta Corporació, i en allò que no s'hagi previst, s'ha d'aplicar supletòriament la Llei 38/2003, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB; la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; el Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

La inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la declaració responsable podrà donar lloc a responsabilitat penal, civil o administrativa.

L'incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria o en la normativa d'aplicació, dóna lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Capítol I relatiu a les infraccions i al capítol II relatiu a les sancions del Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 21. Interposició de recursos

Contra aquesta convocatòria pública de subvencions, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de la data de publicació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició es pot presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.1 de la Llei 39/2015, i es considerarà desestimat si no s'ha resolt i se n'ha notificat la resolució en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la interposició. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa. Si no s'utilitza el recurs de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article esmentat anteriorment i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala del Tribunal Superior de Justícia de Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de la seva publicació, sens perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Article 22. Transparència i bon govern

El tràmit de concessió de subvencions ha de complir amb les obligacions de transparència contingudes a l'Ordenança de transparència, accés a la informació i reutilització (BOIB 72 de 21 de novembre de 2015).

Article 23. Informació sobre la protecció de dades.

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, informem els interessats i interessades que les dades personals que aportin s'incorporaran i es tractaran al fitxer de Participació Ciutadana per tal de portar-ne la gestió. Poden exercir el dret d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament d'aquestes dades segons les condicions previstes a la legislació vigent. 

Article 24. Publicació de les bases i la convocatòria

Les presents bases i la convocatòria, una vegada aprovades seran objecte de publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. També seran publicades a la Base de Dades Nacional de Subvencions i a la pàgina web municipal.

 

Calvià, en el dia de la signatura electrònica (24 de febrer de 2022)

La tinenta de batle de Joventut, Participació ciutadana, Medi ambient, Transició ecològica i Memòria democràtica

(per delegació de batlia de data 15/06/2021)

Margarita Plomer Fornés